abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156660075
Zo happig. Dat zij zelfs hun eigen inwoners straal passeren. Eventuele incidenten worden weggemarginaliseerd. Voltooide incidenten worden kennelijk niets aan gedaan. Door politie niet, en door de gemeenten ook niet.
pi_156660077
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 03:25 schreef Tamabralski het volgende:
Zo happig. Dat zij zelfs hun eigen inwoners straal passeren. Eventuele incidenten worden weggemarginaliseerd. Voltooide incidenten worden kennelijk niets aan gedaan. Door politie niet, en door de gemeenten ook niet.
Nederland heeft weinig keuze, op de trein naar de hoogovens dan maar?
pi_156660085
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 03:22 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Zijn ze niet, COA verplicht gemeentes vluchtelingen op te nemen. Als gemeente kun je het even tegenhouden maar als de overheid het wilt dan is er geen houden meer aan.
Heeft het COA zoveel macht dan. In een filmpje (zal morgen plaatsen) over een bijeenkomst inwoners vs burgemeester/COA (gemeente x). Zegt de burgemeester dat COA een minimum stelt van 600 optenemen personen. Maar dat de gemeente zelf kan bepalen of dit haalbaar is. Vervolgens word (mij) duidelijk dat de burgemeester mét COA de zaak baggateliseert. Oftewel de inwoners gebben géén inspraak terwijl die indruk wel werd gegeven. De bijeenkomst was meer voorlichting dan democratie. Gemeente en COA drijven hun zin tegen de inwoners in, toch door.
pi_156660086
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 03:33 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Heeft het COA zoveel macht dan. In een filmpje (zal morgen plaatsen) over een bijeenkomst inwoners vs burgemeester/COA (gemeente x). Zegt de burgemeester dat COA een minimum stelt van 600 optenemen personen. Maar dat de gemeente zelf kan bepalen of dit haalbaar is. Vervolgens word (mij) duidelijk dat de burgemeester mét COA de zaak baggateliseert. Oftewel de inwoners gebben géén inspraak terwijl die indruk wel werd gegeven. De bijeenkomst was meer voorlichting dan democratie. Gemeente en COA drijven hun zin tegen de inwoners in, toch door.
Er kan geen sprake zijn van democratie, want er is een wet die het heel precies regelt, goedgekeurd door de staten generaal.

Artikel 15 lid 1 Regeling opvang asielzoekers:

De gemeente is verplicht opvang te bieden aan asielzoekers ten aanzien van wie de minister aan de gemeente een daartoe strekkend verzoek heeft gericht, tot ten hoogste een aantal asielzoekers dat gelijk is aan het aantal in het kader van een overeenkomst als bedoeld in artikel 14 door de gemeente beschikbaar te stellen opvangplaatsen.
pi_156660087
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 03:25 schreef Tamabralski het volgende:
De gemeente wil bij Oranje helemaal geen 1400 asielzoekers (meer). Die zetten hun voet bij de eerste 700. Deze extra groep van 700 krijgen ze van Dijkhoff door hun strot geduwd.

quote:
In strijd met afspraken

"Wij hebben afspraken gemaakt met zowel de inwoners van Oranje, als het COA over de opvang van 700 asielzoekers", zegt burgemeester Ton Baas. "Wat ons betreft is dit in strijd met deze afspraken. Inmiddels heeft er afstemming plaatsgevonden met de fractievoorzitters in de gemeenteraad en zij delen het standpunt van het college."

Ook de provincie heeft laten weten dat zij het niet eens is met het besluit om meer asielzoekers in Oranje op te vangen. "Wat hier gebeurt is niet te begrijpen", aldus Commissaris van de Koning Jacques Tichelaar.
bron

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2015 03:38:29 ]
pi_156660088
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 03:27 schreef icloud het volgende:

[..]

Nederland heeft weinig keuze, op de trein naar de hoogovens dan maar?
Preventie is Nederland te laat voor. USA beleid om 'rebellen' (waar hoorde je dit meer?) te steunen heeft NL ook nooit stroobreed in de weg gestaan. Maar ook nu merk ik dat er nieteens voorzichtig wordt omgegaan met de vluchtelingen die hier al zijn. En de situatie die al is ontstaan. Het doel staat al vast. Ongeacht, deze mensen opnemen. Terwijl de zaakjes niet op orde zijn en de asielzoekers hier ook al niet blij mee zijn. Snap je wat ik bedoel?
pi_156660089
quote:
99s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 03:36 schreef CrashO het volgende:

[..]

De gemeente wil bij Oranje helemaal geen 1400 asielzoekers (meer). Die zetten hun voet bij de eerste 700. Deze extra groep van 700 krijgen ze van Dijkhoff door hun strot geduwd.

De gemeente is verplicht opvang te bieden aan asielzoekers ten aanzien van wie de minister aan de gemeente een daartoe strekkend verzoek heeft gericht, tot ten hoogste een aantal asielzoekers dat gelijk is aan het aantal in het kader van een overeenkomst als bedoeld in artikel 14 door de gemeente beschikbaar te stellen opvangplaatsen.
pi_156660091
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 03:36 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Preventie is Nederland te laat voor. USA beleid om 'rebellen' (waar hoorde je meer?) te steunen heeft NL ook nooit stroobreed in de weg gestaan. Maar ook nu merk ik dat er nieteens voorzichtig wordt omgegaan met de vluchtelingen die hier al zijn. Snap je wat ik bedoel?
Nee ik kan hier een weinig praktische oplossing uit destileren.

Een vluchteling komt de grens over en dan?
pi_156660094
Voor de volle 100% weet ik het niet zeker, maar ik meende wel ergens gelezen te hebben dat de COA wel heel veel macht heeft in Nederland, niet een instelling die je zomaar aan de kant schuift. Het is voor de gemeente vaak te hopen dat de COA hun niet in het vizier heeft staan.

Verder kan ik me bijvoorbeeld voorstellen wanneer kleine gemeenten te vaak als lastig wordt beschouwd de subsidies in gevaar komt betaald door de overheid. Dus er zijn zeker wel financiële belangen.
pi_156660095
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 03:38 schreef icloud het volgende:

[..]

Nee ik kan hier een weinig praktische oplossing uit destileren.

Een vluchteling komt de grens over en dan?
Ik heb mijn comment inmiddels toegelicht.
pi_156660101
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 03:37 schreef icloud het volgende:

[..]

Fijn dat de wet minsters kennelijk de macht geeft om asielzoekers bij gemeenten te dumpen. Maar iedere debiel snapt dat 1400 man tussen een dorp van 70 huizen stoppen een slecht idee is. De bevolking zegt nee, de democratisch gekozen laag daarbovenop (gemeente) zegt nee en de laag daarbovenop (provincie) zegt nee.

Als dan een stumper in Den Haag besluit dat hij zijn probleem van vandaag ipv spreiden over 393 gemeenten in Nederland, kan oplossen door alles naar 1 gat in Drenthe te sturen. Dan kan je dat onmogelijk goedpraten.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2015 03:42:09 ]
pi_156660103
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 03:39 schreef MakkieR het volgende:
Voor de volle 100% weet ik het niet zeker, maar ik meende wel ergens gelezen te hebben dat de COA wel heel veel macht heeft in Nederland, niet een instelling die je zomaar aan de kant schuift. Het is voor de gemeente vaak te hopen dat de COA hun niet in het vizier heeft staan.

Verder kan ik me bijvoorbeeld voorstellen wanneer kleine gemeenten te vaak als lastig wordt beschouwd de subsidies in gevaar komt betaald door de overheid. Dus er zijn zeker wel financiële belangen.
Waarom heeft een burgemeester dan nooit de ballen om hiermee eerlijk naar buiten te komen. Hoe erg is het om gewoon eerlijk te zeggen 'jongens overheid heeft ons bij de kladden. Doen wij niet wat COA wil. Dan verliezen wij subsidie' ?

Dat is toch niet zo erg. Echter hoor ik dit niet. Nergens.

Dus ik vermoed dat de motivaties niet zo simpel liggen zoals jij die stelt.
pi_156660105
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 03:39 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Ik heb mijn comment inmiddels toegelicht.
Ja ik begrijp wat je bedoeld, maar asielzoekers kunnen nu eenmaal niet gesorteerd worden, er komen nog steeds honderen asielzoekers de grens over en daarmee moet je iets doen.

Je kunt ze niet negeren want dan gaan de illigaliteit in, je kunt ze niet terugsturen, dus opvangen in geinproviceerde opvang is het best haalbare, voor niemand is dit een fijne situatie.

We moeten de grenzen van vroeger niet ophemelen die waren echt niet waterdicht.
pi_156660107
quote:
99s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 03:41 schreef CrashO het volgende:

[..]

Fijn dat de wet minsters kennelijk de macht geeft om asielzoekers bij gemeenten te dumpen. Maar iedere debiel snapt dat 1400 man tussen een dorp van 70 huizen stoppen een slecht idee is. De bevolking zegt nee, de democratisch gekozen laag daarbovenop (gemeente) zegt nee en de laag daarbovenop (provincie) zegt nee.

Als dan een stumper in Den Haag besluit dat hij zijn probleem van vandaag ipv spreiden over 393 gemeenten in Nederland, kan oplossen door alles naar 1 gat in Drenthe te sturen. Dan kan je dat onmogelijk goedpraten.
Nogmaals als elk rijkendorp nee zegt, waar ga je die asielzoekers dan parkeren?
pi_156660110
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 03:42 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Waarom heeft een burgemeester dan nooit de ballen om hiermee eerlijk naar buiten te komen. Hoe erg is het om gewoon eerlijk te zeggen 'jongens overheid heeft ons bij de kladden. Doen wij niet wat COA wil. Dan verliezen wij subsidie' ?

Omdat de gemeenteraad tegen is en je die liever niet in de haren vliegt.

Het is nogal genant om toe te geven dat je genaaid word doorhet coa en dat je alleen mag toekijken
pi_156660111
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 03:43 schreef icloud het volgende:

[..]

Nogmaals als elk rijkendorp nee zegt, waar ga je die asielzoekers dan parkeren?
Ze zeggen Nee tegen 10 asielzoekers per 1 inwoner. Momenteel vingen ze er al 5 per inwoner op. Deed ieder dorp/stad dat dan konden we met diezelfde ratio al 5x17= 85miljoen mensen kwijt..

Ik zie niet in waarom dit dorpje op moet draaien voor alle andere steden die niet willen meewerken. Stop ze fijn in Den Haag of Amsterdam, genoeg leegstand in kantoorpanden en naar ratio een grove onderverdeling van asielzoekers.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2015 03:47:16 ]
pi_156660115
quote:
99s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 03:45 schreef CrashO het volgende:

[..]

Ze zeggen Nee tegen 10 asielzoekers per 1 inwoner. Momenteel vingen ze er al 5 per inwoner op. Deed ieder dorp/stad dat dan konden we met diezelfde ratio al 5x17miljoen mensen kwijt.

Ik zie niet in waarom dit dorpje op moet draaien voor alle andere steden.
Dat doen ze niet, ze moeten meewerken naar draagkracht, oranje heeft plaats voor 1400 man en de gevolgen zijn zeer beperkt, behalve dat ze schrikken van een zwarte man in het dorp

In adam zijn geen grote openbare gebouwen die geschikt zijn hiervoor
pi_156660118
quote:
99s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 03:36 schreef CrashO het volgende:

[..]

[..]

bron
Tja maar dit is politiek he. Het is gemeengoed om de bal met de schuld neerteleggen bij een partij. Waar de klant nog minder bijkan. In dit geval de overheid ipv de (lokale) gemeente. Zodoende is de gemeente zelf van het 'gezeur' van haar inwoners af. Maar krijgt de gemeente alsnog die 700 asielzoekers erbij. Als ik dit goed begrijp.
pi_156660119
Ik woon zelf in heerlen, en wij hebben vlakbij een groot azc liggen.

Ik heb geen last van ze, ik zie ze bijna nooit, en als ik ze zie zijn het nette mensen die mij geen overlast bezorgen
pi_156660123
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 03:50 schreef icloud het volgende:

Ik heb geen last van ze, ik zie ze bijna nooit, en als ik ze zie zijn het nette mensen die mij geen overlast bezorgen
We gaan wel af op je woord :)

Inmiddels hebben anderen elders in Nederland wel nare ervaringen. Ik hoop dat je ook hun leefgenot in acht neemt. Inzake deze ridicule migranten situatie.
pi_156660125
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 03:50 schreef icloud het volgende:

quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 03:47 schreef icloud het volgende:
Dat doen ze niet, ze moeten meewerken naar draagkracht, oranje heeft plaats voor 1400 man en de gevolgen zijn zeer beperkt, behalve dat ze schrikken van een zwarte man in het dorp
Je snapt het echt niet eh? :')
Het gaat niet om de aanwezigheid van asielzoekers. Die zwarte man kan ze ook niet boeien. Ze zijn al akkoord gegaan met 700 man. Wat bijna het dubbele is dat jou "grote" AZC in Heerlen opvangt.. Waar het hier om draait is dat het dorp vertienvoudigd is kwa inwoners, maar de faciliteiten nog steeds op 120 man berekend zijn.

Er is daar geen OV, geen winkels, geen horeca, geen sportclubs, helemaal niks. Stop je daar 1400 man die in hun "kamp" niks kunnen doen behalve op hun reet zitten, dan krijg je dus gezeik. Wat de afgelopen weken dus ook veelvuldig daar gebeurd is.

quote:
Het azc, in de wijk Imstenrade, in Heerlen biedt op dit moment plaats aan 412 mensen
bron COA
Nu ga je dus 1/3 van de hoeveelheid mensen in een grote stad als Heerlen, met alle aanwezige voorzieningen, vergelijken met 3x zoveel man in een hutje op de hei tussen 120 burgers dumpen. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2015 04:00:17 ]
pi_156660130
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 03:55 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

We gaan wel af op je woord :)

Inmiddels hebben anderen elders in Nederland wel nare ervaringen. Ik hoop dat je ook hun leefgenot in acht neemt. Inzake deze ridicule migranten situatie.
Luister vorige week was er een steekpartij binnen de poorten van het azc, mijn buurvrouw gaat er als ramptoerist kijken, komt ze terug zegt ze ontdaan dat getuigen was van een steekpartij, en begint ze te toeteren over klote asielzoekers.

Wat blijkt? De steek partij was een incident met een schaar, het was binen dus de buitenwereld heeft er niks van mee gekregen, en aan de poort hebben de ramptoeristen allleen een ambu kunnen zien, ze komen de verhalen wel in de wereld.
pi_156660132
quote:
99s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 03:56 schreef CrashO het volgende:

[..]

[..]

Je snapt het echt niet eh? :')
Het gaat niet om de aanwezigheid van asielzoekers. Die zwarte man kan ze ook niet boeien. Ze zijn al akkoord gegaan met 700 man. Wat bijna het dubbele is dat jou "grote" AZC in Heerlen opvangt.. Waar het hier om draait is dat het dorp vertienvoudigd is kwa inwoners, maar de faciliteiten nog steeds op 120 man berekend zijn.

Er is daar geen OV, geen winkels, geen horeca, geen sportclubs, helemaal niks. Stop je daar 1400 man die in hun "kamp" niks kunnen doen behalve op hun reet zitten, dan krijg je dus gezeik. Wat de afgelopen dus ook veelvuldig daar gebeurd is.

[..]

Nu ga je dus 1/3 van de hoeveelheid mensen in een grote stad als Heerlen, met alle aanwezige voorzieningen, vergelijken met 3x zoveel man in een hutje op de hei tussen 120 burgers dumpen. :')
Die asielzoekers hebben geen ov nodig geen winkel, geen horeca, geen sportclub. Ze krijgen voedsel, verschoning en een bed.

Doen alsof ze massaal met liras de winkels gaan overvallen is kul.

De gemeente heerlen is trouwens gisteren akkoord gaan met een tijdelijke uitbreiding naar 900 personen
pi_156660135
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 03:42 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Dat is het politieke spel waar ik zo'n vreselijke hekel aan heb en uiteindelijk achterdochtig door raak. Sociaal acteren kun je makkelijk, zolang het maar over de rug van een ander gaat. Neem dan op zijn minst het goede voorbeeld om zelf vluchtelingen in huis te nemen, dan pas ben je voor mij een echte kerel die in staat is om te leiden in plaats van een ander met alle ellende opzadelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')