abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156949099
Vele weken voor en nog langer na de geboorte gaan vrouwen in Nederland op kosten van de staat niks zitten doen. En uiteraard moet het werkschema als ze eindelijk terugkomen wel weer zo aangepast worden omdat ze weer volledig in dienst mogen komen (goeie grap, volledig, maar dat is een andere klacht). Weken zie je ze niet, moet er vervanging geregeld worden, die je niet mag houden, ook al is die beter. En dat allemaal omdat ze vrijwillig willen werpen (normaliter). Ondertussen heeft het merendeel die tijd vooral nodig om te shoppen en thee te leuten. Het kan allemaal flink wat minder. Chineze vrouwen zijn heus niet zo anders dag alleen zij na een paar dagen alweer kunnen werken.

En ik weet wel, voor er een OUD-muts begint te janken hier, dat er vrouwen zijn die Door allerlei zwangerschapskwaaltjes wel langer nodig hebben. En die moeten die tijd ook gewoon krijgen. Maar niet standaard 12 weken.

Heb ik nog geluk dat er hier niet de Scandinavische praktijken plaats vinden.
pi_156949112
Jelly.
pi_156949144
quote:
6s.gif Op maandag 19 oktober 2015 17:56 schreef Tchock het volgende:
Jelly.
obviously, ik zou ook wel 12 weken willen thee drinken met m'n matties op kosten van de staat.
pi_156949174
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 17:58 schreef stbabylon het volgende:

[..]

obviously, ik zou ook wel 12 weken willen thee drinken met m'n matties op kosten van de staat.
Je zeurt ook al als een wijf dus ik denk dat er best iets mogelijk is. :)
pi_156949947
Ja en daarna word het kind bij de opvang gebracht als de moeder weer moet werken :')
pi_156950207
Ik denk dat de baby anders ook wel blij is als die gewoon even een band met moeder kan krijgen en borstvoeding. Ze moeten al snel genoeg naar de opvang en overstappen op andere voeding.

Trouwens als een beetje goede moeder heb je geen tijd om te shoppen en thee te drinken maar ben je blij als je even kan stofzuigen als de baby even slaapt.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_156950350
In china hebben vrouwen 98 dagen zwangerschapsverlof wat om medische redenen nog met 15 verlengd kan worden.

Je bent dus slecht geïnformeerd.

Zwangerschapsverlof is in Nederland overigens geen 12 maar 16 weken.

Kortom je hebt geen flauw idee waar het over gaat.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 19 oktober 2015 @ 19:37:06 #8
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156951859
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 18:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
In china hebben vrouwen 98 dagen zwangerschapsverlof wat om medische redenen nog met 15 verlengd kan worden.

Je bent dus slecht geïnformeerd.

Zwangerschapsverlof is in Nederland overigens geen 12 maar 16 weken.

Kortom je hebt geen flauw idee waar het over gaat.
En als je een abortus ondergaat of een miskraam hebt voor 4 maanden zwangerschap krijgt je geloof ik ook iets van twee weken vrij.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_156954470
Je denkt daar echt zo over? Zielig hoor. Je eigen kind kunnen opvoeden zou toch het mooiste zijn als moeder zijnde? En zoals Lenny zegt is het ook erg belangrijk voor de ontwikkeling van het kind.

Hier in Canada is het trouwens 12 maanden(!), voor de moeder en/of vader. Ik ken een aantal jonge moeders die op dit moment met verlof zijn en die hebben echt niet veel tijd om te shoppen en thee te drinken hoor! Als je wel dit soort moeders kent zullen ze wel niet veel soeps zijn en het niet belangrijk vinden om goed voor het kind te zorgen.

Ik ben hier ook nog geen bedrijf/collega's tegengekomen die klagen over deze regeling.

Jammer genoeg moet de vrouw tegenwoordig ook full-time werken om een redelijk normaal leven te kunnen bekostigen, maar helaas wordt het meeste opvoeden tegenwoordig gedaan door een oppas/crèche/etc...
pi_156955322
Natuurlijk zijn er vrouwen die lekker in hun vel zitten tijdens hun zwangerschap en dan ook prima wat kantoorwerk etc kunnen verrichten, maar een groot deel heeft er echt wel pijn/last van, op meerdere gebieden. Maargoed, dat terzijde, denk ook even aan de emotionele kant. Stel je voor, een vrouw bevalt en mag 3 dagen daarna alweer aan het werk. Dat druist tegen de natuurlijke moedergevoelens in, die moeder denkt op het werk dan alleen maar aan haar pasgeboren kind en doet tengevolge daarvan haar werk ook maar voor 50% goed. Daarnaast is het voor een pasgeborene zeer belangrijk om een hechte band met de moeder op te bouwen, dmv knuffelen en borstvoeding de eerste tijd. Dat voorkomt (bijvoorbeeld) latere stoornissen. Dan vind ik het niet meer dan humaan (en medisch verantwoord) om de vrouw dan meer tijd te geven. Het is niet (voor iedereen) alsof we even een kind eruit ploppen en dan weer vrolijk verder gaan.
We zijn geen machines, maar mensen/dieren.
pi_156956012
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 21:25 schreef eenzame_kat het volgende:
Natuurlijk zijn er vrouwen die lekker in hun vel zitten tijdens hun zwangerschap en dan ook prima wat kantoorwerk etc kunnen verrichten, maar een groot deel heeft er echt wel pijn/last van, op meerdere gebieden. Maargoed, dat terzijde, denk ook even aan de emotionele kant. Stel je voor, een vrouw bevalt en mag 3 dagen daarna alweer aan het werk. Dat druist tegen de natuurlijke moedergevoelens in, die moeder denkt op het werk dan alleen maar aan haar pasgeboren kind en doet tengevolge daarvan haar werk ook maar voor 50% goed. Daarnaast is het voor een pasgeborene zeer belangrijk om een hechte band met de moeder op te bouwen, dmv knuffelen en borstvoeding de eerste tijd. Dat voorkomt (bijvoorbeeld) latere stoornissen. Dan vind ik het niet meer dan humaan (en medisch verantwoord) om de vrouw dan meer tijd te geven. Het is niet (voor iedereen) alsof we even een kind eruit ploppen en dan weer vrolijk verder gaan.
We zijn geen machines, maar mensen/dieren.
Eensch. Zelfde geldt eigenlijk voor vaders. Maar vraag dat hans de boer maar even van vno/ncw.

Wie? Da's die kutkneus die al tegen de verhoging was van 5 dagen
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Forum Admin maandag 19 oktober 2015 @ 22:07:13 #12
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_156956613
Dat glazen plafond was zo gek nog niet. Dat een man gewoon genoeg kon verdienen om 12 kinderen en een vrouw te voeden.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  maandag 19 oktober 2015 @ 22:10:52 #13
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_156956712
VVD'66-topic.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator maandag 19 oktober 2015 @ 22:12:17 #14
441859 crew  Lenny77
pi_156956753
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 22:07 schreef Pharkus het volgende:
Dat glazen plafond was zo gek nog niet. Dat een man gewoon genoeg kon verdienen om 12 kinderen en een vrouw te voeden.
Idd...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 19 oktober 2015 @ 22:39:29 #15
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_156957510
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 17:55 schreef stbabylon het volgende:
Vele weken voor en nog langer na de geboorte gaan vrouwen in Nederland op kosten van de staat niks zitten doen.
Hier gestopt met lezen, vond het wel bont genoeg.
pi_156957524
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 22:07 schreef Pharkus het volgende:
Als je je levensstandaard bij wilt stellen naar hoe het toen was kom je een heel eind.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_156957904
Holy crap, wist niet dat ik OUD zo kon laten happen _O-
pi_156959641
Ik vind het juist veel te kort in Nederland. In Oostenrijk hebben vrouwen twee jaar zwangerschapsverlof na de bevalling :P

Zelf zou ik 24 weken ideaal vinden (dus een halfjaar).
pi_156959751
TS wilt de vrouwenemancipatie nog meer in de hand spelen. :')
paypal.me/taaladvies
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 07:14:53 #20
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156961140
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 22:53 schreef stbabylon het volgende:
Goh, heb jij je lol ook weer gehad he.

Je zou een topic moeten openen dat je je kat zelf wil doden in plaats van naar de dierenarts gaan om hem in te laten slapen, dan komt F&F happen. :')

Of misschien naar buiten gaan (Oh eng) en een oud vrouwtje in haar gezicht gaan slaan en dan lachen omdat mensen daar ook op reageren. :')
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_156961287
Vind het eerder klachtwaardig dat je een kinderwens niet mag meenemen in een sollicitatieprocedure. Als je een groepje traint en er valt iemand uit omdat ze een kind krijgt, mag je de hele training opnieuw aanbieden.
pi_156961344
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 07:14 schreef snakelady het volgende:

[..]

Goh, heb jij je lol ook weer gehad he.

Je zou een topic moeten openen dat je je kat zelf wil doden in plaats van naar de dierenarts gaan om hem in te laten slapen, dan komt F&F happen. :')

Of misschien naar buiten gaan (Oh eng) en een oud vrouwtje in haar gezicht gaan slaan en dan lachen omdat mensen daar ook op reageren. :')
butthurt much *G*
pi_156961915
Ouders die hun kind naar de opvang doen :'). Beter verplicht je dat er minimaal 1 ouder altijd thuis is.
En als een vrouw zwanger wordt moet ze maar met de consequenties leven. Ook vind ik dat ze geen dure opleidingen mogen omdat die in een groot deel van de gevallen beter aan een man besteed hadden kunnen worden.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:26:09 #24
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_156962156
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 22:53 schreef stbabylon het volgende:
Ik wou bijna serieus reageren maar dit is dus een trolltopic?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_156962175
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 09:05 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Ouders die hun kind naar de opvang doen :'). Beter verplicht je dat er minimaal 1 ouder altijd thuis is.
En als een vrouw zwanger wordt moet ze maar met de consequenties leven. Ook vind ik dat ze geen dure opleidingen mogen omdat die in een groot deel van de gevallen beter aan een man besteed hadden kunnen worden.
Wat een seksist ben jij zeg :')
Genoeg vrouwen die fulltime werken en daarnaast mama zijn. De eerste drie jaren gaan misschien lastig, maar daarna worden de kinderen al snel oud genoeg en kunnen de moeders weer fulltime aan de slag tot hun 67e leeftijd :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')