Het heeft nogal wat gevolgen omdat er dus ook weinig faciliteiten zijn en alles is niet berekend op zoveel mensen. Daarnaast is het natuurlijk schandalig om als staatssecretaris afspraken te maken en die dan gewoon te verbreken.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:11 schreef Heufd het volgende:
Waarom is het eigenlijk zo'n probleem: 1400 op 130? Het idee dat er meer van "hun" dan van "ons" zijn? Alsof het een ander soort mensen betreft.
Soms heb je gewoon pech, dan is het niet klagen, maar dragen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:14 schreef Yasmin23 het volgende:
Denk ook dat die mensen daar juist wonen vanwege het kleine aantal inwoners.
Niet iedereen heeft dezelfde pijngrens, ook dat maakt veel verschil.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:12 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik heb m'n arm al 2x gebroken bij ski-ongevallen. Ik kan je vertellen dat het flink zeer doetMet name de breuk vlak bij m'n elleboog deed niet normaal veel pijn.
Dat is evident, want anders waren er meer dan 150 inwoners van het dorp en minder dan 1400 mensen te plaatsen in dat vakantiepark.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:15 schreef MCH het volgende:
Als je google maps aanslingert zie je ook dat dat vakantiepark vele malen groter is dan die paar huizen langs het kanaal.
Ja is wel makkelijk zeggen natuurlijk. De 2 dames net in Pauw gaven ook aan dat ze in eerste instantie geen problemen hebben met 700. Dus is dat nu het het dubbele.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:14 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Soms heb je gewoon pech, dan is het niet klagen, maar dragen.
Klopt. Ik heb de boel toen niet bij elkaar geschreeuwd maar zat daar wel met een flink vertrokken gezichtquote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:15 schreef hottentot het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft dezelfde pijngrens, ook dat maakt veel verschil.
Nadat ik laatst de vuilcontainer over min blote voet trok en de twee grootste nagels er helemaal aftrok, besloot ik eerst de bak maar bij de weg te zetten want ik was toch al buiten. Mijn vriendin zou denk ik de halve wijk bij elkaar geschreeuwd hebben.
Stel het zijn er 700, wat gebeurt er met die andere 700, gaan die weer ergens ander heen waar gezegd is dat er maar 300 kwamen, zijn het er daar ineens 1000. Moet ergens heen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:15 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja is wel makkelijk zeggen natuurlijk. De 2 dames net in Pauw gaven ook aan dat ze in eerste instantie geen problemen hebben met 700. Dus is dat nu het het dubbele.
Mwoah, in zo'n vakantiepark stop je er gewoon tien in een stacaravan. Hoeft dus niet per se zo groot te zijn. Als bewoner ontkom je hier gewoon niet aan die aanblik van drommen asielzoekers die elke dag zakken vol boodschappen gaan halen in het volgende dorp.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is evident, want anders waren er meer dan 150 inwoners van het dorp en minder dan 1400 mensen te plaatsen in dat vakantiepark.
Ik begrijp ook ergens wel dat het COA geen zin heeft om de volle mep aan huur te betalen aan die stereotype liberaal die daar een lekkere deal gesloten denkt te hebben als ze het maar halfvol mogen stoppen...quote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:15 schreef MCH het volgende:
Als je google maps aanslingert zie je ook dat dat vakantiepark vele malen groter is dan die paar huizen langs het kanaal.
Ja dat is ook zo maar in zo'n klein dorp? Zijn toch wel andere plekken waar ze terecht kunnen? Stuur ze maar naar Den Haag waar ik woon. Ik heb er geen problemen meequote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:17 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Stel het zijn er 700, wat gebeurt er met die andere 700, gaan die weer ergens ander heen waar gezegd is dat er maar 300 kwamen, zijn het er daar ineens 1000. Moet ergens heen.
Dit.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het heeft nogal wat gevolgen omdat er dus ook weinig faciliteiten zijn en alles is niet berekend op zoveel mensen. Daarnaast is het natuurlijk schandalig om als staatssecretaris afspraken te maken en die dan gewoon te verbreken.
Ik heb Yasmin al mijn excuses aangeboden via de DM.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:18 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Leuk op de persoon spelen, ook inhoudelijk nog iets toe te voegen?
Er is nu al geen plek meer schijnbaar, daarom moeten die 700 extra daarheen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:54 schreef Confetti het volgende:
[..]
Maar het verzet staat aan de juiste kant van de geschiedenis. De huidige instroom van 3,000+ asielzoekers per week kán niet. De eerste dode is niet ver weg meer.
Goed verhaal, lekker kort coherent.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:18 schreef lobelletje het volgende:
Jullie reageren hier als kippen zonder kop. Het gaat om een dorp met 130 inwoners en 1400 asielzoekers, waar een man in dat dorp rijk van wordt, de man van het bungalowpark en de rest kan verrekken. Daarnaast gaat het om een veel groter politiek probleem. Onze politici en ook de europese politici hebben geen antwoord en zijn slap en laten nu ons, de inwoners, in dit geval Nederland, het onderling uitzoeken, houden zij hun handen vrij. Waar is onze premier, juist op handelsmissie, zeg snoepreisje in Atlanta, hij hoort hier te zijn. Asscher praat Dijkhoff goed, die legt een dictaat op aan de inwoners van Oranje en ja Wilders maakt er gebruik van, hij heft ook geen oplossing .
Ze zijn ook voornamelijk boos op deze staatssecretaris en het schenden van de afspraken.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:15 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja is wel makkelijk zeggen natuurlijk. De 2 dames net in Pauw gaven ook aan dat ze in eerste instantie geen problemen hebben met 700. Dus is dat nu het het dubbele.
Niet liegen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:20 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb Yasmin al mijn excuses aangeboden via de DM.
Ja daar hebben ze ook groot gelijk in. Vind 700 al veel trouwens.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:20 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ze zijn ook voornamelijk boos op deze staatssecretaris en het schenden van de afspraken.
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)mst-vluchtelingen-af
Ja precies, de meeste Nederlanders zouden zo'n situatie ook niet pikken als nu gaande is in Oranjequote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:18 schreef lobelletje het volgende:
Jullie reageren hier als kippen zonder kop. Het gaat om een dorp met 130 inwoners en 1400 asielzoekers, waar een man in dat dorp rijk van wordt, de man van het bungalowpark en de rest kan verrekken. Daarnaast gaat het om een veel groter politiek probleem. Onze politici en ook de europese politici hebben geen antwoord en zijn slap en laten nu ons, de inwoners, in dit geval Nederland, het onderling uitzoeken, houden zij hun handen vrij. Waar is onze premier, juist op handelsmissie, zeg snoepreisje in Atlanta, hij hoort hier te zijn. Asscher praat Dijkhoff goed, die legt een dictaat op aan de inwoners van Oranje en ja Wilders maakt er gebruik van, hij heft ook geen oplossing .
Omdat ze kapot bezuinigd zijn door Rutte en zijn "kleine overheid"...dit is geen probleem door asielzoekers, dit is een probleem door rechts-liberaal beleid...quote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:19 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dit.
Bovendien moet je het maar doen met de oplossing vanuit de politiek: Gebruik de politie als meldpunt. Maar dat kun je vergeten. Die zijn niet eens instaat om een handvol drugsrunners aan te pakken omdat de middelen gewoonweg ontbreken. Die zullen niet eens komen.
Die onzichtbaarheid van Kutte in dit hele gebeuren vind ik best wel stuitendquote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:18 schreef lobelletje het volgende:
Uit idealistische overwegingen van de elite zal nooit de noodtoestand worden uitgeroepen of de grenzen dicht gaan dus dan gaan we ten onder. Er komen elke dag minimaal 500 asielzoekers aan dus ja, binnenkort tentenkampen vermoed ik.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:20 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Er is nu al geen plek meer schijnbaar, daarom moeten die 700 extra daarheen.
Maar er komen er elke dag meer bij, wat overmorgen of de dag erna?
Waar gaan we ze allemaal laten, er worden oplossingen vereist... waar is de politiek?
quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat de juiste kant van de geschiedenis is zal bepaald worden door de uiteindelijke winnaar. Of dat het verzet zal zijn weet ik niet. Eigenlijk denk ik dat het vooral allemaal zal doormodderen, met hier en daar een oprisping.
Wat als er groepen asielzoekers groepen Nederlanders gaan aanvallen?quote:Jongeren azc Oisterwijk wilden autochtone jongeren met stokken te lijf gaan, politie voorkomt erger
OISTERWIJK - Minderjarige jongeren uit het asielzoekerscentrum in Oisterwijk wilden dinsdagavond autochtone jongeren met stokken te lijf gaan in het Klompven. De politie heeft dit weten te voorkomen. Twee allochtone jongeren zijn opgepakt.
Wellicht dacht Dijkhoff "Ach, als ze 700 accepteren verdubbelen we dat aantal toch even! Proberen kan altijdquote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja daar hebben ze ook groot gelijk in. Vind 700 al veel trouwens.
Je "speenvarken" was lief bedoeld, slankte de boel wat afquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:34 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja en zo gemeen ben ik niet geweest
Hennie woont zelf veilig in Gorssel in een villa van 4,5 Miljoen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:18 schreef lobelletje het volgende:
waar een man in dat dorp rijk van wordt,
Iets met 1 vinger, hele hand.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:22 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Wellicht dacht Dijkhoff "Ach, als ze 700 accepteren verdubbelen we dat aantal toch even! Proberen kan altijd"
Zoals het er nu naar uit ziet doen ze het gewoon en kan je als bewoner hoog of laag springen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:22 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Wellicht dacht Dijkhoff "Ach, als ze 700 accepteren verdubbelen we dat aantal toch even! Proberen kan altijd"
Rutte weet dat hier weinig voor hem te winnen valt. Zeker niet bij zijn eigen achterban (of wat daar van nog resteert)quote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:22 schreef Forbry het volgende:
[..]
Die onzichtbaarheid van Kutte in dit hele gebeuren vind ik best wel stuitend
quote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:22 schreef Pek het volgende:
[..]
Je "speenvarken" was lief bedoeld, slankte de boel wat af
Het zijn wel echte mensen die er wonen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:22 schreef MCH het volgende:
Waar hebben we het eigenlijk over? Oranje is gewoon een kanaal waar toevallig wat huizen langs gebouwd zijn.
Per inwoner afhankelijkquote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zoals het er nu naar uit ziet doen ze het gewoon en kan je als bewoner hoog of laag springen.
Ze zullen het inderdaad doorheen drukken maar de politieke imagoschade is natuurlijk enorm. Het draagvlak zal wéér kelderen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zoals het er nu naar uit ziet doen ze het gewoon en kan je als bewoner hoog of laag springen.
Stelletje vergrijsde Drenthenaren. Alleen maar paarden en bejaarden daar.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het zijn wel echte mensen die er wonen.
Zorg dat je dat zelf ook kunt. Redde wie zich redden kan!quote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:22 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hennie woont zelf veilig in Gorssel in een villa van 4,5 Miljoen.
quote:
Volgende week vergeten want ver-van-mijn-Randstad-bed.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:24 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ze zullen het inderdaad doorheen drukken maar de politieke imagoschade is natuurlijk enorm. Het draagvlak zal wéér kelderen.
Dus misschien is dit wel goed nieuws.
hmm buikspekquote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:22 schreef Pek het volgende:
[..]
Je "speenvarken" was lief bedoeld, slankte de boel wat af
Niet zo gek dus dat dat wrijving oplevert. Ik vind de bezwaren van de bewoners wel terecht. Tevens was er eerder een afspraak gemaakt dat het bij 700 migranten zou blijven in plaats van 1400. Als je dan met een dictaat uit Den Haag het toch weer naar 1400 migranten verhoogd is boosheid volledig op zijn plaats.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat zeggen we toch al de hele tijd?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:25 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Niet zo dus dat dat wrijving oplevert. Ik vind de bezwaren van de bewoners wel terecht. Tevens was er eerder een afspraak gemaakt dat het bij 700 migranten zou blijven in plaats van 1400. Als je dan met een dictaat uit Den Haag het toch weer naar 1400 migranten verhoogd is boosheid volledig op zijn plaats.
Inderdaad, dan is het niet meer zo grappig.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:04 schreef MCH het volgende:
[..]
Dit hele gedoe in Oranje is exemplarisch voor het gekunstelde oplossingen zoeken van politici. Eerst 700 op 150 inwoners, nu dus bijna tien keer zoveel. Keihard verneukt dus. En de mensen die hier zo teringgrappig over doen wil ik nog wel eens spreken als dit zich in je eigen straat afspeelt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |