1 2 3 4 5 6 7 | Stand groep A: 1. IJsland * 9-20 (17- 5) 2. Tsjechië * 8-19 (16-10) 3. NEDERLAND 9-13 (15-11) 4. Turkije 8-12 (11- 9) 5. Letland 9- 5 ( 6-18) 6. Kazachstan 9- 2 ( 6-18) |
De selectiequote:HET SPEELSCHEMA
10.10.2015
18:00 Kazachstan - Nederland
20:45 Tsjechië - Turkije
20:45 IJsland - Letland
13.10.2015
20:45 Nederland - Tsjechië
20:45 Letland - Kazachstan
20:45 Turkije - IJsland
Dit spektakel wordt u aangeboden door de NOS.quote:Keepers
Jasper Cillessen (Ajax)
Tim Krul (Newcastle United)
Jeroen Zoet (PSV)
Verdedigers
Vurnon Anita (Newcastle United)
Daley Blind (Manchester United)
Jeffrey Bruma (PSV)
Virgil van Dijk (Southampton)
Daryl Janmaat (Newcastle United)
Terence Kongolo (Feyenoord)
Karim Rekik (Olympique Marseille)
Jairo Riedewald (Ajax)
Kenny Tete (Ajax)
Middenvelders
Ibrahim Afellay (Stoke City)
Riechedly Bazoer (Ajax)
Wesley Sneijder (Galatasaray)
Georginio Wijnaldum (Newcastle United)
Aanvallers
Bas Dost (VfL Wolfsburg)
Anwar El-Ghazi (Ajax)
Klaas-Jan Huntelaar (Schalke 04)
Jeremain Lens (Sunderland)
Memphis Depay (Manchester United)
Robin van Persie (Fenerbahçe)
Eljero Elia (Feyenoord)
http://livetv.sx/en/eventinfo/347497_czech_republic_turkey/quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 20:45 schreef Odaiba het volgende:
Zoveel Turkse-Nederlanders in dit land en de wedstrijd wordt niet eens uitgezonden.. Iemand ergens een schotel te leen?
WOP WOP WOPquote:
de witte Chineesquote:
Verdere afwezigen;quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 21:33 schreef Lathund het volgende:
Welke vijftien blessures bedoelde Blind eigenlijk?
Cillessen
Krul
Robben
Janmaat
De Vrij
Vlaar
Strootman
Help me ff met de anderen.
Mwoahquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 22:24 schreef KingRadler het volgende:
nog spannende minuten in wedstrijd in dezelfe poule als Oranje
jawel, alleen dan moet turkije verliezen van IJsland en NL winnen van Tsjechie.quote:
Daar komt een akkoordje uit rollen. Samen Nederland elimineren. Die denken: gauw weg met die Hollanders, voordat ze vanuit het niets weer meedoen om de prijzen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 22:33 schreef franske19 het volgende:
Zou wel dubieus zijn als Tsjechië tegen Nederland wel de sterkste elf opstelt. Verder denk ik niet dat Turkije thuis verliest van IJsland. IJsland heeft natuurlijk ook liever Turkije als tegenstander op een EK dan Nederland.
Ja en dan alsnog via de play-offs toch?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 23:02 schreef franklop het volgende:
[..]
jawel, alleen dan moet turkije verliezen van IJsland en NL winnen van Tsjechie.
Elk ander resultaat betekent geen EK
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 23:05 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Ja en dan alsnog via de play-offs toch?
spelen tegelijkquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 23:06 schreef empa1010 het volgende:
Hoe laat spelen de Turken dinsdag dan? Want als ze winnen is het om 20:45 al afgelopen? Of wat als zij winnen en Nederland wint?
Zowel Nederland als Turkije spelen dinsdag om 20:45....quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 23:06 schreef empa1010 het volgende:
Hoe laat spelen de Turken dinsdag dan? Want als ze winnen is het om 20:45 al afgelopen? Of wat als zij winnen en Nederland wint?
Blijf gewoon thuisquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 23:09 schreef empa1010 het volgende:
Kneem m'n Fok!-vlaggetje mee naar de Arenadat brengt vast geluk
Hij bedoelt Sigthorsson.quote:
Die is heel klein. Ik denk dat de bookies de kans dat Nederland nog door gaat heel laag inschatten.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 23:17 schreef roos94 het volgende:
En hoe groot is de kans dat Turkije verliest van Ijsland?
Net zo groot dat jij nu binnen 5 minuten bij mij in bed ligt....quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 23:17 schreef roos94 het volgende:
Aangezien roos94 de pretentie wekt niet op mannen te vallen geloof ik niet dat Nederland nog doorgaat.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 23:18 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Net zo groot dat jij nu binnen 5 minuten bij mij in bed ligt....
Je kunt nu 12 keer je inzet terugkrijgen als je inzet op winst voor IJsland en Nederland.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 23:17 schreef roos94 het volgende:
koekoekquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 23:19 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Je kunt nu 12 keer je inzet terugkrijgen als je inzet op winst voor IJsland en Nederland.
17%quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 23:17 schreef roos94 het volgende:
Niet als ze verliezen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 23:19 schreef empa1010 het volgende:
Turken hebben al genoeg aan gelijkspelofwel, we liggen er gewoon al uit.
Kans is nog aanwezig ook, als belgie niet verliest van Israel en Cyprus wint dan halen ze de playoffs alquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 23:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zou leuk zijn als zelfs Cyprus doorgaat naar het EK en Nederland niet
Duitsland, fuck Belgiequote:Op zaterdag 10 oktober 2015 23:21 schreef vincenzo78 het volgende:
Zo...welk land gaan we supporten op het EK....ik word tijdelijk belg....
Ja ik dacht ook...ik word tijdelijk Belg of Mof....maar die Duitsers zijn al wereldkampioen...quote:
de enige belg die ik ga supporteren is onze grote held Max Verstappenquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 23:21 schreef vincenzo78 het volgende:
Woont ie in België of is zijn moeder Belgisch....ik zag ook laatst dat interview waar hij aangaf al van zijn 16e te mogen drinken...quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 23:27 schreef MakkieR het volgende:
[..]
de enige belg die ik ga supporteren is onze grote held Max Verstappen
woont in Belgie komt uit voor Nederlandquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 23:28 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Woont ie in België of is zijn moeder Belgisch....ik zag ook laatst dat interview waar hij aangaf al van zijn 16e te mogen drinken...
Zo fantastisch was het vandaag ook weer niet, 1-2 winst tegen Kazachstan, dat mag ook wel.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 23:26 schreef KingRadler het volgende:
dat wij het zover hebben laten komen.
hadden we maar van Dijk en Tete in het begin gehad in WK kwalificatie.
Tete moest in het begin van de kwalificatiereeks nog debuteren voor Ajaxquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 23:26 schreef KingRadler het volgende:
Niemand wilde Van Dijkquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 23:26 schreef KingRadler het volgende:
Ze moeten nog Europees kampioen worden. Altijd mooiquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 23:26 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Ja ik dacht ook...ik word tijdelijk Belg of Mof....maar die Duitsers zijn al wereldkampioen...
Noord Ierlandquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 23:21 schreef vincenzo78 het volgende:
Hoe langer je erover nadenkt, hoe meer beschamend het is. de nummer 140 van de wereld en zelfs die konden we niet eenvoudig aan de kant schuiven. Alsof België angstig wordt van Andorra zo voelt het bij mij althans.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 23:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zo fantastisch was het vandaag ook weer niet, 1-2 winst tegen Kazachstan, dat mag ook wel.
quote:
Van Dijk was de beste in de defensie.quote:
haha zo jij deugniet xdquote:Op zondag 11 oktober 2015 10:27 schreef KingRadler het volgende:
lijkt me fantastisch volgend jaar in een Hollands Cafe verkleed als Duitser of Belg naar het EK kijken.
Kazachstan vergelijken met Andorraquote:Op zondag 11 oktober 2015 05:47 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Hoe langer je erover nadenkt, hoe meer beschamend het is. de nummer 140 van de wereld en zelfs die konden we niet eenvoudig aan de kant schuiven. Alsof België angstig wordt van Andorra zo voelt het bij mij althans.
kansloze reactie, daarnaast stonden Brumaquote:Op zondag 11 oktober 2015 07:53 schreef Snackman het volgende:
[..]
Van Dijk was de beste in de defensie.
Bijzonder ook dat hij de leiding nam in de defensie en nagenoeg foutloos speelde, als debutant.
Dit zie ik KingRoland ook doenquote:Op zondag 11 oktober 2015 10:27 schreef KingRadler het volgende:
lijkt me fantastisch volgend jaar in een Hollands Cafe verkleed als Duitser of Belg naar het EK kijken.
Het is onze topscorer!111!!quote:Op zondag 11 oktober 2015 12:45 schreef Ajacied422 het volgende:
Waarom wordt er zo moeilijk gedaan over de korte invalbeurt van Robin van Persie? Ik zie allerlei zieltjes over elkaar heen vallen dat het zeer respectloos is van Danny Blind om Van Persie zo zijn honderdste interland te laten vieren. Als er iemand is die niet vies is van een partijtje respectloos doen, is het Robin van Persie wel.
Met het huidige hoge aantal interlands, inclusief de onnodige oefeninterlands tussendoor, vind ik de club van 100 een vertekend beeld geven.quote:Op zondag 11 oktober 2015 12:45 schreef Ajacied422 het volgende:
Waarom wordt er zo moeilijk gedaan over de korte invalbeurt van Robin van Persie? Ik zie allerlei zieltjes over elkaar heen vallen dat het zeer respectloos is van Danny Blind om Van Persie zo zijn honderdste interland te laten vieren. Als er iemand is die niet vies is van een partijtje respectloos doen, is het Robin van Persie wel.
Eens, irritant ventje.quote:Op zondag 11 oktober 2015 12:45 schreef Ajacied422 het volgende:
Jij hebt dan ook een ongezonde hekel aan van Persie.quote:Op zondag 11 oktober 2015 12:53 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik zou hem nog niet opstellen als Huntelaar geblesseerd is.
Is toch wel zijn glans al een tijdje kwijt.quote:Op zondag 11 oktober 2015 14:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Jij hebt dan ook een ongezonde hekel aan van Persie.
Van Persie is 1 van de grootste voetballers van Nederland (geweest misschien).
Klopt, laat het al even niet meer zien. Maar heb het idee dat ie de afgelopen 2 jaar niet fit is geweest (100%) en nu een trainer heeft die er geen verstand van heeft.quote:Op zondag 11 oktober 2015 14:57 schreef Bonkers. het volgende:
[..]
Is toch wel zijn glans al een tijdje kwijt.
want jammer is, want het was inderdaad een heerlijke speler.
Vooral in zijn tijd bij Arsenal was het een briljante speler. Bij het Nederlands elftal kwam dat er ondanks de statistieken toch net wat minder uit.quote:Op zondag 11 oktober 2015 14:57 schreef Bonkers. het volgende:
[..]
Is toch wel zijn glans al een tijdje kwijt.
want jammer is, want het was inderdaad een heerlijke speler.
In NL elftal stond ie ook een geruime tijd eerst rechtsbuiten, dat vertekent de statistieken ook wel een beetje.quote:Op zondag 11 oktober 2015 15:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vooral in zijn tijd bij Arsenal was het een briljante speler. Bij het Nederlands elftal kwam dat er ondanks de statistieken toch net wat minder uit.
Laten we hem alsjeblieft niet groter maken dan hij is in interlandverband. Er zijn inmiddels zoveel systemen met die gozer uitgeprobeerd maar het komt er keer op keer niet uit. Ik herinner me zelfs vrij weinig van hem. Alleen de 1-1 tegen Spanje en de andere goal in die wedstrijd die Lex Immers niet onbenut zou laten.quote:Op zondag 11 oktober 2015 14:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Jij hebt dan ook een ongezonde hekel aan van Persie.
Van Persie is 1 van de grootste voetballers van Nederland (geweest misschien).
Ik zeg juist dat de statistieken vrij goed zijn. Hij is immers topscorer aller tijden. Het is vooral zijn spel dat doorgaans erg matig was.quote:Op zondag 11 oktober 2015 15:05 schreef Bonkers. het volgende:
[..]
In NL elftal stond ie ook een geruime tijd eerst rechtsbuiten, dat vertekent de statistieken ook wel een beetje.
Had daarna vaak moeite in zijn samenspel met Sneijder en Robben, die beiden toch niet echt in dienst van een spits spelen.
Ik ben ook totaal geen fan van Van Persie als persoon, maar topscorer allertijden zijn van het Nederlands Elftal is gewoon iets waar je veel respect voor moet hebben. Dat je niet al die goals kan herinneren doet daar niet veel aan af. Hij heeft er namelijk wel voor gezorgd dat wij iedere 2 jaar weer konden genieten (jij misschien niet, maar de rest van NL wel) van Nederland op een eindronde.quote:Op zondag 11 oktober 2015 15:22 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Laten we hem alsjeblieft niet groter maken dan hij is in interlandverband. Er zijn inmiddels zoveel systemen met die gozer uitgeprobeerd maar het komt er keer op keer niet uit. Ik herinner me zelfs vrij weinig van hem. Alleen de 1-1 tegen Spanje en de andere goal in die wedstrijd die Lex Immers niet onbenut zou laten.
Qua mentaliteit is het al helemaal een droeftoeter. Als hij niet wordt erkend, gedraagt hij zich als een zwakzinnige druif. Hij snapt dat blijkbaar niet. Dan is er een grote storing in zijn hoofd. Snappen dat je in een wedstrijd pas wordt ingebracht als je nodig bent, is voor hem onbegrijpelijk.
De laatste dagen gedraagt hij zich bij Fenerbahçe al helemaal zwakzinnig. Inzetloos doen bij rondootjes. Vanaf de bank als een flapdrol misplaatst boos zitten doen als een concurrent van hem scoort: iedereen juicht behalve Van Persie https://vine.co/v/e2OjunzWTEZ.
Laat ik gezegd hebben dat ik nooit een grote hekel aan hem heb gehad, maar ik ben geen fan van zulke misplaatste arrogantie. Dit is Nederland, een land dat niet eens in de top drie kan eindigen bij fucking IJsland, Turkije en Tsjechië.
Snap de kritiek op Van Persie niet zo wat betreft interlands. Speelde een goed WK en was ook belangrijk in de kwalificatie daarvoor. Dat het nu minder gaat is logisch als je op het tweede wiel van ManU komt en vervolgens op de bank bij Fener. Wat dat betreft had ik Huntelaar gekozen voor deze kwalificatie cyclus. Daar hebben Guus en Danny geen ballen voor, snap je hem. Louis koos er gewoon voor om Sneijder niet te selecteren voor de wk kwalificaties. En hij speelde wel goed tegen Kazachstan, maar voor hetzelfde geld speelt hij ruk omdat hij met die bevalling bezig enzo.quote:Op zondag 11 oktober 2015 15:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik ben ook totaal geen fan van Van Persie als persoon, maar topscorer allertijden zijn van het Nederlands Elftal is gewoon iets waar je veel respect voor moet hebben. Dat je niet al die goals kan herinneren doet daar niet veel aan af. Hij heeft er namelijk wel voor gezorgd dat wij iedere 2 jaar weer konden genieten (jij misschien niet, maar de rest van NL wel) van Nederland op een eindronde.
Nee man gewoon kijken met echte Duitsers.quote:Op zondag 11 oktober 2015 12:40 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Dit zie ik KingRoland ook doen
Met Huntelaar als vaste spits hadden we die eindronden ook bereikt. Ongetwijfeld met net zo weinig moeite.quote:Hij heeft er namelijk wel voor gezorgd dat wij iedere 2 jaar weer konden genieten (jij misschien niet, maar de rest van NL wel) van Nederland op een eindronde.
Waar was je toen Nederland niet meedeed in Japan en Zuid-Korea?quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:35 schreef Tchock het volgende:
Het doet mij toch wel pijn dat Oranje er nu echt niet bij lijkt te gaan zijn. Eerste keer dat ik dat bewust meemaak.
Toen was ik acht. Ik kan me niet eens herinneren of ik wist dat ze niet meededen.quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:38 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Waar was je toen Nederland niet meedeed in Japan en Zuid-Korea?
In ieder geval niet in Japan of Zuid-Korea.quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:38 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Waar was je toen Nederland niet meedeed in Japan en Zuid-Korea?
Schattig manneke.quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:35 schreef Tchock het volgende:
Het doet mij toch wel pijn dat Oranje er nu echt niet bij lijkt te gaan zijn. Eerste keer dat ik dat bewust meemaak.
Grappig, ik was toen ook 8 en heb best veel gekeken toen. Kan me de 8-0 van Duitsland tegen Saudi-Arabië en Senegal - Frankrijk met het dansje bij de cornervlag nog goed herinneren. Wist wel dat Nederland niet meedeed, maar vond dat niet gek ofzo.quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Toen was ik acht. Ik kan me niet eens herinneren of ik wist dat ze niet meededen.
Naast Vlaar was er niemand die de leiding in de Nederlandse defensie oppakte, tot nu dan in de persoon van van Dijk.quote:Op zondag 11 oktober 2015 11:29 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
kansloze reactie, daarnaast stonden Bruma, en twee andere jonkies die nooit de leiding zullen nemen.
Moet je nagaan hoe slecht de tweede keeper is.quote:Op zondag 11 oktober 2015 20:52 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Boeiend, die kan er toch niks van. Is die van NEC.
kut, die heb ik in de managerquote:
Weet je niet. Krul is ook tweede keeper bij Nederland. Ik kan nou niet zeggen dat hij slechter is dan Cillessen.quote:Op zondag 11 oktober 2015 20:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Moet je nagaan hoe slecht de tweede keeper is.
twitter:VI_nl twitterde op zondag 11-10-2015 om 21:07:06Maarten Stekelenburg vervangt Jasper Cillessen bij de selectie van het Nederlands elftal. #nedtsj reageer retweet
Zoet dus in de goal dinsdag. Een vervanger die iemand uit de eerste selectie passeert zou raar zijn. Maar ja. Blind.quote:Op zondag 11 oktober 2015 21:10 schreef Dj_Day-V het volgende:
twitter:VI_nl twitterde op zondag 11-10-2015 om 21:07:06Maarten Stekelenburg vervangt Jasper Cillessen bij de selectie van het Nederlands elftal. #nedtsj reageer retweet
Stekelenburg gaat gewoon keepen lijkt mequote:Op zondag 11 oktober 2015 21:16 schreef Zorro het volgende:
[..]
Zoet dus in de goal dinsdag. Een vervanger die iemand uit de eerste selectie passeert zou raar zijn. Maar ja. Blind.
Waarom denk je dat?quote:Op zondag 11 oktober 2015 21:17 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Stekelenburg gaat gewoon keepen lijkt me
Dat zou de meest debiele beslissing zijn uit de korte bondscoach carriere van Blind.quote:Op zondag 11 oktober 2015 21:17 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Stekelenburg gaat gewoon keepen lijkt me
Mag je eindelijk terecht keepen, gebeurt dittwitter:NUFC twitterde op zondag 11-10-2015 om 21:17:43INJURY NEWS: @TimKrul ruled out for the rest of the season with ruptured cruciate ligament. http://t.co/pvUlvlVJz2 http://t.co/8jiVYW5mGi reageer retweet
Who cares, Turkije verliest toch niet.quote:Op zondag 11 oktober 2015 21:20 schreef Fokker101 het volgende:
Zie Nederland echt niet winnen van Tsjechie...
Kunstgras. Dat zouden meer clubs moeten doen.quote:Op zondag 11 oktober 2015 21:20 schreef Dj_Day-V het volgende:
Mag je eindelijk terecht keepen, gebeurt dittwitter:NUFC twitterde op zondag 11-10-2015 om 21:17:43INJURY NEWS: @TimKrul ruled out for the rest of the season with ruptured cruciate ligament. http://t.co/pvUlvlVJz2 http://t.co/8jiVYW5mGi reageer retweet
TOTO hequote:Op zondag 11 oktober 2015 21:20 schreef Zorro het volgende:
[..]
Who cares, Turkije verliest toch niet.
Aha.quote:
Maar als Turkije nou wint dinsdag dan ligt Nederland er definitief uit? Want er was ook weer iets met doelsaldo.quote:Op zondag 11 oktober 2015 21:20 schreef Zorro het volgende:
[..]
Who cares, Turkije verliest toch niet.
Zelfs bij gelijkspel van Turkije al.quote:Op zondag 11 oktober 2015 21:22 schreef Fokker101 het volgende:
[..]
Maar als Turkije nou wint dinsdag dan ligt Nederland er definitief uit? Want er was ook weer iets met doelsaldo.
Cech zekerquote:Op zondag 11 oktober 2015 21:23 schreef Fokker101 het volgende:
[..]
Pff doei EK
Is de opstelling van Tsjechie al bekend?
Hallo Championship.quote:Op zondag 11 oktober 2015 21:20 schreef Dj_Day-V het volgende:
Geen idee. Volgens mij wel veel kaarten op sites als vakantieveilingen en dergelijke.quote:Op zondag 11 oktober 2015 23:21 schreef tralalala het volgende:
Beter komen er maar een paar mensen naar de Arena, of is het uitverkocht?
Uitverkocht betekent niet dat de mensen ook daadwerkelijk komen. Dat weten ze in de Arena maar al te goed.quote:Op zondag 11 oktober 2015 23:21 schreef tralalala het volgende:
Beter komen er maar een paar mensen naar de Arena, of is het uitverkocht?
Op zich is dat waar, maar wat dan wel jammer is is dat ik behoorlijk wat vrienden heb die dan dus geen voetbal meer gaan kijken in de kroeg.quote:Op zondag 11 oktober 2015 23:38 schreef Kopsterk het volgende:
Één voordeel, komend EK kunnen we in ieder geval voetbal kijken in de kroeg met louter mensen die op zijn minst nog iets met voetbal hebben, die achterlijke kermisfiguren blijven mooi weg.
Ik denk dat je deze zomer waarschijnlijk net zoveel van voetbal meekrijgt in een kroeg dan je tijdens een Nederlands elftal wedstrijd zou meekrijgen.quote:Op zondag 11 oktober 2015 23:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Op zich is dat waar, maar wat dan wel jammer is is dat ik behoorlijk wat vrienden heb die dan dus geen voetbal meer gaan kijken in de kroeg.
In 2012 had je na uitschakeling van Oranje echt goedkope bier aanbiedingen, dat moeten we nu missen.quote:Op zondag 11 oktober 2015 23:38 schreef Kopsterk het volgende:
Één voordeel, komend EK kunnen we in ieder geval voetbal kijken in de kroeg met louter mensen die op zijn minst nog iets met voetbal hebben, die achterlijke kermisfiguren blijven mooi weg.
Die zijn al lang gekocht door de NPO. Alle wedstrijden, niet alleen die van het Nederlands Elftal. Dus tenzij de NPO die rechten voor een prikkie nog weg doet (maar waarom zouden ze, want kijkcijfers haal je er wel mee) mag niet eens iemand anders het uitzenden.quote:Op zondag 11 oktober 2015 23:43 schreef MakkieR het volgende:
Mocht Nederland het EK niet halen en de kans lijkt groot, moeten de dure uitzendrechten dan gekocht worden door de Nederlandse Publieke Omroep
Van mij mag een commerciële zender het EK gebeuren dan wel kopen en uitzenden
Ik doelde eigenlijk meer op de toernooien die na het EK2016 komen. Laat commerciële zenders die maar kopen tot Oranje weer echt meedoet met de grote jongens en gebruik dat geld voor sporten waar aankomend talent grote kampioenen worden.quote:Op zondag 11 oktober 2015 23:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die zijn al lang gekocht door de NPO. Alle wedstrijden, niet alleen die van het Nederlands Elftal. Dus tenzij de NPO die rechten voor een prikkie nog weg doet (maar waarom zouden ze, want kijkcijfers haal je er wel mee) mag niet eens iemand anders het uitzenden.
Liever een paar races achter de decoder dan 40 potjes voetbal.quote:Op maandag 12 oktober 2015 03:51 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk meer op de toernooien die na het EK2016 komen. Laat commerciële zenders die maar kopen tot Oranje weer echt meedoet met de grote jongens en gebruik dat geld voor sporten waar aankomend talent grote kampioenen worden.
Persoonlijk zou ik veel liever zien dat NPO zich gaat richten op de formule 1 waar iets groots staat te wachten met Max Verstappen.
Formule 1 is geen sport en boeit echt niemandquote:Op maandag 12 oktober 2015 03:51 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk meer op de toernooien die na het EK2016 komen. Laat commerciële zenders die maar kopen tot Oranje weer echt meedoet met de grote jongens en gebruik dat geld voor sporten waar aankomend talent grote kampioenen worden.
Persoonlijk zou ik veel liever zien dat NPO zich gaat richten op de formule 1 waar iets groots staat te wachten met Max Verstappen.
Ik vind het juist leuk dat die ploegen die anders nooit meedoen eens gaan meedoen. Ontdek je vaak nog goede voetballertjes die je anders niet kent.quote:Op maandag 12 oktober 2015 06:15 schreef GotenSSJ het volgende:
Moet er toch niet aan denken dat je dalijk een EK hebt zonder Nederland zegZit je naar kut potjes met Wales, Albanie en Noord-Ierland te kijken.
![]()
Maar goed, mochten we niet kwalificeren kun je niemand anders de schuld geven natuurlijk. Hopen op een wonder maarHup Ijsland.
Ik vind het ook jammer maar zie het gewoon niet meer gebeuren. Nederland moet zelf ook nog winnen, dat wordt al lastig genoeg hoor. Mocht Turkije het verpesten, wat niet gebeurd, moet je ook nog playoffs spelen. Het is keihard gefaal van de KNVB en zijn coaches. Een grote schoonmaak na morgen is op zijn plaats.quote:Op maandag 12 oktober 2015 08:09 schreef sonnyspek het volgende:
Ik hoor veel mensen in mijn omgeving zeggen 'Mooi, ze verdienen het ook niet.'. Dat is absoluut waar, maar toch vind ik het erg jammer dat ze niet doorgaan.
Dit EK zal misschien wel het laatste EK zijn dat nog normaal is. Geen Qatar, geen Rusland, geen EK in verschillende landen...Frankrijk is ook prachtig om heen te gaan als supporter, wij hadden ook al plannen voor een paar wedstrijden van Oranje...
Ik hoop dat IJsland nog wat kan betekenen voor ons.
Die spelers van Ijsland moeten aankomend weekend weer aan de bak bij hun club. Denk je nou echt dat die ALLES gaan geven om groepshoofd te worden. Welnee joh, heb je zaterdag geen Tsjechië gekeken?quote:Op maandag 12 oktober 2015 08:12 schreef sonnyspek het volgende:
IJsland wil trouwens nog best groepshoofd worden. Dus of ze echt op 50% gaan spelen...?
Er is geen teamgeest meer joh. Ieder voor zichzelf en alle fouten zijn individuele fouten.quote:Op maandag 12 oktober 2015 09:50 schreef empa1010 het volgende:
Als ze eruit liggen en dat zal gerust, moet de KNVB als eerste maar eens gaan eisen dat alle spelers het Wilhelmus voluit mee gaan zingen. Das echt een schande vind ik, hoe ze er nu bij staan. Lijken verdomme wel Spanjaarden (lied heeft geen tekst)![]()
Ik ga morgenavond nog 1 x naar de Arena. Alle wedstrijden bijgewoond. Volkslied meeblehren is 1 van de mooiste momenten in het stadion. Maar wederom getuige van een dieptepunt in de voetbalgeschiedenis (finale Z-A ook bijgewoond). Echt een blamage zou dit worden, dat we het lachertje van Europa zijn... ook op dit gebied weer
Hey De Kek, hoe is het er mee?quote:Op maandag 12 oktober 2015 10:23 schreef Kekster het volgende:
0-2 voor Tsjechië
Dit land heeft echt niets te zoeken op het EK al zouden er 32 landen mee mogen doen. Jullie wordt een dramatisch EK als vorige keer bespaard en de ticket van Nederland gaat naar een land met spelers wat wel voor het vaderland uit wil komen. Win/win situatie lijkt me dat. Genot om te zien dat de Nederlandse mentaliteit en arrogantie genadeloos wordt afgestraft, al betwijfel ik of dat wel doordringt in die omhooggevallen rotkoppen van het Nederlandse elftal.
Gelukkig hebben we nu geen landen op het EK die daar helemaal niet willen zijn en kunnen we genieten van landen die trots zijn om deel te nemen en van de echte voetbalnaties die allemaal aanwezig zijnPortugal
quote:Op maandag 12 oktober 2015 10:23 schreef Kekster het volgende:
0-2 voor Tsjechië
Dit land heeft echt niets te zoeken op het EK al zouden er 32 landen mee mogen doen. Jullie wordt een dramatisch EK als vorige keer bespaard en de ticket van Nederland gaat naar een land met spelers wat wel voor het vaderland uit wil komen. Win/win situatie lijkt me dat. Genot om te zien dat de Nederlandse mentaliteit en arrogantie genadeloos wordt afgestraft, al betwijfel ik of dat wel doordringt in die omhooggevallen rotkoppen van het Nederlandse elftal.
Gelukkig hebben we nu geen landen op het EK die daar helemaal niet willen zijn en kunnen we genieten van landen die trots zijn om deel te nemen en van de echte voetbalnaties die allemaal aanwezig zijnPortugal
Waarom geniet je met Oranje minder?quote:Op maandag 12 oktober 2015 10:44 schreef Durmada het volgende:
Aan de ene kant redelijk jammer dat Oranje heel waarschijnlijk niet mee gaat doen, maar nu kan ik wel veel meer genieten van het EK. En hopen op een verassing als Wales of IJsland.
is allemaal wel leuk dat verjongen enzo maar welke trainer ga je voor de groep gooien? Alle potentiële trainers hebben nog een contract lopen of doen het gewoon goed bij hun club.quote:Op maandag 12 oktober 2015 10:23 schreef satecl het volgende:
We moeten gewoon gaan bouwen aan een nieuw team, wat ook in 2004 is gedaan. Verjongen. Het zal een paar jaar duren, maar we plukken er wel de vruchten van.
Bazoer, van Dijk, Tete, Clasie, De Vrij en dat soort jongens moeten gewoon altijd worden opgeroepen. Rotte appels eruit. vd Wiel, van Persie, Affelay, Anita, Indi, Narsingh, Bruma en natuurlijk ook de technische staf.
Ik zou het ook niet op tegen zijn om Depay op de bank neer te zetten. Man man man wat is dat een overschatte speler
Ik twijfel nog of ik een ander team adopteer zoals in 2002, of dat ik uit rancune het hele toernooi ga negeren.quote:Op maandag 12 oktober 2015 10:44 schreef Durmada het volgende:
Aan de ene kant redelijk jammer dat Oranje heel waarschijnlijk niet mee gaat doen, maar nu kan ik wel veel meer genieten van het EK. En hopen op een verassing als Wales of IJsland.
Eens.quote:Op maandag 12 oktober 2015 10:23 schreef Kekster het volgende:
0-2 voor Tsjechië
Van Gaal komt wel beschikbaar in de loop van dit seizoenquote:Op maandag 12 oktober 2015 11:02 schreef Dr_g0nz0 het volgende:
[..]
is allemaal wel leuk dat verjongen enzo maar welke trainer ga je voor de groep gooien? Alle potentiële trainers hebben nog een contract lopen of doen het gewoon goed bij hun club.
quote:Op maandag 12 oktober 2015 11:02 schreef Dr_g0nz0 het volgende:
[..]
is allemaal wel leuk dat verjongen enzo maar welke trainer ga je voor de groep gooien? Alle potentiële trainers hebben nog een contract lopen of doen het gewoon goed bij hun club.
PSV valt dan buiten bootquote:Op maandag 12 oktober 2015 11:09 schreef satecl het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Frank is neus en Ronald geilt al jaren op Feyenoord talenten. Lijkt me een ideale combinatie.
Ernst Faber assistent. Probleem opgelost.quote:Op maandag 12 oktober 2015 11:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
PSV valt dan buiten bootCocu weer boos
quote:............knip.......
Nederland moet nu gaan proberen zich voor het WK te plaatsen. Dat wordt een zware opgave, want de loting is pittig. Maar niets is onmogelijk. Kijk maar naar een land als Noord-Ierland, dat zich voor het EK heeft gekwalificeerd.
.......knip.......
Frank is een West-Fries. Die weet wel van aanpakken.quote:Op maandag 12 oktober 2015 11:38 schreef iPat het volgende:
De ideale bondscoach zou een combinatie van Louis van Gaal en Frank de Boer zijn. IJzeren handschoentjes aanpak is wat deze verwende generatie nodig heeft.
Gezellig dat jij ook effe komt meeposten maat. Gaat Portugal Europees kampioen worden?quote:Op maandag 12 oktober 2015 10:23 schreef Kekster het volgende:
0-2 voor Tsjechië
Ja die moesten tegen de lamme en de blinde spelen, dan kan Nederland het ook.quote:Op maandag 12 oktober 2015 11:38 schreef Idisrom het volgende:
Willem van Hanegem ziet wel kansen voor het Nederlandse elftal om zich te plaatsen voor het WK 2018.
De reden van zijn optimisme is, dat een (vergelijkbaar) land als Noord-Ierland zich ook kan plaatsen voor een eindtoernooi.
[..]
Bert kwalzak van Oostveenquote:
quote:http://www.metronieuws.nl(...)nd-blijft-bondscoach
Danny Blind blijft sowieso bondscoach, ook al loopt hij met Oranje het EK van volgend jaar in Frankrijk mis. Dat zegt Bert van Oostveen in gesprek met Metro. „We gaan bij de KNVB geen gekke dingen doen. Danny zit na de wedstrijd tegen Tsjechië ook nog gewoon of de bank. Of dat nou tijdens een play-offduel is of tijdens een oefenwedstrijd, dat maakt niet uit.”
Als Turkije dinsdagavond minimaal een puntje pakt tegen IJsland, maakt het niet meer uit wat Nederland voor resultaat tegen de Tsjechen boekt. Dan eindigt de ploeg van Blind als vierde in groep A en gaat het Europees kampioenschap aan de neus van Nederland voorbij. Voor de directeur betaald voetbal is dat geen reden om de bondscoach (die het in de kwalificatiereeks van Guus Hiddink overnam) de laan uit te sturen.
„Hij heeft een contract tot en met het WK van 2018 en ergens in 2016 hebben we een evaluatiemoment”, aldus Van Oostveen. „We vinden dat Danny goed bezig is en hij kan rekenen op steun van de KNVB en die moet hij ook van het Nederlandse volk krijgen.”
Zelf denkt de baas van het Nederlandse voetbal ook niet aan opstappen.„Als we het EK mislopen is dat een bittere teleurstelling. Maar we zijn volop aan het bouwen en construeren, dan moet je niet weglopen. Ook de minder leuke tijden horen bij sport. Ik sta liever met een zilveren of bronzen medaille in mijn hand, maar if you can't stand the heat, stay out of the kitchen.”
Bovendien sluit Van Oostveen niet uit dat het Nederlands elftal alsnog via een achterdeurtje de play-offs bereikt. „Ik heb een Amerikaanse buurvrouw en zij vroeg vanochtend hoe het met me gaat. Toen ik de situatie van Oranje uitlegde en vertelde dat we aan een zijden draadje hangen, zei ze: ‘you only need a small chance’. Die Amerikaanse instelling vind ik wel mooi.
Als hij goed bezig was geweest waren we nu al geplaatst voor het EK, maar nee hoor, we moesten uitgerekend van IJsland en Turkije verliezen. In het verleden heeft hij ook overal gefaald.quote:„We vinden dat Danny goed bezig is en hij kan rekenen op steun van de KNVB en die moet hij ook van het Nederlandse volk krijgen.”
quote:"We vinden dat Danny goed bezig is (...)"
Maaskant is sinds kort weer beschikbaar.quote:Op maandag 12 oktober 2015 11:02 schreef Dr_g0nz0 het volgende:
[..]
Keksterquote:Op maandag 12 oktober 2015 10:23 schreef Kekster het volgende:
0-2 voor Tsjechië
Totaal zinloos, kun je beter naar de Turken sturenquote:Op maandag 12 oktober 2015 19:30 schreef MakkieR het volgende:
wat vinden jullie eigenlijk van een bemoedigingspremie betalen naar IJsland. zou dat nog steeds verboden moeten zijn of liever herzien.
Ben ik in alle tijden voorstander van.quote:Op maandag 12 oktober 2015 19:30 schreef MakkieR het volgende:
wat vinden jullie eigenlijk van een bemoedigingspremie betalen naar IJsland. zou dat nog steeds verboden moeten zijn of liever herzien.
Hahahaquote:„We vinden dat Danny goed bezig is[...]''
Eerst zelf maar eens zien te winnen. Dat is al een hele opgave.quote:Op maandag 12 oktober 2015 06:15 schreef GotenSSJ het volgende:
Moet er toch niet aan denken dat je dalijk een EK hebt zonder Nederland zegZit je naar kut potjes met Wales, Albanie en Noord-Ierland te kijken.
![]()
Maar goed, mochten we niet kwalificeren kun je niemand anders de schuld geven natuurlijk. Hopen op een wonder maarHup Ijsland.
We doen geen gekke dingen zegt hij dan..quote:
Nee, als Turkije verliest en Nederland wint dan staat het Nederlands elftal 1 punt voor, onafhankelijk van de exacte uitslag.quote:Op maandag 12 oktober 2015 21:21 schreef roos94 het volgende:
Stel Turkije verliest met 2-1, ze scoren dus 1 x maar verliezen wel. En bij Nl wordt het 1-0 voor ons , gaat NL dan door? Want qua punten staat Turkije dan toch nog voor
Een premie geven aan de turken is uiteraard uitgesloten want dat zou betekenen dat Turkije met opzet moet verliezen. Een bemoedigingspremie aan IJsland is dan een ander verhaal, dat in ieder geval nog geen matchfixing is. Maar een motivatie om alles te geven, omdat er meer belangen zijn dan alleen de eer en de eerste positie aan profvoetballers die een paar extra euro's goed kan gebruiken. Ze spelen immers niet allemaal op het allerhoogste niveau in Europa.quote:Op maandag 12 oktober 2015 19:30 schreef byah het volgende:
[..]
Totaal zinloos, kun je beter naar de Turken sturen
quote:Op maandag 12 oktober 2015 21:21 schreef roos94 het volgende:
Stel Turkije verliest met 2-1, ze scoren dus 1 x maar verliezen wel. En bij Nl wordt het 1-0 voor ons , gaat NL dan door? Want qua punten staat Turkije dan toch nog voor
Een overwinning levert 3 punten op, mevrouw. Een nederlaag 0.quote:Op maandag 12 oktober 2015 21:21 schreef roos94 het volgende:
Ik denk wel dat Nederland wint. De Tsjechen gaven tegen Turkije bij lange na niet alles en dat gaan ze morgen weer doen. Waarom zouden ze ook? Alleen maar kans op blessures en ze winnen er toch niets mee.quote:Op maandag 12 oktober 2015 20:57 schreef TLC het volgende:
Wat de IJslanders doen tegen Turkije is onbelangrijk, want ik zie de Tsjechen winnen van Nederland.
Blabla ze spelen over een paar dagen weer bij hun club.quote:Op maandag 12 oktober 2015 22:50 schreef Rickertman96 het volgende:
Cech zat vandaag bij de persconferentie van Tsjechie en dus wordt er verwacht dat hij morgen keept
Ik heb nog steeds het gevoel dat Tsjechië gewoon vol in gaat tegen Oranje (en ja blabla ze spelen over een paar dagen weer bij hun club wil ik niet horen)
Vorige week had ik je geloofd. Maar ik heb Tsjechië - Turkije gezien en dat was echt beschamend. Ze deden enigszins hun best om doelpunten tegen te houden maar verder ook echt niets. Hele eerste helft domineerden ze het veld (de Turken zijn écht slecht) en dat leidde tot nog geen drie schoten op doel.quote:Op maandag 12 oktober 2015 22:50 schreef Rickertman96 het volgende:
Cech zat vandaag bij de persconferentie van Tsjechie en dus wordt er verwacht dat hij morgen keept
Ik heb nog steeds het gevoel dat Tsjechië gewoon vol in gaat tegen Oranje (en ja blabla ze spelen over een paar dagen weer bij hun club wil ik niet horen)
Portugal maakt een goede kans om te winnenquote:Op maandag 12 oktober 2015 16:35 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Kekster
Gaan we weer een gigantische Portugal act opvoeren komende zomer? Ik kijk al uit naar jou en InZanity. Dat wordt weer genieten.
Ja, dat klopt. Maar toch, je speelt je laatste wedstrijd tegen het 'grote' Oranje in Amsterdam, ik denk dat je ze toch wel wil aanpakken, zeker dit schijt team. Het valt ook op dat Cech bijvoorbeeld nu waarschijnlijk opeens wel gaat keepen.quote:Op maandag 12 oktober 2015 22:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vorige week had ik je geloofd. Maar ik heb Tsjechië - Turkije gezien en dat was echt beschamend. Ze deden enigszins hun best om doelpunten tegen te houden maar verder ook echt niets. Hele eerste helft domineerden ze het veld (de Turken zijn écht slecht) en dat leidde tot nog geen drie schoten op doel.
Misschien dat ze het leuk vinden om Nederland nog een trap na te geven, maar anders zie ik echt niet in waarom ze ineens weer "alles zouden gaan geven" als ze dat tegen de Turken zo nalieten.
Geen idee, maar het maakt wel uit of je 1e of 2e wordt in de kwalificatie poule. Wat precies kan ik je niet vertellen.quote:Op maandag 12 oktober 2015 23:01 schreef Evertjan het volgende:
krijg je nog een special status bij de EK loting als je doorgaat als 1e in de kwalificatie poule?
Bij de NOS werd gezegd van wel, iets over een beschermde status, maar ik kan het niet vinden op Wiki in elk geval. Er staat:quote:Op maandag 12 oktober 2015 23:04 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Geen idee, maar het maakt wel uit of je 1e of 2e wordt in de kwalificatie poule. Wat precies kan ik je niet vertellen.
In dat geval maakt eerste of tweede worden dus niet uit, maar de punten van een overwinning kunnen wél je positie op de ranglijst bepalen en dus de potindeling. Ik heb echt geen zin om de officiële reglementen van de UEFA te gaan zitten lezen.quote:De 24 ploegen zullen in zes groepen van vier ploegen geloot worden. Gastland Frankrijk wordt automatisch in positie A1 geplaatst. De andere 23 gekwalificeerde landen worden verdeeld, zodat er vier potten van zes landen overblijven. Titelverdediger Spanje wordt in Pot 1 ingedeeld. De andere 22 landen zullen worden verdeeld volgens de volgens de UEFA-coëfficiënten na de voltooiing van kwalificatie.
Je vergeet dat Nederland nooit de 0 achterin kan houden, zelfs tegen Kazachstan lukte het niet.quote:Op maandag 12 oktober 2015 21:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk wel dat Nederland wint. De Tsjechen gaven tegen Turkije bij lange na niet alles en dat gaan ze morgen weer doen. Waarom zouden ze ook? Alleen maar kans op blessures en ze winnen er toch niets mee.
Bedankt Hans.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 02:19 schreef MakkieR het volgende:
Waar ik me overigens best wel aan stoor tijdens interviews, persconferenties, en in talkshows is dat de schaamte ontbreekt. Spelers, trainers, analisten wie je ook hoort niemand schaamt zich voor de prestaties dat oranje heeft geleverd tijdens de kwalificatiereeks.
Het team is niet sterk genoeg, veel blessures, een hoop pech tijdens de wedstrijd en allerlei andere smoesjes zijn inmiddels al vaak de revue gepasseerd. Dan heb je natuurlijk "het kan nog, of theoretisch kan het nog" waar men vaak de hoop aan vast hangt.
Maar hoe je het ook went of keert of we nou doorgaan of niet, wat Oranje heeft laten zien tijdens deze kwalificatiereeks, was toch gewoon simpelweg beschamend, waar een welgemeend excuus van iedere speler en trainer naar zijn trouwe fans toe op zijn plaats is.
Een van Persie, Sneijder of Robben zou zich op de televisie duidelijk moeten uitspreken dat hij zich dood schaamt, dat hij onderdeel is van dit falende team. Je schamen omdat B-landen zich wel plaatsen voor dit EK en wij zelfs niet in staat zijn een derde plaats weten te halen met onze poule. We nu lachwekkend worden vergeleken met landen als Gibraltar, Andorra of Kazachstan die het toernooi ook niet gaan halen.
Geef het dan gelijk aan mijquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 08:58 schreef fotostarter het volgende:
Turken verliezen, wij winnen. Anders verlies ik 250 euro.
Ik denk dat je het de spelers veel minder kwalijk kunt nemen dan de keuzes die door de KNVB en de daaruit voortvloeiende bondscoaches zijn gemaakt. Behalve de idiote acties van Van der Wiel en Martins Indi misschien, maar die hadden er bij een andere bondscoach misschien helemaal niet in gestaan (beiden weinig wedstrijdritme).quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 02:19 schreef MakkieR het volgende:
Waar ik me overigens best wel aan stoor tijdens interviews, persconferenties, en in talkshows is dat de schaamte ontbreekt. Spelers, trainers, analisten wie je ook hoort niemand schaamt zich voor de prestaties dat oranje heeft geleverd tijdens de kwalificatiereeks.
Het team is niet sterk genoeg, veel blessures, een hoop pech tijdens de wedstrijd en allerlei andere smoesjes zijn inmiddels al vaak de revue gepasseerd. Dan heb je natuurlijk "het kan nog, of theoretisch kan het nog" waar men vaak de hoop aan vast hangt.
Maar hoe je het ook went of keert of we nou doorgaan of niet, wat Oranje heeft laten zien tijdens deze kwalificatiereeks, was toch gewoon simpelweg beschamend, waar een welgemeend excuus van iedere speler en trainer naar zijn trouwe fans toe op zijn plaats is.
Een van Persie, Sneijder of Robben zou zich op de televisie duidelijk moeten uitspreken dat hij zich dood schaamt, dat hij onderdeel is van dit falende team. Je schamen omdat B-landen zich wel plaatsen voor dit EK en wij zelfs niet in staat zijn een derde plaats weten te halen met onze poule. We nu lachwekkend worden vergeleken met landen als Gibraltar, Andorra of Kazachstan die het toernooi ook niet gaan halen.
Op een uitschakeling in de poule mag ik hopen.quote:Op maandag 12 oktober 2015 23:03 schreef Kekster het volgende:
[..]
Portugal maakt een goede kans om te winnen
[ afbeelding ]
Dat is de specialiteit van Nederland met 0 punten in 2012. In dat opzicht is het best knap dat er nu een nóg slechter resultaat neer wordt gezet. Portugal gaat volgend jaar het EK winnenquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 09:22 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Op een uitschakeling in de poule mag ik hopen.
Pak ze maar aan, Keksterquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 10:06 schreef Kekster het volgende:
[..]
Dat is de specialiteit van Nederland met 0 punten in 2012. In dat opzicht is het best knap dat er nu een nóg slechter resultaat neer wordt gezet. Portugal gaat volgend jaar het EK winnen
Gelukkig weet Van Oostveen wel wat belangrijk is.. top directeurtje hebben wequote:Het feit dat bepaalde spelers van het Nederlands elftal niet meezingen wanneer voor een interland het Wilhelmus wordt gespeeld, is KNVB-directeur Bert van Oostveen een doorn in het oog.
"Ik zing mee omdat ik trots ben dat ik Nederland mag representeren en ik vind dat alle spelers dat ook zouden moeten doen”, aldus Van Oostveen in gesprek met Metro
Kan me nog een WK Zomer 2012 herinneren. Dan liever geen.quote:Op maandag 12 oktober 2015 23:42 schreef JenHermes het volgende:
Dit gaat Nederland niet redden. Turkije zie ik geen punten verspelen tegen IJsland in eigen huis. Nederland - Tsjechië wordt 1 - 1 vrees ik
Geen EK zomer
Sowieso, alsof de wereld voorbij is zonder een EK/WK met Nederland.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 10:32 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Kan me nog een WK Zomer 2012 herinneren. Dan liever geen.
En over welke sport hebben we het dan?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 10:32 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, toen was er namelijk geen WK.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 10:32 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 10:34 schreef Zorro het volgende:
[..]
En over welke sport hebben we het dan?
Liever vanavond eruit zodat Bert van Oostveen oprot.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 10:38 schreef byah het volgende:
maargoed, liever vanavond er direct uit, dan straks een playoff spelen in Oekraine ofzo
Van Oostveen gaat erop toezien dat de spelers voortaan het volkslied meezingen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 10:40 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Liever vanavond eruit zodat Bert van Oostveen oprot.
Ik heb nog goede hoop dat dat interview een stukje satire is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 10:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Van Oostveen gaat erop toezien dat de spelers voortaan het volkslied meezingen.
Komt allemaal wel goed dus
Van Oostveengod
Bron: De Speldquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 10:10 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Gelukkig weet Van Oostveen wel wat belangrijk is.. top directeurtje hebben we
Mocht het toch nog gebeuren dan lach ik mijn Turkse vrienden morgen wel de hele dag uit.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 11:14 schreef reddevil1408 het volgende:
Mensen die er nog in geloven zou je een vluchteling kado moeten doen.
...of ZIJ rijden de hele nacht toeterend door je straatquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 11:15 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Mocht het toch nog gebeuren dan lach ik mijn Turkse vrienden morgen wel de hele dag uit.
Hoort bij het spelletjequote:Op dinsdag 13 oktober 2015 11:16 schreef reddevil1408 het volgende:
[..]
...of ZIJ rijden de hele nacht toeterend door je straat
Ik ben er allemaal niet zo zeker van.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 11:56 schreef KingRoland het volgende:
We moeten niet vergeten dat turkije nu alle druk heeft. IJsland heeft dat niet die kunnen gewoon winnen hoe erg ze dat willen weet ik niet maar de wil om te winnen is bij hun groter.
Nederland is op dit moment uitgeschakeld en Tsjechië tsja die geven er niets om.
Ik geloof er helemaal niets van. Zelfs als de Turken verliezen gaat Nederland nog niet door. Die gaan echt niet winnen vanavond.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 11:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik ben er allemaal niet zo zeker van.
Daar geloof ik dan weer wel in.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 11:59 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik geloof er helemaal niets van. Zelfs als de Turken verliezen gaat Nederland nog niet door. Die gaan echt niet winnen vanavond.
Ik help het je hopen. Maar ik geloof er niets van. Danny Blind maakt zich al helemaal niet druk om uitschakeling. Dat is een slecht teken. Een goede trainer zou nu woest moeten zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 12:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Daar geloof ik dan weer wel in.
Hoezo woest? Hij is dan wel verantwoordelijk voor dit zooitje maar het heeft toch geen nut als je het niet in eigen hand hebt. Je kunt alleen maar je ding doen en dat is winnen nu, dat hebben ze afgelopen zaterdag ook gedaan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 12:02 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik help het je hopen. Maar ik geloof er niets van. Danny Blind maakt zich al helemaal niet druk om uitschakeling. Dat is een slecht teken. Een goede trainer zou nu woest moeten zijn.
Dit scenario ja. De lijdensweg die maar voort duurtquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 11:32 schreef Zorro het volgende:
Ik zie het al helemaal voor me dat Nederland het vanavond redt, blij, feest, hosanna alles, en dan in de play-offs er kansloos uitvliegt.
Al die theoriën die er nog op los worden gelatenquote:Voor de Turken dreigt dinsdagavond tegen IJsland een dilemma. Als Kazachstan vanavond van Letland wint, zijn de Turken bij een zege als de beste nummer drie van de negen kwalificatiegroepen rechtstreeks geplaatst voor het EK. Om Oranje voor te blijven en verzekerd te zijn van de play-offs volstaat een gelijkspel.
Om te bepalen wie als de beste nummer drie naar het EK gaat, tellen alleen de resultaten tegen de eerste vijf ploegen in de groep. Voor Turkije is het daarom van belang dat Letland zesde en dus laatste wordt in groep A. Tegen dat land verspeelde de ploeg van Fatih Terim namelijk vier punten. Van Kazachstan werd wel twee keer gewonnen.
Met 15 punten uit de 8 duels tegen de top-5 is Hongarije momenteel de beste nummer drie. Omdat Oekraïne gisteren van Spanje verloor, kan alleen Turkije de Hongaren nog passeren. De Turken komen op 16 punten uit 8 duels als ze zelf vanavond winnen en Kazachstan een zege boekt op Letland.
Dat uitgangspunt kan Oranje in de kaart spelen. Speelt Turkije vanavond op safe of gaat het tegen IJsland bij een gelijke stand risico nemen als Kazachstan in Letland op voorsprong komt?
Geweldig dit. Nu moeten we naast Turkije - IJsland en Nederland - Tsjechië ook nog Letland - Kazachstan gaan volgen vanavondquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 12:19 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Al die theoriën die er nog op los worden gelaten
We liggen er gewoon uit. Turkije gaat never verliezen vanavond
Voor beide is het belangrijk om poule-winnaar te worden..dus geven er niets om is zeker niet zo.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 11:56 schreef KingRoland het volgende:
We moeten niet vergeten dat turkije nu alle druk heeft. IJsland heeft dat niet die kunnen gewoon winnen hoe erg ze dat willen weet ik niet maar de wil om te winnen is bij hun groter.
Nederland is op dit moment uitgeschakeld en Tsjechië tsja die geven er niets om.
Er is niets belangrijks aan poule-winnaar zijn. Interlands winnen zorgt er wel voor dat je punten pakt voor de UEFA ranking, waardoor je in een hogere pot wordt geplaatst bij de loting. Maar pot 1 is voor beide toch ver weg. Het grappige is, dat mocht Nederland winnen en ook door de play-offs heen komen, wij waarschijnlijk wel in pot 1 geplaatst worden:quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 12:24 schreef Maichel het volgende:
[..]
Voor beide is het belangrijk om poule-winnaar te worden..dus geven er niets om is zeker niet zo.
Ik vond het in 2002 wel mooi kut dat we er niet bij waren horen (al maakte het succes van Zuid-Korea het toen goed). Blijf het nog steeds ongelofelijk vinden dat ze niet eens derde zullen eindigen in een poule als deze.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 12:25 schreef ZuidGrens het volgende:
Ik heb vanavond een verplichte bijeenkomst, ben aan de ene kant blij dat ik dit moet missen. Heb sowieso niks met de coach en dit elftal. In 2014 was ik nog trots op Oranje, nu schaam ik me ervoor en hoop ik dat zo weinig mensen over de landsgrenzen er naar kijken.
Ik heb me er nog niet bij neer gelegd, dat niet. Denk ook dat veel mensen de komende tijd nog zoiets hebben van 'ach, we hebben het niet verdiend' en wel zullen berusten. Volgend jaar in de zomer zullen veel mensen toch wel balen, het is en blijft zuur zo'n toernooi zonder (eventueel) zonder Oranje.
Gelukkig zijn we volgens onze grote leider Bart van Oosterveen op de goede weg.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 13:22 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Ik vond het in 2002 wel mooi kut dat we er niet bij waren horen (al maakte het succes van Zuid-Korea het toen goed). Blijf het nog steeds ongelofelijk vinden dat ze niet eens derde zullen eindigen in een poule als deze.
![]()
![]()
![]()
das geen stelling das een feit lulquote:
Pak hem maar aan, Smokey!!!11!111!!!1!quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 13:35 schreef Mr.Smokey het volgende:
[..]
das geen stelling das een feit kklul
hahahahhahaphaphapquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 13:35 schreef Mr.Smokey het volgende:
[..]
das geen stelling das een feit kklul
Dat weet je helemaal nog niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:24 schreef MakkieR het volgende:
Voor mij is het al zeker, Turkije - IJsland wordt een salon remise. IJsland wil geen blessures oplopen en Turkije is door bij een gelijkspel. Volkomen begrijpelijk en Nederland deed exact hetzelfde mocht het in deze situatie zitten. Gewoon accepteren dat we deze kwalificatie hebben weggegooid.
Laat ik het dan anders zeggen: Het verbaast mij dat de resultaat anders zal worden dan een gelijkspel.quote:
Je zou ook kunnen zeggen dat IJsland er op is gebrand om te winnen omdat ze hiervoor twee keer gelijk hebben gespeeld. Of dat gaat lukken, is een tweede.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:33 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Laat ik het dan anders zeggen: Het verbaast mij dat de resultaat anders zal worden dan een gelijkspel.
Als je de HELE wedstrijd van Tsjechië zag dan zou je zien dat ze werkelijk niets om gaven. IJsland deed wat het doen moest.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 12:24 schreef Maichel het volgende:
[..]
Voor beide is het belangrijk om poule-winnaar te worden..dus geven er niets om is zeker niet zo.
Met Sjaak Swart erin?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Het schijnt dat er in een ufo gespeeld gaat worden.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 11:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Heb mijn buren wel al gewaarschuwd dat als Nederland het dan toch gaat redden (incl. Play offs) dat ik de hele buurt compleet oranje maak volgende zomer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |