Naja das de enige reden waarom ik twijfel aan de echtheid van de post van TS. Waarom zo lang?quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:54 schreef nikky het volgende:
![]()
Letterlijk overal wordt je doodgegooid om vooral niet terug te bellen naar vreemde nummers.
En dan vier minuten? Wat dacht je? Nee serieus, waarom zo lang?
ik ga er vanuit dat jouw terugbelactie gewoon 4 minuten heeft geduurd?quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:56 schreef keukenrol3000 het volgende:
weet zelf dat het een vreselijk domme actie was, de vraag is echter of deze kosten nog kunnen stijgen? of is het alleen mogelijk als je dan terugbelt?
korter, 1:04 minuut gebeld..quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:57 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik ga er vanuit dat jouw 'gesprek' gewoon 4 minuten heeft geduurd?
of was het korter/langer?
Bel eens met je provider en leg uit wat er is gebeurd. Wie weet doen ze aan enige coulance als je vriendelijk bent.quote:
Dan even tijdens openingstijden de helpdesk bellen en vragen waarom je voor 4 minuten bellen naar het buitenland terwijl het gesprek 'slechts' 1.04 duurde en dus max 2 minuten zou moeten staan in de registratie.quote:
doen providers dat wel eens ja?quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:59 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Bel eens met je provider en leg uit wat er is gebeurd. Wie weet doen ze aan enige coulance als je vriendelijk bent.
Niet geschoten.......quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:59 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
doen providers dat wel eens ja?
Wie weet is dat wel onderdeel van de oplichterij.quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:59 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dan even tijdens openingstijden de helpdesk bellen en vragen waarom je voor 4 minuten bellen naar het buitenland terwijl het gesprek 'slechts' 1.04 duurde en dus max 2 minuten zou moeten staan in de registratie.
Dat is ook de vraag.. hoe kan dat in godsnaam 4 minuten zijn als je maar 1 minuut terugbelt.. terugbellen is dom maar ook nog 4 minuten aan de lijn hangen doe ik nou net niet..quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:59 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dan even tijdens openingstijden de helpdesk bellen en vragen waarom je voor 4 minuten bellen naar het buitenland terwijl het gesprek 'slechts' 1.04 duurde en dus max 2 minuten zou moeten staan in de registratie.
Uit mijn ervaring vanaf de andere kant zou dat niet moeten/mogen gebeuren.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:00 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Wie weet is dat wel onderdeel van de oplichterij.
2 minuten. 1.04 is naar boven afgerond 2 minuten belkosten.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:01 schreef keukenrol3000 het volgende:
[..]
Dat is ook de vraag.. hoe kan dat in godsnaam 4 minuten zijn als je maar 1 minuut terugbelt.. terugbellen is dom maar ook nog 4 minuten aan de lang hangen doe ik nou net niet..
Hoe kan het dan als 4 minuten in het verbruik staan..quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:02 schreef Nizno het volgende:
[..]
2 minuten. 1.04 is naar boven afgerond 2 minuten belkosten.
Dat moet je even vragen aan de klantenservice. Die kunnen dat vast voor je nazoekenquote:Op zondag 18 oktober 2015 23:04 schreef keukenrol3000 het volgende:
[..]
Hoe kan het dan als 4 minuten in het verbruik staan..
Denk niet dat er nog meer kosten komen. Wel direct zodra mogelijk het melden bij de provider dat je een foutje hebt gemaakt en door de zure dure appel van 90 euro heen bijten. Niet de schuld bij hun proberen te leggen, anders kun je wel eens een onplezierig gesprek krijgen zonder vriendelijke medewerking.quote:is het nodig dat ik mijn telefoon blokkeer? of kan er nu niks meer gebeuren als je niet terugbelt?
ah zo ken ik de providers weerquote:Op zondag 18 oktober 2015 23:05 schreef Nizno het volgende:
[..]
[..]
anders kun je wel eens een onplezierig gesprek krijgen zonder vriendelijke medewerking.
Het is niet de schuld van de provider dus als je een medewerker treft die niet gediend is van beschuldigingen dat het bij de provider ligt kun je onplezierig gesprek krijgen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:06 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
ah zo ken ik de providers weer
Oke! morgen maar ff bellen en kijken wat eruit rolt.. bedankt voor je reactie.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:05 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dat moet je even vragen aan de klantenservice. Die kunnen dat vast voor je nazoeken
[..]
Denk niet dat er nog meer kosten komen. Wel direct zodra mogelijk het melden bij de provider dat je een foutje hebt gemaakt en door de zure dure appel van 90 euro heen bijten. Niet de schuld bij hun proberen te leggen, anders kun je wel eens een onplezierig gesprek krijgen zonder vriendelijke medewerking.
buitenland kent geen max voor servicenummers zoals in NL wel het geval is.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:09 schreef keukenrol3000 het volgende:
[..]
Oke! morgen maar ff bellen en kijken wat eruit rolt.. bedankt voor je reactie.
Offtopic: hoe kunnen hun in vredesnaam 100 euro in kosten rekenen? de reguliere belkosten naar het buitenland kunnen toch nooit 25 euro per minuut zijn..
Is dat inclusief of exclusief het luisteren naar een opname van een overgaande telefoon?quote:
Regulier is ook niet zo duur, maar in menig buitenland kun je gewoon een telefoon aanvragen en daarvoor een onbeperkt bedrag in rekening brengen aan mensen die je bellen. Ook de informatieplicht is niet overal zo goed als in Nederland.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:09 schreef keukenrol3000 het volgende:
[..]
Oke! morgen maar ff bellen en kijken wat eruit rolt.. bedankt voor je reactie.
Offtopic: hoe kunnen hun in vredesnaam 100 euro in kosten rekenen? de reguliere belkosten naar het buitenland kunnen toch nooit 25 euro per minuut zijn..
oke, vandaar.. ik heb teruggebeld maar geen bandje gehoord volgensmij. nu de weekendservice van telfort aan de lijn en die zijn ook niet bekend met het nummer.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:13 schreef hottentot het volgende:
[..]
Regulier is ook niet zo duur, maar in menig buitenland kun je gewoon een telefoon aanvragen en daarvoor een onbeperkt bedrag in rekening brengen aan mensen die je bellen. Ook de informatieplicht is niet overal zo goed als in Nederland.
Konden zij zien hoe lang het gesprek is geweest?quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:16 schreef keukenrol3000 het volgende:
[..]
oke, vandaar.. ik heb teruggebeld maar geen bandje gehoord volgensmij. nu de weekendservice van telfort aan de lijn en die zijn ook niet bekend met het nummer.
nope, alleen wij. Hun konden die gegevens niet in vanwege het feit dat zei als weekenddienst fungeerden. Ik moest de duur van het gesprek vertellen via mijn pc, hij zegt dat er waarschijnlijk coulant mee word gehandeld omdat het een idioot hoog bedrag is wat in rekening is gebracht.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:18 schreef Nizno het volgende:
[..]
Konden zij zien hoe lang het gesprek is geweest?
Dus je moet tijdens reguliere uren even terugbellen?quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:21 schreef keukenrol3000 het volgende:
[..]
nope, alleen wij. Hun konden die gegevens niet in vanwege het feit dat zei als weekenddienst fungeerden. Ik moest de duur van het gesprek vertellen via mijn pc, hij zegt dat er waarschijnlijk coulant mee word gehandeld omdat het een idioot hoog bedrag is wat in rekening is gebracht.
Providers nemen hier hun standaard aandeel uit, en de rest word overgemaakt aan de beheerder van het nummer,die krijgt dus het overgrote leeuwendeel.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:24 schreef Dingflofbips het volgende:
Hoezo is dit eigenlijk oplichting? Hoe wordt er geld verdient door iemand anders dan de provider?
ik snap het, ik ga morgen ook zeker niet het gesprek starten met een verzoek naar vergoeding. natuurlijk eerst een beetje bladiebla en dan hopen dat ze er enigszins coulant mee omgaan.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:24 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dus je moet tijdens reguliere uren even terugbellen?
Ik zou er als ik jou was nog wel vanuit gaan dat je 90 euro moet lappen trouwens, dan kan het alleen maar positief uitvallen. Het woord van een 'weekenddienst' kun je denk ik niet op vertrouwen dat het ook echt weggeschreven gaat worden. Telfort moet deze kosten immers gewoon naar de buitenlandse dienst over maken.
U snapt hetquote:Op zondag 18 oktober 2015 23:27 schreef keukenrol3000 het volgende:
[..]
ik snap het, ik ga morgen ook zeker niet het gesprek starten met een verzoek naar vergoeding. natuurlijk eerst een beetje bladiebla en dan hopen dat ze er enigszins coulant mee omgaan.
Precies, ik ben gewoon flink genaaid hahaha.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:26 schreef hottentot het volgende:
[..]
Providers nemen hier hun standaard aandeel uit, en de rest word overgemaakt aan de beheerder van het nummer,die krijgt dus het overgrote leeuwendeel.
En het is oplichting omdat de intentie is om geld uit andermans zakken te kloppen zonder de bedoeling een tegenprestatie te leveren.
dat dacht ikquote:Op zondag 18 oktober 2015 23:27 schreef Nizno het volgende:
[..]
U snapt het
Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn
Als het ware een 0900 nummer?quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:26 schreef hottentot het volgende:
[..]
Providers nemen hier hun standaard aandeel uit, en de rest word overgemaakt aan de beheerder van het nummer,die krijgt dus het overgrote leeuwendeel.
Ja helemaal omdat iedereen weet dat het ongeacht servicenummer sowieso niet bepaald gratis is om mobiel naar zo'n lang netnummer te bellenquote:Op maandag 19 oktober 2015 01:01 schreef johnson555 het volgende:
T is grappiger dat jij 1 min lang aan de telefoon blijft hangen terwijl je niks hoort
Als gebelde personen terugbellen wordt er een bandje gestart met het geluid van een overgaande telefoon. Zo hebben ze niet door dat ze bellen naar een duur betaalnummer. De oplichters verdienen zo mogelijk geld aan de terugbellers.quote:Op maandag 19 oktober 2015 09:03 schreef MatiCe het volgende:
[..]
Ja helemaal omdat iedereen weet dat het ongeacht servicenummer sowieso niet bepaald gratis is om mobiel naar zo'n lang netnummer te bellen
Landcode +235 is Nigeria, dus gefeliciteerd, je hebt zojuist iemand uit Nigeria heel erg blij gemaakt. Hoef je niks meer aan goede doelen te geven.quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:49 schreef keukenrol3000 het volgende:
Vanmiddag gebeld door het nummer +235 99 30 38 16, vervolgens teruggebeld.. even later kreeg ik een sms van telfort dat er 90,- aan ongebruikelijke belkosten waren. Vervolgens naar het verbruik gekeken waaruit bleek dat er voor 4 minuten naar het buitenland was gebeld voor 90,-
wat nu?
Uit reflex vrees ik,je verwacht het niet dat je opgebeld word vanuit het buitenland en neemt gewoon op,als je in gemiste nummers kijkt kun je het telefoonnummer zien waardoor je gebeld werd.quote:Op maandag 19 oktober 2015 16:06 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Waarom zou je überhaupt buitenlandse nummers opnemen of terugbellen?
Toen ik voor het eerst gebeld werd door zo'n nummer was het 4.00uur 's ochtends. Ik keek slaapdronken naar het scherm en mijn reactie was "+227? Ja, mazzelquote:Op maandag 19 oktober 2015 16:28 schreef geevee het volgende:
[..]
Uit reflex vrees ik,je verwacht het niet dat je opgebeld word vanuit het buitenland en neemt gewoon op,als je in gemiste nummers kijkt kun je het telefoonnummer zien waardoor je gebeld werd.
Verder wat ik ergens hierboven heb vermeld.
Zelfs Nederlandse nummers zoek ik op Google. Om vervolgens achter te komen dat je oma je heeft proberen te bellen.quote:Op maandag 19 oktober 2015 16:52 schreef manifold het volgende:
Ik snap het echt niet, echt iedereen gebruikt google om van alles en nog wat op te zoeken, maar een onbekend buitenlands nummer? Ja hoor, dat bellen we wel even terug op onze mobiel zonder te controleren.
Vierde hit op Google als ik het nummer intyp: http://www.connexieb2b.nl(...)nlandse-nummers.html
Lullig voor jou, maar ik hoor dat het een dure les voor je is en de kosten van deze stommiteit niet met andere klanten van je provider gedeeld worden.
Toen ik voor een korte periode op Curacao werkte, ben ik ook wel eens 's nachts gebeld. De telefoon ging dan ook maar 1 keer. Aangezien ik toen prepaid had en weinig beltegoed, ging ik uit nieuwsgierigheid terugbellen. Kwam er alleen niet doorheen.quote:Op maandag 19 oktober 2015 17:14 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Toen ik voor het eerst gebeld werd door zo'n nummer was het 4.00uur 's ochtends. Ik keek slaapdronken naar het scherm en mijn reactie was "+227? Ja, mazzel"
Heb nog wel even gecheckt of dat niet toevallig het netnummer van Roemenië was want daar was mijn vader op dat moment aan het werk. Maar het was dus Niger.
Waar heb je het zo lang over gehad met de persoon aan de andere kant van de lijn? Of heb je alleen maar hallo hallo geroepen.quote:
Wie weet doen providers dit zelf wel expresssssssss?quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:00 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Wie weet is dat wel onderdeel van de oplichterij.
Zijn ze actief bezig. Ik werd zondag ook gebeld door iets uit +235. 2x overgegaan, was nooit op tijd uiteraard.quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:49 schreef keukenrol3000 het volgende:
Vanmiddag gebeld door het nummer +235 99 30 38 16, vervolgens teruggebeld.. even later kreeg ik een sms van telfort dat er 90,- aan ongebruikelijke belkosten waren. Vervolgens naar het verbruik gekeken waaruit bleek dat er voor 4 minuten naar het buitenland was gebeld voor 90,-
wat nu?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |