Wat is er dan zo verschrikkelijk aan zwarte piet?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 00:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat mag je vinden, helaas vinden anderen iets anders... Vrijheid van meningsuiting.
Jij vind het onzinnig en anderen vinden zwarte piet weer verschrikkelijk.
En wat is de grote algemene deler?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 01:09 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
-Desondanks circuleren er voor die helper van Sinterklaas diverse volkswetenschappelijke verklaringen:
hij zou oorspronkelijk een schoorsteenveger zijn, en van het roet zwart zijn geworden;[18]
hij zou een Ethiopische zwarte slaaf Piter zijn die door de heilige Nicolaas op een slavenmarkt in Myra werd vrijgekocht;[noot 3]
hij zou oorspronkelijk een demon zijn geweest die door de heilige gedwongen werd goede daden te verrichten;
hij zou een voorchristelijke godheid zijn die zich moest onderwerpen aan de christelijke sint;
hij zou de bedwongen satan zijn, plaatsvervanger van de overwonnen Wodan, of diens helper Nörvi, de zwarte vader des nachts, die ook een roe droeg (als vruchtbaarheidssymbool);
hij zou afstammen van de zwarte raven Huginn en Muninn, die Odin vergezelden;[19]
hij zou afstammen van berserkers, die het lichaam zwart verfden en dierenhuiden droegen.
Voor geen van deze verklaringen zijn directe bronnen te vinden.
Je hebt natuurlijk wel kans dat raven en demonen zich gediscrimineerd gaan voelen.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:28 schreef Montagui het volgende:
[..]
En wat is de grote algemene deler?
Juist.
Daar kán en mág daarom dan ook niet aan getornd worden.
(Git)zwart moet ie zijn.
het is creepyquote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:15 schreef SeLang het volgende:
Waarom storen mensen zich hieraan
[ afbeelding ]
En waarom niet hieraan?
[ afbeelding ]
Creepy vond ik gister ook het eo artikel op radio1, rond een uur of vlak na 18.00 van kozp.quote:
Dat was tenenkrommend idd.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Creepy vond ik gister ook het eo artikel op radio1, rond een uur of vlak na 18.00 van kozp.
Een paar citaten:
'wij waren niet schuldig vorig jaar aan het escaleren'
'politie stond ons de rechten niet toe'
'wij richten ons op de ouders, niet de kinderen'
'sinterklaas is niet voor iedereen, kinderen voelen zich buitengesloten door ZP'
'wij gaan niet over wat de maatschappij voordraagt, al is het roetveegpiet, alles wat aan ZP herinnerd, moet verdwijnen'
'In Meppel doen wij stil protest en alles wat op ons shirt staat, is genoeg. Sinterklaas moet ons wel zien want wij staan prominent langs de route'.
Die gasten worden echt niet gehinderd door enig zelfreflecterend vermogen of intelligentie. Heel gevaarlijk, die combinatie met deze zienswijze.
Demonstreren tegen ZP bij de intocht is m.i. kindermishandeling. Al die kleintjes krijgen gedwongen te horen de ZP niet echt is, en racistisch is. Dat vind jij okay?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 00:56 schreef ootjekatootje het volgende:
Dat mag je vinden, helaas vinden anderen iets anders... Vrijheid van meningsuiting.
Jij vind het onzinnig en anderen vinden zwarte piet weer verschrikkelijk.
En dat ligt aan de ouders. Als zij hun kinderen geen cadeautjes geven met Sinterklaas en ze dan opzadelen met het achterlijke idee dat Sinterklaas er niet is voor zwarte kindjes, dan doe je dit toch zelf je kind aan.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:09 schreef Red_85 het volgende:
'sinterklaas is niet voor iedereen, kinderen voelen zich buitengesloten door ZP'
Ik vind dat helemaal niet okay, maar om te verwachten dat de regering ingrijpt omdat meningen verschillen over zwarte Piet is een slecht argument.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Demonstreren tegen ZP bij de intocht is m.i. kindermishandeling. Al die kleintjes krijgen gedwongen te horen de ZP niet echt is, en racistisch is. Dat vind jij okay?
De antipieten krijgen gelegenheid genoeg om hun standpunt te ventileren, dat hoeft niet bij de intocht. Ik hoop dan ook dat zij hier geen toestemming voor krijgen om de kinderen te beschermen.
En wie mogen die rariteiten van de ouders weer recht kletsen?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:49 schreef Gia het volgende:
[..]
En dat ligt aan de ouders. Als zij hun kinderen geen cadeautjes geven met Sinterklaas en ze dan opzadelen met het achterlijke idee dat Sinterklaas er niet is voor zwarte kindjes, dan doe je dit toch zelf je kind aan.
Meestal mogen kinderen de dag na sinterklaas een cadeautje mee naar school nemen om te laten zien. De kindjes waarvan de ouders vertellen dat de sint niet voor hen is, hebben niets om te laten zien.
Hoezo is dat de schuld van het feit dat Zwarte Piet zwart is?
ik stoor me aan dit soort goedpraterij, met belachelijke vergelijkingen die er niets mee te maken hebben. of was pipo ooit een splavendrijver ofzo?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:15 schreef SeLang het volgende:
Waarom storen mensen zich hieraan
[ afbeelding ]
En waarom niet hieraan?
[ afbeelding ]
Goed verhaal man,quote:Op woensdag 21 oktober 2015 12:08 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik stoor me aan dit soort goedpraterij, met belachelijke vergelijkingen die er niets mee te maken hebben. of was pipo ooit een splavendrijver ofzo?
en ja, ik stoor me ook aan sinterklaas, die racistische kerk-pedo. weg ermee, net als met zwarte piet.
Nee, Sinterklaas wel, dan?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 12:08 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik stoor me aan dit soort goedpraterij, met belachelijke vergelijkingen die er niets mee te maken hebben. of was pipo ooit een splavendrijver ofzo?
Als Zwarte Piet wordt vergeleken met Pipo, dan moet je je als antwoord afvragen of ZP geen slavendrijver was. En dat weet ik niet, ik durf het hem niet te vragen.quote:
Ik begrijp niet zo goed waar dan de vraag 'was pipo ooit een slavendrijver' vandaan komt.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 12:29 schreef bijdehand het volgende:
Als Zwarte Piet wordt vergeleken met Pipo, dan moet je je als antwoord afvragen of ZP geen slavendrijver was. En dat weet ik niet, ik durf het hem niet te vragen.
Wat een dubbele betekenissen. Schrijf dan gewoon op, we komen dit jaar opnieuw jullie Sinterklaas-intocht verzieken ten koste van al die kinderen en ouders die wél gezellig het Sinterklaasfeest willen vieren. Mét Zwarte Piet.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 12:59 schreef Eufonie het volgende:
Bron: http://www.rtvdrenthe.nl/(...)e-moeten-protesteren
AMSTERDAM - "We zijn in een paar jaar tijd al ver gekomen. Ik hoop dat Meppel de laatste keer is dat we hoeven te protesteren en dat Zwarte Piet hierna niet meer bij dit feest hoort." Dat zegt actievoerder Jerry Afriyie over de landelijke intocht van Sinterklaas, op 14 november in Meppel.
Afriyie: "We zoeken de confrontatie, maar geen fysieke confrontatie. Dat kan in Meppel op een goede plek die wij hebben gevraagd. De burgemeester heeft dat zwart op wit bevestigd."
Aan de route
In Meppel mag de groep van ongeveer honderd demonstranten haar protestactie houden voor het pand van Het Kollektief aan de Gasgracht. Dat is aan de route die Sinterklaas aflegt van de boot naar het Kerkplein.
Geweldloos
Tijdens de bijeenkomst in Amsterdam werd met ongeveer dertig belangstellenden gepraat over de aanpak van de protestactie. Ook beantwoordde de organisatie vragen. Daarbij kwamen ook waarschuwingen.
"Wij willen een geweldloos maar duidelijk protest, maar weten niet hoe daar in Meppel op gereageerd gaat worden. Er kunnen ook pro-Zwarte Pietenmensen zijn. We zullen ook zorgen voor een eigen ordedienst, en mensen aan elkaar koppelen, zodat we op elkaar kunnen letten", legde één van Afriyies collega's uit.
Kortom, men mag direct aan de route van Sinterklaas demonstreren waar ook nog eens, volgens lokalen, doorgaans de meeste mensen staan. Kan natuurlijk nooit fout gaan
Zoals al eerder gepost:quote:Op woensdag 21 oktober 2015 12:59 schreef Eufonie het volgende:
Bron: http://www.rtvdrenthe.nl/(...)e-moeten-protesteren
AMSTERDAM - "We zijn in een paar jaar tijd al ver gekomen. Ik hoop dat Meppel de laatste keer is dat we hoeven te protesteren en dat Zwarte Piet hierna niet meer bij dit feest hoort." Dat zegt actievoerder Jerry Afriyie over de landelijke intocht van Sinterklaas, op 14 november in Meppel.
Afriyie: "We zoeken de confrontatie, maar geen fysieke confrontatie. Dat kan in Meppel op een goede plek die wij hebben gevraagd. De burgemeester heeft dat zwart op wit bevestigd."
Aan de route
In Meppel mag de groep van ongeveer honderd demonstranten haar protestactie houden voor het pand van Het Kollektief aan de Gasgracht. Dat is aan de route die Sinterklaas aflegt van de boot naar het Kerkplein.
Geweldloos
Tijdens de bijeenkomst in Amsterdam werd met ongeveer dertig belangstellenden gepraat over de aanpak van de protestactie. Ook beantwoordde de organisatie vragen. Daarbij kwamen ook waarschuwingen.
"Wij willen een geweldloos maar duidelijk protest, maar weten niet hoe daar in Meppel op gereageerd gaat worden. Er kunnen ook pro-Zwarte Pietenmensen zijn. We zullen ook zorgen voor een eigen ordedienst, en mensen aan elkaar koppelen, zodat we op elkaar kunnen letten", legde één van Afriyies collega's uit.
Kortom, men mag direct aan de route van Sinterklaas demonstreren waar ook nog eens, volgens lokalen, doorgaans de meeste mensen staan. Kan natuurlijk nooit fout gaan
http://www.starnieuws.com(...)dex/nieuwsitem/31464quote:Het idee van de Freedom Ride to Meppel werd overgenomen door Kick Out Zwarte Piet en verder uitgewerkt in een plan. Bij de nationale intocht in Meppel gaan activisten een brede mobilisatie op touw zetten om van overal in het land mensen naar meppel te halen om luidruchtig te protesteren tegen racisme. In Gouda ging het om een stil protest. Hier gaat het om een luid protest met het scanderen van leuzen, toeteren, zingen, schreeuwen etc. dat zal leiden tot een tegenmobilisatie van extreem rechts die met geweld het geweld de kop in zal willen drukken. Ook is er een grote kans dat de politie hetzelfde gaat doen. Om voorbereid te zijn op geweld zal KOZP trainingen geweldloos verzet organiseren om op basis van morele kracht de confrontatie aan te gaan met racisten.
Zolang Nederlanders zo dom blijven redeneren doordat hun ratio wordt uitgeschakeld door hun onderbuikgevoelens zullen onze gevangenissen niet werken. Blijkbaar heb jij liever leedberokkening met een negatief maatschappelijk effect dan een systeem wat niet leed berokkent maar een positief maatschappelijk effect geeft. Mijn keuze is het niet en ik vind het van weinig beschaving getuigen.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 00:37 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Een gevangenis is er nog altijd om te straffen. Het is geen dagopvang o.i.d.
Voor de citaatmelder aangezien jij betrokken was bij deze discussie.quote:
Straf is straf. Degenen die in de fout gaan jammer dan had je maar eerder je hersencellen aan het werk moeten zetten. Het is gewoon onverantwoord om sommigen weer los te laten, eens een gek altijd een gek. Er zijn criminelen die gewoon lachen om de straffen hier in Nederland en dat maakt het de gok waard om weer in de fout te gaan. De enige oplossing is zwaarder straffen.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zolang Nederlanders zo dom blijven redeneren doordat hun ratio wordt uitgeschakeld door hun onderbuikgevoelens zullen onze gevangenissen niet werken. Blijkbaar heb jij liever leedberokkening met een negatief maatschappelijk effect dan een systeem wat niet leed berokkent maar een positief maatschappelijk effect geeft. Mijn keuze is het niet en ik vind het van weinig beschaving getuigen.
[..]
Voor de citaatmelder aangezien jij betrokken was bij deze discussie.
ja okee, ook niet echt maar hij had wel een slaafje. maar als ik er zo over nadenk, pipo had ook een slaaf, die indiaan. dus eigen lijk toch wel een goede vergelijking, mijn excuus.quote:
Ziet er niet echt als een kindervriend uit, die Krampusquote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:21 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Ondertussen wordt de Oostenrijkse variant, de "Krampus", afgeschaft omdat men "niet zeker weet hoe vluchtelingen hierop reageren".
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.unzensuriert.(...)r-Asylanten-abgesagt
http://www.oe24.at/oester(...)puslauf-ab/209036282
Helaas, VERBOTEN!
Politiek correcte zelfcensuur, het is inmiddels wijd verspreid in de westerse wereld.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:21 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Ondertussen wordt de Oostenrijkse variant, de "Krampus", afgeschaft omdat men "niet zeker weet hoe vluchtelingen hierop reageren".
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Helaas, VERBOTEN!
Mijn cultuur is mijn zaak... ik bemoei me er mee natuurlijk.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:24 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Ons cultuur is onze zaak, bemoei je er niet mee.
Mensen die agressief klagen dat mensen klagen dat zp racistisch is zijn dan 5de rangsquote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:43 schreef ems. het volgende:
Uiteraard zijn donkere mensen geen tweederangsburgers. Mensen die klagen over dat zwarte piet racisme is daarentegen zijn vierderangs.
Harde comeback. Ik ga even bijkomen.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Mensen die agressief klagen dat mensen klagen dat zp racistisch is zijn 5de rangs
De donkere mensen mogen zich uiteraard met onze cultuur bemoeien, maar dan moeten ze zich daar wel in verdiepen.....anders heeft bemoeien weinig zin.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Mijn cultuur is mijn zaak... ik bemoei me er mee natuurlijk.
Het zal toch niet zijn dat je donkere mensen als tweederangsburgers beschouwt die minder rechten hebben?
Maar er zijn honderdduizenden donkere Nederlanders die Nederland als hun cultuur zien.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
De donkere mensen mogen zich uiteraard met onze cultuur bemoeien, maar dan moeten ze zich daar wel in verdiepen.....anders heeft bemoeien weinig zin.
Als ZP niet meer mag dan stel ik voor dat we Krampus invoeren.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:21 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Helaas, VERBOTEN!
"Weg met ons!"quote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:21 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Helaas, VERBOTEN!
Aangezien jij jezelf herhaalt herhaal ik mezelf nu ook even. Die op een na laatste zin is de kern.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:33 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Straf is straf. Degenen die in de fout gaan jammer dan had je maar eerder je hersencellen aan het werk moeten zetten. Het is gewoon onverantwoord om sommigen weer los te laten, eens een gek altijd een gek. Er zijn criminelen die gewoon lachen om de straffen hier in Nederland en dat maakt het de gok waard om weer in de fout te gaan. De enige oplossing is zwaarder straffen.
Als het zo geweldig zou werken om af te schrikken met zware straffen dan zouden Nederland en de USA een veel lagere recidive moeten hebben dan Noorwegen, echter heeft Noorwegen met haar 'softe' beleid een 4 keer zo'n lage recidive. Aangezien het hier offtopic is en ik geen verdere argumentatie verwacht houd ik het hier bij.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zolang Nederlanders zo dom blijven redeneren doordat hun ratio wordt uitgeschakeld door hun onderbuikgevoelens zullen onze gevangenissen niet werken. Blijkbaar heb jij liever leedberokkening met een negatief maatschappelijk effect dan een systeem wat niet leed berokkent maar een positief maatschappelijk effect geeft. Mijn keuze is het niet en ik vind het van weinig beschaving getuigen.
Zoiets als Halloween?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ziet er niet echt als een kindervriend uit, die KrampusOndanks dat lachende jongetje.
Weg met ons!!!quote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:34 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Politiek correcte zelfcensuur, het is inmiddels wijd verspreid in de westerse wereld.
Het probleem is juist dat we in Nederland geen zware straffen kennen. Iemand die een moord pleegt komt maar al te vaak binnen 10 jaar alweer vrij, het is te gek voor woorden en niet eerlijk tegenover de nabestaanden.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Aangezien jij jezelf herhaalt herhaal ik mezelf nu ook even. Die op een na laatste zin is de kern.
[..]
Als het zo geweldig zou werken om af te schrikken met zware straffen dan zouden Nederland en de USA een veel lagere recidive moeten hebben dan Noorwegen, echter heeft Noorwegen met haar 'softe' beleid een 4 keer zo'n lage recidive. Aangezien het hier offtopic is en ik geen verdere argumentatie verwacht houd ik het hier bij.
Ze dekken zich nu al in om later lekker met het vingertje te kunnen wijzen.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 13:33 schreef Montagui het volgende:
Hier gaat het om een luid protest met het scanderen van leuzen, toeteren, zingen, schreeuwen etc. dat zal leiden tot een tegenmobilisatie van extreem rechts die met geweld het geweld de kop in zal willen drukken.
En de calimero-racismekaart te trekken.quote:Ook is er een grote kans dat de politie hetzelfde gaat doen.
Ah, dus via morele kracht de confrontatie aan gaan met racisten. Wat zijn racisten in hun ogen? Hmm.. de gewone gezinnen met kinderen die Sinterklaas willen vieren, met ZP. Mensen die het niet met hun eens zijn, direct te framen als racist, keurig. Daarbij weten ze dat ze direct op tenen gaan trappen en een tegenreactie gaan krijgen. 'Maar het is niet onze schuld hoor, wij zijn moreel verheven boven iedereen die ZP een goed hart toedraagt'.quote:Om voorbereid te zijn op geweld zal KOZP trainingen geweldloos verzet organiseren om op basis van morele kracht de confrontatie aan te gaan met racisten.
Het geeft de Sint wel een stoerdere uitstraling...quote:Op woensdag 21 oktober 2015 16:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zoiets als Halloween?
Een beetje eng kan ook leuk zijn. Humor bestaat dankzij spanning.
Gangsta Claus in plaats van Santa Claus (afgeleid van onze Sinterklaas).quote:Op woensdag 21 oktober 2015 16:19 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Het geeft de Sint wel een stoerdere uitstraling...
![]()
[ afbeelding ]
Meest infantiele zin die ik in tijde gelezen heb. Doen ze toch goedquote:Om voorbereid te zijn op geweld zal KOZP trainingen geweldloos verzet organiseren om op basis van morele kracht de confrontatie aan te gaan met racisten.
Oh noes!!!! Krampus!!!!quote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:21 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Helaas, VERBOTEN!
Breng ze niet op ideeënquote:Op woensdag 21 oktober 2015 16:55 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Dit is natuurlijk wel de ideale drogreden om van de Zwarte Piet traditie af te komen, "we weten niet hoe vluchtelingen hierop reageren, dus laten we het uit voorzorg maar afschaffen".
Dat niemand hier in Nederland daar nog opgekomen is...
Voor sommigen is het letterlijk tot een fetisj verworden inderdaad. Degeneratie van de maatschappij dit.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
"Weg met ons!"
Sommige mensen vinden dit ganz geil, de afbraak van tradities ten faveure van een minderheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |