En dat zal: the key to success.. zijn ?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:11 schreef Dinus het volgende:
Werk aan jezelf, en geef hem een tijdje rust....
Goede intentie of niet, je geloofwaardigheid dat er wat zou veranderen is niet echt bevestigd zo..quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:06 schreef TaMaDa het volgende:
Beste allen,
Laat ik het verhaal niet al te lang maken, om alles zo duidelijk en gevat mogelijk te houden. Mijn beste vriend en ik liggen in de clinch. Na hij een geruime tijd in het buitenland is geweest, hebben wij ons contact weer als vanouds opgepakt (we hielden contact toen hij in het buitenland zat, we kennen elkaar al jaren, dus dit was niet vreemd). Echter, liep ik om verschillende reden met een vorm van verlatingsangst, ook al vóór hij naar het buitenland ging. Om deze reden werd ik erg 'claimend' en was ik soms niet 'eerlijk' over kleine dingen. Dit zorgde voor hem voor een benauwend gevoel en werd hij erg wantrouwig naar mij. Mijn intentie was natuurlijk nooit om zo over te komen, maar deze angst zorgde hiervoor. Ik beloofde altijd aan mijzelf te werken, maar omdat ik geen professionele hulp kreeg, was dit vaak van korte duur en viel ik weer in mijn oude patroon.
Want it's all about you, never mind hoe hij erover denkt, dat moet automagisch voorbij zijn als jij weer normaal kan doen.quote:Nu is voor hem de maat vol. Hij gaf aan dat de vriendschap op deze manier niet werkt. Dit heb ik ergens wel zien aankomen, maar omdat ik hem al jaren ken, geloofde ik in mijn eigen herstel en daarmee de vriendschap.
Of het definitief over is of niet, jij zal toch met die angst en de gevolgen daarvan om moeten leren gaan. Accepteren dat je te ver bent gegaan lijkt me daar een onderdeel van. Jij maakt een keuze om achter iemand te blijven staan, maar dat betekent niet dat de ander dat dan ook maar moet "terug betalen".quote:Ik ben bezig met professionele hulp om van de verlatingsangst af te komen, maar ben ontzettend bang dat hij nu permanent geen zicht meer ziet in de vriendschap. Terwijl de vriendschap op goede momenten altijd sterk goed zat (ik stond in alles 100% achter hem en dit waardeerde hij ook, hij durfde ook volledig zichzelf te zijn), kon deze op slechte momenten ook sterk slecht zijn.
Misschien moet je dat dan even respecteren..quote:Op dit moment wilt hij rust en geen contact, maar is het wel zo, dat hij mij niet zou negeren. We hebben wat kort contact gehad, wat vrij normaal was, maar toch gaf hij aan dat hij contact nu niet nodig vond en even niets wilde weten.
Ga aan jezelf werken, want je met die vriend bezig houden is ook een soort van verlatingsangst in stand houden.quote:Er is geen sprake van een ruzie, want hij is niet boos. Voor hem werkt de vriendschap (nu) gewoon niet. Heb ik mijn vriendschap nu echt verpest? Denken jullie dat door het werken aan mijzelf, de vriendschap toch kan herstellen? [quote]
Time will tell, maar jij moet hoe dan ook aan jezelf werken. Misschien dat je in je gedrag kan overtuigen dat je echt verandert bent, al hoeft dat misschien ook geen hervatting op te leveren. Met andere woorden, focus jij je nou maar eerst op jezelf..
[quote]Mensen om mij heen geven aan dat, omdat de vriendschap al zo lang duurt, het niet zomaar klaar is, maar toch voelt dit als heel definitief. Ergens zegt mijn gevoel: 'Dit heeft tijd nodig en er moet vervolgens worden ingezien, dat die angst de reden is voor het claimen en oneerlijk zijn'. Ik wil die kans natuurlijk wel krijgen. Ik hoop op wat advies, van buitenstaanders, op deze situatie.
Ik denk dat mijn karakter goed in elkaar zit. Ik heb veel voor anderen over, kan mijzelf voor hen wegcijferen, maar kan ook sterk mijn eigen wil doordrijven. Ik weet dat mijn angsten, mijn karakter in de weg kunnen zitten.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:19 schreef RingBewoner het volgende:
Als het binnenkort in de aanbieding is dan raad ik je aan om wat karakter te kopen.
Helaas was op dat moment nog niet duidelijk voor mij dat het woord 'verlatingsangst' mijn gedrag kenmerkte.quote:
Werk vooral hieraan, en bemoei je niet met andere zaken...quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:06 schreef TaMaDa het volgende:
Ik ben bezig met professionele hulp om van de verlatingsangst af te komen ..
Juist, dit is inderdaad wat het is. En ik heb dit op sommige momenten ook ingezien dat ik onmiddellijk handel, wat niet altijd goed was. Terwijl de intentie wel goed bedoeld was.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Werk vooral hieraan, en bemoei je niet met andere zaken...
Je gedrag omtrend die verlatingsangst heeft juist veroorzaakt dat jullie vriendschap in een grote crisis geraakt is en zolang je dat niet oplost is de kans groot dat handelen vanuit 'angst' hem te verliezen alles enkel erger maakt.
Overigens hangt dit juist samen, dat 'claim-egedrag' en je idee dat je onmidelijk moet handelen, omdat je hem anders 'verliest'..
als je juist die vriendschap wilt behouden, moet je leren dat je soms juist wat meer afstand moet nemen
Ja Hitler had ook goede intenties enzo. Daar heb je al genoeg benefit of the doubt voor gehad, nu moet je zelf aan de bak en daar kan hij je nu niet bij helpen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:25 schreef TaMaDa het volgende:
Terwijl de intentie wel goed bedoelt was.
Het kan gewoon zo zijn dat jullie allebei zijn verandert. Dat is natuurlijk niet raar als je elkaar een paar maanden niet ziet. Misschien op zoek naar iemand die jou waardeert zoals je bent?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:21 schreef TaMaDa het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn karakter goed in elkaar zit. Ik heb veel voor anderen over, kan mijzelf voor hen wegcijferen, maar kan ook sterk mijn eigen wil doordrijven. Ik weet dat mijn angsten, mijn karakter in de weg kunnen zitten.
Dit begrijp ik, maar ik wil wel duidelijk aangeven dat ik nooit slecht of negatief heb gereageerd. Waarmee ik bedoel: ik liet iemand, wie dan ook, altijd gaan en staan, zoals het ook hoort, maar probeerde wel mijn angst te verminderen door claimerig gedrag te vertonen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:27 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ja Hitler had ook goede intenties enzo. Daar heb je al genoeg benefit van the doubt voor gehad, nu moet je zelf aan de bak en daar kan hij je nu niet bij helpen.
Daarmee voedt je je angst juist.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:29 schreef TaMaDa het volgende:
[..]
Dit begrijp ik, maar ik wil wel duidelijk aangeven dat ik nooit slecht of negatief heb gereageerd. Waarmee ik bedoel: ik liet iemand, wie dan ook, altijd gaan en staan, zoals het ook hoort, maar probeerde wel mijn angst te verminderen door claimerig gedrag te vertonen.
Ik denk dat iedereen wel veranderd, inderdaad. Maar na hij terug kwam (en dit is begin van het jaar geweest) hebben we vele momenten met elkaar opgetrokken en is er in het begin vrij weinig aan de hand geweest. We hebben nooit het idee gehad dat wij als vrienden niet meer op één lijn liggen, alleen dat mijn gedrag natuurlijk niet het beste is in een vriendschap.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:27 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Het kan gewoon zo zijn dat jullie allebei zijn verandert. Dat is natuurlijk niet raar als je elkaar een paar maanden niet ziet. Misschien op zoek naar iemand die jou waardeert zoals je bent?
Klopt en hier wordt aan gewerkt, want dit is niet wat ik zelf graag wilde, maar wat voortkwam uit deze angst.quote:
Je spreekt jezelf een beetje tegen, maar goed. Misschien moet je niet zo bevestiging blijven zoeken. Alsof je beste vriend niet weet dat je goede intenties had, anders was je allang gedumpt. Respecteer zijn grenzen, je hebt wel wat beters en effectiever te doen..quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:29 schreef TaMaDa het volgende:
[..]
Dit begrijp ik, maar ik wil wel duidelijk aangeven dat ik nooit slecht of negatief heb gereageerd. Waarmee ik bedoel: ik liet iemand, wie dan ook, altijd gaan en staan, zoals het ook hoort, maar probeerde wel mijn angst te verminderen door claimerig gedrag te vertonen.
In een vriendschap heb je ook rekening te houden met wat de ander wel of niet wil. Als die angst zo overheersend is dat je daar geen aandacht meer voor hebt, dan moet je eerst aan jezelf werken voor je weer echt voor de vriendschap kan gaan en hij niet een accessoire is om die angst van je in stand te houden..quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:32 schreef TaMaDa het volgende:
[..]
Klopt en hier wordt aan gewerkt, want dit is niet wat ik zelf graag wilde, maar wat voortkwam uit deze angst.
Ga dat dan doen in plaats van je druk te maken of hij je nog wel wil als vriend. Je daar druk om maken maakt je leven en jou er niet leuker of beter op, eerder het tegenovergestelde. En daarmee ben je ook weer minder aantrekkelijk als vriend omdat je je aanhankelijk opstelt.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:32 schreef TaMaDa het volgende:
[..]
Klopt en hier wordt aan gewerkt, want dit is niet wat ik zelf graag wilde, maar wat voortkwam uit deze angst.
Zeker! Daar heb je volledig gelijk in, maar nu voelt het wel alsof je 'weggedumpt' wordt. Terwijl er een oplossing bestaat en mijn vraag is voornamelijk hoe ik daar tegenover de ander het beste aan kan werken. Het is nu te vroeg om iets te herstellen en te doen alsof alles 'koek en ei' is, want dat zit het niet, maar hoe eerder ik weet van aanpakken, hoe sneller ik ook over mijn eigen angsten heen kan komen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:35 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf een beetje tegen, maar goed. Misschien moet je niet zo bevestiging blijven zoeken. Alsof je beste vriend niet weet dat je goede intenties had, anders was je allang gedumpt. Respecteer zijn grenzen, je hebt wel wat beters en effectiever te doen..
Je doet nu net alsof jij je angsten beter aan kan pakken als iemand jou je gang laat gaan. Je angsten aanpakken hangt niet af van hoe de ander daarmee om gaat en jou nog een kans geeft.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:40 schreef TaMaDa het volgende:
[..]
Zeker! Daar heb je volledig gelijk in, maar nu voelt het wel alsof je 'weggedumpt' wordt. Terwijl er een oplossing bestaat en mijn vraag is voornamelijk hoe ik daar tegenover de ander het beste aan kan werken. Het is nu te vroeg om iets te herstellen en te doen alsof alles 'koek en ei' is, want dat zit het niet, maar hoe eerder ik weet van aanpakken, hoe sneller ik ook over mijn eigen angsten heen kan komen.
Dat is waar! Ik wil ook niet aanhankelijk overkomen, maar de ander wel laten inzien dat ik de vriendschap waardeer en aan mijzelf wil werken, omdat de ander wel heeft aangegeven het moeilijk vind om mij zo te zien. We zijn dus ergens wel aanhankelijk naar elkaar toe, maar op dit moment is dat natuurlijk, wat je zegt, niet verstandig.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ga dat dan doen in plaats van je druk te maken of hij je nog wel wil als vriend. Je daar druk om maken maakt je leven en jou er niet leuker of beter op, eerder het tegenovergestelde. En daarmee ben je ook weer minder aantrekkelijk als vriend omdat je je aanhankelijk opstelt.
Je draait de zaken een beetje om. Na al je woorden en weinig daden, moet je aan jezelf werken. Pas dan kun er een verandering opgemerkt worden. Dus kap met het gejamaar. Als je toch alleen maar vanuit je zelf kan denken beredeneren, doe er dan wat nuttigs mee en ga met jezelf aan de slag.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:40 schreef TaMaDa het volgende:
[..]
Zeker! Daar heb je volledig gelijk in, maar nu voelt het wel alsof je 'weggedumpt' wordt. Terwijl er een oplossing bestaat en mijn vraag is voornamelijk hoe ik daar tegenover de ander het beste aan kan werken. Het is nu te vroeg om iets te herstellen en te doen alsof alles 'koek en ei' is, want dat zit het niet, maar hoe eerder ik weet van aanpakken, hoe sneller ik ook over mijn eigen angsten heen kan komen.
Nee, dat bedoelde ik niet. Ik wil niet 'mijn gang gaan', want anders had ik wel contact gezocht met mijn beste vriend en hem bezocht. Ik wil dat juist niet forceren, want dat werkt niet. Ik bedoel eerder dat ik weet dat hij het ook niet fijn vind en mij ontzettend aardig en prettig vind om mee om te gaan, zolang het gedrag door die angsten maar niet deel zijn in de vriendschap. Vandaar dat ik het heb over een kans, na ik die problemen heb opgelost.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof jij je angsten beter aan kan pakken als iemand jou je gang laat gaan. Je angsten aanpakken hangt niet af van hoe de ander daarmee om gaat en jou nog een kans geeft.
Als je de vriendschap echt waardeert dan luister je naar en respecteer je zijn vraag om afstand.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:44 schreef TaMaDa het volgende:
[..]
Dat is waar! Ik wil ook niet aanhankelijk overkomen, maar de ander wel laten inzien dat ik de vriendschap waardeer en aan mijzelf wil werken, omdat de ander wel heeft aangegeven het moeilijk vind om mij zo te zien. We zijn dus ergens wel aanhankelijk naar elkaar toe, maar op dit moment is dat natuurlijk, wat je zegt, niet verstandig.
Ik denk ook vanuit zijn kant, omdat ik weet dat de ander het ook niet fijn vind om deze vriendschap niet te hebben. Maar het is niet goed hoe het op deze manier is. Vandaar dat hij ook rust wil en geen contact, om het voor mij ook makkelijker te maken (?). Hij denkt namelijk niet dat zijn aanwezigheid nu helpt, omdat het dan weer in het oude patroon kan vallen. Het is nu kortdag om te zeggen 'het zit weer goed', maar we weten beiden dat mijn probleem het probleem is omtrent de vriendschap.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:46 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Je draait de zaken een beetje om. Na al je woorden en weinig daden, moet je aan jezelf werken. Pas dan kun er een verandering opgemerkt worden. Dus kap met het gejamaar. Als je toch alleen maar vanuit je zelf kan denken beredeneren, doe er dan wat nuttigs mee en ga met jezelf aan de slag.
En wanneer is de kans daarop het grootst denk je? Als jij nog vanuit een mate van onzekerheid en aanhankelijkheid toch een of andere garantie wil dat het goedkomt? Of wanneer je met je angsten aan de slag gaat en hem de ruimte geeft?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:46 schreef TaMaDa het volgende:
[..]
Nee, dat bedoelde ik niet. Ik wil niet 'mijn gang gaan', want anders had ik wel contact gezocht met mijn beste vriend en hem bezocht. Ik wil dat juist niet forceren, want dat werkt niet. Ik bedoel eerder dat ik weet dat hij het ook niet fijn vind en mij ontzettend aardig en prettig vind om mee om te gaan, zolang het gedrag door die angsten maar niet deel zijn in de vriendschap. Vandaar dat ik het heb over een kans, na ik die problemen heb opgelost.
Dit doe ik ook zeker, alleen het is wel lastig wanneer iemand toch enig contact zoekt, hoe je dat dan benaderd. Ik wil namelijk niet claimerig overkomen.. en ben toch bang op dit moment dat één verkeerde zin dat wel zo doet overkomen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:47 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Als je de vriendschap echt waardeert dan luister je naar en respecteer je zijn vraag om afstand.
Natuurlijk, dat laatste!quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En wanneer is de kans daarop het grootst denk je? Als jij nog vanuit een mate van onzekerheid en aanhankelijkheid toch een of andere garantie wil dat het goedkomt? Of wanneer je met je angsten aan de slag gaat en hem de ruimte geeft?
Er is geen methode om iemand iets in te laten zien dat jij graag wil.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:44 schreef TaMaDa het volgende:
[..]
Dat is waar! Ik wil ook niet aanhankelijk overkomen, maar de ander wel laten inzien dat ik de vriendschap waardeer en aan mijzelf wil werken, omdat de ander wel heeft aangegeven het moeilijk vind om mij zo te zien. We zijn dus ergens wel aanhankelijk naar elkaar toe, maar op dit moment is dat natuurlijk, wat je zegt, niet verstandig.
Hij geeft aan dat hij, op dit moment, geen contact wil. Puur ook omdat het de vriendschap nog erger zou verdrijven en verergeren. Hij is namelijk niet boos, maar zou niet willen dat het zo doorgaat, zoals het nu is. Uiteindelijk dien je dan wel te kunnen laten zien dat het anders kan, omdat dat vóór dit gedoe ook kon.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is geen methode om iemand iets in te laten zien dat jij graag wil.
Je zult de vriendschap/hem moeten loslaten en met jezelf aan de slag. Zonder de extra motivatie dat je hem iets wil laten inzien. Dat moet ook niet je drijfveer zijn, want dan wordt het niets.
Wat wil je hier nu mee zeggen?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:56 schreef TaMaDa het volgende:
[..]
Hij geeft aan dat hij, op dit moment, geen contact wil. Puur ook omdat het de vriendschap nog erger zou verdrijven en verergeren. Hij is namelijk niet boos, maar zou niet willen dat het zo doorgaat, zoals het nu is. Uiteindelijk dien je dan wel te kunnen laten zien dat het anders kan, omdat dat vóór dit gedoe ook kon.
Ik zie deze persoon eerder als een soort broer(tje) en sinds familie niet eenvoudig wegloopt, is deze situatie moeilijker in te schatten dan bij familie. We zouden het gewoon zonde vinden als iets sterks als een hechte vriendschap, waarin eigenlijk niets te gek is, verloren gaat door problemen die opgelost kunnen worden. Echter, is die vriendschap er nu inderdaad even niet, omdat dit niet zal helpen bij een herstel.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:55 schreef Lienekien het volgende:
Weet je zeker dat dit alleen maar over vriendschap gaat? Het klinkt haast als een gedumpte die wanhopig zijn geliefde terug wil omdat hij denkt niet zonder die geliefde te kunnen.
Als je dat weet, dan moet je dus aan jzelf gaan werken en kappen hem alsnog hierbij te betrekken. Je hebt nota bene bewezen dat het niet verandert, dus laat hem los en ga doen wat je echt moet doen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:49 schreef TaMaDa het volgende:
[..]
Ik denk ook vanuit zijn kant, omdat ik weet dat de ander het ook niet fijn vind om deze vriendschap niet te hebben. Maar het is niet goed hoe het op deze manier is. Vandaar dat hij ook rust wil en geen contact, om het voor mij ook makkelijker te maken (?). Hij denkt namelijk niet dat zijn aanwezigheid nu helpt, omdat het dan weer in het oude patroon kan vallen. Het is nu kortdag om te zeggen 'het zit weer goed', maar we weten beiden dat mijn probleem het probleem is omtrent de vriendschap.
Heb je nog wel andere vrienden?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:59 schreef TaMaDa het volgende:
[..]
Ik zie deze persoon eerder als een soort broer(tje) en sinds familie niet eenvoudig wegloopt, is deze situatie moeilijker in te schatten dan bij familie. We zouden het gewoon zonde vinden als iets sterks als een hechte vriendschap, waarin eigenlijk niets te gek is, verloren gaat door problemen die opgelost kunnen worden. Echter, is die vriendschap er nu inderdaad even niet, omdat dit niet zal helpen bij een herstel.
Rustpauze inlassen, want jullie houden het probleem in stand.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:51 schreef TaMaDa het volgende:
[..]
Dit doe ik ook zeker, alleen het is wel lastig wanneer iemand toch enig contact zoekt, hoe je dat dan benaderd. Ik wil namelijk niet claimerig overkomen.. en ben toch bang op dit moment dat één verkeerde zin dat wel zo doet overkomen.
Daarmee reageerde ik op 'dat er geen methode is voor het inzien wat ik graag wil'. Maar dat je wel kan laten zien, ik hoef niet claimerig te zijn en wantrouwig te zijn in deze vriendschap, want mijn angst speelt geen rol meerquote:
Bullshit, die vriendschap is er wel, maar jij krijgt niet wat je wil.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:59 schreef TaMaDa het volgende:
Echter, is die vriendschap er nu inderdaad even niet, omdat dit niet zal helpen bij een herstel.
Genoeg! Dus daar ligt het probleem niet, maar je hebt altijd wel één of twee vrienden die je meer als vertrouwenspersoon en onvoorwaardelijke familie ziet, dan als een gezellige vriend/vriendin.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb je nog wel andere vrienden?
En dus respecteer je zijn grens niet. Als je dat aan hem laat zien - omdat je zo nodig een of andere garantie van hem wil vanuit onzekerheid en wil bewijzen dat het anders kan - is het sowieso voorbij lijkt me.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:56 schreef TaMaDa het volgende:
[..]
Hij geeft aan dat hij, op dit moment, geen contact wil. Puur ook omdat het de vriendschap nog erger zou verdrijven en verergeren. Hij is namelijk niet boos, maar zou niet willen dat het zo doorgaat, zoals het nu is. Uiteindelijk dien je dan wel te kunnen laten zien dat het anders kan, omdat dat vóór dit gedoe ook kon.
True en daar moet ik aan toegeven, maar dat is lastig en ik hoopte daar wat tips bij te kunnen krijgen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:02 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Bullshit, die vriendschap is er wel, maar jij krijgt niet wat je wil.
Ik krijg uit hoe je erover praat de indruk dat er wel meer met je aan de hand is. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit alleen speelt tussen jou en deze vriend.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:03 schreef TaMaDa het volgende:
[..]
Genoeg! Dus daar ligt het probleem niet, maar je hebt altijd wel één of twee vrienden die je meer als vertrouwenspersoon en onvoorwaardelijke familie ziet, dan als een gezellige vriend/vriendin.
Die heb je gehad, maar kennelijk zit je nog zo vast in je oude patroon dat je het niet wil snappen..quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:04 schreef TaMaDa het volgende:
[..]
True en daar moet ik aan toegeven, maar dat is lastig en ik hoopte daar wat tips bij te kunnen krijgen.
Ik respecteer zijn grens, heb dit aangegeven en heb niet gevraagd om mij iets te laten bewijzen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En dus respecteer je zijn grens niet. Als je dat aan hem laat zien - omdat je zo nodig een of andere garantie van hem wil vanuit onzekerheid en wil bewijzen dat het anders kan - is het sowieso voorbij lijkt me.
Eigenlijk wil je je hulpverlener niet kwijt?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:03 schreef TaMaDa het volgende:
[..]
Genoeg! Dus daar ligt het probleem niet, maar je hebt altijd wel één of twee vrienden die je meer als vertrouwenspersoon en onvoorwaardelijke familie ziet, dan als een gezellige vriend/vriendin.
Wat ik vergeet te zeggen is dat ik ook expliciet aan hem heb gevraagd wat hij nu wil, zodat ik daar aan kan voldoen en dat ik dit respecteer. Ik laat hem nu in rust, want hij begrijpt inderdaad dat het zo niet werkt, maar dat het ook anders kan.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En dus respecteer je zijn grens niet. Als je dat aan hem laat zien - omdat je zo nodig een of andere garantie van hem wil vanuit onzekerheid en wil bewijzen dat het anders kan - is het sowieso voorbij lijkt me.
Nee, je hebt niet gevraagd iets te laten bewijzen, maar je bent er wel naar op zoek hem iets te bewijzen en laten inzien.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:06 schreef TaMaDa het volgende:
[..]
Ik respecteer zijn grens, heb dit aangegeven en heb niet gevraagd om mij iets te laten bewijzen.
Zodat je daaraan kunt voldoen?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:09 schreef TaMaDa het volgende:
[..]
Wat ik vergeet te zeggen is dat ik ook expliciet aan hem heb gevraagd wat hij nu wil, zodat ik daar aan kan voldoen en dat ik dit respecteer. Ik laat hem nu in rust, want hij begrijpt inderdaad dat het zo niet werkt, maar dat het ook anders kan.
Dat is de insteek van dit topic en dat herhaal je nog een aantal keer.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:06 schreef TaMaDa het volgende:
[..]
Ik respecteer zijn grens, heb dit aangegeven en heb niet gevraagd om mij iets te laten bewijzen.
Je wil een kader om aan te voldoen, zodat je beloont zal worden. Dat is iets anders dan de gevoelens van de ander respecteren, je onderhandelt als het ware voor jezelf en dat is eerder opportunistisch dan vriendschappelijk te noemen..quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:09 schreef TaMaDa het volgende:
[..]
Wat ik vergeet te zeggen is dat ik ook expliciet aan hem heb gevraagd wat hij nu wil, zodat ik daar aan kan voldoen en dat ik dit respecteer. Ik laat hem nu in rust, want hij begrijpt inderdaad dat het zo niet werkt, maar dat het ook anders kan.
Nou, ik doe het meer uit het feit, omdat ik deze persoon waardeer en deze persoon niet nog meer op de hielen wil zitten. Tuurlijk hoop ik er uiteindelijk iets mee te bereiken, want anders zou ik mij net zo goed niet aanpassen en alles nog erger maken dan het is, wat niemand wil.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:14 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Je wil een kader om aan te voldoen, zodat je beloont zal worden. Dat is iets anders dan de gevoelens van de ander respecteren, je onderhandelt als het ware voor jezelf en dat is eerder opportunistisch dan vriendschappelijk te noemen..
Deze persoon geeft aan geen contact te willen nu en jij bent op zoek naar een manier om diegene te overtuigen dat het anders kan?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:43 schreef TaMaDa het volgende:
[..]
Nou, ik doe het meer uit het feit, omdat ik deze persoon waardeer en deze persoon niet nog meer op de hielen wil zitten. Tuurlijk hoop ik er uiteindelijk iets mee te bereiken, want anders zou ik mij net zo goed niet aanpassen en alles nog erger maken dan het is, wat niemand wil.
Nee, ik ben namelijk niet in contact met deze persoon, omdat deze daarom vraagt.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Deze persoon geeft aan geen contact te willen nu en jij bent op zoek naar een manier om diegene te overtuigen dat het anders kan?
Waarom dan dit topic?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:47 schreef TaMaDa het volgende:
[..]
Nee, ik ben namelijk niet in contact met deze persoon, omdat deze daarom vraagt.
'The road to hell is paved with good intentions'.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:25 schreef TaMaDa het volgende:
[..]
Juist, dit is inderdaad wat het is. En ik heb dit op sommige momenten ook ingezien dat ik onmiddellijk handel, wat niet altijd goed was. Terwijl de intentie wel goed bedoeld was.
Niet nog meer, als in je gaat nog steeds door met dezelfde issue, maar niet meer zo erg in jouw ogen dus dan moet hij jou ook maar weer waarderen zoals jij het wil.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:43 schreef TaMaDa het volgende:
[..]
Nou, ik doe het meer uit het feit, omdat ik deze persoon waardeer en deze persoon niet nog meer op de hielen wil zitten.
Het voor anderen doen, omdat ze jou anders niet meer bevestigen. Je hebt nog even te gaan..quote:Tuurlijk hoop ik er uiteindelijk iets mee te bereiken, want anders zou ik mij net zo goed niet aanpassen en alles nog erger maken dan het is, wat niemand wil.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |