Bronquote:Eenvoudig stekken.
Het lantaarnplantje laat zich heel eenvoudig stekken.
Stukjes stengel, waaraan een knolletje zit of knolletjes in de bladoksel wortelen beiden snel.
Ja dit had ik ook gevonden maar moeten ze klein zijn, of mogen het ook gewoon heel de slierten zijn enzo. Ik ben niet echt plant onderlegdquote:
Zou zo'n plant ook genoegen nemen met potgrond?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 15:37 schreef Rewimo het volgende:
Aha:
http://langiusdesign.nl/2(...)aarnplantje-gestekt/
In stekgrond dus (wat dat ook mag wezen).
Stukjes stengel, waaraan een knolletje zit of knolletjes in de bladokselquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 15:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ja dit had ik ook gevonden maar moeten ze klein zijn, of mogen het ook gewoon heel de slierten zijn enzo. Ik ben niet echt plant onderlegd![]()
Nee joh, moet vast speciale Chinese stekgrond zijnquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 15:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zou zo'n plant ook genoegen nemen met potgrond?
Ik duw wel wat in de grond en ga kijken wanneer het dood gaat.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 15:39 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Stukjes stengel, waaraan een knolletje zit of knolletjes in de bladoksel
Probeer gewoon wat verschillende onderdelen
Potgrond gemengd met babi pangangquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 15:40 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee joh, moet vast speciale Chinese stekgrond zijn
Ga die manier ook proberen. Heb toch stekjes zat.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 15:58 schreef Jordy-B het volgende:
Als hij te lang wordt, kan je hem gewoon bijknippen. Als stekjes gebruik je een blad met aan weerszijden een stukje steel.
Plant de stekjes in grond dat goed vocht kan vasthouden. Bij voorkeur beschermen onder glas of plastic (zorg er daarbij voor dat er geen condens op de plant kan druppelen, want dat geeft kans op schimmelvorming). Na een week of 2-3 zou je wortelgroei moeten kunnen zien. Dan kan je de plant afharden door de bescherming er een paar uur per dag af te halen (dan kan de plant wennen aan de lagere luchtvochtigheid van de kamer) en dat gedurende een week op te bouwen totdat de stekjes zonder bescherming kunnen staan zonder te verwelken.
Mja ik ga proberen het gewoon in potgrond te doen. Geen zin om straks met de verhuizing met nog een open zak te zitten.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 15:59 schreef P4tje het volgende:
Ik heb een zak met zaai / stekgrond liggen is volgens mij gewoon potgrond gemengd met zand.
http://www.zenspiratie.be(...)edkoop-en-eenvoudig/
Ja denk het ook niet. Maar het is een uitprobeersel. Gaat hij het goed doen maak ik er wel weer iemand blij mee en zo niet dan is het jammer. Weten we dat voor de volgende keerquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 17:51 schreef Jordy-B het volgende:
Ik vermoed dat de stekjes in de grote pot het niet zo goed gaan doen als de kleine stekjes. Planten verliezen vocht via de bladeren, maar omdat de stekjes nog niet echt goed water kunnen opnemen (want nog geen wortels), kan ik me voorstellen dat de stekjes in de grote pot gaan uitdrogen. Maar wellicht valt het reuze mee, het zijn immers wat vettige bladeren.
Ah dan bouw ik er weel een kasje voor. Die grote pot dan misschien in de badkamer zetten zolang? of is dat een stomme gedachten?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 17:56 schreef Jordy-B het volgende:
Uitdroging is het grootste probleem. Het folie dient ervoor om de plant hoge luchtvochtigheid te geven.
Ik zou wel even een foliekasje bouwen.
Nopequote:Op vrijdag 16 oktober 2015 18:00 schreef Jordy-B het volgende:
Nee, mits je een raam hebt in je badkamer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |