abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156715706

De Wereld Draait Door is een Nederlands televisieprogramma van de VARA op Nederland 1, dat op werkdagen live wordt uitgezonden vanuit studio Zuiveringshal Oost op het Cultuurpark Westergasfabriek in Amsterdam. Het programma wordt gepresenteerd door Matthijs van Nieuwkerk en is een mengeling van nieuws, informatie en amusement.

DWDD wordt gepresenteerd door Matthijs van Nieuwkerk. Matthijs (1960) is een allround journalist die eerst een glansrijke carrière had bij de krant en daarna een stormachtige ontwikkeling als televisiepresentator doormaakte. Tot 2001 was hij verbonden aan Het Parool, eerst als interviewer van sporters en schrijvers en later, vanaf 1996, als hoofdredacteur.

Rij 1:
• Claudia de Breij
• Jelte Tuinstra
• Giel Beelen
• Jort Kelder
• Jan Mulder
• Fidan Ekiz
• Sylvana Simons
• Marc-Marie Huijbregts
Rij 2:
• Sjinkie Knegt
• Perziksap
• Geert Wilders
• Humberto Tan
• Emile Schelvis
• Dionne Stax
• Adriaan van Dis
• Merel Westrik

* voor meer informatie, klik afbeelding

De Wereld Draait Door-site
Wikipedia over DWDD
Uitzending DWDD gemist?
Twitter

:P
  Moderator vrijdag 9 oktober 2015 @ 19:54:23 #2
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_156715716
Goede tt
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Trouwste user 2022 vrijdag 9 oktober 2015 @ 19:56:02 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_156715753
Pannenkoekenhuis De Waterpoort

Als democraat heb ik ditmaal mijn fans de keuze laten maken tussen een pizzeria en een pannenkoekenrestaurant. Eerlijk gezegd verbaasde het me niet dat de echte Bommelsche-lekkerbekjes voor de pannenkoek kozen.

Mede door de heerlijke lekkerbekjes en andere niet zelf te vangen vis, van vishandel Bronk, onder anderen. Daar genieten ze iedere week al van. Verandering van spijs heeft nu eenmaal andere eisen. Ik denk ook dat de enige niet -Echte -Bommelse-lekkerbek, in Bommel, Jaap de visboer is die voor de Pizzeria heeft gekozen. Stropen deed Piet de Kolf, m'n opa, al. Kaf van het koren. Bariton in het gezang.

Zelf had ik weinig keus wat betreft het pannenkoekrestaurant. Er is er één in Zaltbommel. Qua pannenkoekenmeneus. Ben vaak in die horeca-gelegenheid geweest. Toen heette het echter nog Café De Taveerne.

Ik ben er regelmatig als een strooppannenkoek uitgerold. Me er thuis voelen mocht dus geen probleem zijn. De tap altijd open. Wat hebben we er veel gezopen. Het etablissement is trouwens schitterend gelegen, onder de Waterpoort met uitzicht op de Waal. Inmiddels schedel kaal. Mooi geschermd wordt er nog met zwaard en degen.

Bij binnenkomst natuurlijk mijn traditionele grapje. Of de meeste gasten, net als ik, via zet-mail reserveren ? 'Meneer, u hoeft hier niet te reserveren.' Ijs werd niet gebroken. Scheelde niet veel.
De gastheer was verder erg hoffelijk en wees me een mooi tafeltje aan, met een mooi uitzicht op de Waterstraat. Rechts van me zag ik Cafetaria TIGO staan, links slijterij Luc van Boort. Bij beiden veel tijd versleten. Dus een warm gevoel van binnen. Nu mijn maag nog een warm gevoel geven.
Lekker schransen zoals het hoort. Geen man over boort. Kees is met z'n boot vlak bij gelegen.
Ik had begrepen dat zo'n pannenkoek nogal vult, je al snel het volume onderschat. Dus geen voorafje. Het was bij uitzondering eens een zonnige dag, dus keus viel op een lekker glas ice-tea.
Ik koos verder voor de spekpannenkoek met ananas, kaas en stroop. De gastheer probeerde me nog over te halen er een salade bij te nemen. Goed bedoeld, maar ik vind dat als je eenmaal lekker vet gaat eten er geen semi-gezond konijnenvoer bijhoort. Als je aan de lijn bent en biologisch gekweekte zeewier eet, neem je als toetje ook geen HEMA-rookworst. Nagerecht kon ik nadien altijd nog tijdens het uitbuiken bestellen. Dorst lessen bovendien.

Het leuke van een pannenkoekenrestaurant is dat het ook naar pannenkoeken ruikt. Ik wilde bijna gaan vragen of ik de klopper mocht schoonlikken, zoals bij moeke vroeger. Maar dat doen ze tegenwoordig met een elektrische staafmixer. Voor je het weet zit je tong ertussen.
Dan zou het Herman van Tongerloos zijn geworden.

Het was gezellig onrustig door de vele kinderen. Die mogen daar voor de halve prijs eten als ze hebben afgezwommen. Normaal stikt het van de Marokkanen in Bommel. Hier waren ze op de vingers van één hand te tellen. Toch een voordeel van het afschaffen van het schoolzwemmen.
De dampende pannenkoek werd voor me neergezet. Het aroma kwam me tegemoet. M'n neusharen begonnen te tintelen van opwinding. Ik moest niet in de zon kijken anders zou de stroop vervangen worden door niespoeder. Je hebt de neiging hem doormidden te snijden, maar dat is not done. Spaghetti kort je ook niet in met mes en vork. Nadat ik mijn handtekening op de pannenkoek had gestroopt, sneed ik er een mooi driehoekje uit. Zorgvuldig, zonder dat de stroop er vanaf gleed, bracht ik hem naar mijn mond. Een hele kunst, maar jarenlange ervaring doet wonderen. Hij was perfect op temperatuur. De kaas was heerlijk versmolten met de pannenkoek. De ananas was lekker zoet zonder zoetsappig te zijn.

Dit was echt een koekje van eigen deeg.

Na de laatste hap te hebben weggespoeld, kon ik niet anders dan concluderen dat Café De Taveerne een waardige opvolger had gekregen. Ik rolde nu niet dronken de kroeg uit. Hoefde niet laveloos onder de waterpoort gebukt te gaan, omdat ik laveloos was geweest. Last van m'n schouder ? Heel wat jaartjes ouder, maar wat een feest. Ik liep de Waterstraat in, liep langs de TIGO. Moest Anton wel feliciteren, met het kampioenschap van zijn NEC. Het was een warme begroeting, afgerekend met het lekkerste koude ijs van Bommel.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_156715957
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 19:56 schreef tong80 het volgende:
Pannenkoekenhuis De Waterpoort

Als democraat heb ik ditmaal mijn fans de keuze laten maken tussen een pizzeria en een pannenkoekenrestaurant. Eerlijk gezegd verbaasde het me niet dat de echte Bommelsche-lekkerbekjes voor de pannenkoek kozen.

Mede door de heerlijke lekkerbekjes en andere niet zelf te vangen vis, van vishandel Bronk, onder anderen. Daar genieten ze iedere week al van. Verandering van spijs heeft nu eenmaal andere eisen. Ik denk ook dat de enige niet -Echte -Bommelse-lekkerbek, in Bommel, Jaap de visboer is die voor de Pizzeria heeft gekozen. Stropen deed Piet de Kolf, m'n opa, al. Kaf van het koren. Bariton in het gezang.

Zelf had ik weinig keus wat betreft het pannenkoekrestaurant. Er is er één in Zaltbommel. Qua pannenkoekenmeneus. Ben vaak in die horeca-gelegenheid geweest. Toen heette het echter nog Café De Taveerne.

Ik ben er regelmatig als een strooppannenkoek uitgerold. Me er thuis voelen mocht dus geen probleem zijn. De tap altijd open. Wat hebben we er veel gezopen. Het etablissement is trouwens schitterend gelegen, onder de Waterpoort met uitzicht op de Waal. Inmiddels schedel kaal. Mooi geschermd wordt er nog met zwaard en degen.

Bij binnenkomst natuurlijk mijn traditionele grapje. Of de meeste gasten, net als ik, via zet-mail reserveren ? 'Meneer, u hoeft hier niet te reserveren.' Ijs werd niet gebroken. Scheelde niet veel.
De gastheer was verder erg hoffelijk en wees me een mooi tafeltje aan, met een mooi uitzicht op de Waterstraat. Rechts van me zag ik Cafetaria TIGO staan, links slijterij Luc van Boort. Bij beiden veel tijd versleten. Dus een warm gevoel van binnen. Nu mijn maag nog een warm gevoel geven.
Lekker schransen zoals het hoort. Geen man over boort. Kees is met z'n boot vlak bij gelegen.
Ik had begrepen dat zo'n pannenkoek nogal vult, je al snel het volume onderschat. Dus geen voorafje. Het was bij uitzondering eens een zonnige dag, dus keus viel op een lekker glas ice-tea.
Ik koos verder voor de spekpannenkoek met ananas, kaas en stroop. De gastheer probeerde me nog over te halen er een salade bij te nemen. Goed bedoeld, maar ik vind dat als je eenmaal lekker vet gaat eten er geen semi-gezond konijnenvoer bijhoort. Als je aan de lijn bent en biologisch gekweekte zeewier eet, neem je als toetje ook geen HEMA-rookworst. Nagerecht kon ik nadien altijd nog tijdens het uitbuiken bestellen. Dorst lessen bovendien.

Het leuke van een pannenkoekenrestaurant is dat het ook naar pannenkoeken ruikt. Ik wilde bijna gaan vragen of ik de klopper mocht schoonlikken, zoals bij moeke vroeger. Maar dat doen ze tegenwoordig met een elektrische staafmixer. Voor je het weet zit je tong ertussen.
Dan zou het Herman van Tongerloos zijn geworden.

Het was gezellig onrustig door de vele kinderen. Die mogen daar voor de halve prijs eten als ze hebben afgezwommen. Normaal stikt het van de Marokkanen in Bommel. Hier waren ze op de vingers van één hand te tellen. Toch een voordeel van het afschaffen van het schoolzwemmen.
De dampende pannenkoek werd voor me neergezet. Het aroma kwam me tegemoet. M'n neusharen begonnen te tintelen van opwinding. Ik moest niet in de zon kijken anders zou de stroop vervangen worden door niespoeder. Je hebt de neiging hem doormidden te snijden, maar dat is not done. Spaghetti kort je ook niet in met mes en vork. Nadat ik mijn handtekening op de pannenkoek had gestroopt, sneed ik er een mooi driehoekje uit. Zorgvuldig, zonder dat de stroop er vanaf gleed, bracht ik hem naar mijn mond. Een hele kunst, maar jarenlange ervaring doet wonderen. Hij was perfect op temperatuur. De kaas was heerlijk versmolten met de pannenkoek. De ananas was lekker zoet zonder zoetsappig te zijn.

Dit was echt een koekje van eigen deeg.

Na de laatste hap te hebben weggespoeld, kon ik niet anders dan concluderen dat Café De Taveerne een waardige opvolger had gekregen. Ik rolde nu niet dronken de kroeg uit. Hoefde niet laveloos onder de waterpoort gebukt te gaan, omdat ik laveloos was geweest. Last van m'n schouder ? Heel wat jaartjes ouder, maar wat een feest. Ik liep de Waterstraat in, liep langs de TIGO. Moest Anton wel feliciteren, met het kampioenschap van zijn NEC. Het was een warme begroeting, afgerekend met het lekkerste koude ijs van Bommel.

Pannekoek met kaas. :N
Feyenoord Rotterdam
  Trouwste user 2022 vrijdag 9 oktober 2015 @ 20:30:23 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_156716596
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 20:05 schreef GekkeGerrit- het volgende:

[..]

Lekkere negatief blijven doen. Kwam het van diep :? :D

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_156716647
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 20:05 schreef GekkeGerrit- het volgende:

[..]

Lekker man, met kerriepoeder erop :9
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 oktober 2015 @ 21:39:11 #7
862 Arcee
Look closer
pi_156719067
quote:
Matthijs van Nieuwkerk miljonair door DWDD

De gasten van Matthijs van Nieuwkerk krijgen aardig betaald om met hem aan tafel te zitten, maar zelf krijgt de presentator al tien jaar de hoofdprijs.

Van Nieuwkerk ontvangt momenteel zo'n vijf ton per jaar voor zijn dagelijkse praatprogramma De Wereld Draait Door (DWDD). Dat kwam op straat te liggen nadat de NPO in mei van dit jaar bekendmaakte dat vier personen bij BNN/VARA en twee bij de AVRO/TROS boven de Balkenendenorm verdienen. Matthijs heeft door DWDD, dat tien jaar bestaat, miljoenen euro's binnengeharkt.

Daarmee heeft hij wat aardigheden aangeschaft, die Quote op een rijtje heeft gezet: in tien jaar tijd kocht hij een heel grachtenpand voor in totaal 494.621, met voor de deur een Audi A6 van bijna 100.000 euro. Een appartement in De Pijp kwam er in 2007 bij voor 217.000 euro, waar zijn zoon een bedrijfje heeft gevestigd. Bij de weekendboerderij van Van Nieuwkerk in het dorpje Eefde, nabij Zutphen, staat regelmatig een Jaguar XJS Convertible.

Wat Matthijs, die ook bijklust als dagvoorzitter (waar hij door zijn tv-bekendheid meer dan 10.000 euro voor vraagt) precies aan vermogen bezit, is niet bekend. Hij heeft het volgens Quote waarschijnlijk op een bankrekening staan of het geld wordt gestort naar een maatschap van hem en zijn echtgenote, het enige wat in het Handelsregister te vinden is van de presentator. Zij schatten in dat het minstens 4 miljoen euro is.

Eerder deze week werd bekend dat de gasten die bij DWDD aan tafel zitten, soms zo'n 2000 euro vergoeding krijgen. "Het is gewoon werk", zei Van Nieuwkerk daar vrijdag over. "Ze moeten zich voorbereiden, het bijhouden, ze moeten komen. Ik vind het niet zo gek."

Bron: Telegraaf
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Trouwste user 2022 vrijdag 9 oktober 2015 @ 23:08:15 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_156721897
Nu de rest van de BNers nog. Niks mis met Mathijs.

zaterdag 10 oktober 2015 @ 01:26:52 #9
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_156724817
Met de salarissen voor dit soort talenten heb ik ook niet zoveel moeite, want de paar keer dat Matthijs het niet deed en er invallers ware, zie je ook meteen een minder goed programma, en dat scheelt je op langere termijn natuurlijk gewoon kijkcijfers. Dit programma verdient haar geld echt wel terug via de reclameinkomsten. Volgens mij is hij er ook gewoon de hele dag en doet hij daarnaast ook nog andere dingen.

2000 euro voor een tafelgast vind ik een beetje veel, maar goed, dat zal verschillen per gast, en hoe de invulling daarvan is. Als je 1x per week aanschuift en er alleen een beetje knikkend bij zit en je woont 20 minuten afstand van de studio... tja... dan zie ik de meerwaarde niet echt.
  Moderator zaterdag 10 oktober 2015 @ 13:10:54 #10
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_156729846
Best knap die 100.000 voor een A6.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_156740204
Iedereen broekje al uit voor vanavond?
pi_156740236
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 19:36 schreef Tem het volgende:
Ik zit nu al te genieten.
pi_156740280
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 19:37 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik zit nu al te genieten.
De teaser is al helemaal #zinin.
pi_156740969
Ik heb pompoensoep op het vuur staan, dus dubbel genieten zometeen.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 20:53:13 #15
14505 OProg
A Life in Music
pi_156742571
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 19:36 schreef Tem het volgende:
Bijna. Ik kijk er al weken naar uit ook.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_156742893
broekie uit en bitterballen op tafel, ik zeg doorrrrrrrrr
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:03:43 #17
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_156742901
dooorrrrr
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_156742902
:D
pi_156742910
  Redactie Sport zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:03:59 #20
274204 crew  Mexicanobakker
pi_156742915
Door
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:04:04 #21
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_156742919
DOOORRR
pi_156742935
MatthijsGod _O_
(she/her)
pi_156742938
Oke, dit wordt de grootste inteelt show aller tijden.
pi_156742944
op Mart Smeets na allemaal engnekken in de studio
pi_156742963
De hele linkse grachtengordel in 1 programma, dat is knap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')