abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:01:01 #226
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_157040817
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 13:54 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ik pak gewoon mijn verlies dan. :+

Zit al in mijn 3e ML seizoen en heb Europa League voetbal gehaald met Paris FC waarmee ik in de 2e divisie was begonnen. :)
Ik pak mijn verlies wanneer ik het gevoel heb dat het een eerlijke strijd was, maar soms is het zo fucking overduidelijk scripted dat ik weiger daaraan mee te werken. Dat je eerst in de CL gewoon na een zware maar eerlijke strijd wint van een goede tegenstander, en vervolgens speel je een bekerwedstrijd tegen een onbekend bagger team en wil echt NIETS lukken bij je eigen team terwijl zij de meest spectaculaire dingen voor elkaar krijgen, qua combinaties, individuele acties, etc etc. En dus ook meerdere wedstrijden (na opnieuw spelen) achter elkaar, oftewel overduidelijk dat de game de bedoeling heeft dat je die game hoort te verliezen...

Zwaar irritant. Ik vind het prima als een game pittig/moeilijk is, maar niet doordat de computer loopt te cheaten, of wanneer het idioot onrealistisch wordt wat betreft het terugschalen van de kwaliteiten/IQ van je eigen team, en het opschalen van die van de tegenstander.
pi_157040840
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 14:01 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik pak mijn verlies wanneer ik het gevoel heb dat het een eerlijke strijd was, maar soms is het zo fucking overduidelijk scripted dat ik weiger daaraan mee te werken. Dat je eerst in de CL gewoon na een zware maar eerlijke strijd wint van een goede tegenstander, en vervolgens speel je een bekerwedstrijd tegen een onbekend bagger team en wil echt NIETS lukken bij je eigen team terwijl zij de meest spectaculaire dingen voor elkaar krijgen, qua combinaties, individuele acties, etc etc. En dus ook meerdere wedstrijden (na opnieuw spelen) achter elkaar, oftewel overduidelijk dat de game de bedoeling heeft dat je die game hoort te verliezen...

Zwaar irritant. Ik vind het prima als een game pittig/moeilijk is, maar niet doordat de computer loopt te cheaten, of wanneer het idioot onrealistisch wordt wat betreft het terugschalen van de kwaliteiten/IQ van je eigen team, en het opschalen van die van de tegenstander.
Is dat niet voetbal? Zie PSV dat wint van United om daarna punten te laten liggen tegen Heracles.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:03:26 #228
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_157040873
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 14:01 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik pak mijn verlies wanneer ik het gevoel heb dat het een eerlijke strijd was, maar soms is het zo fucking overduidelijk scripted dat ik weiger daaraan mee te werken. Dat je eerst in de CL gewoon na een zware maar eerlijke strijd wint van een goede tegenstander, en vervolgens speel je een bekerwedstrijd tegen een onbekend bagger team en wil echt NIETS lukken bij je eigen team terwijl zij de meest spectaculaire dingen voor elkaar krijgen, qua combinaties, individuele acties, etc etc. En dus ook meerdere wedstrijden (na opnieuw spelen) achter elkaar, oftewel overduidelijk dat de game de bedoeling heeft dat je die game hoort te verliezen...

Zwaar irritant. Ik vind het prima als een game pittig/moeilijk is, maar niet doordat de computer loopt te cheaten, of wanneer het idioot onrealistisch wordt wat betreft het terugschalen van de kwaliteiten/IQ van je eigen team, en het opschalen van die van de tegenstander.
Maar toch is PES een geweldige game volgens jou he?
Please sir. When moon? When Mustang?
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:13:01 #229
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_157041079
PES IS een geweldige game, zo lang je online of tegen vrienden op de bank speelt

Voetbalgames spelen tegen de CPU :')

Daarnaast is bij PES conditie erg belangrijk. Heb je net een zware wedstrijd gespeeld, dan zijn je manschappen waarschijnlijk fucked up moe en zullen ze de volgende wedstrijd minder goed spelen.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:13:59 #230
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_157041090
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 14:02 schreef Typisch het volgende:

[..]

Is dat niet voetbal? Zie PSV dat wint van United om daarna punten te laten liggen tegen Heracles.
... dat is voetbal, en als dat op een normale manier gebeurt dan heb ik daar ook gewoon vrede mee, maar bij PES is dat scripting soms ZO overduidelijk en frustrerend, dat het onacceptabel is.

Helaas zit dat natuurlijk eigenlijk al heel lang in die serie (bij PES4 en 5 ook al een veelgehoorde klacht op de 2 hoogste moeilijkheidsgraden), maar het lijkt me dat er betere manieren te bedenken zijn om het afwisselend en spannend te houden, zonder dat het overduidelijk 'cheaten' wordt van de CPU.

Daarnaast speel je een videogame, en dus niet echt voetbal, en in games hoort het skill-based te zijn, oftewel gewoon vaste regels wat betreft je input en wat daar uit komt... En dus niet de ene wedstrijd dat je mannetjes gewoon doen wat je ze ingeeft via de controls, en het volgende potje dat ze meerdere keren de bal compleet een andere kant opspelen dan waar je richt om op die manier de tegenstander in de voeten aan te spelen.
pi_157041095
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 13:31 schreef Yi-Long het volgende:

Dan heb je het over Pacman, en in een tijd dat vrijwel niemand thuis een console had staan, maar tegen de tijd dat die gewoon (arcade-perfect) op home-consoles speelbaar was in arcade-kwaliteit, had je in de arcades weer nieuwe populairdere games met graphics en gameplay die thuis niet mogelijk waren.

Ik was en ben niet van de hightech graphics en prefereer nog steeds goede gameplay boven gelikte graphics. Ik ben nog steeds aan het wachten dat op de PS4 ook alle oude arcade heruitgaves weer komen. Ik heb voor de PS2 en 3 nog wel wat discs liggen met sega en andere verzamelingen. :D
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:15:23 #232
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_157041114
quote:
3s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 14:03 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Maar toch is PES een geweldige game volgens jou he?
Qua controls, en zodra de game dus niet loopt te cheaten met dat scripted gedoe, dan is het een heerlijke game. Niet zo goed als FIFA14 (voor mij), maar wel beter dan FIFA15 en de FIFA16 demo....

Maar het is zeker geen perfecte game. Daarvoor heeft het helaas nog teveel minpunten.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:15:45 #233
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_157041122
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 13:37 schreef Typisch het volgende:

[..]

Gelukkig mag iedereen dat zelf bepalen.
Prima, als je de industrie in zijn geheel niet boeeind vind moet je vooral dat soort praktijken wel gaan steunen.

Binnen de kortste keren geen 1 single player game meer, maar elke game een slotmachine met RNG praktijken waarbij je per keer spelen een paar euro neer mag tikken :)

Van horse armor naar > online pass > season pass > preorder exclusive dlc > microtransacties als DLC.

Maargoed als je de slippery slope niet ziet vooral microtransacties blijven steunen in 60 euro kostende games :r.

Echt sommige mensen kijken niet verder dan hun neus lang is
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:18:21 #234
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_157041171
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 14:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik was en ben niet van de hightech graphics en prefereer nog steeds goede gameplay boven gelikte graphics. Ik ben nog steeds aan het wachten dat op de PS4 ook alle oude arcade heruitgaves weer komen. Ik heb voor de PS2 en 3 nog wel wat discs liggen met sega en andere verzamelingen. :D
Same here.

Ik bedoel meer dat je vroeger geld uitgaf in de arcade omdat je daar een beleving had die je (destijds) niet thuis kon vinden, en tegenwoordig is dat voor veel genre's niet meer het geval en kun je betere versies thuis op je console spelen, maar uitzonderingen zijn dan dus die games die iets bieden wat thuis niet/nauwelijks mogelijk is, dus dat Big Drum van Taiko, of een light-gun game, etc etc.

In Hong Kong loop ik altijd nog wel even binnen bij een Arcade, en vaak zijn er ook nog wel vrij veel mensen te vinden.
pi_157041249
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 14:15 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Prima, als je de industrie in zijn geheel niet boeeind vind moet je vooral dat soort praktijken wel gaan steunen.

Binnen de kortste keren geen 1 single player game meer, maar elke game een slotmachine met RNG praktijken waarbij je per keer spelen een paar euro neer mag tikken :)

Van horse armor naar > online pass > season pass > preorder exclusive dlc > microtransacties als DLC.

Maargoed als je de slippery slope niet ziet vooral microtransacties blijven steunen in 60 euro kostende games :r.

Echt sommige mensen kijken niet verder dan hun neus lang is
Wat een aannames in deze post. Ik vind de industrie heel erg boeiend en interessant. Je redenatie slaat echt als een lul op een drumstel verder, maar dat zie je hopelijk zelf ook wel.

Als je echt een discussie aan wil gaan hoor ik het wel.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:27:43 #236
248025 Pettigrew81
do re mi solativeren
pi_157041391
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 14:22 schreef Typisch het volgende:

[..]

Wat een aannames in deze post. Ik vind de industrie heel erg boeiend en interessant. Je redenatie slaat echt als een lul op een drumstel verder, maar dat zie je hopelijk zelf ook wel.

Als je echt een discussie aan wil gaan hoor ik het wel.
Met hem wil ik iig geen discussie. Ik heb genoeg gelezen in xbox topic dat ik voortaan probeer over zijn reacties heen te lezen. Wat een frustratie.
It's a bird! It's a plane! Wait, it's just that flying fuck I don't give.
[i]Heavy metal and mullets, it's how we were raised.
Maiden and Priest were the gods that we praised.[/i]
Just broke my personal record for most consecutive days lived.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:29:41 #237
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_157041428
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 14:15 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Prima, als je de industrie in zijn geheel niet boeeind vind moet je vooral dat soort praktijken wel gaan steunen.

Binnen de kortste keren geen 1 single player game meer, maar elke game een slotmachine met RNG praktijken waarbij je per keer spelen een paar euro neer mag tikken :)

Van horse armor naar > online pass > season pass > preorder exclusive dlc > microtransacties als DLC.

Maargoed als je de slippery slope niet ziet vooral microtransacties blijven steunen in 60 euro kostende games :r.

Echt sommige mensen kijken niet verder dan hun neus lang is
Juist dankzij zulk soort praktijken blijft het mogelijk om games voor 60 euro adviesprijs te verkopen. De ontwikkelkosten zijn voor de meeste IP's erg hoog en de prijs voor games (de basis) is al jarenlang gelijk gebleven of zelfs omlaag gegaan. De prijzen van games zakken ook razendsnel. De waarde is vaak na een maand of 2/3 al gehalveerd.

De manier om deze kosten te dekken en winstgevend te worden is om extra's te verkopen. Dat is gewoon het huidige businessmodel.

Wees blij, want dit is optioneel en zolang het geen pay2win praktijken zijn lijkt me er weinig mis mee. Ze kunnen ook games voor 100 euro op de markt brengen inclusief alles, maar dan beginnen mensen weer te zeiken dat games te duur zijn.
Please sir. When moon? When Mustang?
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:30:12 #238
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_157041437
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 14:27 schreef Pettigrew81 het volgende:

[..]

Met hem wil ik iig geen discussie. Ik heb genoeg gelezen in xbox topic dat ik voortaan probeer over zijn reacties heen te lezen. Wat een frustratie.
Oh jij ook al?
Irene is bae <3
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:33:31 #239
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_157041510
quote:
3s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 14:29 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Juist dankzij zulk soort praktijken blijft het mogelijk om games voor 60 euro adviesprijs te verkopen. De ontwikkelkosten zijn voor de meeste IP's erg hoog en de prijs voor games (de basis) is al jarenlang gelijk gebleven of zelfs omlaag gegaan.

Alsjeblieft hou op. Dit is wat de publishers jou hebben wijs gemaakt.

Een Activision heeft geen torenhoge development kosten die ze moeten offsetten door DLC in games in te brengen.

Een EA net zo goed niet. Ubisoft OOK niet.

Waarom denk je dit terwijl een CDPR The Witcher 3 met talloze gratis DLC uit kan brengen, en een dikke uitbreiding van 10+ uur voor 9,95? Te hoge ontwikkelkosten?
Please hou aub op met deze grappen en grollen.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:34:28 #240
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_157041528
Hetzelfde geldt trouwens voor mensen die zeiken op PS+ met alle indies. Besef even dat je vaak zo'n 35-40 euro betaald voor een jaar PS+.

Hiervan worden serverkosten betaald, maar je krijgt er ook nog 12 maanden lang 3 games per maand voor! Ja dan kunnen daar een hoop dingen tussenzitten die je niet boeit, maar dat is ongeveer 1 euro per game die je betaald hebt.

Al heb je in een heel jaar maar 3 games die je boeien dan betaal je nog steeds maar een tientje per game.

Altijd maar dat gezeik hierzo, zonder door te hebben dat de gamesindustrie ook gewoon een zakenwereld is die gedreven wordt door poen. Je bent een consument, je hebt nergens recht op en je zou eens in moeten zien hoeveel entertainment je koopt voor relatief gezien erg weinig geld.
Please sir. When moon? When Mustang?
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:43:31 #241
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_157041743
quote:
3s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 14:29 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Juist dankzij zulk soort praktijken blijft het mogelijk om games voor 60 euro adviesprijs te verkopen. De ontwikkelkosten zijn voor de meeste IP's erg hoog en de prijs voor games (de basis) is al jarenlang gelijk gebleven of zelfs omlaag gegaan. De prijzen van games zakken ook razendsnel. De waarde is vaak na een maand of 2/3 al gehalveerd.

De manier om deze kosten te dekken en winstgevend te worden is om extra's te verkopen. Dat is gewoon het huidige businessmodel.

Wees blij, want dit is optioneel en zolang het geen pay2win praktijken zijn lijkt me er weinig mis mee. Ze kunnen ook games voor 100 euro op de markt brengen inclusief alles, maar dan beginnen mensen weer te zeiken dat games te duur zijn.
Wat een ongelooflijke onzin. De afzetmarkt is nog nooit zo groot geweest, en veel zaken die voorheen erg kostbaar waren, zijn inmiddels flink geautomatiseerd. Creation-tools zijn ook nog nooit zo toegankelijk geweest als tegenwoordig.

Daarnaast blijf ik erbij dat veel games eerder inkomsten mislopen door al dat DLC-gemelk, ipv winst ermee maken. Genoeg mensen zoals ik die bewust bepalde games absoluut NIET kopen omdat er dus sprake is van excessief DLC-greed.

Waar ik voorheen dus gewoon games van 50-60 euro kocht, omdat je toen een volledige game kreeg, is het tegenwoordig dus juist veel vaker zo dat ik wacht tot zo'n game voor 20-30 euro in de schappen ligt, inclusief alle DLC. En anders sla ik hem dus helemaal over.

The Witcher 3 kocht ik dan wel weer gewoon dag 1 voor de volle prijs, omdat die developers dus wel gewoon fatsoenlijk om gaan met DLC: Kleine shit gratis, en volwaardige expansions voor een normale prijs.

Arkham Knight probeert minstens 100 euro los te weken met hun game voor 60 euro en vervolgens een (matige) Season Pass voor 40 euro, en die zullen, ondanks mijn interesse in de game, dus nooit meer dan 30 euro van mijn geld zijn.

Als ze dat DLC-gemelk achterwege hadden gelaten, of gewoon een eerlijke normale prijs op hadden geplakt, dan hadden ze dus nu wél 60-70 euro gehad. Nu hebben ze negatieve word-of-mouth, want veel mensen zijn ontevreden over wat er tot nog toe is aangeboden via die dure Season Pass.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:45:19 #242
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_157041789
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 14:33 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Alsjeblieft hou op. Dit is wat de publishers jou hebben wijs gemaakt.

Een Activision heeft geen torenhoge development kosten die ze moeten offsetten door DLC in games in te brengen.

Een EA net zo goed niet. Ubisoft OOK niet.

Waarom denk je dit terwijl een CDPR The Witcher 3 met talloze gratis DLC uit kan brengen, en een dikke uitbreiding van 10+ uur voor 9,95? Te hoge ontwikkelkosten?
Please hou aub op met deze grappen en grollen.
Een game ontwikkelen kost al snel 50 - 100 miljoen per game (en dan bedoel ik niet de FIFA/COD's etc) die kosten veel minder omdat die steeds dezelfde engine etc gebruiken. Dan komen daar nog marketingkosten bij a 50 miljoen.

Ga er even vanuit dat een nieuwe game met normale marketing zo'n 100 miljoen kost. Stel hij verkoopt erg goed en er worden 5 miljoen exemplaren verscheept. Daar betaal jij 45 - 60 euro voor bij de mediamarkt, maar hiervan gaat zo'n 30 euro (waarschijnlijk minder) richting de uitgevers en ontwikkelaar, dan hebben zij een omzet van 175 miljoen gedraaid. Van die 75 miljoen moeten een hoop kosten nog af van overhead binnen een bedrijf, de kosten van het drukken van alle DVD's, transport etc. Reken daar nog maar eens 25 miljoen voor. Dan hou je 50 miljoen winst over voor een game die een behoorlijk groot succes is.

Mooi! Dikke knaken jongen!

Helaas produceren ontwikkelaars ook games die of kut zijn of onverklaarbaar slecht verkopen. Investeer je daar 50 miljoen in en verkoop je bijna niets... dan heb je direct 50 miljoen verlies. Dat moet je dan ook weer opvangen met de winst van andere games en verkopen.

Het feit dat je snel extra omzet wil draaien door ongeforceerd extra's te bieden tegen betaling is een goede manier om je business gezond te houden en gamers toch games te leveren tegen een betaalbare prijs.

tl;dr MMaRsu je snapt niet hoe de echte wereld werkt, ga maar lekker gamen
Please sir. When moon? When Mustang?
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:45:42 #243
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_157041800
quote:
3s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 14:34 schreef Rossdale het volgende:
Hetzelfde geldt trouwens voor mensen die zeiken op PS+ met alle indies. Besef even dat je vaak zo'n 35-40 euro betaald voor een jaar PS+.

Hiervan worden serverkosten betaald, maar je krijgt er ook nog 12 maanden lang 3 games per maand voor! Ja dan kunnen daar een hoop dingen tussenzitten die je niet boeit, maar dat is ongeveer 1 euro per game die je betaald hebt.

Al heb je in een heel jaar maar 3 games die je boeien dan betaal je nog steeds maar een tientje per game.

Altijd maar dat gezeik hierzo, zonder door te hebben dat de gamesindustrie ook gewoon een zakenwereld is die gedreven wordt door poen. Je bent een consument, je hebt nergens recht op en je zou eens in moeten zien hoeveel entertainment je koopt voor relatief gezien erg weinig geld.
Het is natuurlijk achterlijk dat je moet betalen om Online te mogen spelen, terwijl je al een game koopt (mede, of voornamelijk, afhankelijk van de game) vanwege die Online MP functie. Die servers zouden dan dus eigenlijk bekostigd moeten worden uit een deel van de inkomsten uit die game.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:47:24 #244
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_157041843
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 14:45 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Het is natuurlijk achterlijk dat je moet betalen om Online te mogen spelen, terwijl je al een game koopt (mede, of voornamelijk, afhankelijk van de game) vanwege die Online MP functie. Die servers zouden dan dus eigenlijk bekostigd moeten worden uit een deel van de inkomsten uit die game.
Inkomsten van verkoop zijn eenmalig, kosten van serverbeheer zijn recurring. Die kun je niet eeuwig online houden. Ja dat kan wel, maar dan moet je de prijzen van games flink omhoog gooien en dan beginnen mensen zoals jij weer te mauwen.
Please sir. When moon? When Mustang?
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:47:42 #245
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_157041853
quote:
3s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 14:45 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Een game ontwikkelen kost al snel 50 - 100 miljoen per game (en dan bedoel ik niet de FIFA/COD's etc) die kosten veel minder omdat die steeds dezelfde engine etc gebruiken. Dan komen daar nog marketingkosten bij a 50 miljoen.

Ga er even vanuit dat een nieuwe game met normale marketing zo'n 100 miljoen kost. Stel hij verkoopt erg goed en er worden 5 miljoen exemplaren verscheept. Daar betaal jij 45 - 60 euro voor bij de mediamarkt, maar hiervan gaat zo'n 30 euro (waarschijnlijk minder) richting de uitgevers en ontwikkelaar, dan hebben zij een omzet van 175 miljoen gedraaid. Van die 75 miljoen moeten een hoop kosten nog af van overhead binnen een bedrijf, de kosten van het drukken van alle DVD's, transport etc. Reken daar nog maar eens 25 miljoen voor. Dan hou je 50 miljoen winst over voor een game die een behoorlijk groot succes is.

Mooi! Dikke knaken jongen!

Helaas produceren ontwikkelaars ook games die of kut zijn of onverklaarbaar slecht verkopen. Investeer je daar 50 miljoen in en verkoop je bijna niets... dan heb je direct 50 miljoen verlies. Dat moet je dan ook weer opvangen met de winst van andere games en verkopen.

Het feit dat je snel extra omzet wil draaien door ongeforceerd extra's te bieden tegen betaling is een goede manier om je business gezond te houden en gamers toch games te leveren tegen een betaalbare prijs.

tl;dr MMaRsu je snapt niet hoe de echte wereld werkt, ga maar lekker gamen
... en ik hou vol dat als je een goede game maakt en je released die voor 30 euro ipv 50-60 euro, dat je 3-5x zoveel exemplaren verkoopt in die eerste weken, en dat je vervolgens dus daarom ook minder last zult hebben van de 2de hands markt.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:48:04 #246
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_157041857
Gelukkig snapt iemand het tenminste nog. Ben het volledig met Yi-Long eens.

Kijk idd naar Warner Brothers. Die brengen een game uit voor 60 euro ( Mortal Kombat X bijvoorbeeld ).

Dan kondigen ze een season pass aan voor wat was het, 30 euro?

Bij die season pass zitten niet eens alle DLC costumes, en ze hebben ook nog het gore lef om 5 euro los te rekenen voor het karakter Goro.

Het is dat ik die game in een goedkope uitverkoop kon halen incl de DLC pass, maar dit is weer zo'n smerige praktijk.

De greed is erger dan ooit tevoren.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:50:07 #247
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_157041896
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 14:43 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Wat een ongelooflijke onzin. De afzetmarkt is nog nooit zo groot geweest, en veel zaken die voorheen erg kostbaar waren, zijn inmiddels flink geautomatiseerd. Creation-tools zijn ook nog nooit zo toegankelijk geweest als tegenwoordig.
Toegankelijkheid heeft niets met kosten te maken.

Voorbeeldje, kijk maar eens hoe de kosten gegroeid zijn de afgelopen jaren. Vooral door marketing om JUIST die afzetmarkt te vergroten.

http://kotaku.com/how-muc(...)ideo-game-1501413649
Please sir. When moon? When Mustang?
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:50:27 #248
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_157041904
quote:
3s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 14:45 schreef Rossdale het volgende:

[..]

tl;dr MMaRsu je snapt niet hoe de echte wereld werkt, ga maar lekker gamen
Gast houd alsjeblieft op.

Het boeit mij geen flikker hoeveel een publisher steekt in de marketing, daar heb ik als consument echt geen zak mee te maken.

Ik wil een product kopen, als dat product voor 60 euro in de winkel ligt en compleet is dan besteed ik dat geld er graag aan.

Als een game voor 60 euro in de winkel ligt, maar een hoop content mist die op je op de launch voor 40 euro er extra bij mag kopen dan pas ik mooi. Ik doe niet mee aan die bullshit praktijken. Die 'verborgen' kosten daar doe ik lekker niet aan mee.

En jij probeert het goed te praten vanuit het oogpunt van een publisher. Alsjeblieft gast.

Als jij dit heel normaal vind dan vind ik het triest gesteld met je.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:51:10 #249
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_157041914
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 14:48 schreef MMaRsu het volgende:
Gelukkig snapt iemand het tenminste nog. Ben het volledig met Yi-Long eens.
En dat doet geen belletje rinkelen dat je totale onzin verkoopt? _O-
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_157041923
Ik vind het wel meevallen met de ''overduidelijke'' scripting in Pro Evo.
Ja het gebeurt wel eens dat de CPU ineens een hele sterke fase in een wedstrijd heeft waarin ze je helemaal zoek spelen maar zoals anderen al zeiden is dat nou ook weer niet echt heel onrealistisch.

Vind het vaak juist wel een uitdaging, eerst met 0-1 winnen in de stadsderby bij Paris Saint Germain om daarna met 0-2 klop te krijgen tegen Evian ofzo in de competitie.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')