abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 21 oktober 2015 @ 22:39:53 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157005602
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 22:19 schreef bluemoon23 het volgende:
Trelleborg is in ieder geval al geen bokkiewokkie slang, maar gewoon kwaliteit.
Hij is van 2012 dus kan nog mee tot 2017, als zal hij niet spontaan uit elkaar vallen in 2018.....
Ik ken alleen maar deze Trelleborgs :+
Maar die gasten maken meer van rubber dus.

Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157005764
Offshore hebben we ook slangen van Trelleborg, die lui maken van alles.
  Moderator woensdag 21 oktober 2015 @ 22:52:21 #53
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157006012
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 22:44 schreef bluemoon23 het volgende:
Offshore hebben we ook slangen van Trelleborg, die lui maken van alles.
Ik hoor op de radio wel es een spotje van een of ander bedrijf "wij maken alles van rubber, behalve autobanden en condooms" :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 21 oktober 2015 @ 23:37:59 #54
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_157007462
Okee, kwaliteitsslangetje dus. Dat ijzer dat eronder zit, is dus de oven, zo'n kekke van de IKEA. De pyrolyse (500°C) zou dus geen kwaad kunnen?

En anders probeer ik het gewoon uit, met de gaskraan dicht. Een nieuwe slang is zo gekocht natuurlijk (en dan met RVS erin begrijp ik).
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_157042924
Hallo :@ :W
Binnenkort gaan wij verhuizen en er moet het een en ander nog gedaan worden.
1 van de dingen waar ik tegenaan loop is de houten vloer beneden.
Die moet geschuurd worden en gelakt. En met dat laatste kom ik er eventjes niet zo uit.

Wat voor lak moet ik gebruiken, welke is de beste? Wie heeft hier ervaring mee en kan wat tips geven? Waar moet ik op letten?
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:48:42 #56
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_157043257
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 15:34 schreef LovelyLady het volgende:
Hallo :@ :W
Binnenkort gaan wij verhuizen en er moet het een en ander nog gedaan worden.
1 van de dingen waar ik tegenaan loop is de houten vloer beneden.
Die moet geschuurd worden en gelakt. En met dat laatste kom ik er eventjes niet zo uit.

Wat voor lak moet ik gebruiken, welke is de beste? Wie heeft hier ervaring mee en kan wat tips geven? Waar moet ik op letten?
Ga je deze zelf schuren? Dat kan namelijk best wel wat uren werk kosten en het kan je je vloer kosten :P En als je zo'n grote schuurmachine huurt

Dan moet je wel oppassen dat je niet soort happen uit je vloer gaat nemen omdat je niet met de machine overweg kan :P
Wij hebben het toen beneden laten doen, ongeveer 60m2 schuren + een aantal lagen lak en zat tegen de 3000euro aan.
pi_157043367
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 15:48 schreef Maquez het volgende:

[..]

Ga je deze zelf schuren? Dat kan namelijk best wel wat uren werk kosten en het kan je je vloer kosten :P En als je zo'n grote schuurmachine huurt
[ afbeelding ]
Dan moet je wel oppassen dat je niet soort happen uit je vloer gaat nemen omdat je niet met de machine overweg kan :P
Wij hebben het toen beneden laten doen, ongeveer 60m2 schuren + een aantal lagen lak en zat tegen de 3000euro aan.
Ik zag daar laatst een leuk filmpje over voorbij komen :) .

Ik heb ook een kleine kwestie:


Bij de pijl zit een rond gat in het plafond. Hier loopt een kabel doorheen van de plaat naar het plafond. Dit gat zit ongeveer 4 of 5 centimeter boven de plaat. Dit gat wil ik dichtmaken, maar er is lastig bij te komen. Moet ik een klein plaatje zagen met een opening voor de kabel en vervolgens lijmen? Schroeven oid is niet mogelijk.
Lange benen koud hoofd.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:01:44 #58
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_157043498
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 15:53 schreef Volvoman het volgende:
Ik zag daar laatst een leuk filmpje over voorbij komen :) .
Deze toevallig?
pi_157043535
Welke Fokkers zijn dit _O- _O-
pi_157043551
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 16:01 schreef Barrah het volgende:

[..]

Deze toevallig?
Haha die ja :D
Lange benen koud hoofd.
pi_157044081
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 15:34 schreef LovelyLady het volgende:
Hallo :@ :W
Binnenkort gaan wij verhuizen en er moet het een en ander nog gedaan worden.
1 van de dingen waar ik tegenaan loop is de houten vloer beneden.
Die moet geschuurd worden en gelakt. En met dat laatste kom ik er eventjes niet zo uit.

Wat voor lak moet ik gebruiken, welke is de beste? Wie heeft hier ervaring mee en kan wat tips geven? Waar moet ik op letten?
Het is best moeilijk, kwam ik aldoende achter. Ik heb er nog steeds niet heel veel verstand van, en het hangt er vanaf wat je wil. Maar ik ben er bijvoorbeeld wel achter gekomen dat het schuren net zo goed het eindresultaat bepaalt als het lakken zelf, en dat hoe je gaat lakken en wat voor eindresultaat je wil bepaalt hoe je gaat schuren.

Mijn tip is dan ook om even te vertellen wat je nu hebt liggen en wat je als eindresultaat wil, dus kleur, donkerte, glans, en dan met tips van mensen hier die er wel echt verstand van hebben tot een totaal plan van aanpak te komen voordat je begint.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:34:09 #62
75556 erkel
back from Dagestan
pi_157053698
Ik vraag me af hoe ik het beste mijn TV in mijn slaapkamer kan aansluiten, want de situatie is als volgt:

In mijn woonkamer heb een tv-meubel staan met daarop een TV aangesloten op een tv-tuner van KPN. Deze tuner krijgt het signaal via een switch die weer is verbonden met het modem. Nu bevindt zich recht achter de muur waar de TV-meubel tegenaan staat, de slaapkamer. Op de andere kant van die muur wil ook een TV en tuner verbinden met deze switch. Het gaat om een gipsen muurtje en er lopen geen (loze) leidingen door de woning waar de kabels doorheen kunnen. Ik spreek over meervoud kabels, omdat er ook een HDMI-kabel op den duur door de muur heen moet.

Nu dacht ik zelf aan om een gat (20 mm ongeveer) te maken in de muur en in mijn slaapkamer dit op het gat te plaatsen:

En in de woonkamer dit op het gat:


Of denk ik te moeilijk of zijn er andere praktische oplossingen voor kabels door de muur?
Weisst
pi_157058078
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 15:48 schreef Maquez het volgende:

[..]

Ga je deze zelf schuren? Dat kan namelijk best wel wat uren werk kosten en het kan je je vloer kosten :P En als je zo'n grote schuurmachine huurt
[ afbeelding ]
Dan moet je wel oppassen dat je niet soort happen uit je vloer gaat nemen omdat je niet met de machine overweg kan :P
Wij hebben het toen beneden laten doen, ongeveer 60m2 schuren + een aantal lagen lak en zat tegen de 3000euro aan.
Het gedeelte wat gedaan moet worden is ongeveer 32m2.
Het liefst willen we dat gewoon zelf doen en wij dachten eerder aan zo'n machine ipv die jij postte.

Leek ons een stuk makkelijker dan zo'n raar rond ding.
Of is dit te grof voor de vloer?

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 16:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is best moeilijk, kwam ik aldoende achter. Ik heb er nog steeds niet heel veel verstand van, en het hangt er vanaf wat je wil. Maar ik ben er bijvoorbeeld wel achter gekomen dat het schuren net zo goed het eindresultaat bepaalt als het lakken zelf, en dat hoe je gaat lakken en wat voor eindresultaat je wil bepaalt hoe je gaat schuren.

Mijn tip is dan ook om even te vertellen wat je nu hebt liggen en wat je als eindresultaat wil, dus kleur, donkerte, glans, en dan met tips van mensen hier die er wel echt verstand van hebben tot een totaal plan van aanpak te komen voordat je begint.
Er is een mail onderweg naar de verkopers om wat voor hout het hier precies gaat.
Ik heb wel wat foto's maar of je daar aan kan zien wat voor hout het is?
Kleur zou ik zo licht mogelijk willen houden eigenlijk, iig niet te donker. En qua glans hoef ik geen spiegelvloer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2015 08:06:04 ]
  Moderator zaterdag 24 oktober 2015 @ 09:42:18 #64
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157058456
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 22:34 schreef erkel het volgende:
Ik vraag me af hoe ik het beste mijn TV in mijn slaapkamer kan aansluiten, want de situatie is als volgt:

In mijn woonkamer heb een tv-meubel staan met daarop een TV aangesloten op een tv-tuner van KPN. Deze tuner krijgt het signaal via een switch die weer is verbonden met het modem. Nu bevindt zich recht achter de muur waar de TV-meubel tegenaan staat, de slaapkamer. Op de andere kant van die muur wil ook een TV en tuner verbinden met deze switch. Het gaat om een gipsen muurtje en er lopen geen (loze) leidingen door de woning waar de kabels doorheen kunnen. Ik spreek over meervoud kabels, omdat er ook een HDMI-kabel op den duur door de muur heen moet.

Nu dacht ik zelf aan om een gat (20 mm ongeveer) te maken in de muur en in mijn slaapkamer dit op het gat te plaatsen:
[ afbeelding ]
En in de woonkamer dit op het gat:
[ afbeelding ]

Of denk ik te moeilijk of zijn er andere praktische oplossingen voor kabels door de muur?
Waarom een HDMI kabel door de muur? Mij mij ouders een vergelijkbare dezelfde situatie, alleen zit daar de modem in de woonkamer vlakbij de slaapkamermuur. Daar zit in elk geval een klein gat in de muur laag bij de grond, het gat valt weg achter een plint :) Zij hebben een UTP kabel naar de slaapkamer lopen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157058481
Heb wat elektra vragen. Misschien genoeg voor een topic maar laat ik maar met de eerste beginnen:

In de keuken moeten we een aantal extra groepen maken. Qua leidingen moet dit redelijk gemakkelijk kunnen aangezien de meterkast vrij dichtbij zit.

Nu zitten er al een aantal wcd's die we graag laten zitten voor niet inbouw apparatuur.

Deze wcd's zitten echter op dezelfde groep als een aantal wcd's in de woonkamer(voor) maar ook in slaapkamers.

Nu snap ik dat je maar 1 groep hebt binnen een centraaldoos, maar ik zou graag de woonkamer en slaapkamers op een aparte groep hebben.

Is het redelijk normaal dat de centraaldozen van deze ruimtes (op andere verdiepingen) samen komen in de meterkast en daar op 1 groep aangesloten zitten? Want in dat geval moet het redelijk gemakkelijk zijn dit aan te passen.
Of kan het zijn dat ze eerder samen komen in een andere centraaldoos?
Eerst denken, dan typen
pi_157058494
Lola, als t met zo'n rond schuurapparaat moet kan ik het je echt afraden. Ik heb mijn ondervloer er mee geschuurd en het vraagt zo'n kunde om er mee om te gaan. Eer dat je het onder de knie hebt is de vloer verpest vrees ik. Gelukkig was het bij mij de ondervloer, want voor een echte vloer had ik t niet zelf gedaan met dat ding.
pi_157058573
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 09:46 schreef Puala het volgende:
Lola, als t met zo'n rond schuurapparaat moet kan ik het je echt afraden. Ik heb mijn ondervloer er mee geschuurd en het vraagt zo'n kunde om er mee om te gaan. Eer dat je het onder de knie hebt is de vloer verpest vrees ik. Gelukkig was het bij mij de ondervloer, want voor een echte vloer had ik t niet zelf gedaan met dat ding.
Nee ik zie dat dus ook niet zitten met dat ronde ding, dus wellicht is die andere wel een aanrader.
pi_157058784
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 08:05 schreef LovelyLady het volgende:

Er is een mail onderweg naar de verkopers om wat voor hout het hier precies gaat.
Ik heb wel wat foto's maar of je daar aan kan zien wat voor hout het is?
Kleur zou ik zo licht mogelijk willen houden eigenlijk, iig niet te donker. En qua glans hoef ik geen spiegelvloer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, gewoon parket, dat maakt het al een stukje eenvoudiger dan zacht hout dat nog niet gelakt is geweest schat ik. Ik denk niet dat de houtsoort dan nog erg veel uitmaak en ik denk dat je dan ook moet uitkijken met een andere tint lak kiezen. In principe schuur je om de oude laklaag te verwijderen, de beschadigingen weg te schuren, en om de nieuwe laklaag te laten hechten. Als je veel weg moet schoeren moet je een grove korrel hebben, maar als je een mooie zijdeglans wil dan moet je hem glad schuren met een fijne korrel denk ik. Dus dan moet je meerdere keren schuren en opwerken naar de fijne korrel. Na de eerste laag gaan dan de houtvezels overeind staan omdat ze lak opzuigen, en dan moet je die weer glad schuren. Wat ik maar wil zeggen is dat het verleidelijk is om je op het lakken te concentreren, en het schuren af te doen als formaliteit, maar dat hoort net zo goed bij het werk en het eindresultaat.

Volgens mij heeft bbtb77 wel verstand van lakken, stuur die even een pm-tje of ie hier wil reageren.

quote:
17s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 09:55 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Nee ik zie dat dus ook niet zitten met dat ronde ding, dus wellicht is die andere wel een aanrader.
Mijn pa deed het ook altijd zelf en dat was geen superhandige doe het zelver. Dat ging op zich goed, de kuil in de vloer kwam omdat hij de telefoon opnam zonder meteen het apparaat uit te zetten. Dus het lijkt me dat er wel handelbaardere machines zijn. Je kunt het natuurlijk ook met de handschuurmachine doen, maar dan ben je er wel even zoet mee.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_157058810
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 09:55 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Nee ik zie dat dus ook niet zitten met dat ronde ding, dus wellicht is die andere wel een aanrader.
Die andere ken ik niet, maar dat ziet er in elk geval hanteerbaar uit :Y

Ik wil je nog wel de tip geven dat het ongelofelijk veel stof geeft, maar dan van dat hele fijne stof. En ondanks een stofzuiger er aan hou je het niet volledig uit je huis. Dus als je nog een leeg huis hebt? Doe het voor je al spullen meeneemt ;)
pi_157058861
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 10:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ah, gewoon parket, dat maakt het al een stukje eenvoudiger dan zacht hout dat nog niet gelakt is geweest schat ik. Ik denk niet dat de houtsoort dan nog erg veel uitmaak en ik denk dat je dan ook moet uitkijken met een andere tint lak kiezen. In principe schuur je om de oude laklaag te verwijderen, de beschadigingen weg te schuren, en om de nieuwe laklaag te laten hechten. Als je veel weg moet schoeren moet je een grove korrel hebben, maar als je een mooie zijdeglans wil dan moet je hem glad schuren met een fijne korrel denk ik. Dus dan moet je meerdere keren schuren en opwerken naar de fijne korrel. Na de eerste laag gaan dan de houtvezels overeind staan omdat ze lak opzuigen, en dan moet je die weer glad schuren. Wat ik maar wil zeggen is dat het verleidelijk is om je op het lakken te concentreren, en het schuren af te doen als formaliteit, maar dat hoort net zo goed bij het werk en het eindresultaat.

Volgens mij heeft bbtb77 wel verstand van lakken, stuur die even een pm-tje of ie hier wil reageren.

[..]

Mijn pa deed het ook altijd zelf en dat was geen superhandige doe het zelver. Dat ging op zich goed, de kuil in de vloer kwam omdat hij de telefoon opnam zonder meteen het apparaat uit te zetten. Dus het lijkt me dat er wel handelbaardere machines zijn. Je kunt het natuurlijk ook met de handschuurmachine doen, maar dan ben je er wel even zoet mee.
We willen het eigenlijk zo neutraal mogelijk houden dus niet in een andere tint lakken.
Maar ik ben dus op zoek naar een goede lak.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 10:29 schreef Puala het volgende:

[..]

Die andere ken ik niet, maar dat ziet er in elk geval hanteerbaar uit :Y

Ik wil je nog wel de tip geven dat het ongelofelijk veel stof geeft, maar dan van dat hele fijne stof. En ondanks een stofzuiger er aan hou je het niet volledig uit je huis. Dus als je nog een leeg huis hebt? Doe het voor je al spullen meeneemt ;)
Dat leek mij ook. Stof ja :') dus de vloer is sowieso 1 van de 1e klusjes (weekend na de sleuteloverdracht) dus dat was sowieso de planning wel wat betreft spullen enzo.
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:35:17 #71
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_157058862
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 09:45 schreef Piger het volgende:
Heb wat elektra vragen. Misschien genoeg voor een topic maar laat ik maar met de eerste beginnen:

In de keuken moeten we een aantal extra groepen maken. Qua leidingen moet dit redelijk gemakkelijk kunnen aangezien de meterkast vrij dichtbij zit.

Nu zitten er al een aantal wcd's die we graag laten zitten voor niet inbouw apparatuur.

Deze wcd's zitten echter op dezelfde groep als een aantal wcd's in de woonkamer(voor) maar ook in slaapkamers.

Nu snap ik dat je maar 1 groep hebt binnen een centraaldoos, maar ik zou graag de woonkamer en slaapkamers op een aparte groep hebben.

Is het redelijk normaal dat de centraaldozen van deze ruimtes (op andere verdiepingen) samen komen in de meterkast en daar op 1 groep aangesloten zitten? Want in dat geval moet het redelijk gemakkelijk zijn dit aan te passen.
Of kan het zijn dat ze eerder samen komen in een andere centraaldoos?
Hoe oud is je huis?

Beide opties zijn niet uitgesloten.
pi_157059065
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 10:35 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

We willen het eigenlijk zo neutraal mogelijk houden dus niet in een andere tint lakken.
Maar ik ben dus op zoek naar een goede lak.
Ik heb zelf lak laten mengen bij een speciaalzaak, vloerlak dus, niet specifiek parketlak. Die was dan niet op waterbasis, dus dan moet je denken om de ventilatie, en daarbij letten op de droogtemperatuur. Voordeel van zo'n winkel is wel dat ze er heel verstand van hebben en bijvoorbeeld allee maar goede rollers verkopen, itt de bouwmarktdingen die ook heb gebruikt, maar het waren ook van die verfnerds waar je alles uit moet trekken. Achteraf had ik daar dus met een lijstje concrete vragen aan moeten komen ipv om een vriend van me te vertrouwen die er toch niet zoveel verstand van had als het leek.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:06:10 #73
75556 erkel
back from Dagestan
pi_157059108
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 09:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waarom een HDMI kabel door de muur? Mij mij ouders een vergelijkbare dezelfde situatie, alleen zit daar de modem in de woonkamer vlakbij de slaapkamermuur. Daar zit in elk geval een klein gat in de muur laag bij de grond, het gat valt weg achter een plint :) Zij hebben een UTP kabel naar de slaapkamer lopen.
Omdat ik op wat langere termijn een mediacenter in TV-meubel wil zetten en die dan ook aansluiten op TV in de slaapkamer.

Helaas kan ik het gat niet achter de plint uit laten komen, omdat ik plakplinten heb. Er zitten namelijk al vaste hoge plinten tegen de muur.

[ Bericht 7% gewijzigd door erkel op 24-10-2015 11:23:04 ]
Weisst
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:22:28 #74
75556 erkel
back from Dagestan
pi_157059250
-foutje-
Weisst
pi_157059505
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 10:35 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

We willen het eigenlijk zo neutraal mogelijk houden dus niet in een andere tint lakken.
Maar ik ben dus op zoek naar een goede lak.

Gewoon de lak wat opschuren voor het hechten en er een nieuwe laag overheen lakken. Het makkelijkste is om dezelfde lak te gebruiken.

De hele vloer gaan kaal schuren is veel werk en die grote schuurapparaten zou ik echt vermijden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')