Is het om zeep helpen of is het doen wat noodzakelijk is om de rechtsstaat juist te beschermen?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 00:10 schreef ShiaImamHussain het volgende:
[..]
En ondertussen willen bepaalde tegenstanders van de AZC,s onze rechtsstaat om zeep helpen. Maar, die stoute islam toch !!
Eigen volk eerst schrijven op huizen waar immigranten/vluchtelingen gingen wonen, een AZC aanvallen is inderdaad noodzakelijk om de rechtstaat te beschermen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 00:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Is het om zeep helpen of is het doen wat noodzakelijk is om de rechtsstaat juist te beschermen?
Blijkbaar zijn er meer mensen met soortgelijke ervaring:quote:
quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 00:03 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Het is vaak andersom, mensen die niks hebben geven hun laatste cent nog weg. Mensen die veel geld hebben blijven erop zitten
Dat is niet noodzakelijk, maar dom. Ben ik met je eens. Het zijn vaak ook niet de slimsten die dat doen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 00:17 schreef ShiaImamHussain het volgende:
[..]
Eigen volk eerst schrijven op huizen waar immigranten/vluchtelingen gingen wonen, een AZC aanvallen is inderdaad noodzakelijk om de rechtstaat te beschermen.
Dat is de ervaring die ik beschreef:quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 00:17 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn er meer mensen met soortgelijke ervaring:
[..]
quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 00:09 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je bedoelt: mensen die verstandig met hun geld omgaan zullen eerder rijk worden dan mensen die dat niet doen.
Als je snapt wat een populistische partij is, dan snap je ook dat veel mensen zich er in kunnen vindenquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 00:18 schreef ShiaImamHussain het volgende:
Veel van die mensen stemmen op de PVV, een cryptofascistische partij. Als je daar op stemt, dan vraag ik mij sterk af waar je het lef vandaan haalt om het moralistische vingertje op te steken.
1: Het is niet dom. Het is racistisch, pure vreemdelingenhaat.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 00:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat is niet noodzakelijk, maar dom. Ben ik met je eens. Het zijn vaak ook niet de slimsten die dat doen.
Maar tegen meer islam en dus ook tegen meer AZC's in NL zijn zie ik niet als verkeerd. Ik zie dat juist als een plicht, zonder meteen een PVV-er te zijn.
Dat snap ik ook best. Het zijn domme, vreemdelingenhaters.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 00:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als je snapt wat een populistische partij is, dan snap je ook dat veel mensen zich er in kunnen vinden
Niet per se. Een dertienjarige met een spuitbus weet nog niet wat ie doet. Zelf vroeger ook vergelijkbare domme dingen gedaan. Toen ik 12 was, was het 'cool' om overal white power tekens op te kalken...quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 00:21 schreef ShiaImamHussain het volgende:
[..]
1: Het is niet dom. Het is racistisch, pure vreemdelingenhaat.
Ik zie het als een gevaarlijke ideologie die in principe niet past binnen een westerse samenleving. Daarbij is salafisme/wahabisme de meest onwenselijke stroming.quote:2: Islam is een redelijk anarchistische religie, met meerdere stromingen. Hoe kun je daar tegen zijn?
Wel kun je valide argumentatie aanhalen om het gewelddadig salafisme als onwenselijk te beschouwen.
Dit dus.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 00:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Is het om zeep helpen of is het doen wat noodzakelijk is om de rechtsstaat juist te beschermen?
1: Hou op man, het was een terroristische aanslag. Doelbewust op een AZC, omdat het een AZC was met vluchtelingen erin.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 00:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Niet per se. Een dertienjarige met een spuitbus weet nog niet wat ie doet. Zelf vroeger ook vergelijkbare domme dingen gedaan. Toen ik 12 was, was het 'cool' om overal white power tekens op te kalken...
[..]
Ik zie het als een gevaarlijke ideologie die in principe niet past binnen een westerse samenleving. Daarbij is salafisme/wahabisme de meest onwenselijke stroming.
Mwah.. wat domme gasten die te ver gingen. Een terroristische aanslag heeft in mijn ogen als doel het doden van mensen. Volgens mij was dit puur schrik aanjagen, wat strikt gezien ook terreur is jaquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 00:31 schreef ShiaImamHussain het volgende:
[..]
1: Hou op man, het was een terroristische aanslag. Doelbewust op een AZC, omdat het een AZC was met vluchtelingen erin.
Mwah.. echt racistisch was ik niet, want ik had een Surinamer als maatje op school en luisterde naar ICE-T. Ik deed wel eens wat racistische uitlatingen toen ja.quote:En als jij dat als 12 jarige hebt gedaan, dan was jij als 12 jarige een ordinaire racist. Ik hoop dat je er overheen bent gegroeid.
Veel ook wel.quote:2: De islam is een gevaarlijke ideologie, ja?
Man wat een simplisme. Het soefisme is niet te vergelijken met het salafisme of sjisme. Veel soennieten moeten ook niets hebben van het (gewelddadig) salafisme.
Heeft nu ook niet veel zin, want ik ben moe.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 00:38 schreef ShiaImamHussain het volgende:
Als je niet verder komt dan "islam is gevaarlijk!!", dan heeft een discussie weinig zin.
PVV,ers zijn altijd moe.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 00:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Heeft nu ook niet veel zin, want ik ben moe.
Wou jij dan beweren dat de islam zo vredig is? Al tientallen jaren is het haat en nijd daar in het Midden-Oosten en Noord Afrika. De ene brandhaard naar de andere. En hebben ze het niet aan de stok met Christenen of Joden dan is het wel weer mot onderling. In al die tientallen jaren heeft nog geen enkel land daar kunnen bewijzen een vredig land (naar onze maatstaven) op te kunnen bouwen. Hieruit kunnen wij wel onze conclusies trekken.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 00:31 schreef ShiaImamHussain het volgende:
[..]
1: Hou op man, het was een terroristische aanslag. Doelbewust op een AZC, omdat het een AZC was met vluchtelingen erin.
En als jij dat als 12 jarige hebt gedaan, dan was jij als 12 jarige een ordinaire racist. Ik hoop dat je er overheen bent gegroeid.
2: De islam is een gevaarlijke ideologie, ja?
Man wat een simplisme. Het soefisme is niet te vergelijken met het salafisme of sjisme. Veel soennieten moeten ook niets hebben van het (gewelddadig) salafisme.
Pff.. en jij gaat mij verwijten dat ik niet verder kom dan "Islam is gevaarlijk".quote:
Er is niets zoiets als "de islam". Wel kun je intersubjectief vaststellen dat het gewelddadig salafisme niet welkom/wenselijk is (zeker niet in het westen).quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 00:44 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Wou jij dan beweren dat de islam zo vredig is? Al tientallen jaren is het haat en nijd daar in het Midden-Oosten en Noord Afrika. De ene brandhaard naar de andere. En hebben ze het niet aan de stok met Christenen of Joden dan is het wel weer mot onderling. In al die tientallen jaren heeft nog geen enkel land daar kunnen bewijzen een vredig land (naar onze maatstaven) op te kunnen bouwen. Hieruit kunnen wij wel onze conclusies trekken.
Niet te moe om een valse frame te herkennen dusquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 00:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Pff.. en jij gaat mij verwijten dat ik niet verder kom dan "Islam is gevaarlijk".
Dacht dat jij een enigszins redelijke moslim bent, maar blijkbaar zit ik er naast.
Hoe ga je ze dan buiten houden zonder dat je de rechtstaat aantast?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 00:51 schreef ShiaImamHussain het volgende:
[..]
Er is niets zoiets als "de islam". Wel kun je intersubjectief vaststellen dat het gewelddadig salafisme niet welkom/wenselijk is (zeker niet in het westen).
Als je kunt aantonen dat iemand elders uit salafistische overwegingen geweld heeft gebruikt, dan is er niets in onze rechtstaat dat ons tegenhoudt om zo'n iemand te weigeren of terug te sturen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 00:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hoe ga je ze dan buiten houden zonder dat je de rechtstaat aantast?
Hoe komt het dan dat de wel goedwillende moslims nog geen vredig land met elkaar hebben kunnen opbouwen?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 00:51 schreef ShiaImamHussain het volgende:
[..]
Er is niets zoiets als "de islam". Wel kun je intersubjectief vaststellen dat het gewelddadig salafisme niet welkom/wenselijk is (zeker niet in het westen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |