abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156887328
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 10:09 schreef Cherna het volgende:

[..]

Er speelt natuurlijk veel meer dan de komst van die vluchtelingen. Na de bankencrisis zijn de arbeiders op het laagste niveaus alleen nog maar in onzekerheid gebracht. Ik ga dat allemaal niet herhalen. Maar langer doorwerken, steeds duurdere zorgkosten etc ec. helpt niet mee in de acceptatie als er ook nog een AZC in hun buurt komt.

Ik schrok toen ik laatst via een betrouwbare bron hoorde dat circa 40% van de werknemers bij mijn werkgever in de schuldsanering zitten. De oorzaak behoorlijke schulden mbt tot zorgkosten en scheidingen.
Het is toch veel gemakkelijker om een bepaalde bevolkingsgroep die ergens niet mee eens is als tokkies neer te zetten. De media heeft haar werk goed gedaan en iedereen blaat het slaafs na
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_156887421
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 22:10 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Jij hebt wel makkelijk lullen hé. Dit soort beslissingen worden ons ewoon door de strot geduwd. Ik heb nog niemand horen zeggen van bouw maar zo'n AZC bij mij hier in de buurt. En de politiek doet geen ene donder, dan is het logisch dat men dit soort taferelen krijgt.
Als enige oppositiepartij die tegen is (ik heb het nu over de PVV) doet de regering inderdaad niet veel. De rest van Nederland wil ook geen PVV. Die wil vooral VVD (aangezien deze de grootste zijn).
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_156887541
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 22:14 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Wat is er nou onbekend? Is toch al jaren bekend dat men in die landen een totaal andere ideologie heeft? En jij denkt dat die mensen zich hier wel even zullen aanpassen aan de onze? Dat is een illusie! En wanneer wij toestaan dat die mensen vasthouden aan hun ideologie dan gaan onze democratie en vrijheid naar de haaien!
Ik zeg iets over xenofobie en meteen begin je op je toetsenbord de standaardzinnen te brallen die ik al zo vaak lees, zonder nu te kijken waar ik het over heb.

Ik refereerde naar de reactie van Smack op het artikel van WheeledWarrior. Niet over wat er allemaal volgens jou bekend is in landen.

Maar lezen zal wel moeilijk zijn voor je.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 22:29:24 #254
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_156887557
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 16:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Weer zo'n maatregel om ons die asielzoekers door de strot te duwen.
Fade to Black
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 22:34:06 #255
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_156887712
quote:
13s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 22:29 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ik zeg iets over xenofobie en meteen begin je op je toetsenbord de standaardzinnen te brallen die ik al zo vaak lees, zonder nu te kijken waar ik het over heb.

Ik refereerde naar de reactie van Smack op het artikel van WheeledWarrior. Niet over wat er allemaal volgens jou bekend is in landen.

Maar lezen zal wel moeilijk zijn voor je.
Jij begint met je bang voor het onbekende, er is helemaal niets onbekends aan. Maar steek je kop maar weer in het zand, de toekomst zal uitwijzen wat voor ellende we ons op de hals halen.
Fade to Black
pi_156887940
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 22:34 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Jij begint met je bang voor het onbekende, er is helemaal niets onbekends aan. Maar steek je kop maar weer in het zand, de toekomst zal uitwijzen wat voor ellende we ons op de hals halen.
Heb je dat artikel van Wheeled Warrior nu gelezen? Nee he?
En weet je wel wat xenofobie betekent?

Koppel dat (xenofobie) nu aan het voorbeeld over de zwarte man wat in het artikel wordt gegeven.
pi_156888150
quote:
Verdachten van bestorming noodopvang Woerden op vrije voeten
Gepubliceerd: 16 oktober 2015 16:30
Laatste update: 16 oktober 2015 19:14

Vijf verdachten van de bestorming van een noodopvang voor asielzoekers in Woerden zijn vrijdag op vrije voeten gesteld. Het vijftal kreeg van de rechter-commissaris wel een gebiedsverbod opgelegd.
Zij mogen zich voorlopig niet ophouden in een straal van 300 meter in de buurt van een asielzoekerscentrum of noodopvang voor vluchtelingen.

De vijf verdachten worden door het Openbaar Ministerie verdacht van het voorbereiden van de aanval op sporthal Snellerpoort in Woerden. Formeel wordt hen openlijke geweldpleging en bedreiging verweten.

Zij behoren volgens het OM tot een groep van circa twintig mannen, die vrijdag 9 oktober gehuld in zwarte kleren en getooid met bivakmutsen de sporthal aanvielen. Daar verbleven 150 vluchtelingen, onder wie 51 kinderen, in een noodopvang. De mannen gooiden onder meer met vuurwerk en eieren.

Andere verdachten
De vijf verdachten maken deel uit van een groep van elf betrokkenen. Vijf van hen werden al eerder naar huis gestuurd met een gebiedsverbod. Zij mogen zich voor een periode van negentig dagen niet bewegen in de buurt van een plek waar vluchtelingen worden opgevangen.

Een elfde verdachte die werd aangehouden, lijkt volgens het OM onvoldoende betrokken te zijn geweest bij de actie. Het onderzoek naar de bestorming wordt voortgezet.

Door: ANP
Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)en-vrije-voeten.html
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 22:50:30 #258
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_156888243
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 12:51 schreef Wespensteek het volgende:
Als moslims meer kinderen krijgen mogen ze dat toch zeker zelf weten, wat is dat voor idioterie dat we mensen gaan selecteren op hun geloof, wat is er toch met Nederland gebeurd.
Het voorbeeld dat we ten onder gaan aan onze eigen tolerantie. De ideologie van die asielzoekers (en moslims in het algemeen) staat haaks op de onze. Door al die kinderen wordt die groep wel steeds groter. En dan kun je er donder op zeggen dat het op den duur gedaan is met onze democratie en vrijheid. Helaas moet het eerst uit de hand lopen voordat mensen zoals jij dit eenmaal gaan inzien.
Fade to Black
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 23:05:08 #259
307622 Perox
(niet de echte)
pi_156888613
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 22:50 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Het voorbeeld dat we ten onder gaan aan onze eigen tolerantie. De ideologie van die asielzoekers (en moslims in het algemeen) staat haaks op de onze. Door al die kinderen wordt die groep wel steeds groter. En dan kun je er donder op zeggen dat het op den duur gedaan is met onze democratie en vrijheid. Helaas moet het eerst uit de hand lopen voordat mensen zoals jij dit eenmaal gaan inzien.
En ik! Ik ook! Het moet eerst helemaal uit de hand lopen voordat ik het inzie!
En weet je, schat, het gaat helemaal niet uit de hand lopen. Ook al wil jij dat nog zo graag.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 23:10:26 #260
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_156888784
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 23:05 schreef Perox het volgende:

[..]

En ik! Ik ook! Het moet eerst helemaal uit de hand lopen voordat ik het inzie!
En weet je, schat, het gaat helemaal niet uit de hand lopen. Ook al wil jij dat nog zo graag.
En hoe ga jij dat garanderen?
Fade to Black
pi_156889758
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 23:10 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

En hoe ga jij dat garanderen?
door geen aannames te doen op basis van jouw brainfarts..
pi_156889827
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 22:23 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Het is toch veel gemakkelijker om een bepaalde bevolkingsgroep die ergens niet mee eens is als tokkies neer te zetten. De media heeft haar werk goed gedaan en iedereen blaat het slaafs na
Er wordt in die post toch helemaal niet gesproken over tokkies.
Het is een feit dat mensen met weinig geld nu eenmaal asielzoekers eerder als een bedreiging zien vanwege jaloersheid. Mensen die wel wat te makken hebben, laten we zeggen dat dit 20 procent van de Nederlandse bevolking is, hebben meer dan genoeg geld en gunnen het een ander ook.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 23:55:48 #263
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_156889962
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 23:47 schreef Beathoven het volgende:

[..]

door geen aannames te doen op basis van jouw brainfarts..
Tuurlijk, goede garantie hoor!
Fade to Black
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 23:57:02 #264
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_156889989
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 23:50 schreef Fisherman het volgende:
laten we zeggen dat dit 20 procent van de Nederlandse bevolking is, hebben meer dan genoeg geld en gunnen het een ander ook.
Zolang het hun zelf niets kost ja, of straks de belastingverhoging of hogere zorgkosten niet al te hard voelen.
pi_156890009
Wat een belachelijke hype dit.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_156890086
quote:

[..]

Het is een feit dat mensen met weinig geld nu eenmaal asielzoekers eerder als een bedreiging zien vanwege jaloersheid. Mensen die wel wat te makken hebben, laten we zeggen dat dit 20 procent van de Nederlandse bevolking is, hebben meer dan genoeg geld en gunnen het een ander ook.
Ja, want hoe meer geld je hebt, des te meer geld je een ander gunt. Dat blijkt wel als je kijkt naar hoe de wereld in elkaar steekt. :D
pi_156890100
quote:

[..]

Oja jaloersheid is een nieuw woord om aan tokkies te geven. Man man man je weet er niets van
pi_156890128
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 00:01 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ja, want hoe meer geld je hebt, des te meer geld je een ander gunt. Dat blijkt wel als je kijkt naar hoe de wereld in elkaar steekt. :D
Het is vaak andersom, mensen die niks hebben geven hun laatste cent nog weg. Mensen die veel geld hebben blijven erop zitten
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 00:08:14 #269
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_156890259
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 11:02 schreef Droopie het volgende:
Trouwens feitje, de kans dat je eigen dochter verkracht of vermoord wordt is het in Nederland 80% familie of een bekende..
ALLE BEKENDEN EN FAMILIE HET LAND UIT GOOIEN DIRECT!!! HET IS ALLEMAAL DE SCHULD VAN DE HOGE HEREN IN DEN HAAG!! ALLE BEKENDEN HET LAND UIT!!! NU!!
pi_156890269
De afgelopen 10 tot 20 jaar hebben we in de samenleving ons vooral ingezet voor:

- Gelijke rechten vrouwen (meer vrouwen naar het hoger onderwijs, betere/gelijke beloning)
- Gelijke rechten homo's en/of transgenders (homohuwelijk)
- Verminderen van macht van de kerk (grof pedofilie schandaal in Katholieke kerk aan het licht gebracht)
- Tegen gaan van radicale Islam (tot aan bombarderen in Afghanistan en Irak aan toe)
- Vrijheid van meningsuiting (zelfs als het kwetsend of godslasterend is)

Het openen van AZC's en het binnen halen van duizenden moslims die fundamenteel tegen al onze belangrijke Europese kernwaarden zijn is te gestoord voor woorden. We zetten de klok van de beschaving 400 jaar terug, zodat we maar niet als islamofoob of racist afgeschlderd worden. Deze mensen zijn geenszins van plan om de wetten en normen van Nederland boven de Islam te plaatsen. De Islam zal altijd op de eerste plaats komen.

Ondertussen wordt letterlijk pedofilie (kindhuwelijk) en het onder plassen van vrouwen toegestaan. "Dan moeten we ze gescheiden opvangen" roept men, "Halal vlees serveren in de AZC's" roept de ander. Te idioot voor woorden. Ze accepteren dit land en de voorzieningen maar, zoals ze zijn. Geen Halal vlees en geen vrije doortocht voor je 13 jarige kinderbruid. Laat maar zien dat je bereid bent de Islam op de tweede plaats te zetten, anders ben je hier niet welkom.
pi_156890296
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 00:03 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Het is vaak andersom, mensen die niks hebben geven hun laatste cent nog weg. Mensen die veel geld hebben blijven erop zitten
Je bedoelt: mensen die verstandig met hun geld omgaan zullen eerder rijk worden dan mensen die dat niet doen.
pi_156890305
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 00:08 schreef Nintex het volgende:
De afgelopen 10 tot 20 jaar hebben we in de samenleving ons vooral ingezet voor:

- Gelijke rechten vrouwen (meer vrouwen naar het hoger onderwijs, betere/gelijke beloning)
- Gelijke rechten homo's en/of transgenders (homohuwelijk)
- Verminderen van macht van de kerk (grof pedofilie schandaal in Katholieke kerk aan het licht gebracht)
- Tegen gaan van radicale Islam (tot aan bombarderen in Afghanistan en Irak aan toe)
- Vrijheid van meningsuiting (zelfs als het kwetsend of godslasterend is)

Het openen van AZC's en het binnen halen van duizenden moslims die fundamenteel tegen al onze belangrijke Europese kernwaarden zijn is te gestoord voor woorden. We zetten de klok van de beschaving 400 jaar terug, zodat we maar niet als islamofoob of racist afgeschlderd worden. Deze mensen zijn geenszins van plan om de wetten en normen van Nederland boven de Islam te plaatsen. De Islam zal altijd op de eerste plaats komen.

Ondertussen wordt letterlijk pedofilie (kindhuwelijk) en het onder plassen van vrouwen toegestaan. "Dan moeten we ze gescheiden opvangen" roept men, Halal vlees serveren in de AZC's roept de ander. Te idioot voor woorden. Ze accepteren dit land en de voorzieningen maar, zoals ze zijn. Geen Halal vlees en geen vrije doortocht voor je 13 jarige kinderbruid. Laat maar zien dat je bereid bent de Islam op de tweede plaats te zetten, anders ben je hier niet welkom.
En ondertussen willen bepaalde tegenstanders van de AZC,s onze rechtsstaat om zeep helpen. Maar, die stoute islam toch !!
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 00:13:44 #273
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_156890396
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 00:09 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je bedoelt: mensen die verstandig met hun geld omgaan zullen eerder rijk worden dan mensen die dat niet doen.
Nee, iemand die ik ken heeft volgens eigen zeggen "zoveel geld dat hij dat nooit meer op kan maken in dit leven" durft aan een goede maat van hem geld te vragen als hij even het ziekenhuis belt voor hem. Dat noem ik niet verstandig, al ziet hij dat anders :r
pi_156890434
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 00:13 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Nee, iemand die ik ken heeft volgens eigen zeggen "zoveel geld dat hij dat nooit meer op kan maken in dit leven" durft aan een goede maat van hem geld te vragen als hij even het ziekenhuis belt voor hem. Dat noem ik niet verstandig, al ziet hij dat anders :r
Mooi n=1 onderzoek joh.
pi_156890441
Ik vraag mij af waarom de Tweede Kamer zelf eerst niet een voorbeeld stelt voor het zijn problemen in onze schoenen schuift. Neem dan op zijn minst 4 vluchtelingen op binnen je gezin per gekozen zetel alleen dan wordt je serieus genomen. 150 zetels in de tweede kamer maal 4 vluchtelingen zijn er 600 in het totaal dat scheelt weer een grote AZC.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')