Ik pak mijn verlies wanneer ik het gevoel heb dat het een eerlijke strijd was, maar soms is het zo fucking overduidelijk scripted dat ik weiger daaraan mee te werken. Dat je eerst in de CL gewoon na een zware maar eerlijke strijd wint van een goede tegenstander, en vervolgens speel je een bekerwedstrijd tegen een onbekend bagger team en wil echt NIETS lukken bij je eigen team terwijl zij de meest spectaculaire dingen voor elkaar krijgen, qua combinaties, individuele acties, etc etc. En dus ook meerdere wedstrijden (na opnieuw spelen) achter elkaar, oftewel overduidelijk dat de game de bedoeling heeft dat je die game hoort te verliezen...quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:54 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik pak gewoon mijn verlies dan.
Zit al in mijn 3e ML seizoen en heb Europa League voetbal gehaald met Paris FC waarmee ik in de 2e divisie was begonnen.
Is dat niet voetbal? Zie PSV dat wint van United om daarna punten te laten liggen tegen Heracles.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:01 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik pak mijn verlies wanneer ik het gevoel heb dat het een eerlijke strijd was, maar soms is het zo fucking overduidelijk scripted dat ik weiger daaraan mee te werken. Dat je eerst in de CL gewoon na een zware maar eerlijke strijd wint van een goede tegenstander, en vervolgens speel je een bekerwedstrijd tegen een onbekend bagger team en wil echt NIETS lukken bij je eigen team terwijl zij de meest spectaculaire dingen voor elkaar krijgen, qua combinaties, individuele acties, etc etc. En dus ook meerdere wedstrijden (na opnieuw spelen) achter elkaar, oftewel overduidelijk dat de game de bedoeling heeft dat je die game hoort te verliezen...
Zwaar irritant. Ik vind het prima als een game pittig/moeilijk is, maar niet doordat de computer loopt te cheaten, of wanneer het idioot onrealistisch wordt wat betreft het terugschalen van de kwaliteiten/IQ van je eigen team, en het opschalen van die van de tegenstander.
Maar toch is PES een geweldige game volgens jou he?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:01 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik pak mijn verlies wanneer ik het gevoel heb dat het een eerlijke strijd was, maar soms is het zo fucking overduidelijk scripted dat ik weiger daaraan mee te werken. Dat je eerst in de CL gewoon na een zware maar eerlijke strijd wint van een goede tegenstander, en vervolgens speel je een bekerwedstrijd tegen een onbekend bagger team en wil echt NIETS lukken bij je eigen team terwijl zij de meest spectaculaire dingen voor elkaar krijgen, qua combinaties, individuele acties, etc etc. En dus ook meerdere wedstrijden (na opnieuw spelen) achter elkaar, oftewel overduidelijk dat de game de bedoeling heeft dat je die game hoort te verliezen...
Zwaar irritant. Ik vind het prima als een game pittig/moeilijk is, maar niet doordat de computer loopt te cheaten, of wanneer het idioot onrealistisch wordt wat betreft het terugschalen van de kwaliteiten/IQ van je eigen team, en het opschalen van die van de tegenstander.
... dat is voetbal, en als dat op een normale manier gebeurt dan heb ik daar ook gewoon vrede mee, maar bij PES is dat scripting soms ZO overduidelijk en frustrerend, dat het onacceptabel is.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:02 schreef Typisch het volgende:
[..]
Is dat niet voetbal? Zie PSV dat wint van United om daarna punten te laten liggen tegen Heracles.
Ik was en ben niet van de hightech graphics en prefereer nog steeds goede gameplay boven gelikte graphics. Ik ben nog steeds aan het wachten dat op de PS4 ook alle oude arcade heruitgaves weer komen. Ik heb voor de PS2 en 3 nog wel wat discs liggen met sega en andere verzamelingen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:31 schreef Yi-Long het volgende:
Dan heb je het over Pacman, en in een tijd dat vrijwel niemand thuis een console had staan, maar tegen de tijd dat die gewoon (arcade-perfect) op home-consoles speelbaar was in arcade-kwaliteit, had je in de arcades weer nieuwe populairdere games met graphics en gameplay die thuis niet mogelijk waren.
Qua controls, en zodra de game dus niet loopt te cheaten met dat scripted gedoe, dan is het een heerlijke game. Niet zo goed als FIFA14 (voor mij), maar wel beter dan FIFA15 en de FIFA16 demo....quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:03 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Maar toch is PES een geweldige game volgens jou he?
Prima, als je de industrie in zijn geheel niet boeeind vind moet je vooral dat soort praktijken wel gaan steunen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:37 schreef Typisch het volgende:
[..]
Gelukkig mag iedereen dat zelf bepalen.
Same here.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik was en ben niet van de hightech graphics en prefereer nog steeds goede gameplay boven gelikte graphics. Ik ben nog steeds aan het wachten dat op de PS4 ook alle oude arcade heruitgaves weer komen. Ik heb voor de PS2 en 3 nog wel wat discs liggen met sega en andere verzamelingen.
Wat een aannames in deze post. Ik vind de industrie heel erg boeiend en interessant. Je redenatie slaat echt als een lul op een drumstel verder, maar dat zie je hopelijk zelf ook wel.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:15 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Prima, als je de industrie in zijn geheel niet boeeind vind moet je vooral dat soort praktijken wel gaan steunen.
Binnen de kortste keren geen 1 single player game meer, maar elke game een slotmachine met RNG praktijken waarbij je per keer spelen een paar euro neer mag tikken
Van horse armor naar > online pass > season pass > preorder exclusive dlc > microtransacties als DLC.
Maargoed als je de slippery slope niet ziet vooral microtransacties blijven steunen in 60 euro kostende games.
Echt sommige mensen kijken niet verder dan hun neus lang is
Met hem wil ik iig geen discussie. Ik heb genoeg gelezen in xbox topic dat ik voortaan probeer over zijn reacties heen te lezen. Wat een frustratie.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:22 schreef Typisch het volgende:
[..]
Wat een aannames in deze post. Ik vind de industrie heel erg boeiend en interessant. Je redenatie slaat echt als een lul op een drumstel verder, maar dat zie je hopelijk zelf ook wel.
Als je echt een discussie aan wil gaan hoor ik het wel.
Juist dankzij zulk soort praktijken blijft het mogelijk om games voor 60 euro adviesprijs te verkopen. De ontwikkelkosten zijn voor de meeste IP's erg hoog en de prijs voor games (de basis) is al jarenlang gelijk gebleven of zelfs omlaag gegaan. De prijzen van games zakken ook razendsnel. De waarde is vaak na een maand of 2/3 al gehalveerd.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:15 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Prima, als je de industrie in zijn geheel niet boeeind vind moet je vooral dat soort praktijken wel gaan steunen.
Binnen de kortste keren geen 1 single player game meer, maar elke game een slotmachine met RNG praktijken waarbij je per keer spelen een paar euro neer mag tikken
Van horse armor naar > online pass > season pass > preorder exclusive dlc > microtransacties als DLC.
Maargoed als je de slippery slope niet ziet vooral microtransacties blijven steunen in 60 euro kostende games.
Echt sommige mensen kijken niet verder dan hun neus lang is
Oh jij ook al?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:27 schreef Pettigrew81 het volgende:
[..]
Met hem wil ik iig geen discussie. Ik heb genoeg gelezen in xbox topic dat ik voortaan probeer over zijn reacties heen te lezen. Wat een frustratie.
Alsjeblieft hou op. Dit is wat de publishers jou hebben wijs gemaakt.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:29 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Juist dankzij zulk soort praktijken blijft het mogelijk om games voor 60 euro adviesprijs te verkopen. De ontwikkelkosten zijn voor de meeste IP's erg hoog en de prijs voor games (de basis) is al jarenlang gelijk gebleven of zelfs omlaag gegaan.
Wat een ongelooflijke onzin. De afzetmarkt is nog nooit zo groot geweest, en veel zaken die voorheen erg kostbaar waren, zijn inmiddels flink geautomatiseerd. Creation-tools zijn ook nog nooit zo toegankelijk geweest als tegenwoordig.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:29 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Juist dankzij zulk soort praktijken blijft het mogelijk om games voor 60 euro adviesprijs te verkopen. De ontwikkelkosten zijn voor de meeste IP's erg hoog en de prijs voor games (de basis) is al jarenlang gelijk gebleven of zelfs omlaag gegaan. De prijzen van games zakken ook razendsnel. De waarde is vaak na een maand of 2/3 al gehalveerd.
De manier om deze kosten te dekken en winstgevend te worden is om extra's te verkopen. Dat is gewoon het huidige businessmodel.
Wees blij, want dit is optioneel en zolang het geen pay2win praktijken zijn lijkt me er weinig mis mee. Ze kunnen ook games voor 100 euro op de markt brengen inclusief alles, maar dan beginnen mensen weer te zeiken dat games te duur zijn.
Een game ontwikkelen kost al snel 50 - 100 miljoen per game (en dan bedoel ik niet de FIFA/COD's etc) die kosten veel minder omdat die steeds dezelfde engine etc gebruiken. Dan komen daar nog marketingkosten bij a 50 miljoen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:33 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Alsjeblieft hou op. Dit is wat de publishers jou hebben wijs gemaakt.
Een Activision heeft geen torenhoge development kosten die ze moeten offsetten door DLC in games in te brengen.
Een EA net zo goed niet. Ubisoft OOK niet.
Waarom denk je dit terwijl een CDPR The Witcher 3 met talloze gratis DLC uit kan brengen, en een dikke uitbreiding van 10+ uur voor 9,95? Te hoge ontwikkelkosten?
Please hou aub op met deze grappen en grollen.
Het is natuurlijk achterlijk dat je moet betalen om Online te mogen spelen, terwijl je al een game koopt (mede, of voornamelijk, afhankelijk van de game) vanwege die Online MP functie. Die servers zouden dan dus eigenlijk bekostigd moeten worden uit een deel van de inkomsten uit die game.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:34 schreef Rossdale het volgende:
Hetzelfde geldt trouwens voor mensen die zeiken op PS+ met alle indies. Besef even dat je vaak zo'n 35-40 euro betaald voor een jaar PS+.
Hiervan worden serverkosten betaald, maar je krijgt er ook nog 12 maanden lang 3 games per maand voor! Ja dan kunnen daar een hoop dingen tussenzitten die je niet boeit, maar dat is ongeveer 1 euro per game die je betaald hebt.
Al heb je in een heel jaar maar 3 games die je boeien dan betaal je nog steeds maar een tientje per game.
Altijd maar dat gezeik hierzo, zonder door te hebben dat de gamesindustrie ook gewoon een zakenwereld is die gedreven wordt door poen. Je bent een consument, je hebt nergens recht op en je zou eens in moeten zien hoeveel entertainment je koopt voor relatief gezien erg weinig geld.
Inkomsten van verkoop zijn eenmalig, kosten van serverbeheer zijn recurring. Die kun je niet eeuwig online houden. Ja dat kan wel, maar dan moet je de prijzen van games flink omhoog gooien en dan beginnen mensen zoals jij weer te mauwen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:45 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Het is natuurlijk achterlijk dat je moet betalen om Online te mogen spelen, terwijl je al een game koopt (mede, of voornamelijk, afhankelijk van de game) vanwege die Online MP functie. Die servers zouden dan dus eigenlijk bekostigd moeten worden uit een deel van de inkomsten uit die game.
... en ik hou vol dat als je een goede game maakt en je released die voor 30 euro ipv 50-60 euro, dat je 3-5x zoveel exemplaren verkoopt in die eerste weken, en dat je vervolgens dus daarom ook minder last zult hebben van de 2de hands markt.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:45 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Een game ontwikkelen kost al snel 50 - 100 miljoen per game (en dan bedoel ik niet de FIFA/COD's etc) die kosten veel minder omdat die steeds dezelfde engine etc gebruiken. Dan komen daar nog marketingkosten bij a 50 miljoen.
Ga er even vanuit dat een nieuwe game met normale marketing zo'n 100 miljoen kost. Stel hij verkoopt erg goed en er worden 5 miljoen exemplaren verscheept. Daar betaal jij 45 - 60 euro voor bij de mediamarkt, maar hiervan gaat zo'n 30 euro (waarschijnlijk minder) richting de uitgevers en ontwikkelaar, dan hebben zij een omzet van 175 miljoen gedraaid. Van die 75 miljoen moeten een hoop kosten nog af van overhead binnen een bedrijf, de kosten van het drukken van alle DVD's, transport etc. Reken daar nog maar eens 25 miljoen voor. Dan hou je 50 miljoen winst over voor een game die een behoorlijk groot succes is.
Mooi! Dikke knaken jongen!
Helaas produceren ontwikkelaars ook games die of kut zijn of onverklaarbaar slecht verkopen. Investeer je daar 50 miljoen in en verkoop je bijna niets... dan heb je direct 50 miljoen verlies. Dat moet je dan ook weer opvangen met de winst van andere games en verkopen.
Het feit dat je snel extra omzet wil draaien door ongeforceerd extra's te bieden tegen betaling is een goede manier om je business gezond te houden en gamers toch games te leveren tegen een betaalbare prijs.
tl;dr MMaRsu je snapt niet hoe de echte wereld werkt, ga maar lekker gamen
Toegankelijkheid heeft niets met kosten te maken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:43 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Wat een ongelooflijke onzin. De afzetmarkt is nog nooit zo groot geweest, en veel zaken die voorheen erg kostbaar waren, zijn inmiddels flink geautomatiseerd. Creation-tools zijn ook nog nooit zo toegankelijk geweest als tegenwoordig.
Gast houd alsjeblieft op.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:45 schreef Rossdale het volgende:
[..]
tl;dr MMaRsu je snapt niet hoe de echte wereld werkt, ga maar lekker gamen
En dat doet geen belletje rinkelen dat je totale onzin verkoopt?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:48 schreef MMaRsu het volgende:
Gelukkig snapt iemand het tenminste nog. Ben het volledig met Yi-Long eens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |