obviously, ik zou ook wel 12 weken willen thee drinken met m'n matties op kosten van de staat.quote:
Je zeurt ook al als een wijf dus ik denk dat er best iets mogelijk is.quote:Op maandag 19 oktober 2015 17:58 schreef stbabylon het volgende:
[..]
obviously, ik zou ook wel 12 weken willen thee drinken met m'n matties op kosten van de staat.
En als je een abortus ondergaat of een miskraam hebt voor 4 maanden zwangerschap krijgt je geloof ik ook iets van twee weken vrij.quote:Op maandag 19 oktober 2015 18:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
In china hebben vrouwen 98 dagen zwangerschapsverlof wat om medische redenen nog met 15 verlengd kan worden.
Je bent dus slecht geïnformeerd.
Zwangerschapsverlof is in Nederland overigens geen 12 maar 16 weken.
Kortom je hebt geen flauw idee waar het over gaat.
Eensch. Zelfde geldt eigenlijk voor vaders. Maar vraag dat hans de boer maar even van vno/ncw.quote:Op maandag 19 oktober 2015 21:25 schreef eenzame_kat het volgende:
Natuurlijk zijn er vrouwen die lekker in hun vel zitten tijdens hun zwangerschap en dan ook prima wat kantoorwerk etc kunnen verrichten, maar een groot deel heeft er echt wel pijn/last van, op meerdere gebieden. Maargoed, dat terzijde, denk ook even aan de emotionele kant. Stel je voor, een vrouw bevalt en mag 3 dagen daarna alweer aan het werk. Dat druist tegen de natuurlijke moedergevoelens in, die moeder denkt op het werk dan alleen maar aan haar pasgeboren kind en doet tengevolge daarvan haar werk ook maar voor 50% goed. Daarnaast is het voor een pasgeborene zeer belangrijk om een hechte band met de moeder op te bouwen, dmv knuffelen en borstvoeding de eerste tijd. Dat voorkomt (bijvoorbeeld) latere stoornissen. Dan vind ik het niet meer dan humaan (en medisch verantwoord) om de vrouw dan meer tijd te geven. Het is niet (voor iedereen) alsof we even een kind eruit ploppen en dan weer vrolijk verder gaan.
We zijn geen machines, maar mensen/dieren.
Idd...quote:Op maandag 19 oktober 2015 22:07 schreef Pharkus het volgende:
Dat glazen plafond was zo gek nog niet. Dat een man gewoon genoeg kon verdienen om 12 kinderen en een vrouw te voeden.
Hier gestopt met lezen, vond het wel bont genoeg.quote:Op maandag 19 oktober 2015 17:55 schreef stbabylon het volgende:
Vele weken voor en nog langer na de geboorte gaan vrouwen in Nederland op kosten van de staat niks zitten doen.
Als je je levensstandaard bij wilt stellen naar hoe het toen was kom je een heel eind.quote:Op maandag 19 oktober 2015 22:07 schreef Pharkus het volgende:
Dat glazen plafond was zo gek nog niet. Dat een man gewoon genoeg kon verdienen om 12 kinderen en een vrouw te voeden.
Goh, heb jij je lol ook weer gehad he.quote:Op maandag 19 oktober 2015 22:53 schreef stbabylon het volgende:
Holy crap, wist niet dat ik OUD zo kon laten happen
butthurt muchquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 07:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
Goh, heb jij je lol ook weer gehad he.
Je zou een topic moeten openen dat je je kat zelf wil doden in plaats van naar de dierenarts gaan om hem in te laten slapen, dan komt F&F happen.![]()
Of misschien naar buiten gaan (Oh eng) en een oud vrouwtje in haar gezicht gaan slaan en dan lachen omdat mensen daar ook op reageren.
Ik wou bijna serieus reageren maar dit is dus een trolltopic?quote:Op maandag 19 oktober 2015 22:53 schreef stbabylon het volgende:
Holy crap, wist niet dat ik OUD zo kon laten happen
Wat een seksist ben jij zegquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 09:05 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Ouders die hun kind naar de opvang doen. Beter verplicht je dat er minimaal 1 ouder altijd thuis is.
En als een vrouw zwanger wordt moet ze maar met de consequenties leven. Ook vind ik dat ze geen dure opleidingen mogen omdat die in een groot deel van de gevallen beter aan een man besteed hadden kunnen worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |