abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156983955
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 00:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat mag je vinden, helaas vinden anderen iets anders... Vrijheid van meningsuiting.
Jij vind het onzinnig en anderen vinden zwarte piet weer verschrikkelijk.
Wat is er dan zo verschrikkelijk aan zwarte piet?

1: Hij is zwart, dus is hij eng(?), m.a.w zij die een donkere huid hebben zijn ook eng?
Juist dat zou kinderen een beter beeld geven van mensen met een donkere huidskleur, kijk eens die geeft mij zelfs cadeautjes!

2: Het heeft te maken met slaven.
Nou niet bepaald, dat weten we inmiddels ook wel!

-Desondanks circuleren er voor die helper van Sinterklaas diverse volkswetenschappelijke verklaringen:
hij zou oorspronkelijk een schoorsteenveger zijn, en van het roet zwart zijn geworden;[18]
hij zou een Ethiopische zwarte slaaf Piter zijn die door de heilige Nicolaas op een slavenmarkt in Myra werd vrijgekocht;[noot 3]
hij zou oorspronkelijk een demon zijn geweest die door de heilige gedwongen werd goede daden te verrichten;
hij zou een voorchristelijke godheid zijn die zich moest onderwerpen aan de christelijke sint;
hij zou de bedwongen satan zijn, plaatsvervanger van de overwonnen Wodan, of diens helper Nörvi, de zwarte vader des nachts, die ook een roe droeg (als vruchtbaarheidssymbool);
hij zou afstammen van de zwarte raven Huginn en Muninn, die Odin vergezelden;[19]
hij zou afstammen van berserkers, die het lichaam zwart verfden en dierenhuiden droegen.
Voor geen van deze verklaringen zijn directe bronnen te vinden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_Piet

Vermoedelijk had je niemand horen klagen als het ging om een zwarte sinterklaas en witte pieten...
Dus?

http://www.volkskrant.nl/(...)af-geweest~a3527041/
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_156985103
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 01:09 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

-Desondanks circuleren er voor die helper van Sinterklaas diverse volkswetenschappelijke verklaringen:
hij zou oorspronkelijk een schoorsteenveger zijn, en van het roet zwart zijn geworden;[18]
hij zou een Ethiopische zwarte slaaf Piter zijn die door de heilige Nicolaas op een slavenmarkt in Myra werd vrijgekocht;[noot 3]
hij zou oorspronkelijk een demon zijn geweest die door de heilige gedwongen werd goede daden te verrichten;
hij zou een voorchristelijke godheid zijn die zich moest onderwerpen aan de christelijke sint;
hij zou de bedwongen satan zijn, plaatsvervanger van de overwonnen Wodan, of diens helper Nörvi, de zwarte vader des nachts, die ook een roe droeg (als vruchtbaarheidssymbool);
hij zou afstammen van de zwarte raven Huginn en Muninn, die Odin vergezelden;[19]
hij zou afstammen van berserkers, die het lichaam zwart verfden en dierenhuiden droegen.
Voor geen van deze verklaringen zijn directe bronnen te vinden.

En wat is de grote algemene deler?

Juist.

Daar kán en mág daarom dan ook niet aan getornd worden.

(Git)zwart moet ie zijn. ^O^
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_156985452
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 08:28 schreef Montagui het volgende:

[..]

En wat is de grote algemene deler?

Juist.

Daar kán en mág daarom dan ook niet aan getornd worden.

(Git)zwart moet ie zijn. ^O^
Je hebt natuurlijk wel kans dat raven en demonen zich gediscrimineerd gaan voelen.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 09:15:20 #54
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156985684
Waarom storen mensen zich hieraan

En waarom niet hieraan?

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 21 oktober 2015 @ 10:00:46 #55
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_156986350
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 09:15 schreef SeLang het volgende:

[ afbeelding ]

En waarom niet hieraan?

[ afbeelding ]
het is creepy
pi_156986528
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 10:00 schreef KingRadler het volgende:

[..]

het is creepy
Creepy vond ik gister ook het eo artikel op radio1, rond een uur of vlak na 18.00 van kozp.

Een paar citaten:
'wij waren niet schuldig vorig jaar aan het escaleren'
'politie stond ons de rechten niet toe'
'wij richten ons op de ouders, niet de kinderen'
'sinterklaas is niet voor iedereen, kinderen voelen zich buitengesloten door ZP'
'wij gaan niet over wat de maatschappij voordraagt, al is het roetveegpiet, alles wat aan ZP herinnerd, moet verdwijnen'
'In Meppel doen wij stil protest en alles wat op ons shirt staat, is genoeg. Sinterklaas moet ons wel zien want wij staan prominent langs de route'.

Die gasten worden echt niet gehinderd door enig zelfreflecterend vermogen of intelligentie. Heel gevaarlijk, die combinatie met deze zienswijze.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_156986558
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 10:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Creepy vond ik gister ook het eo artikel op radio1, rond een uur of vlak na 18.00 van kozp.

Een paar citaten:
'wij waren niet schuldig vorig jaar aan het escaleren'
'politie stond ons de rechten niet toe'
'wij richten ons op de ouders, niet de kinderen'
'sinterklaas is niet voor iedereen, kinderen voelen zich buitengesloten door ZP'
'wij gaan niet over wat de maatschappij voordraagt, al is het roetveegpiet, alles wat aan ZP herinnerd, moet verdwijnen'
'In Meppel doen wij stil protest en alles wat op ons shirt staat, is genoeg. Sinterklaas moet ons wel zien want wij staan prominent langs de route'.

Die gasten worden echt niet gehinderd door enig zelfreflecterend vermogen of intelligentie. Heel gevaarlijk, die combinatie met deze zienswijze.
Dat was tenenkrommend idd.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 10:11:35 #58
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_156986559
we moeten gewoon hopen dat er geen kinderen gewond raken in Meppel
  woensdag 21 oktober 2015 @ 11:44:02 #59
3542 Gia
User under construction
pi_156988349
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 00:56 schreef ootjekatootje het volgende:

Dat mag je vinden, helaas vinden anderen iets anders... Vrijheid van meningsuiting.
Jij vind het onzinnig en anderen vinden zwarte piet weer verschrikkelijk.
Demonstreren tegen ZP bij de intocht is m.i. kindermishandeling. Al die kleintjes krijgen gedwongen te horen de ZP niet echt is, en racistisch is. Dat vind jij okay?

De antipieten krijgen gelegenheid genoeg om hun standpunt te ventileren, dat hoeft niet bij de intocht. Ik hoop dan ook dat zij hier geen toestemming voor krijgen om de kinderen te beschermen.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 11:49:00 #60
3542 Gia
User under construction
pi_156988442
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 10:09 schreef Red_85 het volgende:

En dat ligt aan de ouders. Als zij hun kinderen geen cadeautjes geven met Sinterklaas en ze dan opzadelen met het achterlijke idee dat Sinterklaas er niet is voor zwarte kindjes, dan doe je dit toch zelf je kind aan.

Meestal mogen kinderen de dag na sinterklaas een cadeautje mee naar school nemen om te laten zien. De kindjes waarvan de ouders vertellen dat de sint niet voor hen is, hebben niets om te laten zien.

Hoezo is dat de schuld van het feit dat Zwarte Piet zwart is?
pi_156988484
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 11:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Demonstreren tegen ZP bij de intocht is m.i. kindermishandeling. Al die kleintjes krijgen gedwongen te horen de ZP niet echt is, en racistisch is. Dat vind jij okay?

De antipieten krijgen gelegenheid genoeg om hun standpunt te ventileren, dat hoeft niet bij de intocht. Ik hoop dan ook dat zij hier geen toestemming voor krijgen om de kinderen te beschermen.
Ik vind dat helemaal niet okay, maar om te verwachten dat de regering ingrijpt omdat meningen verschillen over zwarte Piet is een slecht argument.

Ik heb hier vaak mijn mening gegeven en het blijft een welles/nietes. Ik ga naar het kasteel in Helmond en kijk met de kleintjes hier de intocht in Antwerpen op tv.
Klaar.

En als de verhaallijn van de NPO een beetje te behappen is, dan kijken we volgend jaar wel wat we daar mee gaan doen. De verhaallijn van vorig jaar had zo'n stom einde met die zwarte Sinterklaas... Mijn dochter is niet gek en zal dit jaar zeker gaan vragen waar die gebleven is.
Stiekeme gedoe van de NPO...
pi_156988531
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 11:49 schreef Gia het volgende:

[..]

En dat ligt aan de ouders. Als zij hun kinderen geen cadeautjes geven met Sinterklaas en ze dan opzadelen met het achterlijke idee dat Sinterklaas er niet is voor zwarte kindjes, dan doe je dit toch zelf je kind aan.

Meestal mogen kinderen de dag na sinterklaas een cadeautje mee naar school nemen om te laten zien. De kindjes waarvan de ouders vertellen dat de sint niet voor hen is, hebben niets om te laten zien.

Hoezo is dat de schuld van het feit dat Zwarte Piet zwart is?
En wie mogen die rariteiten van de ouders weer recht kletsen?
Juist de leraren en leraressen... Zo verknallen ze het voor iedereen.

Uit voorzorg geen cadeau's mee naar school, probleem ook weer opgelost.
pi_156988886
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 09:15 schreef SeLang het volgende:

[ afbeelding ]

En waarom niet hieraan?

[ afbeelding ]
ik stoor me aan dit soort goedpraterij, met belachelijke vergelijkingen die er niets mee te maken hebben. of was pipo ooit een splavendrijver ofzo?

en ja, ik stoor me ook aan sinterklaas, die racistische kerk-pedo. weg ermee, net als met zwarte piet.
pi_156989030
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 12:08 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik stoor me aan dit soort goedpraterij, met belachelijke vergelijkingen die er niets mee te maken hebben. of was pipo ooit een splavendrijver ofzo?

en ja, ik stoor me ook aan sinterklaas, die racistische kerk-pedo. weg ermee, net als met zwarte piet.
Goed verhaal man, :N
  woensdag 21 oktober 2015 @ 12:13:59 #65
3542 Gia
User under construction
pi_156989031
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 12:08 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Nee, Sinterklaas wel, dan?
pi_156989386
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 12:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Als Zwarte Piet wordt vergeleken met Pipo, dan moet je je als antwoord afvragen of ZP geen slavendrijver was. En dat weet ik niet, ik durf het hem niet te vragen. :@
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 21 oktober 2015 @ 12:33:10 #67
3542 Gia
User under construction
pi_156989465
quote:
99s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 12:29 schreef bijdehand het volgende:

Als Zwarte Piet wordt vergeleken met Pipo, dan moet je je als antwoord afvragen of ZP geen slavendrijver was. En dat weet ik niet, ik durf het hem niet te vragen. :@
Ik begrijp niet zo goed waar dan de vraag 'was pipo ooit een slavendrijver' vandaan komt.
Maar inderdaad. Nee, pipo was geen slavendrijver en Zwarte piet ook niet.

Je kunt natuurlijk ook, bij die twee foto's, de vraag stellen:
'Was Pipo geďnteresseerd in de ruimtevaart?'

Die vraag slaat ook nergens op.
pi_156990065
Bron: http://www.rtvdrenthe.nl/(...)e-moeten-protesteren

AMSTERDAM - "We zijn in een paar jaar tijd al ver gekomen. Ik hoop dat Meppel de laatste keer is dat we hoeven te protesteren en dat Zwarte Piet hierna niet meer bij dit feest hoort." Dat zegt actievoerder Jerry Afriyie over de landelijke intocht van Sinterklaas, op 14 november in Meppel.

Afriyie: "We zoeken de confrontatie, maar geen fysieke confrontatie. Dat kan in Meppel op een goede plek die wij hebben gevraagd. De burgemeester heeft dat zwart op wit bevestigd."
Aan de route
In Meppel mag de groep van ongeveer honderd demonstranten haar protestactie houden voor het pand van Het Kollektief aan de Gasgracht. Dat is aan de route die Sinterklaas aflegt van de boot naar het Kerkplein.

Geweldloos
Tijdens de bijeenkomst in Amsterdam werd met ongeveer dertig belangstellenden gepraat over de aanpak van de protestactie. Ook beantwoordde de organisatie vragen. Daarbij kwamen ook waarschuwingen.

"Wij willen een geweldloos maar duidelijk protest, maar weten niet hoe daar in Meppel op gereageerd gaat worden. Er kunnen ook pro-Zwarte Pietenmensen zijn. We zullen ook zorgen voor een eigen ordedienst, en mensen aan elkaar koppelen, zodat we op elkaar kunnen letten", legde één van Afriyies collega's uit.

Kortom, men mag direct aan de route van Sinterklaas demonstreren waar ook nog eens, volgens lokalen, doorgaans de meeste mensen staan. Kan natuurlijk nooit fout gaan :')
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_156990622
Vorig jaar waren ze nog voor een geleidelijke verandering van ZP en waren ze ervoor om het uiterlijk ieder jaar, beetje bij beetje te veranderen maar moet je ze nu horen... Nu willen ze hem al helemaal weg, één jaar later!
pi_156990663
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 12:59 schreef Eufonie het volgende:

AMSTERDAM - "We zijn in een paar jaar tijd al ver gekomen. Ik hoop dat Meppel de laatste keer is dat we hoeven te protesteren en dat Zwarte Piet hierna niet meer bij dit feest hoort." Dat zegt actievoerder Jerry Afriyie over de landelijke intocht van Sinterklaas, op 14 november in Meppel.

Afriyie: "We zoeken de confrontatie, maar geen fysieke confrontatie. Dat kan in Meppel op een goede plek die wij hebben gevraagd. De burgemeester heeft dat zwart op wit bevestigd."
Aan de route
In Meppel mag de groep van ongeveer honderd demonstranten haar protestactie houden voor het pand van Het Kollektief aan de Gasgracht. Dat is aan de route die Sinterklaas aflegt van de boot naar het Kerkplein.

Geweldloos
Tijdens de bijeenkomst in Amsterdam werd met ongeveer dertig belangstellenden gepraat over de aanpak van de protestactie. Ook beantwoordde de organisatie vragen. Daarbij kwamen ook waarschuwingen.

"Wij willen een geweldloos maar duidelijk protest, maar weten niet hoe daar in Meppel op gereageerd gaat worden. Er kunnen ook pro-Zwarte Pietenmensen zijn. We zullen ook zorgen voor een eigen ordedienst, en mensen aan elkaar koppelen, zodat we op elkaar kunnen letten", legde één van Afriyies collega's uit.

Kortom, men mag direct aan de route van Sinterklaas demonstreren waar ook nog eens, volgens lokalen, doorgaans de meeste mensen staan. Kan natuurlijk nooit fout gaan :')
Wat een dubbele betekenissen. Schrijf dan gewoon op, we komen dit jaar opnieuw jullie Sinterklaas-intocht verzieken ten koste van al die kinderen en ouders die wél gezellig het Sinterklaasfeest willen vieren. Mét Zwarte Piet.
pi_156990933
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 12:59 schreef Eufonie het volgende:

Aan de route

Geweldloos

Zoals al eerder gepost:
quote:
Het idee van de Freedom Ride to Meppel werd overgenomen door Kick Out Zwarte Piet en verder uitgewerkt in een plan. Bij de nationale intocht in Meppel gaan activisten een brede mobilisatie op touw zetten om van overal in het land mensen naar meppel te halen om luidruchtig te protesteren tegen racisme. In Gouda ging het om een stil protest. Hier gaat het om een luid protest met het scanderen van leuzen, toeteren, zingen, schreeuwen etc. dat zal leiden tot een tegenmobilisatie van extreem rechts die met geweld het geweld de kop in zal willen drukken. Ook is er een grote kans dat de politie hetzelfde gaat doen. Om voorbereid te zijn op geweld zal KOZP trainingen geweldloos verzet organiseren om op basis van morele kracht de confrontatie aan te gaan met racisten.
http://www.starnieuws.com(...)dex/nieuwsitem/31464

De reporter vraagt Jerry Afriyie of hij kan bevestigen dat het een 'stil' protest zal zijn. Jerry gaat daar niet op in en geeft alleen aan dat het een 'vreedzaam' protest zal zijn.

https://www.eo.nl/ditisde(...)-helemaal-verdwijnt/

Gelet op intentie van de Freedom Ride én het negeren van het woordje 'stil' ligt het in de lijn van de verwachting dat het een luidruchtig protest gaat worden wat dan weer een katalysator kan zijn voor tegenacties.

Pure uitlokking.

Kinderen zullen de dupe zijn.
pi_156991779
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 00:37 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Een gevangenis is er nog altijd om te straffen. Het is geen dagopvang o.i.d.
Zolang Nederlanders zo dom blijven redeneren doordat hun ratio wordt uitgeschakeld door hun onderbuikgevoelens zullen onze gevangenissen niet werken. Blijkbaar heb jij liever leedberokkening met een negatief maatschappelijk effect dan een systeem wat niet leed berokkent maar een positief maatschappelijk effect geeft. Mijn keuze is het niet en ik vind het van weinig beschaving getuigen.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 00:34 schreef Eufonie het volgende:
Voor de citaatmelder aangezien jij betrokken was bij deze discussie. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 21 oktober 2015 @ 14:33:43 #73
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_156992129
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 14:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zolang Nederlanders zo dom blijven redeneren doordat hun ratio wordt uitgeschakeld door hun onderbuikgevoelens zullen onze gevangenissen niet werken. Blijkbaar heb jij liever leedberokkening met een negatief maatschappelijk effect dan een systeem wat niet leed berokkent maar een positief maatschappelijk effect geeft. Mijn keuze is het niet en ik vind het van weinig beschaving getuigen.

[..]

Voor de citaatmelder aangezien jij betrokken was bij deze discussie. ;)
Straf is straf. Degenen die in de fout gaan jammer dan had je maar eerder je hersencellen aan het werk moeten zetten. Het is gewoon onverantwoord om sommigen weer los te laten, eens een gek altijd een gek. Er zijn criminelen die gewoon lachen om de straffen hier in Nederland en dat maakt het de gok waard om weer in de fout te gaan. De enige oplossing is zwaarder straffen.
Fade to Black
pi_156992929
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 12:13 schreef Gia het volgende:

[..]

ja okee, ook niet echt maar hij had wel een slaafje. maar als ik er zo over nadenk, pipo had ook een slaaf, die indiaan. dus eigen lijk toch wel een goede vergelijking, mijn excuus.
pi_156992945
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 12:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Goed verhaal man, :N
dank je
pi_156992969
Ondertussen wordt de Oostenrijkse variant, de "Krampus", afgeschaft omdat men "niet zeker weet hoe vluchtelingen hierop reageren".

https://www.unzensuriert.(...)r-Asylanten-abgesagt
http://www.oe24.at/oester(...)puslauf-ab/209036282

Helaas, VERBOTEN!
:')
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_156993053

Ons cultuur is onze zaak, bemoei je er niet mee.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 15:28:01 #78
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156993115
Het niveau.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 21 oktober 2015 @ 15:30:05 #79
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156993169
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 15:21 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Ondertussen wordt de Oostenrijkse variant, de "Krampus", afgeschaft omdat men "niet zeker weet hoe vluchtelingen hierop reageren".

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Helaas, VERBOTEN!
Ziet er niet echt als een kindervriend uit, die Krampus :o Ondanks dat lachende jongetje.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 15:34:38 #80
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_156993274
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Helaas, VERBOTEN!
Politiek correcte zelfcensuur, het is inmiddels wijd verspreid in de westerse wereld.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_156993470
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 15:24 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]

Ons cultuur is onze zaak, bemoei je er niet mee.
Mijn cultuur is mijn zaak... ik bemoei me er mee natuurlijk.
Het zal toch niet zijn dat je donkere mensen als tweederangsburgers beschouwt die minder rechten hebben?
pi_156993528
Uiteraard zijn donkere mensen geen tweederangsburgers. Mensen die klagen over dat zwarte piet racisme is daarentegen zijn vierderangs.
Conscience do cost.
pi_156993646
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 15:43 schreef ems. het volgende:
Uiteraard zijn donkere mensen geen tweederangsburgers. Mensen die klagen over dat zwarte piet racisme is daarentegen zijn vierderangs.
Mensen die agressief klagen dat mensen klagen dat zp racistisch is zijn dan 5de rangs
pi_156993656
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 15:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Mensen die agressief klagen dat mensen klagen dat zp racistisch is zijn 5de rangs
Harde comeback. Ik ga even bijkomen.
Conscience do cost.
pi_156993685
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 15:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Mijn cultuur is mijn zaak... ik bemoei me er mee natuurlijk.
Het zal toch niet zijn dat je donkere mensen als tweederangsburgers beschouwt die minder rechten hebben?
De donkere mensen mogen zich uiteraard met onze cultuur bemoeien, maar dan moeten ze zich daar wel in verdiepen.....anders heeft bemoeien weinig zin.
pi_156993777
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 15:48 schreef Montagui het volgende:

[..]

De donkere mensen mogen zich uiteraard met onze cultuur bemoeien, maar dan moeten ze zich daar wel in verdiepen.....anders heeft bemoeien weinig zin.
Maar er zijn honderdduizenden donkere Nederlanders die Nederland als hun cultuur zien.
Dus bemoeien zij zich met hun eigen cultuur,
Natuurlijk..... iedereen moet zich verdiepen in de samenleving waar hij woont.
pi_156993862
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Helaas, VERBOTEN!
Als ZP niet meer mag dan stel ik voor dat we Krampus invoeren. 8-)
#NoDAPL
pi_156993905
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Helaas, VERBOTEN!
"Weg met ons!"

Sommige mensen vinden dit ganz geil, de afbraak van tradities ten faveure van een minderheid.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2015 15:59:03 ]
pi_156993921
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 14:33 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Straf is straf. Degenen die in de fout gaan jammer dan had je maar eerder je hersencellen aan het werk moeten zetten. Het is gewoon onverantwoord om sommigen weer los te laten, eens een gek altijd een gek. Er zijn criminelen die gewoon lachen om de straffen hier in Nederland en dat maakt het de gok waard om weer in de fout te gaan. De enige oplossing is zwaarder straffen.
Aangezien jij jezelf herhaalt herhaal ik mezelf nu ook even. Die op een na laatste zin is de kern.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 14:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als het zo geweldig zou werken om af te schrikken met zware straffen dan zouden Nederland en de USA een veel lagere recidive moeten hebben dan Noorwegen, echter heeft Noorwegen met haar 'softe' beleid een 4 keer zo'n lage recidive. Aangezien het hier offtopic is en ik geen verdere argumentatie verwacht houd ik het hier bij.
#NoDAPL
pi_156993975
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 15:30 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ziet er niet echt als een kindervriend uit, die Krampus :o Ondanks dat lachende jongetje.
Zoiets als Halloween?
Een beetje eng kan ook leuk zijn. Humor bestaat dankzij spanning. ;)
#NoDAPL
pi_156994140
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 15:34 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Politiek correcte zelfcensuur, het is inmiddels wijd verspreid in de westerse wereld.
Weg met ons!!!
Waar zit je met je hoofd?
1947-2016
  woensdag 21 oktober 2015 @ 16:12:48 #92
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_156994160
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 15:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Aangezien jij jezelf herhaalt herhaal ik mezelf nu ook even. Die op een na laatste zin is de kern.

[..]

Als het zo geweldig zou werken om af te schrikken met zware straffen dan zouden Nederland en de USA een veel lagere recidive moeten hebben dan Noorwegen, echter heeft Noorwegen met haar 'softe' beleid een 4 keer zo'n lage recidive. Aangezien het hier offtopic is en ik geen verdere argumentatie verwacht houd ik het hier bij.
Het probleem is juist dat we in Nederland geen zware straffen kennen. Iemand die een moord pleegt komt maar al te vaak binnen 10 jaar alweer vrij, het is te gek voor woorden en niet eerlijk tegenover de nabestaanden.
Fade to Black
pi_156994270
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 13:33 schreef Montagui het volgende:
Hier gaat het om een luid protest met het scanderen van leuzen, toeteren, zingen, schreeuwen etc. dat zal leiden tot een tegenmobilisatie van extreem rechts die met geweld het geweld de kop in zal willen drukken.
Ze dekken zich nu al in om later lekker met het vingertje te kunnen wijzen.
quote:
Ook is er een grote kans dat de politie hetzelfde gaat doen.
En de calimero-racismekaart te trekken.
quote:
Om voorbereid te zijn op geweld zal KOZP trainingen geweldloos verzet organiseren om op basis van morele kracht de confrontatie aan te gaan met racisten.
Ah, dus via morele kracht de confrontatie aan gaan met racisten. Wat zijn racisten in hun ogen? Hmm.. de gewone gezinnen met kinderen die Sinterklaas willen vieren, met ZP. Mensen die het niet met hun eens zijn, direct te framen als racist, keurig. Daarbij weten ze dat ze direct op tenen gaan trappen en een tegenreactie gaan krijgen. 'Maar het is niet onze schuld hoor, wij zijn moreel verheven boven iedereen die ZP een goed hart toedraagt'.

Wal-ge-lijk :r
Lekker stemming maken en daarna je handen wassen in onschuld en calimero achtig de racismekaart trekken en huilen in de media.
1947-2016
pi_156994301
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 16:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zoiets als Halloween?
Een beetje eng kan ook leuk zijn. Humor bestaat dankzij spanning. ;)
Het geeft de Sint wel een stoerdere uitstraling...
:D

pi_156994340
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 16:19 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Het geeft de Sint wel een stoerdere uitstraling...
:D

[ afbeelding ]
Gangsta Claus in plaats van Santa Claus (afgeleid van onze Sinterklaas). :)
#NoDAPL
pi_156994614
quote:
Om voorbereid te zijn op geweld zal KOZP trainingen geweldloos verzet organiseren om op basis van morele kracht de confrontatie aan te gaan met racisten.
Meest infantiele zin die ik in tijde gelezen heb. Doen ze toch goed :')
- Fernando Pessoa
pi_156994983
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Helaas, VERBOTEN!
Oh noes!!!! Krampus!!!!

Als we hier nu een krampus gehad hadden dan had ik wel geknokt voor het bestaan daarvan, krampus is cool namelijk!!! ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_156995220
Dit is natuurlijk wel de ideale drogreden om van de Zwarte Piet traditie af te komen, "we weten niet hoe vluchtelingen hierop reageren, dus laten we het uit voorzorg maar afschaffen".
Dat niemand hier in Nederland daar nog opgekomen is...
pi_156995573
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 16:55 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Dit is natuurlijk wel de ideale drogreden om van de Zwarte Piet traditie af te komen, "we weten niet hoe vluchtelingen hierop reageren, dus laten we het uit voorzorg maar afschaffen".
Dat niemand hier in Nederland daar nog opgekomen is...
Breng ze niet op ideeën oO/
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_156995857
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 15:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

"Weg met ons!"

Sommige mensen vinden dit ganz geil, de afbraak van tradities ten faveure van een minderheid.
Voor sommigen is het letterlijk tot een fetisj verworden inderdaad. Degeneratie van de maatschappij dit.
- Fernando Pessoa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')