abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156764517
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156764552
Mariposas, fijn dat jullie opvangadressen hebben. Maar weet dat mijn aanbod staat. :*
pi_156764580
Ik deed net een post :(

Ehmmm in het kort: Mariposas, heb je geen buikslaper?
R slaapt het best op haar buik met haar kont omhoog. Tsja...
  zondag 11 oktober 2015 @ 19:11:22 #4
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156764673
Nee, buik en zij ook geprobeerd, geen succes.
We bakerden trouwens in maar daar zijn we mee gestopt, in slaapzak ging het net zo goed/slecht.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156764676
Bedoel je dat hij per 24 uur maar 8 uur slaapt Mari?
Ik heb eens gekeken maar N. slaapt ook weinig, ik denk zo'n 10 uur waarvan 8 ' s nachts en de rest in hazenslaapjes overdag. Ze vindt in slaap vallen heel moeilijk, dat lukt alleen aan de borst, in de draagzak of als je haar (minstens een kwartier) op je arm wiegend draagt. Zo gauw je haar neerlegt wordt ze meestal heel snel weer huilend wakker. Als je haar wakker neerlegt, gaat ze boos huilen (niet in paniek, meer boos). Op de rug liggen vindt ze gewoon vreselijk; als ze in het wipstoeltje zit is dat oke, dan kan ze wel een uur rustig zitten rondkijken. Maar slapen ho maar.

Maargoed, is dat erg? Zo lang ze verder gelukig is enzo, vind ik het niet erg met een wakkere N. rond te lopen of haar in t wipstoeltje naast me te hebben. Ik ben wel erg gelukkig dat mijn man thuis werkt en we dus het rondlopen met haar kunnen delen. Als je alleen bent is het veel zwaarder.
pi_156764806
Oh jongens, ik kom afscheid nemen. Op dit moment voedend met een uitgeputte dreumes :o op mijn arm, in slaap (en mijn hand wordt gevoelloos :') )

Ik wil jullie bedanken voor de felicitaties maar vooral de vele tips en steun het afgelopen jaar. Wat een bijzonder jaar was het. Ik was nooit van plan moeder te worden tot een 2 jaar geleden en dit had ik nooit willen missen, wow :'( O+
Een jaar bv, proberen niet te beschermend te zijn (en dat gaat me wonderwel af!), niet teveel 'slecht' eten, wonder boven wonder redelijk mee eten met de pot (gisteren gesmuld van boerenkool maar dat leverde extreme krampjes op...). Druk stappen achter de Loopwagen, losstaan, 8 tanden, maat 80/86.

Opas en omas waren hier vandaag. Iedereen nu naar huis en ik voeden. Man haalt wheelybug van marktplaats op. Pakjes uitpakken was super, konijn van smartgame bunny boo, groot succes. Zelfgemaakte apptaart met sinaasappelsap ipv suiker, was groot succes! Bij de chinees was de energie op en was het huilen en jengelen. Snel eten en naar huis iedereen >:)

En nu kijk ik naar mijn lieve mannetje, jeetje een jaar :'( maar nog zo klein. Geen baby meer.

Ik wens jullie veel succes en geluk met jullie baby's.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hilmo op 11-10-2015 19:39:38 ]
  zondag 11 oktober 2015 @ 19:25:55 #7
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_156765010
Hilmo gefeliciteerd!!! Ik kan me je bevalverhaal nog zo goed herinneren, dat dat al een jaar geleden is :o
  zondag 11 oktober 2015 @ 19:33:28 #8
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156765154
Per 24 uur idd, Saskia. zelfde verhaal hier wel als N, alleen L is erg dreinerig en huilerig en gaapt de hele tijd, dus moe is hij wel. Gewoon maar zitten of liggen in de box houdt hij 10 minuten vol ofzo. Maar waar het mij me name om gaat is dat ik het idee heb dat hij wel wilt slapen maar zich niet kan overgeven aan de slaap en in paniek raakt. Hij hoeft van mij niet te slapen omdat dat de norm is, wel omdat hij duidelijk moe is. En met als bijkomend voordeel voor ons dat hij dan niet 's-nachts steeds maar 1-2 uur slaapt. :O
  zondag 11 oktober 2015 @ 19:34:55 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_156765171
Hilmo O+
disclaimer
pi_156765332
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 19:33 schreef Mariposas het volgende:
Per 24 uur idd, Saskia. zelfde verhaal hier wel als N, alleen L is erg dreinerig en huilerig en gaapt de hele tijd, dus moe is hij wel. Gewoon maar zitten of liggen in de box houdt hij 10 minuten vol ofzo. Maar waar het mij me name om gaat is dat ik het idee heb dat hij wel wilt slapen maar zich niet kan overgeven aan de slaap en in paniek raakt. Hij hoeft van mij niet te slapen omdat dat de norm is, wel omdat hij duidelijk moe is. En met als bijkomend voordeel voor ons dat hij dan niet 's-nachts steeds maar 1-2 uur slaapt. :O
Ik herken het wel van Melba.

Boek hielp bij ons om inderdaad 1 manier te kiezen en dat door te zetten. Melba sliep 10-12 uur per dag op die leeftijd en was idd ook moe en hangerig.

S avonds hebben we nog heel lang zijn bedje voorverwarmd. Dat bleek echt cruciaal. En dan steeds maar terugleggen, oppakken, knuffelen, stil laten worden, terugleggen. In t begin moesten we steeds doorgaan tot hij in slaap viel op je schouder en dan tot honderd ademhalingen tellen ( :') ) en dan in een goed warm bedje leggen en nog eens tot honderd tellen voor je je hand van zijn buik haalde en wegliep.

En na een poosje werd bedtijd steeds makkelijker en eerder (echt op tijd duurde wel vrij lang, maar toen ging het al heel lang zonder tranen).
Kwak
pi_156765335
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 19:33 schreef Mariposas het volgende:
Ah ja zo.... N. lijkt meestal niet echt moe, en huilt ook niet veel, dus dan zal het wel ok zijn.
Wordt L. dan ook snel wakker als ie eenmaal slaapt? Dat vindt ik bij N. wel zielig, dan ligt ze lekker te pitten en wordt ze na 5 min keihard huilend wakker. Alleen in de draagdoek kan ze urenlang achter elkaar tukken, dan moet ik r soms wakker maken omdat mn tieten op ploffen staan...
  zondag 11 oktober 2015 @ 19:54:38 #12
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156765532
Ja, precies hetzelfde hier. :) alleen in de draagdoek moet ik wel blijven lopen om hem te laten slapen. Heb al heel wat kilometers achter de rug. En ik haat wandelen. :') maar goed geen probleem, alleen s nachts ga ik niet wandelen. :P
  zondag 11 oktober 2015 @ 20:00:13 #13
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156765648
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 19:44 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik herken het wel van Melba.

Boek hielp bij ons om inderdaad 1 manier te kiezen en dat door te zetten. Melba sliep 10-12 uur per dag op die leeftijd en was idd ook moe en hangerig.

S avonds hebben we nog heel lang zijn bedje voorverwarmd. Dat bleek echt cruciaal. En dan steeds maar terugleggen, oppakken, knuffelen, stil laten worden, terugleggen. In t begin moesten we steeds doorgaan tot hij in slaap viel op je schouder en dan tot honderd ademhalingen tellen ( :') ) en dan in een goed warm bedje leggen en nog eens tot honderd tellen voor je je hand van zijn buik haalde en wegliep.

En na een poosje werd bedtijd steeds makkelijker en eerder (echt op tijd duurde wel vrij lang, maar toen ging het al heel lang zonder tranen).
Dat klinkt goed! Ik zie er wel tegenop. Het vraagt zoveel van mijn geduld, en als hij na een uur of 2 uur proberen slechts 10 minuten slaapt, kan ik zo pissig worden. Vorige week ben ik echt geëxplodeerd 's nachts na een hele dag proberen. Zo ken ik mezelf niet eens. :{
pi_156765673
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 19:54 schreef Mariposas het volgende:
Ja, precies hetzelfde hier. :) alleen in de draagdoek moet ik wel blijven lopen om hem te laten slapen. Heb al heel wat kilometers achter de rug. En ik haat wandelen. :') maar goed geen probleem, alleen s nachts ga ik niet wandelen. :P
Ja dat, stilstaan is evil. Gelukkg hou ik wel van wandelen.
Maar met mn heupen rondjes draaien mag ook.
pi_156765939
Mariposas
Peuter is niet de meest fantastische slaper. Toen ze baby was werd ze snachts elk uur wakker en overdag viel ze maar niet in slaap.. soms aan de borst maar eenmaal in haar bedje werd ze wakker. Echt niets hielp. Er is hier een pedagoog geweest maar omdat S.ara niet kon huilen (ivm erge reflux gaf ze gelijk over.. en dan verslikte ze zich) was het best moeilijk om een patroon te doorbreken. We hebben er uiteindelijk voor gekozen om samen te slapen. Anders konden we gewoon niet functioneren.
Ben echt zo wanhopig geweest.. veel wandelingen gemaakt ondanks erge BI. In de Stokke kinderwagen viel ze soms in slaap. We hebben uiteindelijk moeten accepteren dat ze niet makkelijk slaapt en weinig slaapt.. Ze was een lieve knuffelbaby maar slapen en vaste voeding..pfff..

Misschien een idee om iemand mee te laten kijken? Ik vond het wel fijn om er met een deskundige over te praten (was een kennis, dus drempel was iets lager.)

Hilmo
Wat gaat een jaar toch snel!!! Klinkt als een geslaagde verjaardag!!

We zijn vandaag voor de 2e keer @ Monkey town geweest :D
S.ophie is echt dol op andere kinderen. Groot of klein maakt haar niets uit.
E.mma was nu minder verlegen en ging op ontdekkingstocht. Erg leuk om te zien. Ze zijn alleen wel erg lang :o alle lopende kindjes waren even groot of kleiner. E en S zijn qua motoriek gewoon baby, maar dat leek wel gek.. alsof E en S achter lopen qua ontwikkeling :P

We gaan hun 1e verjaardag waarschijnlijk samen vieren met neefje en nichtje (schoonfam is erg groot) en dan gaan we naar Monkey Town :D vandaar dat ik ze daar nu de boel laat verkennen haha
pi_156765968
Hilmo. O+. Veel plezier bij de dreumesjes!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 11 oktober 2015 @ 21:06:23 #17
409579 LuDann
All the way
pi_156767635
We hebben nu voor de tweede avond opeen een krijsfestijn. Op dit soort momenten besef ik pas echt hoe we het getroffen hebben dat het niet elke avond zo moeilijk is. We wisselen af, man zit nu met haar boven. Mijn rug trekt de draagdoek even niet meer (en ook daarin is het worstelen, telkens weer wakker worden gaan krijsen alsof de wereld vergaat).

Ik ben er achter gekomen dat mijn gehoor wat achteruit is gegaan; ik hoor de thermometer niet als 'ie piept. Volgens mijn man is het een behoorlijk harde piep, maar ik hoor dus gewoon helemaal niks. Ik dacht dat het ding stuk was. :')
pi_156767779
Hilmo nog gefeliciteerd met je dreumes! *O*

Mariposas wat vervelend dat het nog steeds zo prut gaat. Zou het slechte slapen misschien kunnen komen juist door oververmoeidheid?

Achteraf bezien was dat hier het probleem in de eerste paar weken na de kraamweek. We hielden M. veel bij ons, maar blijkbaar werd ze te veel geprikkeld, waardoor ze overdag uiteindelijk helemaal niet meer sliep en ook steeds meer ging huilen. Na een paar weken oefenen met overdag in de wieg slapen (dat was in het begin veel krijsen bij neerleggen) en structuur in het dagritme, ging het veel beter. Nu hebben we ook een narcolept net als Mauw ;) En als we niks doen (als: bijtijds in bed leggen) blijft ze ook gewoon wakker en vechten tegen de slaap.

Anyways.. Ik hoop heel erg dat het boek voor jullie zal helpen! Huilen doen die kleintjes niet zomaar, maar het is zo vervelend als je er niet achter komt waarom..
  zondag 11 oktober 2015 @ 21:20:28 #19
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_156768143
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 21:06 schreef LuDann het volgende:
We hebben nu voor de tweede avond opeen een krijsfestijn. Op dit soort momenten besef ik pas echt hoe we het getroffen hebben dat het niet elke avond zo moeilijk is. We wisselen af, man zit nu met haar boven. Mijn rug trekt de draagdoek even niet meer (en ook daarin is het worstelen, telkens weer wakker worden gaan krijsen alsof de wereld vergaat).

Ik ben er achter gekomen dat mijn gehoor wat achteruit is gegaan; ik hoor de thermometer niet als 'ie piept. Volgens mijn man is het een behoorlijk harde piep, maar ik hoor dus gewoon helemaal niks. Ik dacht dat het ding stuk was. :')
Hier ook een krijsfestijn, geen idee wat er is -O- ja misschien vermoeidheid, maar slapen lukt niet. Draagdoek was ook niet goed ;( op een gegeven moment was ie zelfs te veel in paniek en te wild om aan te leggen.

En idd, ik prijs me ook gelukkig als ik de verhalen van anderen hier lees :@

Hoewel ook wel 'fijn' om te lezen dat we niet de enige zijn..

Morgen de eerste prikjes, ik ben benieuwd, hopelijk heeft ie niet al te veel last.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_156768630
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 21:10 schreef kazy het volgende:
Hilmo nog gefeliciteerd met je dreumes! *O*

Mariposas wat vervelend dat het nog steeds zo prut gaat. Zou het slechte slapen misschien kunnen komen juist door oververmoeidheid?

Achteraf bezien was dat hier het probleem in de eerste paar weken na de kraamweek. We hielden M. veel bij ons, maar blijkbaar werd ze te veel geprikkeld, waardoor ze overdag uiteindelijk helemaal niet meer sliep en ook steeds meer ging huilen. Na een paar weken oefenen met overdag in de wieg slapen (dat was in het begin veel krijsen bij neerleggen) en structuur in het dagritme, ging het veel beter. Nu hebben we ook een narcolept net als Mauw ;) En als we niks doen (als: bijtijds in bed leggen) blijft ze ook gewoon wakker en vechten tegen de slaap.

Anyways.. Ik hoop heel erg dat het boek voor jullie zal helpen! Huilen doen die kleintjes niet zomaar, maar het is zo vervelend als je er niet achter komt waarom..
Ja precies dat!

En nu nog hoor, als ik te laat ben met in bed stoppen dan gaat ie niet meer slapen en is t niet echt gezellig hier :')
Kwak
pi_156768756
Mijn baby is een rampenplan met slapen, maar ze wordt wel steeds leuker *O*

Dus hou vol en als je het bijna niet meer redt: houd in je hoofd dat je ooit wraak kan nemen. Zeg een zondag nadat ze flink uit zijn geweest en met kater kotsend het bed in zijn gerold. Dat is de perfecte dag voor een extra vroeg ontbijt met het hele gezin. Waarbij je als wekker een pan met pollepel gebruikt.
Ik kan er al helemaal bij wegzwijmelen hoe ik dat aan ga pakken O+
  zondag 11 oktober 2015 @ 21:53:18 #22
335643 faptist
Maakt fouten
pi_156769364
Helaas toch herkenbaar. Kon me wltijd zo gelukkig prijzen met ro's slaapgedrag, maar de laatste twee weken is het prut.
Ze slaapt wel snel in, maar ze wordt tegenwoordig weer 2x per nacht wakker en dat ben ik niet meer gewend.
Tussen 3 en 4 ben ik tegenwoordig dus standaard op :'(

Vandaag wilde ik -erg - vroeg naar bed. Samen met ro (dus rond 19:00).
Ik ben namelijk uitgeput van deze week en vanmorgen liet ze me ook al niet uitslapen..
Maar mevrouw wilde niet slapen. Of nouja. Ze wíl wel slapen, maar had het te benauwd of moet dan hoesten; weer wakker. Van 19:45 tot 21:00 gejammerd.. Frustratie en Oogjes wrijven. The works.
Nu lig ik dus met een stapel kussens in m'n rug en ro in de draagdoek. Ze slaapt.
Eindelijk.

Man heeft een ui doorgesneden en naast het bed gezet. Die lucht :X
Plz vertel me dat het werkt. .. :')
pi_156770335
Die ui staat hier ook Fap. Het werkt vast ergens voor. Ik weet alleen nog niet waarvoor...
pi_156771049
Hier wel een goede slaper maar wij verwarmen 's avonds en 's nachts zijn wieg voor (net als Kwak deed voor M.)

Twix valt tijdens/na zijn fles namelijk in slaap en als we hem in zijn koude wieg leggen, wordt hij wakker en gaat hij huilen. Bij een warme wieg slaapt hij verder. En wij dus ook...

Sterkte voor alle slechte slapers :*.

Dit weekend hadden we alle visite afgezegd. Dat was echt het beste wat we konden doen. We hebben genoten van elkaar en zijn vandaag uren wezen wandelen op de hei. Daarna wat gaan drinken. Zo fijn! Nu wel last van mijn ks maar het was het zo waard!
pi_156771541
O+ Malteser!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_156771563
Wieg verwarmen deden wij ook tot ze 8/9 weken was, anders inderdaad zo weer wakker en huilen! Inmiddels niet meer nodig. Vaak jammert ze nog even als ik haar in het wiegje leg, maar dat duurt meestal 2 minuten en dan is ze vertrokken.

En MevrC, begon onderaan met lezen en ik moest een paar keer lezen voor ik zag dat je echt een ui bedoelde en niet user icon :') bedtijd!
  zondag 11 oktober 2015 @ 22:56:59 #27
409579 LuDann
All the way
pi_156771949
Nou ja! Zelfde verhaal als gisteren, de hele avond krijsen en opeens een omslag naar superwakkere blije baby. Wat is deze. :')

Ik heb haar maar mee naar beneden genomen en nu ligt ze happy as a clam op haar speelkleed te kirren en naar speeltjes te meppen.

Trollbaby.
pi_156775021
Hier ook weer een nachtmelba. Arme kind was weer helemaal nat, luier bijna droog... Ik vermoed een flieperend piemeltje en boven zn luier uitgeplast.

J heeft kind verschoond, ik het bed, nu weer slapen :O
Kwak
pi_156775199
Een kijkje in mijn nacht. Elke nacht deze week.
Om 9 uur sliep ze.
10 uur wakker
Half 11 wakker
Half 12 wakker
Om de 20 minuten wakker
Vanaf 2 uur is het wel tijd om op te staan en te spelen *O*
pi_156775468
Koffie?

Maar serieus, Skittles, hoe functioneer jij nog?
pi_156775513
Jezus Skittles.... Nu ze bijna 1 is nog steeds :'(

Mijn post was ook niet bedoeld als klacht, meer een constatering.
Kwak
  maandag 12 oktober 2015 @ 06:48:36 #32
409579 LuDann
All the way
pi_156775546
Wat Inge zegt, hoe functioneer jij nog, Skittles. Ik val bijna om hier en dat is al na 2 nachten gespook.
  maandag 12 oktober 2015 @ 06:53:46 #33
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_156775565
Skittles, ik zou echt niet fatsoenlijk kunnen functioneren met die wakker tijden. Dan knijp ik in mijn handjes. De meiden werden altijd 1x per nacht wakker voor een nachtvoeding, maar sliepen daarna gelijk. Sinds vorige week gaat t goed. 23:00 tot 7-00/8:00. Een enkele keer er uit voor een speen of om ze recht te leggen.

Arme Melba. Soms vraag ik me wel eens af hoe luiers werken of niet werken. L heeft wel eens een beetje gepoept en dan komt het er toch bovenuit, terwijl de luier echt goed zit.
pi_156775583
Kannonuh skittles.... Al gecast voor the walking dead? Hoe hou je het vol?!
Hier ook al een paar nachten geen doorslaaps meer :N grotendeels SnoT als oorzaak dus ook hier meurt de kinderkamer naar ui (viskraam). Masr het helpt allemaal geen meter. Luuf (mag off nog niet, i know), ui, baby neusspray, snotzuiger... The whole sjabang, maar nog steeds (al 3 weken nu) snotz! Nu na een flesje is ie weer in slaap gesukkeld dus wellicht speelt honger ook mee?!
  maandag 12 oktober 2015 @ 07:15:10 #35
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156775604
Pff, Skittles... Dat is toch niet normaal? Ook voor Lou zelf lijkt het me echt niet fijn? Ook al alles uit de kast getrokken qua trucs neem ik aan?
Had denk ik allang een kussen op iemands hoofd gedrukt. :X ik heb niet veel slaap nodig maar ik haat het als m'n slaap continu onderbroken wordt.

Voor de winter zal het nog lastig worden om uit bed te komen, het wordt ijskoud in dit huis.

Over het boek hebben heeft geholpen, nacht ging goed. Zo goed dat ik vannacht even geb gecheckt of hij niet inmiddels was overleden, maar dat viel mee. ;)
  maandag 12 oktober 2015 @ 07:20:07 #36
409579 LuDann
All the way
pi_156775619
Vervelend Lijnloos, dat snot. Ik ga me er ook mentaal maar op voorbereiden, donderdag gaat Wolk voor het eerst naar de opvang en dan zal het wel snel raak zijn.

Fijn Mariposas, van de goede slaaps! Ons huis wordt ook zo koud 'snachts, kon echt moeilijk opstaan. :O
pi_156775663
Lekkere nachten Skittles! :*

Ik werd zaterdagochtend helemaal vrolijk wakker. 2 nachtvoedingen!

Het was een eenmalig actie, vannacht werd hij elke 45 minuten wakker (volgens mijn man, ik kijk niet meer op de klok). Uiteindelijk is hij rustig gaan slapen, in mijn armen. Hij begint zwaar te worden!
Misschien moet ik dat droomboek halen, kijken of er iets verandert kan worden.

Ook Frits is verkouden dus onze kamer ruikt naar een frietje speciaal. O+

Beterschap voor de snotneusjes. :*
pi_156775666
Pfff.. Skittles hoe houden jullie het vol inderdaad!

Ik heb best veel slaap nodig om goed te kunnen functioneren, dus van tevoren was ik wel echt bang voor de gebroken nachten. Moet zeggen dat ik het beter trek dan verwacht, maar ik mag dan ook absoluut niet klagen met tot nu toe max. 1-2 nachtvoedingen.

Fijn dat jullie vannacht een betere nacht hadden Mariposas!
pi_156776091
Die temperatuuuuur vannacht ;( hou op echt. Ik werd zelfs wakker zonder dat mn baby dat was :{
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_156776110
Vandaag voor het eerst mijn grote weer naar school gebracht mét A.! Vraag me niet hoe, maar het is gelukt :')
Maar nu staan mn boobs op klappen omdat A. vanmorgen ineens niet meer kon aanhappen en toen het eindelijk gelukt was lurkte ie drie keer stevig en dat was m :P
en nu ben k zo moe dat ik zo mn bed weer in kruip geloof ik :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_156776192
Wij hebben nooit echt horrornachten gehad. In het begin sliep ze wel moeilijk, maar eigenlijk alleen in het ziekenhuis was het kut. Thuis kreeg ze iig al snel een dag-nacht ritme en sliep ze iig steeds 3 uur achter elkaar. De bv ging toen snel goed en dus kon ik haar uit bed vissen, voeden en weer terug leggen, al lag ze nog een paar keer op mij te slapen 's nachts. Ze sliep toen alleen met pink, dus lag ik daar met lamme arm die pink erin te houden, daarna pakte ze een week of 2 een speentje, maar die werd al gauw vervangen door de duim. Sindsdien sliep ze in bed, en steeds langer. Met een week of 8 volgens mij al de eerste doorslaapnacht. Nu slaapt ze het klokje rond. Dus tips heb ik niet, want hier ging het vrij snel goed. Maar dat is wel uitzondering denk ik zo. En waarschijnlijk ook dankzij de duim, want die weet ze snel te vinden als er huils zijn.
pi_156776415
De nachten zijn hier eigenlijk altijd wel redelijk tot goed gegaan. Toen N. nog veel last van haar allergie had gilde ze hele dagen en sliep overdag hooguit een half uur. Van uitputting sliep ze 's nachts dan vaak door van tien tot half zes. Sinds het beter gaat zijn de nachten wat minder geworden, maar ik mag nog steeds niet klagen.

Nu ze al ruim een week verkouden is (snotteren en vooral veel hoesten, zo naar) komt ze wel weer veel vaker 's nachts. Gisteren was het 23.00 (we kregen haar echt niet eerder op bed) - 02.45 - 05.45 - 07.00 - 08.00. Niet geweldig, maar ze slaapt tenminste gelijk weer. Als ik haar alleen hoef te voeden trek ik dat prima. Als ik daarna nog een tijd(je) met haar bezig zou moeten zijn zou ik het echt niet trekken, ik heb best veel slaap nodig. :z

Het valt me best van mezelf tegen, je stelt je natuurlijk in op gebroken nachten, maar als het dan een keer niet zo goed gaat valt het toch wel erg tegen. :@

Skittles en Cho :*

En Pinq inderdaad, wat een temperatuur vannacht! Ik werd wakker met megakoude voeten en zit nu onder een omakleedje naast N.'s bed tot ze in slaap valt. :')

Oh en N. is vandaag al 5 maanden, waar blijft de tijd? :'(
pi_156776663
Ik merkte pas dat het koud was, toen ik Y uit bed haalde vanmorgen. Ze had gewoon koude beentjes. :o
Niks van gemerkt. Maar ze sliep verder prima, heb nu een extra dekentje.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 12 oktober 2015 @ 11:51:40 #44
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156778069
even een vraagje .. vanaf 7 maanden mogen ze brood toch ? Met een beetje roomboter erop ?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 12 oktober 2015 @ 11:59:14 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_156778180
Ik zou eerst beginnen met sabbelen aan een broodkorst, djmo. Maar het mag inderdaad al wel. Zit Michael inmiddels al in de kinderstoel?
disclaimer
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 12 oktober 2015 @ 12:01:48 #46
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156778225
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 11:59 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zou eerst beginnen met sabbelen aan een broodkorst, djmo. Maar het mag inderdaad al wel. Zit Michael inmiddels al in de kinderstoel?
in de bumbo :)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_156778227
R is een soort Mauw. Ze slaapt minstens 20 uur per etmaal en maakt 's nachts standaard een ruk van zo'n acht uur.

Ik geniet ervan zolang het duurt, want mijn ervaring is dat dit in de dreumes/peutertijd ineens heel anders kan zijn. L heeft een paar jaar lang gevonden dat de dag om stipt om tien voor vijf 's ochtends begon.

[ Bericht 1% gewijzigd door -Spring op 12-10-2015 12:13:20 ]
  maandag 12 oktober 2015 @ 12:02:59 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_156778235
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 12:02 schreef -Spring het volgende:
R is een soort Mauw. Ze slaapt minstens 20 uur per etmaal en maakt 's nachts standaard een ruk van zo'n zes uur.

Ik geniet ervan zolang het duurt, want mijn ervaring is dat dit in de dreumes/peutertijd ineens heel anders kan zijn. L heeft een paar jaar lang gevonden dat de dag om stipt om tien voor vijf 's ochtends begon.
Doe dat eens niet :')
disclaimer
pi_156778340
Ik ben trouwens toch voorzichtig begonnen met een eerste hapje hier. Dit met het idee dat ze de eerste maanden toch nog nauwelijks iets binnenkrijgt (ze likt idd wat aan de lepel), maar met zes maanden wel genoeg geoefend is om echt wat binnen te krijgen en te profiteren van de voordelen die in die nieuwe richtlijn worden genoemd. Die zijn ook niet voor de lol verzonnen. (Of zou Nutricia het onderzoek gesponsord hebben? :+ )

Als je 'pas' met zes maanden begint, duurt het anders best nog wel even voordat ze echt wat binnen krijgt. En dr darmpjes hebben er met dat minimale likje nauwelijks last van. Ze heeft nog steeds gewoon dr borstvoedingspoep ook gelukkig. O+ :@
pi_156778485
R eet brood! Met veel plezier. Wij doen er roomboter zonder zout, fruitstroop van zonnatura, jam van zonnatura, avocado of banaan op en geven het in dubbelgevouwen repen.
Die trekt ze zelf open om ze over zichzelf en de stoel heen te smeren. :')

Eettoppers verder: peer, kiwi (met schil, sabbelt ze eruit) tomaat, broccoli. Verder eet ze nog vanalles, maar dit zijn haar favorieten.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 12 oktober 2015 @ 12:25:25 #51
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156778572
in de bumboseat:

en dat snaveltje maar opendoen voor een stukje brood , hij probeerde het elke keer uit m'n handen te grissen _O-

maandag 12 oktober 2015 @ 12:28:39 #52
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_156778613
Spring daar hoef je toch geen :@ achter te zetten? Dit is jouw manier en jouw mening. Wat een ander daar van vind mag ie op een plaats steken waar geen zonlicht komt :+.

Wij zijn ook niet met exact 6 maanden begonnen en meneer zit nu doodleuk een rozijnenbol op te peuzelen (volgens Kleintjes mogen rozijnen nog niet). Hij doet het er goed op en heeft er geen last van, dus mooi laten gaan dan.
pi_156778700
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 12:28 schreef NotTheSame het volgende:
Spring daar hoef je toch geen :@ achter te zetten? Dit is jouw manier en jouw mening. Wat een ander daar van vind mag ie op een plaats steken waar geen zonlicht komt :+.

Wij zijn ook niet met exact 6 maanden begonnen en meneer zit nu doodleuk een rozijnenbol op te peuzelen (volgens Kleintjes mogen rozijnen nog niet). Hij doet het er goed op en heeft er geen last van, dus mooi laten gaan dan.
Ik deed een :@ vanwege het hartje achter te borstvoedingspoep. Want die ruikt zo lekker, vind ik. Zo naar een tijdperk dat nooit meer terugkomt.

:@ dus. :')
pi_156778787
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 12:34 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ik deed een :@ vanwege het hartje achter te borstvoedingspoep. Want die ruikt zo lekker, vind ik. Zo naar een tijdperk dat nooit meer terugkomt.

Mijn collega at net soep die op borstvoedingspoep leek. Ik moet nog even mijn referentiekader naar werksetting omschakelen geloof ik.
pi_156778836
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 12:39 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Mijn collega at net soep die op borstvoedingspoep leek. Ik moet nog even mijn referentiekader naar werksetting omschakelen geloof ik.
Pompoensoep? Precies bv-poep idd. :Y)
  maandag 12 oktober 2015 @ 12:44:56 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_156778846
Rijkgevulde bloemkool-curry?
disclaimer
pi_156778891
Geen slaap overleef ik door vooral maar gewoon door te gaan en er niet bij na te denken.

Eettoppers hier: tonijn, kaas O+ , Spaanse wereldburger, rijst, lasagne, yoghurt en kwark

Ze eet nu ook zelf met lepel of vork. Dan wil ik haar een stukje geven om in haar mond te stoppen, pakt ze het uit mijn hand, doet het op haar lepeltje/vork en stopt die in haar mond :')

Borstvoedingspoep O+
Vastvoedselpoep :r
pi_156779654
Ik heb zaterdag geslapen tot 12 uur 's middags. :@

Vorig weekend tegen M gesnauwd dat als hij opstaat met R dat het ECHT NIET nodig is dat hij mij ook steeds wakker komt maken 'want dat is gezelliger' en dat ik gewoon MOE ben en GA WEG! :( :( :(
Zaterdag durfde hij dus pas toen het middag was. :D Ik schrok enorm toen ik de klok zag. :@

Maarre... compleet ander referentiekader mbt slaaptekort dus dan Skittles en co. :')

En het was heeeeerlijk!
pi_156779858
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 13:35 schreef ingee het volgende:
Ik heb zaterdag geslapen tot 12 uur 's middags. :@

Vorig weekend tegen M gesnauwd dat als hij opstaat met R dat het ECHT NIET nodig is dat hij mij ook steeds wakker komt maken 'want dat is gezelliger' en dat ik gewoon MOE ben en GA WEG! :( :( :(
Zaterdag durfde hij dus pas toen het middag was. :D Ik schrok enorm toen ik de klok zag. :@

Maarre... compleet ander referentiekader mbt slaaptekort dus dan Skittles en co. :')

En het was heeeeerlijk!
:o
Dat is zeker lekker :D
Tijdens het verlof bleef ik ook elke dag tot minstens 10 uur in m'n bed meuren O+
pi_156779942
:D ingee, wat heerlijk!

Ik kijk zo uit naar de dag dat ik ineens verschrikt op de klok kijk en denk, wtf, zó laat? :D

Helaas heeft dat deze 5 maanden nog niet mogen gebeuren. :6
pi_156779952
Wij waren vanmorgen om 9 uur eruit, en dat was vroeg. Net viel de kleine man op m'n borst in slaap, nog half naakt na een dramatische huilpartij na een dramatische luier. Ik heb maar even mee geslapen op de bank tot de deurbel mij wakker maakte. Heerlijk.

Ik vind het wel lastig dat ik niet zoveel gedaan krijg deze dagen, maar als ik hem nu neer leg is hij binnen 10 min wakker... Ik probeer me er maar aan over te geven..
  maandag 12 oktober 2015 @ 13:54:48 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_156780060
lievelingseten van mauw:

1. Friet
2. Lasagna
3. Nasi goreng

Rot op mama met je groenteprut :')
En ingee, wat een luxe! Koester dat! Hier ben ik ALTIJDDDD degene die opstaat voor de baby dreumes. Manlief denkt nog steeds dat het kind het fijn vindt om 's morgens in de houdgreep te knuffelen onder het dekbed anderhalf uur lang, wil zelf ook niet onder het dekbed vandaan komen, dus uiteindelijk neem ik 't dan inmiddels hysterisch kind maar mee naar beneden om het eten te geven :') ;(
disclaimer
pi_156780069
Als boetedoening neem ik alle nieslapeniebaby's een nachtje in huis. ;)
pi_156780337
Ik ben de man thuis denk ik. :+

O, maar R eet ook graag lasagna! Nasi nog niet geprobeerd, want de laatste keer was ik lui en werd het een pakje van conimex.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En tagliatelle met roomsaus, broccoli en zalm! Dikke vette tophit! Want slierten! O+ En uitwasbare pastasaus! O+
pi_156780372
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 13:54 schreef Stormqueen het volgende:

Rot op mama met je groenteprut :')
En ingee, wat een luxe! Koester dat! Hier ben ik ALTIJDDDD degene die opstaat voor de baby dreumes. Manlief denkt nog steeds dat het kind het fijn vindt om 's morgens in de houdgreep te knuffelen onder het dekbed anderhalf uur lang, wil zelf ook niet onder het dekbed vandaan komen, dus uiteindelijk neem ik 't dan inmiddels hysterisch kind maar mee naar beneden om het eten te geven :') ;(
O zo herkenbaar O+

"Wil je met haar eruit en even haar luier verschonen?"
- Ja straks *kijkt strak naar telefoonscherm of draait zich nog even om*
"Nee, nu graag"
- ik zeg toch dat ik het straks doe?

Ik ga al :(
pi_156780433
*boks* Inge. Ik heb zaterdag tot half twaalf geslapen nadat ik man en kinders naar beneden had gebonjourd.

Ik doe weer eens een poging tot meeschrijven hier. Meestal mislukt ie jammerlijk binnen een paar dagen ;)

Mijn baby heeft nog niet zo'n goede motoriek dat hij zelf wat kan eten. Voor gepureerde prut gaat het snaveltje echter wijd open :) Stukjes moet hij nog niks van weten, ben benieuwd of hij een trauma heeft overgehouden aan z'n beademingstubes of dat dat vanzelf goed gaat komen.

Als ik hier lees hoe slecht jullie nachten zijn ben ik heel blij met de onze. Slaapkopje Tim slaapt in de nacht het klokje rond. In het weekend sliep hij zelfs uit tot half negen :o. Alleen jammer dat kleuter om 6.30 aan m'n bed stond :')
pi_156780525
Zijn wij samen ontaarde moeders Fannetje. O+

Wat is Tim toch een mooi jochie trouwens!
pi_156780603
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 14:08 schreef Skittles het volgende:

[..]

O zo herkenbaar O+

"Wil je met haar eruit en even haar luier verschonen?"
- Ja straks *kijkt strak naar telefoonscherm of draait zich nog even om*
"Nee, nu graag"
- ik zeg toch dat ik het straks doe?

Ik ga al :(
:Y

En vorige week toen ik iets te lang met vriendinnen aan de gin-tonics was geweest en Lucas 1 1/2 u na lights-out voor een fles kwam lukte het J niet zo goed om wakker te worden. En hij hoorde mijn }:| 'moet ik er uit??' :( als O+ 'Zal ik het even doen?' O+ *; Not. Amused. o|O
pi_156780636
Nasi is ook perfect voor in het haar

^O^
  maandag 12 oktober 2015 @ 14:20:57 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_156780672
Fijn, spring! O+
disclaimer
pi_156780994
Hoera Spring!

Loutje O+ ALLES is perfect voor in het haar toch?

Micheal zag ik over het hoofd! Lekker eten. O+

R wil kat zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat kleurt ze mooi in het interieur he! O+
pi_156781283
Wat fijn Spring!
pi_156781450
Goed idee Ingee! Dat ding hebben wij hier ook nog staan, maar de katten kijken er niet naar om. Is vast ook leuk voor O straks! Kan hij samen met de kat spelen!

O is goedgekeurd bij het consultatiebureau! Volgt mooi zijn eigen lijntje en is nu 60,5 cm en 5490 gram. 500 gram erbij in vier weken dus! En de inentingen vielen enorm mee. Na de eerste was het gewoon huilen, en na nummer twee werd hij een tomaatje. Knalrood en even naar luchthappen zoals hij vaker doet als hij overstuur is, maar daarna was hij al redelijk snel weer stil, en nu ligt hij in zijn bedje rustig met z'n handjes te spelen, iets wat hij volgens de verpleegkundige pas over een maand zou moeten kunnen.
  maandag 12 oktober 2015 @ 15:15:33 #75
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_156781769
Spring jeej! *O*

FF fijn dat hij goed groeit en weinig last van de prikjes heeft

Ingee O+
  maandag 12 oktober 2015 @ 15:21:02 #76
409579 LuDann
All the way
pi_156781865
Wat een goed nieuws, Spring!

Als ik die foto van Skittles bekijk houd ik mijn hart vast. Ik ben niet dol op schoonmaken dus ik zie een hoop werk aankomen. :')

FF, wat fijn! Hoe ziet de curve eruit, volgt hij een beetje een middenlijntje ofzo?

Ik ben ook altijd diegene die eruit gaat met en voor de baby. Afgelopen week had mijn man vrijgenomen dus hij sliep elke ochtend uit tot laaaaat. Als ik Wolk niet mee naar beneden had genomen had ze gewoon een week geen daglicht gezien. :')
pi_156782264
Fijn -spring! *O*

Ingee, wat is ze groot zo :o jouw kleine katje.

Ik heb Fedde van het weekend aan een sperzieboon laten sabbelen en al eerder een keer aan een komkommertje laten likken... Hij vind het geweldig maar krijgt ook inderdaad geen hol binnen (hoewel misschien de erwtjes uit het boontje, die waren wel verdwenen :+ )
Hij kan echter nog niet grijpen dus laat zich gewoon op het stukje vallen in de hoop dat het in zijn mond terecht komt en begint dan als een malle te sabbelen en zuigen... mijn knapperd :')
pi_156782543
Fijn dat R.'s heupjes goed zijn Spring!

L. heeft van het weekend aan een appel gelikt. Vond man een goed plan. :') Ze keek er erg niet begrijpend bij. Verder wachten we wel tot 6 maanden denk ik.
Ik legde ook uit dat ik wilde gaan rapleyen. Toen ik uitlegde wat dat was kreeg ik als antwoord: Ja, geef het dan niet zo'n moeilijke naam, zeg gewoon dat we niks gaan pureren en dat we d'r zelf laten klooien.

Man komt hier uit bed als het nodig is, gaat even met haar zitten als het nodig is, laat mij uitslapen als ik daar behoefte aan heb. Maargoed, hij mag ook 3 avonden in de week gamen van mij, dus ik denk dat we het wel eerlijk doen.

Slapen heb ik hier echt-echt niks over te klagen. L. is narcoleptisch aangelegd en slaapt 's nachts het klokje rond. Overdag doet ze regelmatig een tukkie. Vaak niet langer dan 45 minuten, maar dat kan me ook niet zo veel schelen. 't Is zo'n leuke vrolijkerd. O+

Ze heeft d'r voeten ontdekt. Ik vind het echt hilarisch als ze helemaal scheel en onbegrijpend naar die dingen zit te kijken. En als ze tegen m'n knieën aan zit op de bank zeg maar, dan tilt ze zelf haar hoofd op.
Ik ben zo overdreven trots als ze iets nieuws kan. Nooit gedacht dat je zo van je kind kan genieten. *;
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_156782663
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 14:18 schreef JufMariska het volgende:

[..]

:Y

En vorige week toen ik iets te lang met vriendinnen aan de gin-tonics was geweest en Lucas 1 1/2 u na lights-out voor een fles kwam lukte het J niet zo goed om wakker te worden. En hij hoorde mijn }:| 'moet ik er uit??' :( als O+ 'Zal ik het even doen?' O+ *; Not. Amused. o|O
Heul herkenbaar.... Ik zei gisteravond ook tegen man "Als ie vannacht weer gaat spoken doe jij het maar want ik trek dat best slecht na 3 van die nachten waarbij ik amper 4 uur per nacht pak en jij keihard ligt te snurken"... vervolgens gaat ie lopen klootviolen en uiteindelijk een fles maken. Dus ik alsnog wakker en dacht laat ik effe met de neusspray meteen doen, krijg ik de zaklamp in mijn gezicht geschenen (want kennelijk is dat handig }:| ) en als ik dan mijn hoofd afwent met een "wow... " kreeg ik de volle laag dat ik niet zo pissig hoef te doen want hij probeert alleen maar te helpen :( het was echt heel gezellig vanochtend om 6 uur...
pi_156782668
Raar he Krisvc :D eerst denk je bij anderen 'nou ja, poe he, je baby kan iets dat alle andere baby's vroeg of laat ook kunnen, gefeliciteerd..' En ben je zelf net zo enthousiast :+

Hier ook niks te klagen qua slapen. Vannacht kwam ze om 03.30 of zo, zijn we al bijna niet meer gewend. Denk dat ze het ook koud had.

Verder gewoon blij en vrolijk :D Znet een enorme poepluier, dus we kunnen weer een week verder :+
  maandag 12 oktober 2015 @ 16:18:40 #81
409579 LuDann
All the way
pi_156782956
Leuk Kris! Ja herkenbaar hoor, die trots. Hier ook hoor. O+

Hier ook weleens een woordenwisseling over wie doet wat. Komt ook door slaapgebrek misschien, allebei wat prikkelbaarder. Maar het is altijd maar kort en zo weer goed. En als ik hem dan vals hoor zingen vanuit de kinderkamer terwijl hij Wolk aan het verschonen is dan valt dat zo in het niet. O+ Hij giechelt soms nog harder dan zij. :')

Ik kom er net achter dat mijn college woendag vervallen is. Op woensdag past mijn schoonmoeder op, maar nu afzeggen ga ik maar niet proberen na het drama van vorige week. Ik heb haar wel nog een kaartje gestuurd als bedankje voor het oppassen en dat er echt niks aan de hand is, maar volgens mij is de balans precair. Dus ik ga denk ik toch maar gewoon van huis en dan in de bibliotheek werken. :+ Ik maak me er gewoon makkelijk vanaf. :')
pi_156783207
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 15:21 schreef LuDann het volgende:
Wat een goed nieuws, Spring!

Als ik die foto van Skittles bekijk houd ik mijn hart vast. Ik ben niet dol op schoonmaken dus ik zie een hoop werk aankomen. :')

FF, wat fijn! Hoe ziet de curve eruit, volgt hij een beetje een middenlijntje ofzo?

Ik ben ook altijd diegene die eruit gaat met en voor de baby. Afgelopen week had mijn man vrijgenomen dus hij sliep elke ochtend uit tot laaaaat. Als ik Wolk niet mee naar beneden had genomen had ze gewoon een week geen daglicht gezien. :')
Het is vooral kind schoonmaken :+
  maandag 12 oktober 2015 @ 16:34:09 #83
409579 LuDann
All the way
pi_156783272
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 16:30 schreef Skittles het volgende:

[..]

Het is vooral kind schoonmaken :+
Ik voorzie nu al dat ik mijn kind vaak in haar luier ga laten rapleyen. :P
  maandag 12 oktober 2015 @ 16:34:32 #84
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156783280
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 16:34 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik voorzie nu al dat ik mijn kind vaak in haar luier ga laten rapleyen. :P
Dan moet je nog je kind schoonmaken :+
  maandag 12 oktober 2015 @ 16:39:25 #85
409579 LuDann
All the way
pi_156783376
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 16:34 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dan moet je nog je kind schoonmaken :+
Neuh joh, slijt vanzelf toch.
pi_156783385
Dat kwijlen ze er wel vanaf... gewoon lang genoeg alleen in die luier laten zitten.
pi_156783394
In bad zodra het er wel heel beschimmeld uit gaat zien :Y
  maandag 12 oktober 2015 @ 16:42:27 #88
409579 LuDann
All the way
pi_156783439
Of gewoon buiten in de regen laten spelen af en toe.
pi_156783464
"Wat zijn die groene stukjes, is dat schimmel?"
"Volgens mij kan het nog wel door voor broccoli, en als het echt gaat schimmelen zeggen we dat het champignons zijn"
  maandag 12 oktober 2015 @ 16:44:22 #90
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156783486

Mijn peuter, 2 jaar geleden O+. Ze is nog steeds een beetje oranje O+
  maandag 12 oktober 2015 @ 16:47:59 #91
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_156783550
Goed nieuws Spring *O*

ingee, wie wil dr nou niet kat zijn O+

Skittles, nasi :9

Soesa :D Die foto!

Fijn dat hij helemaal goedgekeurd is FF! De mijne ook! :)
Nu 54 cm en 4800 gram! Hij groeit echt lekker!
Ook de eerste prikjes gehad, zowel hij als ik moesten even huilen :') Maar het was snel weer voorbij :P
Nu ligt hij een beetje te pruttelen in zn bedje, hopelijk geen last verder.
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_156783815
Spring *O*

FF en MB, ook goedgekeurde kinderen *O*
Twix ook. Vandaag exact 4 weken en hij weegt nu 4100 gram en is 52 cm lang. Hij is dus al bijna 600 gram en 3 cm gegroeid O+.
Naveltje is aangestipt want daar zat nog een stukje aan en op zijn buik ging hij heerlijk rond liggen kijken. Arts was heel tevreden (en heel lief!).
  maandag 12 oktober 2015 @ 17:03:01 #93
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_156783820
Die foto's van etende baby's O+

Zo ziet mijn kind er elke avond uit, ik kan niet voeren en zij kan niet eten ;(

Gelukkig vind ze in bad gaan heerlijk. Beetje jammer alleen dat ze in bad tegenwoordig maar tot dr enkels schoon wordt.
pi_156785662
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 14:18 schreef -Spring het volgende:
Yeah! Robins heupjes zijn oké!
*O*
Wat een opluchting en fijn en *O* feest *O*
Schudden voor gebruik
  maandag 12 oktober 2015 @ 19:18:26 #95
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_156786552
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 12:34 schreef -Spring het volgende:

[..]

Excuus, verkeerd gelezen :@. Het word tijd dat ik weer eens door kan slapen, misschien word ik dan eens iets helderder.

Ik heb me vandaag toch iets gedaan... Tijd voor mezelf :@ . Manlief was op tijd thuis, dus die heb ik met Draak en Piranha binnen opgesloten, en ik ben de hele middag bezig geweest ons overtollig tuinhout op te stoken. Heerlijk even de pyromaan uithangen }).
pi_156787736
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 11:59 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, joh... Ik geef Y al stukjes brood. Ze eet zo een halve boterham weg. En dan als toetje krijgt ze het korstje.
Ik dacht, als een rijstwafel mag, dan kan dit ook wel. En CB had het over olie of boter toevoegen aan de hapjes, voor de vetten. Ik zag het nut niet zo icm borstvoeding, magoe, ik ging er derhalve vanuit dat het op brood ook wel mocht.

Verder denk ik dat Y een appelallergie heeft. Hele rode wangen heeft ze na een half (4maanden) potje moes. Ik heb GM al een PM gestuurd, volgens mij had haar dochter het ook.
pi_156788469
Leuk die foto's en verhalen over hapjes :D Wat dat betreft kijk ik daar wel echt naar uit!

Mijn baby heeft vanmiddag een hele poos naar haar handjes zitten kijken met een blik van :? Geweldig! En ze gaat heel blij liggen doen (soort van spartelen) als je haar nu iets aangeeft :D

Ik ga dat gekeutel overdag met haar toch wel missen straks. Morgen mijn eerste werkdag weer, ben er stiekem een beetje zenuwachtig voor ook al slaat dat nergens op :@ Maar daarna ben ik weer vrij ivm de begrafenis op vrijdag, dus eigenlijk is het zo meer een wendag voor mij :')
  maandag 12 oktober 2015 @ 20:34:38 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_156788560
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 20:03 schreef Risu het volgende:

[..]

Oh, joh... Ik geef Y al stukjes brood. Ze eet zo een halve boterham weg. En dan als toetje krijgt ze het korstje.
Ik dacht, als een rijstwafel mag, dan kan dit ook wel. En CB had het over olie of boter toevoegen aan de hapjes, voor de vetten. Ik zag het nut niet zo icm borstvoeding, magoe, ik ging er derhalve vanuit dat het op brood ook wel mocht.

Verder denk ik dat Y een appelallergie heeft. Hele rode wangen heeft ze na een half (4maanden) potje moes. Ik heb GM al een PM gestuurd, volgens mij had haar dochter het ook.
ik keur het ook niet af he ;) maar even aan de smaak en structuur wennen, daar doelde ik op. Roomboter is goed voor baby's.

Vervelend van de allergie!

Snoenk, herkenbaar van de enkels _O-
disclaimer
pi_156789265
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 20:32 schreef kazy het volgende:
Leuk die foto's en verhalen over hapjes :D Wat dat betreft kijk ik daar wel echt naar uit!

Mijn baby heeft vanmiddag een hele poos naar haar handjes zitten kijken met een blik van :? Geweldig! En ze gaat heel blij liggen doen (soort van spartelen) als je haar nu iets aangeeft :D

Ik ga dat gekeutel overdag met haar toch wel missen straks. Morgen mijn eerste werkdag weer, ben er stiekem een beetje zenuwachtig voor ook al slaat dat nergens op :@ Maar daarna ben ik weer vrij ivm de begrafenis op vrijdag, dus eigenlijk is het zo meer een wendag voor mij :')
Ik ook.. Toch een soort 'nu hebben ze gemerkt dat ik helemaal niet zo goed ben in m'n werk en dat ze het zonder mij ook wel kunnen'.. hoewel ik rationeel ook wel weet dat dat heus mee zal vallen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 12 oktober 2015 @ 20:56:30 #100
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156789369
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 20:34 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik keur het ook niet af he ;) maar even aan de smaak en structuur wennen, daar doelde ik op. Roomboter is goed voor baby's.

Vervelend van de allergie!

Snoenk, herkenbaar van de enkels _O-
ik had 'm met 6,5 maand stiekem al eens een korstje brood gegeven in de wipstoel om rustig te houden toen ik moest koken :@ ;) en idd, die roomboter kan m goed gebruiken, de slanke den :') Hij woog vanmiddag op m'n eigen schaal 6270 , en dat is op de groeicurve van het cb tussen de onderste twee groene lijntjes in :') en toch is hij kerngezond.

pi_156789400
Onze baby ligt in het wiegje op de slaapkamer te slapen. We hadden haar nog bij ons in de kamer 's avonds, maar de laatste dagen vond ik haar dan wel vrij onrustig, dus om 20.00 uur na het douchen met papa (O+) in bed gelegd. Na een tijdje pinksabbelen en nog twee keer naar haar toe is ze om 20.30 uur in slaap gevallen. Ben benieuwd wat dat voor vanavond/vannacht gaat betekenen :+
pi_156789468
Ik las in die richtlijn over dieetmargarine op brood voor een baby.. daar zit toch niks nuttigs voor ze in.. :? 't is sowieso troep eigenlijk.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 12 oktober 2015 @ 21:07:53 #103
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156789918
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 20:58 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik las in die richtlijn over dieetmargarine op brood voor een baby.. daar zit toch niks nuttigs voor ze in.. :? 't is sowieso troep eigenlijk.
joh, alle kinderen moeten tegenwoordig exact hetzelfde eten, zodat ze allemaal binnen de lijntjes passen die het cb hanteert. Ik ben d'r een beetje zat van , hier ook. Ze blijven maar zeiken en auwehoeren dat michael zo licht is, maar als ze naar dat kind KIJKEN, zien ze een kerngezonde baby die overal om lacht, die alles eet wat ik 'm voorzet, die onbeperkt toegang heeft tot de borst, maar gewoon niet al te hard wil aankomen. ik vind het wel best inmiddels. Dat hele cb kan me de pot op :')

maandag 12 oktober 2015 @ 21:23:50 #104
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156790600
Waarom ga je überhaupt nog naar het cb, djmo?
  maandag 12 oktober 2015 @ 21:26:39 #105
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_156790725
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 20:58 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Volgens mij hebben baby's juist vetten nodig. En idd lijkt dieetmargarine me niet de gezondste keuze :?
pi_156790853
Ik heb speciaal een pakje smeerbare ongezouten roomboter gekocht voor Y. Ze smikkelt er lekker van. Ze zit op de -1 lijn, dus ze kan het best hebben. Van die halve boterham, beland er ook nog een deel op de grond. Ik maak me er niet druk om.
Ik vind het wel een gedoe hoor, dat hele eten gebeuren. Ik moet er nu echt aan denken dat ik voor haar ook wat in huis heb voor als we iets eten wat ze niet mag. Want normaal krijgt ze wat de pot schaft, eventueel enigsins aangepast. Maar pizza krijgt ze dus niet, of iets met kruiden. Dan krijgt ze iets van fruit. Alleen nu de appel niet meer, jammer want ze vond het erg lekker, maar ook niet jammer want ze maakte er zo'n enorme zooi van.
Morgen maar even banaan proberen, dat vond ze eerst maar niks.
De basis is hier nog steeds borstvoeding. Verder dus, halve boterham 's middags en een bordje avondeten 's avonds.

Gisteravond spinazie, en ze sliep al om 7 uur :o ze vond het heerlijk en at haar bordje schoon leeg. Daarna nog lekker bv als toetje en aangezien de spinazie in haar ogen gesmeerd werd (want moe) ging ze zo snel naar bed. Als ze zo vroeg gaat, wordt ze meestal rond half 9 wel weer wakker. Maar nu dus niet. Buikje vol, klokje rond.
  maandag 12 oktober 2015 @ 21:31:21 #107
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_156790980
En zat ik van de week nog trots tegen mijn moeder te vertellen dat O. zo makkelijk is en van tandenpoetsen en neusspray ed geen enkel drama maakt... Daar had ik meer van moeten genieten want sinds gisteren is tandenpoetsen EEN HEEL GROOT DRAMA :'(
Vermoed nieuwe tandjes want ze heeft ook al een paar dagen een hele rode wang, zie alleen nergens geen bobbels of iets
pi_156791361
Ik vind het trouwens supergrappig als ze iets lekker vind, en het is op.. Dan gaat ze dus boos lopen doen. O+ :') meestal vind ik dat ze dan pech heeft. Ik vind het wel genoeg. Ze is te slotte pas net begonnen met de vaste hapjes. Soms geef ik dan wat van mijn bord.
Maar het is zo'n grappig gezicht.. Huuuuuuuuh }:| en als je dan wat aanbied, die beentjes op en neer wippen en dat snaveltje open. O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 12 oktober 2015 @ 21:47:07 #109
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156791616
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 21:23 schreef Mariposas het volgende:
Waarom ga je überhaupt nog naar het cb, djmo?
omdat ze me het gevoel geven dat ze anders de raad voor de kinderbescerming op m'n dak sturen :')

pi_156791804
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 20:53 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ik ook.. Toch een soort 'nu hebben ze gemerkt dat ik helemaal niet zo goed ben in m'n werk en dat ze het zonder mij ook wel kunnen'.. hoewel ik rationeel ook wel weet dat dat heus mee zal vallen.
Precies dat ja! "Blij" dat ik niet de enige ben die zo denkt.

Over cb; ik lees hier wel vaker dat er wat dubieuze producten worden aanbevolen door het cb. Dieetmargarine lijkt mij in ieder geval ook niet de gezondste keuze.. Nog los daarvan vind ik het sowieso al bizar wat je aan kant-en-klare meuk voor baby's kan kopen. Maar goed, ik ben nogal anti-pakjes en -zakjes :+
  maandag 12 oktober 2015 @ 22:13:02 #111
409579 LuDann
All the way
pi_156792349
En het antroposofisch consultatiebureau dan, DJMO? Dat geen optie?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 12 oktober 2015 @ 22:14:05 #112
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156792366
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:13 schreef LuDann het volgende:
En het antroposofisch consultatiebureau dan, DJMO? Dat geen optie?
wat is dat en zit dat ook in Alkmaar?

maandag 12 oktober 2015 @ 22:14:56 #113
409579 LuDann
All the way
pi_156792384
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:14 schreef DJMO het volgende:

[..]

Ik weet er het fijne niet van, maar er zitten iets van 25 vestigingen in Nederland dacht ik. Het is een alternatief voor het gewone consultatiebureau.
  maandag 12 oktober 2015 @ 22:15:37 #114
149959 SQ
snelle trees
pi_156792395
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:14 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik weet er het fijne niet van, maar er zitten iets van 25 vestigingen in Nederland dacht ik. Het is een alternatief voor het gewone consultatiebureau.
het wordt alleen niet vergoed door de verzekering ;)
disclaimer
  maandag 12 oktober 2015 @ 22:16:29 #115
409579 LuDann
All the way
pi_156792416
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:15 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ah oke, dat wist ik niet! Ik ken sowieso alleen de naam, meer weet ik er niet van. :')
pi_156792439
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:14 schreef DJMO het volgende:

[..]

Wel in Bergen :) alto-dorp ..
https://antrovista.com/index.php?pg=adressen&p=27
pi_156792715
Michael in Bumbo O+

R de kat :D O+ en wat lijkt ze al groot zo staand zeg!

:D de eetfoto's van Skittles en Soesa!

Kon het weer eens niet kort houden, dus maar ff onder spoilers :P (of lijkt dat op mobiel gewoon zo erg?)
Qua slapen:
SPOILER
Qua eten:
SPOILER
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 12 oktober 2015 @ 22:28:52 #118
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156792718
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:17 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Wel in Bergen :) alto-dorp ..
https://antrovista.com/index.php?pg=adressen&p=27
lol. Ik ben naar het 'gewone' cb hier in alkmaar al drie kwartier onderweg met het ov (of lopend, maakt geen eens verschil uit in tijd :') ) .. als ik dan een dorp verder moet ben ik nog langer tijd kwijt en kan ik er een dag voor gaan uittrekken _O-

pi_156792744
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:15 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Vaak wel door de aanvullende, als je die hebt :)

DJMO ik begrijp dat 't wat te ver weg is, maar mocht je vragen hebben, PM gerust :) Ik weet vanuit mijn opleiding relatief veel over antroposofie/antroposofische blik op kinderen en zodoende ook het eea over het sofische consultatiebureau (en waarom het wel of juist geen aanvulling zou kunnen zijn)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 12 oktober 2015 @ 22:32:47 #120
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156792794
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:28 schreef Gevalletje het volgende:
Michael in Bumbo O+

Kon het weer eens niet kort houden, dus maar ff onder spoilers :P (of lijkt dat op mobiel gewoon zo erg?)
Qua slapen:
SPOILER
Qua eten:
SPOILER
qua je tweede spoiler: ja, die kokhalsreflex is normaal. Je zou je meer zorgen moeten maken als hij die niet had. Je hoeft echt niet meteen te verwachten dat hij een stuk peer kan afhappen, maar steeds iets grover prakken ipv te pureren is nu wel aan te raden :)

maandag 12 oktober 2015 @ 22:33:01 #121
335643 faptist
Maakt fouten
pi_156792800
Hapjes..
Ik merk dat ze vers eten niet zo goed eet. Kant en klaar shit wel. Dat is kirren, wiebelen van blijdschap en het tongetje eruit.
Ik probeer het misschien niet eens meer. Ben een beetje angstig dat ik haar iets geef wat ze nog niet mag :@
Wat echt debiel is. Dat weet ik, maar dit is zo makkelijk en kan niet fout gaan. Toch?

Brood krijgt ze zonder beleg of met smeerbare grasboter.

Ro
04:00 borstvoeding
07:00 borstvoeding
09:30 fruithapje (vers)
11:00 afgekolfde melk 150 cc
13:00 broodkorstje (In het weekend probeer ik haar brood te laten eten)
Op kdv krijgt ze dan warme hap (rijst met courgette ofzo)
15:00 afgekolfde melk 130 tot 180 cc (
:o )
17:00 borstvoeding
18:00 half potje Olvarit en verse groenten waar mee gespeeld wordt / aan gelikt.
19:00 borstvoeding (meer voor het in slaap vallen)

Tandenpoetsen gaat hier prima. Durf er verder niets over te zeggen ivm fokwet.
Zag dat haar Dracula gebit binnenkort compleet wordt gemaakt. Haar linkersnijtand begint nu ook door te komen.
Hoop dat hij voor Halloween een beetje door is, zodat we een mooie Dracula foto kunnen maken *)

Weet niet meer voor wie we mochten juichen voor goede heupjes, maar *O*

En snoe
Wat een mooie eet foto!

En ik zag R. Prachtig zitten en staan in een op kleur afgestemde woonkamer. O+ Ben zo blij met haar foto updates. Zo'n tevreden smoeltje

Michael ziet er wel Badass uit in z'n legerprintje. Bevalt de Bumba?
Kijkt Michael nou een beetje scheel, Djmo?
Vind hem trouwens niet dun eruit zien hoor. Wel heel gelukkig!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 12 oktober 2015 @ 22:35:25 #122
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156792858
nu moet ik toch even lachen. Nieuwsgierig dat ik ben, ging ik toch even kijken bij die website van die hier in bergen. en wat zie ik als allereerste staan?!?!
quote:
http://www.therapeuticum-egelantier.nl/

Het Therapeuticum Egelantier nodigt u van harte uit:

Michaëlviering in het teken van 35 jaar Therapeuticum Egelantier

Zondag 27 september 15.00-17.00 uur
Jammer dat het al geweest is

Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 12 oktober 2015 @ 22:37:27 #123
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156792900
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:30 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Vaak wel door de aanvullende, als je die hebt :)

DJMO ik begrijp dat 't wat te ver weg is, maar mocht je vragen hebben, PM gerust :) Ik weet vanuit mijn opleiding relatief veel over antroposofie/antroposofische blik op kinderen en zodoende ook het eea over het sofische consultatiebureau (en waarom het wel of juist geen aanvulling zou kunnen zijn)
*even onthouden voor morgen * thanks alvast!

maandag 12 oktober 2015 @ 22:40:15 #124
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156792959
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:28 schreef Gevalletje het volgende:
Michael in Bumbo O+

Qua slapen:
SPOILER
Qua eten:
SPOILER
1, ja het hoort erbij. Daarom kan je met babies ook nog zo goed rapleyen, het kokhalsreflex. Zoek anders op youtube filmpjes van rapley op, daar kan je zien wat normaal is.

2, het lijkt mij verstandig als je kinderehbo gaat volgen. Ik denk dat het je al veel zekerder maakt, of in ieder geval minder angstig, als je excact weet wat je moet doen mocht het mis gaan.

Je klinkt namelijk echt meer angstig dan hetgeen nog gezond is :) .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  maandag 12 oktober 2015 @ 22:59:11 #125
409579 LuDann
All the way
pi_156793428
Kinder-EHBO klinkt inderdaad als een goed idee. Ik heb natuurlijk nog geen enkele ervaring met vast voedsel geven, maar je komt wel erg angstig over, Gevalletje. En je vriend ook misschien? Kan ook zijn dat hij jouw angst versterkt door zijne eigen ongerustheid, en vice versa. Ik zou doen wat Away zegt, die fimpjes opzoeken, en die dan samen kijken. Dan ziet je vriend ook wat normaal is.
pi_156793585
Gevalletje mag ik je een tip geven die ik zelf bij kinder ehbo heb geleerd? Zolang ze hoesten, kokhalzen ga je nooit op hun rug kloppen. Dan heb je kans dat het stukje wat dwars zit echt in hun keel schiet. Gewoon laten kokhalzen, hoesten dus. Zolang er gehoest wordt is er luchtverplaatsing en (nog) geen sprake van verstikking.

Eng blijft het overigens wel hoor als ze lijken te stikken. Nu mijn jongens 1.5 zijn heb ik af en toe nog steeds momenten dat mijn hart in mijn keel zit. ;)
pi_156793891
http://www.babyledweaning(...)hoking-infant-resus/

EHBO bij stikkende baby's - filmpje.

En erg belangrijk: het verschil tussen kokhalzen en echt stikken leren herkennen.
pi_156794349
En nog even pureren is natuurlijk ook niks mis mee Gevalletje!
Je zal alleen toch binnenkort over gaan op meer stukjes, Dan is het wel fijn om te weten hoe en wat.
Kom anders eens lunchen bij R, die laat je met liefde zien hoe je al kokhalzend eten tegen de muren smijt. :(

Kunnen jullie trouwens nog droog blijven tijdens het badje? Alles - Moet - Nat!
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 06:10:24 #129
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156796617
Pureren is inderdaad niks mis mee, zeker niet als dat rust geeft. Maar het is wel handig dat brood gewoon gegeten kan worden.

Het was overigens geen aanval he! :)
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_156796677
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:33 schreef faptist het volgende:
Hapjes..
Ik merk dat ze vers eten niet zo goed eet. Kant en klaar shit wel. Dat is kirren, wiebelen van blijdschap en het tongetje eruit.
Ik probeer het misschien niet eens meer. Ben een beetje angstig dat ik haar iets geef wat ze nog niet mag :@
Wat echt debiel is. Dat weet ik, maar dit is zo makkelijk en kan niet fout gaan. Toch?

In principe (volgens Rapley dan) mogen ze vanaf 6 maanden alles hebben, behalve honing. Honing mag pas na een jaar. Zout en suiker met mate.
pi_156796755
Gevalletje, wat naar dat je het zo eng vind :* zo vond ik het in het begin ook, maar toen ik merkte dat ze met het kokhalzen inderdaad alles eruit werkte verdween die angst. Heb haar wel een paar keer uit de stoel gevist en op de kop gehouden, maar dat is misschien -4x geweest de afgelopen 5 maanden. Mijn vriend vind het ook nog steeds eng, die haalt nog steeds de korstjes van haar brood als ik niet kijk }:| :')

Kinder ehbo lijkt me wel een goed idee, al is het alleen maar zodat je er iets zekerder van wordt ^O^ Ik wil het ook nog steeds doen :@
pi_156797067
Ik ben inmiddels een beetje gewend aan dat reflex. Toch geef ik de avondhap nog wel geprakt. Ze slikt anders van die grote stukken zo door. Ik eet dat zelf trouwens ook geprakt. De boterham, rijstwafel geef ik wel gewoon zo. Die worden zacht in haar mond, dus dan vind ik het niet zo erg.

Ik was gisteren eindelijk in een jumbo.. Vak met maisboogies leeg. }:|
pi_156797111
Het kokhalzen is niet zo'n prettig gezicht, maar tegelijkertijd als je goed kijkt wat er gebeurt, ook wel mooi. Sowieso is het heel belangrijk en dat kun je ook goed zien, dat het eten niet in het keeltje zit, maar gewoon achter in de mond. De natuurlijke reflex is dus voor een baby die niet gewend is aan echt voedsel om dan te gaan kokhalzen. Het eten komt dan weer voor in de mond of gaat helemaal uit de mond. Vaak zie je dan dat je kind dat eten weer gewoon oppakt en opnieuw in de mond doet. Dat geeft dus wel aan dat het voor je kind niet vervelend is. Het mooie vond ik dat je gewoon een heel natuurlijk proces ziet van zo'n kindje dat duidelijk een instinct heeft om te willen eten maar het ook nog moet leren.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_156797121
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 08:15 schreef Risu het volgende:
Ik ben inmiddels een beetje gewend aan dat reflex. Toch geef ik de avondhap nog wel geprakt. Ze slikt anders van die grote stukken zo door. Ik eet dat zelf trouwens ook geprakt. De boterham, rijstwafel geef ik wel gewoon zo. Die worden zacht in haar mond, dus dan vind ik het niet zo erg.

Ik was gisteren eindelijk in een jumbo.. Vak met maisboogies leeg. }:|
Etos heeft ze ook :P
pi_156797214
Gevalletje, wat naar dat je er zulke rotervaringen mee hebt. Ik zou ook een cursus volgen inderdaad. KinderEHBO staat hier ook op de planning. Man krijgt het vanuit z'n werk, maar ik vind het zelf een fijn idee om te weten hoe ik moet handelen.

Jullie maken me ongeduldig om hapjes te gaan geven maar tegelijkertijd vind ik het een raar idee dat je het tijdperk 'alleen melk' dan afsluit. :')

L. sliep d'r gewoonlijke klokje rond alleen werd ik met lekkende boobs wakker. Daar gaan je borsten zich op aanpassen toch?

Vandaag beginnen man en ik met weer gezond eten. De laatste tijd toch wat te veel laten gaan. Zonder pakjes koken ben ik al mee aan het oefenen. Nu nog leren niet alles in m'n mond te stoppen. :P Vind eten wel een lastig iets. Als ik het zelf al niet goed onder controle heb, hoe moet ik het dan doorgeven?

Ik droomde vannacht dat ik Kwak's nakijkwerk had gestolen en ging verbeteren. Maar ze wilde het net zelf gaan nakijken en ze mocht er niet achter komen dat ik het had, want het moest een verrassing zijn. Dus stressstressstress om alles op tijd af te krijgen en weer terug te leggen. :')
pi_156797253
Mehehe, een Fokdroom. :')
pi_156797342
Hihi die droom _O-

Kokhalzen lijkt man nu ineens eng te vinden nu R en jaar is. Gaat kloppen op zijn rug. Toch maar eens zeggen dat niet te doen. Hij stopt enorme stukken in zijn mond en slikt in een keer door. Schoonmoeder vindt het op deze leeftijd dat we nog steeds fijn moeten snijden ;( Wel lange vingers geven want dat vinden ze zo lekker :') :X
pi_156798075
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 08:39 schreef Krisvc het volgende:
Jullie maken me ongeduldig om hapjes te gaan geven maar tegelijkertijd vind ik het een raar idee dat je het tijdperk 'alleen melk' dan afsluit. :')
Dit heb ik ook heel erg! En dan nog extra dubbel omdat ik de afhankelijkheid van borstvoeding soms best zwaar vind, maar tegelijkertijd de gedachte dat dat straks voorbij is best moeilijk vind. :')
pi_156798865
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 10:05 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Dit heb ik ook heel erg! En dan nog extra dubbel omdat ik de afhankelijkheid van borstvoeding soms best zwaar vind, maar tegelijkertijd de gedachte dat dat straks voorbij is best moeilijk vind. :')
Oh daar had ik nog niet eens bij stilgestaan, dat het borstvoeding only-tijdperk dan over is. Ik voel daar niet echt iets bij, vind het voeden nu leuk maar al die verhalen over baby's die eten ontdekken O+ Wil ook! Ik zie wel meer op tegen de anders dan borstvoeding-luiers :+
pi_156798908
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 10:55 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Oh daar had ik nog niet eens bij stilgestaan, dat het borstvoeding only-tijdperk dan over is. Ik voel daar niet echt iets bij, vind het voeden nu leuk maar al die verhalen over baby's die eten ontdekken O+ Wil ook! Ik zie wel meer op tegen de anders dan borstvoeding-luiers :+
Dat meer ja :) ik kan nog steeds niet wachten tot N. wat meer kan dan alleen lief liggen lachen. Zijzelf wil ook erg graag meer kunnen, maar dat lukt nog niet zo, tot grote frustratie... arme meid...
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:03:06 #141
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156798994
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 10:57 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Dat meer ja :) ik kan nog steeds niet wachten tot N. wat meer kan dan alleen lief liggen lachen. Zijzelf wil ook erg graag meer kunnen, maar dat lukt nog niet zo, tot grote frustratie... arme meid...
+1
Ben ook al echt naar het uitkijken naar bepaalde maanden. Januari ongeveer kan hij in het zitje van de kinderwagen, april in het fietsstoeltje, etc.
pi_156799296
Succes vandaag kazy! (Ja, de dag is al bijna half om :+)

Je droom Kris :D

En ik verheug me ook wel op alles wat M gaat leren! Maar ik vind de kleine dingen die ze nu kan ook al erg leuk om te zien. Toch wonderlijk hoe universeel bepaalde dingen toch zijn of zo.

Woah.. Laatste verlofdag! Daarom lig ik heel aso nog steeds met M in bed, allebei nog een beetje slapen en tussendoor keuvelen en knuffelen O+ Maar nu krijg ik honger, dus ga eruit :+

En tja.. Wat doe je op je laatste verlofdag? (Behalve je werktelefoon en tablet tevoorschijn toveren en opladen :P )
pi_156799318
Ja zo dacht ik ook, maar inmiddels is dat omgeslagen in *huil* nog maar 1 maand een baby, snik snotter huil, blijf asjeblieft nog even zo klein :'( :')

Maar de eerste stapjes kijk ik dan wel weer heel erg naar uit O+
pi_156800157
Mweh, vriend heeft een koortslip. Smeren, goed handen wassen, niet knuffelen.. Anders nog tips?
En net morgen is z'n eerste dag alleen met haar -O-
pi_156800221
Handalcohol. :Y

Wie wil L. proberen uit te leggen dat een knuffelbeer die groter is dan zij zelf niet helemaal in haar mond past?

[ Bericht 35% gewijzigd door Krisvc op 13-10-2015 12:28:30 ]
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:01:23 #146
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_156801147
Net met F. voor de eerste keer bij het consultatiebureau geweest. Nieuwe verpleegkundige :( Balen, want de 'oude' was heel tof. Deze maakte al meteen een indruk door aan J (die mee was) te vragen wat ie op zn hoofd had en er ook aan te zitten (vond ie niet leuk natuurlijk, duh!) J. heeft al sinds geboorte een aardbeienvlek op zn voorhoofd, maar deze vpk had dat nog nooit gezien... Ehr? :N

Ook de tips die ze gaf voor F.'s moeizame ontlasting ga ik maar niet uitproberen (olie in de fles bij een baby van 8 weken, nee, doe maar niet). Dat was dus prikjes en weer wegwezen...

De stats: 3997 gram, 53.8cm
Qua gewicht mooi op de -2 lijn, lengte ergens tussen -1en -2
pi_156801285
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 13:01 schreef mousemicky het volgende:
Net met F. voor de eerste keer bij het consultatiebureau geweest. Nieuwe verpleegkundige :( Balen, want de 'oude' was heel tof. Deze maakte al meteen een indruk door aan J (die mee was) te vragen wat ie op zn hoofd had en er ook aan te zitten (vond ie niet leuk natuurlijk, duh!) J. heeft al sinds geboorte een aardbeienvlek op zn voorhoofd, maar deze vpk had dat nog nooit gezien... Ehr? :N

Ook de tips die ze gaf voor F.'s moeizame ontlasting ga ik maar niet uitproberen (olie in de fles bij een baby van 8 weken, nee, doe maar niet). Dat was dus prikjes en weer wegwezen...

De stats: 3997 gram, 53.8cm
Qua gewicht mooi op de -2 lijn, lengte ergens tussen -1en -2
Jammer van de verpleegkundige maar wel fijn dat F. het goed doet! En de weegschaal per gram nauwkeurig? Hier gaat de weegschaal met stappen van 10 gram op het CB.
pi_156801390
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 12:14 schreef Krisvc het volgende:
Handalcohol. :Y

Wie wil L. proberen uit te leggen dat een knuffelbeer die groter is dan zij zelf niet helemaal in haar mond past?
De aanhouder wint!

Stats goed in verhouding MM *O*
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:17:10 #149
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_156801422
Jep, wel een heel exacte weegschaal blijkbaar. Die van het ziekenhuis ging ook in stappen van 10gram.
En hij doet t idd prima. Ik ga denk ik maar eens de flessen ophogen naar 120/4, krijgt ie misschien iets te veel binnen, maar dan hebben we denk ik wel een vrolijkere baby (en gewoon weer 4 uur tussen voedingen ;) )
pi_156801449
Oh dat is jammer MM, klinkt niet alsof jullie een klik hebben :+ De stats van F komen ongeveer overeen met lengte en gewicht van mijne bij de geboorte. Grappig om een kindje van acht weken met die afmetingen voor te stellen.

Ik moet toevallig ook vanmiddag naar het cb, benieuwd naar de stats nu. Ik schat meneer op ruim vijf kilo en 57 cm. Eens zien hoe ver ik er vandaan zit.

Ben even kwijt of hij nu al vaccinaties krijgt ook. Dit wordt het eerste cb bezoek, maar hij is nu ruim vijf weken. Volgende keer dat we moeten is hij al tien weken, maar de eerste prikken zijn met 6-8 weken las ik? Zal toch de volgende keer wel zijn dan.

Oh ja, weet iemand waar ze die kleine proefverpakkingen fv verkopen? Ik weet dat ze bestaan maar bij kruidvat hadden ze ze niet hier. Man wil graag een noodoptie in huis hebben (ik geef bv) en dit leek me handiger dan een groot pak.
pi_156801499
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 13:18 schreef Mineola het volgende:
Oh dat is jammer MM, klinkt niet alsof jullie een klik hebben :+ De stats van F komen ongeveer overeen met lengte en gewicht van mijne bij de geboorte. Grappig om een kindje van acht weken met die afmetingen voor te stellen.

Ik moet toevallig ook vanmiddag naar het cb, benieuwd naar de stats nu. Ik schat meneer op ruim vijf kilo en 57 cm. Eens zien hoe ver ik er vandaan zit.

Ben even kwijt of hij nu al vaccinaties krijgt ook. Dit wordt het eerste cb bezoek, maar hij is nu ruim vijf weken. Volgende keer dat we moeten is hij al tien weken, maar de eerste prikken zijn met 6-8 weken las ik? Zal toch de volgende keer wel zijn dan.

Oh ja, weet iemand waar ze die kleine proefverpakkingen fv verkopen? Ik weet dat ze bestaan maar bij kruidvat hadden ze ze niet hier. Man wil graag een noodoptie in huis hebben (ik geef bv) en dit leek me handiger dan een groot pak.
De lokale Albert Heijn heeft ze bij ons, wel achter de servicebalie.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:25:36 #152
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_156801556
De jumbo heeft die kleine verpakkingen hier wel. Met 3 pakjes kant en klare flesvoeding, hoef je alleen op te warmen (nutrilon standaard geloof ik).

Hier was de eerste keer cb eigelijk met 4 weken, maar toen ben ik niet geweest, want toen zat ik dezelfde dag bij de kinderarts. Prikken dus bij de tweede afspraak (8 weken), en dan weer bij 12 weken (derde afspraak). Verder heb ik nog niet gekeken ;)

Wij gaan trouwens morgen naar een cursus babymassage (eerste van 3 lessen), die wordt gegeven door de verpleegkundige die bij mijn bevalling was. Ik ben benieuwd of ze me herkent met make-up op en kleren aan :+ :o
pi_156801605
Wij hebben gister de eerste les babymassage gehad, was erg leuk. N. was een beetje moe, dus of zij het ook leuk vond weet ik niet zeker... ze sliep wel als een blok daarna :)
pi_156801796
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 13:17 schreef mousemicky het volgende:
Jep, wel een heel exacte weegschaal blijkbaar. Die van het ziekenhuis ging ook in stappen van 10gram.
En hij doet t idd prima. Ik ga denk ik maar eens de flessen ophogen naar 120/4, krijgt ie misschien iets te veel binnen, maar dan hebben we denk ik wel een vrolijkere baby (en gewoon weer 4 uur tussen voedingen ;) )
Hier gisteren de 4 kilo grens gepasseerd bij 4 weken precies. En hij meet 52 cm.
Wij bieden sinds gisteravond 120/4 aan ipv 90/3, omdat Twix zijn flessen de laatste dagen helemaal leeg dronk (voedingen om 7-10-13-16-19-23-3). Maar Twix drinkt nu steeds maar 90 cc op :P. De rest krijg ik er echt niet in en hij is tevreden. Dus helaas voor het CB. Overigens wel een super aardige arts hier!
pi_156801829
Ik heb O vanmorgen bij z'n oma gedropt voor een dagje proefdraaien en om even te kijken hoe ik qua brengtijden in de spits uit zou komen. Daarna thuis weer terug m'n bed in gegaan en net pas weer wakker geworden... Heerlijk! Nu rustig lunchen en kolven, en daarna even de stad in denk ik! Zo fijn, een dagje zonder baby! Misschien volgende week nog maar een dagje proefdraaien voor ik de week daarna weer aan het werk ga :o
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:06:32 #156
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_156802334
Babyloze dag, heerlijk :D
Ik had afgelopen weekend een babyloze middag. Vriend heeft me alleen naar de stad gestuurd (ga maar winkelen ofzo, even zonder kinderen, dat vind je vast wel leuk *O*)

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 13:39 schreef Malteser het volgende:

[..]

Hier gisteren de 4 kilo grens gepasseerd bij 4 weken precies. En hij meet 52 cm.
Wij bieden sinds gisteravond 120/4 aan ipv 90/3, omdat Twix zijn flessen de laatste dagen helemaal leeg dronk (voedingen om 7-10-13-16-19-23-3). Maar Twix drinkt nu steeds maar 90 cc op :P. De rest krijg ik er echt niet in en hij is tevreden. Dus helaas voor het CB. Overigens wel een super aardige arts hier!
Ah, maar Twix krijgt dan dus nog 7 voedingen? Dan lijkt het me niet erg dat ie z'n flessen niet helemaal leeg drinkt. We zitten hier op 6 voedingen, tot nu toe 6 flessen van 90/3, af en toe een grotere ertussendoor. Ik ga nu maar structureel over op 120/4. Dan zal er vast af en to wat blijven staan, maar heeft ie niet na 3 uur al weer honger ;).

De arts hier is trouwens ook nieuw, maar de oude was heel erg stom, dus deze kan alleen maar beter zijn :D. Ik heb d'r kort even gezien, en ze kwam iig erg sympathiek over (en ik hoop dat de volgende keer de oude verpleegkundige er weer is/ dienst heeft, want ze werkt er nog wel, maar was nu met de administratie bezig ofzo -O- )
pi_156802402
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:06 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ah, maar Twix krijgt dan dus nog 7 voedingen? Dan lijkt het me niet erg dat ie z'n flessen niet helemaal leeg drinkt. We zitten hier op 6 voedingen, tot nu toe 6 flessen van 90/3, af en toe een grotere ertussendoor. Ik ga nu maar structureel over op 120/4. Dan zal er vast af en to wat blijven staan, maar heeft ie niet na 3 uur al weer honger ;).

De arts hier is trouwens ook nieuw, maar de oude was heel erg stom, dus deze kan alleen maar beter zijn :D. Ik heb d'r kort even gezien, en ze kwam iig erg sympathiek over (en ik hoop dat de volgende keer de oude verpleegkundige er weer is/ dienst heeft, want ze werkt er nog wel, maar was nu met de administratie bezig ofzo -O- )
Jep! 6 overdag en eentje in de nacht inderdaad. En mij lijkt 90/3 dan ook voldoende. Maar willen langzaam toe naar 6 flessen en het CB adviseerde ons dan 120/4 aan te bieden.
pi_156802415
Zo, Q slaapt eindelijk na een paar pogingen. Nacht ging wat minder, wat vroeger wakker dan normaal en (daardoor?) een ochtenddutje die wat minder ging, daarna moe maar niet kunnen slapen. Net weer heel snel wakker, bleef even kijken en zag dat ie weer in slaap "valt", van die schrikreacties waardoor ie weer wakker wordt. Gek, heeft ie al maanden geen last meer van..

Bij de Jumbo hier staan de proefverpakkingen ook. Die zat vlakbij voor de verhuizing, nu niet meer, ik mis de Jumbo ;(

Goeie stats voor F! Hier bij het cb afwisselend vpk en arts. De arts is aardig en vindt alles goed gaan, de vpk vindt altijd wel weer iets wat ze niet goed vindt..

Bedankt voor alle tips :) . Had al het gevoel dat ik er te heftig op reageer en er te bang voor ben, toch fijn om dat bevestigd te zien, al moest ik er ook wat van snikken :') . Zo diep zit het kennelijk -O- . KinderEHBO heb ik al eens aan gedacht, nu toch maar eens kijken waar ze dat geven. Zal zo ook eens het filmpje bekijken. Ik denk dat vriend meer meegaat in mijn schrikreactie dan dat hij het ook eng vindt. Ik weet ook precies waar deze angst vandaan komt hoor.. Dacht alleen dat ik daar geen last van had, tot het eten dus begon.

Komt nog altijd door dat "verslikaccident". Weet dat ik het al eens eerder heb getypt..
SPOILER
Alleen al dit typen lucht soort van op.. Ik denk er ook nog regelmatig aan. Dan loop ik gewoon achter de wagen, Q lacht naar me en ineens is dat moment er weer. Dan denk ik "hoe had dit af kunnen
lopen, wat als ik alleen was geweest? Ik kon nog niet staan na de keizersnee. Wat een geluk hebben we toch gehad, wat ben ik toch blij dat het zo af is gelopen!" Leek me nooit zo'n probleem, misschien gek dat ik er nog zo regelmatig aan denk alleen. Maar als ie zich in eten verslikt, speelt dit moment zich binnen een paar seconden weer helemaal af en denk ik dat we dit keer misschien niet hetzelfde geluk zullen hebben..

Misschien dat wat dikker eten en wat grover gepureerd helpen om eraan te wennen. Hij eer momenteel ook wat dikker gepureerd eten en dat gaat juist heel goed :)
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:13:59 #159
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_156802490
De kinderarts vond hier juist 6 flessen van 90/3 prima, of aan de ruime kant toen F. Nog geen 4kg woog :?
Richtlijn is grofweg 150ml per kg, daar zit je met 4kg en 6*90/3 precies aan (netto 600ml).

Typisch hoe verschillend dat blijkbaar is per arts. Ik zou zeggen, bied gewoon aan, en kijk wat Twix drinkt. Hier ging van 7 naar 6 flessen heel geleidelijk. Wel je strakke schema loslaten, dan verschuift t een beetje (ene dag 6, andere dag 7 flessen ofzo), is het een tijdje ongelukkig (voeding om 1 en 5 uur s nachts) maar kom je daarna wel weer in een mooi nieuw ritme ;)
pi_156802509
Ik lees babyloze dagen en ga er van :'(... Ik ben nog geen moment zonder Twix geweest en het idee alleen al geeft tranen. Over 3,5 week hebben we een etentje en het idee dat ik dan een paar uur zonder hem ben maakt me echt meteen heel verdrietig.
SPOILER
.
Wordt dit nog beter?
pi_156802554
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:13 schreef mousemicky het volgende:
De kinderarts vond hier juist 6 flessen van 90/3 prima, of aan de ruime kant toen F. Nog geen 4kg woog :?
Richtlijn is grofweg 150ml per kg, daar zit je met 4kg en 6*90/3 precies aan (netto 600ml).

Typisch hoe verschillend dat blijkbaar is per arts. Ik zou zeggen, bied gewoon aan, en kijk wat Twix drinkt. Hier ging van 7 naar 6 flessen heel geleidelijk. Wel je strakke schema loslaten, dan verschuift t een beetje (ene dag 6, andere dag 7 flessen ofzo), is het een tijdje ongelukkig (voeding om 1 en 5 uur s nachts) maar kom je daarna wel weer in een mooi nieuw ritme ;)
Ah oké, dank voor de tip! En wat gek inderdaad, die verschillende adviezen :?
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:20:11 #162
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_156802618
Ja hoor Malteser, dat wordt beter ;) F. is mijn tweede he, dan gaat t allemaal wat sneller. En ook ik vond t niet echt makkelijk om sm op te laten passen vorige week toen vriend en ik uit eten gingen omdat we elkaar 10 jaar kenden. Had mijn ouders willen vragen, maar die waren op vakantie -O-

Gevalletje, wat je in je spoiler zet, dat wist ik niet. Met dat in je achterhoofd vind ik je reactie/ angst nu echt helemaal niet gek. Het feit dat het hier neerzetten oplucht is misschien ook wel een teken dat je er bv met de huisarts over zou kunnen praten. En die heeft dan misschien ook meteen goede tips voor een kinder ehbo cursus?
pi_156803597
T en ik zijn vandaag voor het eerst samen lang onderweg geweest. 40 minuten met de tram naar de andere kant van de stad, alwaar ik een tweedehands draagjas gekocht heb. Gezellig in de doek. Nu slaapt hij nogsteeds in de doek, terwijl ik snel even een broodje wegkauw. Weer een mijlpaal, en een stuk flexibiliteit terug! *O* *O* *O*
pi_156803943
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 08:39 schreef Krisvc het volgende:
Gevalletje, wat naar dat je er zulke rotervaringen mee hebt. Ik zou ook een cursus volgen inderdaad. KinderEHBO staat hier ook op de planning. Man krijgt het vanuit z'n werk, maar ik vind het zelf een fijn idee om te weten hoe ik moet handelen.

L. sliep d'r gewoonlijke klokje rond alleen werd ik met lekkende boobs wakker. Daar gaan je borsten zich op aanpassen toch?

Vandaag beginnen man en ik met weer gezond eten. De laatste tijd toch wat te veel laten gaan. Zonder pakjes koken ben ik al mee aan het oefenen. Nu nog leren niet alles in m'n mond te stoppen. :P Vind eten wel een lastig iets. Als ik het zelf al niet goed onder controle heb, hoe moet ik het dan doorgeven?

Ik droomde vannacht dat ik Kwak's nakijkwerk had gestolen en ging verbeteren. Maar ze wilde het net zelf gaan nakijken en ze mocht er niet achter komen dat ik het had, want het moest een verrassing zijn. Dus stressstressstress om alles op tijd af te krijgen en weer terug te leggen. :')
_O-

Hi la risch. En dankjewel. Ik open nu vol verwachting mijn tas O+
Kwak
pi_156804021
Meer elfmaanders (voor zover die hier nog zijn...) die ineens heel veel moeite met slapen hebben? Eerst konden we hem overdag niet meer zonder huilen in bed leggen, maar 's avonds en 's nachts na de voedingen nog wel. Daarna ging het overdag én 's nachts niet meer, en inmiddels ook 's avonds niet meer. :+.

Ik lag gisteravond om 20 uur zelf ook op bed omdat I alleen maar wilde slapen als hij tegen me aan lag. :').
pi_156804116
Fijn Jagar! Lekker naar buiten met de beeb.

Wij hebben ook een rondje gedaan, in de wagen. Ik moet nu eigenlijk aan het werk maar ben kapotmoe -O- misschien nu een dutje en dn vanavond nog wat werken :@

De vrije dag gaat zo snel, wasje hier, boodschappen opruimen, spelen met Melba, administratie en kasboek bijwerken en hoppa, t is haast einde van de middag...
Kwak
pi_156804179
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 15:36 schreef DevilsAndDust het volgende:
Meer elfmaanders (voor zover die hier nog zijn...) die ineens heel veel moeite met slapen hebben? Eerst konden we hem overdag niet meer zonder huilen in bed leggen, maar 's avonds en 's nachts na de voedingen nog wel. Daarna ging het overdag én 's nachts niet meer, en inmiddels ook 's avonds niet meer. :+.

Ik lag gisteravond om 20 uur zelf ook op bed omdat I alleen maar wilde slapen als hij tegen me aan lag. :').
Geen herkenning hier, alhoewel Melba sinds de elfmaandensprong (onder voorbehoud van het uberhaupt bestaan daarvan) wel bijna elke nacht een keer wakker wordt terwijl hij al heel lang doorsliep.

Sorry :* en sterkte
...
Kwak
pi_156804234
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:14 schreef Malteser het volgende:
Ik lees babyloze dagen en ga er van :'(... Ik ben nog geen moment zonder Twix geweest en het idee alleen al geeft tranen. Over 3,5 week hebben we een etentje en het idee dat ik dan een paar uur zonder hem ben maakt me echt meteen heel verdrietig.
SPOILER
.
Wordt dit nog beter?
Jij bent diegene (samen met je man) waar en wanneer en hoe lang je kind ergens heen gaat of er op hem gepast gaat worden.... en niet anders! :*
Schudden voor gebruik
pi_156804297
quote:

Jips, rond die tijd ging Js ook heel moeilijk doen met z'n slaaptijden. Ik kan hem nu ook niet wakker meer wegleggen. Dat duurde bij peuter maar tot 27 maanden, dus.... :P

Nee, positief. Js heeft vannacht weer voor het eerst in twee weken doorgeslapen, en ik heb hem net wakker weggelegd en hij sliep...
pi_156804302
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 15:45 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Geen herkenning hier, alhoewel Melba sinds de elfmaandensprong (onder voorbehoud van het uberhaupt bestaan daarvan) wel bijna elke nacht een keer wakker wordt terwijl hij al heel lang doorsliep.

Sorry :* en sterkte
...
Ik wilde dat ik dat kon zeggen. :D. We zijn van 1 naar 2 naar 3 nachtvoedingen gegaan.

We vermoeden ook tandjes trouwens - dat zou ook wel eens tijd worden... Hoe lang duurt het ongeveer voordat die dingen doorkomen na de eerste signalen?
pi_156804338
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 15:51 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik wilde dat ik dat kon zeggen. :D. We zijn van 1 naar 2 naar 3 nachtvoedingen gegaan.

We vermoeden ook tandjes trouwens - dat zou ook wel eens tijd worden... Hoe lang duurt het ongeveer voordat die dingen doorkomen na de eerste signalen?
Dat wisselt echt heel erg, per kind en per tand. Melba ettert nu al een poos maar nergens iets in zicht, terwijl de tand daarvoor bijna ongemerkt doorkwam, terwijl de eerste vier met veel huilen en pijn gepaard gingen :+ lekker veel heb je aan me vandaag...
Kwak
pi_156804342
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 15:51 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Dat verschilt, maar hier toch wel binnen een dag of 2.

Sterke met de slaapperikelen :* slopend en niet leuk.
pi_156804356
Wil ik wurm lekker in de draagdoek stoppen om naar de hertjes te gaan, zodat hij ze ook eens wakker mee maakt :P Want hij was super wakker. Ruikt mijn doek naar kattenpies! Ik keek gelijk naar de kat van GRRRR die terug gaapte van "Wat?!" (zal wel eens een ongelukje hebben gehad terwijl hij in de woonkamer opgesloten (zonder kattenbak) zat of zo)
Dus die maar in de was..... De rekbare maar uit de kast gehaald. Ik wist niet eens meer 1-2-3 hoe je die moet knopen :') Dus na snel filmpje gezocht te hebben wurm erin gewurmd...
Man dat draagt zwaar!! Het was trouwens beren koud! Ben zo blij met mijn geweven doekje O+ Er moet nu alleen echt een extra komen :P

SPOILER: plaatje bij het praatje
sorry dat ik niet zoveel mee klets over eten of slapen.. ik blijf dat jinxen als ik dat steeds doe :') Je kunt aan mijn wallen zien hoeveel mama liefde ik in de avond/nacht/ochtend moet geven ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door Stippelrientje op 13-10-2015 17:34:29 ]
Schudden voor gebruik
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:05:12 #174
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_156804543
Stippel, een kat die over je doekt pist is een heel goede reden om er nog eentje te kopen >:)

Ik heb zelf 3 dragers en een doek, want het zal je maar gebeuren dat de kat pist over 1 drager, de tweede wordt natgeplast door de baby en de derde natregent :+ :@
pi_156804660
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 16:05 schreef mousemicky het volgende:
Stippel, een kat die over je doekt pist is een heel goede reden om er nog eentje te kopen >:)

Ik heb zelf 3 dragers en een doek, want het zal je maar gebeuren dat de kat pist over 1 drager, de tweede wordt natgeplast door de baby en de derde natregent :+ :@
Precies! Nog even duidelijk aan mijn meneer maken ... zal straks heel dramatisch vertellen dat de draagdoek in de was zit en het ellenlang duurt voor drogen nu aan het rek... en en en .. :P
Ik ga met de tijd wel op zoek naar een draagdoek die nog lekkerder draagt met grotere kids.. O+
Schudden voor gebruik
pi_156805529
Ik heb een hele doekencollectie inmiddels :@. Lange voor buikdragen, korte voor rugdragen, dunne voor warm weer en dikke voor kouder weer. Met linnen of juist wol, of 100% katoen of hennep. Ik hou er zo van!! O+

Mijn kleine grote baby is alweer 8 maanden. Ik wil helemaal niet dat het zo hard gaat! Gelukkig heeft hij nog geen tanden en rolt of kruipt hij niet :+. Zitten is wel geweldig en droog brood het allerlekkerste dat er bestaat :D

Helaas is slapen ook niet echt zijn hobby. 4-6x wakker geen uitzondering, maar het gaat beter als je tegen mama aan mag liggen :').

Spammetje O+

SPOILER
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_156805768
oh hij begint meer op zijn broer te lijken! die oogopslag! maar I vind ik dromeriger ogen en A eerder olijk, klopt dat een beetje?

Wat een liefjen O+
Kwak
pi_156805825
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 16:59 schreef kwakz0r het volgende:
oh hij begint meer op zijn broer te lijken! die oogopslag! maar I vind ik dromeriger ogen en A eerder olijk, klopt dat een beetje?

Wat een liefjen O+
Ja hè! Ik vond dat ook opeens. Tot nu toe leken ze eigenlijk steeds minder op elkaar (wel pasgeboren O+) maar in oogopslag nu opeens wel. Hij is idd wel een pretletter. I was dat ook maar is dromeriger geworden nu hij ouder is denk ik.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_156806423
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 16:49 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb een hele doekencollectie inmiddels :@. Lange voor buikdragen, korte voor rugdragen, dunne voor warm weer en dikke voor kouder weer. Met linnen of juist wol, of 100% katoen of hennep. Ik hou er zo van!! O+

Mijn kleine grote baby is alweer 8 maanden. Ik wil helemaal niet dat het zo hard gaat! Gelukkig heeft hij nog geen tanden en rolt of kruipt hij niet :+. Zitten is wel geweldig en droog brood het allerlekkerste dat er bestaat :D

Helaas is slapen ook niet echt zijn hobby. 4-6x wakker geen uitzondering, maar het gaat beter als je tegen mama aan mag liggen :').

Spammetje O+

SPOILER
Wat een prachtige kleur kijkers O+
Schudden voor gebruik
pi_156806945
Oh, ons KDV mailt net met een actie voor ouders op 5 november, een avondje extra opvang van 17-20 (volgens mij wel betaald) waar je kind warm eten krijgt en een leuke activiteit, zodat je samen wat leuks kunt doen. J en ik gaan lekker uit eten O+
Kwak
pi_156807014
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 18:02 schreef kwakz0r het volgende:
Oh, ons KDV mailt net met een actie voor ouders op 5 november, een avondje extra opvang van 17-20 (volgens mij wel betaald) waar je kind warm eten krijgt en een leuke activiteit, zodat je samen wat leuks kunt doen. J en ik gaan lekker uit eten O+
Wat een toffe actie! :D ^O^
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_156807039
M is net 180 graden gedraaid in de box en ligt nu ook nog op haar zij!
Oh en nu is ze bijna rond! Ze verplaatst zich door steeds op haar zij te rollen :D
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:07:41 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_156807075
Oh die ijsberenmuts :D O+

En lieve tuurtje met zn knappe kale bakkes O+
disclaimer
pi_156807188
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 18:07 schreef Stormqueen het volgende:
Oh die ijsberenmuts :D O+

En lieve tuurtje met zn knappe kale bakkes O+
zelf gehaakt natuurlijk 8-)
Schudden voor gebruik
pi_156807774
Aww Stippel en Phaidra O+

Stippel, een extra doek is sowieso een goede investering! :Y)

Hier gaat alles z'n gangetje, al is N. nog steeds ziek. Haar hoestje wordt nu zo'n vervelende rochel dus de dokter wil ons morgen weer zien. -O- Ze is verder nog steeds vrolijk, ze slaapt op zich prima, ze komt alleen wat vaker voor een slokje 's nachts.

Wat hebben jullie kindjes met deze temperatuur aan in de kinderwagen / draagdoek? In de wagen doe ik haar een vestje aan, een mutsje op en ik leg een deken over haar heen. Zo lijkt ze het comfortabel te vinden, maar wat moet ik haar in godsnaam nog meer aandoen als het nog kouder wordt, twee mutsen? :') In de doek eigenlijk hetzelfde, maar dan een trui over haar heen ipv een deken.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:40:18 #186
409579 LuDann
All the way
pi_156807847
Ik heb een superwarm berenpakje voor in de wagen. En in de doek gaat ze onder mijn jas + een mutje.
pi_156808010
Oké, ik ben nog een berenpakjesnoob. :P Doe je die gewoon over normale kleertjes of over alleen een romper?
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:47:35 #188
409579 LuDann
All the way
pi_156808064
Ik gebruik hem alsof het een jasje is, dus over de kleertjes heen. :Y

Schattig man, zo'n ingepakte rolmops.
pi_156808074
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 16:05 schreef mousemicky het volgende:

Nog een kat? :D

En jinxen check. Wat een kutnacht.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:51:30 #190
409579 LuDann
All the way
pi_156808155
SPOILER

[ Bericht 24% gewijzigd door LuDann op 13-10-2015 19:04:07 ]
pi_156808290
Ik doe m'n kind echt nog geen muts op :@ maar die is natuurlijk al wat ouder.
De muts komt wel als het wat meer richting 0 gaat.
In de wagen draagt ze nu: kortemouwenromper, shirt met lange mouwen, dikke vest, broek, sokken, sloffen.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:57:23 #192
149959 SQ
snelle trees
pi_156808318
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 18:56 schreef Skittles het volgende:
Ik doe m'n kind echt nog geen muts op :@ maar die is natuurlijk al wat ouder.
De muts komt wel als het wat meer richting 0 gaat.
In de wagen draagt ze nu: kortemouwenromper, shirt met lange mouwen, dikke vest, broek, sokken, sloffen.
het was hier vanmorgen drie graden. Dus die kreeg een muts op.
disclaimer
pi_156808384
Ja, en afgelopen zondag met die snijdende wind helemaal! En stiekem doe ik het ook omdat het zo schattig staat. :@
pi_156808504
Ha, dat wilde ik inderdaad nog vragen, of het slim was om een muts op te doen. Ja dus, want ik vond het gewoon koud vanochtend.

En mijn dame was nutteloos op haar rug liggen zat.
SPOILER
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:17:26 #195
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156808597
*me like FOK!wet ..

ik zei van de week toch dat michael het vertikte om op zijn buik te rollen? Vanavond na bad, afgedroogd en in pyama in de box gelegd. Ik terug naar de badkamer om geert uit bad te halen, kom terug: Michael ligt vrolijk op zijn buik te spartelen ..
ik begon even aan mezelf te twijfelen : "Had ik 'm nou op z'n rug of buik neergelegd? Ik weet het niet meer :')" .. dus leg hem op zijn rug en loop weer naar de badkamer om Jan te helpen met zeep te pakken.

Kom terug in de woonkamer, en meneer kijkt me weer breed grijnzend aan .. OP Z:N BUIK! Dus ik leg hem op z'n rug, pak m'n telefoon, zet de camera aan en ga zitten wachten ..

:W dag mama .. ik heb geen zin meer, doe het zelf maar -O-

maar hij kan het dus wel iig :')

pi_156809035
Al.tijd.

Maar hij kan het *O*

Mijn narcoleptje ligt alweer :')

Geslapen van 9.30-11.30, 14.30-18.00 en nu dus alweer... Misschien heeft ie t stokje van Mauw overgenomen :+
Kwak
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:45:19 #197
409579 LuDann
All the way
pi_156809368
Grrr... alleen thuis, huilerige baby en ik MOET ETEN. Ik word bijna agressief tegenwoordig als ik niet kan eten. GA SLAPEN KIND.

Heb maar even snel online iets besteld. Lekker gezond & goedkoop maar niet heus. :')
pi_156809386
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 18:05 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wat een toffe actie! :D ^O^
:o ik zie net dat t nog gratis is ook *O*
Kwak
pi_156809437
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 19:45 schreef LuDann het volgende:
Grrr... alleen thuis, huilerige baby en ik MOET ETEN. Ik word bijna agressief tegenwoordig als ik niet kan eten. GA SLAPEN KIND.

Heb maar even snel online iets besteld. Lekker gezond & goedkoop maar niet heus. :')
Ik haaaaat omdenken, maar toch, jee nu heb je een legitieme reden om lekker eten te bestellen en met beebie op de bank te ploffen zonder koken en afwas :*
Kwak
pi_156809492
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 19:45 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

:o ik zie net dat t nog gratis is ook *O*
Whoa, wat tof! Doe mij zo'n opvang.

Als we dan toch mutsfoto's delen...
SPOILER: beertje
pi_156809678
Kijk wat voor blij ei er vandaag met de post kwam. :D

SPOILER
Noh Luna O+
pi_156809804
Ik trek wurm een jasje/vest extra aan. Dikkere broek en schoentjes als het koud is en een muts op zijn kale koppie en dan hup zo de draagdoek in. (ik ga nog van die beenwarmers maken soon)

In de wagenbak (ligvorm) blijft hij aardig warm. Heb wel een warmere deken erin liggen en hij krijgt meestal ook iets van een dikker vestje aan (omdat schouders en armen vaak "bloot" gemaaid worden). En een mutsje of zo op. Als we de avond ronde lopen dan piept hij soms nog wel eens.. en dan haal ik hem er even uit. Wikkel hem dan in mijn vest/jas en sjaal dragend tot hij slaapt. Pel hem dan met mijn sjaal los en dan ligt hij als een wrap onder de deken heerlijk in de bak te slapen. Snap dat wel, het is ook mijn lievelingssjaal ^^,

ik vind het overigens behoorlijk fris worden al, maar hannes ook steeds met "Wat zullen we je eens aantrekken vandaag?!"

ik heb trouwens van een oude trui een soort pyjama/jogging/harembroekje gemaakt. Daar ligt hij graag in te chillen ^^,
Schudden voor gebruik
pi_156809813
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 19:49 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Whoa, wat tof! Doe mij zo'n opvang.

Als we dan toch mutsfoto's delen...
SPOILER: beertje
O+
Schudden voor gebruik
pi_156809960
Ik moet nog een muts regelen, maar sloffen heeft ze nu wel eindelijk. Een maat te groot, want in haar maat waren ze niet leuk genoeg. Geeft niks, ze loopt toch niet. En nou doet ze er ook meteen een winter mee.
pi_156810052
Ommegot jullie baby's O+

Mijnes was voor het eerst de hele dag op het kdv en heeft zich voorbeeldig gedragen. Ze hebben ook wat geknutseld voor opa. Een hart met hand- en voetafdruk O+ Nu is ze kapotmoechagrijnig. Net als ik na een dag werken. Dat was wel weer fijn, weer een dag 'onder de mensen' :)

@rolbaby's: het is dat ze zo moe was, want anders ging ik nu ook oefenen met M. :P Ze mag natuurlijk niet achterblijven tov de andere julibaby's! Tijdje terug draaide ze steeds op haar zij, maar de laatste tijd heeft ze er geen zin meer in. Gillen en dingen vastpakken heeft nu prioriteit :+

IMA jij ook vast succes met de eerste werkdag morgen!
pi_156810181
Vorige winter was Melba nog mini, toen had hij in de bak een vestje aan en een muts op, dubbel dekentje over en de afdekflap erop, of een berenpakje aan en dan ook dekentje en flap.

Nu in de wageninzet zit hij metnblote voetjes (want sokken zijn evil) in de voetenzak (de bijbehorende van mutsy) met een extra vest aan en vandaag een jersey mutsje op. Voor de winter ga ik zelf weer een muts haken of breien O+

Hij was vandaah echt één bonk enthousiasme om naar buiten te gaan, kiektan

SPOILER
_O-
Kwak
pi_156810236
Oh en lieve mooie N en keteltje O+ en eerder al L met zijn berenmuts O+ die was ik nog vergeten.
Kwak
pi_156810241
Hahaha Melba :D

Dankje kazy!
pi_156810256
Whehe, ik zat echt te schaterlachen.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:19:03 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_156810266
mwehehehe kwak _O-
disclaimer
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:19:29 #211
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156810281
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 20:16 schreef kwakz0r het volgende:
-O- ik verwachtte een blij ei te zien _O-

dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:19:40 #212
335643 faptist
Maakt fouten
pi_156810282
Maltheser,

Ro is nu 6,5 maand en ik ben ook nog nooit een avondje weg of wat dan ook geweest. Ik werk wel 4 dagen per week en dan moet ik haar ook missen. Iets dat ik verschrikkelijk vind.
Ik heb gelukkig een hele lieve leidster op het kdv wat me een hoop rust geeft. Zeg ook altijd haar naam wanneer ik het over het kdv heb. "Ik breng haar naar Caro!"
Het is moeilijk, maar het is ook goed zo. Het went toch en op een gegeven moment zul je merken dat je opeens een uur of 2 echt gewerkt hebt en eventjes niet aan haar gedacht hebt.
Het enige moment van de dag dat ik nu erg moeilijk vind is het afronden van m'n werk - ophalen van ro.
Allerlei collega's en leerlingen die nog wat van je willen terwijl je het liefst een stormloop naar buiten doet. :D

Hapjes
Ik geef wel vers eten, maar heb altijd een potje paraat staan. Dat bedoelde ik te zeggen. Hier wordt dus gegeten en ontdekt. Geef ik broccoli dan krijgt ze ook broccoli snot ala Olvarit.

En fuck. Volgens mij krijg ik een koortslip. Nog noooooooit gehad, maar voel m'n lip zo trekken en een beetje een hard randje hebben ofzo. Gek gevoel.
:'(
pi_156810292
Melba :D " Ik haaaat kou " !
pi_156810296
quote:
Vorige winter was Melba nog mini, toen had hij in de bak een vestje aan en een muts op, dubbel dekentje over en de afdekflap erop, of een berenpakje aan en dan ook dekentje en flap.

Nu in de wageninzet zit hij metnblote voetjes (want sokken zijn evil) in de voetenzak (de bijbehorende van mutsy) met een extra vest aan en vandaag een jersey mutsje op. Voor de winter ga ik zelf weer een muts haken of breien O+

SPOILER
_O-
:D :') _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:21:13 #215
335643 faptist
Maakt fouten
pi_156810339
Oh en dat verhaal van Q.
Begrijp je zo goed! Lekker op je eigen tempo alles doen hoor.
Ik wil ook ehbo gaan doen. Toch maar eens inlezen hoe en waar dit gegeven wordt.

Ro past niet in een berenpak.
Gaan altijd maar tot 68 :'(
pi_156810504
Hahaha Kwak :D _O- O+

En hoe houden jullie kinderen dan hun muts op? Want de capuchon mag hier al niet eens.. :')
pi_156810548
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 20:21 schreef faptist het volgende:
Oh en dat verhaal van Q.
Begrijp je zo goed! Lekker op je eigen tempo alles doen hoor.
Ik wil ook ehbo gaan doen. Toch maar eens inlezen hoe en waar dit gegeven wordt.

Ro past niet in een berenpak.
Gaan altijd maar tot 68 :'(
Deze is er ook in 74-80 en 86-92!

http://www.ledsimprove.nl(...)utm_campaign=beslist
SPOILER
Kwak
pi_156810572
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 20:26 schreef Skittles het volgende:

En hoe houden jullie kinderen dan hun muts op? Want de capuchon mag hier al niet eens.. :')
Hij heeft hem vier keer van zn hoofs getrokken :@ voor de winter haak ik er een met een touwtje onder zijn kin en oorflappen :+
Kwak
pi_156810616
quote:

Dat vroeg ik me ook al af!
En ik voorzie ook ijsklomphandjes in de winter

Toastje O+ wat een genot he die frische lucht :D
pi_156810620
quote:

SPOILER
_O-
Haha lijkt wel of hij al een hulp lijn aan het bellen is.
Schudden voor gebruik
pi_156810672
quote:

De mijne heeft nog niet veel te willen....

merkte aan mijn neefje, die een hekel aan mutsen had, ze alleen ophield als het echt koud koud was.
Schudden voor gebruik
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:34:02 #222
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156810738
_O_ Melba
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:41:37 #223
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156811024
quote:

Yep, hier nog zo 1. Ineens krijsen als hij snapt dat hij naar bed toe moet.

Helaas is hij te onrustig om naast ons te liggen, dus blijft hij over het algemeen spelen totdat wij naar bed toe gaan.

Het helpt wel iets als we eerst alle dierenschilderijtjes dag zwaaien en welterusten wensen, maar een wonderoplossing is het niet }:| . Heeft vannacht ook van 23-5 geslapen en overdag 2 uur. Ben benieuwd hoe lang hij dat volhoud :P .
pi_156811085
quote:
1s.gif Op dinshudag 13 oktober 2015 20:30 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me ook al af!
En ik voorzie ook ijsklomphandjes in de winter

Toastje O+ wat een genot he die frische lucht :D
Ook zo leuk inderdaad. Na de wandeling willen drinken en even de handen warmen aan mijn warme lijf ;(
pi_156811142
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 20:42 schreef Skittles het volgende:

[..]

Ook zo leuk inderdaad. Na de wandeling willen drinken en even de handen warmen aan mijn warme lijf ;(
Dat heb ik 's nachts ook al weer met die koude nachten :X
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:44:20 #226
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156811164
Noh kwak! O+
En alle andere kindjes, N in doos, filmpje van Kris kan ik niet zien, Luna met de muts, beertje van Lu, wijze ventje van Phaidra en zoon van stippel met de mooie muts!

L draagt in de draagdoek nu een vestje met muts, zo'n babymutsje (want capuchon zakt vaak af) en gebreide slofjes naast z'n normale kleding. En de kinderwagen doen we (L :( ) niet aan, maar daar had ik een mooie Koeka slaapzak voor. }:|

Kazy hoe was je 1e werkdag?

L voert ook nog geen fuck uit. Alleen driftig grijpen naar die boxmobiel en daarbij stampen. Jezelf entertainen is zó saai. Die gaat echt voorlopig niet rollen of iets doen.
pi_156811308
Vanmorgen om 08.30 uur bij 3 graden droeg Twix in de kinderwagenbak:
Lange mouwen romper
Shirt met lange mouwen
Jersey broek
Sokken
Jas
Jersey mutsje
Deken
Afdekhoes kinderwagen

En dank voor jullie reacties op het oppassen. Ik wil er gewoon nog niet aan denken en zeker niet wanneer anderen voor ons alles regisseren.
Maar het is jullie inmiddels wel duidelijk dat wij niet zo dapper zijn qua 'van ons afbijten' :@
pi_156811339
En wat een mooie kindjes hier O+
pi_156812962
Ik kom alvast met een schuin oog spieken maar ga vooral van de kraamweek genieten O+
Vanochtend Is onze zoon G.uido A.lexander geboren na een turbo bevalling (tijdens het zetten van de ruggenprik kreeg ik zes cm ontsluiting cadeau :'))

pi_156813037
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 20:47 schreef Malteser het volgende:
Vanmorgen om 08.30 uur bij 3 graden droeg Twix in de kinderwagenbak:
Lange mouwen romper
Shirt met lange mouwen
Jersey broek
Sokken
Jas
Jersey mutsje
Deken
Afdekhoes kinderwagen

En dank voor jullie reacties op het oppassen. Ik wil er gewoon nog niet aan denken en zeker niet wanneer anderen voor ons alles regisseren.
Maar het is jullie inmiddels wel duidelijk dat wij niet zo dapper zijn qua 'van ons afbijten' :@
Jullie zijn al goed bezig met afbijten ^^,
Je mag ook altijd als je weer van de shock bekomen bent de "eiser" inlichten dat het toch anders gaat dan zij claimen ;)

Je wordt daar vanzelf beter in :*
Schudden voor gebruik
pi_156813047
Welkom Cassandra en G! *O* Gefeliciteerd en geniet ervan O+
pi_156813069
Welkom met je megaüberversesuperschattige baby Cassandra! O+ *O*
pi_156813096
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 21:18 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik kom alvast met een schuin oog spieken maar ga vooral van de kraamweek genieten O+
Vanochtend Is onze zoon G.uido A.lexander geboren na een turbo bevalling (tijdens het zetten van de ruggenprik kreeg ik zes cm ontsluiting cadeau :'))

[ afbeelding ]
Wat een pracht! :* Gefeliciteerd! O+
Schudden voor gebruik
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:23:44 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_156813344
Mnoh Cassandra O+ mooi hoor!
disclaimer
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:26:39 #235
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156813547
Welkom cassandra! Wat een dropje! Dat is wel de meest verse baby die we hier kunnen krijgen! Heerlijk, geniet nog van de meest bijzondere dag in je leven! En een fijne kraamweek!
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:27:40 #236
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156813611
Kijk hoe enthousiast ik ben! Achter elke zin een uitroepteken!
*O*
pi_156813864
Wow, Cassandra! Welkom hier O+
pi_156813952
Cassandra, welkom! Wat een prachtig klein hummeltje heb je daar O+. Fijne kraamweek en (nadere) kennismaking met jullie zoon!

Skittles, oudste was en is groot fan van mutsen, petten en hoedjes. Nooit problemen mee gehad. Jongste was afgelopen winter nog veel te mini om ook maar half te protesteren, dus ik ben benieuwd hoe het dit jaar gaat. We hebben nu een dik met wol gevoerd vest voor de winter. Verder alleen lange sloffen, hij zit idd ook nog in de doek of in de voetenzak van de wandelwagen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_156814496
Welkom Cassandra!
pi_156814884
Hahahahah melba O+

Welkom Cassandra!

Ik heb net een mutsje gekocht.. Zondag bij de 4 mijl zat ze bij d'r vader in de tula en 't arme kind was echt verkleumd ;( Wilde de voetenzak in de mutsy doen, maar dat onding past niet :( gaten zitten ganz verkeerd. Ik haat onze Mutsy, wil nu echt investeren in een goede buggy. Zit een stomme knik in waardoor ze eigenlijk alleen maar in ligstand kan en onze 2ehands koelstra is ook een onding :N jullie toevallig nog aanraders?
pi_156814890
Gefeliciteerd Cassandra!
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:06:01 #242
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_156815743
Melba _O-
Ziggy played guitar
pi_156815753
Zo weer weg, maar rollerderol:

-weg-

[ Bericht 79% gewijzigd door IsabellaMariaAnna op 13-10-2015 23:28:10 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:11:00 #244
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156816140
Welkom Cassandra!

ik had vandaag trouwens een boodschappenbaby

pi_156817001
@Mariposas: 1e werkdag was heerlijk, maar wel vermoeiend! Het voelde goed om weer eens Kazy te zijn ipv mama. Lekker bijgekletst collega's en gelijk weer met de eerste inhoudelijke dingen begonnen (mailbox had ik gisteren al opgeschoond dus kon gelijk beginnen). Mijn hersenen doen het nog O+

@Cassandra wat een droppie! Geniet van je kraamweek!

@IMA: wat ziet dat er leuk uit! Echt zo'n langzaam begin en dan ineens doorrollen :D

@DJMO: leuk manneke heb je toch!
pi_156817053
quote:

[ afbeelding ]
heeey! Van harte gefeliciteerd O+ :*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:37:07 #247
335643 faptist
Maakt fouten
pi_156817885
Ahw boodschappenbaby.
Kon ik er nog maar eentje gewoon 'halen'.
Ha. Nee. Dat meen ik niet. zou het zwanger zijn echt niet willen missen.
O+

Mutsjes
Ro heeft eigenlijk altijd een muts op dus die is niet anders gewend. ^O^
Ik vind haar witte berenmuts het allerliefste staan.

SPOILER

Darnit.. Waarom kan ik m'n link niet copy paste vanuit de photobucket app.
En whatsup met het nieuwe lettertype overal, iPhone. sowieso erg veel nieuwe dingen sinds de update dus Stressssssssssssss

Oh en geen tips voor buggy. Sorry.
Ik ben juist erg blij met mutsy!

Cassandra,
Gefeliciteerd met jullie g.
Hoop dat alles goed met jullie gaat en de eerste nacht makkelijk zal gaan.
Wat een liefde voel je nu he.
Oh de liefde.. *denk met zo veel blijdschap terug aan die tijd*
Heel veel plezier met alle nieuwigheidjes en het leren kennen van jullie prachtige zoontje en jezelf in de rol van mama! *O* *; O+
pi_156819900
Ooh Cassandra wat een mooitje! O+
*Rammelrammel*
En ik zag een boel blije baby's en Melba. :')

R draagt het skipak van MM, die ik overgenomen had voor de winter maar vast. Ze is dol op capuchons en wikkeldekens, want knus = slapen.

En ik kan niet meer koken! :o Hoe doen moeders van beweeglijke baby's / dreumessen dat? Op een gegeven moment heb ik de box maar de keuken in gesleept. Los is geen optie want ze breekt de tent af of hangt aan mijn benen onder de pannen en in de box is krijsfestijn. Tips please?
pi_156820006
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 21:51 schreef krijgerrtje het volgende:
Hahahahah melba O+

Welkom Cassandra!

Ik heb net een mutsje gekocht.. Zondag bij de 4 mijl zat ze bij d'r vader in de tula en 't arme kind was echt verkleumd ;( Wilde de voetenzak in de mutsy doen, maar dat onding past niet :( gaten zitten ganz verkeerd. Ik haat onze Mutsy, wil nu echt investeren in een goede buggy. Zit een stomme knik in waardoor ze eigenlijk alleen maar in ligstand kan en onze 2ehands koelstra is ook een onding :N jullie toevallig nog aanraders?
Ook een Mutsy, maar geen problemen, ook met voetenzak. Waar zit die knik?
pi_156820087
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 23:17 schreef ingee het volgende:
Ooh Cassandra wat een mooitje! O+
*Rammelrammel*
En ik zag een boel blije baby's en Melba. :')

R draagt het skipak van MM, die ik overgenomen had voor de winter maar vast. Ze is dol op capuchons en wikkeldekens, want knus = slapen.

En ik kan niet meer koken! :o Hoe doen moeders van beweeglijke baby's / dreumessen dat? Op een gegeven moment heb ik de box maar de keuken in gesleept. Los is geen optie want ze breekt de tent af of hangt aan mijn benen onder de pannen en in de box is krijsfestijn. Tips please?
Ik zet A. bij het koken in de kinderstoel in de keuken naast me neer. Kan ze meekijken hoe ik kook. Voelen aan alle groente. Met pollepels drummen. Met de garde haar haar kammen. Vaatdoekjes op haar hoofd leggen. En een soepstengel wegknagen. Als ik dan nog niet klaar ben: Sesamstraat op de iPad :7 .

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2015 23:22:42 ]
pi_156820354
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 23:22 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ik zet A. bij het koken in de kinderstoel in de keuken naast me neer. Kan ze meekijken hoe ik kook. Voelen aan alle groente. Met pollepels drummen. Met de garde haar haar kammen. Vaatdoekjes op haar hoofd leggen. En een soepstengel wegknagen. Als ik dan nog niet klaar ben: Sesamstraat op de iPad :7 .
:D
(En ik vind jou altijd zo leuk schrijven!)
pi_156820425
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 23:22 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Kinderstoel! :o
Damn, soms krijg ik hier echt antwoorden die me doen twijfelen aan mijn mentale capaciteiten. ;(

O en die activiteiten klinken bekend. :)
Even een eetfilmpje opsnorren...

Edit- Oke, deze bedoelde ik niet, maar ook leuk. Wij zitten graag met zijn allen aan tafel.
SPOILER

[ Bericht 15% gewijzigd door ingee op 13-10-2015 23:41:33 ]
  woensdag 14 oktober 2015 @ 05:21:45 #253
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_156823561
Cassandra welkom en gefeliciteerd met je mooie mannetje O+

Kwak wat kan M. Toch heerlijk kijken :D

R. Deelt graag haar voedsel met iedereen :P

Djmo dat zijn nog eens leuke boodschappen

En ik ben gewoon klaarwakker :o
Denk toch een beetje soort verjaardagszenuwachtig ofzo want morgen om deze tijd zit ik in de auto om man weer op te halen *O*
  woensdag 14 oktober 2015 @ 06:46:31 #254
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156823769
Succes op je weer 1e werkdag, IMA!

Wat fijn snoenk, bijna je man weer terug!
pi_156823858
Hahaha ingee, die kat, fantastisch :D En terugslaan he, zo herkenbaar :D

Wat fijn snoenk!!

Dankje, mari! Ik ben in ieder geval wakker :+ Mèn.. 07.00 uur uit m'n bed is echt lang geleden, op voedingen na dan..
  woensdag 14 oktober 2015 @ 07:43:13 #256
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_156823928
Succes vandaag ima :*
pi_156824053
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 23:19 schreef ingee het volgende:

[..]

Ook een Mutsy, maar geen problemen, ook met voetenzak. Waar zit die knik?
De knik zit in de rugleuning, zodra ik hem omhoog zet, gaat haar hoofd voornamelijk naar voren en haar lichaam zit meer naar achter, waardoor ze met haar kin heel erg op haar borst ligt.. Vandaar dat we hem standaard in de platste stand hebben. En die gaten in de voetenzak kloppen helemaal niet, de schouder hengsels (ja hoe noem je die?) zitten boven, dan moeten ze een stuk naar beneden om door de gaten te kunnen, en dan weer omhoog om overgaat schouders te gaan }:| (lekker wazig verhaal) point being: ik wil een nieuwe buggy :')
pi_156824064
Oooh zo snel gegaan, fijne eerste werkdag ima!
pi_156824071
Oh krijgerrtje, ik zag je vriend en S. zondag nog in de stad!
pi_156824114
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 08:10 schreef krijgerrtje het volgende:

[..]

De knik zit in de rugleuning, zodra ik hem omhoog zet, gaat haar hoofd voornamelijk naar voren en haar lichaam zit meer naar achter, waardoor ze met haar kin heel erg op haar borst ligt.. Vandaar dat we hem standaard in de platste stand hebben. En die gaten in de voetenzak kloppen helemaal niet, de schouder hengsels (ja hoe noem je die?) zitten boven, dan moeten ze een stuk naar beneden om door de gaten te kunnen, en dan weer omhoog om overgaat schouders te gaan }:| (lekker wazig verhaal) point being: ik wil een nieuwe buggy :')
O ja, jij hebt een buggy natuurlijk, ik loop nog met de wagen. :)
Je mag een nieuwe! ;)
pi_156824143
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 08:20 schreef ingee het volgende:

[..]

O ja, jij hebt een buggy natuurlijk, ik loop nog met de wagen. :)
Je mag een nieuwe! ;)
Neee, het is de wagen zelfs! :P stom ding :( (of heb je r nog in de ligbak? :o )

Wat leuk dad! Jou niet gezien! Was ik nog fris en fruitig of liep ik erbij als een oude oma? :')
  woensdag 14 oktober 2015 @ 08:28:29 #262
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_156824164
Een hele rode wang. Herkent iemand dit? Ze heeft al een paar dagen aan 1 kant een rode wang maar vanochtend is hij nu wel erg rood.
Ze is erg verkouden, geen idee of er nog meer tandjes aankomen. Ze kwijlt wel en zit met dr vingers in dr mond en tandenpoetsen is sinds een paar dagen ook niet leuk meer. Maar geen bobbels of roodheid in haar mondje.

Verder is ze gewoon haar vrolijke zelf en behalve dat haar wang warm is voelt ze verder niet warm.

Zover ik zie is het echt gewoon alleen rood. Geen vlekjes oid. Wel schraal.
pi_156824172
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 08:25 schreef krijgerrtje het volgende:

[..]

Neee, het is de wagen zelfs! :P stom ding :( (of heb je r nog in de ligbak? :o )

Wat leuk dad! Jou niet gezien! Was ik nog fris en fruitig of liep ik erbij als een oude oma? :')
Je vriend en S. Jou niet. :P.
pi_156824216
Zou wel kunnen wijzen op tandjes, snoenk. Gelukkig is ze in ieder geval wel vrolijk!

Ingee als de kinderstoel niet werkt kan een doek/draagzak ook uitkomst bieden. Ik gooi dr dan op mn rug en heb even de handen vrij en geen stervende zwaan aan m'n been
pi_156824221
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 08:29 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Je vriend en S. Jou niet. :P.
Oh dat is maar goed ook _O- grappig dat je ze herkende!
pi_156824224
Nou, hij begon kut, een van onze katten lag dood voor het huis, aangereden ;( ;(
pi_156824235
Klinkt wel wat als tandjes snoenk! Fietje heeft ook wel eens zo'n vuurrode wang zonder dat er een tandje in zicht was
pi_156824244
Oh IMA, wat naar ;( :*
pi_156824245
Aww wat sneu IMA ;( ;(
pi_156824257
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 08:36 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Nou, hij begon kut, een van onze katten lag dood voor het huis, aangereden ;( ;(
:*

Zeer kut!
(Been there, begin verlof ;( )
pi_156824261
Ah nee toch, wat klote IMA. :'( Sterkte. :*

Cassandra, gefeliciteerd met je kleine grote man! Wat een turbobevalling was dat. :D

L. was boos. Want ze moest een muts. En ze moest in de auto. En dat is stom. Gelukkig kon ze op het KDV weer lachen.
pi_156824262
IMA, nee!! :o. Rembrandts zusje, wat onwijs kut. Sterkte. ;(.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 08:44:19 #273
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_156824295
Ok, hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken. Hoop dat die krengen dan snel doorkomen zonder verdere narigheid

IMA wat kut :'( sterkte :*
pi_156824591
Ooh IMA wat verdrietig, sterkte! ;(

Inge: leuk filmpje! Hier wil de kat ook altijd aan tafel zitten (ook al krijgt ze niks) :')
pi_156824696
IMA :'( Sterkte meis... wat een klote begin van je dag. :*
pi_156825181
He verdorie IMA ;( Sterkte :*
pi_156825286
Bah, IMA, wat een rot begin van je dag zo!

Gisteravond lag ik om 19.30u in bed, ben meteen in slaap gevallen. Had nog een plaspauze rond 22.00u en werd vanmorgen om 7.40u wakker! Ik gok dat ik het nodig had...
Sjaak heeft dus ook voor het eerst uitgeslapen! 7.40u is voor hem een record.

Vandaag en morgen gaan we rustig zijn spulletjes naar zijn slaapkamer verhuizen en dan zal hij dit weekend (denk ik) voor het eerst daar gaan slapen. Dat wordt beter voor ons allemaal, denk ik. Maar mijn baby! Zo ver weg!
pi_156825377
quote:

[ afbeelding ]
Gefeliciteerd en wat een mooie baby!
Werewolf
pi_156825621
Gefeliciteerd Cassandra!

:* wat een ontzettend rot IMA!

Lekker uitgeslapen Cactus! Ik ben een klein tikje jaloers. :@

Frits is sinds zondag verkouden, heeft daarnaast ook nog verhoging en kan vanaf gistermiddag alleen maar hartverscheurend huilen als hij niet op mij of mijn man geplakt is.
Mijn man heeft nog wel een poging gedaan om hem even naar het kdv te brengen, maar ook dat was Heel Hard Huilen. Kind weer in de auto en terug naar huis dus.
Mijn werkdag zit er dus bijna op, na de lunch rijd ik naar huis zodat mijn man nog wat kan doen op de zaak.
pi_156826036
:( Cholula wat sneu

IMA :*

Gefeliciteerd cassandra!

Lekker cactus :)

*O* man heeft een nieuwe baan!!!
SPOILER
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:54:50 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_156826077
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 08:36 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
och wat vreselijk ;( :*
disclaimer
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:55:28 #282
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_156826090
IMA, jeetje wat erg :'( Sterkte :*
Ziggy played guitar
pi_156826508
Wat naar IMA :'( En dan ook nog op je eerste werkdag... Sterkte!

Kwak, wat een geweldige foto's :D jammer dat je de uitnodiging voor z'n verjaardag al gemaakt hebt.

Gefeliciteerd met de nieuwe baan van je man Zoë! Fijn dat hij dan minder vaak weg hoeft!

Hier een slechte nacht gehad. Van 3 tot 7 was O wakker, wilde hij drinken maar elke keer liet hij na het aanhappen weer los, dus echt drinken wilde hij ook niet. Pas nadat m'n man de deur uitging om half 8 is hij (en ik!) weer gaan slapen. Tot 10 uur gelukkig en nu is hij wel weer in een goede bui!
pi_156826580
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:52 schreef Zoë23 het volgende:
:( Cholula wat sneu

IMA :*

Gefeliciteerd cassandra!

Lekker cactus :)

*O* man heeft een nieuwe baan!!!
SPOILER
Wat fijn van je spoiler! *O*

quote:
He wat naar! :*
Schudden voor gebruik
pi_156826874
IMA wat ontzettend naar ;(

Goed nieuw voor Zoë!

En arme Frits van Cholula, beterschap.

Mini is op de opvang en vanochtend meteen weer in slaap gevallen, zag ik op de app. Kleine uitslaper. Als de wekker gaat om 6.45 drinkt hij bij mij, valt daarna meteen weer in slaap, liefst tot een uur of negen. Terwijl hij daarvoor al wel van 22.30-06.45 heeft geslapen. Luie baby :D
  woensdag 14 oktober 2015 @ 11:44:58 #286
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_156826875
Wat fijn van nieuwe baan voor man Zoë!
pi_156827192
Wij zij vanmorgen bij de die geweest voor het derde standaard onderzoek. 4700 gr en 58 cm, hij groeit goed. Echo gemaakt van de heupjes, zag er ook goed uit.

Verder weer een belabberde nacht, langzaam begint dat me wat op te breken..
pi_156827249
Verder :* voor ima en *O* voor de man van Zoë en Zoë! Meer heb ik niet onthouden...
pi_156827265
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:01 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij zij vanmorgen bij de die geweest voor het derde standaard onderzoek. 4700 gr en 58 cm, hij groeit goed. Echo gemaakt van de heupjes, zag er ook goed uit.

Verder weer een belabberde nacht, langzaam begint dat me wat op te breken..
Slaap je overdag mee met de kleine?
S. 2014
J. 2016
pi_156827355
Och nee IMA, wat ellendig ;( Sterkte!

Zoe, wat goed van de nieuwe baan!
MwC lekker uitslapen O+ En uk op z'n eigen kamer voelt idd heeel ver weg, maar went gelukkig snel hoor :*
pi_156827385
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:04 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Slaap je overdag mee met de kleine?
Als ik de kans krijg...
pi_156827784
Zoë, wat fijn! *O*

Jagar, gelukkig is alles goed met T. Meer dan je rust pakken wanneer het kan heb ik ook niet als tips.

MC, spannend, zo op z'n eigen kamer gaan slapen.

Mina, slaapkopje heb je. *;

Ziekige Frits ;( Zijn er geen tandjes in aantocht?

FF met een pittige nacht :*

Ik ben echt zo niet te stoppen als kind op de opvang zit. Waar ik vroeger makkelijk een halve dag niks kon doen kan ik nu niet meer stilzitten. Boodschappen, 2 wassen, schone keuken, shitload aan sollicitaties en uitgebreid in bad met een boek. En dan heb ik nog een halve dag over. :o Ben bijna geneigd om onze rommelkamer uit te gaan mesten en schoon te gaan maken. Bijna dan.
pi_156829643
Vanochtend weer met N. bij de dokter geweest, en haar longetjes klonjen toch niet helemaal goed. Nu heeft ze dus een inhaler gekregen en moet het binnen een paar dagen beter gaan met het hoesten en rochelen. :) Het ziet er alleen zo zielig uit, zo'n kleintje aan zo'n toeter. :'(

Ze is verder gelukkig nog steeds vrolijk en heeft vandaag al twee keer drie kwartier geslapen tussen het hoesten door. Vannacht kwam ze vier of vijf keer, ik heb het niet eens onthouden, pittig. :O Gelukkig slueoo ze wederom na een paar slokjes weer direct verder.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:03:03 #294
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_156829650
IMA, wat verdrietig -O- :'(
En ik zag grumpy melba foto's O+
En goed nieuws voor Zoe :D
Jager, sterkte, ik hoop voor jullie op een scenario als bij ons, snel goede nachten!

O en jongens, ik ben net naar babymassage geweest, en het was zo leuk! O+ *O* F. vond het allemaal prima, werkte mee, lachte lief en vond de massage geloof ik wel fijn. Mijn voorbeeldige baby :P Ook wat technieken geleerd die ik kan gebruiken bij krampjes of vastzittende ontlasting, dus dat is wel fijn.
pi_156830091
Zoe, gefeliciteerd met z'n nieuwe baan, wat fijn! *O* :D
pi_156830255
IMA :'( sterkte

Zoë *O*

Jagär, wat een beertje is T. al! Wat woog hij ook alweer bij geboorte? En :{ voor je nachten. Ga echt even liggen als T. slaapt. Anders hou je het niet vol.

Selvaria, wat rottig! Hopelijk knapt ze snel op. Wel fijn dat ze gewoon vrolijk is.

MM, dat klinkt positief :). Leuk!

Hier is het rommelen met de voeding sinds we 120/4 aanbieden. Meer krampjes, minder drinken. Net even overlegd met man, we gaan gewoon nog even terug naar 90/3 en het tijdschema. Daar deed hij het goed op en hij was tevreden. Grotere flessen komt wel.
pi_156831232
Y is met een banaan aan het spelen. Af en toe doe ik er stiekem een hapje prak in. Al is de banaan in haar handjes wel moes geworden inmiddels. :')
  woensdag 14 oktober 2015 @ 19:44:51 #298
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_156837025
Wat is het rustig hier :o

Ik ben koos kindloos -O-
Denk dat ik zo maar in bad ga, kan normaal nooit omdat haar kamer naast de badkamer is en ze word overal wakker van. En dan even paar uur slapen en dan man halen *O* En dan door om kind te halen *O*
pi_156838038
Nou, mijn dag viel erg mee :) Alsof ik helemaal niet vier maanden ben weggeweest. M had een leuke dag met papa! Kolven ging redelijk, moet nog wel wat meer worden. Had nu 1x150 en 1x100.

En van de kat is nog steeds klote ;( Onze lieve mooie poek ;(
pi_156838192
Wat fijn dat je eerste dag zo goed verliep IMA! *O*

Hier voor het eerst een flesje voor wurm. Ik had iets van 45cc gekolfd en dat stond gereed voor de mannen onderling. Spoorde mijn meneer aan het warm te maken voordat wij gingen eten.
Wurm wist even niet zo goed wat er nou gebeurde.. "Papa heeft een tiet? Waarom lekt mijn tut ineens bij papa? Waarom proef ik mama's melk terwijl ze daar zit?"
hij zocht mij dan ook de hele tijd op van heuh?! :? Ben toen uit gezichtsveld gaan zitten aan de andere kant van het huis (zo ver is dat niet hoor :9 ) en toen kreeg hij er langzaam 20 cc in.
Hij dacht dat hij toen niet meer wilde en was gestopt. Ik heb toen nog gekeken of hij wilde drinken en heb dat eerst met de fles gedaan. Dronk hij zo de rest leeg gevolgd door mijn borst.
Daarna was hij de befaamde melklarf die zich niet meer kon bewegen :P

Wel veel poepjes en boertjes door het gekke aan happen en leren drinken uit de fles. Maar na een hoop gerol en gefiets met de benen en flink geboerd ligt hij tevreden voor het eerste deel van de nacht te slapen O+

Trots op mijn mannen!
Schudden voor gebruik
pi_156838201
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 19:44 schreef snoenk het volgende:
Wat is het rustig hier :o

Ik ben koos kindloos -O-
Denk dat ik zo maar in bad ga, kan normaal nooit omdat haar kamer naast de badkamer is en ze word overal wakker van. En dan even paar uur slapen en dan man halen *O* En dan door om kind te halen *O*
Toos! :9
Schudden voor gebruik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')