die halve finales kunnen niet. Is altijd match van a/b vs c/dquote:Op woensdag 7 oktober 2015 09:56 schreef Mark het volgende:
Ik ga voor halve finales Australie - Zuid-Afrika en Nieuw-Zeeland-Ierland. Daarna kan het alle kanten op
Volgens het schema in de OP welquote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:11 schreef franklop het volgende:
[..]
die halve finales kunnen niet. Is altijd match van a/b vs c/d
Try voor Georgië hangt al vanaf minuut 1 in de lucht... komt wel.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:25 schreef franklop het volgende:
6-0 voor Nambië
maar het is nog vroeg
Ow zeker dat verwacht en weet ik ook wel,maar duurt langer dan verwacht.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Try voor Georgië hangt al vanaf minuut 1 in de lucht... komt wel.
Ja, echt een toevoeging ook moet ik zeggen!quote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:36 schreef Rickertman96 het volgende:
Hoort het bij deze sport dat je de scheids verstaat?
Erg vet idd. Zouden ze in het voetbal ook moeten doen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:44 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ja, echt een toevoeging ook moet ik zeggen!
maar ja, daar is het respect voor de scheids ver te zoeken altijd.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:45 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Erg vet idd. Zouden ze in het voetbal ook moeten doen.
En terechtquote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:45 schreef franklop het volgende:
[..]
maar ja, daar is het respect voor de scheids ver te zoeken altijd.
als ze gebruik mogen maken van video referee dan zal dat wel anders worden..quote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:46 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
En terecht
Van Kevin Blom word je ook niet blij van
Goede volger als je dat niet weetquote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:47 schreef sararaats het volgende:
GO BOKKIES!!!
zitten ze nu in de kwartfinale?
quote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:48 schreef franklop het volgende:
[..]
Goede volger als je dat niet weetMaar ja dus. Als poulewinnaar zelfs
De invulling voor het kwalificatietoernooi Japan 2019 moet nog duidelijk worden. Niets over te zeggen dus.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 23:12 schreef knnth het volgende:
Mooie pot zo. Nu Georgië gekwalificeerd is voor 2019, krijgen we dan een extra Europees land?
Knappe prestatie, maar Lomu deed het in 2 World Cupsquote:Op donderdag 8 oktober 2015 08:33 schreef Nielsch het volgende:
Na zijn optreden tegen de VS heeft Bryan Habana net zoveel WK tries (15) als top trymaker Jonah Lomu.
http://en.espn.co.uk/scrum/rugby/story/277721.html
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij staat nu op 145 en speelt niet in de laatste groepswedstrijd. Als hij in de kwartfinale speelt (en wint) komt hij op 148 wedstrijden. Als hij de laatste groepswedstrijd zou hebben gespeeld zou hij op 149 komen. Met een afscheidswedstrijd zou het dan nog 150 hadden kunnen worden, maar nu lijkt hij op 148 of 149 te blijven steken.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:14 schreef Barreltje het volgende:
Is het nou zo dat richie Mc Caw z'n 150 niet gaat halen omdat ie komende wedstrdij niet speelt?
zou toch NET jammer zijn..
Klopt, nummer 2 is Brian O'Driscoll met 141 (133 Ierland + 8 B&I Lions) en nummer 3 is George Gregan (Australië) met 139. Die zijn allebei al gestopt.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:28 schreef Barreltje het volgende:
zou toch jammer zijn.
Er is nog niemand die de 150 gered heeft toch?
iedere wedstrijd die hij nu speelt is een nieuw record ?
Ze gaan vanaf nu poolen in plaats van rugby?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 09:51 schreef Nielsch het volgende:
Het laatste weekend met poolwedstrijden is aangebroken!
Vanavond:
21:00 | Nieuw Zeeland - Tonga | St James Park, Newcastle
Vanaf nu is het een beetje als de Six Nations ja.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:23 schreef knnth het volgende:
De rustdag duurde al zo lang en na zondag hebben we er vijf op rij![]()
Gelukkig vanavond garantie op behoorlijk wat try's en zaterdag en zondag nog twee krakers.
Inderdaad erg jammer dat het zo moest lopen voor Wales maar die hadden toch nooit van zijn leven gewonnen van Nieuw-Zeeland!quote:Op donderdag 8 oktober 2015 08:38 schreef JeMoeder het volgende:
Mijn voorspelling voor de rest van het tournooi:
QF1: Zuid-Afrika - Wales
QF2: Nieuw-Zeeland - Frankrijk
QF3: Ierland - Argentinië
QF4: Australië - Schotland
HF1: Zuid-Afrika - Nieuw-Zeeland
HF2: Ierland - Australië
F: Nieuw-Zeeland - Australië
CHAMP: Nieuw-Zeeland
De QF's zijn al wel in kannen en kruiken natuurlijk. Als grote fan van Wales vind ik het jammer dat ze direct uitkomen tegen de Springbokken, maar het is niet anders. NZ wordt kampioen 'omdat'. Wederom een zuidelijk halfrond toernooi.
rtlxl.nl voor ¤4 per maandquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:04 schreef lubje25 het volgende:
Waar kijken jullie het op? Ik zie geen rugby op tv.
Omdat de traditionele rugbylanden heel erg conservatief zijn en hun competities graag gesloten houden voor buitenstaanders.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 02:16 schreef Nober het volgende:
Waarom zitten Fiji en Tonga (of Japan, Samoa) niet in The Rugby Championship?
Zoals je hier de Six Nations hebt...
Daar worden ze alleen maar beter van lijkt mij.
Samoa - Schotland eerst, 15-10 momenteel de Schotten zijn er nog lang niet.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:38 schreef Janar het volgende:
Wales - Australië![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat wordt een leuke pot en nog weer live te volgen op tv.
En die speelt bij??quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 13:02 schreef knnth het volgende:
Jared Payne gebroken voet, dat is pech.
Ik hoop dat Zuid Afrika de finale haalt hehe.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 17:42 schreef Nober het volgende:
Nou zeg het maar....
Zuid-Afrika - Wales/Australië
Wales/Australië - Schotland
Dit is spannenderquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 19:23 schreef Janar het volgende:
Come on Wales...
Ik werd net op mijn vingers getikt dat er een NL elftal aan het spelen is... Who cares...
Lijkt me ookquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 19:29 schreef TargaFlorio het volgende:
Winst is binnen voor Australië lijkt me.
Verschil is gewoon veel te groot. Argentinie heeft het zelf afgedwongen. Als Tonga in een keer pak hem beet Frankrijk, Ierland en Scotland gaat verslaan en vervolgens in 19 de halve finale en 23 de kwart halen dan hebben ze recht van sprekenquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 08:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Omdat de traditionele rugbylanden heel erg conservatief zijn en hun competities graag gesloten houden voor buitenstaanders.
Argentinië werd op het WK van 2007 derde maar mocht pas in 2012 gaan meedoen aan de Tri-Nations, wat toen de Rugby Championship werd. Fiji, Tonga en Samoa komen niet eens in de buurt van die prestatie en zullen dus gewoon genegeerd worden.
Italië won in de jaren '90 best veel van de traditionele Five Nations landen maar mocht pas in 2000 gaan meedoen aan de Six Nations en daar moest echt heel veel water voor door de Rijn.
Georgië wint al jaren op rij alle wedstrijden die ze spelen in de European Nations Cup maar er is totaal geen sprake van dat ze mee mogen gaan doen aan de Six Nations, terwijl ze - als ze dat wel zouden doen - over een paar jaar dicht tegen het niveau van Italië en Schotland aan zouden zitten.
Er wordt sinds een aantal jaar wel een poging gedaan om een Pacific Nations Cup op te zetten met Tonga, Fiji, Samoa, USA, Canada en Japan. Dat heeft wisselende resultaten. Maar echt beter worden die landen er natuurlijk niet van; ze moeten veel meer tegen Tier 1 landen gaan spelen om echt beter te worden.
Zullen ze toch eerst van Frankrijk moeten winnen die Ierenquote:
gaat nu toch wel rapquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 22:21 schreef knnth het volgende:
Mooie try maar Uruguay geeft wel flink partij. Niet raar, voor Uruguay staat er net als de andere wedstrijden niets anders op het spel dan de eer en Engeland, tja. Ze kunnen wel zeggen dat ze nog graag een goede prestatie willen neerzetten maar wie houden ze voor de gek?
Zuid-Afrika - Wales is volgens mij de enige spannende partij in de kwartfinale. Nieuw-Zeeland, Ierland/Frankrijk en Australië door.quote:Op zondag 11 oktober 2015 01:13 schreef Mark het volgende:
Er is wat afgevloekt bij ons: eerst de penalty voor rust missen (die je met 9-9 in had kunnen gegaan), en vervolgens die overtal niet uit kunnen buiten. Australie verdedigde sterk maar Wales speelde ze ook wel steeds in de kaart door te blijven proberen door het drukke midden te gaan ipv over de vleugels proberen die overtal te benutten. Gemiste kans voor Wales..... Maar goed: als je Australie partij kunt geven, kun je dat hopelijk tegen Zuid-Afrika ook. En Australie zal wel gehakt maken van Schotland, zoals die vandaag speelden.
Nederland heeft het meest met Zuid-Afrika dus ga ik daar maar voor juichen.quote:
Ik denk Ierlandquote:Op zondag 11 oktober 2015 17:00 schreef Nober het volgende:
Italië - Roemenië niet zo spannend als ik had gehoopt.
Ierland of Frankrijk poolwinnaar?
Zolang Wales er nog in zit, support ik hen. Daarna zie ik welquote:[..]
Nederland heeft het meest met Zuid-Afrika dus ga ik daar maar voor juichen.
1 March 1975 Lansdowne Road, Dublin 25 – 6quote:Op zondag 11 oktober 2015 19:55 schreef knnth het volgende:
Wat een geweldige wedstrijd! Wel enorm balen van POC en Sexton en POM maar misschien is iedereen met een week weer fit.
Grootste overwinning op Frankrijk sinds 1975!!
Ik miste je al in het F1 topic dit weekend. Maarja, daar kom ja meestal alleen als je kan klagen over Verstappenquote:Op zondag 11 oktober 2015 21:41 schreef Nober het volgende:
[..]
#Broekieuit
[..]
Dacht je komt de voetbaluitslagen en ruststanden posten.
Zolang Mercedes domineert hoef ik geen F1 meer te zien. Ze hebben het ook kapot gemaakt met die nieuwe motoren en kunstmatige vonkjes.quote:Op zondag 11 oktober 2015 21:45 schreef Max23 het volgende:
[..]
Ik miste je al in het F1 topic dit weekend. Maarja, daar kom ja meestal alleen als je kan klagen over Verstappen![]()
Wordt nog een leuke 2e helft hier
Ja, daar heb je wel gelijk inquote:Op zondag 11 oktober 2015 21:48 schreef Nober het volgende:
[..]
Zolang Mercedes domineert hoef ik geen F1 meer te zien. Ze hebben het ook kapot gemaakt met die nieuwe motoren en kunstmatige vonkjes.
Dit is wel echt een grote aderlating voor Ierland. Hopelijk is Sexton op tijd hersteld, maar het verlies van POC en SOB is best groot.quote:Op maandag 12 oktober 2015 13:00 schreef knnth het volgende:
Peter O'Mahony uitgeschakeld voor de rest van het WK, Paul O'Connell waarschijnlijk ook. En Sean O'Brien kan een pittige schorsing verwachten. Over Sexton is de staf wat optimistischer.
Begint zo langzamerhand op een pyrrusoverwinning te lijken ...
Ik zitten nog best wel spannende wedstrijden tussen.quote:
Dit zou briljant zijn!twitter:ShaneWilliams11 twitterde op zondag 11-10-2015 om 15:18:17Right that's it I'm going up the attic to get my gum shield, boots and Zimmer frame!! 😁 #callmegatts reageer retweet
Tape om de bovenbenen is om de mensen die springen in de line-out te liften. Meestal zit er onder die tape een zacht blokje waaraan je iemand makkelijk kan beetpakken en optillen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 11:37 schreef ender_xenocide het volgende:
Ff een leken vraag, waarom dragen veel spelers tape om de bovenbenen en is er maar 1 met hoofdbescherming per team?
dank, dat met die hoofdbescherming heb ik dan verkeerd gezien.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 11:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tape om de bovenbenen is om de mensen die springen in de line-out te liften. Meestal zit er onder die tape een zacht blokje waaraan je iemand makkelijk kan beetpakken en optillen.
Hoofdbescherming is optioneel en hangt af van persoonlijke keuzes. Vaak zijn het er wel meer dan 1 per team. Het begon bij voorwaartsen om bloemkooloren in de scrum te voorkomen maar steeds meer spelers dragen het om de impact van botsingen op het hoofd te verzachten.
Helemaal correct.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 12:02 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
En dat het toernooi zo lang duurt zal wel zijn omdat het zo'n fysieke sport is, zodat de spelers wat meer hersteltijd hebben.
Jammer, geen Shane Williamsquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 12:31 schreef Mark het volgende:
Het geeft Wales de tijd om stad en land af te zoeken naar spelers die nog niet geblesseerd zijn
Edit:![]()
Ospreys winger Eli Walker has been called into the Wales Rugby World Cup squad and will link up with the squad immediately.
The 23-year-old was originally named in the 31-man RWC Squad but was released due to injury ahead of the tournament. Walker replaces Liam Williams who was released on Sunday.
Vanaf 2010 heeft ie 6 clubs gehad met een gemiddeld aantal wedstrijd van 10 per clubquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:04 schreef knnth het volgende:
En niemand denkt aan arme Gavin Henson ...
Hij heeft best wat wedstrijden voor Bath gespeeld, daardoor is dat gemiddelde nog zo hoogquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:30 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Vanaf 2010 heeft ie 6 clubs gehad met een gemiddeld aantal wedstrijd van 10 per club![]()
Triest eigenlijk wel...
20 minuten verlengen, als er daarna nog geen winnaar is wordt er sudden death gespeeld (eerste team met een score wint)quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 21:09 schreef Nober het volgende:
Hoe zit het met verlenging in het rugby?
En/of penalty schieten, en op hoeveel meter en op welke positie?
Zeer grote kans ja, maar nu mogen ze ook twee weken niet uitkomen voor hun clubs daarna.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 23:55 schreef Mark het volgende:
1 wedstrijd schorsing zou ook tot het einde van de World Cup zijn
Johnny Gray?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 23:09 schreef franklop het volgende:
Scotland forwards Ross Ford and Jonny Gray will miss the rest of the World Cup after being suspended for dangerous tackles against Samoa.
A three-week suspension rules them out of Sunday's quarter-final against Australia and the semi-final and final should the Scots progress.
Both players had denied committing an act of foul play, while a team spokesman said they were "disappointed by the outcome".
The players have 48 hours to appeal.
Yup, ik word altijd wel gelukkig als ik ze zie spelen.quote:
Het gaat om deze tackle op de nummer 7 van Samoa bij het clearen van een ruck:quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 23:09 schreef franklop het volgende:
Scotland forwards Ross Ford and Jonny Gray will miss the rest of the World Cup after being suspended for dangerous tackles against Samoa.
A three-week suspension rules them out of Sunday's quarter-final against Australia and the semi-final and final should the Scots progress.
Both players had denied committing an act of foul play, while a team spokesman said they were "disappointed by the outcome".
The players have 48 hours to appeal.
En wat het voor veel mensen erger maakt is dat deze knie van Pocock totaal onbestraft blijft:quote:Op woensdag 14 oktober 2015 03:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het gaat om deze tackle op de nummer 7 van Samoa bij het clearen van een ruck:
https://streamable.com/t5rp
Zeer zware straf wat mij betreft. Op reddit zijn mensen ziedend. Zeker aangezien de aanklager een Australische official is.
ik heb ook de groene maar de mijne komt uit Zuid Afrika toen ik daar was. ik mis de natuur en de dieren hehequote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:01 schreef Jaguar645 het volgende:
mijn shirts op tijd binnen gekregen voor zaterdag! Kan ik als een echte supporter hier thuis zitten kijken
![]()
[ afbeelding ]
Leuk ook dat wat vrienden meegaan kijken die nog niet echt eerder Rugby hebben gezien. Laatst een collega ook al enthousiast gekregen toen we 2 weken in London waren en genoeg wedstrijden in de pub gezien hebben
quote:NEWS: Scottish Rugby to appeal suspensions issued to both Ross Ford and Jonny Gray
Ik zie Gray geen vermindering van straf krijgen. Ford misschien nog wel, aangezien hij in principe gewoon voor de ruck ging en het vooral Gray was die het optillen aan de benen deed. Ford was wat dat betreft dus vooral slachtoffer van de situatie. Hoe dan ook zullen ze alsnog allebei de kwartfinale missen denk ik.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PWBF
quote:Op donderdag 15 oktober 2015 13:55 schreef Nielsch het volgende:
An Englishman walks into a bar...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 15 oktober 2015 13:55 schreef Nielsch het volgende:
An Englishman walks into a bar...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
Wat een halvegare is dat ook door zo serieus met een 10 jarige om te gaan. Als je zo heldhaftig wilt zijn kies dan iemand van je eigen formaat uit. Walgelijk!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 11:55 schreef Nielsch het volgende:
Boris Johnson - de Conservative burgemeester van Londen - is in Tokyo op een handelsmissie. Aldaar was hij bezoeker van een ceremonie ter ere van de overdracht van de organisatie van het WK Rugby van Engeland aan Japan.
Zou Mike Catt dat ook tegen Lomu gezegd hebben?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 14:44 schreef rmrt2010 het volgende:
Als je zo heldhaftig wilt zijn kies dan iemand van je eigen formaat uit. Walgelijk!
Ierland - Argentinië gaat - denk ik - een spannende strijd worden. Als ik geld zou moeten inzetten zou ik het zelfs op de Argentijnen zetten.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:56 schreef Nober het volgende:
Onderschat ik Frankrijk, Argentinië en Schotland of gaat dat wel spannend worden?
Ik kijk de hele wedstrijd wel even terug.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 13:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ierland - Argentinië gaat - denk ik - een spannende strijd worden. Als ik geld zou moeten inzetten zou ik het zelfs op de Argentijnen zetten.
Frankrijk en Schotland zie ik moeilijk winnen, maar het hangt bij deze topteams ook erg van de vorm van de dag af. 8 jaar geleden dacht ook iedereen dat Frankrijk dik zou gaan verliezen van de All Blacks (ook kwartfinale, ook Cardiff) en toen gebeurde dit:
Zul je zien dat ze gaan verliezen, let maar op.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 17:14 schreef Nielsch het volgende:
Tim Visser niet in de selectie van Schotland voor de kwartfinale.
[ afbeelding ]
tsja logisch niet in basis, maar had hem toch wel op de bank gezet.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 17:14 schreef Nielsch het volgende:
[ afbeelding ]
Willem Nel houdt de eer hoog.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 17:14 schreef Nielsch het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
QFTquote:
Mocht je willen!quote:
Spelen al het hele toernooi heel nonchalantquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:26 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
De bokke maken af en toe slordige fouten. Dat moet er echt uit.
Is nu goed gemaaktquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:31 schreef Nielsch het volgende:
Ref is lekker op hand Zuid Afrika...
Beast liet de bal net ook niet los maar floot ie niet voor...
Ik heb pubmuziek maar rugby = Amersfoortquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:48 schreef franklop het volgende:
Tolerantie, Inzet, Discipline, Eerlijkheid!
Wie zou dat nou betalen? De gemeente of RC Eemland?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik heb pubmuziek maar rugby = Amersfoort
gelukkig nu al twee gemist.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:17 schreef Nielsch het volgende:
Elke overtreding Wales: penalty ZA
Elke overtreding ZA: doorspelen
Hoe fucking slecht...
Hoe dan? Op z'n Engels?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:19 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Ik irriteer me al het hele toernooi aan de uitspraak Schalk Burger's naam door de commentatoren.
Ik ook maar op basis van het spel in de 2de helft vrees ik het ergstequote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:20 schreef Grutsk het volgende:
Pfff, ik hoop zo dat Wales de voorsprong vast kan houden.
Op zijn Amerikaans, als ze het gewoon op zijn Nederlands zouden zeggen. Nu lijkt het alsof ze het over een hamburger hebben.quote:
Volgens mij ben jij voor Walesquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:49 schreef Nielsch het volgende:
Krijgt deze ref per Zuid Afrikaanse penalty betaald ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |