abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156858511
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 19:47 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Ik word een beetje moe van al die open relaties evangelisten op FOK! Overal moet het genoemd worden. We weten het nu wel.

Maar zal wel frusti zijn omdat ik niet eens een normale relatie heb :)
ik ben helemaal niet anti monogamie hoor. Ik ben jaren monogaam geweest en vermoed zelfs dat ik het ooit wel weer zal zijn (dit is toch wel vermoeiend)
En ik snap dat open/poly niet voor iedereen is dus ik probeer het echt niet op te dringen of zo maar ik vind het oprecht vervelend dat mensen er zo'n smal beeld van hebben en daar dan ook conclusies op baseren

Ik denk dat het ook gewoon veel vaker voor komt. Ik ken in mijn omgeving echt meerdere mensen die niet monogaam zijn
En ik denk dat er een toename is de afgelopen jaren
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_156858770
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 19:56 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ik ben helemaal niet anti monogamie hoor. Ik ben jaren monogaam geweest en vermoed zelfs dat ik het ooit wel weer zal zijn (dit is toch wel vermoeiend)
En ik snap dat open/poly niet voor iedereen is dus ik probeer het echt niet op te dringen of zo maar ik vind het oprecht vervelend dat mensen er zo'n smal beeld van hebben en daar dan ook conclusies op baseren

Ik denk dat het ook gewoon veel vaker voor komt. Ik ken in mijn omgeving echt meerdere mensen die niet monogaam zijn
En ik denk dat er een toename is de afgelopen jaren
is bij beide kampen zo, dat minder openstaan voor andermans mening.
komt omdat het raakt aan persoonlijke waarden en normen, die voor iedereen anders zijn, maar wel persoonlijk. derhalve voelen mensen zich snel persoonlijk aangevallen.

dat het vaker voorkomt geloof ik wel. denk dat dat te maken heeft met de steeds individualistischer wordende consumptiemaatschappij, icm met de houding van 'ik doe wat ik wil en als het je niet bevalt rot je maar op'. gezien het aantal singles wat nog steeds stijgt.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 20:14:31 #78
402989 japiedevlugge
weer die clown en die acrobaat
pi_156858927
quote:
19s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 20:08 schreef perro. het volgende:

[..]

is bij beide kampen zo, dat minder openstaan voor andermans mening.
komt omdat het raakt aan persoonlijke waarden en normen, die voor iedereen anders zijn, maar wel persoonlijk. derhalve voelen mensen zich snel persoonlijk aangevallen.

dat het vaker voorkomt geloof ik wel. denk dat dat te maken heeft met de steeds individualistischer wordende consumptiemaatschappij, icm met de houding van 'ik doe wat ik wil en als het je niet bevalt rot je maar op'. gezien het aantal singles wat nog steeds stijgt.
Of met de emancipatie van vrouwen, onafhankelijkheid van beide geslachten.
Grijp ze!
pi_156858958
Laat mensen lekker doen wat ze willen, zolang ze er geen anderen mee lastig vallen.
pi_156858970
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 20:14 schreef japiedevlugge het volgende:

[..]

Of met de emancipatie van vrouwen, onafhankelijkheid van beide geslachten.
bij emancipatie van vrouwen denk ik niet direct aan open relaties, maar meer aan gelijke behandeling tov de mannen.

onafhankelijkheid lijkt me een gevolg van toenemend individualisme.
pi_156859310
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 19:47 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Ik word een beetje moe van al die open relaties evangelisten op FOK! Overal moet het genoemd worden. We weten het nu wel.

Maar zal wel frusti zijn omdat ik niet eens een normale relatie heb :)
snap niet waarom ze het zovaak moeten aangeven. Ja ok, je hebt een open relatie en je bent er blij mee. Nou helemaal top, schrijf je op nog meer datingsites in.
pi_156859445
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 19:09 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Geloof jij dan in het fabeltje dat op elk potje een dekseltje past?
lol. Ja best wel.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 20:36:04 #83
402989 japiedevlugge
pi_156859472
quote:
19s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 20:16 schreef perro. het volgende:

[..]

bij emancipatie van vrouwen denk ik niet direct aan open relaties, maar meer aan gelijke behandeling tov de mannen.

onafhankelijkheid lijkt me een gevolg van toenemend individualisme.
Onafhankelijkheid heeft te maken met scholing en werk, voorzien in eigen inkomen. Vroeger was de vrouw afhankelijk van een man en was ze er voor het huishouden en de kinderen. In dat klassieke beeld op die manier past geen open relatie.

Nu de maatschappij zich daar van los maakt kan ik me voorstellen dat open relaties daardoor gewoon meer voorkomen gewoon omdat het nu meer mogelijk is.

De individualisering lijkt mij meer een gevolg van de emancipatie en het algehele stijging van de welvaart: je bent niet meer afhankelijk van elkaar en je hóeft dus niet samen door het leven, maar het kan.

Op dit moment zitten we denk ik in een periode waar we ons nog los moeten maken van het feit dat de vrouw afhankelijk was van de man, en de man een vrouw zocht voor het gezin. Hoewel er al enige tijd niet meer zo gedacht wordt, zit het er nog wel dik in.

Daarmee wil ik niet zeggen dat monogamie slechts kan bestaan bij de gratie van afhankelijkheid, maar dat dat wel onze geschiedenis is. De vraag is als je los van cultuur zou kunnen bepalen waar een gemiddeld mens gelukkig van wordt. Maar daar heb je waarschijnlijk niets aan, omdat de cultuur zo diep zit, in alle films en om je heen is het normaal dat je met z'n 2en door het leven gaat, daar groei je mee op.

In Marokko of weet ik veel waar, zag laatst zo'n fragment in dwdd werd zo'n westerse dude uitgelachen omdat ie maar één vrouw had. Daar gaan mannen op zoek naar meerdere vrouwen en is dat de normaalste zaak van de wereld.

En het is over het algemeen gewoon zo dat wat er normaal is in een maatschappij, het merendeel zich daar ook op richt en prettig bij voelt. Wat niet wil zeggen dat wanneer iemand er vanaf wijkt meteen fout zit natuurlijk.

Kortom doe gewoon wat je zelf goed lijkt, simpel zat.
Grijp ze!
pi_156859754
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 20:15 schreef Yummie-Yum het volgende:
Laat mensen lekker doen wat ze willen, zolang ze er geen anderen mee lastig vallen.
dit dus!!
En dit gaat over dates en ik heb er vanavond 2 :D ontmoetingen dan.
pi_156859777
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 20:36 schreef japiedevlugge het volgende:

[..]

Onafhankelijkheid heeft te maken met scholing en werk, voorzien in eigen inkomen. Vroeger was de vrouw afhankelijk van een man en was ze er voor het huishouden en de kinderen. In dat klassieke beeld op die manier past geen open relatie.

Nu de maatschappij zich daar van los maakt kan ik me voorstellen dat open relaties daardoor gewoon meer voorkomen gewoon omdat het nu meer mogelijk is.

De individualisering lijkt mij meer een gevolg van de emancipatie en het algehele stijging van de welvaart: je bent niet meer afhankelijk van elkaar en je hóeft dus niet samen door het leven, maar het kan.

Op dit moment zitten we denk ik in een periode waar we ons nog los moeten maken van het feit dat de vrouw afhankelijk was van de man, en de man een vrouw zocht voor het gezin. Hoewel er al enige tijd niet meer zo gedacht wordt, zit het er nog wel dik in.

Daarmee wil ik niet zeggen dat monogamie slechts kan bestaan bij de gratie van afhankelijkheid, maar dat dat wel onze geschiedenis is. De vraag is als je los van cultuur zou kunnen bepalen waar een gemiddeld mens gelukkig van wordt. Maar daar heb je waarschijnlijk niets aan, omdat de cultuur zo diep zit, in alle films en om je heen is het normaal dat je met z'n 2en door het leven gaat, daar groei je mee op.

In Marokko of weet ik veel waar, zag laatst zo'n fragment in dwdd werd zo'n westerse dude uitgelachen omdat ie maar één vrouw had. Daar gaan mannen op zoek naar meerdere vrouwen en is dat de normaalste zaak van de wereld.

En het is over het algemeen gewoon zo dat wat er normaal is in een maatschappij, het merendeel zich daar ook op richt en prettig bij voelt. Wat niet wil zeggen dat wanneer iemand er vanaf wijkt meteen fout zit natuurlijk.

Kortom doe gewoon wat je zelf goed lijkt, simpel zat.
Ik zeg helemaal niet dat je ongelijk hebt hoor maar kan het niet een beetje meer zonder woorden, neuk, heb lief en bewonder het leven en leef zoals jezelf wenst want het is maar eenmalig *O*
pi_156860114
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 20:35 schreef BeeGees het volgende:

[..]

lol. Ja best wel.
Schattig die naïviteit. O+
pi_156860273
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 20:56 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Schattig die naïviteit. O+
Ik wacht op de post "ZE WILDEN ME ALLEEN MAAR ZOENEN EN SEX :( :'("
  donderdag 15 oktober 2015 @ 21:13:36 #88
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156860747
Hou het svp meer on-topic!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_156866007
dating please...

[ Bericht 98% gewijzigd door Re op 16-10-2015 07:59:52 ]
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 00:15:24 #90
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_156867003
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 23:16 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Haha dit klinkt nog best wanhopig voor strenge CC maatstaven :)
Kwestie van tijd voor er een definitief slot op komt.

On-topic dan maar proberen te gaan. Wat is je grootste blunder geweest tijdens een date. Van elkaars fouten kan je leren!

Ik zelf ben het type, zeggen wat je denkt. Toen ik de vraag kreeg over hocky meisjes wat ik daar van vond ( we hadden het over verschillende sporten en wat voor type mensen daar bij hoorde ) was mijn antwoord.... Bekakt, voelen zich beter dan de rest maar gelukkig de grootste sletten die je makkelijk in bed kan krijgen. 3x raden welke sport zij deed :X

Een hele wijze les om in het vervolg eerst 3x goed na te denken over wat je gaat zeggen. Ze flipte de pan uit :D
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_156867036
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 00:15 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Kwestie van tijd voor er een definitief slot op komt.

On-topic dan maar proberen te gaan. Wat is je grootste blunder geweest tijdens een date. Van elkaars fouten kan je leren!

Ik zelf ben het type, zeggen wat je denkt. Toen ik de vraag kreeg over hocky meisjes wat ik daar van vond ( we hadden het over verschillende sporten en wat voor type mensen daar bij hoorde ) was mijn antwoord.... Bekakt, voelen zich beter dan de rest maar gelukkig de grootste sletten die je makkelijk in bed kan krijgen. 3x raden welke sport zij deed :X

Een hele wijze les om in het vervolg eerst 3x goed na te denken over wat je gaat zeggen. Ze flipte de pan uit :D
Maar daar moet iemand toch ook wel om kunnen lachen? Ik heb paardgereden en gekorfbalt. Daar heb je ook van die prachtige stereotypes bij die je er ook echt wel veel tegenkomt. Maar weet zelf ook wel beter.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 00:26:34 #92
402989 japiedevlugge
pi_156867160
dating please...

[ Bericht 49% gewijzigd door Re op 16-10-2015 07:59:08 ]
Grijp ze!
pi_156869453
Dates gezien, was leuk :D. Met geeneen gezoend. :P
pi_156869578
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 08:22 schreef BeeGees het volgende:
Dates gezien, was leuk :D. Met geeneen gezoend. :P
Jij bent vroeg wakker voor je stapdates ja... :P Ga je er ooit nog wat horen denk je?
pi_156869669
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 08:34 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Jij bent vroeg wakker voor je stapdates ja... :P Ga je er ooit nog wat horen denk je?
Heb niet echt geslapen. :P Ja! eentje stuurde uurtje geleden al wat.
pi_156869898
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 08:42 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Heb niet echt geslapen. :P Ja! eentje stuurde uurtje geleden al wat.
Dan is ze je nog niet vergeten! :D Succes!
pi_156869910
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 09:02 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dan is ze je nog niet vergeten! :D Succes!
Beegees is zelf een vrouw.
pi_156870030
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 09:03 schreef Chai het volgende:

[..]

Beegees is zelf een vrouw.
he ja. Maar mensen blijven mij voor man aanzien, waarom weet ik niet.
pi_156870079
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 09:15 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Omdat je als 'niet gespecificeerd' staat. Open je profiel en wijzig je geslacht naar vrouw, opgelost.
pi_156870082
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 09:15 schreef BeeGees het volgende:

[..]

Je moet in je profiel een geslacht instellen. De meerderheid hier is man, dus als ze geen kleur/icoontje zien gaat men daar vanuit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')