abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_156662725
Noot: Dit is een topic geopend in een reeks door mij omdat ik de laatste was die 'm sloot. Theorieën en filmpjes in de openingspost zijn niet de mijne! Ik interesseer me slechts in het complotdenkerswereldje.

Vlucht tracker
Replay flightradar


Video's van de crash
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto's genomen door Jeroen Akkermans. 1 2 3 4 5

Het bericht waarin men zegt een AN-26 uit de lucht geschoten te hebben wat niet veel later verwijderd werd toen bleek dat het een passagiersvliegtuig MH17 was.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Vertaling:
AN-26 airplane was shot down near Torez, it fell somewhere behind the mine "Progress".
We warned - do not fly in "our sky".
And here is the video proof of another "bird-fall" (bird = slang for an airplane).
Another bird fell behind the spoil tip, residential areas were not affected.
No civilians were harmed.

quote:
The self-defense forces of Donetsk People’s Republic seized control of a Ukrainian anti-air military installation, RIA Novosti reports.
"The forces of Donetsk People’s Republic assumed control of A-1402 military base," the militia's representative said. According to him, it is an anti-aircraft missile forces facility equipped with Buk mobile surface-to-air missile systems.
During the last several days the militia took control of two internal security troops' installations in eastern Ukraine.
Read more: http://voiceofrussia.com/(...)r-installation-1561/
Buk missile system + beelden van het neerhalen van een militair vliegtuig op 14 Juli.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buk missile system


14 Juli

Launch location detected of missile that brought down MH17
http://ukraineatwar.blogspot.com/
Radarbeelden van de Russen
Map van de crash site

quote:
The Latest Open Source Theories, Speculation and Debunks on Flight MH17
July 22, 2014 By Eliot Higgins

Over the past few days various theories and speculation about the downing of Flight MH17 have been shared online, from the identify of the Buk Missile Launchers (that may or may not have been used depending on who you ask), to examinations of the damage visible on the remains of the aircraft. Here’s a look at some of the more interesting theories, speculation, and debunks being discussed at the moment.

Shrapnel Damage on MH17
As more and more images of the remains of flight MH17 were posted online, people began to notice what appeared to be shrapnel damage to the aircraft. Several parts of the aircraft were shown with what many agreed to be shrapnel damage, and the following image mapping part of the damaged aircraft to it’s apparent position on flight MH17 was shared on social media sites



The same piece of the plane, along with other pieces of debris, were discussed on the PPRuNE forum, with one user creating the following image showing where the pieces of debris would be positioned on the complete aircraft



It appears the front port side of the aircraft took much of the shrapnel damage, with the following video from Al Jazeera showing part of the inside of the cabin 53 seconds in


The part shown on the right is the floor of the cabin (reference image here), with damage from what is likely to be shrapnel on the port side, in line with the above image



An image of the same section of the plane shared on Twitter shows a different angle of the same part of the aircraft, again showing what is likely damage from shrapnel



Justin Bronk, a Royal United Services Institute (RUSI) Military Sciences research analyst also shared the following image



Based on the above, it appears there’s a growing consensus of where the aircraft was hit, the front port side, not the rear of the aircraft as some have claimed.

Buk 312

One theory that’s been doing the rounds involves “Buk 312″, a missile launcher some have connected to the attack. This appears to be a case of confusion, maybe the result of the use of a library image, or just a straight forward attempt to deceive. The following image was shared by the Ukranian SBU in a press release linking the Buk used to down MH17 to the Ukranian rebels



The top left image is from the video released from the Ukranian Ministry of Interior, claiming to show the Buk used to down MH17 on a transporter, leaving the country. The bottom right hand image shows a Buk which the press release appears to link to the other image, with the main claim being this is a Russian Buk, not Ukranian.

This claim was apparently contradicted by this video from March 2014, showing a Buk with the same numbering in government controlled territory. The following image then became widely spread on social media sites, claiming to be proof the Buk used to down MH17 belonged to the Ukranian military



Thanks to The Interpreter and StopFake.org, we now know the situation is slightly different. A photo of the same Buk, on what appears to be the same transporter, and the same road, was posted on Facebook in March 2014, the same time as the video showing Buk 312, and shows it in Ukranian possession.



It’s unclear why the SBU used an old image from March to link it to the transporter and Buk in the Ministry of Interior video, maybe their own failed attempt at propaganda, but all it achieved was confusing the situation. If they were trying to link the two transporters then they should have maybe asked why the transporters had a different paint scheme, different number of wheels, and different loading ramps.

The Launch Site Found?

A couple of days ago Storyful shared high resolution satellite map imagery of the areas around the crash site and locations identified in images of the Buk Missile Launcher (shared here, open with Google Earth). While many people focused on the crash site itself, others were looking for signs of the launchers. In a post on the Ukraine@WAr blog the author identified tracks in a field in images from July 20th, just south of the location the suspected Buk Missile Launcher was filmed, south of Snizhne



In his next post on the subject, the author also believes he’s identified the direction of smoke seen on the day, which some have claimed to be from the launch of the Buk’s missile, as being the same direction as the field. Personally I believe there’s two things that would be useful here, having satellite map imagery from the day before the attack to confirm the tracks are fresh, and having someone on the ground examine the tracks, ideally measuring the distance between the two sides of the tracks to see if it matches the specifications of the Buk. While I don’t feel the posts are conclusive, it’s something that warrants further investigation.
Nog niet alle lichaams resten geborgen!
http://www.nu.nl/buitenla(...)n-rampplek-mh17.html

Vorige week ging een van de nabestaanden van een Nederlands slachtoffer zelf op zoek op de rampplek. Robby Oehlers zocht naar sporen van zijn nicht, die nog altijd niet is geïdentificeerd.

Vrijdag maakte het ministerie van Veiligheid en Justitie bekend dat er tot nu toe 284 slachtoffers van de vliegramp zijn geïdentificeerd. In totaal kwamen 298 mensen om het leven. Onduidelijk is altijd gebleven of alle stoffelijke resten waren weggehaald.


The show must go on. Maar weer verder vanuit hier.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 21:47:57 #2
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_156677684
'Vervolg Opstelten en Teeven om MH17'

ligt het nu aan mij of worden er meer bizare complotten besproken op de FP dan hier :D
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 7 oktober 2015 @ 23:32:15 #3
288731 kalinhos
pi_156680588
Ik vond Chewies punt wel goed vorig deel. Als de media zouden samenspelen/ in controle zijn door de overheid, hoe is het dan te verklaren dat de media in Nederland nu juist een rechtzaak aanspannen tegen de staat over de publicatie van gegevens. Het rijmt niet echt, zeg maar.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 18:42:21 #4
-1 #ANONIEM
pi_156714196
https://www.bellingcat.co(...)pen-source-evidence/

Uitstekend (en heel uitgebreid!) artikel waarin word in gegaan op divers 'bewijs'. Ook word er in gegaan op het bewijs dat Rusland levert.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:14:09 #5
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_156801367
http://www.nu.nl/binnenla(...)rkt-van-aanslag.html

De slachtoffers van vlucht MH17 zijn heel snel na het inslaan van een Buk-raket buiten bewustzijn geraakt en overleden. De bemanning was op slag dood.

Volgens een verslaggever van de BBC zijn de ijzeren brokstukken van een Buk-raket tussen de crewleden, in de romp van het toestel, gevonden.

De cockpit is na de inslag van de raket afgescheurd. Daardoor was er geen zuurstof meer en zijn de passagiers bijna onmiddellijk overleden, aldus een nabestaande. Een woordvoerder van de OVV zegt dat de conclusies van de OVV genuanceerder zijn. "Dat zal vanmiddag blijken uit de presentatie."
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:21:17 #6
288731 kalinhos
pi_156801483
beeld van het in elkaar gezette toestel is indrukwekkend. Het verhaal van een bom in de cockpit kan in ieder geval - net als bijna alles uit Rusland - naar het rijk der fabelen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Moderator dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:21:44 #7
249559 crew  Lavenderr
pi_156801491
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 13:14 schreef theguyver het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)rkt-van-aanslag.html

De slachtoffers van vlucht MH17 zijn heel snel na het inslaan van een Buk-raket buiten bewustzijn geraakt en overleden. De bemanning was op slag dood.

Volgens een verslaggever van de BBC zijn de ijzeren brokstukken van een Buk-raket tussen de crewleden, in de romp van het toestel, gevonden.

De cockpit is na de inslag van de raket afgescheurd. Daardoor was er geen zuurstof meer en zijn de passagiers bijna onmiddellijk overleden, aldus een nabestaande. Een woordvoerder van de OVV zegt dat de conclusies van de OVV genuanceerder zijn. "Dat zal vanmiddag blijken uit de presentatie."
Dat is natuurlijk gissen.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:26:24 #8
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_156801579
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 13:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk gissen.
Als er geen zuurstof is raak je wel sneller het bewustzijn kwijt.
Het duurt wel even voordat je daadwerkelijk stikt, en sterft door zuurstof gebrek.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:52:03 #9
288731 kalinhos
pi_156802053
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 13:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk gissen.
Je kan redelijk zeker weten hoeveel of dat er zuurstof is op een bepaalde hoogte. Zoveel gissen lijkt het me niet.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:56:11 #10
187077 starla
>dEAR<
pi_156802140
De consensus in de medische wetenschap is dat je ongeveer 10 seconden zonder zuurstof nog je bewustzijn kunt houden. Laat staan dat je binnen een paar seconden dood bent.

Zelfs in de ruimte hou je het nog langer vol:
http://www.scientificamer(...)nprotected-possible/

Maar ik snap dat ze het gewoon maar lukraak zeggen zonder enige wetenschappelijke onderbouwing om de nabestaanden gerust te stellen.

Geen pretje (bij honden blootgesteld aan 1/380ste atmosfeer):

'Gas expelled from their bowels and stomachs caused simultaneous defecation, projectile vomiting and urination. They suffered massive seizures. Their tongues were often coated in ice and the dogs swelled to resemble "an inflated goatskin bag," the authors wrote. But after slight repressurization the dogs shrank back down, began to breathe, and after 10 to 15 minutes at sea level pressure, they managed to walk'

;(

-edit- ik lees op de NOS-site overigens dat ze binnen enkele seconden bewusteloos waren en niet dood. Als je de definitie van 'enkele' wat oprekt dan klopt dat feitelijk wel.

[ Bericht 33% gewijzigd door starla op 13-10-2015 14:08:24 ]
I feel kinda Locrian today
Surfshark - veilig toegang tot het open internetBetrouwbaar en snel - ExpressVPNBullguard Internet Security
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:02:10 #11
-1 #ANONIEM
pi_156802258
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 13:21 schreef kalinhos het volgende:
beeld van het in elkaar gezette toestel is indrukwekkend.
Echt wel.. Poeh ;(
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:17:42 #12
441737 totnutoe
pi_156882532
Paul Craig Roberts On The MH-17 Report: "Only An Idiot Would Believe It"

http://www.zerohedge.com/(...)iot-would-believe-it
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:00:36 #13
288731 kalinhos
pi_156883847
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 20:17 schreef totnutoe het volgende:
Paul Craig Roberts On The MH-17 Report: "Only An Idiot Would Believe It"

http://www.zerohedge.com/(...)iot-would-believe-it
WAt een gek.

quote:
For example, I just heard NPR’s Moscow correspondent, Corey Flintoff, say that the missile that hit the airliner was fired by Ukrainian separatists who lack the technical ability to operate the system. Therefore, the missile had to have been fired by a Russian.

There is nothing in the Dutch report whatsoever that leads to this conclusion. Flintoff either is incompetent or lying or he is expressing his view and not the report’s conclusion.
Ik snap zn punt hier niet eens. Het rapport heeft alleen een vermoedelijke lanceerplaats aangegeven (ong 16x20 km) en Joustra heeft gezegd dat dat gebied is waar de rebellen de baas zijn.

quote:
Indeed, the Dutch report does not even consider whether the airliner was downed by Ukrainian fighter jets. The report is as useless as the 9/11 Commission’s report.
Het is wel degelijk onderzocht geloof ik. Echter, deeltjes in de lichamen vd piloten, schade aan de cockpit etc, dat leidde tot de conclusie: BUK
Hij maakt de denkfout die ze ook in NWS maken (bepaalde users)

quote:
As I wrote at the time of the airliner’s destruction, the Western media already had “the-Russians-did-it” story ready the moment the airliner was reported to be shot down. This story was very useful to Washington in hardening its European vassal states into sanctions against Russia, as there was some dissent. What Washington has never explained and the Western media has never asked is: What motive did separatists and Russia have to shoot down a Malaysian airliner?

None whatsoever. The Russian government would never allow such a thing. Putin would have immediately strung up those responsible.
Niemand heeft ooit geimpliceerd dat het een bewuste actie was. Het was een ongeluk, ze hebben die boeing gewoon aangezien voor een gevechtsvliegtuig.

Hij heeft volgens mij meer kritiek op een verslag uit de Washington Post dan op het daadwerkelijke rapport zelf trouwens.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:11:20 #14
441737 totnutoe
pi_156884256
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 21:00 schreef kalinhos het volgende:

[..]

WAt een gek.
hij zou jou een idioot noemen

quote:
Ik snap zn punt hier niet eens. Het rapport heeft alleen een vermoedelijke lanceerplaats aangegeven (ong 16x20 km) en Joustra heeft gezegd dat dat gebied is waar de rebellen de baas zijn.
dus dan is het ook zo, en hebben de rebellen het gedaan?
wie anders?

quote:
Het is wel degelijk onderzocht geloof ik. Echter, deeltjes in de lichamen vd piloten, schade aan de cockpit etc, dat leidde tot de conclusie: BUK
Hij maakt de denkfout die ze ook in NWS maken (bepaalde users)
geloof ik? ik geloof het niet

quote:
Niemand heeft ooit geimpliceerd dat het een bewuste actie was. Het was een ongeluk, ze hebben die boeing gewoon aangezien voor een gevechtsvliegtuig.
geloof je het zelf? dat kan je nooit weten

quote:
Hij heeft volgens mij meer kritiek op een verslag uit de Washington Post dan op het daadwerkelijke rapport zelf trouwens.
ok
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:53:22 #15
288731 kalinhos
pi_156885974
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 21:11 schreef totnutoe het volgende:

[..]

hij zou jou een idioot noemen

[..]

Hij doet maar.

quote:
dus dan is het ook zo, en hebben de rebellen het gedaan?
wie anders?
Dat is nou net het punt, zelfs Joustra en het rapport zegt niks over een dader. Alleen over een lanceergebied en door wie dat gebied gecontroleerd wordt. 1 + 1 is vaak nog 2. Niet altijd overigens, maar je kan zeggen dat de separatisten de schijn wat tegen hebben.

Toen er in WO2 britse fighters uit de lucht werden geschoten boven Nederland was de kans ook vrij groot dat de Duitse bezetter dit deed.

[..]

quote:
geloof ik? ik geloof het niet
Tsja dan heb je niet goed opgelet. Alle mogelijkheden zijn onderzocht. Nee, ik was niet bij die onderzoeken maar ik zie geen reden de OVV hier niet te geloven.
Daarbij, de schade aan de lichamen en het vliegtuig duidde op een explosie aan de linkerkant. Niet aan schade van een fighter jet. Tevens: besef dat de fighter jet alleen 1 van Rusland's theoriëen is geweest. Zelfs Rusland heeft die theorie later naar het rijk der fabelen verwezen en werd het toen toch maar eens dat het wel een BUK moest zijn geweest. Niet hun BUK uiteraard. Tussendoor is er nog een verhaaltje geweest van een bom in de cockpit - je zou m bijna vergeten tussen alle theorieën door - maar uiteindelijk bottom line is dat de fighter jet door niemand meer wordt aangehangen.

[..]
quote:
geloof je het zelf? dat kan je nooit weten
Ik kan niet in hoofden kijken nee. Slechts wat gezond verstand gecombineerd met logica doet ook nog wel eens wonderen. Je ziet dezelfde reflex in NWS bij sommige users.
de USA hadden destijds ook geen enkel belang om een IRaans passagiersvliegtuig uit de lucht te schieten. Shit happens, het is voor een ander toestel aangezien. Ik zie niet in waarom een ongeluk hier niet het meest logische scenario is in jouw ogen - en die van de auteur van het belabberde stuk.

Houd ook in je achterhoofd de berichten vanuit de separatisten direct na het neerhalen van het toestel - dus toen ze nog niet doorhadden dat het een passagiersvliegtuig was. Das een behoorlijke smoking gun, zeg maar.

Terugkomend op je vraag: ja, ik geloof het zelf. Ik geloof oprecht dat ze (wie dan ook op de knop drukten) de boeing aanzagen voor een gevechtsvliegtuig.

Houd ook even in je achterhoofd dat slechts 3 dagen eerder een Oekraïns gevectsvliegtuig vanaf 6,5 km uit de lucht gehaald is boven hetzelfde gebied. De wapens en de wil waren dus wel degelijk aanwezig.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 22:14:01 #16
187077 starla
>dEAR<
pi_156886877
Jullie zijn het in principie gewoon met elkaar eens dus. Wat een Fok!iaanse prutdiscussie weer dit :')
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 22:43:06 #17
441737 totnutoe
pi_156888007
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 21:53 schreef kalinhos het volgende:

Dat is nou net het punt, zelfs Joustra en het rapport zegt niks over een dader. Alleen over een lanceergebied en door wie dat gebied gecontroleerd wordt. 1 + 1 is vaak nog 2. Niet altijd overigens, maar je kan zeggen dat de separatisten de schijn wat tegen hebben.
Wel slim van die knakker om geen dader aan te wijzen. dat laat hij wel aan jou en anderen over. 1 en 1 is immers 2
niet altijd maar ze hebben de schijn sinds het begin van de ramp al tegen anyway

quote:
Tsja dan heb je niet goed opgelet. Alle mogelijkheden zijn onderzocht. Nee, ik was niet bij die onderzoeken maar ik zie geen reden de OVV hier niet te geloven.
allemaal aannames, jij gelooft het, ik niet

quote:
Daarbij, de schade aan de lichamen en het vliegtuig duidde op een explosie aan de linkerkant. Niet aan schade van een fighter jet. Tevens: besef dat de fighter jet alleen 1 van Rusland's theoriëen is geweest. Zelfs Rusland heeft die theorie later naar het rijk der fabelen verwezen en werd het toen toch maar eens dat het wel een BUK moest zijn geweest. Niet hun BUK uiteraard.
dat oude type gebruikten ze al jaren niet meer, de oekraïners wel overigens

quote:
Ik kan niet in hoofden kijken nee. Slechts wat gezond verstand gecombineerd met logica doet ook nog wel eens wonderen.
als het allemaal eerlijk uitgezocht wordt wel ja
maar het is nooit eerlijk, het is (bijna) altijd gemanipuleerd
proefjes doen met flesjes en buisjes met vloeistof waar je zelf bij bent kun je je logica en gezond verstand voor gebruiken
dit soort shit moet je maar aannemen

quote:
Houd ook in je achterhoofd de berichten vanuit de separatisten direct na het neerhalen van het toestel - dus toen ze nog niet doorhadden dat het een passagiersvliegtuig was. Das een behoorlijke smoking gun, zeg maar.
ja die paar lui die daar stonden werden in ene geïnterviewd, wat moeten ze anders zeggen
allemaal bewust zo neergezet. weet je nog met 1 van de separatisten met dat beertje in zijn hand? de msm lieten alleen het begin zien, zo van kijk eens wat een barbaar? hij heeft geen respect voor de doden en al dat gelul

quote:
Terugkomend op je vraag: ja, ik geloof het zelf. Ik geloof oprecht dat ze (wie dan ook op de knop drukten) de boeing aanzagen voor een gevechtsvliegtuig.
ok, dat mag jij geloven en vinden
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 22:44:17 #18
441737 totnutoe
pi_156888042
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 22:14 schreef starla het volgende:
Jullie zijn het in principie gewoon met elkaar eens dus. Wat een Fok!iaanse prutdiscussie weer dit :')
zeker een prutdiscussie, waar gaat het over
ben er al weer klaar mee
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 23:22:09 #19
288731 kalinhos
pi_156889141
quote:
ja die paar lui die daar stonden werden in ene geïnterviewd, wat moeten ze anders zeggen
allemaal bewust zo neergezet. weet je nog met 1 van de separatisten met dat beertje in zijn hand? de msm lieten alleen het begin zien, zo van kijk eens wat een barbaar? hij heeft geen respect voor de doden en al dat gelul
Ik bedoelde meer wat anders, maar maakt niet uit. Beeld vh beertje ken ik. Telegraaf had dat op de voorpagina met eronder: MOORDENAARS, de NOS, RTL en wie dan ook in Nederland zonden het gehele fragment uit waardoor je zag dat de soldaat zijn respect aan het betuigen was. Die dekselse NOS en RTL ook altijd.


Ik bedoelde meer de socialmedia berichten direct na de crash en de onderschepte gesprekken. tegelijkertijd, ik versta er geen fuck van dus ik moet maar vertrouwen dta de ondertiteling klopt en dat de gesprekken daadwerklelijk afgetapt zijn ipv gewoon diezelfde middag opgenomen in een studio. Dat weet ik niet. Aan de andere kant heeft de Russische media zich daar nooit op gericht. Ze hebben nooit gezegd dat de social media berichten niet kloppen, of dat de gesprekken fake zijn.
Nee, de tactiek was vanaf het begin verwarring zaaien
"het was een fighter jet"
"het was toch geen fighter yet, het was een bom in de cockpit"
"zeiden we in de cockpit? we bedoelden uiteraard buiten de cockpit, een BUK"
"BUK, hebben we dat gezegd? Kan zijn, maar het was zeker niet onze BUK"

[ Bericht 36% gewijzigd door kalinhos op 16-10-2015 23:32:10 ]
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 23:28:19 #20
288731 kalinhos
pi_156889289
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 22:43 schreef totnutoe het volgende:

allemaal aannames, jij gelooft het, ik niet

Klopt. Ik heb in die zin nog wel vertrouwen in een onderzoek van 15 maanden waarin tal van experts uit tal van landen hebben meegewerkt. Als ik alleen dingen kan geloven die ik echt met eigen ogen heb gezien - ja dan wordt mijn wereld wel wat klein.

Heeft Turkije van IJSland gewonnen - geen idee, ik was er niet bij. Ze kunnen wel die goal laten zien, maar wie zegt mij dat dat geen hologram was.

[..]
quote:
dat oude type gebruikten ze al jaren niet meer, de oekraïners wel overigens
Verdomd als het niet waar is! Dit geloof je wel :D Dit komt van een Russische bron, die gaat tegen de Westerse media in...
[..]

quote:
als het allemaal eerlijk uitgezocht wordt wel ja
maar het is nooit eerlijk, het is (bijna) altijd gemanipuleerd
proefjes doen met flesjes en buisjes met vloeistof waar je zelf bij bent kun je je logica en gezond verstand voor gebruiken
dit soort shit moet je maar aannemen
Je hebt geen idee hoe of wat iets uitgezocht is, laat staan of je weet of het eerlijk is. Eerlijk, ik kan t tegendeel ook niet aantonen maar vertrouw zoals gezegd wel in bepaalde organisaties. Ik wantrouw - gelukkig - niet alles.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
Malwarebytes - stop malwareVeilig met een Dashlane passwordkluisBetrouwbaar en snel - ExpressVPN
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 03:04:05 #21
342846 bedachtzaam
leeg
pi_156892709
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 22:43 schreef totnutoe het volgende:

[..]

Wel slim van die knakker om geen dader aan te wijzen.
Dit gaat dan ook over 'hoe', niet 'wie'.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:05:03 #22
112866 barthol
pi_156895185
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 03:04 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Dit gaat dan ook over 'hoe', niet 'wie'.
Klopt. En aanvullend: De OVV moest zich houden aan de richtlijnen en standaarden van de ICAO voor dergelijke onderzoeken, (ICAO Annex 13) En die schrijven voor dat het onderzoek niet mag gaan om schuld en aansprakelijkheid. Of te wel, een ICAO onderzoek n.a.v. een vliegtuigincident mag zich niet richten op het vinden of aanwijzen van "daders".

[ Bericht 2% gewijzigd door barthol op 17-10-2015 12:12:59 ]
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 17:38:30 #23
-1 #ANONIEM
pi_156900911
Ik zag gister nog een mooie infographic van welke partijen en experts er allemaal mee gewerkt hebben. Vond ik echt bizar, qua hoeveelheid.

Dus; als je twijfelt aan dit onderzoek, ben ik benieuwd of je 's ochtends nog wel geloofd dat linkerschoen aan je linkervoet zit.
  zondag 18 oktober 2015 @ 02:30:10 #24
408192 OpslugtAfMorket
pi_156914274
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 23:28 schreef kalinhos het volgende:



Heeft Turkije van IJSland gewonnen - geen idee, ik was er niet bij. Ze kunnen wel die goal laten zien, maar wie zegt mij dat dat geen hologram was.

Waardeloze vergelijking natuurlijk aangezien die wedstrijd voor iedereen openbaar te volgen was.
  Moderator vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:04:34 #25
249559 crew  Lavenderr
pi_157039593
'Onderzoeksraad MH17 gehackt door Russische groepering'

De Onderzoeksraad voor de Veiligheid (OVV) is rond de publicatie van het onderzoekrapport over MH17 gehackt door een hackersgroep "Pawn Storm". Die groepering zou gebaseerd zijn in Rusland.

Dat meldt beveiligingsbureau Trend Micro in een rapport. De OVV heeft nog geen reactie op de gemelde cyberaanval.

De Russische hackersgroep, Pawn Storm, zou meerdere keren hebben geprobeerd om toegang te krijgen tot gevoelige informatie rondom het onderzoek, afkomstig van onder meer de Nederlandse, Oekraïense en Australische regering. Pawn Storm werd eerder in verband gebracht met hacks op de NAVO en het Amerikaanse Witte Huis.

De hackers maakten gebruik van valse servers om toegang te krijgen tot de informatie. Zo werd er bijvoorbeeld een nep-inlogpagina voor webmail opgezet. De hacks zouden echter in een 'vroeg stadium' ontdekt zijn, waardoor de schade beperkt zou zijn gebleven.
http://www.nu.nl/internet(...)sche-groepering.html
  zaterdag 30 januari 2016 @ 07:38:01 #26
95974 Ridocar
Papa²
pi_159511475
Dikke schop want een theorie.http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-oekraine-uit-vreemd Stel, Oekraïne heeft het toestel neergehaald, wat zou het betekenen voor de relaties tussen dit land en andere staten? Specifieker, het toetredingsopstapje handels associatieverdrag met de EU.
Tot wanneer wil men dit onder de pet houden? Een jaar? Na 6 April? Voor altijd?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 08:46:00 #27
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_159511699
N.a.v. je bericht er zijn aantal dingen mogelijk men weet al wie het gedaan heeft. Alleen wil men de strafrechtelijke zaak MH17 tot in details scherp kunnen voorleggen, zodat met overtuigende "in"directe bewijzen/getuigenverklaringen kan komen, die ook rechtsgeldig zijn bij een strafrechtbank.

Het kan ook zou zijn dat men alles al weet en verkregen uit vertrouwelijke informatie onder een geheimhoudingsplicht, en men heeft als opdracht gekregen dit via de USA EU of zelfs Rusland China om er over te zwijgen en de strafrechtelijk zaak van MH17 zoveel mogelijk te vertragen en te komen met onjuiste en niet relevante bewijzen om de bevolking te misleiden wat er daadwerkelijk gebeurt is. Bij uitbraak van de juiste informatie breekt er paniek en woede uit wat kan leiden tot in of direct geweld of tot chaos tussen de bevolking en de gene die direct of indirect verantwoordelijk is voor het neerhalen van MH17.

Vergeet niet de MH17 uitkomst kan een vuurtje zijn of worden dat uitmond tot een vuurhaard van een interne gewelddadige revolutie in Europa waarbij overheden zullen neervallen en Brussel gesloopt wordt of een oorlog tussen Rusland.

Vooral omdat niemand er is vooruit gekomen wie MH17 heeft neergehaald dit vanaf het eerste moment, en niemand is gelijk met een excuus of een spijt betuiging gekomen. (Dus wie het ook gedaan heeft er speelt iets meer mee en dat zijn geopolitieke belangen en in mindere mate het achterhalen van de verantwoordelijken van deze aanslag of deze verkeerde beslissing wat het leven heeft gekost aan de inzittende van MH17)

Dus wie en waarom MH 17 heeft neergehaald zal nooit publiekelijk aan het licht komen, en blijft altijd in de achterkamertjes liggen onder een dikke laag stof.

Tenzij er klokkenluiders zijn die deze vertrouwelijke informatie naar buiten zullen brengen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Konijntjuh op 30-01-2016 08:58:22 ]
Hoe stout is Konijntjuh!
  † In Memoriam † maandag 21 maart 2016 @ 03:35:19 #28
344020 dekatophetspek
Totally Freaked Out
pi_160827680
Dictators free themselves but they enslave the people. Let us fight to free the world!
  maandag 21 maart 2016 @ 11:06:38 #29
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_160830088
quote:
was deze ooit al eens geplaatst vraag ik mij af.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 25 april 2016 @ 18:37:28 #30
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_161707284
http://www.hln.be/hln/nl/(...)se-straaljager.dhtml

BBC doet ook een duit in het zakje

"Het passagiersvliegtuig MH17 van Malaysia Airlines is niet, zoals vaak gesteld, neergehaald door een Boek, een grond-luchtraket, maar door een Oekraïense straaljager. Dat moet blijken uit een documentaire van de Britse omroep BBC, die volgende week wordt uitgezonden. Bij de explosie van de Boeing 777 boven (Oost-)Oekraïens grondgebied op 17 juli 2014 kwamen alle 298 inzittenden, voor het leeuwendeel Nederlanders, om het leven."
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Vrijheid&lt;/a&gt;
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
Zenmate VPNAnoniem en veilig met ProtonVPNBullguard Internet Security
  maandag 25 april 2016 @ 20:01:58 #31
368058 Tingo
pi_161710174
quote:
14s.gif Op maandag 25 april 2016 18:37 schreef jogy het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)se-straaljager.dhtml

BBC doet ook een duit in het zakje

"Het passagiersvliegtuig MH17 van Malaysia Airlines is niet, zoals vaak gesteld, neergehaald door een Boek, een grond-luchtraket, maar door een Oekraïense straaljager. Dat moet blijken uit een documentaire van de Britse omroep BBC, die volgende week wordt uitgezonden. Bij de explosie van de Boeing 777 boven (Oost-)Oekraïens grondgebied op 17 juli 2014 kwamen alle 298 inzittenden, voor het leeuwendeel Nederlanders, om het leven."
Well hip hip hooray for the British Bullshit Corporation.
Ze blijven alle officiele verhalen steunen ook dus niet betrouwbaar imo..
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  maandag 25 april 2016 @ 20:05:31 #32
-1 #ANONIEM
pi_161710277
quote:
14s.gif Op maandag 25 april 2016 18:37 schreef jogy het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)se-straaljager.dhtml

BBC doet ook een duit in het zakje

"Het passagiersvliegtuig MH17 van Malaysia Airlines is niet, zoals vaak gesteld, neergehaald door een Boek, een grond-luchtraket, maar door een Oekraïense straaljager. Dat moet blijken uit een documentaire van de Britse omroep BBC, die volgende week wordt uitgezonden. Bij de explosie van de Boeing 777 boven (Oost-)Oekraïens grondgebied op 17 juli 2014 kwamen alle 298 inzittenden, voor het leeuwendeel Nederlanders, om het leven."
Not that shit again ...
  maandag 25 april 2016 @ 20:48:31 #33
2905 Montagui
pi_161711703
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 20:05 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Not that shit again ...
Neuh, is van een BBC serie genaamd 'The Conspiracy Files"
quote:
Who Shot Down MH17?
The Conspiracy Files

When Malaysian Airlines flight MH17 was shot down over Ukraine, killing all 298 passengers and crew, a storm of conspiracy theories was unleashed across social media. While the official inquiries have pointed the finger of blame at separatist fighters and their Russian backers, a host of different theories claim the Ukrainian government, and even the CIA, were to blame.

With revealing eyewitness testimonies, satellite photographs, wire taps, clandestine videos and expert evidence, Conspiracy Files tries to sort the fact from the fiction. In a world where the information war fought online can be just as significant as battles on the ground, this film also analyses the role of the Kremlin in the search for the truth about who shot down MH17.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 25 april 2016 @ 20:49:43 #34
-1 #ANONIEM
pi_161711740
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 20:48 schreef Montagui het volgende:

[..]

Neuh, is van een BBC serie genaamd 'The Conspiracy Files"

[..]

Dat maakt het wel gelijk MH17 keer zo interessant. :)

Nu ik 'm teruglees is die MH17 woordgrap wel te triest voor woorden eigenlijk :')

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2016 20:51:20 ]
  maandag 25 april 2016 @ 20:50:03 #35
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_161711762
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 20:05 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Not that shit again ...
Juist wel.

Haal die timmerfrans stront uit je ogen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 25 april 2016 @ 20:50:35 #36
-1 #ANONIEM
pi_161711778
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 20:50 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Juist wel.

Haal die timmerfrans stront uit je ogen.
:'). Waarom Timmerfrans erbij halen :'). Alsof ik me ook maar iets van die paardenlul aantrek :')
  maandag 25 april 2016 @ 20:50:44 #37
2905 Montagui
pi_161711780
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 20:49 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat maakt het wel gelijk MH17 keer zo interessant. :)
Zou zomaar eens kunnen. ;)
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 25 april 2016 @ 21:33:49 #38
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_161713440
Ik hoop dat de BBC er een goed team op heeft gezet en neutraal met de info omgaat. Het kan altijd vriezen of dooien wat dat betreft. Dus liever 'power of nightmares' en geen Penn & Teller zeg maar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Vrijheid&lt;/a&gt;
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 25 april 2016 @ 21:50:36 #39
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_161714206
En zonder "Rutte" en de steen ;)
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  maandag 25 april 2016 @ 22:17:23 #40
296840 Osiris024
Doei !
pi_161715479
quote:
17s.gif Op maandag 25 april 2016 21:33 schreef jogy het volgende:
Ik hoop dat de BBC er een goed team op heeft gezet en neutraal met de info omgaat. Het kan altijd vriezen of dooien wat dat betreft. Dus liever 'power of nightmares' en geen Penn & Teller zeg maar.
Tja en dan lees je de 2e theorie die ze in dezelfde docu behandelen....

Een andere theorie die aan bod komt, is dat er twee bommen aan boord waren in een door de Amerikaanse geheime dienst CIA gesteunde "terreuroperatie", een verwijzing naar een zogenaamde false flag-operatie.


http://webcache.googleuse(...)&hl=en&ct=clnk&gl=nl

En

Als tegengewicht haalt de BBC in de docu de "burgerblog" Bellingcat van een zekere Eliot Higgins aan,

Laat maar....
Bullguard Internet SecurityVeilig met een Dashlane passwordkluisVyprVPN - de snelle VPN
  maandag 25 april 2016 @ 22:26:35 #41
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_161715933
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 22:17 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Tja en dan lees je de 2e theorie die ze in dezelfde docu behandelen....

Een andere theorie die aan bod komt, is dat er twee bommen aan boord waren in een door de Amerikaanse geheime dienst CIA gesteunde "terreuroperatie", een verwijzing naar een zogenaamde false flag-operatie.


http://webcache.googleuse(...)&hl=en&ct=clnk&gl=nl

En

Als tegengewicht haalt de BBC in de docu de "burgerblog" Bellingcat van een zekere Eliot Higgins aan,

Laat maar....
Eerst kijken en dan beoordelen denk ik. BBC heeft best vaak goede TV gegeneerd die tegendraads was.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Vrijheid&lt;/a&gt;
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 26 april 2016 @ 07:29:35 #42
-1 #ANONIEM
pi_161720291
quote:
17s.gif Op maandag 25 april 2016 21:33 schreef jogy het volgende:
Ik hoop dat de BBC er een goed team op heeft gezet en neutraal met de info omgaat. Het kan altijd vriezen of dooien wat dat betreft. Dus liever 'power of nightmares' en geen Penn & Teller zeg maar.
Hier een uitgebreid artikel: http://www.bbc.com/news/magazine-35706048

Behandeld diverse theorieën.
  dinsdag 26 april 2016 @ 07:30:10 #43
-1 #ANONIEM
pi_161720295
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 22:17 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Als tegengewicht haalt de BBC in de docu de "burgerblog" Bellingcat van een zekere Eliot Higgins aan,

Laat maar....
Wat is er mis met Eliot Higgins?
  dinsdag 26 april 2016 @ 07:35:48 #44
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_161720314
quote:
17s.gif Op maandag 25 april 2016 21:33 schreef jogy het volgende:
Ik hoop dat de BBC er een goed team op heeft gezet en neutraal met de info omgaat. Het kan altijd vriezen of dooien wat dat betreft. Dus liever 'power of nightmares' en geen Penn & Teller zeg maar.
Sukkels penn en teller zijn voor debunkkwasten grootheden.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 26 april 2016 @ 08:26:34 #45
-1 #ANONIEM
pi_161720617
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 07:35 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Sukkels penn en teller zijn voor debunkkwasten grootheden.
Ze hebben dan ook vaak gelijk en dat jij het alleen op "debunkkwasten" gooit zegt ook wel weer iets over lambiekjes zeer beperkte blik :')

Die lui schoppen tegen alles aan en als je ze al in een kamp wil stoppen dan is dat het libertarische kamp dus voor legalisering van drugs, tegen regulatie wapenverkoop.

Dat jij ze niet zo leuk vind is omdat jij eigenlijk helemaal niet voor vrijheid bent gezien je fascistische voorstellen om "fascisten" aan te pakken en omdat ze haarfijn hebben aangetoond dat er niks mis is met vaccinatie.
  dinsdag 26 april 2016 @ 09:34:00 #46
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_161721171
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 08:26 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ze hebben dan ook vaak gelijk en dat jij het alleen op "debunkkwasten" gooit zegt ook wel weer iets over lambiekjes zeer beperkte blik :')

Die lui schoppen tegen alles aan en als je ze al in een kamp wil stoppen dan is dat het libertarische kamp dus voor legalisering van drugs, tegen regulatie wapenverkoop.

Dat jij ze niet zo leuk vind is omdat jij eigenlijk helemaal niet voor vrijheid bent gezien je fascistische voorstellen om "fascisten" aan te pakken en omdat ze haarfijn hebben aangetoond dat er niks mis is met vaccinatie.
Penn & Teller met hun Bullshit afleveringen zijn gewoon niet serieus te nemen. Ze pakken de meest intelligente voor 'hun' mening en de grootste dwaas van het internet voor de andere mening. Het is ook niet meer dan entertainment. Je moet het de kijkers ook niet te moeilijk maken natuurlijk als je een duidelijke mening geëtaleerd wil hebben. Maar daar gaat het topic niet over.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Vrijheid&lt;/a&gt;
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 26 april 2016 @ 12:07:15 #47
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_161723362
[edit jogy: Voer de verdere discussie over Penn & Teller maar in de algemene samenzweringsreeks]

[ Bericht 51% gewijzigd door jogy op 26-04-2016 12:11:40 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 4 mei 2016 @ 12:22:16 #48
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_161918466
Nieuwe Bellingcat.
Uit: NWS / Bellingcat weer een stapje dichter bij daders MH17 ramp

https://www.bellingcat.co(...)5/03/the_lost_digit/ en https://www.bellingcat.co(...)K-3x2_EN_final-1.pdf

quote:
In November 2014, Bellingcat published a report that identified the Buk TELAR (missile launcher) that downed Malaysian Airlines Flight 17 as “Buk 3×2,” originating from Russia’s 53rd Anti-Aircraft Missile Brigade of Kursk. The Buk was called 3×2 due to an obscured middle digit, which was not identifiable at the time of the report’s publication.

In a new report, we positively identify the middle digit of this Buk by matching seven characteristic features on Buk 3×2, including a unique dent on a side panel, the white marks on the chassis, and the cable arrangement connecting to the missile erector.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Vrijheid&lt;/a&gt;
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 4 mei 2016 @ 12:29:03 #49
-1 #ANONIEM
pi_161918602
  woensdag 4 mei 2016 @ 14:01:52 #50
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_161920657
Oh en uit hetzelfde topic.

De docu van BBC. Nog niet gekeken maar ben benieuwd.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Vrijheid&lt;/a&gt;
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
Surf volledig anoniem met NordVPNSurf prive met PureVPNCyberghost VPN
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')