Ik begreep dat ze protesteerden tegen het verbreken van afspraken.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 02:55 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Die gekke linkse gutmenschen toch ook met hun protesten tegen asielzoekers...
De situatie is ook veranderd, europa en nederland word overspoelt en daar is geen stoppen meer aan.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 02:57 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Ik begreep dat ze protesteerden tegen het verbreken van afspraken.
terug naar de eu grens lijkt mij niks mis meequote:Op woensdag 7 oktober 2015 01:17 schreef Forbry het volgende:
[..]
Oneens. Op straat dumpen slaat nergens op en vind ik wel degelijk onmenselijk. Bovendien zou dat één en ander ook niet oplossen, maar heel hoogstwaarschijnlijk juist verergeren.
Je kunt mensen alleen terugsturen als je weet waar ze vandaan komen.....quote:Op woensdag 7 oktober 2015 02:59 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
terug naar de eu grens lijkt mij niks mis mee
Er waren geen nieuwe afspraken gemaakt over het verdubbelen van het aantal asielzoekers voor zover ik begreep.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 02:59 schreef icloud het volgende:
[..]
De situatie is ook veranderd, europa en nederland word overspoelt en daar is geen stoppen meer aan.
Nieuwe situatie nieuwe afspraken.
En dan? Denk je dat Servië/Turkije hen met open armen zal verwelkomen?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 02:59 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
terug naar de eu grens lijkt mij niks mis mee
Nee dat zeg ik oranje wenst niet te zien dat er een nieuwe situatie is, en houd koppig vast aan oude afspraken die compleet niet meer wenselijk zijn.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 03:01 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Er waren geen nieuwe afspraken gemaakt over het verdubbelen van het aantal asielzoekers voor zover ik begreep.
Turkije wel. Verder niet mijn probleem.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 03:02 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En dan? Denk je dat Servië/Turkije hen met open armen zal verwelkomen?
Die hebebn de grenzen geslotenquote:Op woensdag 7 oktober 2015 03:03 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Turkije wel. Verder niet mijn probleem.
Jawel, dat betekend dus dat ze ophopen in italie en griekenlandquote:Op woensdag 7 oktober 2015 03:04 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
in dat geval: niet mijn probleem waar die gasten blijven
En daar mag je het als inwoner van Oranje best mee oneens zijn. Kan ik mij goed voorstellen als het aantal inwoners van je dorp ineens vervijfvoudigt.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 03:03 schreef icloud het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik oranje wenst niet te zien dat er een nieuwe situatie is, en houd koppig vast aan oude afspraken die compleet niet meer wenselijk zijn.
Nieuwe situatie=noodsituatie=nieuwe afspraken
Ik vind het wel een goed idee eigenlijk. Ik woon in de randstad en heb dagelijks te maken met re-integratie van mensen uit andere culturen. Geen probleem, wij hebben ons aan moeten passen net als zij. Islamisering, schei toch uit, dat roepen mensen weleensquote:Op woensdag 7 oktober 2015 02:57 schreef icloud het volgende:
Ondanks dat ik tegen deze vluchtelingen ben, moeten we wel erkennen dat er dagelijks honderden vluchtelingen zich meldde aan de nederlands grens, daar gaat geen gesloten grens iets aan veranderen.
Deze mensen kunnen we nu eenmaal niet op de trein naar de hoogovens zetten, die tijd is voorbij, dus logischerwijs zal iedere gemeente moeten meewerken om dit probleem op te lossen, wat mij betreft kan het niet zo zijn dat ze in ter appel omkomen van de asielzoekers en oranje er geen wilt omdat het een wit rijken dorp is, iedereen moet een bijdrage leveren.tijdelijk 1400 mensen opvangen in een lege ruimte als oranje is niet teveel gevraagd
Ik vraag me alleen af is het niet verstandiger om een enorm huge kamp te bouwen in de groningse weiland, geen buren, tenten met stretchers, gerund door de krijgsmacht, centrale keuken, strenge toegangscontrole, gewone burgers komen er niet in asielzoekers komen er niet uit, fix problem.
in hoeverre is dat mijn probleem danquote:Op woensdag 7 oktober 2015 03:05 schreef icloud het volgende:
[..]
Jawel, dat betekend dus dat ze ophopen in italie en griekenland
Nee dan is het ineens het probleem van bijv. Szeged (stadje aan de grens met Servië), ze zullen daar vast met blijdschap zitten wachten op een paar verwende Nederlanders die de problemen op hun afschuivenquote:Op woensdag 7 oktober 2015 03:04 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
in dat geval: niet mijn probleem waar die gasten blijven
Het is geen kwestie meer van eens of oneens, ze gaan geen azc bouwen, ze bouwen een noodopvang in een crisis noodsituatie.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 03:05 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
En daar mag je het als inwoner van Oranje best mee oneens zijn. Kan ik mij goed voorstellen als het aantal inwoners van je dorp ineens vervijfvoudigt.
Voor 2 tot 4 jaar ja. (Tijdsduur van het contract tussen beheerder park en COA). Terwijl minder dan een maand geleden de staatssecretaris 700 beloofde, overruled hij nu de gemeente en provincie en ramt er 700 extra zonder overleg (de burgermeester kreeg vanmorgen een brief dat er vanavond bussen met asielzoekers kwamen en dat hij het maar te accepteren had) bij het dorp naar binnen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 03:07 schreef icloud het volgende:
Het is geen kwestie meer van eens of oneens, ze gaan geen azc bouwen, ze bouwen een noodopvang in een crisis noodsituatie.
Die voor minimaal 2 jaar is afgehuurd. Die bewoners hebben gewoon een terechte klacht waar niemand zich iets van aantrekt.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 03:07 schreef icloud het volgende:
[..]
Het is geen kwestie meer van eens of oneens, ze gaan geen azc bouwen, ze bouwen een noodopvang in een crisis noodsituatie.
quote:Op woensdag 7 oktober 2015 03:13 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Die voor minimaal 2 jaar is afgehuurd. Die bewoners hebben gewoon een terechte klacht waar niemand zich iets van aantrekt.
Als er een noodsituatie is moet je begeven moment de gesprekken afkappen en het principe van bevel is bevel hanteren, nog gezellig 3 maanden keuvelen over het aantal, daar is geen tijd voor en he zadeld andere gemeentes er mee op.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 03:13 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Die voor minimaal 2 jaar is afgehuurd. Die bewoners hebben gewoon een terechte klacht waar niemand zich iets van aantrekt.
Omdat de meeste inmiddels snappen dat het einde zoek is en dat je niet een beperkt aantal gemeentes kan laten overspoelenquote:Op woensdag 7 oktober 2015 03:21 schreef Tamabralski het volgende:
Waarom zijn gemeenten zo happig om asielzoekers optevangen. Heeft iemand hier antwoord op ?
Zijn ze niet, COA verplicht gemeentes vluchtelingen op te nemen. Als gemeente kun je het even tegenhouden maar als de overheid het wilt dan is er geen houden meer aan.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 03:21 schreef Tamabralski het volgende:
Waarom zijn gemeenten zo happig om asielzoekers optevangen. Heeft iemand hier antwoord op ?
Bestuurders krijgen salaris naar aantal inwoners. Ze wonen vaak toch niet in het dorp zelf dus het boeit hun niet hoe hard die mensen in dat dorp verkracht worden.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 03:21 schreef Tamabralski het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |