Je wil eigenlijk dus het huis van haar kopen?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 11:44 schreef Bessensap het volgende:
Situatie: 8 jaar relatie gehad met samenlevingscontract. 4 jaar geleden wilden wij gaan samenwonen maar ik had nog geen vaste aanstelling, vriendin wel. Ik kon dus geen hypotheek krijgen, zij wel. Echter is zij financieel afhankelijk van mij. Nu zijn wij uit elkaar dus ik zit weer bij mijn ouders. Maar zij is al geruime tijd werkloos en het is nog maar de vraag hoelang zij dit huis kan aanhouden. Is het mogelijk dat ik haar hypotheek overneem of iets? Ik kan online eigenlijk alleen maar dingen vinden over hypotheek overnemen als je gaat scheiden.
Wie weet raad? Thanks!
Allemaal ja, inderdaadquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 11:47 schreef craftyvirus het volgende:
Heb je inmiddels wel een vaste aanstelling? En je in je inkomen toereikend om een hypotheek te krijgen?
Als dat allemaal ja is.
- Huis laten taxeren
- Samen verkoopprijs overeenkomen
- Jij Hypotheek afsluiten
- Verkopen van haar naar jou.
Nee, niet zozeer lief bedoeld, maar wil gewoon m'n eigen stekkie. En er staan nog spullen van mij in het huis, dus waarom niet dacht ik. Zij blij dat het snel verkocht is mocht het nodig zijn, ik blij.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 11:52 schreef Jordy-B het volgende:
Hoewel het heel lief is, vraag ik me af waarom je je druk maakt over iemand die je zo besodemieterd heeft. Maar dat terzijde.
Spullen zo snel mogelijk ophalen, foto's van jullie beide diep wegstoppen of (beter nog) weggooien, telefoonnummer van haar verwijderen, nooit meer afspreken en een eigen huis zoeken. Je maakt onnodig gedoe van dingen die zo simpel kunnen zijn.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 11:59 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Nee, niet zozeer lief bedoeld, maar wil gewoon m'n eigen stekkie. En er staan nog spullen van mij in het huis, dus waarom niet dacht ik. Zij blij dat het snel verkocht is mocht het nodig zijn, ik blij.
Let wel, heb nog geen idee hoe zij er over denkt.
Dit.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 13:34 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Spullen zo snel mogelijk ophalen, foto's van jullie beide diep wegstoppen of (beter nog) weggooien, telefoonnummer van haar verwijderen, nooit meer afspreken en een eigen huis zoeken. Je maakt onnodig gedoe van dingen die zo simpel kunnen zijn.
R&P / Donderslag bij heldere hemel: vriendin is vreemd gegaanquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 15:15 schreef Meeuw29 het volgende:
Hoe zijn jullie uit elkaar gegaan, met ruzie of?
Na het lezen van bovenstaand topic: ik zou haar laten stikken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 15:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
R&P / Donderslag bij heldere hemel: vriendin is vreemd gegaan
Damn. TS, you can NOT be serious dat je echt haar wilt helpen door het huis te kopen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 15:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
R&P / Donderslag bij heldere hemel: vriendin is vreemd gegaan
Daar hebben mannen geen last van.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 13:06 schreef Lienekien het volgende:
Kun je niet beter een ander huis kopen? Dan heb je ook geen last van dingen die je aan haar herinneren.
Dit ja.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 16:35 schreef JeOma het volgende:
[..]
Damn. TS, you can NOT be serious dat je echt haar wilt helpen door het huis te kopen.
Het is echt het laatste op aarde wat je moet doen. Keihard 10000 km links laten liggen dit soort vrouwen.
Helpen, helpen. Als TS dat huis voor een goede prijs kan kopen heeft hij zijn eigen plek, sociale omgeving etc. I.t.t. tot veel andere topics van gescheidde mannen heeft TS de touwtjes in handen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 16:35 schreef JeOma het volgende:
[..]
Damn. TS, you can NOT be serious dat je echt haar wilt helpen door het huis te kopen.
Het is echt het laatste op aarde wat je moet doen. Keihard 10000 km links laten liggen dit soort vrouwen.
Nee, dit heeft niks met bazenactie te maken. TS zegt hierboven ergens ook zo'n zin met "zij blij, ik blij".quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 16:54 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Juist wel een bazenactie van TS: I don´t need you anymore so I buy you out.
Niet iedereen is zo instabiel, dit kan prima keuze zijn voor TSquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 13:06 schreef Lienekien het volgende:
Kun je niet beter een ander huis kopen? Dan heb je ook geen last van dingen die je aan haar herinneren.
Waarom is dat een teken van instabiliteit? Beetje flauwekul, hoor. Kun je net zo goed beweren dat hij zijn ex nog niet wil loslaten door in haar huis te blijven wonen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 19:16 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Niet iedereen is zo instabiel, dit kan prima keuze zijn voor TS
En hoe is dat anders dan bv mijn situatie waar ik de eigenaar ben en voordat Brennie hier woonde mijn ex bij mij in woonde? Daar heb ik toch ook een verleden met een ander in gehad?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:25 schreef Leandra het volgende:
Dat huis is het huis van je ex, haal je spullen op en koop een eigen huis, een huis waarin jij een toekomst hebt, niet een huis waarin jij een verleden met een ander hebt.
Heb je het huis destijds samen met die ex gekocht of had jij het huis al en trok je ex ook bij jou in?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:35 schreef Geralt het volgende:
[..]
En hoe is dat anders dan bv mijn situatie waar ik de eigenaar ben en voordat Brennie hier woonde mijn ex bij mij in woonde? Daar heb ik toch ook een verleden met een ander in gehad?
Ergo: ben jij van mening dat je bij elke nieuwe relatie ook een nieuw huis moet kopen of wat???
Veel mensen zal dit een rotzorg zijn, een huis is een huis, gewoon een praktische stapel stenen om in te wonen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:25 schreef Leandra het volgende:
En dan punt 2: stel, je krijgt in de toekomst weer een relatie, denk je dat die toekomstige verkering op een huis zit te wachten dat jij in eerste instantie met je ex hebt uitgezocht en dat jij toen ook nog eens van haar hebt gekocht omdat ze het niet meer kon betalen toen ze alleen kwam te staan nadat ze je bedonderd had?
Doe niet zo dramatisch. Gelukkig voor mij is mijn verloofde een stuk verstandiger en hebben wij nog jaren met veel plezier in het huis gewoond wat ik destijds met mijn ex heb gekocht.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je het huis destijds samen met die ex gekocht of had jij het huis al en trok je ex ook bij jou in?
Dat vind ik een essentieel verschil.
En nee, ik hoef idd niet in het huis te wonen dat mijn partner samen met zijn ex heeft uitgezocht, zeker niet als die ex hem in de zeik heeft lopen nemen.
Ten tijde van de aankoop was zij degene met een vaste aanstelling, nu is zij werkloos en heeft TS een vast inkomen (is allemaal uit de OP te halen)quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 11:30 schreef Gunner het volgende:
wat ik niet begrijp is dat zij wel destijds de hypotheek zelf kon rondkrijgen maar blijkbaar wel financieel afhankelijk van je is? spreekt elkaar een beetje tegen.
Ja, je hebt het enorm met jezelf getroffen. Alleen is TS jou niet.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 11:28 schreef hottentot het volgende:
[..]
Veel mensen zal dit een rotzorg zijn, een huis is een huis, gewoon een praktische stapel stenen om in te wonen.
En een vriendin die gaat zeiken over wat iemand wel of niet met zijn ex heeft geregeld voordat de nieuwe zelfs maar in het leven van TS voorkwam moet hij met een beste schop de straat op knallen.
[..]
Doe niet zo dramatisch. Gelukkig voor mij is mijn verloofde een stuk verstandiger en hebben wij nog jaren met veel plezier in het huis gewoond wat ik destijds met mijn ex heb gekocht.
Juistquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 11:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, je hebt het enorm met jezelf getroffen. Alleen is TS jou niet.
ik deel niet mijn persoonlijke ervaring, maar geef een advies mee ter overweging.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 12:02 schreef hottentot het volgende:
[..]
Juist
Noch is hij jou
Vertel hem dan dus ook niet wat hij wel of niet moet doen.
Een vriendin die alles samen zou willen doen mag inderdaad een andere vriend zoekenquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 12:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
ik deel niet mijn persoonlijke ervaring, maar geef een advies mee ter overweging.
Dat jij een vrouw de straat op zou schoppen als ze het niet leuk zou vinden om te wonen in het huis waar je ex nog woonde, past wel aardig in het rijtje met dat je jezelf zou ophangen als je vriendin alles samen zou willen doen.
Dat dus. Wees blij dat je er zo makkelijk af komt.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 13:34 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Spullen zo snel mogelijk ophalen, foto's van jullie beide diep wegstoppen of (beter nog) weggooien, telefoonnummer van haar verwijderen, nooit meer afspreken en een eigen huis zoeken. Je maakt onnodig gedoe van dingen die zo simpel kunnen zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |