Klopt, maar spanjaarden in Marbella of Tormelinos wennen ook aan de vele nederlanders en vice versa.. Daar zijn ook geen conflicten wat ik weet.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Gewend raken, ja daar heb je het nou juist. Wij moeten maar gewend raken? Zij zijn hier te gast zou ik dan denken, zij zouden gewend moeten raken aan ons.
Nee idd. Je zal niet zo snel een brochure (voor uitkeringen) in het Nederlands zien staan bij een Spaans gemeentehuis.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:18 schreef Droopie het volgende:
[..]
Klopt, maar spanjaarden in Marbella of Tormelinos wennen ook aan de vele nederlanders en vice versa.. Daar zijn ook geen conflicten wat ik weet.
Spanjaarden gaan daar niet opeens nederlands sprekende ambtenaren neerzetten en Nederlanders leren spaans en passen zich aan en geven mensen gewoon een hand (om maar voorbeeld te geven)
Wilders raaskalt maar.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 11:35 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Blijf lekker je kop in het zand steken. Die gasten fokken als konijnen. Volgens Wilders komen er nog miljoenen bij. Over 100 jaar is Nederland volledig overgenomen.
Totdat ze de werkvloer op gaan want dan ga je merken dat het papiertje van ¤50,- niet veel zegt.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:59 schreef Revolution-NL het volgende:
Onbekend maakt onbemind. Kut racisten... men moet blij zijn met deze verrijking. Het niveau van de gelukszoekers is hoe dan ook een stuk hoger dan dat van hen zelf
http://rotterdam.feiten.infoquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:28 schreef Godshand het volgende:
[..]
Wilders raaskalt maar.
Als "ze" zo fokken als konijnen hadden we al miljoenen Marokkanen en Turken moeten hebben, aangezien deze mensen sinds de jaren 60 van de vorige eeuw naar nederland zijn gekomen.
Dat valt dus wel mee blijkt dus, anders hadden we al een bevolkingsexplosie moeten hebben sinds de jaren '60.
Dat heeft meer mee te maken dat men liever bijelkaar woont en de woningen sociale huur zijn(dus voor lage inkomensgroepen oa allochtonen).quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:37 schreef Droopie het volgende:
[..]
http://rotterdam.feiten.info
Kijken even in deze link bij oa. Afrikaanderbuurt, Hillesluis, Pendrecht en Feijenoord. Ga jij er als Nederlander wonen?
Feit is dat moslims meer kinderen krijgen dan Nederlanders, dus gewoon kwestie van simpel optellen en aftrekken.,plus dat je nog wat rasechte Rotterdammers hebt die zich bekeren tot moslim tel maar uit. Want andersom komt niet zo vaak voor
dat zal nog niet eens het probleem worden , maar de arbeidsproductiviteit ligt hier een heel stuk hoger ..quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:29 schreef HSG het volgende:
[..]
Totdat ze de werkvloer op gaan want dan ga je merken dat het papiertje van ¤50,- niet veel zegt.
Welvaart ontstaat door hard werken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:49 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat zal nog niet eens het probleem worden , maar de arbeidsproductiviteit ligt hier een heel stuk hoger ..
in nederland ligt dat rond de 76 procent dat is voor mensen die van uit Afrika komen gewoon vaak niet haalbaar om zich gelijk te kunnen meten omdat het leven daar veel rustiger is en dus zullen ze als ze hier zijn meer dan 120% willen ze ons nog een beetje bij kunnen benen ,
dat vraagt natuurlijk om problemen als je over je top gaat werken.
nee die mensen zijn niet lui , maar niet gewent om vol vermogen te draaien en dat 8 uur lang , en daar bij , als ze daar naar een arts moeten is het gewoon dat ze de dag vrij nemen ... hier is het max 2 uur en je moet weer terug komen om maar een voorbeeld te noemen , want er moet gewerkt worden hier in nederland.
nee door efficient te werken daar haal je de meeste winst op , niet door hard te werken dat is een vergissing die veel mensen maken.quote:
Oke door efficiënt en hard te werken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:51 schreef RAVW het volgende:
[..]
nee door efficient te werken daar heel je de meeste winst op , niet door hard te werken dat is een vergissing die veel mensen maken
Je begrijpt werkelijk helemaal niets van het punt dat ik wilde maken. Never mind.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:15 schreef Droopie het volgende:
[..]
Mooi dat je zo denkt.
Maar een van mijn beste vrienden is servier en ik heb de oorlog heel goed meegekregen via zijn vader (die in NL woonde) toen ik jong was.
Misschien moet je je even inlezen hoe het conflict in Kosovo is gegaan.
De albanezen woonde in servisch gebied en werden de meerderheid.
Toen gingen ze veel te veel eisen en uiteindelijk werd de servische minderheid onderdrukt op hun eigen grond gebied. Toen Milosevic op bezoek kwam daar zeiden de serviers ze pakken ons alles af, onze normen en waarden. En we worden geslagen.
Milosevic zei geen enkele servier zal hier nog worden geslagen en toen was een conflict geescaleerd.
Het conflict is geboren toen Tito overleed.
(Volgens mij heb ik het redelijk verwoord, als ik er naast zit hoor ik dat graag)
Dude...., je hebt het werkelijk tegen de verkeerde.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:18 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Je hebt het heel goed verwoord. Jammer dat het aan dovemansoren is gericht. Sommigen met de weg-met-ons-mentaliteit willen nou eenmaal dat Nederland overal de schuld voor krijgt.
Zeg je perfect, Chinatown.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:42 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dat heeft meer mee te maken dat men liever bijelkaar woont en de woningen sociale huur zijn(dus voor lage inkomensgroepen oa allochtonen).
Net zoals we Chinatown in Amsterdam en Den Haag hebben en in de VS hele wijken in New York Italiaans zijn.
Veel islamitische mensen hebben ook gewoon vaak 2 kinderen. Ja inderdaad zijn er meer met grote gezinenn, maar niet structureel, anders hadden we in 60 jaar tijd allang een exponentiele groei moeten hebben gezien in heel Nederland.
Maar Turken en Marokkanen verhuizen liever niet naar Tietjerkstradeel omdat ze daar niemand kennen, maar in Rotterdam of Amsterdam wel.
Maakt niet uit, zou best kunnen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je begrijpt werkelijk helemaal niets van het punt dat ik wilde maken. Never mind.
dat gaat vaak niet samen , maar goed ...quote:
Ik vind dat je sowieso geen tienduizenden asielzoekers Nederland binnen moet laten en zeker geen miljoenen op Europa los moet laten. Want dat zal dus leiden tot excessen zoals 25 jaar geleden in Joegoslavie.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:59 schreef Droopie het volgende:
[..]
Maakt niet uit, zou best kunnen.
Komen we terug dat ik vind dat in een probleemwijk Rotterdam-IJsselmonde en Beverwaard je niet zomaar 600 asielzoekers met een trauma en een hele andere cultuur midden in een woonwijk zet. Nou ja, midden in valt mee, maar deze mensen gaan ook boodschappen doen en rondlopen.
De islamisering is zeker een feit, maar of je daar bang voor moet zijn vind ik nogal wat. Ik wil niet leven met angst. Persoonlijk heb ik er geen last van. Ik denk dat de vrijheden in Nederland diep in onze genen inmiddels zit, die krijg je er echt niet zomaar uit. Het straatbeeld verandert in de grote steden, absoluut, maar demografische trends doe je weinig aan. Het is zoals het is. Overigens vind ik het buitengewoon onverstandig om massa immigratie van zeer laagopgeleide en islamitische mensen toe te laten, daarvoor kunnen de grenzen zeker dicht.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:56 schreef Droopie het volgende:
[..]
Zeg je perfect, Chinatown.
Dat blijft altijd lekker klein en is altijd bij de kruiskade gebleven.
Het aantal mensen met een islamistische achtergrond wordt steeds groter en dat breidt zich ook uit naar Hoogvliet, Ridderkerk,Dordrecht en Rozenburg.
Kwestie van tientallen jaren dat ze in de grote steden zwaar in de meerderheid komen en ook in de dorpen in het oosten van het land gaan wonen en zich daar settelen en elkaar gaan opzoeken.
In de grote steden zijn allochtonen al oververtegenwoordigd ten opzichte van autochtonen. Er worden aantallen islamitische economische gelukzoekers geplaatst op plekken waar de autochtone bevolking zwaar ondervertegenwoordigd zullen worden. Die immigranten streven naar gezinshereniging en produceren nog meer nageslacht. Dus Wilders heeft gewoon gelijk. Daarover hoeven we geen discussie meer te voeren.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:28 schreef Godshand het volgende:
[..]
Wilders raaskalt maar.
Als "ze" zo fokken als konijnen hadden we al miljoenen Marokkanen en Turken moeten hebben, aangezien deze mensen sinds de jaren 60 van de vorige eeuw naar nederland zijn gekomen.
Dat valt dus wel mee blijkt dus, anders hadden we al een bevolkingsexplosie moeten hebben sinds de jaren '60.
Discussieer je toch lekker niet.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 13:13 schreef Elzies het volgende:
[..]
In de grote steden zijn allochtonen al oververtegenwoordigd ten opzichte van autochtonen. Er worden aantallen islamitische economische gelukzoekers geplaatst op plekken waar de autochtone bevolking zwaar ondervertegenwoordigd zullen worden. Die immigranten streven naar gezinshereniging en produceren nog meer nageslacht. Dus Wilders heeft gewoon gelijk. Daarover hoeven we geen discussie meer te voeren.
Dat heb ik precies het hetzelfde.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 13:02 schreef Homey het volgende:
[..]
De islamisering is zeker een feit, maar of je daar bang voor moet zijn vind ik nogal wat. Ik wil niet leven met angst. Persoonlijk heb ik er geen last van. Ik denk dat de vrijheden in Nederland diep in onze genen inmiddels zit, die krijg je er echt niet zomaar uit. Het straatbeeld verandert in de grote steden, absoluut, maar demografische trends doe je weinig aan. Het is zoals het is. Overigens vind ik het buitengewoon onverstandig om massa immigratie van zeer laagopgeleide en islamitische mensen toe te laten, daarvoor kunnen de grenzen zeker dicht.
Elke burger gaat het sowieso voelen in de portemonnee, want de immigratieproblematiek gaat miljarden kosten. Dit gaat een grote wisseling trekken op de begroting, dus het kabinet zal fors moeten bezuinigingen op andere posten om de begroting dekkend te krijgen. Ik verwacht daarom extra lastenverzwaringen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 13:53 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dat heb ik precies het hetzelfde.
Voorlopig heb ik meer last gehad van de huizencrisis, hoge ziektekostenpremie en bezuinigen op de zorg. Buitenlandse buren hebben ook voordelen.Maar ik ben Nederlander en heb meer dezelfde interesses en aanknopingspunten met hun
Waar niet, dat is een mode aan het worden. Het vreemde is alleen dat veel argumenten helemaal niet gaan over de plek van de opvang, men heeft een hekel aan asielzoekers. Dat kunnen die gemeentebesturen echter niet oplossen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 15:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
In Lelystad willen ze een demonstratie gaan houden tegen asielzoekers/AZC
http://www.destentor.nl/r(...)n-lelystad-1.5343905
Ook. Maar qua plek zijn ze duidelijk hoor in hun voorkeur. Namelijk geen plek, en zeker niet in hun stad/dorp.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 15:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waar niet, dat is een mode aan het worden. Het vreemde is alleen dat veel argumenten helemaal niet gaan over de plek van de opvang, men heeft een hekel aan asielzoekers. Dat kunnen die gemeentebesturen echter niet oplossen.
Ik hoorde vanmorgen zeggen dat het maar in de provincie moest en vervolgens dezelfde persoon zeggen dat de mensen in Oranje terecht klaagden. Het is gewoon bespottelijk wat voor idioterie er allemaal wordt gezegd.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 16:01 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ook. Maar qua plek zijn ze duidelijk hoor in hun voorkeur. Namelijk geen plek, en zeker niet in hun stad/dorp.
Daarom heeft Rutte ook heel handig de eindverantwoordelijkheid van dat beleid op de gemeenten afgeschoven.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 15:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waar niet, dat is een mode aan het worden. Het vreemde is alleen dat veel argumenten helemaal niet gaan over de plek van de opvang, men heeft een hekel aan asielzoekers. Dat kunnen die gemeentebesturen echter niet oplossen.
quote:'Meer discriminatie op scholen door azc's'
LEEUWARDEN - Het Friese antidiscriminatiemeldpunt Tûmba merkt dat op veel scholen leerlingen zich discriminerend uitlaten over asielzoekers. ,,Ik merk het vooral de laatste maanden'', aldus educatief medewerker Arnold Helmantel. ,,De sfeer slaat om in de klassen.''
Volgens Helmantel nemen leerlingen bepaalde geluiden in de media snel over. ,,Je kan geen krant openslaan of tv aanzetten of het gaat hierover. Sommige geluiden worden heel snel over genomen. Leerlingen maken vrij snel harde grappen over vluchtelingen of mensen die ze niet kennen.''
Voorlichting
Op verzoek van scholen komen medewekers van Tûmba langs om gastlessen te geven. Een van de manieren van Helmantel om de leerlingen voor te lichten, is door ze een foto te laten zien van een zwarte man en ze te vragen wat ze er bij denken. Meestal komen daarbij woorden als 'crimineel' en 'fietsendief' naar voren. Een week later neemt hij vervolgens de man van de foto mee en veranderen de leerlingen van gedachte.
Telegraaf.nl
Ik las gasflessenquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 16:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Op verzoek van scholen komen medewekers van Tûmba langs om gastlessen te geven.
De overheid is de regie al lang kwijt. Er is sprake van een chaos waarin mensensmokkelaars en migrantenstromen floreren. De Nederlandse overheid kan alleen nog ambtelijk improviseren om de stroom asielzoekers onderdak te geven. Tijd voor fatsoenlijke procedures, onderzoeken en dossiervorming is er niet, alleen noodmaatregleen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 16:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
Daarom heeft Rutte ook heel handig de eindverantwoordelijkheid van dat beleid op de gemeenten afgeschoven.
Dit ja.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 16:39 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
De overheid is de regie al lang kwijt. Er is sprake van een chaos waarin mensensmokkelaars en migrantenstromen floreren. De Nederlandse overheid kan alleen nog ambtelijk improviseren om de stroom asielzoekers onderdak te geven. Tijd voor fatsoenlijke procedures, onderzoeken en dossiervorming is er niet, alleen noodmaatregleen.
Misschien kunnen ze ook lessen gaan geven dat je niet iemand moet demoniseren of weg moet zeggen als xenofoob bij het minste of geringste.quote:
Volkskrant zekerquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 16:20 schreef Seamonkey- het volgende:
[ afbeelding ]
Vind dit wel een mooi stuk in de krant. Te bespottelijk voor woorden natuurlijk wat er gebeurd. Wilders maakt een hele hoop mensen bang die te dom zijn om zelf na te denken en dan krijg je dit soort dingen. Zonde. Want er zijn wel degelijk punten waarin ik Wilders gelijk kan geven maar de manier waarop hij het doet is zo gericht op het bang maken van mensen.
Met die tokkies die zich zo gedragen wel dan? Ga toch wegquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 19:09 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Volkskrant zeker
Er is al decennialang een multicultureel drama aan de gang in dit land. De problemen met moslims zijn onnoemelijk voor zo'n relatief kleine groep en de huidige import neemt hun intolerante haat cultuur hiermee naartoe. Mensen maken zich dus terecht zorgen want er valt niet samen te leven met die groep.
Arme familie Tokkiequote:Op vrijdag 16 oktober 2015 19:27 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Met die tokkies die zich zo gedragen wel dan? Ga toch weg
Het is toch ook xenofobie, als je een foto van een gekleurde man neerzet en dan de conclusie er aan verbind dat hij een agressieveling of dief is.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 18:02 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze ook lessen gaan geven dat je niet iemand moet demoniseren of weg moet zeggen als xenofoob bij het minste of geringste.
Oh wacht.
Spanddoek al gereed?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 21:13 schreef ShiaImamHussain het volgende:
Een asielzoeker steekt zijn lul liever in een frituur met frieten, dan dat hij je dochter neukt tussen haar lelijke tieten.
Jij hebt wel makkelijk lullen hé. Dit soort beslissingen worden ons ewoon door de strot geduwd. Ik heb nog niemand horen zeggen van bouw maar zo'n AZC bij mij hier in de buurt. En de politiek doet geen ene donder, dan is het logisch dat men dit soort taferelen krijgt.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 23:49 schreef Godshand het volgende:
[..]
Die tokkies zijn gewoon in de minderheid. Dat heet democratie. We gaan toch niet luisteren naar de marge van de samenleving?
Wat is er nou onbekend? Is toch al jaren bekend dat men in die landen een totaal andere ideologie heeft? En jij denkt dat die mensen zich hier wel even zullen aanpassen aan de onze? Dat is een illusie! En wanneer wij toestaan dat die mensen vasthouden aan hun ideologie dan gaan onze democratie en vrijheid naar de haaien!quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 21:46 schreef Godshand het volgende:
[..]
Het is toch ook xenofobie, als je een foto van een gekleurde man neerzet en dan de conclusie er aan verbind dat hij een agressieveling of dief is.
Xenofobie betekent angst voor het onbekende, dus als je iemand meteen in een angstaanjagende rol duwt, is dat xenofobie ja. Want jij bent dan bang dat die onbekende gekleurde jou iets gaat aan doen (stelen/slaan).
Ik kan het helaas niet mooier voor je maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |