Dit.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 14:59 schreef Felixa het volgende:
Je komt in het crematorium eerst in een ontvangstruimte terecht. Daarna ga je met iedereen een zaal in voor de dienst. Muziek, toespraken. Na afloop loop je langs de kist naar buiten naar de koffieruimte óf de kist zakt de grond in, maar net waar de nabestaanden voor hebben gekozen. Het cremeren zelf vindt plaats zonder bezoekers of nabestaanden erbij.
bron?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 14:59 schreef Felixa het volgende:
Het cremeren zelf vindt plaats zonder bezoekers of nabestaanden erbij.
Dat is niet helemaal waar..quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 14:59 schreef Felixa het volgende:
Het cremeren zelf vindt plaats zonder bezoekers of nabestaanden erbij.
Hangt van de directe familie af. Die besluiten dat.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 16:54 schreef RedFever007 het volgende:
mag je als gast ook kijken bij het ovenschuiven
Hoeft niet perse.quote:
Wat vond je dan precies killer in vergelijking met 'het traditionele'? Volgens mij kan je beide varianten (traditioneel en 'modern') kil en niet kil invullen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 17:09 schreef kree het volgende:
[..]
Hoeft niet perse.
Toen ik onlangs een crematie had toen bleef ie gewoon staan en liep iedereen daarlangs.
Wat er daarna verder gebeurt is weet ik niet want was ik niet bij.
Maar die kist stond niet op een platform ofzo, maar gewoon op een verrijdbaar ding, net als bij een reguliere begrafenis.
Vond het persoonlijk nogal een kille bedoening eigenlijk, dan ben ik toch meer voor het traditionele, maar dat is voor iedereen persoonlijk.
Dat hangt inderdaad af van iemands keuzen, wat ook gebruikelijk is, is dat de kist zakt in bijzijn van zeer naasten, bovendien kunnen ze dan ook nog 1 keer afscheid nemen in hele besloten kring.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 17:09 schreef kree het volgende:
[..]
Hoeft niet perse.
Toen ik onlangs een crematie had toen bleef ie gewoon staan en liep iedereen daarlangs.
Wat er daarna verder gebeurt is weet ik niet want was ik niet bij.
Maar die kist stond niet op een platform ofzo, maar gewoon op een verrijdbaar ding, net als bij een reguliere begrafenis.
Vond het persoonlijk nogal een kille bedoening eigenlijk, dan ben ik toch meer voor het traditionele, maar dat is voor iedereen persoonlijk.
Klopt, maar ik vergelijk het dan met mijn eigen ervaringen, het is ook persoonlijk,quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 17:13 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Wat vond je dan precies killer in vergelijking met 'het traditionele'? Volgens mij kan je beide varianten (traditioneel en 'modern') kil en niet kil invullen.
Als er met familie 'ovengeschoven' wordt (ja dit kan), is enkel de meest naaste familie daarbij. De rest wacht dan in de koffiekamer met alvast een kopje koffie.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 16:54 schreef RedFever007 het volgende:
mag je als gast ook kijken bij het ovenschuiven
Je bent niet de enige die denkt van dat je nou niet seriues wordt genomen hoor, alles gerapporteerd enzoquote:
die is duidelijk.quote:
Ach ja, het is FOK! he... was dit maar een troll.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 01:42 schreef kree het volgende:
[..]
Je bent niet de enige die denkt van dat je nou niet seriues wordt genomen hoor, alles gerapporteerd enzo
voor anderen doe eens serieus ook als het een serieuze zaak is enzo, dit is geen troll ofzo???
Ja dat wisten we en een lolletje mag best, maar ok dit leek me nou ook niet meer een troll topic, vandaar, en we moeten fok even een kans geven met t verbeteren van t imago dus.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:53 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ach ja, het is FOK! he... was dit maar een troll.
Achja, gelukkig ken ik de overlende niet heel goed anders was het pijnlijker geweest.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:54 schreef kree het volgende:
[..]
Ja dat wisten we en een lolletje mag best, maar ok dit leek me nou ook niet meer een troll topic, vandaar, en we moeten fok even een kans geven met t verbeteren van t imago dus.
Maargoed des te triester voor jou, ik snap nl wel dat je daar best vragen over hebt.
Nja ik wil je niet teleur stellen, maar het worden er altijd meer, zo een vraag stellen is niet heel gek namelijk.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:56 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Achja, gelukkig ken ik de overlende niet heel goed anders was het pijnlijker geweest.
En ja, heb amper ervaringen met uitvaarten, laatste keer was ik 8.
Ja, ik weet het. Ik besef me oo dat ik hoogstwaarschijnlijk mijn ouders moet wegbrengen.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:59 schreef kree het volgende:
[..]
Nja ik wil je niet teleur stellen, maar het worden er altijd meer, zo een vraag stellen is niet heel gek namelijk.
Ik maakte de traditionele begrafenissen mee tot afgelopen jaar nl, en geen idee ook hoe dat dus ging met een crematie
ach ja later lijkt me?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:03 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ja, ik weet het. Ik besef me oo dat ik hoogstwaarschijnlijk mijn ouders moet wegbrengen.
We zien wel hoe het loopt, ik heb nu een idee.
Ze zijn nog jong, dus hopelijk duur het nog even.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:06 schreef kree het volgende:
[..]
ach ja later lijkt me?
Maar om wie "van je" gaat het nu dan?
(voor een mod, denk meer R&P dit nu? nog beetje serieus daar )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |