abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 oktober 2015 @ 09:50:30 #1
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_156939248
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Kijk, zó moet het! _O_

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 19 oktober 2015 @ 09:50:51 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_156939256
quote:
14s.gif Op maandag 19 oktober 2015 09:49 schreef muzas het volgende:
Oh jah bijna vergeten; CapFab die ff zijn wielerkennis op tafel gooide en een mooie goodiebag won ^O^
Bijna had hij een fles pils en een wielershirt gewonnen :o
pi_156939292
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 09:49 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Linkje van die roeckls? Zoek nog winterhandschoenen. Heb die Estremo gepast maar 63¤ is mij teveel geld voor een paar kloten handschoenen. Winterhandschoenen moeten sowieso een flap hebben die over het jack of armwstukken heen vallen.
http://www.roeckl.de/en/products/biking/winter/glove/rosello/

Bij rose nog goedkoper dan ik ze gekocht heb.... Mjah verzendkosten.
  maandag 19 oktober 2015 @ 09:54:42 #4
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_156939321
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 09:50 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Bijna had hij een fles pils en een wielershirt gewonnen :o
Ja, dat was lekker geweest, hadden we ter plekke kunnen nuttigen. Maar dat gratis pils van BMC was ook wel leuk natuurlijk...zo smooth als Muzas dat tweede rondje lospraate bij het serveermeisje, props voor de player _O_
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_156939539
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 09:52 schreef muzas het volgende:

[..]

http://www.roeckl.de/en/products/biking/winter/glove/rosello/

Bij rose nog goedkoper dan ik ze gekocht heb.... Mjah verzendkosten.
Zijn deze ook geschikt voor temperaturen onder het vriespunt?
pi_156939584
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 10:09 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Zijn deze ook geschikt voor temperaturen onder het vriespunt?
Volgens mij wel. Die specifieke vraag niet gesteld op de beurs, maar aanbieders als mantel e.d. zeggen van wel in hun beschrijving.
  maandag 19 oktober 2015 @ 10:19:54 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_156939684
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 09:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Ja, dat was lekker geweest, hadden we ter plekke kunnen nuttigen. Maar dat gratis pils van BMC was ook wel leuk natuurlijk...zo smooth als Muzas dat tweede rondje lospraate bij het serveermeisje, props voor de player _O_
Dat was niet bij BMC, maar bij cosmic sports
pi_156939728
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 10:12 schreef muzas het volgende:

[..]

Volgens mij wel. Die specifieke vraag niet gesteld op de beurs, maar aanbieders als mantel e.d. zeggen van wel in hun beschrijving.
Die zijn ook nog akelig duur overal rond de 60¤. Dan kan ik net zo goed die paar euri erbij leggen en Castelli Estremo aanschaffen. Past ook mooi bij de collectie.
  maandag 19 oktober 2015 @ 10:27:34 #9
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_156939815
Ik heb nu een castelli winterhandschoen met fleece aan de binnenkant. Leuk, maar zodra het regent en je trekt je natte handschoen uit gaat dat helemaal samenklonten. Met veel geduld krijg je het wel weer goed,maar eigenlijk moet je wachten tot de handschoen weer droog is.

Ik heb 'm dus een keer uitgetrokken toen ik zeiknat bij het pont stond te wachten na een lange, koude en natte training. Het duurde 15 min. voordat ik hem weer aan had en dat was in de kou geen genot :P
pi_156939957
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 10:27 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb nu een castelli winterhandschoen met fleece aan de binnenkant. Leuk, maar zodra het regent en je trekt je natte handschoen uit gaat dat helemaal samenklonten. Met veel geduld krijg je het wel weer goed,maar eigenlijk moet je wachten tot de handschoen weer droog is.

Ik heb 'm dus een keer uitgetrokken toen ik zeiknat bij het pont stond te wachten na een lange, koude en natte training. Het duurde 15 min. voordat ik hem weer aan had en dat was in de kou geen genot :P

Deze heb ik nu maar die vallen niet mooi om m'n alpha jack dus ben eigenlijk nieuwe handschoenen nodig. Plus deze handschoenen zijn met vorst niet ideaal.
  maandag 19 oktober 2015 @ 10:38:07 #11
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_156939990
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 10:35 schreef poiuytr het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Deze heb ik nu maar die vallen niet mooi om m'n alpha jack dus ben eigenlijk nieuwe handschoenen nodig. Plus deze handschoenen zijn met vorst niet ideaal.
Heb je daar die dat nadeel niet mee? En hoezo met vors tniet ideaal? Te koud?
  maandag 19 oktober 2015 @ 10:39:37 #12
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_156940018
quote:
12s.gif Op maandag 19 oktober 2015 10:19 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat was niet bij BMC, maar bij cosmic sports
Ik dacht dat die Hoempa band van die BMC stand was...is Cosmic Zwitsers of Oostenrijks dan?

Trouwens Gripper, waar blijft die foto van die enge meiden in de blauwe strakke pakjes? Kan iedereen even griezelen :+
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 19 oktober 2015 @ 10:40:18 #13
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_156940030
pi_156940055
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 10:38 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Heb je daar die dat nadeel niet mee? En hoezo met vors tniet ideaal? Te koud?
Zijn te koud onder het vriespunt. Vorig jaar vaak genoeg na een halfuur huiswaarts moeten keren. Estremos al thuis gehad die vallen er mooi overheen en zijn dikker, alleen vind ik 60¤ ik echt veel geld dus wacht op een leuke aanbieding ergens.
  maandag 19 oktober 2015 @ 10:46:19 #15
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_156940130
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 10:42 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Zijn te koud onder het vriespunt. Vorig jaar vaak genoeg na een halfuur huiswaarts moeten keren. Estremos al thuis gehad die vallen er mooi overheen en zijn dikker, alleen vind ik 60¤ ik echt veel geld dus wacht op een leuke aanbieding ergens.

Goedkoop, warm, niet soignee, perfect voor de winter. :P
pi_156940282
Ik heb een hele voorraad handschoenen, voor elke temperatuur/regenbui een keus.
Die poiuytr post heb ik ook en zitten erg lekker (en warm + waterdicht) maar helaas wel te kort zodat ze polsen niet bedekken. (en dus water langs polsen de handschoenen kan instromen)

Estremo zijn perfect voor als het echt koud is.
En dluvio deluxe zijn weer idiaal als het echt regent, ook lekker lang dus gabba gaat netjes over de handschoenen heen :)

En voor dag zoals gisteren dag je hele dag in motregen/spray aan het fietsen bent maar het niet echt koud is zijn de sealskinz handschoenen weer de juiste keuze.

[ Bericht 0% gewijzigd door ddx op 19-10-2015 11:13:17 ]
  maandag 19 oktober 2015 @ 10:55:20 #17
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_156940310
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 10:53 schreef ddx het volgende:
Die poiuytr post heb ik ook en zitten erg lekker (en warm + waterdicht) maar helaas wel te kort zodat ze polsen niet bedekken. (en dus water langs polsen de handschoenen kan instromen)

En dluvio deluxe zijn weer idiaal als het echt regent, ook lekker lang dus gabba gaat netjes over de handschonen heen :)

En voor dag zoals gisteren dag je hele dag in motregen/spray aan het fietsen bent maar het niet echt koud is zijn de sealskinz handschoenen weer de juiste keuze.
Hoe bevallen die neopreen handschoenen jou? Het lijkt mij best ideaal voor als het koud is en regent, al krijg je denk ik wel snel zweterige handen ofnie?
pi_156940497
Bevallen prima als het goed nat is, ook rond vriespunt.
En zijn lekker dun, dus je kan nog gewoon telefoon bedienen zonder handschoenen uit te doen.

Zweterig valt mee (geen voering aan binnenkant nml), heb ik eerder last van met de wat dikkere winterhanschoenen.
pi_156940590
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 10:46 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Goedkoop, warm, niet soignee, perfect voor de winter. :P
Daar heb ik nog 3 paar van in de auto liggen ;) lijkt me overigens best fijn om mee te fietsen.
pi_156940606
Bedankt voor deze discussie. Herinner me ineens dat ik nog een paar hele fijne snowboard handschoenen heb liggen die vrij fantastisch zijn.
pi_156940620
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 10:53 schreef ddx het volgende:

En dluvio deluxe zijn weer idiaal als het echt regent, ook lekker lang dus gabba gaat netjes over de handschoenen heen :)

quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 10:55 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoe bevallen die neopreen handschoenen jou? Het lijkt mij best ideaal voor als het koud is en regent, al krijg je denk ik wel snel zweterige handen ofnie?
Is me wel wat duur om voor elk weertype een handschoen te hebben, al heb ik drie paar zomerhandschoenen en twee paar winterhandschoenen. Neopreen ben ik helemaal geen fan van, na het debacle met die overschoenen van me. Die stof is ook lastig schoon te houden is mijn ervaring.
pi_156940994
Juist lekker makkelijk schoon te houden gewoon afspoelen onder de kraan en zo droog.
pi_156942164
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 10:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Trouwens Gripper, waar blijft die foto van die enge meiden in de blauwe strakke pakjes? Kan iedereen even griezelen :+
Mag eigenlijk niet he, ze zijn minderjarig.
Ik had eerst al die velotoze overschoentjes gezien, latex. Nou, die meiden waren ook uitgerust door velotoze denk ik.... Zat alleen geen bil of tiet aan. Ik denk dat ze 40 kg t stuk wogen.

Tijd voor nieuwe helmpjes voor Muzas & moi!

Hipster alert!

Bier en goeie Argentijnse steaks tot slot :9

Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_156942320
_iedere_ helm die ik op m'n harses zet wordt een paddestoel...

Zit ook 9/10 keer tussen 2 maten in. Een M komt niet laag genoeg, en een L wordt breed.
  maandag 19 oktober 2015 @ 13:06:47 #25
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_156942514
Dat vat de meet wel samen ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')