abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 oktober 2015 @ 11:40:12 #276
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157080533
quote:
2s.gif Op zondag 25 oktober 2015 11:32 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wiel op de naaf.
Oxidatie? je kunt het naafgat lichtjes opschuren evenals de naaf, en volgend jaar een likkie keramisch- of kopervet erop voor je het wiel erop zet.. Heel vroegah, toen lm-velgen nog nieuwerwets waren, waren er wat bijdehante fabrikanten (Fiat o.a.) die magnesium wielen maakten. Als je die monteerde, beschadigde je standaard de coating in het naafgat waardoor die troep ging oxideren, en dan zette het bovenste laagje uit.. dát zat pas vast na een wintertje :|W Kon je er met een dikke vette rubberen tegelhamer vanaf slaan, en dan vlogen met een beetje pech de brokken om je oren _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 25 oktober 2015 @ 11:50:25 #277
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_157080749
Geen koperpasta op aluminium gebruiken... Dat veroorzaakt galvanische corrosie waardoor het alleen maar sneller gaat. Dan een minimaal laagje PTFE vet of keramische pasta oid.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 25 oktober 2015 @ 11:52:42 #278
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157080797
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 11:50 schreef Barcaconia het volgende:
Geen koperpasta op aluminium gebruiken... Dat veroorzaakt galvanische corrosie waardoor het alleen maar sneller gaat. Dan een minimaal laagje PTFE vet of keramische pasta oid.
Ohw, ik doe er eigk standaard kopervet op.. niet op de naaf, want dat hoeft bij mij niet, maar wel op de bouten :+

Ik smeer die zooi ongeveer overal op :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_157081340
quote:
15s.gif Op zondag 25 oktober 2015 11:14 schreef Duvel het volgende:
Het winterrubber ligt er weer onder. Waarom zit dat lichtmetaal altijd zo achterlijk vast?
Aluminium oxidatie, en als je geluk hebt roest het staal van de naaf ook nog. Dan heb je helemaal geluk
pi_157081349
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 11:50 schreef Barcaconia het volgende:
Geen koperpasta op aluminium gebruiken... Dat veroorzaakt galvanische corrosie waardoor het alleen maar sneller gaat. Dan een minimaal laagje PTFE vet of keramische pasta oid.
Oh, doe het al jaren en echt nergens last van.
  zondag 25 oktober 2015 @ 12:30:09 #281
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_157081737
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 12:14 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Aluminium oxidatie, en als je geluk hebt roest het staal van de naaf ook nog. Dan heb je helemaal geluk
Ja, allebei! Echt feest! Beetje los draaien, de auto als een malle laten schommelen tot je *tunk* hoort.

Volgend jaar vet er op.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 25 oktober 2015 @ 12:31:48 #282
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_157081776
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 11:50 schreef Barcaconia het volgende:
Geen koperpasta op aluminium gebruiken... Dat veroorzaakt galvanische corrosie waardoor het alleen maar sneller gaat. Dan een minimaal laagje PTFE vet of keramische pasta oid.
Eerder wel kopervet gedaan, scheelde wel in het vastzitten. Maar dat van die corrosie is waar ja. PTFE heb ik een klein tubetje van liggen volgens mij, voor kunststof tandwielen in modeltreinen. :P
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator zondag 25 oktober 2015 @ 12:34:01 #283
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157081836
quote:
2s.gif Op zondag 25 oktober 2015 11:32 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wiel op de naaf.
Kopervet op de naaf smeren :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157084198
Ik heb ook nooit echt problemen gehad met kopervet op lm-velgen, maar sinds ik ook een potje keramisch vet heb gebruik ik dat nu wel op aluminiumdelen.

quote:
14s.gif Op zondag 25 oktober 2015 11:40 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Oxidatie? je kunt het naafgat lichtjes opschuren evenals de naaf, en volgend jaar een likkie keramisch- of kopervet erop voor je het wiel erop zet.. Heel vroegah, toen lm-velgen nog nieuwerwets waren, waren er wat bijdehante fabrikanten (Fiat o.a.) die magnesium wielen maakten. Als je die monteerde, beschadigde je standaard de coating in het naafgat waardoor die troep ging oxideren, en dan zette het bovenste laagje uit.. dát zat pas vast na een wintertje :|W Kon je er met een dikke vette rubberen tegelhamer vanaf slaan, en dan vlogen met een beetje pech de brokken om je oren _O-
Voor de Fiat 850 die ik heb gehad waren magnesium velgen een optie :Y Het echte grote nadeel is dat ze niet alleen breekbaar zijn, maar ook nog best goed kunnen fikken. Precies wat je wilt hebben bij een ongeluk zo rond 1970, toen de 850 ook nog met een 'cruise control'-optie leverbaar was; een hendel die de benzinetoevoer op een bepaalde stand openhield _O-

Overigens zijn magnesium velgen nog steeds beschikbaar, maar dan meer in motorsport.
  zondag 25 oktober 2015 @ 18:22:38 #285
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_157091324
quote:
3s.gif Op zondag 25 oktober 2015 12:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, allebei! Echt feest! Beetje los draaien, de auto als een malle laten schommelen tot je *tunk* hoort.

Volgend jaar vet er op.
wat een roestbak heb jij :P
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_157091940
Een hendel voor de benzinetoevoer? Is dat echt een optie geweest? :D
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_157092929
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 18:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Een hendel voor de benzinetoevoer? Is dat echt een optie geweest? :D
Welke automodel?? :o
  zondag 25 oktober 2015 @ 19:26:21 #288
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_157093048
Bedoelt Dingest geen handgas?
Had mijn eerste Alfa GTV ook. En een choke.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 25 oktober 2015 @ 19:33:02 #289
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_157093247
Weet iemand hier toevallig of het klopt dat de binnenverlichting van mijn Ford Focus 1 pas uit gaat wanneer de deuren op slot zijn gedraaid (of als de motor aan is)? :P
Smile like you mean it
www.wefut.com
  zondag 25 oktober 2015 @ 19:58:30 #290
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157093997
quote:
7s.gif Op zondag 25 oktober 2015 19:26 schreef Hyperdude het volgende:
Bedoelt Dingest geen handgas?
Had mijn eerste Alfa GTV ook. En een choke.
nee, hij bedoelt dat je met een kraantje de brandstoftoevoer kunt knijpen om hem een bepaalde snelheid te laten lopen. Linke soep vind ik, want als je dat gebruikt loopt hij dus eigenlijk altijd arm; dan kun je beter de luchtinaat knijpen, of tegelijkertijd.

F1 kijkuh! :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_157094720
Ik moest het weer even opzoeken, maar het was wel gewoon gekoppeld aan het gaspedaal (en niet direct binnen handbereik). Op langere snelwegritten kon je het vastzetten en zo cruisen. Motortje loopt daardoor niet te arm, maar je wilt ook geen brokken maken met een continu 'ingetrapt' gaspedaal :+
O, en de opening van de benzinevulslang zat achterin onder de kap - pal boven de (gloeiendhete) uitlaat en motor _O-

quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 19:21 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Welke automodel?? :o
Fiat 850 - het was iig leverbaar op de (Amerikaanse) Coupe. Gordels en een linker buitenspiegel waren toen ook nog een optie.
De ruitenspoeier had geen motortje maar nog een rubberen vacuümpompje. Verlichting aan was ook een geklooi. Eerst een losse schakelaar op het dashboard omzetten (en andere schakelaar voor alleen de dashboardverlichting), en dan pas kon je met de hendel aan het stuur het licht aan zetten. De iets kortere stengel van de richtingaanwijzer zit er pal voor. Ik geloof dat ik de eerste paar kilometers onbedoeld naar een boel mensen heb zitten seinen ipv richting aan te geven :')
pi_157095200
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 20:16 schreef Dingest het volgende:
Ik moest het weer even opzoeken, maar het was wel gewoon gekoppeld aan het gaspedaal (en niet direct binnen handbereik). Op langere snelwegritten kon je het vastzetten en zo cruisen. Motortje loopt daardoor niet te arm, maar je wilt ook geen brokken maken met een continu 'ingetrapt' gaspedaal :+
O, en de opening van de benzinevulslang zat achterin onder de kap - pal boven de (gloeiendhete) uitlaat en motor _O-

[..]

Fiat 850 - het was iig leverbaar op de (Amerikaanse) Coupe. Gordels en een linker buitenspiegel waren toen ook nog een optie.
De ruitenspoeier had geen motortje maar nog een rubberen vacuümpompje. Verlichting aan was ook een geklooi. Eerst een losse schakelaar op het dashboard omzetten (en andere schakelaar voor alleen de dashboardverlichting), en dan pas kon je met de hendel aan het stuur het licht aan zetten. De iets kortere stengel van de richtingaanwijzer zit er pal voor. Ik geloof dat ik de eerste paar kilometers onbedoeld naar een boel mensen heb zitten seinen ipv richting aan te geven :')
Zo, jij bent ook oud. 850 wat is dat 1800?
pi_157095601
quote:
10s.gif Op zondag 25 oktober 2015 20:29 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Zo, jij bent ook oud. 850 wat is dat 1800?
Zoiets :+
Die van mij was uit een Coach (sedan) uit 1971. Voor 300e gekocht in, ding stond toen al 3 jaar stil (was enkel 1 keer op en neer naar het APK-station geweest). Op goed geluk over 100 km naar huis gereden _O-
De bedoeling was om hem te gebruiken voor de Carbage Run in 2011 als hij nog door de APK kwam, dus ik heb hem dan september 2010 gekocht. Ik ben er toen helemaal mee naar Breda gereden, 250 km met mijn vader achter mij aan.

Vader van mijn teamgenoot heeft hem daar nagekeken verklaard als 'totaal doorgerot', en toen later weer teruggereden. Voorjaar 2011 heb ik hem helemaal uit elkaar getrokken met een doppenset van de Aldi en zo heb ik leren sleutelen :7
Vorige zomer alles behalve de carrosserie nog verkocht voor 250e :')

Uiteindelijk niet met een eigen team meegedaan met de Run, maar toen met Paladijn en zijn team.


Enneh... ik heb nog altijd nog meer een zwak voor zo'n 850 dan voor eigenlijk alle andere Fiats uit die periode :@
  zondag 25 oktober 2015 @ 20:49:10 #294
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_157096351
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 20:36 schreef Dingest het volgende:

[..]

Zoiets :+
Die van mij was uit een Coach (sedan) uit 1971. Voor 300e gekocht in, ding stond toen al 3 jaar stil (was enkel 1 keer op en neer naar het APK-station geweest). Op goed geluk over 100 km naar huis gereden _O-
De bedoeling was om hem te gebruiken voor de Carbage Run in 2011 als hij nog door de APK kwam, dus ik heb hem dan september 2010 gekocht. Ik ben er toen helemaal mee naar Breda gereden, 250 km met mijn vader achter mij aan.
[ afbeelding ]
Vader van mijn teamgenoot heeft hem daar nagekeken verklaard als 'totaal doorgerot', en toen later weer teruggereden. Voorjaar 2011 heb ik hem helemaal uit elkaar getrokken met een doppenset van de Aldi en zo heb ik leren sleutelen :7
Vorige zomer alles behalve de carrosserie nog verkocht voor 250e :')

Uiteindelijk niet met een eigen team meegedaan met de Run, maar toen met Paladijn en zijn team.


Enneh... ik heb nog altijd nog meer een zwak voor zo'n 850 dan voor eigenlijk alle andere Fiats uit die periode :@
Met zo'n kofferklep die naar de zijkant open gaat, toch? :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_157096587
quote:
14s.gif Op zondag 25 oktober 2015 20:49 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Met zo'n kofferklep die naar de zijkant open gaat, toch? :P
Nope, kantelde 'gewoon' naar voren :Y
  zondag 25 oktober 2015 @ 21:23:49 #296
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_157098362
quote:
12s.gif Op zondag 25 oktober 2015 20:53 schreef Dingest het volgende:

[..]

Nope, kantelde 'gewoon' naar voren :Y
Toch leuk :)

Grappige autootjes waren dat met de motor achterin. Simca 1000 en Renault Alpine A110 waren ook tof, toen Skoda nog Skoda was.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 25 oktober 2015 @ 21:36:52 #297
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_157099230
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 18:22 schreef lipje het volgende:

[..]

wat een roestbak heb jij :P
Plaatselijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_157099556
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 21:23 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Toch leuk :)

Grappige autootjes waren dat met de motor achterin. Simca 1000 en Renault Alpine A110 waren ook tof, toen Skoda nog Skoda was.
Toen ik een paar maanden bij Renault de werkplaats mocht aanvegen stond in de showroom een Renault R8, ook RR-layout. Geinig ding. Er lagen nog twee betonblokken voorin om 's winters grip te kunnen houden O+ Qua ontwerp was de 850 Coupe ook redelijk vergelijkbaar met de de Skoda 110R - al had de Skoda wel iets meer power :P

De 850 Coach/sedan had een heel klein kontje, afkomstig van zijn voorganger; de Fiat 600. Men kwam er bij races achter dat de 600 Abarths als ze met de motorkap iets open reden, de motor beter koelde en ze dus iets betere prestaties leverden. Het gevolg was dat de 850 als opvolger dus meer die 'motorkap open' lijn volgt, en dus een sedanvorm kreeg.
  zondag 25 oktober 2015 @ 22:36:10 #300
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157102188
pvt
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')