SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Bijna had hij een fles pils en een wielershirt gewonnenquote:Op maandag 19 oktober 2015 09:49 schreef muzas het volgende:
Oh jah bijna vergeten; CapFab die ff zijn wielerkennis op tafel gooide en een mooie goodiebag won
http://www.roeckl.de/en/products/biking/winter/glove/rosello/quote:Op maandag 19 oktober 2015 09:49 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Linkje van die roeckls? Zoek nog winterhandschoenen. Heb die Estremo gepast maar 63¤ is mij teveel geld voor een paar kloten handschoenen. Winterhandschoenen moeten sowieso een flap hebben die over het jack of armwstukken heen vallen.
Ja, dat was lekker geweest, hadden we ter plekke kunnen nuttigen. Maar dat gratis pils van BMC was ook wel leuk natuurlijk...zo smooth als Muzas dat tweede rondje lospraate bij het serveermeisje, props voor de playerquote:Op maandag 19 oktober 2015 09:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Bijna had hij een fles pils en een wielershirt gewonnen
Zijn deze ook geschikt voor temperaturen onder het vriespunt?quote:Op maandag 19 oktober 2015 09:52 schreef muzas het volgende:
[..]
http://www.roeckl.de/en/products/biking/winter/glove/rosello/
Bij rose nog goedkoper dan ik ze gekocht heb.... Mjah verzendkosten.
Volgens mij wel. Die specifieke vraag niet gesteld op de beurs, maar aanbieders als mantel e.d. zeggen van wel in hun beschrijving.quote:Op maandag 19 oktober 2015 10:09 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Zijn deze ook geschikt voor temperaturen onder het vriespunt?
Dat was niet bij BMC, maar bij cosmic sportsquote:Op maandag 19 oktober 2015 09:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ja, dat was lekker geweest, hadden we ter plekke kunnen nuttigen. Maar dat gratis pils van BMC was ook wel leuk natuurlijk...zo smooth als Muzas dat tweede rondje lospraate bij het serveermeisje, props voor de player
Die zijn ook nog akelig duur overal rond de 60¤. Dan kan ik net zo goed die paar euri erbij leggen en Castelli Estremo aanschaffen. Past ook mooi bij de collectie.quote:Op maandag 19 oktober 2015 10:12 schreef muzas het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Die specifieke vraag niet gesteld op de beurs, maar aanbieders als mantel e.d. zeggen van wel in hun beschrijving.
quote:Op maandag 19 oktober 2015 10:27 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb nu een castelli winterhandschoen met fleece aan de binnenkant. Leuk, maar zodra het regent en je trekt je natte handschoen uit gaat dat helemaal samenklonten. Met veel geduld krijg je het wel weer goed,maar eigenlijk moet je wachten tot de handschoen weer droog is.
Ik heb 'm dus een keer uitgetrokken toen ik zeiknat bij het pont stond te wachten na een lange, koude en natte training. Het duurde 15 min. voordat ik hem weer aan had en dat was in de kou geen genot
Heb je daar die dat nadeel niet mee? En hoezo met vors tniet ideaal? Te koud?quote:Op maandag 19 oktober 2015 10:35 schreef poiuytr het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze heb ik nu maar die vallen niet mooi om m'n alpha jack dus ben eigenlijk nieuwe handschoenen nodig. Plus deze handschoenen zijn met vorst niet ideaal.
Ik dacht dat die Hoempa band van die BMC stand was...is Cosmic Zwitsers of Oostenrijks dan?quote:Op maandag 19 oktober 2015 10:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat was niet bij BMC, maar bij cosmic sports
Zijn te koud onder het vriespunt. Vorig jaar vaak genoeg na een halfuur huiswaarts moeten keren. Estremos al thuis gehad die vallen er mooi overheen en zijn dikker, alleen vind ik 60¤ ik echt veel geld dus wacht op een leuke aanbieding ergens.quote:Op maandag 19 oktober 2015 10:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb je daar die dat nadeel niet mee? En hoezo met vors tniet ideaal? Te koud?
quote:Op maandag 19 oktober 2015 10:42 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Zijn te koud onder het vriespunt. Vorig jaar vaak genoeg na een halfuur huiswaarts moeten keren. Estremos al thuis gehad die vallen er mooi overheen en zijn dikker, alleen vind ik 60¤ ik echt veel geld dus wacht op een leuke aanbieding ergens.
Hoe bevallen die neopreen handschoenen jou? Het lijkt mij best ideaal voor als het koud is en regent, al krijg je denk ik wel snel zweterige handen ofnie?quote:Op maandag 19 oktober 2015 10:53 schreef ddx het volgende:
Ik heb een hele voorraad handschoenen, voor elke temperatuur/regenbui een keus.
Die poiuytr post heb ik ook en zitten erg lekker (en warm + waterdicht) maar helaas wel te kort zodat ze polsen niet bedekken. (en dus water langs polsen de handschoenen kan instromen)
Estremo zijn perfect voor als het echt koud is.
En dluvio deluxe zijn weer idiaal als het echt regent, ook lekker lang dus gabba gaat netjes over de handschonen heen
En voor dag zoals gisteren dag je hele dag in motregen/spray aan het fietsen bent maar het niet echt koud is zijn de sealskinz handschoenen weer de juiste keuze.
Daar heb ik nog 3 paar van in de auto liggenquote:Op maandag 19 oktober 2015 10:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Goedkoop, warm, niet soignee, perfect voor de winter.
quote:Op maandag 19 oktober 2015 10:53 schreef ddx het volgende:
Ik heb een hele voorraad handschoenen, voor elke temperatuur/regenbui een keus.
Die poiuytr post heb ik ook en zitten erg lekker (en warm + waterdicht) maar helaas wel te kort zodat ze polsen niet bedekken. (en dus water langs polsen de handschoenen kan instromen)
Estremo zijn perfect voor als het echt koud is.
En dluvio deluxe zijn weer idiaal als het echt regent, ook lekker lang dus gabba gaat netjes over de handschoenen heen
En voor dag zoals gisteren dag je hele dag in motregen/spray aan het fietsen bent maar het niet echt koud is zijn de sealskinz handschoenen weer de juiste keuze.
Is me wel wat duur om voor elk weertype een handschoen te hebben, al heb ik drie paar zomerhandschoenen en twee paar winterhandschoenen. Neopreen ben ik helemaal geen fan van, na het debacle met die overschoenen van me. Die stof is ook lastig schoon te houden is mijn ervaring.quote:Op maandag 19 oktober 2015 10:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe bevallen die neopreen handschoenen jou? Het lijkt mij best ideaal voor als het koud is en regent, al krijg je denk ik wel snel zweterige handen ofnie?
Mag eigenlijk niet he, ze zijn minderjarig.quote:Op maandag 19 oktober 2015 10:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Trouwens Gripper, waar blijft die foto van die enge meiden in de blauwe strakke pakjes? Kan iedereen even griezelen
quote:Op maandag 19 oktober 2015 13:21 schreef Tommeke het volgende:
Volgend jaar ga ik ook op de zaterdag! Ziet er gezellig uit!
Alleen je vriendin toch?quote:Btw, niemand die hier gebruikt maakt van de herstelfrikadel na 't sporten?
Muzas :Squote:
Gisteren kon je hier bij een lokale toertocht sportijs krijgen om 10uur 's ochtends in de regen en ongeveer 4 gradenquote:Op maandag 19 oktober 2015 13:21 schreef Tommeke het volgende:
Volgend jaar ga ik ook op de zaterdag! Ziet er gezellig uit!
Btw, niemand die hier gebruikt maakt van de herstelfrikadel na 't sporten?
quote:Op maandag 19 oktober 2015 12:48 schreef Gripper het volgende:
[..]
Mag eigenlijk niet he, ze zijn minderjarig.
Ik had eerst al die velotoze overschoentjes gezien, latex. Nou, die meiden waren ook uitgerust door velotoze denk ik.... Zat alleen geen bil of tiet aan. Ik denk dat ze 40 kg t stuk wogen.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al een week gestoptquote:Op maandag 19 oktober 2015 13:23 schreef Fretwork het volgende:
Rookt muzas?
Hoeveel?
Oow en Leo rookt ook dacht ik.
Wtf man. Hier had je gewoon snert. De afgelopen jaren tenminste. Ik was er niet bij. Veel te veel Duveltjes en andere alcoholica verorberd zaterdagavondquote:Op maandag 19 oktober 2015 13:22 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Gisteren kon je hier bij een lokale toertocht sportijs krijgen om 10uur 's ochtends in de regen en ongeveer 4 gradenheb vriendelijk bedankt. Al was ik wel benieuwd, maar moest nog een stuk.
Dit past toch goed bij een wielerbeurs?quote:Op maandag 19 oktober 2015 13:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik denk dat die meiden van de anorexia beurs waren geplukt eigenlijk.
Volgens mij zijn rond de zomer Trek, Cannondale, Specialized en vast vele anderen ook duurder geworden door de economie.quote:Op maandag 19 oktober 2015 13:37 schreef MCH het volgende:
Hoe discutabel is dit verhaal? Ik was ook op bike motion afgelopen weekend en had daar even een gesprek met een Cube medewerker. Heb dit jaar een fiets van Cube gekocht met een catalogusprijs van 1600 euro. Op de beurs zag ik dat het nieuwe model, wel zelfde specificaties, nu 1800 euro kost. De medewerker gooide dit op ongunstige wisselkoersen met Japan en daardoor duurdere inkoop van Shimano onderdelen. Is dit een larieverhaal of is een prijsstijging van 200 euro om deze reden verklaarbaar?
Bullshit. Kan invloed hebben, maar niet voor die volle 200 euro.quote:Op maandag 19 oktober 2015 13:37 schreef MCH het volgende:
Hoe discutabel is dit verhaal? Ik was ook op bike motion afgelopen weekend en had daar even een gesprek met een Cube medewerker. Heb dit jaar een fiets van Cube gekocht met een catalogusprijs van 1600 euro. Op de beurs zag ik dat het nieuwe model, wel zelfde specificaties, nu 1800 euro kost. De medewerker gooide dit op ongunstige wisselkoersen met Japan en daardoor duurdere inkoop van Shimano onderdelen. Is dit een larieverhaal of is een prijsstijging van 200 euro om deze reden verklaarbaar?
Dat is afhankelijk van hoe ik er op dat moment in sta. Een groot aan/uit-verhaal eigenlijk. Nooit meer dan een pakje per weekend (doordeweeks eigenlijk niet).quote:Op maandag 19 oktober 2015 13:23 schreef Fretwork het volgende:
Rookt muzas?
Hoeveel?
Oow en Leo rookt ook dacht ik.
Hij zei wel dat afgelopen modeljaar Trek drie keer z'n prijzen had verhoogd en dat zij het nu pas doen.quote:Op maandag 19 oktober 2015 13:41 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Volgens mij zijn rond de zomer Trek, Cannondale, Specialized en vast vele anderen ook duurder geworden door de economie.
Dat past mij welquote:Op maandag 19 oktober 2015 13:37 schreef kanovinnie het volgende:
Ja we dachten wel dat jij er prima bij had gepast. Beetje op die beurs loeren naar fietsies, daarna lekker eten en een beetje bier drinken
Dat klinkt wel logischquote:Op maandag 19 oktober 2015 13:54 schreef ratatat het volgende:
Voor de Amerikaanse merken is het niet vreemd dat de prijzen wat omhoog zijn gegaan aangezien ze veel minder Dollars krijgen per Euro vergeleken met vorig jaar. Maar dit is volgens mij niet zo relevant voor Cube, denk dat ze vooral gebruik maken van de prijsstijging van de Amerikaanse merken om hun eigen marges wat te vergroten (tenzij ze veel onderdelen uit de VS halen).
Zou zo maar kunnen zijn dat ze in dollar inkopen toch?quote:Op maandag 19 oktober 2015 13:54 schreef ratatat het volgende:
Voor de Amerikaanse merken is het niet vreemd dat de prijzen wat omhoog zijn gegaan aangezien ze veel minder Dollars krijgen per Euro vergeleken met vorig jaar. Maar dit is volgens mij niet zo relevant voor Cube, denk dat ze vooral gebruik maken van de prijsstijging van de Amerikaanse merken om hun eigen marges wat te vergroten (tenzij ze veel onderdelen uit de VS halen).
quote:Op maandag 19 oktober 2015 13:57 schreef Tommeke het volgende:
Ja joh. Daarbij is Cube echt wel strak qua prijs/kwaliteit.
1500 euro voor een alu mountainbike met XT.
2200 voor een carbon semi-aero racer met Ultegra en Cosmic Elite.
1700-1800 voor een carbon comfortracer met Ultegra.
Zodat je andere mensen lekker kan gaan laten meeroken zodat ze ook kunnen 'genieten' van het mooie weer?quote:Op maandag 19 oktober 2015 13:46 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat is afhankelijk van hoe ik er op dat moment in sta. Een groot aan/uit-verhaal eigenlijk. Nooit meer dan een pakje per weekend (doordeweeks eigenlijk niet).
En dan bedenk ik me na de feestdagen weer van ik ga kappen en dat hou ik dan 4-5 maanden vol, en dan is het weer terrasweer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
Ik bedacht me gisteren tijdens het eenzaam crossen nogquote:Op maandag 19 oktober 2015 13:51 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat past mij wel
Wmb. staat die afspraak!
Misschien ook leuk om te combineren met een dagje fietsen op de zondag?
450. Echt fantastisch.quote:Op maandag 19 oktober 2015 14:19 schreef Fretwork het volgende:
Hoeveel pakjes sigaretten is zo'n de Rosa eigenlijk?
quote:Op maandag 19 oktober 2015 14:19 schreef Fretwork het volgende:
Hoeveel pakjes sigaretten is zo'n de Rosa eigenlijk?
Hoeveel Kwaremont is dat?quote:
Of hoeveel bieer?quote:Op maandag 19 oktober 2015 14:19 schreef Fretwork het volgende:
Hoeveel pakjes sigaretten is zo'n de Rosa eigenlijk?
Ik ook hoor, en whisky komt ook in de buurt. Dus je hebt gewoon gelijk, maar roken is zo'n makkelijk mikpunt.quote:Op maandag 19 oktober 2015 14:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Of hoeveel bieer?
Ik denk dat ik in mijn leven meer geld aan bier heb uitgegeven dan fietsen
Ik snap ook niet dat mensen dat fijn vinden. Maar critic kijkt naar ons en denkt, gatverdamme die gasten staan bier te drinken. En straks beginnen ze helemaal te slap te lullenquote:Op maandag 19 oktober 2015 14:32 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik ook hoor, en whisky komt ook in de buurt. Dus je hebt gewoon gelijk, maar roken is zo'n makkelijk mikpunt.
Saai man, zo iemand moet je er niet bij hebben als je bier gaat drinkenquote:Op maandag 19 oktober 2015 14:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat mensen dat fijn vinden. Maar critic kijkt naar ons en denkt, gatverdamme die gasten staan bier te drinken. En straks beginnen ze helemaal te slap te lullenEn elke keer pissen als we net 2 minuten rondlopen
Handig man, altijd iemand die kan rijden.quote:Op maandag 19 oktober 2015 14:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Saai man, zo iemand moet je er niet bij hebben als je bier gaat drinken![]()
quote:Op maandag 19 oktober 2015 14:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Saai man, zo iemand moet je er niet bij hebben als je bier gaat drinken![]()
quote:Op maandag 19 oktober 2015 14:38 schreef muzas het volgende:
[..]
Handig man, altijd iemand die kan rijden.
Wisselkoers met Japanse Yen is laatste jaren vrij stabiel en juist behoorlijk gunstig voor ons. Zeker als je het vergelijkt met euro-dollar koers.quote:Op maandag 19 oktober 2015 13:37 schreef MCH het volgende:
Hoe discutabel is dit verhaal? Ik was ook op bike motion afgelopen weekend en had daar even een gesprek met een Cube medewerker. Heb dit jaar een fiets van Cube gekocht met een catalogusprijs van 1600 euro. Op de beurs zag ik dat het nieuwe model, wel zelfde specificaties, nu 1800 euro kost. De medewerker gooide dit op ongunstige wisselkoersen met Japan en daardoor duurdere inkoop van Shimano onderdelen. Is dit een larieverhaal of is een prijsstijging van 200 euro om deze reden verklaarbaar?
En daarom is aspartaam zo goed als je af wilt vallenquote:
Want?quote:Op maandag 19 oktober 2015 16:27 schreef Fretwork het volgende:
[..]
En daarom is aspartaam zo goed als je af wilt vallen
Rose misschien. Zag vandaag op bikemotion een alu Rose met 105 en Aksium wielen voor net geen 1200 euro.quote:Op maandag 19 oktober 2015 14:01 schreef MCH het volgende:
[..]![]()
Denk dat er weinig merken zijn waar je carbon rijdt met volledig Ultegra afgemonteerd voor 1600 (vorig jaar).
Dan doen we dat volgend jaar toch? Wel op de crosser!quote:Op maandag 19 oktober 2015 14:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik bedacht me gisteren tijdens het eenzaam crossen nog![]()
Jij en je fiets hadden gewoon het hele weekend naar Utrecht moeten komen.
quote:Op maandag 19 oktober 2015 17:22 schreef nogeenmaarten het volgende:
Reactie op kaas paar topics geleden of ik nog niet kan fietsen.
Ja, ik kan nog steeds niet een sprint winnen, zeker niet van iemand die lekker met di2 oid kan schakelen tijdens sprint. Kut.
Fully is imo alleen praktisch in de alpen ofzo. Niet op die hobbeltjes in Nederland.quote:Op maandag 19 oktober 2015 17:57 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dan doen we dat volgend jaar toch? Wel op de crosser!
Net op bikemotion geweest dus. Veel mooi spul gezien, maar het meeste kende ik al wel.
Nog ff het verschil tussen een fully en een hardtail getest. En ik vind een hardtail toch fijner rijden. Geeft meer gevoel van snelheid.
Alu canyon met Ultegra en Aksium voor maar 100 eu meerquote:Op maandag 19 oktober 2015 17:55 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Rose misschien. Zag vandaag op bikemotion een alu Rose met 105 en Aksium wielen voor net geen 1200 euro.
Eensch.quote:Op maandag 19 oktober 2015 18:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Fully is imo alleen praktisch in de alpen ofzo. Niet op die hobbeltjes in Nederland.
Niet gek!quote:Op maandag 19 oktober 2015 18:03 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Alu canyon met Ultegra en Aksium voor maar 100 eu meer
Dan zijn ze knap duurder geworden, want jaren lang hebben ze die combinatie op 999 euro weten te houden.quote:Op maandag 19 oktober 2015 17:55 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Rose misschien. Zag vandaag op bikemotion een alu Rose met 105 en Aksium wielen voor net geen 1200 euro.
Heb ik ook gedaan, zelfde conclusie. Misschien in de Alpen/ruige downhill secties fijner maar vind het directe gevoel van een hardtail wel fijnquote:Op maandag 19 oktober 2015 17:57 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dan doen we dat volgend jaar toch? Wel op de crosser!
Net op bikemotion geweest dus. Veel mooi spul gezien, maar het meeste kende ik al wel.
Nog ff het verschil tussen een fully en een hardtail getest. En ik vind een hardtail toch fijner rijden. Geeft meer gevoel van snelheid.
Pomp op je fiets gemonteerd?quote:Op maandag 19 oktober 2015 20:13 schreef ddx het volgende:
Plan was vanavond rustig ritje naar huis te maken, maar nadat ik lekke band had en kwartier heb lopen klooien met pomp was ik er klaar mee...
En 2e lezyne pomp bestellen, pomp direct op ventiel is gewoon kut.
Moet je wel je ventiel goed erin hebben zitten. Heb zelf een paar keer het ventiel eruit gedraaid nadat ik de band had opgepompt, dat was niet leuk.quote:Op maandag 19 oktober 2015 20:13 schreef ddx het volgende:
Plan was vanavond rustig ritje naar huis te maken, maar nadat ik lekke band had en kwartier heb lopen klooien met pomp was ik er klaar mee...
En 2e lezyne pomp bestellen, pomp direct op ventiel is gewoon kut.
Ja, hoort niet maar in shirt is alleen maar irritant. (en sloopt shirts)quote:
Bandjes kopen met vast ventiel.quote:Op maandag 19 oktober 2015 20:17 schreef ratatat het volgende:
[..]
Moet je wel je ventiel goed erin hebben zitten. Heb zelf een paar keer het ventiel eruit gedraaid nadat ik de band had opgepompt, dat was niet leuk.
Fiets je de marmotte een jaar later, heeft muzas ook wat meer tijd om aan het idee te wennenquote:Op maandag 19 oktober 2015 20:19 schreef kanovinnie het volgende:
Jongens ik zit met een probleem.
Ik kan 5 weken vanaf 16 juli waarschijnlijk de auto van m'n ouders lenen omdat die dan op vakantie zijn. Ik zit er sterk aan te denken om dan 2 of 3 weken naar Frankrijk ofzo te gaan en daar lekker te fietsen en te wandelen.
Probleem is dat ik ook wel graag de marmotte ga rijden met Critic en Muzas (al weet muzas nog niet dat hij meegaat). Die is (volgens mij) 2 juli. Dan zou ik dus daar ook nog een aantal dagen voor uit moeten trekken en belangrijker, weer dat stuk op en neer rijden naar frankrijk.
Wat ik natuurlijk ook kan doen is de marmotte rijden met Critic en ergens in september (of later) een week of 3 naar azie gaan. Ik ben alleen bang dat als ik weer in die o zo prachtige Alpen ben, ik daar niet na een paar dagen weer weg wil![]()
Wat zouden jullie doen?
Oja, regenseizoen he? Maandje later kan ook hoor.quote:Op maandag 19 oktober 2015 20:34 schreef buzz1291 het volgende:
Die Marmotte loopt niet weg hé? En op een T-girl schijn je ook te kunnen fietsen...(zegguh ze)
Maar afhankelijk van waar in Azie, september is niet de beste tijd, wel de goedkoopste.![]()
Ligt net aan de omstandigheden. Friesland of Limburg, 100km of 2uur rond trappen. Fully is ideaal voor langere afstanden.quote:Op maandag 19 oktober 2015 18:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Fully is imo alleen praktisch in de alpen ofzo. Niet op die hobbeltjes in Nederland.
quote:Op maandag 19 oktober 2015 20:45 schreef MarcoD het volgende:
Lekker naar de Alpen, ondertussen sparen voor Azië om daar al je geld op ladyboys en Australische studentes stuk te klappen..
En dan kan je mooi mee in juni de 3 ballons fietsen als voorbereiding.
quote:
gewoon lekker op sexvakantie gaan naar Thailand, fietsen kan altijd nog straks heb je weer een vriendin.quote:Op maandag 19 oktober 2015 20:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oja, regenseizoen he? Maandje later kan ook hoor.
En ik ben er niet bang voor dat het volgend jaar niet kan ofzo, maar ik vind het ook leuk om dit jaar met critic te gaan fietsen. En ik kan me ook voorstellend at die niet jaarlijks de marmotte gaat rijden![]()
Oja, fietsen doe je natuurlijk om niet thuis te zijn. Niet omdat het leuk is ofzo.quote:Op maandag 19 oktober 2015 21:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
gewoon lekker op sexvakantie gaan naar Thailand, fietsen kan altijd nog straks heb je weer een vriendin.
Goed volle lippenquote:
Lagers zelf zijn normaal afgesloten en kun je niet smeren, als ze niet mooi meer lopen vervangen.quote:Op maandag 19 oktober 2015 22:15 schreef poiuytr het volgende:
Mannen, ik heb m'n cranks gedemonteerd, dit om andere tandwielen te monteren. Nu kan eindelijk alles eens goed schoonmaken. Is het erg als er water in het bracket komt 'm helemaal schoon te maken van binnen? Wat voor vet gebruiken jullie later om erop te smeren?
Ik moet gewoon, net als jij, een fietschick hosselenquote:Op maandag 19 oktober 2015 22:10 schreef MarcoD het volgende:
Als kano een vriendin heb fietst hij natuurlijk ook meteen niet meer, dus zo bekeken kan hij beter op fietsvakantie
Wat is dezequote:Op maandag 19 oktober 2015 22:16 schreef ddx het volgende:
Fietst kano dan nog wel ?
Heb zaterdag nog een kom gepakt op zijn woon-werk route
Heb je ook wel weer gelijk in. Ik had al even aan critic gevraagd hoe hij dit jaar het had bedacht. De vorige keer was hij op vrijdag heen gegaan en op zondag terug, dat zie ik niet zo zitten. Ik wil er ook wat langer heen zodat ik een paar keer een alpencol kan afdalen. Gezien de marmotte een "wedstrijd" is lijkt het me wel handig dat ik daar ook wat ervaring mee heb en dat ik niet met enkel amerongse berg noord en de cauberg bij de Galibier naar beneden knal.quote:Op maandag 19 oktober 2015 22:23 schreef Gripper het volgende:
Kano, om naar de Alpen te komen is de auto van je ouders een handige bijkomstigheid, maar er zijn genoeg andere mensen met auto. Dus zowel naar de 3Batsers, en de marmotte; dat komt wel goed.
3b kan in een lang weekend, en marmotte trek je een week voor uit.
Reed je achter een brommert aan daar?quote:Op maandag 19 oktober 2015 22:16 schreef ddx het volgende:
Fietst kano dan nog wel ?
Heb zaterdag nog een kom gepakt op zijn woon-werk route
Ik doelde meer op de cols in het algemeen. Al zie je hier wel weer hoe een alpennoob ik ben.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 09:31 schreef MarcoD het volgende:
De Galibier naar benede knallen is niet zo'n probleem voor iemand zonder ervaring. (overzichtelijk)
Glandon is iets lastiger.
Als je recht op de fiets blijft na een gat in de weg inclusief een lekke band lukt dat ook wel.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 09:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik doelde meer op de cols in het algemeen. Al zie je hier wel weer hoe een alpennoob ik ben.
Dan ga je toch gewoon relaxed naar beneden? De reden waarom er met Marmot altijd minstens 3 deelnemers het ravijn in donderen elk jaar weer is omdat ze denken in een koers te zitten en overal zo hard mogelijk moeten rijden terwijl men amper of heel geen ervaring heeft.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 09:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik doelde meer op de cols in het algemeen. Al zie je hier wel weer hoe een alpennoob ik ben.
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb alleen al snel zoiets van, als jij het kan, kan ik het ook. En dan dender ik er lekker achteraan.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 09:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dan ga je toch gewoon relaxed naar beneden? De reden waarom er met Marmot altijd minstens 3 deelnemers het ravijn in donderen elk jaar weer is omdat ze denken in een koers te zitten en overal zo hard mogelijk moeten rijden terwijl men amper of heel geen ervaring heeft.
Alles voor een gouden tijd he?quote:Verbaas me er iedere keer weer over met die cyclo's hoeveel risico sommigen nemen. En dan voor een tijdwinst van een paar minuten je leven gaan wagen.
Remmen in de bocht moet je toch sowieso niet doen?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:04 schreef ultra_ivo het volgende:
En niet alleen bij de Marmotte. Ook bij klassiekers zie je ze als idioten dalen zonder het te kunnen. Ik rij bij klassiekers altijd rustiger naar beneden dan normaal. Het laatste wat ik wil is dat iemand die niet fijngevoelig kan remmen direct achter me op mijn snelheid een bocht induikt en mij dan torpedeert omdat hij niet bij kan remmen in de bocht.
Dat is toch hele hele idee van dat segment ?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 07:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Reed je achter een brommert aan daar?
Uiteraard.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:08 schreef ddx het volgende:
[..]
Dat is toch hele hele idee van dat segment ?
Je moet maar net lekker achter een brommer kunnen hangen die mooi snel gaat en je er achter wilt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:11 schreef ddx het volgende:
Verbaasde me erover dat er niemand sneller is op dat segment.
Bedankt voor het vertrouwenquote:En dat afdalen lijkt me geen probleem voor jou in de alpen.
Misschien ervaring opdoen met lange klim ipv korte klimmen zoals in Limburg.
Maar dat zou je ook kunnen oefenen in de Eifel.
Inderdaad. Je moet voor je instuurt geremd hebben en em loslaten als je de bocht induikt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Remmen in de bocht moet je toch sowieso niet doen?
Ongeveer hetzelfde alleen in de alpen duurt de afdaling veel langer en er ontbreekt vaak een vangrail.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:17 schreef Z het volgende:
Hoe verhoudt afdalen in de Ardennen zich tot afdalen in de Alpen?
Dat valt op het marmotte rondje wel mee (vind ik).quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:17 schreef ddx het volgende:
Geen idee hoe wegen in de Marmotte er precies bij liggen, maar mijn ervaring in Frankrijk is dat de wegen vol met reparatieplekken liggen.
En dan veel in bochten totaal ander asfalt (wat in de zomer dan ook nog wel eens lekker gesmolten is/plakt)
Helemaal met 10% naar beneden. Dan rij je niet alleen 60, maar ook is je remweg anderhalf, twee of drie keer zo lang als op 't vlakke met 60quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:35 schreef dop het volgende:
Het moeilijkste vind ik, zien waar je de binnenkant van de bocht moet raken.
Onervaren piloten doen dat te vroeg en schieten vervolgens naar buiten en moeten bij remmen.
maar belangrijker is om het gewoon safe te houden dat is eigenlijk een veel grotere kunst.
Snelheid wen je aan en dan is het soms best lastig inschatten hoe lang je remweg eigenlijk word
Op dinsdagquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:05 schreef Gripper het volgende:
Ff een leuke tip:
Vanavond is de http://www.nachtvanwoerden.nl/
Ik ga wel weer ff kijken, is toch vlakbij huis.
Als ik daar naar beneden moet fietsen ga ik dood.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ongeveer hetzelfde alleen in de alpen duurt de afdaling veel langer en er ontbreekt vaak een vangrail.
Ook liggen er weleens stenen op de weg.
[ afbeelding ]
Glandon
dit is toch geneutraliseerde afdaling ?quote:
Lijkt me bijzonder saai zo tussen hondermiljoen andere in die in de weg fietsen.quote:
Je gaat vooral dood tijdens omhoog fietsen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:25 schreef muzas het volgende:
[..]
Als ik daar naar beneden moet fietsen ga ik dood.
Dat is ook best kut tussen 1.000.000.000 mogols naar beneje rije, gelukkig is het alleen in de Glandon descent druk, op de telegraphe en Galibier slaat het verder uiteen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lijkt me bijzonder saai zo tussen hondermiljoen andere in die in de weg fietsen.
Toch, als ik over een marmotte nadenk, kijk ik echt meer op tegen dalen dan het klimmen. Hou er totaal niet van, vind het in de Ardennen al vervelend. Gespannen op dat ding, zwaar concentreren op het wegdek.. niet relaxed.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je gaat vooral dood tijdens omhoog fietsen.
Valt best mee toch? Heb het niet helemaal afgekeken, maar volgens mij houdt hij meer rekening met anderen dan sommige van die koekenbakkers die langzamer rijden.....quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:25 schreef dop het volgende:
[..]
dit is toch geneutraliseerde afdaling ?
dan vind ik het niet heel sociaal zoals hij hem rijd
Mijn ervaring is dat dat de praktijk best meevalt. Het lijkt enger dan het is, als je eenmaal onderweg bent. Het went ookquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:30 schreef muzas het volgende:
[..]
Toch, als ik over een marmotte nadenk, kijk ik echt meer op tegen dalen dan het klimmen. Hou er totaal niet van, vind het in de Ardennen al vervelend. Gespannen op dat ding, zwaar concentreren op het wegdek.. niet relaxed.
Nadeel van de ardennen zijn de bossen. Vaak is het hartstikke donker. Voor m'n gevoel daalt het in de alpen wel fijner af.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:34 schreef cafca het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat dat de praktijk best meevalt. Het lijkt enger dan het is, als je eenmaal onderweg bent. Het went ook
Ook dat. Je hebt in de alpen vaak meer overzicht over een langer stukquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nadeel van de ardennen zijn de bossen. Vaak is het hartstikke donker. Voor m'n gevoel daalt het in de alpen wel fijner af.
Goed gevoelquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nadeel van de ardennen zijn de bossen. Vaak is het hartstikke donker. Voor m'n gevoel daalt het in de alpen wel fijner af.
Hoeft niet.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Inderdaad. Je moet voor je instuurt geremd hebben en em loslaten als je de bocht induikt.
Die gereden op het moment dat het autovrij wasquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:52 schreef Patroon het volgende:
Deze was mooi en link tegelijk..MarcoD heeft hem ook wel gereje
https://www.strava.com/activities/345086921/segments/8204499086
Liggen daar wel doekjes beneden? Ik vind afdalen in limburg al een genot, als ik dat in de alpen doe bevlek ik mezelf denk ikquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:57 schreef Gripper het volgende:
De weg vanaf de Lautaret naar beneden (als je de smalle weg vanaf de galibier naar de lautaret eenmaal af bent) is echt genieten, 3 banen breed en jakkeren naar beneden, volop overzicht.
Hele rare redenatie vind ik dit. Je kan op max speed de bocht induiken als je voor de bocht uitremt, door in de bocht met je handen aan de rem te komen terwijl je plat ligt wordt de kans dat je wegslipt alleen maar groter. In het 2e deel van de bocht begin je weer met aanzetten.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:52 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Hoeft niet.
Waar veel vlakkelanders zich op verkijken is dat bergaf in de bocht je snelheid oploopt. Normaal moet je dus bij de taktiek voor de bocht remmen extra hard remmen voor de bocht en eigenlijk te langzaam de eerste helft van de bocht doorrijden omdat je moet meetellen dat je steeds harder gaat (het gaat nog altijd bergaf). Hard remmen in een bocht moet je sowieso niet doen. Maar de rem laten slepen kan wel. Op die manier kun je op maximale snelheid de bocht induiken en versnel je niet in de bocht maar pas erna. Je boekt dan winst in de eerste helft van de bocht.
Dit moet je uiteraard alleen doen als je alleen rijdt of als je weet dat degenen die pal achter je rijden dat ook kunnen.
Ik pis zo hard in me broek dat ik de raceblades beter kan laten zittenquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Liggen daar wel doekjes beneden? Ik vind afdalen in limburg al een genot, als ik dat in de alpen doe bevlek ik mezelf denk ik
Doppie, volgens mij zijn lagervet en waterpompvet twee hele verschillende dingen; het een smeert en het andere houdt het water tegen. Maar dat weet jij toch ook wel?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 06:39 schreef dop het volgende:
[..]
Lagers zelf zijn normaal afgesloten en kun je niet smeren, als ze niet mooi meer lopen vervangen.
Als je de bracketpot goed wil schoonmaken zou ik ook de lagers er eerst uitdraaien.
Doe je dat niet dan zou ik hooguit een droge, of licht vochtige doek gebruiken en dan liever met iets olie achtigs (wd40) dan met water.
Vervolgens de boel invetten met lagervet, dit is meer als bescherming dan als smering bedoeld.
Het vet werkt als waterkering
Angst is met dalen een slechte raadgever. Je moet juist vertrouwen hebben.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:11 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik pis zo hard in me broek dat ik de raceblades beter kan laten zitten
Ja ik ook... Sowieso nooit met slepende rem door een bocht, tenzij idd je bij moet remmen ivm verkeken op de bocht.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hele rare redenatie vind ik dit. Je kan op max speed de bocht induiken als je voor de bocht uitremt, door in de bocht met je handen aan de rem te komen terwijl je plat ligt wordt de kans dat je wegslipt alleen maar groter. In het 2e deel van de bocht begin je weer met aanzetten.
Ik rem alleen bij in een bocht als ik me erop verkeken heb. Meestal denk ik dat kon eigenlijk wel sneller.
Is dat echt zo? Op cursus zullen ze je het zo wel vertellen waarschijnlijk. Maar remmen in een rondje rond de kerk is toch wat anders dan in een afdaling. Bij het laatste ga je natuurlijk zo laat mogelijk vol in de ankers en nog tijdens het remmen stuur je in. Pas op driekwart van een dalende bocht zet je aan, anders word je gelanceerd. En voor de eckte durfals, pak de binnenbocht en halverwege met je achterrem driften. Kijk maar eens naar die joetjoep fimpjes van die clown op die Pinarello en z'n zadel zowat op z'n frame.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Inderdaad. Je moet voor je instuurt geremd hebben en em loslaten als je de bocht induikt.
Ook jij gaat een haakse hoek op de steentjes niet met 45 p/u door, zeker niet als die ook nog een beetje knijpt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:29 schreef kaasplankje het volgende:
Cursus?![]()
In een rondje rond de kerk rem je helemaal niet, gewoon met volle snelheid insturen.
Jawel, de meeste bochten kan je wel vol door, vaak zelfs nog de laatste 2 trappen extra hard als je een gaatje wilt slaan voor een premiesprint, dan heb je met uitkomen van de bocht een gat van 2/3 meter.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:33 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ook jij gaat een haakse hoek op de steentjes niet met 45 p/u door, zeker niet als die ook nog een beetje knijpt.
waterpompvet is ook prima als je dat voorhanden hebt, maar ik weet niet hoeveel verstand jij hebt van vetten , want waterpompvet is ook een lagervet.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:12 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Doppie, volgens mij zijn lagervet en waterpompvet twee hele verschillende dingen; het een smeert en het andere houdt het water tegen. Maar dat weet jij toch ook wel?
Je moet wel staan op je pedalen en dan je fiets tactisch heen en weer slingeren he?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:52 schreef muzas het volgende:
Bij dat start2race meer dan eens te vroeg begonnen met weer trappen.. Pedaal tegen de grond, zeem vol stront.
Verder nooit echt schuin gegaan
Niet zo heel veel verstand van anders dan dat de ervaring van lagervet en vocht is dat het vet "verzeept" en de smerende werking dus nagenoeg nihil wordt. Dunne olie om je lagers te smeren en waterbestendig vet om op de afdichtingen te doen. Zo heb ik het tenminste van mijn oude vader geleerd. En ja, ook ik heb een cup & conus Campa naaf wel eens met uitsluitend lagervet ingesmeerd toen ik nog weer of geen weer, 200+ km tochten reed. Kon die niet echt tegen en begon op enig moment toch te tikken. Einde verhaal dan.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 13:19 schreef dop het volgende:
[..]
waterpompvet is ook prima als je dat voorhanden hebt, maar ik weet niet hoeveel verstand jij hebt van vetten , want waterpompvet is ook een lagervet.
er zijn lagervetten die niet watervast zijn die zijn minder geschikt maar doorgaans geld dat niet voor lagervet dat geschikt is voor de fiets.
Waarom rij jij met zo'n hoge hartslag tov ltd daaro? Komt dat door getraindheid of omdat hij daar wellicht in peleton reed?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:52 schreef Patroon het volgende:
Deze was mooi en link tegelijk..MarcoD heeft hem ook wel gereje
https://www.strava.com/activities/345086921/segments/8204499086
Over de Schwalbe one tubeless hoor ik goeie verhalen. De gewone one is sowieso ook super, ik rij er al sinds dit voorjaar mee rond op de Simplon, en ze zijn nog steeds niet op.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:25 schreef Andyy het volgende:
Zijn er goedkope tubeless banden die de moeite waard zijn? Heb volgens mij een winter wielsetje gescoord die tubeless ready zijn
Ltd heeft altijd bizar lage hartslagen, wat je wel meer ziet bij profs. Ltd heb ik wel bergetappes zien rijden met een gem hf van 130. Die afdaling van hem heeft hij in een trainingsrit gedaan, er was dus geen sprake van een peloton, wat overigens ook niet zoveel uitmaakt in een afdaling. Ik had die dag al 4 intensieve uren in de bergen erop zitten en was op de Col d' Allos aardig diep gegaan. Op een gegeven moment is je lichaam zo vermoeid dat je hartslag bijvoorbeeld niet hoger dan 180 wil maar ook niet lager dan 170. De laatste klim daarna stond ik ook behoorlijk geparkeerdquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 13:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom rij jij met zo'n hoge hartslag tov ltd daaro? Komt dat door getraindheid of omdat hij daar wellicht in peleton reed?
Oja, ik had natuurlijk ook even kunnen kijken of hij dat in koers had gedaan of niet. Ik dacht dat dat wel tijdens criterium dauphine was. Dat was dat parcours tochquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ltd heeft altijd bizar lage hartslagen, wat je wel meer ziet bij profs. Ltd heb ik wel bergetappes zien rijden met een gem hf van 130. Die afdaling van hem heeft hij in een trainingsrit gedaan, er was dus geen sprake van een peloton, wat overigens ook niet zoveel uitmaakt in een afdaling. Ik had die dag al 4 intensieve uren in de bergen erop zitten en was op de Col d' Allos aardig diep gegaan. Op een gegeven moment is je lichaam zo vermoeid dat je hartslag bijvoorbeeld niet hoger dan 180 wil maar ook niet lager dan 170. De laatste klim daarna stond ik ook behoorlijk geparkeerd
Afdaling Lautaret is skitterend! Ik ben eens met m'n chick gemiddeld 60 per uur naar beneden gegaan daar. Dat was inclusief de Galibier die we wat rustiger namen ivm smal weggetje.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Liggen daar wel doekjes beneden? Ik vind afdalen in limburg al een genot, als ik dat in de alpen doe bevlek ik mezelf denk ik
Mwah, is weer te duur. Heb geen koersbanden nodig om mijn winterritjes mee af te werkenquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:38 schreef Gripper het volgende:
[..]
Over de Schwalbe one tubeless hoor ik goeie verhalen. De gewone one is sowieso ook super, ik rij er al sinds dit voorjaar mee rond op de Simplon, en ze zijn nog steeds niet op.
Durano S dan? Of gewone conti gp's?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 16:08 schreef Andyy het volgende:
[..]
Mwah, is weer te duur. Heb geen koersbanden nodig om mijn winterritjes mee af te werken
Denk dat ik even met binnenband rijdt, hoewel de extra lekbestendigheid ook wel fijn is in de winter
Het ging over tubeless. Heb nog een setje Rubino pro's liggen die er onder gaanquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 16:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Durano S dan? Of gewone conti gp's?
Ja he? Net als Nibali.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 16:14 schreef Tommeke het volgende:
Overigens daalt die kerel van IAM ook niet misselijk. Maar Sagan is echt outstanding.
Wrom zou je dan tubeless op die winterwielen willen? Gewone vouw/draadbandjes zijn wel goedkoper denk ik?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 16:16 schreef Andyy het volgende:
[..]
Het ging over tubeless. Heb nog een setje Rubino pro's liggen die er onder gaan
Ik keek naar de opties of er goedkope tubeless wielen zijn. Wielen die ik ga kopen zijn tubeless ready en was gewoon benieuwdquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 16:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wrom zou je dan tubeless op die winterwielen willen? Gewone vouw/draadbandjes zijn wel goedkoper denk ik?
ik zou denk gewoon zoiets nemen, stevig bandje swinters is lekrijden vervelend als je fiets vies is en je handen koud.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 16:18 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik keek naar de opties of er goedkope tubeless wielen zijn. Wielen die ik ga kopen zijn tubeless ready en was gewoon benieuwd
Mooi om te zien. Nibali kent ook geen angst. Als die op z'n bek gaat stapt ie op en gaat ie op dezelfde voet verder. Vink mooi.quote:
Ja mooi om te zien, in het begin kon hij de lijn van Sagan nog aardig volgen omdat hij alleen maar dezelfde lijn hoefde te rijden. Op een gegeven moment werd het gat steeds iets groter en moest die gast van IAM het zelf bedenken, en dan gaat het misquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 16:14 schreef Tommeke het volgende:
Overigens daalt die kerel van IAM ook niet misselijk. Maar Sagan is echt outstanding.
Was die afdaling waar Thomas ging vliegen toch? Heb een jaar of 5 terug daar gestaan, vlak vóór die bocht. Weet nog dat m'n vader zich hardop verwonderde over de susuïcidalen die in die buitenbocht gingen staan.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 16:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja mooi om te zien, in het begin kon hij de lijn van Sagan nog aardig volgen omdat hij alleen maar dezelfde lijn hoefde te rijden. Op een gegeven moment werd het gat steeds iets groter en moest die gast van IAM het zelf bedenken, en dan gaat het mis
quote:DO NOT SUBMERGE UNDER WATER. Lezyne LED lights are water resistant under
normal conditions, but are not waterproof. If moisture gets inside light body,
remove tailcap and air-out until completely dry.
Waarom geen houder onder de bovenbuis? Die van mij heeft dat en bevalt goed. Lange accuduur.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:23 schreef muzas het volgende:
Ik durf het bijna niet te vragen, maar ga het toch proberen...
Ik moet dus ook lampjes hebben (ja hoor)... En heb al een beetje rond zitten kijken, maar er wordt maar vrij weinig aangegeven of de sets ook tegen water kunnen te ja of te nee.
Wat ik wil is;
- USB oplaadbaar
- Geen gezeur met externe accu's en draadjes op de fiets
- Voor 2057 in huis.
- Het fietspad kunnen zien, maar hoef er geen gat in te branden.
- Liefst sub 80,- (bestaat dit?)
Heb/had nu een setje van 6 euro van de lidl, qua licht prima maar die kon dus -niet- tegen water.
Heb natuurlijk al wat rond zitten snuffelen op internet, maar ik weet ook niet zo goed wat "voldoende" licht is. Bijv. 70lumen ofzo, is dat een prima koplamp of een veredelde HEMA-led?
Ik zou op m'n werk zo'n dtoch wel dure lamp er af willen halen. Tis toch een extra handeling.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waarom geen houder onder de bovenbuis? Die van mij heeft dat en bevalt goed. Lange accuduur.
Moet ook een achterlicht hebben. Wil graag van achter gezien worden, zeker naar m'n werk. Moet een stuk rijbaan delen met automobilisten, en staan geen lantaarnpalen langsquote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:30 schreef kanovinnie het volgende:
Welke van de lidl had je dan?
http://www.futurumshop.nl(...)Xtj_ue98wRoCLD_w_wcB
Zoiets?
Geen idee of het genoeg licht geeft. Denk het wel. Wat de accuduur is weet ik niet.
[..]
quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:37 schreef muzas het volgende:
[..]
Moet ook een achterlicht hebben. Wil graag van achter gezien worden, zeker naar m'n werk. Moet een stuk rijbaan delen met automobilisten, en staan geen lantaarnpalen langs
Qua achterlicht doe ik zo'n lampje aan mijn achterzakje vast:quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:37 schreef muzas het volgende:
[..]
Moet ook een achterlicht hebben. Wil graag van achter gezien worden, zeker naar m'n werk. Moet een stuk rijbaan delen met automobilisten, en staan geen lantaarnpalen langs
Sigmaspul? Hij post sigmaspul he? OF bedoel je lezyne?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:57 schreef muzas het volgende:
Ja da's ook weer zo, achterlicht hoeft natuurlijk niet zo superdeluxe, als ie maar goed zichtbaar is. 12 hemalampjes op de zadelpen in knipperstandsetje van boorreeetttjjeejeee ziet er ook interessant uit, maar wat breekbaarder dan dat sigmaspul.
Je hebt gelijk. Foutje.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Sigmaspul? Hij post sigmaspul he? OF bedoel je lezyne?
hahaha mijn fiets is geen kerstboomquote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:39 schreef Flipmoehoe het volgende:
deze voorop, beste bak licht komt er vanaf
[ afbeelding ]
deze achterop
[ afbeelding ]
beiden aus China
Mensen die met die voorlamp over de openbare weg rijden verdienen het om van alle tegenliggers groot licht terug te krijgen.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:39 schreef Flipmoehoe het volgende:
deze voorop, beste bak licht komt er vanaf
[ afbeelding ]
deze achterop
[ afbeelding ]
beiden aus China
Ligt er natuurlijk ook aan waar je rijdt. Hier is het nog echt donker, weinig lichtvervuiling.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:36 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb een cateye koplamp met 3 white leds, met 3 kleine disposable penlights genoeg power voor een hele winter licht. Doe er langer mee dan 1 jaar. Achter gewoon een klein lampje.
Hier tussen de weilanden kom je niet zoveel verkeer tegen.. en komt je wat tegemoet dan is het nog een kleine moeite om hem minder fel te zetten (wat ik dus ook doe). Ik zie het probleem dus nietquote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:42 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Mensen die met die voorlamp over de openbare weg rijden verdienen het om van alle tegenliggers groot licht terug te krijgen.
Mooi zo'n bak licht, maar je verblind al je tegenliggers door het strooilicht wat er af komt.
[..]
Ligt er natuurlijk ook aan waar je rijdt. Hier is het nog echt donker, weinig lichtvervuiling.
gewoon de berm inrije en een klap voor ze kanis geven natuurlijkquote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:42 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Mensen die met die voorlamp over de openbare weg rijden verdienen het om van alle tegenliggers groot licht terug te krijgen.
Mooi zo'n bak licht, maar je verblind al je tegenliggers door het strooilicht wat er af komt.
[..]
Ligt er natuurlijk ook aan waar je rijdt. Hier is het nog echt donker, weinig lichtvervuiling.
Ook op de minder felle stand hou je strooilicht, komt door de lens, niet door de hoeveelheid licht. (heb hem zelf ook, gebruik hem in het bos).quote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:48 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Hier tussen de weilanden kom je niet zoveel verkeer tegen.. en komt je wat tegemoet dan is het nog een kleine moeite om hem minder fel te zetten (wat ik dus ook doe). Ik zie het probleem dus niet
Nee die kutkoeriers dan. Beetje overal door rood en over de stoep want ze zijn zo hipperdeflip en vernieuwend en groenquote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
gewoon de berm inrije en een klap voor ze kanis geven natuurlijk
die toerders denken dat ze alles maar kunnen maken
daar gebruik ik hem vanavond ook.. rondje op de MTB maken.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:55 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Ook op de minder felle stand hou je strooilicht, komt door de lens, niet door de hoeveelheid licht. (heb hem zelf ook, gebruik hem in het bos).
Exact mijn combinatie. Alleen gebruik ik voor een witte versie van het achterlicht en gaat de grote pas aan als ik niet goed ziequote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:39 schreef Flipmoehoe het volgende:
deze voorop, beste bak licht komt er vanaf
[ afbeelding ]
deze achterop
[ afbeelding ]
beiden aus China
goede combiquote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:07 schreef Andyy het volgende:
[..]
Exact mijn combinatie. Alleen gebruik ik voor een witte versie van het achterlicht en gaat de grote pas aan als ik niet goed zie
Ze hebben daar nu een nieuwe variant van, welke minder kut voor tegenliggers is.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:39 schreef Flipmoehoe het volgende:
deze voorop, beste bak licht komt er vanaf
[ afbeelding ]
deze achterop
[ afbeelding ]
beiden aus China
Oeh, dat is best tof om te doen!quote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:19 schreef muzas het volgende:
Kaas, daar gaat je markt;
http://nos.nl/artikel/204(...)or-fietskoerier.html
mss samen met de taxichauffeurs gaan procederen?
Toffe app! Het grootste deel van de omzet voor fietskoeriers (waar ik werkte althans) komt voort uit vaste ritten.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:19 schreef muzas het volgende:
Kaas, daar gaat je markt;
http://nos.nl/artikel/204(...)or-fietskoerier.html
mss samen met de taxichauffeurs gaan procederen?
Nee idd.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Lijkt me dat het voor eten ophalen ed best kan, maar dat je voor bedrijfspost niet zit te wachten op telkens een andere hobbie koerier
Of vertrouwelijke documenten. Of dure spullen.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Lijkt me dat het voor eten ophalen ed best kan, maar dat je voor bedrijfspost niet zit te wachten op telkens een andere hobbie koerier
Ik zou altijd een achterlicht doen. Net als dat ik ook altijd een normale lamp op m'n fiets plak als ik met m'n bouwlamp ga rijden als backup.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:19 schreef Fretwork het volgende:
Ik heb die dikke bouwlamp van Bizkit. Topding bij de Rad am Ring. Achterlichten niet nodig aangezien je 200 meter in alle richtingen verblindt
Sowieso vraag ik me af hoe ze dat regelen. Moet je beschikbaarheid aangeven als koerier?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Lijkt me dat het voor eten ophalen ed best kan, maar dat je voor bedrijfspost niet zit te wachten op telkens een andere hobbie koerier
zowieso man voor een 1 kutje ritje van waarschijnlijk nog geen 5 kilometer, fiets pakken, pakje ophalen 10x voor het stoplicht, pakje afleveren en weer naar huis.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:46 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Sowieso vraag ik me af hoe ze dat regelen. Moet je beschikbaarheid aangeven als koerier?
Waarschijnlijk in de zomer dus een overschot aan mensen die wel even een ritje wil maken voor 5 euro, 's winters met kutweer geen hond die dan op de fiets stapt.
En terechtquote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:54 schreef dop het volgende:
[..]
zowieso man voor een 1 kutje ritje van waarschijnlijk nog geen 5 kilometer, fiets pakken, pakje ophalen 10x voor het stoplicht, pakje afleveren en weer naar huis.
kost je een uur en heb je nog geen 10 kilometer gefietst.
Als fietskoerier kun je daarna nog in de hipster kroeg gaan hangen spa blauw drinken, en je dikke lul uit je broek halen met sterke verhalen.
Maar daar hoef je met dit baantje niet te komen, ze lachen je allemaal uit
Dat bedrijf schuift dat natuurlijk af naar de rijdertjes, anders is het veel te duur. Dat is het model natuurlijk, doorverwijzen, daar geld voor pakken, maar zelf nauwelijks kapitaal en activa(fietsen, rijders) op je balans hebben.quote:
Alleen maar goed dit soort initiatieven net als Uber.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:19 schreef muzas het volgende:
Kaas, daar gaat je markt;
http://nos.nl/artikel/204(...)or-fietskoerier.html
mss samen met de taxichauffeurs gaan procederen?
Heel leuk initiatief ja. Vraag me alleen af of alles daar arbeidsjuridisch en belastingtechnisch dicht getimmerd is. Er moet loonbelasting en sociale premies afgedragen worden. Ook valt men onder Cao en je mag niet zomaar stukloon betalen als werkgever. En zijn die mensen ook verzekerd?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 12:46 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Alleen maar goed dit soort initiatieven net als Uber.
Ga je binnenkort ook a la Uber style wat bezorgers van die app in elkaar slaan?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Heel leuk initiatief ja. Vraag me alleen af of alles daar arbeidsjuridisch en belastingtechnisch dicht getimmerd is. Er moet loonbelasting en sociale premies afgedragen worden. Ook valt men onder Cao en je mag niet zomaar stukloon betalen als werkgever. En zijn die mensen ook verzekerd?
quote:Boet Louwerse, net 6 jaar oud en afkomstig uit Scheveningen, heeft maandag een huzarenstukje geleverd door 120 kilometer te fietsen van zijn woonplaats naar de woning van zijn oma Mia Mohrmann in het Zeeuwse Domburg
Tsja als zzp'er is 5 euro per zending amper om van rond te komen natuurlijk. En Tringtring is vast ook geen filantropische instelling?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:19 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Iedereen zal wel ZZP'er zijn, net als al die pakketbezorgers van PostNL, die krijgen ook per stuk betaald toch? Zit je alleen wel met de minimaal 3 opdrachtgevers per jaar. Maar misschien zegt Tringtring wel dat ze alleen maar mensen in contact brengen met de "echte" opdrachtgever, dus degene die het pakket verstuurd wil hebben.
Verder wel een leuk initiatief, maar vraag me af of we er op de lange termijn gelukkig van worden, allemaal mensen met oproepbaantjes en stukloon.
Grote vraag blijft of hij niet beboet is voor fietsen zonder licht om 20:00quote:Op woensdag 21 oktober 2015 16:12 schreef ddx het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)m-naar-oma-Mia.dhtml
[..]
ben toch geen tokkie?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 16:02 schreef MCH het volgende:
[..]
Ga je binnenkort ook a la Uber style wat bezorgers van die app in elkaar slaan?
Rotterdammert, wat scheelt het?quote:
als het niet op strava staat dan......quote:Op woensdag 21 oktober 2015 16:17 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Grote vraag blijft of hij niet beboet is voor fietsen zonder licht om 20:00
quote:2 Waarom kan het zijn dat de 3-uurs en 24-uurs radarverwachtingen verschillen?
Het klopt inderdaad dat dit op sommige momenten niet overeen komt. Dat heeft er mee te maken dat hier gebruik wordt gemaakt van twee verschillende modellen. De 3-uurs kijkt naar huidige regen en berekent daar het verloop op. De 24-uurs maakt gebruik van een verwachtingen model en wordt iedere 6 uur geupdate. Op de korte termijn is de 3-uurs over het algemeen dus een stuk betrouwbaarder en de 24-uurs kan op langere termijn een goede indicatie geven over de regenval, echter zal dit vrijwel altijd minder nauwkeurig zijn.
Tja, rondkomen als pakketbezorger voor PostNL kan volgens mij ook alleen als je geen pensioen spaart en geen verzekeringen neemt.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 16:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tsja als zzp'er is 5 euro per zending amper om van rond te komen natuurlijk. En Tringtring is vast ook geen filantropische instelling?
Ik wist niet dat je een kind had.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 16:12 schreef ddx het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)m-naar-oma-Mia.dhtml
[..]
kijk maar naar buiten het is kloteweerquote:Op woensdag 21 oktober 2015 17:26 schreef Carb het volgende:
Waarom is buienradar zo verschillend bij de 3 uur en de 24 uur voorspelling (over de eerste 3 uur)?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Blijf binnen. Net 2 uurtjes wezen fietsen, vrij onderkoelt thuis gekomen.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 17:26 schreef Carb het volgende:
Waarom is buienradar zo verschillend bij de 3 uur en de 24 uur voorspelling (over de eerste 3 uur)?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik moet iets hogere velgen hebben.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 19:04 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr
Muzas!
Afgezien van het feit dat de vraagprijs een bietje te hoog is, stickers er af föhnen en je rijd toch met een mooi wielsetje met redelijke naven rond.quote:
Neem dan gelijk zo'n driespaaks wiel voor, en een dicht achterwiel. Zeiltje er op en #kiekumgâonquote:Op woensdag 21 oktober 2015 19:12 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik moet iets hogere velgen hebben.
zat aan 160mm te denken.
ja man die xentis wielenquote:Op woensdag 21 oktober 2015 19:12 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik moet iets hogere velgen hebben.
zat aan 160mm te denken.
Nee, dan moet je van die gekke vlechtpatronen nemen zoals ze dat in Japan doen.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 20:42 schreef kanovinnie het volgende:
Zoiets lijkt me wel fet in een vixie. alleen een beetje duur denk ik
Sagan kan misschien dalen, maar zoals dit vind ik ook gaafquote:
#Knutpostquote:Op woensdag 21 oktober 2015 20:57 schreef ratatat het volgende:
[..]
Nee, dan moet je van die gekke vlechtpatronen nemen zoals ze dat in Japan doen.
Ja. Blijft vet om te zien!quote:Op woensdag 21 oktober 2015 21:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Sagan kan misschien dalen, maar zoals dit vind ik ook gaaf
Of deze vent, ben ik ook fan van.
Zit daar veel verschil in? Is het niet gewoon belangrijker om hem op de juiste plek op te hangen?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 07:47 schreef foetre het volgende:
Weten jullie nog een goede montagestandaard voor carbon frames?
Zit zelf te denken aan de tacx T3325
Maakt geen ruk uit lijkt me. Gewoon klemmen aan je zadelpenquote:Op donderdag 22 oktober 2015 07:47 schreef foetre het volgende:
Weten jullie nog een goede montagestandaard voor carbon frames?
Zit zelf te denken aan de tacx T3325
Mijn ervaring is dat die wel eens krassen kan geven op de zitbuis. Vooral bij matte frames wanneer er zand tussen zit, Zou er dan altijd een doek tussen doen.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 07:47 schreef foetre het volgende:
Weten jullie nog een goede montagestandaard voor carbon frames?
Zit zelf te denken aan de tacx T3325
Hoe bevestig je bij zulke standaard de achterkant?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 09:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat die wel eens krassen kan geven op de zitbuis. Vooral bij matte frames wanneer er zand tussen zit, Zou er dan altijd een doek tussen doen.
Zelf zou ik voor deze kiezen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij leunt op t bracket volgens mij. Ook makkelijk, kun je 'm kantelen als t nodig mocht zijn.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 09:54 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Hoe bevestig je bij zulke standaard de achterkant?
Op de 2e zelfspanner denk ik.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 09:54 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Hoe bevestig je bij zulke standaard de achterkant?
Heb overigens al twee a drie jaar zo'n ding van de Lidl van paar tientjes, ga geen 150¤ voor een stuk plastic betalen.
Vriend van mij heeft zo'n tacx met klem. Ik vond de fiets maar losjes hangen. Ik ben zelf maar 1m80 he, dus op de laagste stand is die bok hoog genoeg, soms wil ik hem zelfs wel lager hebben. Laatst hing mijn nieuwe fiets ff in die klem en daarna kon ik zelfs een paar lichte krasjes in de matte lak herkennen..quote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:00 schreef MarcoD het volgende:
Ik heb dezelfde standaard als die Patroon post. Werkt prima hoor best fijn ook ding echter vind ik zo'n standaard waarin je hem snel in kan klemmen beter werken, gewoon omdat het snel gaat.
Geen gedoe met voorwiel verwijderen en hij hangt vrij in de lucht en voor mij op een betere hoogte om te werken aan de fiets.
quote:Op woensdag 21 oktober 2015 17:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
kijk maar naar buiten het is kloteweer
Het was vrij droog gebleven, alleen de weg was wel nat.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 18:28 schreef ratatat het volgende:
[..]
Blijf binnen. Net 2 uurtjes wezen fietsen, vrij onderkoelt thuis gekomen.
Pleurisquote:Terugreis op 03 juli 2016 om 8:00
Na de Marmotte ben je na 1 biertje al stomdronken joh. Dus dat kapotzuipen is zo gebeurd, om 8 uur die avond lig je in bed te snurkenquote:Op donderdag 22 oktober 2015 14:40 schreef muzas het volgende:
Ga liever lopen, lijkt me echt verschrikkelijk
[..]
PleurisDus nog geen 15 uur eerder leg je te sterven op de alpd'huez. Kun je meteen door met inpakken. En je eigen he-le-maal kapotzuipen zit er dan ook niet in
Als jij dan al binnen bent als de bus vertrekt..quote:Op donderdag 22 oktober 2015 14:40 schreef muzas het volgende:
Ga liever lopen, lijkt me echt verschrikkelijk
[..]
PleurisDus nog geen 15 uur eerder leg je te sterven op de alpd'huez. Kun je meteen door met inpakken. En je eigen he-le-maal kapotzuipen zit er dan ook niet in
Dan nog is het toch totaal niet relaxed als je dan de volgende ochtend nog best vroeg je nest uit moet om weer weetikhoeveel uur stationair in een busstoel te zitten.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 14:46 schreef Gripper het volgende:
[..]
Na de Marmotte ben je na 1 biertje al stomdronken joh. Dus dat kapotzuipen is zo gebeurd, om 8 uur die avond lig je in bed te snurken
Fiets ik gewoon naar huis. Makkie. Meeste heuvels hebben we dan wel gehad toch?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 14:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als jij dan al binnen bent als de bus vertrekt..
HAHAHAHA
Denk het niet nee, zelfs in je eigen auto is het al vervelend. Patroon en ik reden op zondag terug, en dat was al een taaie rit. Bij elke stop met je stijve poten moeten uitstappen na een paar uur te hebben gezeten...quote:Op donderdag 22 oktober 2015 14:59 schreef muzas het volgende:
[..]
Dan nog is het toch totaal niet relaxed als je dan de volgende ochtend nog best vroeg je nest uit moet om weer weetikhoeveel uur stationair in een busstoel te zitten.
Ja hehe dat was aardig vermoeid. In Maastricht bedacht ik mij opeens om te gaan koppelen terwijl wij in een automaat redenquote:Op donderdag 22 oktober 2015 15:15 schreef Gripper het volgende:
[..]
Denk het niet nee, zelfs in je eigen auto is het al vervelend. Patroon en ik reden op zondag terug, en dat was al een taaie rit. Bij elke stop met je stijve poten moeten uitstappen na een paar uur te hebben gezeten...
Volgende keer lekker nog een dag langer blijven, en pas op maandag terugrijden.
Noord-West Spanje = niet heet in juli/augustus en ook nog eens het mooiste gedeelte van Spanje. Klim naar Covadongaquote:Op donderdag 22 oktober 2015 15:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Lijkt me ook niet heel comfortabel, die bus, maar ik kwam hem tegen toen ik eens keek of er al wat bekend was over de bussen van Cycletours. Mooi dat die weer gaan rijden ook, op zich, alleen in juli en augustus ga ik niet kampeerfietsen in Italie en Spanje, beetje te heet naar mijn smaak voor met bagage rondrijden!
Ook op een fiets van 16 kilo met 15 tot 20 kilo bagage?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 17:11 schreef MCH het volgende:
[..]
Noord-West Spanje = niet heet in juli/augustus en ook nog eens het mooiste gedeelte van Spanje. Klim naar Covadonga![]()
Ik ben van Barcelona naar Kaap finisterre gereden over alle Pyreneeëncols incl Aubisque en Tourmalet, daarna dwars door het Cantabrisch gebergte Asturië door. Op een fiets van 35kg.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ook op een fiets van 16 kilo met 15 tot 20 kilo bagage?
Mwoah, je kan even heen en weer lopen in het gangpad, of gezellig een beetje kletsen of een tukje doen. Lijkt mij niet eens een heel verkeerd idee. Zou dan wel Maastricht opstappen denk ik. Is die 150.- retour? Dan valt het qua kosten ook wel mee?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 15:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Lijkt me ook niet heel comfortabel, die bus, maar ik kwam hem tegen toen ik eens keek of er al wat bekend was over de bussen van Cycletours. Mooi dat die weer gaan rijden ook, op zich, alleen in juli en augustus ga ik niet kampeerfietsen in Italie en Spanje, beetje te heet naar mijn smaak voor met bagage rondrijden!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |