quote:Op zondag 13 december 2015 10:58 schreef Molo het volgende:
Ik snap die haat tegen gourmetten niet hoor. Als je gewoon lekkere spullen haalt/maakt en een degelijk apparaat hebt, met gezellige mensen erbij, vind ik het super leuk on te doen
Ik ook.quote:Op zondag 13 december 2015 10:58 schreef Molo het volgende:
Ik snap die haat tegen gourmetten niet hoor. Als je gewoon lekkere spullen haalt/maakt en een degelijk apparaat hebt, met gezellige mensen erbij, vind ik het super leuk on te doen
Hmmm. Als ik dan even voor mijzelf mag spreken. Gourmetten in december heb ik nooit gedaan en ook nooit begrepen waarom men dat massaal doet. Nou..heb ik altijd al afgeweken van de massa maar nu begrijp ik het: Het is hetzelfde als die muisjes bij een geboorte. In deze dus de knusheid met elkaar i.c.m. je eigen eten bereiden.quote:Op zondag 13 december 2015 10:58 schreef Molo het volgende:
Rijstepudding met warme pruimen of kersen (klassieker wordt het hier in Limburg niet) in vorm mee nemen en dan kwestie van storten bij je schoonouders, even de pruimen of kersen opwarmen,en garneren met slagroom.quote:Op maandag 14 december 2015 09:09 schreef Stansfield het volgende:
Bij mijn schoonfamilie hebben we de gangen verdeelt en ik ga het dessert maken. Maar dit wil ik eigenlijk thuis maken aangezien het dan in de keuken bij mijn schoonouders behoorlijk druk is.
Maar heeft iemand een goed idee voor een dessert voor 12 man wat makkelijk te vervoeren is. En wat toch wel een beetje een kerst dessert is?
Klein beetje opmaken bij mijn schoonouders is geen probleem.
Ik had vorig jaar panna cotta, ijs en kleine luikse wafeltjes. Allemaal thuis gemaakt, meegenomen naar mijn moeder, en daar op bordjes opgemaakt. Werkte prima.quote:Op maandag 14 december 2015 10:49 schreef Stansfield het volgende:
Tnx voor de tips.
Inderdaad ik kan natuurlijk ook alle ingrediënten/bereidingen thuis maken. En in bakjes meenemen en dan ter plekke op het bord/schaal samenvoegen.
Ik zal alle tips eens even bekijken.
Misschien een citroen maanzaad cake? Ik heb deze laatst gemaakt: http://uitpaulineskeuken.nl/2012/03/lemon-poppyseed-cake-2.htmlquote:Op maandag 14 december 2015 17:16 schreef MaLo het volgende:
Eerste kerstdag brunch bij mijn ouders. Iedereen neemt wat mee. Dit jaar zorgen wij voor een zoet gerechtje. Ik denk dat het er op neer komt, dat dochter (11) weer helemaal losgaat op cupcakejes bakken, dat is helemaal haar ding. Iemand nog een idee voor een ander leuk zoet hapje? Hartige ideeën heb ik genoeg, maar zoet....
Ziet er inderdaad wel leuk uit! Voor een extra kerstig effect zou ik hem in een tulbandvorm kunnen bakkenquote:Op dinsdag 15 december 2015 09:30 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Misschien een citroen maanzaad cake? Ik heb deze laatst gemaakt: http://uitpaulineskeuken.nl/2012/03/lemon-poppyseed-cake-2.html
Zag er erg mooi uit en iedereen vond hem heerlijk
Kannibaal!quote:Op maandag 14 december 2015 16:34 schreef MrsDuck het volgende:
Klinkt toch wel leuk, LuDann. Eendenborstfilet is niet moeilijk. De vetlaag met een scherp mes insnijden, zorg dat je het vlees niet insnijdt! Kruiden met peper en zout. Pan heet laten worden zonder boter of olie. De filets op de vetlaag bakken, afhankelijk van de dikte een minuut of 5. Je ziet het vet van de eend wegsmelten. Omdraaien en nog een minuut of 3 bakken. Uit de pan halen en inpakken in aluminiumfolie en even laten rusten. Klaar. In de basis is het dat, maar je kan natuurlijk de eendenborst eerst marineren of van het vet een jus maken. Google anders even.
Ik heb laatst ook een citroen-maanzaadcake gemaakt (uit 'een druppel rozenwater', kookboek van de makers van Arabia) en toen geserveerd met pistachecurd! De cake is heerlijk op zichzelf, maar de pistachecurd maakte het wel af, en wat feestelijker. met pistachekruimels erop al helemaalquote:Op dinsdag 15 december 2015 09:30 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Misschien een citroen maanzaad cake? Ik heb deze laatst gemaakt: http://uitpaulineskeuken.nl/2012/03/lemon-poppyseed-cake-2.html
Zag er erg mooi uit en iedereen vond hem heerlijk
Inderdaad! En dan evt wat groene voedselkleurstof door het glazuur en wat rode besjes erop o.i.d.quote:Op dinsdag 15 december 2015 09:50 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ziet er inderdaad wel leuk uit! Voor een extra kerstig effect zou ik hem in een tulbandvorm kunnen bakken. Dank voor je idee!
Dan neem je toch dingen mee die al klaar zijn, dan hoef je het alleen op te warmen.quote:Op dinsdag 15 december 2015 14:00 schreef sirdanilot het volgende:
Met de kerst zit ik bij familie van mij die absoluut niet kunnen koken![]()
![]()
En ik kan daar zelf ook niet gaan staan koken, ze hebben twee elektrische pitjes van likmevestje (in afwachting van een nieuwe keuken), en nog geen oven (ook want nieuwe keuken)
Ja misschien doe ik dat wel, maar ik zou niet weten wat? Ik kan het dus ook niet opwarmen in de oven want die hebben ze niet, alleen magnetron.quote:Op dinsdag 15 december 2015 14:03 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dan neem je toch dingen mee die al klaar zijn, dan hoef je het alleen op te warmen.
Ik heb nooit op van die pitjes gekookt, maar kan je daar geen pan op opwarmen? Dan zou ik gewoon een flinke pan stoofvlees maken. Het is ook niet ideaal, maar ik heb het altijd liever zelf onder controle als ik weet dat iemand niet kan koken.quote:Op dinsdag 15 december 2015 14:04 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja misschien doe ik dat wel, maar ik zou niet weten wat? Ik kan het dus ook niet opwarmen in de oven want die hebben ze niet, alleen magnetron.
Stiekem hoop ik dat er gewoon chinees wordt gehaald ...
Dit. Of zelf een (camping) gas pit meenemen. Of een bbq. Of heb je zelf een combi magnetron/oven? Stoofvlees, mjam.quote:Op dinsdag 15 december 2015 15:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb nooit op van die pitjes gekookt, maar kan je daar geen pan op opwarmen? Dan zou ik gewoon een flinke pan stoofvlees maken. Het is ook niet ideaal, maar ik heb het altijd liever zelf onder controle als ik weet dat iemand niet kan koken.
Mijn appartement is te klein (heb wel een goed elektrisch fornuis, oven etc.) voor iedereen, dus het moet wel bij mijn familie.quote:Op dinsdag 15 december 2015 15:54 schreef Dragonberry het volgende:
Waarom moeten dat soort mensen dan ook perse kerst bij hun vieren? Wij hebben dit jaar verplicht gourmet, omdat we bij mijn schoonzusje gaan eten vanwege hun kinderen. Echter raakte ze laatst helemaal in de stress omdat ze geen oven en magnetron heeft. Alleen een klein gasfornuis.
Maarja, we lossen het wel weer op![]()
Gewoon je eigen magnetron meenemen op de achterbankquote:Op dinsdag 15 december 2015 15:54 schreef Dragonberry het volgende:
Waarom moeten dat soort mensen dan ook perse kerst bij hun vieren? Wij hebben dit jaar verplicht gourmet, omdat we bij mijn schoonzusje gaan eten vanwege hun kinderen. Echter raakte ze laatst helemaal in de stress omdat ze geen oven en magnetron heeft. Alleen een klein gasfornuis.
Maarja, we lossen het wel weer op![]()
Ja, dat is hun traditie. Ze kunnen vaak ook dagenlang het bad niet gebruiken omdat daar een karper in zwemt.quote:Op dinsdag 15 december 2015 17:52 schreef sirdanilot het volgende:
Tot overmaat van ramp: er komt ook Tsjechische familie van mij. En tsjechie staat nou niet bepaald bekend om haar haute cuisine. Die brengen dus een enorme karper mee en dan moeten we karper gaan eten![]()
![]()
Tsjechen willen nl alleen karper met kerst
Want.. kinderen kunnen niet 1 x per jaar ergens anders eten?quote:Op dinsdag 15 december 2015 15:54 schreef Dragonberry het volgende:
Waarom moeten dat soort mensen dan ook perse kerst bij hun vieren? Wij hebben dit jaar verplicht gourmet, omdat we bij mijn schoonzusje gaan eten vanwege hun kinderen.
normaal is dat geen probleem. Schoonouders wonen ook maar 2 straten verder..quote:Op woensdag 16 december 2015 08:42 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Want.. kinderen kunnen niet 1 x per jaar ergens anders eten?
Nee, die moeten op tijd naar bed...quote:Op woensdag 16 december 2015 08:42 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Want.. kinderen kunnen niet 1 x per jaar ergens anders eten?
Iets zegt me dat het niet zozeer om kerst of om de kinderen gaatquote:Op woensdag 16 december 2015 10:49 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
normaal is dat geen probleem. Schoonouders wonen ook maar 2 straten verder..
Ik bemoei me er verder niet mee. Anders wordt ze weer boos
Kerstdiner in de middag dan?quote:Op woensdag 16 december 2015 11:09 schreef MrsDuck het volgende:
[..]
Nee, die moeten op tijd naar bed...
moelijk, dinguh. Sterkte ermeequote:Op woensdag 16 december 2015 10:49 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
normaal is dat geen probleem. Schoonouders wonen ook maar 2 straten verder..
Ik bemoei me er verder niet mee. Anders wordt ze weer boos
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |