quote:Baltische staten ontzien in nieuwe verdeelsleutel
EU: Duizenden extra asielzoekers naar NL
Nederland moet tussen de 7000 en 8000 asielzoekers opnemen bovenop de 2000 die het voor de zomer al had toegezegd. Dat blijkt uit een nog vertrouwelijke verdeelsleutel om 120.000 vluchtelingen over de EU-lidstaten te verdelen, die woensdag door Europese commissievoorzitter Jean-Claude Juncker en eurocommissaris Frans Timmermans wordt gepresenteerd.
Het Nederlandse aandeel is nu 6 procent, terwijl dat in het voor de zomer gesloten compromis nog 5,2 procent was.
In het plan krijgen de Baltische staten minder vluchtelingen, waardoor bijvoorbeeld Nederland, Duitsland en Frankrijk er meer op moet nemen. Estland, Letland en Litouwen hadden voor de zomer al geklaagd dat het opnemen van meer vluchtelingen tot een cultuurschok in die landen zou leiden.
De her te verdelen vluchtelingen komen voor het overgrote deel uit Griekenland (50.400) en Hongarije (54.000), maar ook zitten er 15.600 vluchtelingen bij die in Italië zijn aangekomen.
quote:Reden temeer om alles op alles te zetten om de instroom in te dammen
quote:Ook is komend weekend een groot evenement gepland in de Hanzehal.
quote:De politie mag in een ruim gebied rond het azc preventief fouilleren en er mensen wegsturen.
quote:De verdachten zijn inmiddels weer op vrije voeten.
Tja daardoor krijg je dus dat andere plekken meer mensen moeten opvangen al lijkt het argument van Zutphen wel valide. Het is gewoon jammer dat er zo weinig solidariteit is en er gewoon geen goede verdeling wordt gemaakt waaraan alle gemeenten netjes meewerken.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:48 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
ZUTPHEN WEIGERT
Bron: http://regio.tpo.nl/2015/(...)lingen-te-verlengen/
[..]
Ik zie het van de andere kant ook, hoor. Als iets bedoeld is als tijdelijke opvang kun je dat niet tot in lengte van dagen maar blijven verlengen, zeker niet als zo'n hal al van te voren een andere bestemming gekregen heeft.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Tja daardoor krijg je dus dat andere plekken meer mensen moeten opvangen al lijkt het argument van Zutphen wel valide. Het is gewoon jammer dat er zo weinig solidariteit is en er gewoon geen goede verdeling wordt gemaakt waaraan alle gemeenten netjes meewerken.
Van deling kan pas sprake zijn als je de teller en de noemer weet.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Tja daardoor krijg je dus dat andere plekken meer mensen moeten opvangen al lijkt het argument van Zutphen wel valide. Het is gewoon jammer dat er zo weinig solidariteit is en er gewoon geen goede verdeling wordt gemaakt waaraan alle gemeenten netjes meewerken.
Twee mogelijkheden om dit tegen te gaan: voer quota in of zeg het Vluchtelingenverdrag op.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:56 schreef Belabor het volgende:
[..]
Ik zie het van de andere kant ook, hoor. Als iets bedoeld is als tijdelijke opvang kun je dat niet tot in lengte van dagen maar blijven verlengen, zeker niet als zo'n hal al van te voren een andere bestemming gekregen heeft.
De grote fout die gemaakt is door Den Haag en het COA is dat er alleen maar over tijdelijke opvang nagedacht is, en niet over de capaciteit die er is voor daadwerkelijke langdurige opvang (zeg maar een maand of langer). Nu blijkt die er gewoon niet te zijn en worden die vluchtelingen dus ook maar wat van het kastje naar de muur gestuurd.
Daar ben ik het helemaal mee eens het hele beleid is gewoon een grote chaos. Het wordt er alleen niet beter op als men overal ook nog eens protesteren gaat tegen asielzoekerscentra, men moet de mensen immers ergens kwijt.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:56 schreef Belabor het volgende:
[..]
Ik zie het van de andere kant ook, hoor. Als iets bedoeld is als tijdelijke opvang kun je dat niet tot in lengte van dagen maar blijven verlengen, zeker niet als zo'n hal al van te voren een andere bestemming gekregen heeft.
De grote fout die gemaakt is door Den Haag en het COA is dat er alleen maar over tijdelijke opvang nagedacht is, en niet over de capaciteit die er is voor daadwerkelijke langdurige opvang (zeg maar een maand of langer). Nu blijkt die er gewoon niet te zijn en worden die vluchtelingen dus ook maar wat van het kastje naar de muur gestuurd.
Ze weten precies hoeveel mensen ze nu moeten opvangen dus die mensen kun je gewoon verdelen. Daarnaast kun je gewoon kijken welke plekken geschikt zijn ook voor toekomstige opvang en voor langdurige opvang.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:57 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Van deling kan pas sprake zijn als je de teller en de noemer weet.
De noemer is het aantal gemeenten en ligt vast (393).
De teller is het aantal asielzoekers en is in principe oneindig.
Hieruit volgt:
aantal asielzoekers per gemeente = oneindig / 393 = oneindig
Logisch dat gemeenten zich daartegen verzetten.
Ik ben zelf voorstander van optie 1. Dat vind ik de meest sociale en ook de meest werkbare beslissing. Maar helaas wordt er vanuit Den Haag nog maar heel beperkt gehoor aan gegeven.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:00 schreef Morendo het volgende:
[..]
Twee mogelijkheden om dit tegen te gaan: voer quota in of zeg het Vluchtelingenverdrag op.
Met de nadruk op "nu".quote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ze weten precies hoeveel mensen ze nu moeten opvangen dus die mensen kun je gewoon verdelen. Daarnaast kun je gewoon kijken welke plekken geschikt zijn ook voor toekomstige opvang en voor langdurige opvang.
Vrede in Syrië regelen is dan ook een goede optie, ook even onuitvoerbaar overigens.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:00 schreef Morendo het volgende:
[..]
Twee mogelijkheden om dit tegen te gaan: voer quota in of zeg het Vluchtelingenverdrag op.
Ja, en de bakkers vinden dat alle asielzoekers gratis brood moeten krijgen op kosten van de staat.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:02 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Gratis rijbewijs halen voor vluchtelingen.
Vluchtelingen in Duitsland moeten op kosten van de staat hun rijbewijs kunnen halen vinden Duitse rijschoolhouders. Dit zou helpen bij het zoeken naar een baan.
http://www.focus.de/regio(...)hlen_id_4998053.html
ik mag hopen dat ze buiten onze landsgrenzen op vrije voeten zijn gesteld.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:52 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Vier asielverdachten aanranding Almere
Bron: http://regio.tpo.nl/2015/(...)erdaad-bewoners-azc/
[..]
Natuurlijk niet. Ze beroepen zich op hun zwijgrecht. Hebben ze geleerd van Volkert.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:04 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
ik mag hopen dat ze buiten onze landsgrenzen op vrije voeten zijn gesteld.
Het is absurd en destabiliserend om aan een potentieel onbeperkte groep mensen het recht te verlenen op verblijf. De meest volatiele gebieden op aarde kennen een momenteel een werkelijk explosieve bevolkingsgroei; wat nu wanneer een burgeroorlog uitbreekt in Nigeria en Egypte? Je hebt momenteel nauwelijks instrumenten om zeer grote volksverhuizingen tegen te gaan.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Vrede in Syrië regelen is dan ook een goede optie, ook even onuitvoerbaar overigens.
Drones misschien.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:10 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het is absurd en destabiliserend om aan een potentieel onbeperkte groep mensen het recht te verlenen op verblijf. De meest volatiele gebieden op aarde kennen een momenteel een werkelijk explosieve bevolkingsgroei; wat nu wanneer een burgeroorlog uitbreekt in Nigeria en Egypte? Je hebt momenteel nauwelijks instrumenten om zeer grote volksverhuizingen tegen te gaan.
Ik ben nogal praktisch ingesteld en maak me niet druk om allemaal rampen die mensen kunnen verzinnen. We hebben al jaren deze vluchtelingen verdragen en begrijp niet waarom dat ineens een onoverkomelijk probleem zou moeten opleveren. Er wonen hier nu een stel angsthazen die bang zijn voor alles lijkt het wel maar om daarom maar meteen al onze verworvenheden om zeep te helpen lijkt mij niet verstandig.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:10 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het is absurd en destabiliserend om aan een potentieel onbeperkte groep mensen het recht te verlenen op verblijf. De meest volatiele gebieden op aarde kennen een momenteel een werkelijk explosieve bevolkingsgroei; wat nu wanneer een burgeroorlog uitbreekt in Nigeria en Egypte? Je hebt momenteel nauwelijks instrumenten om zeer grote volksverhuizingen tegen te gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |