abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156763102
Ik heb gisteren een bestelbus gekocht voor mijn bedrijf, ik was aanvankelijk op zoek naar een geheel gesloten bus (dus geen ramen in de laadruimte) maar dit was een dermate goede deal dat ik nu een bus heb met achterramen.
Er zit wel gaas in maar qua inbraak wil ik dit toch gaan dichtmaken, binnenspiegel haal ik er dan uit want die mis ik toch niet.

Wat zou nu het beste zijn om dit goed dicht te maken?
Ik kan de ramen overtekenen op een stuk staal en dit monteren ipv het glas, glas zit volgens mij geplakt.
Aan de achterkant dan hoekprofielen erop lassen voor extra stevigheid.
Dan de stukken staal rondom afkitten en beschermen tegen roest en in dezelfde kleur als de bus lakken.
Het hoeft niet super netjes want daar komt ook nog reclame op in de vorm van magneetborden.

Maar die haal ik er in de avond wel af, niet iedereen hoeft te weten dat er voor een aardig kapitaal gereedschap in de bus ligt ;)

Iemand ervaring of ideeën?

Anderen deuren wordt lastig, de kleur is licht beige en heb ik nog nooit gezien op dit model dus dat is bij voorbaat kansloos.

R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_156763422
Gewoon rvs of iets dergelijks alleen heb je dan nog niets tegen inbraak gedaan, dat slotje is ook niets.
pi_156763539
Waarom vervang je niet alleen dat gaas door een dikke plaat? Of in ieder geval iets waar je niet doorheen kan kijken?
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_156763686
Gewoon een sticker over het raam.
Uitvinder van de biersmiley.
  zondag 11 oktober 2015 @ 18:26:30 #5
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_156763780
Aan de binnenzijde reclamefolie (laten doen, niet niet van dat pauper zelfgemaakte spul) en dan aan de binnenzijde een geperforeerde of dichte plaat schroeven.
Dan heb je de buitenzijde gewoon netjes, blijft je reclame netjes en kunnen ze niet in je bus kijken.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_156765540
Inderdaad laten bestickeren, van binnen of buiten.

En is de kleur origineel? zo nee, is het waarschijnlijk een RAL kleur en kan de folie in dezelfde kleur geleverd worden.
pi_156765657
Kijk eens naar bull lock, kan op trekhaak tegen opbreken van de achterdeuren.
pi_156767717
Andere deuren en gewoon leren leven met het kleurverschil. Is echt veel strakker als je nette deuren in de verkeerde kleur hebt, dan deuren die van broddelwerk bij elkaar hangen.
pi_156770665
gwn 2 dichte deuren op de sloop kopen en laten spuiten

binnenspiegel moet erin blijven voor de keuring! !!!
pi_156771138
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 22:23 schreef klawie het volgende:
gwn 2 dichte deuren op de sloop kopen en laten spuiten

binnenspiegel moet erin blijven voor de keuring! !!!
Nee, bij onvoldoende zicht of meer moet ie er in zitten. Als het dicht zit dan is er geen zicht en vervalt die eis ;)
pi_156771855
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 19:54 schreef -niemand- het volgende:
Inderdaad laten bestickeren, van binnen of buiten.

En is de kleur origineel? zo nee, is het waarschijnlijk een RAL kleur en kan de folie in dezelfde kleur geleverd worden.
Welk merk heeft er folie in RAL kleuren?
pi_156771879
Bedankt alleen voor de reacties.
Het glas gaat er sowieso uit, ik woon in Rotterdam dus het is met iets te link.
Sowieso als ze het al gaan proberen en het glas is eruit komen ze nog niet binnen maar dan hebben ze al wel het glas gesloopt.
Plus glas is niet magnetisch dus daar kan ik geen magneetsticker opplakken.

Bull lock is wel een goede, alleen ik moet even kijken of dat praktisch is.
Mogelijk kan ik dat wel doen maar dan alleen voor de nacht, overdag verwacht ik veel binnen in de laadruimte te zijn en dan vooral via de achterdeuren.

Binnenspiegel hoeft niet te blijven zitten, al die bussen met dichte achterkant hebben er geen.

Deuren van de sloop halen en laten spuiten enz wordt te gek, dan zit je al snel op de 400 euro in totaal.
En de bus is echt mooi, maar heeft een waarde van 2.5K exc. BTW.
Dus dat is niet de moeite om hier veel geld in te gaan steken.

Bus heeft overigens wel alarm, maar ik wil ervoor zorgen dat ze er niet eens over nadenken om in te breken.
Er zit nu ook glas in het tussenschot, maar dat gaat er ook tussenuit maar dat kan ik gewoon netjes met hout doen, dat gaat puur om geluidisolatie.
pi_156771954
De metalen plaat zal iets bol gezet moeten worden, anders ziet het er niet uit.

Je kan ook de ruiten in de kleur van de bus laten spuiten.
pi_156772018
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 22:57 schreef Mr.Ping het volgende:
De metalen plaat zal iets bol gezet moeten worden, anders ziet het er niet uit.

Je kan ook de ruiten in de kleur van de bus laten spuiten.
Want?
Volgens mij is dat glas ook kaarsrecht.
En dan rondom de metalen plaat afkitten.
Desnoods laat ik de magneetsticker wat groter maken zodat die over de randen valt.
pi_156772280
quote:
2s.gif Op zondag 11 oktober 2015 22:54 schreef junkiexp het volgende:
...
Deuren van de sloop halen en laten spuiten enz wordt te gek, dan zit je al snel op de 400 euro in totaal.
En de bus is echt mooi, maar heeft een waarde van 2.5K exc. BTW.
Dus dat is niet de moeite om hier veel geld in te gaan steken.
...
Waarom zou je ze laten spuiten?
pi_156772363
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 23:08 schreef vaduz het volgende:

[..]

Waarom zou je ze laten spuiten?
Moet ik dan met ander kleur deuren rond gaan rijden?
Deze kleur ga je niet vinden op de sloop hoor, dit is een soort van beige hoor ;)
Ik kom ook bij klanten voor de deur enz, moet wel netjes zijn.
pi_156772396
Elke drol weet wel dat dat gaas niks voorstelt je kan er gewoon doorheen knippen met je action tangetje...

Verder zou ik toch het advies geven om de deuren gewoon te wisselen, wellicht het je een kans dat er renault dan op de achterkant staan en opel op de voorkant _O-

Verder zal ik dat slot ook vervangen / verbeteren want dat is ook kinderspel om open te maken.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_156772539
quote:
2s.gif Op zondag 11 oktober 2015 23:10 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Moet ik dan met ander kleur deuren rond gaan rijden?
Deze kleur ga je niet vinden op de sloop hoor, dit is een soort van beige hoor ;)
Ik kom ook bij klanten voor de deur enz, moet wel netjes zijn.
Ja, als je gewoon witte of lichtgrijze deuren vind, dan is dat best acceptabel. Snap best dat je niet met een linkerachterdeur in het paars en met een rechterachterdeur in het oranje wil gaan rijden. Maar wit of lichtgrijs is toch geen dramatisch verschil? Vergeet niet dat als je er een stuk staal in gaat lassen ook kleur problemen krijgt. Dus tenzij je dat netjes laat doen gaat je deur er ook niet fraai uitzien. Als je het op een al te grote beunhaas manier doet moet je er sowieso rekening mee gaan houden, dat het wel eens kan gaan roesten.
pi_156772872
quote:
14s.gif Op zondag 11 oktober 2015 23:11 schreef DieselTank het volgende:
Elke drol weet wel dat dat gaas niks voorstelt je kan er gewoon doorheen knippen met je action tangetje...

Verder zou ik toch het advies geven om de deuren gewoon te wisselen, wellicht het je een kans dat er renault dan op de achterkant staan en opel op de voorkant _O-

Verder zal ik dat slot ook vervangen / verbeteren want dat is ook kinderspel om open te maken.
Precies, daarom wil ik ook van dat gaas af.
Je Renault kan ook, of Nissan zelfs ;)

Ja dat slot moet ik ook nog naar kijken.

Maar een plaat erin en dan de magneetstickers erop lijkt met toch de beste optie.
Goed tegen roest behandelen is geen probleem, heb net het hele onderwaterschip van mijn boot kaalgehaalt en toen weer opnieuw opgebouwd, heb daar ook nog 2 componenten primer e.d. van staan dus dat kan ik prima daar voor gebruiken.
En hoe het er dan uit ziet maakt ik in principe niet uit, want als ik er mee gaan rijden zitten de magneetstickers erop.
pi_156776483
Kan, maar het is nu netjes. Waarom geen "plak"-sticker op de ruit en aan de binnenzijde het plaatje lassen? Hoe groot is de kans dat ze een ruit onder een sticker gaan breken?

En de sloten op je schuif en achterdeuren zijn natuurlijk ook zo te forceren.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:00:28 #21
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_156976624
Wat een toeval, ik heb vrijwel exact dezelfde vraag. Wellicht heeft TS er ook nog wat aan.
Mijn situatie is als volgt, ik kan óók een goeie deal maken om een bus te krijgen. Echter betreft het een personenbus en wil ik een gesloten. Grappig genoeg is het net als TS ook een Opel Movano :D

Bij die van mij zitter er echter ruiten rondom. Om hem als gesloten om te laten keuren moeten alle ramen op eentje rechts in de schuifdeur na eruit en vervangen worden voor platen die gelijmt of gelast zijn. Zelf kan ik echter niet lassen, en ik denk dat ik dit beter door iemand kan laten doen die het wel kan. Is er iemand die hier een adresje voor heeft, er zelf wel handig genoeg voor is of een beter idee heeft?

This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:13:21 #22
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_156977055
Oeps al gepost
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_156978656
Kun je niet beter gewoon een bedrijfswagen kopen, ipv zo'n ding ombouwen?
pi_156979404
Ik hou best wel van een projectje, maar volgens mij wordt dit echt helemaal niets.Het wordt ofwel erg duur om het netjes te doen, ofwel het ziet totaal niet uit. Met name bus 2. Direct gebruik maken van je scherpe aankoopprijs en met winst verkopen, en een dichte bus kopen.
pi_156980347
TS, zou je er anders toch niet gewoon een dik rek in zetten? Openbreken lukt dan niet. Dat het glas bij een onverhoopte inbraakpoging kapot gaat is niet zo heel erg want dat zou je er toch uithalen. En misschien is het juist een voordeel omdat ze bij een dichte bus direct een koevoet tussen de deuren zetten. Kun je beter een kapotte ruit hebben en tuig dat afdruipt omdat ze niet door het rek heen komen. Of een plaat aan de binnenkant. Op dat magneetbord moet je dan maar iets anders verzinnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')