abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158254646
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 17:16 schreef MaLo het volgende:
Eerste kerstdag brunch bij mijn ouders. Iedereen neemt wat mee. Dit jaar zorgen wij voor een zoet gerechtje. Ik denk dat het er op neer komt, dat dochter (11) weer helemaal losgaat op cupcakejes bakken, dat is helemaal haar ding. Iemand nog een idee voor een ander leuk zoet hapje? Hartige ideeën heb ik genoeg, maar zoet.... :+
Misschien een citroen maanzaad cake? Ik heb deze laatst gemaakt: http://uitpaulineskeuken.nl/2012/03/lemon-poppyseed-cake-2.html

Zag er erg mooi uit en iedereen vond hem heerlijk :Y
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  dinsdag 15 december 2015 @ 09:50:54 #277
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_158254901
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 09:30 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Misschien een citroen maanzaad cake? Ik heb deze laatst gemaakt: http://uitpaulineskeuken.nl/2012/03/lemon-poppyseed-cake-2.html

Ziet er inderdaad wel leuk uit! Voor een extra kerstig effect zou ik hem in een tulbandvorm kunnen bakken :). Dank voor je idee!
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_158255546
1ste kerstdag hoef ik alleen het hoofdgerecht te maken. Wordt in ieder geval lamsrack. Side dishes ben ik nog niet uit :P

2de kerstdag weet ik ook nog niet :')

Iig iets met een mooi stuk vlees, en partner wil perse zelf gemaakte crème brulee als nagerecht :P de rest staat nog open.

Goede voorbereiding dus :D
hardcoholic
pi_158255632
Ik begin lichtjes te panieken, want ik heb nog geen plan en geen tijd om een plan te maken ;( :')_!
Ja doei.
pi_158255636
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 16:34 schreef MrsDuck het volgende:
Klinkt toch wel leuk, LuDann. Eendenborstfilet is niet moeilijk. De vetlaag met een scherp mes insnijden, zorg dat je het vlees niet insnijdt! Kruiden met peper en zout. Pan heet laten worden zonder boter of olie. De filets op de vetlaag bakken, afhankelijk van de dikte een minuut of 5. Je ziet het vet van de eend wegsmelten. Omdraaien en nog een minuut of 3 bakken. Uit de pan halen en inpakken in aluminiumfolie en even laten rusten. Klaar. In de basis is het dat, maar je kan natuurlijk de eendenborst eerst marineren of van het vet een jus maken. Google anders even.
Kannibaal!
Ja doei.
pi_158257619
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 09:30 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Ik heb laatst ook een citroen-maanzaadcake gemaakt (uit 'een druppel rozenwater', kookboek van de makers van Arabia) en toen geserveerd met pistachecurd! De cake is heerlijk op zichzelf, maar de pistachecurd maakte het wel af, en wat feestelijker. met pistachekruimels erop al helemaal :)
pi_158258237
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 09:50 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ziet er inderdaad wel leuk uit! Voor een extra kerstig effect zou ik hem in een tulbandvorm kunnen bakken :). Dank voor je idee!
Inderdaad! En dan evt wat groene voedselkleurstof door het glazuur en wat rode besjes erop o.i.d. :Y
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_158258879
Met de kerst zit ik bij familie van mij die absoluut niet kunnen koken :( -O-
En ik kan daar zelf ook niet gaan staan koken, ze hebben twee elektrische pitjes van likmevestje (in afwachting van een nieuwe keuken), en nog geen oven (ook want nieuwe keuken)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_158258941
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 14:00 schreef sirdanilot het volgende:
Met de kerst zit ik bij familie van mij die absoluut niet kunnen koken :( -O-
En ik kan daar zelf ook niet gaan staan koken, ze hebben twee elektrische pitjes van likmevestje (in afwachting van een nieuwe keuken), en nog geen oven (ook want nieuwe keuken)
Dan neem je toch dingen mee die al klaar zijn, dan hoef je het alleen op te warmen.
pi_158258961
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 december 2015 14:03 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dan neem je toch dingen mee die al klaar zijn, dan hoef je het alleen op te warmen.
Ja misschien doe ik dat wel, maar ik zou niet weten wat? Ik kan het dus ook niet opwarmen in de oven want die hebben ze niet, alleen magnetron.

Stiekem hoop ik dat er gewoon chinees wordt gehaald ...
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_158260123
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 14:04 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja misschien doe ik dat wel, maar ik zou niet weten wat? Ik kan het dus ook niet opwarmen in de oven want die hebben ze niet, alleen magnetron.

Stiekem hoop ik dat er gewoon chinees wordt gehaald ...
Ik heb nooit op van die pitjes gekookt, maar kan je daar geen pan op opwarmen? Dan zou ik gewoon een flinke pan stoofvlees maken. Het is ook niet ideaal, maar ik heb het altijd liever zelf onder controle als ik weet dat iemand niet kan koken.
pi_158260651
Stoofvlees, een pan groente en aardappelpuree opwarmen in de magnetron. Niet fantastisch maar beter dan niets :P
pi_158260860
Waarom moeten dat soort mensen dan ook perse kerst bij hun vieren? Wij hebben dit jaar verplicht gourmet, omdat we bij mijn schoonzusje gaan eten vanwege hun kinderen. Echter raakte ze laatst helemaal in de stress omdat ze geen oven en magnetron heeft. Alleen een klein gasfornuis.
Maarja, we lossen het wel weer op }:| :+
pi_158260913
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 december 2015 15:16 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik heb nooit op van die pitjes gekookt, maar kan je daar geen pan op opwarmen? Dan zou ik gewoon een flinke pan stoofvlees maken. Het is ook niet ideaal, maar ik heb het altijd liever zelf onder controle als ik weet dat iemand niet kan koken.
Dit. Of zelf een (camping) gas pit meenemen. Of een bbq. Of heb je zelf een combi magnetron/oven? Stoofvlees, mjam.

Ik nodigde mijn schoonfamilie uit. Want ze komen toch nooit. En nu komen ze allemaal. Plus 10 man de 26e. We gaan barbecuen. Of buffetstijl tapas-achtig. Ik overzie het niet om voor iedereen verschillende gangen uit te serveren. Nu eens bedenken hoe we het kerst-achtig kunnen maken. Nog een week de tijd om alle boodschappen te bestellen. En een grote extra tafel en stoelen te huren.
Met een meidenkwartet
pi_158263223
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 15:54 schreef Dragonberry het volgende:
Waarom moeten dat soort mensen dan ook perse kerst bij hun vieren? Wij hebben dit jaar verplicht gourmet, omdat we bij mijn schoonzusje gaan eten vanwege hun kinderen. Echter raakte ze laatst helemaal in de stress omdat ze geen oven en magnetron heeft. Alleen een klein gasfornuis.
Mijn appartement is te klein (heb wel een goed elektrisch fornuis, oven etc.) voor iedereen, dus het moet wel bij mijn familie.

Ik zal ze eens vragen waar ze aan dachten.

Tot overmaat van ramp: er komt ook Tsjechische familie van mij. En tsjechie staat nou niet bepaald bekend om haar haute cuisine. Die brengen dus een enorme karper mee en dan moeten we karper gaan eten :'( :'( :'( Tsjechen willen nl alleen karper met kerst
  dinsdag 15 december 2015 @ 18:09:01 #291
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_158263574
quote:
Gewoon je eigen magnetron meenemen op de achterbank :D Hehe! _O-
pi_158263698
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 17:52 schreef sirdanilot het volgende:

Tot overmaat van ramp: er komt ook Tsjechische familie van mij. En tsjechie staat nou niet bepaald bekend om haar haute cuisine. Die brengen dus een enorme karper mee en dan moeten we karper gaan eten :'( :'( :'( Tsjechen willen nl alleen karper met kerst
Ja, dat is hun traditie. Ze kunnen vaak ook dagenlang het bad niet gebruiken omdat daar een karper in zwemt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 16 december 2015 @ 08:40:26 #293
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158277066
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 22:03 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat klinkt echt briljant!
To die for :) En heel simpel
  woensdag 16 december 2015 @ 08:42:27 #294
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158277080
quote:
Waarom moeten dat soort mensen dan ook perse kerst bij hun vieren? Wij hebben dit jaar verplicht gourmet, omdat we bij mijn schoonzusje gaan eten vanwege hun kinderen.
Want.. kinderen kunnen niet 1 x per jaar ergens anders eten? :{
pi_158278624
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 08:42 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

normaal is dat geen probleem. Schoonouders wonen ook maar 2 straten verder..
Ik bemoei me er verder niet mee. Anders wordt ze weer boos :')
pi_158278924
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 08:42 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Nee, die moeten op tijd naar bed...
pi_158278942
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 10:44 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Kannibaal!
Absoluut 😊
  woensdag 16 december 2015 @ 11:12:53 #298
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_158278984
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 10:49 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Iets zegt me dat het niet zozeer om kerst of om de kinderen gaat :D ;)

Ik ben begonnen! Ik vind de spiced cranberries lekkerder als de siroop wat meer smaak heeft, dus die staat nu te trekken. Je kunt de siroop trouwens ook prima meerdere keren gebruiken; ik maak meestal drie of vier keer een portie. En ik zit nu nog te piekeren om het restant te gebruiken voor een aperitief, vermengd met wodka of brandewijn en een beetje gembersiroop...

Verder heb ik een draaiboek gemaakt, want het wordt ingewikkeld doordat we - ik denk de 23e - naar het (momenteel niet bewoonde) huis van mijn schoonmoeder vertrekken, dus dan moet zo ongeveer alles (inclusief kinderen en katten) al mee en grotendeels klaar zijn. 'Gewone' dingen kan ik dan ter plaatse nog kopen. Kerstavond komen mijn schoonmoeder en mijn zwager met zijn gezin daar en zijn we met z'n negenen. Dat wordt traditioneel: ham, cranberriecompote, stoofpeertjes, appelmoes... Schoonzus zorgt voor groente en iets aardappeligs. Vooraf denk ik zalmrilletes en toe een tiramisu met speculaasjes.

Eerste kerstdag gaan we gourmetten bij mijn moeder, waarvoor ik ook alles meeneem.

En voor tweede kerstdag ben ik nu al hard aan het koken: dat wordt een Indische rijsttafel. Mijn schoonmoeder is op haar 18e uit (toen) Indië gekomen. Deze zomer heeft ze een aantal van haar oude kookboekjes aan mij gegeven, en daar ben ik nu iedere dag een gerecht uit aan het koken. Die gaan in de vriezer en zo heb ik 2e kerstdag minimaal werk :)
  woensdag 16 december 2015 @ 11:34:43 #299
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158279383
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 11:09 schreef MrsDuck het volgende:

[..]

Nee, die moeten op tijd naar bed...
Kerstdiner in de middag dan?
Of kinderen boven slapen in campingbedje? Zo deden mijn ouders dat altijd.

Serieus, ik verbaas me hoe omslachtig en inflexibel sommige mensen tegenwoordig met kinderen omgaan. Alsof het superfragiele wezentjes zijn die geen enkele verandering in hun schema kunnen hebben.

Voor sommige kinderen met een ziekte of stoornis is dat ook zo, maar ik neem aan dat de meeste kinderen toch gewoon gezond zijn ;)
  woensdag 16 december 2015 @ 11:35:39 #300
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158279404
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 10:49 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

moelijk, dinguh. Sterkte ermee ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')