abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156649593
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

pi_156649767
Cholula:
Ondertussen heb ik een week erop zitten met elke nacht maximaal 3 uur slaap in totaal :+ :')
Ik dacht eerst dat ze het koud had, maar de nacht erna was ze juist aan het zweten en voelde ze te warm aan bij een dikkere slaapzak. Dunne slaapzak weer aan en ze sliep afgelopen nacht relatief goed (ik denk 5 keer wakker voor de borst).
Ze slaapt in de cosleeper, dus heel erg wakker word ik er meestal niet van. Behalve afgelopen week, dat was niet zo tof. Maar ook dat overleef je wel :P
pi_156649990
Drie uur slaap per nacht klinkt heel erg bekend. :')
Hij draait ook de hele tijd om in zijn slaap, wordt dan wakker en begint vervolgens te huilen of te schaterlachen.

@Selvaria ik begin wel echt een beetje moe te worden. Dat is ook deels de reden dat ik de vrijdagen vrij heb genomen tot januari.
Mijn man werkt veel in de nacht en pakt de dagen op. Ook hij slaapt weinig dus.

Ik was zelf ook een hele slechte slaper tot mijn twaalfde, we hebben nog even dus. ;) :')

Positiever nieuws:
Hij had net best stevige poep!
pi_156650279
3 uur slaap per nacht? :'(

Oke, we kunnen als moeders onderling wel allemaal 1 nacht per week een reeks baby's in huis nemen? Dan hebben we allenaal één volledig slapeloze nacht en de andere zes nachten ongestoorde slaap.

Wel zo eerlijk!
pi_156650346
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 21:04 schreef Cholula het volgende:
Drie uur slaap per nacht klinkt heel erg bekend. :')
Hij draait ook de hele tijd om in zijn slaap, wordt dan wakker en begint vervolgens te huilen of te schaterlachen.

@Selvaria ik begin wel echt een beetje moe te worden. Dat is ook deels de reden dat ik de vrijdagen vrij heb genomen tot januari.
Mijn man werkt veel in de nacht en pakt de dagen op. Ook hij slaapt weinig dus.

Ik was zelf ook een hele slechte slaper tot mijn twaalfde, we hebben nog even dus. ;) :')

Positiever nieuws:
Hij had net best stevige poep!
Dat draaien is hier nu zitten :D
Dan gaat ze razendsnel zitten, kijkt om zich heen en laat zich dan omvallen. Met een beetje pech knalt ze tegen de spijlen aan of op mij, met een beetje geluk valt ze zachtjes en kan ik haar daarna aanleggen en met heel veel geluk valt ze gewoon weer in slaap en komt ze 5 minuten later weer :') O+
pi_156650549
Kan best Ingee, ik cross voor mijn werk toch van het midden van het land richting het zuiden. Ik breng die baby's wel. ;)

Klinkt ook heel fijn Skittles. :')

Ik moet volgende week een nachtje op het werk blijven. Ik zie er ontzettend tegenop, maar het betekent waarschijnlijk ook met dan drie uur slaap. O+
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 21:23:44 #7
335643 faptist
Maakt fouten
pi_156650623
Sterkte voor de slechte slapers.
En SQ, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wat ga je doen?

Ik ga het toch vragen hier.
Is het normaal dat je na je eerste maand werken het gevoel hebt dat je niet meekomt? Dat je constant het gevoel hebt achter de feiten aan te lopen? Ik heb echt het idee dat ik m'n werk verschrikkelijk slecht doe. Mijn lessen gaan goed, maar de neventaken breken me echter volledig op . Ik voel me vooral heel dom. Alsof ik het niet meer zelfstandig aan kan.
Vandaag ging ik ook weer huilend naar huis.
ik trek het gewoon niet. Kan niet goed accepteren dat ik m'n werk anders doe (ik zeg bewust niet minder goed).

Had al een klote start vandaag, want ro werd een uur voor onze wekker huilend wakker en is niet meer gestopt met jammeren (tandjes en verkouden).
En dan knip ik ook nog in haar velletje.
Man, man.. Ik brak echt..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 6 oktober 2015 @ 21:26:17 #8
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156650700
koude rillingen door je spoiler Faptist .. neem een paar dagen vrij en probeer even tot rust te komen. Heel veel sterkte
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_156650810
Jeetje fap wat verschrikkelijk ;(.. ik weet verder niet eens wat te zeggen.

Over het werken kan ik niet echt meepraten, maar :* sterkte.
pi_156650848
Faptist heel herkenbaar! Ik heb het idee dat ik overal zo enorm achter de feiten aan loop en alles maar half doe.
Ook heb ik het idee dat ze mij op het werk allemaal stom vinden want lager werktempo en dan moet ik ook nog eens kolven (wat ik maar 2x 30 à 40 minuten doe per 8 uurs dienst) en het wordt dus steeds aanlokkelijker om maar gewoon te stoppen met werken zodat ik iig thuis weer 100% kan gaan voor alles en niet alleen B.

En je spoiler jeetje zeg! Wat enorm schrikken en verdrietig en oneerlijk en stom en het zou niet moeten mogen!!

En verder sorry ik blijf gewoon niet bijgelezen en als ik dan ben bijgelezen dan is posten teveel moeite.
pi_156650852
Werk, dat is toch die plek waar je ongestoord uit kan rusten van het moederschap?
pi_156650903
Oh nee fap, je spoiler.. wat een nachtmerrie. ;( Koude rillingen overal, ik knuffel N. zo nog even heel heel heel hard.

De rest is erg herkenbaar. Ik zou ook zeggen een paar dagen rust nemen, maar ik weet hoe moeilijk dat is in het onderwijs. Trap in ieder geval tijdig aan de bel, echt helemaal niemand heeft er iets aan als jij straks overspannen oid bent. :*
pi_156650933
Fap wat verschrikkelijk! :o

Ik word al helemaal naar als ik het lees, laat staan jij of de ouders.
pi_156651128
Brrr... Verschrikkelijk inderdaad.. Bah, ik kan er nauwlijks over nadenken..

Fap, ik geloof wel dat je echt nog weer tijd nodig hebt om 'terug' te komen. Ook qua concentratie en scherpte. Dat verandert door de zwangerschap echt en heeft meer tijd nodig dan de weken van je verlof. Dus dat je het gevoel hebt achter de feiten aan te lopen kan ik me goed voorstellen.

Ben ook heel benieuwd hoe het bij mij gaat. Mijn werk is heel gevarieerd, veel informatie en prikkels, vraagt soms om snel schakelen, zal wel tegdnvallen eerst!
pi_156651621
Bah Fap, wat een verschrikkelijk verhaal. Het lijkt me echt zo erg om dat mee te maken...

En qua werk: Ik kan op het werk de hele wereld aan, het is leuk, uitdagend, precies wat ik weet en waar ik altijd van gehoopt had wat ik zou doen.Dus daar ligt bij mij het probleem niet.
Daarnaast merk ik dat ik in mijn hele leven achter alle feiten aanloop en mijn lichaam is aan het protesteren van stress/vermoeidheid/overbelasting. Ik ben ondertussen 4 weken overtijd, hoogstwaarschijnlijk door de stress ook. Bloedprikken wees niets uit dus het is iets hormonaals o.i.d.
pi_156651762
Het is oké als je niet alles aan kan. Dat het niet gaat en dat je meer rust nodig hebt. Confronterend en vervelend omdat de wil er wel is. Maar ieder mens heeft grenzen, helaas moet je er soms eerst overheen. Dat 'de klap' later pas komt. En er dan nog een klap bij komt waar geen buffer meer voor is. (Laat) goed voor jezelf zorgen :*.
pi_156651808
Even een testje doen MC? ;)

(Niet gehinderd door enige medische kennis)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156651872
:* Faptist. Het is ook moeilijk om je draai te vinden.
Wees niet zo streng voor jezelf en neem (als het kan) gas terug.
Je doet het hartstikke goed voor RO en dat knipje in haar vinger onthoudt ze echt niet. behalve als ze er een tof litteken aan over houdt. ;)

Je spoiler geeft me de rillingen over mijn rug. Wat ontzettend oneerlijk en overdonderend.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 21:53:41 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_156651952
Mijn maag raakt echt in de knoop van je spoiler, fap. Wat ontzettend vreselijk verschrikkelijk ;( :'(

En ja, ik herken het wel, qua werk. Maar vergeet niet dat het ook wel echt tijd nodig heeft. En dat het echt wel weer goed komt (ook bij mij!). Geef echter wel aan dat je je zo voelt, dan kunnen jullie naar een gepaste oplossing zoeken (tijdelijke verlaging van de werkdruk bijvoorbeeld), tot je weer een beetje op snelheid bent. :*
disclaimer
pi_156651994
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 21:49 schreef ingee het volgende:
Even een testje doen MC? ;)

(Niet gehinderd door enige medische kennis)

De huisarts wilde niet geloven dat ik niet zwanger ben :') Ik moest eerst maar een test gaan doen. Het gesprek ging zo:
Ik: "Er klopt iets niet in mijn lichaam, iets voelt niet goed. En ondertussen ben ik ook al 3 weken overtijd" (dat was vorige week)
Hij: "Heb je al een zwangerschapstest gedaan?"
Ik: "Nee, ik ben getrouwd met een vrouw en ik heb geen rare dingen gedaan, dus dat is niet nodig."
Hij: "Weet je hoe vaak ik dat al heb gehoord? En dan heb je toch een feestje met alcohol gehad en kan er toch per ongeluk wat gebeurd zijn."
Ik: }:| "Ik drink geen alcohol dus dat is ook niet gebeurd. Daarnaast had ik het wel gemerkt hoor, aan misselijkheid, moeheid, zere borsten etc."
Hij: *wijst naar foto van zijn vier kinderen* "Oh, dat wil niets zeggen hoor, iedere zwangerschap is anders. Ik kan het weten"

}:| }:| -O-
pi_156652022
Faalquote
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 21:57:54 #22
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156652147
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 21:54 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

De huisarts wilde niet geloven dat ik niet zwanger ben :') Ik moest eerst maar een test gaan doen. Het gesprek ging zo:
Ik: "Er klopt iets niet in mijn lichaam, iets voelt niet goed. En ondertussen ben ik ook al 3 weken overtijd" (dat was vorige week)
Ik: "Nee, ik ben getrouwd met een vrouw en ik heb geen rare dingen gedaan, dus dat is niet nodig."
Hij: "Weet je hoe vaak ik dat al heb gehoord? En dan heb je toch een feestje met alcohol gehad en kan er toch per ongeluk wat gebeurd zijn."
Ik: }:| "Ik drink geen alcohol dus dat is ook niet gebeurd. Daarnaast had ik het wel gemerkt hoor, aan misselijkheid, moeheid, zere borsten etc."
Hij: *wijst naar foto van zijn vier kinderen* "Oh, dat wil niets zeggen hoor, iedere zwangerschap is anders. Ik kan het weten"

Recentelijk nog het idee gehad dat je bent ontvoerd door buitenaardse wezens en mogelijk bent geïnsemineerd in het kader van een buitenaards wetenschappelijk onderzoek?

Vreemd dat je huisarts deze vraag je niet heeft gesteld.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156652186
Ik werk in een andere omgeving dan de meeste van jullie, maar wat hier echt goed werkt is zeggen dat mijn prioriteiten anders liggen tegenwoordig.
Ik heb heel duidelijk mijn grenzen aangegeven, maar dat doen al mijn collega's met kinderen. En dat wordt geaccepteerd.
pi_156652255
quote:

[..]

:')
pi_156652285
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 21:57 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Recentelijk nog het idee gehad dat je bent ontvoerd door buitenaardse wezens en mogelijk bent geïnsemineerd in het kader van een buitenaards wetenschappelijk onderzoek?

Dit ja!

Nog in een badkuip van een hotel gelegen?

Zit het tweelingeitje van Sjaak nog klem van binnen?
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:02:10 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_156652332
Ik zou toch ff testen hoor, cactus!
disclaimer
pi_156652453
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 21:57 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ja die vraag heb ik gemist helaas. Slechte huisarts... :')

quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:00 schreef ingee het volgende:

[..]

Dit ja!

Nog in een badkuip van een hotel gelegen?

Zit het tweelingeitje van Sjaak nog klem van binnen?
:Y Dat laatste zal het vooral zijn. Hoewel ik ook met Sjaak in bad heb gezeten natuurlijk.

quote:
6s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:02 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zou toch ff testen hoor, cactus!
Weet je dat het erge is dat ik af en toe begin te twijfelen? "zal ik een test kopen? Nee, ik kan toch niet zwanger zijn?" Stom he!

En hoe eng zou het dan zijn als ik wel zwanger zou zijn...
pi_156652519
Geen visite gehad van een vent met vleugels genaamd Gabriël?
pi_156652574
Haha, Cactus, die huisarts :D
pi_156652594
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:04 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ja die vraag heb ik gemist helaas. Slechte huisarts... :')

[..]

:Y Dat laatste zal het vooral zijn. Hoewel ik ook met Sjaak in bad heb gezeten natuurlijk.

[..]

Weet je dat het erge is dat ik af en toe begin te twijfelen? "zal ik een test kopen? Nee, ik kan toch niet zwanger zijn?" Stom he!

En hoe eng zou het dan zijn als ik wel zwanger zou zijn...
Ik heb nog wel wat test in huis
Zal ik ze opsturen naar jou thuis? O-)
pi_156652617
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 21:58 schreef Cholula het volgende:
Ik werk in een andere omgeving dan de meeste van jullie, maar wat hier echt goed werkt is zeggen dat mijn prioriteiten anders liggen tegenwoordig.
Ik heb heel duidelijk mijn grenzen aangegeven, maar dat doen al mijn collega's met kinderen. En dat wordt geaccepteerd.
Hm, mijn teamleider brengt dat wel steeds aan"je hebt het thuis ook heel druk nu met een klein kindje", maar de financieel directeur is keihard "een kind is een keuze, en daar hebben wij niks mee te maken".

Hij heeft op zich ook een punt.

Het kutte van onderwijs is dat je dus niet even wat dagen vrij kunt nemen als je tegen je grenzen aanloopt. We hebben wel regelmatig vakantie, maar een snipperdag als je even moet bijkomen is gewoon geen optie. Ik herken het heel erg Fap,vorig jaar kon ik er best goed mee omgaan, maar dit jaar had ik verwacht "er" weer te zijn en dat ben ik nog niet -O- daar ben ik dus ook op vastgelopen nu. hoop dat t langzaam beter zal gaan nu...

@mevrC Baby jesus! O+
Kwak
pi_156652667
Fap wat een verschrikkelijk verhaal onder je spoiler ;(

Op mn werk heb ik het nog reuze naar m'n zin O+ Maar daar is ook niet zo heel veel denkwerk voor nodig

Studie daarentegen :D dan moet je opeens heel goed luisteren, terugpraten, samenvatten, onderzoeken en dan ook nog eens op een diagnose komen en achteraf uitleggen hoe je daarop gekomen bent. Hersendrilpudding werkt niet altijd mee.

Cactus, dat jij niet dronken bent geweest wil natuurlijk niks zeggen. Wie weet zaten er zaadjes in je vrouws mond? Of heeft een goede vriend per ongeluk in een dronken bui even zijn grote vriend eruit gehaald en zo floeperdefloep erin gedaan zonder dat je het door had. Want tja, na de bevalling is het natuurlijk 1 groot gevoelloos gapend gat..
Ik snap de dokter wel..

_O-
pi_156652749
oh en Fap, je verhaal... :'( koude rillingen :*
Kwak
pi_156652808
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:09 schreef Skittles het volgende:
Fap wat een verschrikkelijk verhaal onder je spoiler ;(

Op mn werk heb ik het nog reuze naar m'n zin O+ Maar daar is ook niet zo heel veel denkwerk voor nodig

Studie daarentegen :D dan moet je opeens heel goed luisteren, terugpraten, samenvatten, onderzoeken en dan ook nog eens op een diagnose komen en achteraf uitleggen hoe je daarop gekomen bent. Hersendrilpudding werkt niet altijd mee.

Cactus, dat jij niet dronken bent geweest wil natuurlijk niks zeggen. Wie weet zaten er zaadjes in je vrouws mond? Of heeft een goede vriend per ongeluk in een dronken bui even zijn grote vriend eruit gehaald en zo floeperdefloep erin gedaan zonder dat je het door had. Want tja, na de bevalling is het natuurlijk 1 groot gevoelloos gapend gat..
Ik snap de dokter wel..

_O-
Een frikadel door een hal schuiven toch?
pi_156652860
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:12 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Een frikadel door een hal schuiven toch?
Ja, precies!

Nu wil ik een frikandel O+ met een broodje en mayonaise!
pi_156652950
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:13 schreef Skittles het volgende:

[..]

Ja, precies!

Nu wil ik een frikandel O+ met een broodje en mayonaise!
Oh lekker! O+
pi_156653048
quote:

[..]
Zijn die kinderen dan ook niet van hem? :D
pi_156653064
Floeperdefloep O+

De perfecte omschrijving van het seksleven van jonge ouders. :'(
pi_156653073
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:07 schreef MevrSanta het volgende:

[..]

Ik heb nog wel wat test in huis
Zal ik ze opsturen naar jou thuis? O-)
O+ Dat mag altijd ;) Dan doe ik een test hoor ;)
pi_156653134
Zeg dat fietsen vanaf 9 maanden he, mag dat nu ook al vast? :@

Ik wil dat. :(
pi_156653225
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:18 schreef ingee het volgende:
Zeg dat fietsen vanaf 9 maanden he, mag dat nu ook al vast? :@

Ik wil dat. :(
Fietst R. zelf nog niet dan?
pi_156653276
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:20 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Fietst R. zelf nog niet dan?
Ja, maar ze mag nu wel zonder zijwieltjes toch?
pi_156653316
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:21 schreef ingee het volgende:

[..]

Ja, maar ze mag nu wel zonder zijwieltjes toch?
Alleen bij harde zijwind ^O^
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:29:07 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_156653721
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:16 schreef ingee het volgende:
Floeperdefloep O+

seksleven en jonge ouders in 1 zin _O-
disclaimer
pi_156653841
Ja man. Welk seksleven?
Een schildpad in winterslaap heeft nog meer actie.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:36:55 #46
335643 faptist
Maakt fouten
pi_156654116
quote:

[..]

Wat een eikel. Echt.
Maar het bracht wel m'n eerste lach op m'n gezicht sinds vandaag. Dus dankjewel.

Werk.
Ik weet dat het tijd nodig heeft om weer echt mee te kunnen draaien. M'n teamleidster noemt het ook bewust reïntegreren, maar het stemmetje in mijn hoofd zegt een beetje wat er bij kwakzor wordt gezegd op de administratie . ik 'nam' een kindje en dat is niet schools zaak. Zij moeten er geen last van hebben.
Dus loop ik op mijn tenen. Verschuil me een beetje, zodat er niks aan me gevraagd wordt, omdat ik het idee heb vast te lopen in mijn zinnen.
Werk elke dag over om maar gewoon mee te kunnen draaien. Alles kost me gewoon extra tijd.
Ik denk dat niemand het merkt van m'n collega's, maar ik merk het aan mezelf.
Hoorde me vandaag snauwen tegen een leerling en dat gaat mij te ver.
Ook ligt m'n huishouden compleet op z'n gat en merk ik weinig van m'n man. We zorgen samen voor ro, maar verder..
Dat is niet goed natuurlijk.

Maar goed. Gesprek met teamleidster dus. Bedankt voor alle bemoedigende woorden. Doet me goed.

En spoiler.. Ja.. Ik kan er gewoon niks andere over kwijt dan dat dit echt het meest verschrikkelijke scenario ooit is.
Wat zeg je tegen hen? Ik denk constant aan ze en het mooie meisje dat zondag al zo goed kon kruipen en zelfs probeerde om te gaan lopen.. Zucht.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:37:48 #47
335643 faptist
Maakt fouten
pi_156654150
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:16 schreef ingee het volgende:
Floeperdefloep O+

Waarom staat dit niet op de cover van Ouders van nu?! :D
pi_156654628
Fap, wij nemen met ingang van volgende week een hulp in de huishouding voor eens per 2 weken. Omdat het huis er niet uit ziet. Ja, als er iemand langs komt, gooien we alle spullen onder de bank/in de gang/boven en stofzuigen we een keer, maar dat is het wel.
Heel lang hebben we ontkend dat het nodig was, maar nu hebben we maar toegegeven.
pi_156654762
Inderdaad het meest verschrikkelijke scenario, zo snel en onverwacht. En wetend hoeveel liefde je voelt voor zo'n kleintje.
Ik word ook bang van dit soort dingen.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 23:03:42 #50
409579 LuDann
All the way
pi_156655320
Jager, gecondoleerd. Ben je er al uit wat jullie gaan doen?

JM, das rot zeg. Lijkt me naar om te zien bij goede vrienden, ik hoop dat het geen verdeling in twee kampen oplevert, dat is altijd lastig.

SQ gefeliciteerd! *O* Ik hoop dat het leuk & uitdagend wordt.

Cholula, wow! Ik denk dat we allemaal te weinig slaap krijgen, maar elk uur, dat spant toch wel de kroon zeg.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 21:14 schreef ingee het volgende:
3 uur slaap per nacht? :'(

Oke, we kunnen als moeders onderling wel allemaal 1 nacht per week een reeks baby's in huis nemen? Dan hebben we allenaal één volledig slapeloze nacht en de andere zes nachten ongestoorde slaap.

Wel zo eerlijk!
Waar meld ik me aan? :o
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 23:06:26 #51
409579 LuDann
All the way
pi_156655473
Faptist, je spoiler, wat verschrikkelijk zeg. Dat is je erger dan de ergste nachtmerrie... Naar gevoel in mijn buik krijg ik ervan. Soms schieten dat soort dingen wel eens door me heen, wat als... Ik moet daar echt een rem opzetten want het gevoel wat alleen het denken aan die mogelijkheid met zich meebrengt is al bijna genoeg om me aan het janken te krijgen. En toch, als ik van de trap loop kan ik niet helpen aan denken hoe makkelijk het fout kan gaan. Dan zie ik voor me hoe ze zo uit mijn handen glipt of dat ik struikel. Zo stom is dat, ik wilde dat ik die angstige visioenen uit kon zetten. -O-

Vooral tijdens de kraamweek had ik dat heel erg. Is het herkenbaar voor iemand? Ik heb van andere jonge moeder gehoord dat ze het niet herkennen dus ik vraag me af of ik in de gaten moet houden dat het niet uit de hand loopt.
pi_156655714
Fap :* Wat onzettend verschrikkelijk!

LuDann, ik herken het wel :@. Af en toe overvallen me die gedachtes...
pi_156655737
SPOILER
pi_156655801
Fap, wat intens verdrietig :'(
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 23:16:45 #55
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_156655938
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 23:06 schreef LuDann het volgende:
Faptist, je spoiler, wat verschrikkelijk zeg. Dat is je erger dan de ergste nachtmerrie... Naar gevoel in mijn buik krijg ik ervan. Soms schieten dat soort dingen wel eens door me heen, wat als... Ik moet daar echt een rem opzetten want het gevoel wat alleen het denken aan die mogelijkheid met zich meebrengt is al bijna genoeg om me aan het janken te krijgen. En toch, als ik van de trap loop kan ik niet helpen aan denken hoe makkelijk het fout kan gaan. Dan zie ik voor me hoe ze zo uit mijn handen glipt of dat ik struikel. Zo stom is dat, ik wilde dat ik die angstige visioenen uit kon zetten. -O-

Vooral tijdens de kraamweek had ik dat heel erg. Is het herkenbaar voor iemand? Ik heb van andere jonge moeder gehoord dat ze het niet herkennen dus ik vraag me af of ik in de gaten moet houden dat het niet uit de hand loopt.
Ik heb dit ook, en ik ken het juist wel van moeders in mijn omgeving. Komt best veel voor is mijn indruk. Ik wil het ook stoppen maar vind dat best lastig, het gebeurt in een seconde. Mijn schoonouders nemen Silvijn mee naar de dierentuin en ik zie in een flits voor me dat hij opgetild wordt, over de rand valt en door een tijger verscheurd wordt. Slaat nergens op, dat weet ik.. of Als ik bijna in slaap val zie ik ineens voor me dat ik met de kindjes het water in rijd en moet kiezen wie ik moet redden ;( :X. Bij bijna elke situatie kan mijn scumbag Brain wel wat verzinnen.
Ik blokkeer die gedachten dan wel meteen, meestal lukt dat. Maar het is mij nog niet gelukt om het tegen te houden.
pi_156656195
Oh, dat heb ik ook wel ja. En ben vatbaar voor gepieker, dus ik moet het ook wel negeren.

Zo heb ik M net ingestopt en ze sliep al dus ik heb haar armpjes ook lekker warm ingestopt, normaal beweegt ze die daarvoor teveel. En nu twijfel ik of ik ze niet beter los kan halen boven de dekens. Wat als ze bij het loswoelen als ze wakker wordt toch de deken omhoog krijgt? Maarja, dat kan op zich ook boven de dekens. En de deken ligt ook ingestopt onder de matras. Dus dat.. Wat als, wat als..
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 23:55:30 #57
409579 LuDann
All the way
pi_156657631
Zo rot he, ik had niet verwacht dat dat zo heftig zou zijn. Ik ben niet de enige in ieder geval, vervelend voor jullie maar fijn voor de herkenning aan mijn kant.

Wolk slaapt na een avondje beetje huilerig te zijn geweest al een uur of 2 in haar bedje, ben net ook maar even gaan kijken (ondanks dat ik haar op de camera kan zien :') ) of ze nog ademt. Dat deed ze, maar ze lag weer helemaal in de hoek, dus toch maar even verschuiven. Met risico op wakker maken, maar dat gebeurde gelukkig niet.

Dan naar beneden lopen en je realiseren dat ze met een minuut weer in die hoek gekropen zal zijn. :')
pi_156658274
Fap wat afschuwelijk ik word er helemaal naar & verdrietig van ;( :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
  woensdag 7 oktober 2015 @ 06:04:05 #59
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_156660255
Fap, wat vreselijk! Dat is volgens mij de grootste nachtmerrie van iedere ouder. Wat vreselijk verdrietig!
pi_156660298
Sjaak heeft weer de man-flu. Vannacht 4x huilend wakker geworden, heel veel snotteren en "aaaaaahhhhhh" van dat soort geluiden. En af en toe was het stil en dan denk je aan het verhaal van Fap, dus ik hoef niet te zeggen dat ik nauwelijks heb geslapen.
Gelukkig heb ik vandaag een vrije dag.
pi_156660419
Fap, wat verschrikkelijk. Gecondoleerd meis. :*

De gedachtes zijn hier herkenbaar. De hardnekkigste is me per ongeluk omdraaien met m'n elleboog op d'r hoofd en dat d'r schedeltje verbrijzelt. Dat je je dan zelfs voor kan stellen hoe dat kraakt. Proberen er niet aan te denken is het enige wat ik kan verzinnen, maar gaat niet altijd goed.

Pittige nacht zo MC. Ik hoop dat Man-flu Sjaak zich snel beter voelt en dat jij nog aan een beetje rust toe komt. :*

L. sliep gisteravond om 9 uur. Om half 5 lag ze gezellig te brabbelen. O+ Slokje drinken en toen weer verder tukken. Ik ga d'r zo wakker maken voor d'r eerste volle dag kdv. Ik geef 310 ml mee, hoop dat het genoeg is. Vind het lastig om in te schatten wat ze drinkt op een dag.
Verder op de planning voor vandaag, sollicitatiebrieven schrijven en een spiraaltje laten zetten. Ik heb in allebei geen zin. :9
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_156660455
Twix kwam na de late voeding gisteravond vannacht pas om 4.00 uur. En nu heb ik hem net wakker moeten maken voor de ochtendfles van 7.00 uur. Dat gaat zo tegen mijn gevoel in, een slapende baby wakker maken...

Hij zit op een schema van 7-10-13-16-19-23. Hij weegt 3760 gram nu.
Meestal wordt hij zelf wakker voor de fles maar soms dus niet. En ik wil zijn schema niet in de war gooien want hij doet het er zo goed op :@. Of moet ik dat juist wel doen?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 7 oktober 2015 @ 07:39:09 #63
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156660483
Ik word knettergek van mijn baby. Borst is instant KNIJPEN. En au roepen Is lachen :(
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_156660486
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:51 schreef ingee het volgende:
Inderdaad het meest verschrikkelijke scenario, zo snel en onverwacht. En wetend hoeveel liefde je voelt voor zo'n kleintje.
Ik word ook bang van dit soort dingen.
Nou. Dat inderdaad. Ik word er ook bang van.

Wat verschrikkelijk, fap.
pi_156660508
Mijn angst is dat Lente op R's hoofd springt. Dat heeft dr vader nl bij zn babybroertje gedaan. Zn hoofd had zo'n grote deuk dat ze ze schedel over de hele breedte open hebben gemaakt om m uit te kunnen deuken. :X

R deed een 21:00 - 06:30. *O*
  woensdag 7 oktober 2015 @ 07:49:19 #66
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156660528
He wat een naar bericht, fap!

Verder moet ik concluderen dat ik nog even nuchter ben als voorheen...
  woensdag 7 oktober 2015 @ 08:00:56 #67
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_156660592
Fap wat een vreselijk bericht. Gecondoleerd :*
  woensdag 7 oktober 2015 @ 08:04:17 #68
409579 LuDann
All the way
pi_156660609
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 07:25 schreef Krisvc het volgende:
Fap, wat verschrikkelijk. Gecondoleerd meis. :*

De gedachtes zijn hier herkenbaar. De hardnekkigste is me per ongeluk omdraaien met m'n elleboog op d'r hoofd en dat d'r schedeltje verbrijzelt. Dat je je dan zelfs voor kan stellen hoe dat kraakt. Proberen er niet aan te denken is het enige wat ik kan verzinnen, maar gaat niet altijd goed.

Pittige nacht zo MC. Ik hoop dat Man-flu Sjaak zich snel beter voelt en dat jij nog aan een beetje rust toe komt. :*

L. sliep gisteravond om 9 uur. Om half 5 lag ze gezellig te brabbelen. O+ Slokje drinken en toen weer verder tukken. Ik ga d'r zo wakker maken voor d'r eerste volle dag kdv. Ik geef 310 ml mee, hoop dat het genoeg is. Vind het lastig om in te schatten wat ze drinkt op een dag.
Verder op de planning voor vandaag, sollicitatiebrieven schrijven en een spiraaltje laten zetten. Ik heb in allebei geen zin. :9
Ik dacht dat ik niet helemaal honderd was met wat ik soms voor me zie, ben blij iets soortgelijks te lezen. Mijn grootste angst is dat ik vol op haar buik ga staan als ze op haar speelkleed op de grond ligt. En dat ze dan als een zak bloed en organen uit elkaar spat. :X

Goede tweede is dat ik haar laat vallen. Zo vol op haar hoofd of helemaal vanaf boven aan de trap naar beneden. En dat ze dan eindigt met een ingeslagen schedeltje. Dat ik dan zo helemaal voor me zie hoe haar oogjes zouden doven... Verschrikkelijk.

Ik de kraamweek vertelde de kraam ook een vreselijk verhaal over een nieuwbakken vader die twee uur lang was wezen fietsen met zijn pasgeboren baby in een drager onder een winddicht jack. Bij thuiskomst bleek de baby overleden. Mijn man en kraam hadden het over hoe stom je dan wel niet bent in dat te doen maar het enige waar ik aan kan denken is dat moment waarop die jas open ging bij thuiskomst en hoe die arme mensen zich daarbij gevoeld hebben. :'(
  woensdag 7 oktober 2015 @ 08:06:13 #69
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_156660618
Waarom vertelt een kraamhulp zulke verhalen, is wat vooral in me opkomt :?
  woensdag 7 oktober 2015 @ 08:11:39 #70
409579 LuDann
All the way
pi_156660646
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 08:06 schreef Spees_Eend het volgende:
Mijn kraamhulp was niet zo behulpzaam eigenlijk. Ze zei op dag 5 ofzo ook dat ik nog best een behoorlijke buik had. Toen ik zei dat dat vooral nog vocht was van de KS zei ze "Nou, das ook gewoon een beetje vet hoor"

:') :{ :'(

Ik heb nog een discussie gehad met mijn man over dat ik een ander kraam wilde, maar ze werd al 2 dagen afgewisseld door een ander en toen hadden we haar nog maar 2 halve dagen. Dus hij vond het onnodig veel gedoe. Wel achteraf in een enquête aangegeven dat ik niet tevreden was over haar.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 08:13:10 #71
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_156660655
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 08:11 schreef LuDann het volgende:

[..]

Mijn kraamhulp was niet zo behulpzaam eigenlijk. Ze zei op dag 5 ofzo ook dat ik nog best een behoorlijke buik had. Toen ik zei dat dat vooral nog vocht was van de KS zei ze "Nou, das ook gewoon een beetje vet hoor"

:') :{ :'(

Ik heb nog een discussie gehad met mijn man over dat ik een ander kraam wilde, maar ze werd al 2 dagen afgewisseld door een ander en toen hadden we haar nog maar 2 halve dagen. Dus hij vond het onnodig veel gedoe. Wel achteraf in een enquête aangegeven dat ik niet tevreden was over haar.
Jezus :') het lijkt wel die kraamhulp van dat boek. Nou ja, lightversie dan.
pi_156660663
Ik zou dr klappen :N als je wilt waarschuwen tegen warmtestuwing kan dat ook op een normale manier.

Onzkraam was het tegenovergestelde. Ze moest ons vragen om een dvd over shaken babies te kijken, maar door hoe ze het vroeg dacht ik bijna dat ze de stichting korrelatie als backup had voor ons zeg maar :+

Zo kind op kdv, ik ga sporten! Laat beginnen met de lessen vandaag *O*

@malteser ik gaf fv op verzoek dus geen schema, kan je niet goed helpen dus...
Kwak
pi_156660692
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 08:06 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja mij ook. Soms moet je ook weten wanneer je beter je mond kan houden denk ik dan.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_156660759
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 08:04 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik niet helemaal honderd was met wat ik soms voor me zie, ben blij iets soortgelijks te lezen. Mijn grootste angst is dat ik vol op haar buik ga staan als ze op haar speelkleed op de grond ligt. En dat ze dan als een zak bloed en organen uit elkaar spat. :X

Goede tweede is dat ik haar laat vallen. Zo vol op haar hoofd of helemaal vanaf boven aan de trap naar beneden. En dat ze dan eindigt met een ingeslagen schedeltje. Dat ik dan zo helemaal voor me zie hoe haar oogjes zouden doven... Verschrikkelijk.

Ik de kraamweek vertelde de kraam ook een vreselijk verhaal over een nieuwbakken vader die twee uur lang was wezen fietsen met zijn pasgeboren baby in een drager onder een winddicht jack. Bij thuiskomst bleek de baby overleden. Mijn man en kraam hadden het over hoe stom je dan wel niet bent in dat te doen maar het enige waar ik aan kan denken is dat moment waarop die jas open ging bij thuiskomst en hoe die arme mensen zich daarbij gevoeld hebben. :'(
Oh god, dit ja... laten vallen, of op haar staan. Of op haar gaan liggen in bed, of dat ze stikt. en dat je er niks aan kan doen, je ziet haar gewoon doodgaan. En je dan dat moment voorstellen dat je ontdekt dat ze dood is... :'(

Gecondoleerd fap; het is echt je ergste nachtmerrie... ;(
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 08:42:15 #75
409579 LuDann
All the way
pi_156660870
Dit ging niet om een waarschuwing voor warmtestuwing hoor Kwak. Ze kon gewoon niet geloven hoeveel ik was aangekomen en maakte daar steeds opmerkingen over. Ik ben best tevreden met mijn gewicht nu, ben eindelijk niet meer die magere spriet met ondergewicht. Maar ja. 31 kilo aankomen gaat tegen alle richtlijnen in he. Dat hoort niet, dat is verkeerd. Ook al vinden mijn man en ik het beiden prima zo en is er van overgewicht amper sprake ( ja god 3 kilo teveel maar ik geef borstvoeding dus dat komt vast goed).

Dat ik het wel best vind zo daar kon de kraam moeilijk bij geloof ik, vandaar die opmerkingen.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 08:44:32 #76
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_156660892
Ik denk dat kwak de warmtestuwing bedoelde bij het regenjasverhaal ;)

Ik heb vandaag voor het laatst een babytje ;( en dan zie ik haar ook nog maar een uur ofzo vandaag -O-
  woensdag 7 oktober 2015 @ 08:47:20 #77
409579 LuDann
All the way
pi_156660920
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 08:44 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik denk dat kwak de warmtestuwing bedoelde bij het regenjasverhaal ;)

Ik heb vandaag voor het laatst een babytje ;( en dan zie ik haar ook nog maar een uur ofzo vandaag -O-
Oh. :P

Nja, ook daar gaat op dat het niet over warmtestuwing ging. Ze had het over gevallen waarin het mis ging bij het dragen van baby's. Zo ook een verhaal over iemand die ging koken met de baby in de drager en dat haar baby toen brandwonden opliep en overleed.

Ja, gezellig he, zo'n kraam. :')

Aww, en voor het laatst een baby. -O- Lijkt me wennen!
  woensdag 7 oktober 2015 @ 08:50:43 #78
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_156660957
Jouw kraam lijkt een parodie op een kraam :D
pi_156660988
The end of an era Spees. :'(

En ik heb (alweer) verkansie! *O* Want ik had nog honderdduzend dagen over.

Al komt het totaal niet uit met werk en daar voel ik me dan best schuldig over. Dus misschien nog even een dagje thuiswerken, maar eigenlijk ben ik moehoehoe. :(

En nu ga ik onder een steen een dikke bijslaap doen en jullie babyplet angstverhalen uit mijn hoofd zetten. ;)

O ja: fietsen, als ze goed zitten dus het zou prima moeten kunnen nu. Ze stond al los volgens schoonouders maandag. Maar dan lees ik weer het (broodje aap?) verhaal over gebroken nekjes door een stoeprandje en dan durf ik niet.

Bluh :(
pi_156660994
Fap, wat een afgrijselijk verhaal. ;(.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_156661042
Vanaf negen maanden ivm ontwikkeling rug- en nekspieren zeggen ze toch ingee?

Ik kan ook niet wachten! *O*

N. sliep vannacht van 22.00-03.30 (wat een verbetering *O* )-05.30-06.50. Die laatste ruk was dan weer een beetje jammer, maar dan denk ik aan Skittles en Cho en valt het toch best mee. :@
  woensdag 7 oktober 2015 @ 09:01:53 #82
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_156661089
Die 9 maanden heeft te maken met de wervels. Ook als ze al heel goed recht kunnen zitten zijn de wervels nog niet sterk genoeg en die kunnen beschadigd raken bij het fietsen.
pi_156661212
Heeft iemand een bron, want ik vind eigenlijk alleen mensen die dingen roepen op het internet, terwijl het van het cb bijvoorbeeld al mocht na het vorige bezoekje. Oke, dat was ik niet van plan met 6 maanden :') , maar toch, onduidelijkheid alom.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 09:12:30 #84
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_156661256
Wat een kraam ludann :X
Wij hadden best een leuke kraam maar miste haar ook niet toen ze weg ging.

Vandaag even lang uit buik als in buik. Als ze zo weer wakker is natuurlijk een foto

En ik ben verder zo verliefd op haar O+
Ze is zo lief en vrolijk en mooi en alles O+ elke dag wordt ze gewoon nog leuker.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 09:13:47 #85
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_156661278
Bron is mijn schoonvader die dit in een MDO met kinderorthopeden te horen kreeg. Hij krijgt met enige regelmaat baby's op zijn operatietafel met verschoven wervels, oorzaak te jong fietsen. Ik weet dat iemand anders het hier ooit heeft gezegd als 'ik ken iemand' :P maar dat ging om mijn schoonvader dus.

Edit: "hij" is de orthopeed, mijn schoonvader opereert niet :P
  woensdag 7 oktober 2015 @ 09:22:09 #86
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156661393
Ik had echt een mega fijne kraamverzorgster gelukkig. Bij een volgende reserveer ik haar gewoon hoor, moeten ze haar maar een maandje uitroosteren. :P

En voor Spees:
pi_156661499
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 09:22 schreef Mariposas het volgende:
Ik had echt een mega fijne kraamverzorgster gelukkig. Bij een volgende reserveer ik haar gewoon hoor, moeten ze haar maar een maandje uitroosteren. :P
wij ook, zo'n vrouw van een jaar of 50 die zelf twee dochters had. Ze wist echt veel, en het hoefde niet allemaal volgens het boekje.
Ze vertelde trouwens wel over vreselijke stuaties in sommige gezinnen, waar ze echt met pijn in het hart de baby achterliet... ;(
pi_156661684
Ik kreeg het verhaal 'Hoe wij vroeger leerden baby's met grof geweld al botten brekend uit te nauwe moeders te sleuren', maar dat was het wel qua drama.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 09:43:01 #89
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_156661699
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 09:22 schreef Mariposas het volgende:

En voor Spees:
Ik kan hem nu niet kijken (werk) maar ik heb nu wel morgen ben ik de bruid in mn hoofd O+ :')
pi_156661745
Helaas voor de verhalen, ik ben niet zwanger *O* *O* *O*
  woensdag 7 oktober 2015 @ 09:46:39 #91
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156661751
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 09:41 schreef ingee het volgende:
Ik kreeg het verhaal 'Hoe wij vroeger leerden baby's met grof geweld al botten brekend uit te nauwe moeders te sleuren', maar dat was het wel qua drama.
Opzettelijk een bot breken gebeurt nog steeds, maar dat zal de kraamverzorgende maar niet doen. :o
pi_156661766
Ik kreeg de eerste keer helemaal geen verhalen van meegemaakte situaties. Fijn vond ik dat. Het ging echt om ons O+
Dat gevoel kreeg ik. Bij de tweede kreeg ik een grietje van 21 wat hele stapverhalen had compleet met ex vriendjes en dat ze dan weer was 'meegegaan' met zo'n jongen. Echt, do i look like I care?? Ik heb nu om een 'ouder' iemand gevraagd of minstens mijn eigen leeftijd. Niet dat dat garanties geeft.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_156661778
Wat een afschuwelijke verhalen. Dat soort scenario's blijven bij mij nu ook ontzettend spoken.

Ketel is sneu vandaag (en ik ook een beetje). Hij is dus al een tijdje aan het snotteren, maar vannacht levelde hij ineens up naar de zeehondenblafhoest. Van het soort dat je om half 2 's nachts maar een hete douche aanzet om met je baby stoom te gaan happen. Hij had vandaag naar de GO gemoeten maar hou hem maar thuis. Durfde vooral de tocht van een half uur in de fietskar niet zo goed aan nu. Hopelijk helpt een dagje mamaplakken een beetje, die piepende adem is zo zielig. :'(
pi_156661802
Gekke vraag, maar hebben jullie nog wel eens foto's of updates gestuurd naar je vk of kraam? Of zouden ze daar niet op zitten te wachten?
  woensdag 7 oktober 2015 @ 09:52:37 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_156661847
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 09:49 schreef SaskiaR het volgende:
Gekke vraag, maar hebben jullie nog wel eens foto's of updates gestuurd naar je vk of kraam? Of zouden ze daar niet op zitten te wachten?
Alleen een kerstkaart naar de kraam. Zij zijn voor ons honderd keer specialer dan andersom, dus ik denk niet dat ze verdrietig zijn als je het niet doet ;)
disclaimer
  woensdag 7 oktober 2015 @ 09:53:28 #96
360012 Shopaholic1984
pi_156661852
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 09:46 schreef MevrouwCactus het volgende:
*O* jeeeej ;)
  woensdag 7 oktober 2015 @ 09:56:04 #97
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156661889
Ik ben mijn verloskundige laatst tegengekomen in de stad, maar ik had de indruk dat ze het leuker vond om mij te spreken en te weten hoe het met mij ging dan met L. Snap ik wel, want zij 'kent' L niet echt. En de kraamverzorgster... Tja, ik denk dat het voor hun zoiets beroepsmatigs is...
Had nog wel het geboortekaartje willen sturen naar de verloskundigepraktijk maar dat ben ik vergeten.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 09:56:57 #98
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156661905
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 09:46 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik las even de 'niet' niet, en mijn hart maakte een sprongetje :D
-O-
pi_156661907
Ik kan vooral heel slecht tegen nare verhalen over situaties waar kindjes bij betrokken zijn. Het nieuws kijken doe ik gewoon niet meer, dat zorgt echt voor slapeloze nachten. Baard en ik zaten laatst al allebei huilend op de bank bij een verhaal van een overleden kindje.

Zaterdag ga ik trouwjurken passen en daarbij voorzie ik ook al een hoop emotioneel gesnif. :'). Kreeg gisteren een sms'je van mijn zus dat ze zich aan het voorbereiden was door Say yes to the dress te kijken. Ik zei dat ik hoopte dat het geen aflevering was waarin de zus alles aan het afkraken was, waarop mijn zus zei dat ze waarschijnlijk alles mooi gaat vinden gewoon omdat ze zo trots op me is. :'( . O+.
pi_156661910
Oh, het gaat alweer heel ergens anders over. Never mind.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 10:09:17 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_156662087
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 09:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik kan vooral heel slecht tegen nare verhalen over situaties waar kindjes bij betrokken zijn. Het nieuws kijken doe ik gewoon niet meer, dat zorgt echt voor slapeloze nachten. Baard en ik zaten laatst al allebei huilend op de bank bij een verhaal van een overleden kindje.

Zaterdag ga ik trouwjurken passen en daarbij voorzie ik ook al een hoop emotioneel gesnif. :'). Kreeg gisteren een sms'je van mijn zus dat ze zich aan het voorbereiden was door Say yes to the dress te kijken. Ik zei dat ik hoopte dat het geen aflevering was waarin de zus alles aan het afkraken was, waarop mijn zus zei dat ze waarschijnlijk alles mooi gaat vinden gewoon omdat ze zo trots op me is. :'( . O+.
oooh leuk! Ik heb bij jou als bruidje een mooi plaatje in mijn hoofd, ben heel benieuwd of dat gaat kloppen :D

Geniet er van *O*
disclaimer
pi_156662173
Lief, SQ!

Als ervaringsdeskundige, zou je zeggen dat het handig is als ik een strapless beha meeneem? Zo ja, dan moet ik even bedenken waar ik die vandaan haal.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 10:16:40 #103
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156662207
Leuk DaD!
Strapless bh is handig, maar ik deed gewoon de bandjes van m'n bh omlaag hoor.
pi_156662247
Leuk DaD!! Ben benieuwd wat voor stijl het wordt!

En die verhalen :'( Ik kan er echt niet over nadenken hoe ik me zou voelen als M iets overkomt.. ;(

Wij hadden echt een hele leuke kraam! Ik denk dat ze een update best leuk zou vinden, misschien nog eens doen.

Ik lig hier echt te smelten, hoe ze toch aan die mooie heldere ogen komt O+

SPOILER
Vandaag komt de nieuwe bank *O* weg blauwpaarse stoorzenders in mijn interieur *O* #fwp
pi_156662371
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 10:14 schreef DevilsAndDust het volgende:
Lief, SQ!

Als ervaringsdeskundige, zou je zeggen dat het handig is als ik een strapless beha meeneem? Zo ja, dan moet ik even bedenken waar ik die vandaan haal.
Ik had zelf een strapless bh aan en kreeg zo'n torselet ding van de bruidswinkel om bepaalde jurken echt goed te kunnen aanpassen.

Veel plezier alvast!!
pi_156662569
Dan trek ik gewoon een normale beha aan. ^O^ .

IMA, wat een snoepje. O+.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 10:42:07 #107
149959 SQ
snelle trees
pi_156662611
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 10:14 schreef DevilsAndDust het volgende:
Lief, SQ!

bh maakt niet uit, als je maar een lichte onderbroek aantrekt die niet tekent ;)
disclaimer
  woensdag 7 oktober 2015 @ 10:42:42 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_156662622
Oooh ima! Daar word je toch blij van O+
disclaimer
pi_156662699
MC heb je echt getest? :o :D
pi_156662975
Oh IMA! O+

DaD wauw dat lijkt me zo bijzonder, trouwjurk shoppen.
Veel plezier!

Spees
:o morgen alweer jarig, jammer dat je haar weinig ziet vandaag

5 okt zette S.ophie haar 1e stapjes los! Precies 11 mnd *O* ben zo trots
Zijn al druk hun 1e verjaardag aan het plannen.. pff dit jaar ging echt zo snel.

Vandaag gaan we voor het eerst met zn allen naar monkey town :D Hoop dat
E en S het leuk vinden. Peuter vermaakt zich sowieso wel :P
pi_156663001
De S is los! *O*
pi_156663002
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 08:42 schreef LuDann het volgende:
Dit ging niet om een waarschuwing voor warmtestuwing hoor Kwak. Ze kon gewoon niet geloven hoeveel ik was aangekomen en maakte daar steeds opmerkingen over. Ik ben best tevreden met mijn gewicht nu, ben eindelijk niet meer die magere spriet met ondergewicht. Maar ja. 31 kilo aankomen gaat tegen alle richtlijnen in he. Dat hoort niet, dat is verkeerd. Ook al vinden mijn man en ik het beiden prima zo en is er van overgewicht amper sprake ( ja god 3 kilo teveel maar ik geef borstvoeding dus dat komt vast goed).

Dat ik het wel best vind zo daar kon de kraam moeilijk bij geloof ik, vandaar die opmerkingen.
Ik had het over dat verhaal van die baby onder dat jasje ;) was nog aan het typen toen jij die andere stomme opmerking van haar postte.
Kwak
pi_156663015
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 09:56 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik las even de 'niet' niet, en mijn hart maakte een sprongetje :D
-O-
`
:D

quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 09:57 schreef DevilsAndDust het volgende:

Ik wil eigenlijk wel een foto zien, ga je die hier posten?

quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 10:46 schreef ingee het volgende:
Haha nee, daarstraks had ik bloed. Maar nu niet meer. We zien wel weer waar het schip strandt.

Sjaak heeft nu ook koorts, dus het is toch wel wat echter dan een man-flu. 39,1 meteen ook, maar verder lacht hij nog steeds.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 11:04 schreef Zoë23 het volgende:
Oh IMA! O+

DaD wauw dat lijkt me zo bijzonder, trouwjurk shoppen.
Veel plezier!

Spees
:o morgen alweer jarig, jammer dat je haar weinig ziet vandaag

5 okt zette S.ophie haar 1e stapjes los! Precies 11 mnd *O* ben zo trots
Zijn al druk hun 1e verjaardag aan het plannen.. pff dit jaar ging echt zo snel.

Vandaag gaan we voor het eerst met zn allen naar monkey town :D Hoop dat
E en S het leuk vinden. Peuter vermaakt zich sowieso wel :P
Los!! Wow! Koop die scooter maar vast hoor...
pi_156663023
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 10:46 schreef ingee het volgende:
gmta :D

Veel plezier DaD!

Wat een dotje IMA. O+ N. heeft ook zulke heldere ogen, echt zo mooi. O+

N. lag net even op haar buik in de box terwijl ik een boodschappenlijstje aan het maken was. Ineens begint ze Heel Hard te huilen, was ze zo tegen de spijlen van de box gerold, echt heel hard. :'( Ik had haar nog wel precies midden in de box gelegd om dat te voorkomen, maar ze wordt zo bewegelijk al. :o Kusje erop en ze moest alweer naar me lachen. O+
pi_156663206
DaD have fun! *O*

En foto's ja! Meteen DE jurk hier posten graag. ;)

Selvaria: tijd voor de bubbeltjesfolie. :(
pi_156663641
DaD! ^) Leuk! Ik kreeg bij alle passessies een torselet aan idd, dus alles kan volgens mij qua bh :) En ik ben zooooo schieuwnierig *O*

En :* nog voor fap, en voor iedereen met ireeële angsten :{
En Zoë's puk stapt los :o *O* Mijnes nog niet hoor :{w Hij stond gister bijna los, maar toen hij dat doorhad ging hij snel door de knieën :D

Spoileroverload en verkeerde topic :@
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_156664035
Als ik slaag, wil ik best kijken of ik een foto kan posten. Moeten jullie wel beloven die niet aan Baard te laten zien.
pi_156664210
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 12:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
Als ik slaag, wil ik best kijken of ik een foto kan posten. Moeten jullie wel beloven die niet aan Baard te laten zien.
Ik zou ons lekker nieuwsgierig laten zijn! Toch leuker als groot geheim dat Baard zelf (ok, op de medepassers na) als eerste gaat zien?
Zou ik dan hebben denk ik, maar ben niet zo heel erg van het trouwen :@
pi_156664577
Als er een foto gemaakt wordt, laat ik die waarschijnlijk toch al alle hoeken van WhatsApp zien. :@.

Het is sowieso anders als je op de trouwdag zelf in vol ornaat over het gangpad schrijdt, denk ik. Maar ik zie wel even hoe ik er zaterdag over denk! :Y) .
pi_156664620
pi_156664701
Ik ben trouwens de laatste dagen weer heel erg bezig met de laatste dagen zwangerschap en de bevalling, vooral als ik 's avonds in bed lig speelt de hele film zich weer af. Zal wel een soort einde-verlof-melancholiek zijn of zo..
pi_156665265
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 12:30 schreef DevilsAndDust het volgende:
Als er een foto gemaakt wordt, laat ik die waarschijnlijk toch al alle hoeken van WhatsApp zien. :@.

Het is sowieso anders als je op de trouwdag zelf in vol ornaat over het gangpad schrijdt, denk ik. Maar ik zie wel even hoe ik er zaterdag over denk! :Y) .
Dat klopt wel ja, pas op die dag komt alles bij elkaar; haar, make-up, jurk, sieraden enzo.. En je hoei-ik-ga-trouwen-smile natuurlijk ;) *)
  woensdag 7 oktober 2015 @ 13:20:29 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_156665561
Ik heb de foto's toen ook alleen aan iemand via pm laten zien. Vond de verrassing zo tof O+
disclaimer
pi_156666536
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 12:36 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik ben trouwens de laatste dagen weer heel erg bezig met de laatste dagen zwangerschap en de bevalling, vooral als ik 's avonds in bed lig speelt de hele film zich weer af. Zal wel een soort einde-verlof-melancholiek zijn of zo..
Dat had ik ook, beetje melancholisch/sad gevoel in het laatste weekend. Nu ik weer werk merk ik dat ik het wel heb gemist en zoveel nieuwe energie heb! En het is fijn om je erop te verheugen om thuis te komen en je blije mini weer te zien O+ Ik realiseer me nu nog meer dat thuiszijn echt niets voor mij zou zijn :@ (Voor mijn verlof begon zeiden veel mensen 'kijk maar uit, straks wil je niet meer aan het werk als hij er eenmaal is!' Ik kon me daar toen niets bij voorstellen aangezien ik een leuke en veeleisende baan heb, maar ja je weet het nooit hè. En nu ben ik weer met mijn hoofd bezig en voelt het alleen maar goed, alsof ik een enorm lange vakantie heb gehad. Helemaal uitgerust en blij!)
pi_156666820
Ik weet niet meer wie het was, volgens mij Mari, die een update wilde na het plaatsen van een spiraaltje: Appeltje eitje hier. Paar menstruatiesteekjes, verder stelde het weinig voor. Ja, mijn eigen zenuwachtigheid. :')
  woensdag 7 oktober 2015 @ 14:49:30 #126
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_156667364
Oh, trouwjurken passen, ik ben benieuwd!
En Fap, wat een horror, sterkte voor je vrienden.

F en ik hebben vanmorgen uitgeslapen O+ tot half 11 :@

En ik has net even een :'( moment, ik wilde het speelkleed in de kamer leggen, maar toen ik 'm openvouwde bleek ie onder de schimmel te zitten. Laatste keer (meer dan een jaar geleden na een weekend kamperen) blijkbaar vochtig weggelegd :( . Net dus staan soppen, en hij is iig weer gras en schimmelpluisvrij. De vlekken zullen er wel niet uitgaan gok ik...
pi_156668084
Fap! :o je spoiler :o
Schudden voor gebruik
  woensdag 7 oktober 2015 @ 15:44:08 #128
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_156668385
Wow MM had het kleed emotionele (of grote geld-)waarde? Ik zou het weggeknikkerd hebben en een nieuwe gekocht.

Edit: dit stond er wat bot :+ ik bedoelde ook props voor je doorzettingsvermogen.

Fap sterkte trouwens. Ik had het bericht gelezen maar meteen geblokkeerd omdat ik mezelf daar gek mee maak. Maar wat ontzettend tragisch.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 15:49:08 #129
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_156668479
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 15:44 schreef Spees_Eend het volgende:
Wow MM had het kleed emotionele (of grote geld-)waarde? Ik zou het weggeknikkerd hebben en een nieuwe gekocht.

Edit: dit stond er wat bot :+ ik bedoelde ook props voor je doorzettingsvermogen.
Emotionele waarde niet, maar duur was ie wel toen we m kochten voor J. Het is zo'n kidzimpulz kleed van 2*1.50m superstevig en fijn. Een ikea kleed van ¤20,- had ik ook weggeknikkerd hoor ;)
  woensdag 7 oktober 2015 @ 16:24:39 #130
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156669231

[ Bericht 100% gewijzigd door Mariposas op 08-10-2015 08:17:50 ]
pi_156669516
Mari ik ben juist zo blij dat ik mijn lichaam weer terug heb, ik wil wel graag nog een (of twee ;)) kindjes, maar dat gedoe met die dikke buik... en dan had ik nog een gemakkelijke zwangerschap.

Collega met wie ik samenwerk heeft een prachtige twintigwekenbuik en ik ben gewoon totaal niet jaloers :D Toen we bezig waren voor ons eerste kindje keek ik altijd vol verlangen naar dat soort buiken en nu denk ik 'jij liever dan ik'. Geloof dat ik nog niet helemaal klaar ben voor zwangerschap nr. 2 :P
pi_156671184
*spammerdespam*

Check mijn badeend! O+

SPOILER
  woensdag 7 oktober 2015 @ 18:26:12 #133
409579 LuDann
All the way
pi_156671536
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 11:06 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik had het over dat verhaal van die baby onder dat jasje ;) was nog aan het typen toen jij die andere stomme opmerking van haar postte.
Ik snap het. Heel relaas over mijn gewicht vervolgens. :@ Komt omdat ik een beetje moe wordt van de opmerkingen van sommige mensen. ''30 kilo?! :o :o :o ! '' Ga weg, denk ik dan. Als ik daar nou happy mee ben. :)
  woensdag 7 oktober 2015 @ 18:30:36 #134
409579 LuDann
All the way
pi_156671623
Oh IMA en ingee. O+ ! Daar wordt je toch helemaal week van gewoon. *;

Ik mis mijn buik en het zwanger zijn ook helemaal niet. Had ik aan de ene kant wel verwacht omdat ik zwanger zijn wel heel speciaal vind. Maar ik vond het zo focking zwaar gewoon, zeker tegen het einde, pff.

Ik hoop dat een tweede kindje erin zit maar wat Minarosa zei: voorlopig ben ik er nog niet klaar voor. En dat is niet zo raar want mijn baby is pas 8 weken oud. :+
pi_156671791
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:09 schreef ingee het volgende:
*spammerdespam*

Check mijn badeend! O+

SPOILER
Spetter spatter spater
Lekker in het water
Wil nog niet uit bad..
ik kom een beetje later O+
*zingt*
Schudden voor gebruik
pi_156671875
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:38 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Spetter spatter spater
Lekker in het water
Wil nog niet uit bad..
ik kom een beetje later O+
*zingt*
hihi, dat zing ik echt altijd met Ketel in bad :D
pi_156672028
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:42 schreef lunapuella het volgende:

[..]

+1
Eerst kon ik altijd maar 1 liedje bedenken met Sjaak in bad en dat was het Tietenlied :') Nu kan ik deze ook weer :D

R., wat ben je toch een lekker ding :D

Sjaak zit helemaal vol met snot. Behalve zoutoplossing, hoofdeind omhoog, Luuf en een ui op de slaapkamer, heeft iemand nog een gouden tip?
pi_156672119
Huh? Ik dacht altijd dat het 'een druppel later' was :D
pi_156672156
Het is:

EEN TWEE DRIE
ZING MET MIJ! :(
pi_156672209
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:42 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik met wurm O+
Schudden voor gebruik
pi_156672211
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:52 schreef Skittles het volgende:
Ja toch?
pi_156672217
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:56 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ja toch?
Ja!
Ik ging googelen 8-)
pi_156672231
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:52 schreef Skittles het volgende:
Maar het is mijn "eigen" liedje.. want ik kende de alfred J kwak versie niet meer :')
Schudden voor gebruik
  woensdag 7 oktober 2015 @ 18:57:17 #144
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_156672234
Ingee wat een heerlijk meisje O+

En skittles het is ook een druppel later hoor!
pi_156672244
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:57 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Maar het is mijn "eigen" liedje.. want ik kende de alfred J kwak versie niet meer :')
Je veroorzaakte een mindfuck ;(
pi_156672253
Het is heul niet een druppel later! :( en hij wil ook niet uit bad :P

Zal nog eens mijn in bad of onder de douche liedje delen -O-
Schudden voor gebruik
pi_156673010
Hij vliegt hij waggelt en hij zwemt... Hij kwekt voor jou en hij kwakt voor haar, hij snatert heel wat bij elkaar, maar als jij een liedje voor hem zingt,
Dan plonst dan duikt hij en dan zwemt hij wat voor hem..

Spetter pieter pater
Lekker in het water
Ga maar vast naar huis
Ik kom een druppel later

O+
Kwak
  woensdag 7 oktober 2015 @ 19:37:39 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_156673492
Ingee O+ schuimparty!
disclaimer
pi_156673528
En mooie badeend ingee! Mooi hoedje :D
pi_156673880
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:38 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
En mooie badeend ingee! Mooi hoedje :D
Ik wil ook O+ doen voor jouw foto, maar imgur kan ik nooit zien.

Denkbeeldige O+ dan maar. :')
pi_156673991
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:48 schreef ingee het volgende:

[..]

Ik wil ook O+ doen voor jouw foto, maar imgur kan ik nooit zien.

Denkbeeldige O+ dan maar. :')
Dat blijft toch vreemd! Ook niet als ik je een direct linkje pm? Even testen.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 20:01:24 #152
335643 faptist
Maakt fouten
pi_156674275
Aww. R in bad. Happiness all around.

Cactus,
Wat is luuf?
Las er eergisteren ook al over, maar toen vergeten om te vragen.

Bah.
Verder is het vandaag gewoon even KuT gegaan. Had mijn gedachten er niet zo bij op het werk. Leerlingen merken dat meteen en werkten gewoon door. Vind dat zo bijzonder. Dan merk je echt dat ze voor jou werken. Echt een cadeautje.
Vandaag vroeg er ook een leerling waar mijn dochtertje was als ik op school was, want daar ben ik toch altijd? :')

Bedankt voor alle lieve woorden en het meeleven.
8 uur. kinderbedtijd. Tegenwoordig geldt dit blijkbaar ook voor ons. :O
  woensdag 7 oktober 2015 @ 20:01:42 #153
335643 faptist
Maakt fouten
pi_156674285
En Spees,
Alvast een hele fijne dag gewenst morgen!
pi_156674335
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:51 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Dat blijft toch vreemd! Ook niet als ik je een direct linkje pm? Even testen.
Ik ben imgurhandicapt :+

(Ja, ik lach hier nu zelf om :') )
pi_156674383
Fap :*

Hebben jullie trouwens geen herfstvakantie?
pi_156674925
Nog anderhalve week *O*

:* wat lief van je lln Fap! Die van mij maken er meestal direct misbruik van juist :')
Kwak
pi_156674950
Dad: jaaaa *O* fotoo!
R de badeend O+
Cholula, zo weinig slaap lijkt me echt slopend :'( .. buh. kunnen je man en jij afwisselend de nachtdienst doen oid?

Ik kom nooit meer bijgelezen :') Hier alles goed. Tanden, staan, lopen aan tafel, het baby baby is er al af. weinig toe te voegen :@ .
pi_156675130
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 20:01 schreef faptist het volgende:
Cactus,
Wat is luuf?
Luuf is een soort dampo voor baby's. Zalf waardoor ze beter kunnen ademen bij verkoudheid.
pi_156675255
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 20:01 schreef faptist het volgende:
Aww. R in bad. Happiness all around.

Cactus,
Wat is luuf?

Bah.
Verder is het vandaag gewoon even KuT gegaan. Had mijn gedachten er niet zo bij op het werk. Leerlingen merken dat meteen en werkten gewoon door. Vind dat zo bijzonder. Dan merk je echt dat ze voor jou werken. Echt een cadeautje.
Vandaag vroeg er ook een leerling waar mijn dochtertje was als ik op school was, want daar ben ik toch altijd? :')

Bedankt voor alle lieve woorden en het meeleven.
8 uur. kinderbedtijd. Tegenwoordig geldt dit blijkbaar ook voor ons. :O
Luuf is Vicks Vaporub voor baby's. Mag vanaf 6 maanden. Op het borstje en op de voetzolen (en dan sokken aan :) ).

Wat ontzettend lief van jouw leerlingen zeg O+ Ik zou juist het tegenovergestelde verwachten (en ook gedaan hebben vroeger). Dan ben je dus gewoon een supergoede docent :*
Welterusten! Wij gaan ook zo naar bed.
pi_156675300
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 20:29 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Luuf is een soort dampo voor baby's. Zalf waardoor ze beter kunnen ademen bij verkoudheid.
Ah ik was Spuit 11 :D

Sjaak en ik hebben vanmiddag samen gehuild (want we zijn allebei moe en dus chagrijnig), maar vanavond was de koorts al wat gezakt en kreeg ik alweer heel veel lachjes. Hij doet z'n best om zich beter te voelen.
pi_156675333
Ik heb net trouwens even in de Wiki gekeken en we gaan de komende twee maanden echt heel veel dreumesen uitzwaaien zeg! Wat een leegloop wordt het hier.
pi_156675737
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 20:37 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb net trouwens even in de Wiki gekeken en we gaan de komende twee maanden echt heel veel dreumesen uitzwaaien zeg! Wat een leegloop wordt het hier.
En dan hebben we ineens alweer bijna de oudste baby's. :o

Maar maar maar... we hebben net pas gebaard. :'(
  woensdag 7 oktober 2015 @ 20:58:56 #163
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_156675959
Als je baby een gevoelige huid heeft kun je de Luuf ook op een hydrofiel smeren die je op hoofdhoogte over het bedje spant. Beetje aan de zijkant dus anders ligt hij/zij er alsnog in :P. Tip geldt voor niet-wegkruipende baby's, uiteraard.
pi_156676713
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 20:37 schreef MevrouwCactus het volgende:
Maar volgens mij komen er ook wel weer veel nieuwe babietjes bij vanuit Z&G
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_156677312
Ah, je badeendje Ingee O+

Sowieso al jullie kindjes O+

Een baan voor SQ!

:* Fap en wat erg, je spoiler :'( !

Tot zo ver snelle bijlees
Ik ga weer eens een poging tot meedoen wagen :P

Voelde me met vlagen al wat kut, onzeker en een slechte moeder. Maar na 2 nachten waarbij Q elk uur minstens 1x wakker was, zaten we er vandaag allebei best doorheen.. Allebei moe en chagerijnig op de bank, vriend die klaagt over het slechte slapen van Q dat ineens weer een stuk erger lijkt te worden. Paar min later horen we geklets vanuit z'n bedje, neem em mee en zet em naast pappa op de bank "Ja en dan kijk he weer zo lief en kan ik gelijk niet meer boos op je zijn!" En voelden we ons gelijk weer beter, met een vrolijke Q :).
Net voor het slapengaan had ie nog even een lachbui om vriend, maakte niet uit wat ie zei, deed of ie een gekke bek trok, Q moest echt zo hard lachen steeds! Dat stemmetje dan O+
In slaap vallen ging wel wat lastig nog. Toen ie weer huilde en ik em maar even op schoot nam in de schommelstoel, hoorde ik geschreeuw van een ruziënd stel, denk dat hij daar ook van moest huilen.. Hij lag ineens stilletjes op schoot met grote ogen. Daarna viel ie gelukkig toch nog snel in slaap en al 2 uur geen piepje :) . Oh wacht, Fok!wet :') . Zo, speentje en het is weer goed. Kan zelf slecht tegen ruzie en Q kennelijk ook, in m'n buik zaten we ook een keer naast ruziënde mensen. Opeens begon Q druk te bewegen, toen het stopte was hij ook meteen weer stil!

Morgen is ie een dagje bij opa en oma, even wat uitrusten, doet altijd weer veel goed :)

Oh en ik moet even jompelen hoor!
SPOILER
  woensdag 7 oktober 2015 @ 21:41:55 #166
409579 LuDann
All the way
pi_156677462
Ik hoop het Joycie, maar niet iedereen maakt de overstap naar dit topic.

Wat een hoop verkouden baby's. ;( Sneu. Die van mij zal er volgende week ook vast aan geloven als ze naar de opvang gaat.

Ik heb vandaag voor het eerst sinds de bevalling een traantje gelaten, anders dan van geluk. Ik ben behoorlijk moe en het lukt wel om alles vol te houden met studie en baby enzo, maar ik kan er weinig bij hebben. Dan komt een mail van de examencommissie dat ik nog een verzoek van verlenging van een cijfer moet aanvragen nogal rauw op mijn dak. Ik dacht dat alles rond was. :{ Ingediend, morgen is de uitspraak. Ik kreeg te horen dat dit soort verzoeken ''meestal worden goedgekeurd'' maarja, een dergelijke uitspraak heb ik eerder gehoord. :') Ik knijp hem dus nogal. Als ik geen verlenging krijg houdt het op, basically.

Verder is SM nogal overstuur. Man had een dagje vrijgenomen dus ze hoefde niet te komen oppassen vandaag. Opgebeld, dat doorgegeven, was prima. Paar uur later belt ze terug, helemaal over haar toeren, huilend. Of ze iets fout had gedaan en dat we haar daarom niet meer als oppas wilden... Aan de ene kant irriteert haar reactie me een beetje, want nu moet ik weer kusje-kroel gaan doen om haar gerust te stellen maar ik vind het ook een beetje zielig voor haar. Ze heeft erg weinig vertrouwen in haarzelf denk ik dan maar, dat ze meteen denkt iets fout gedaan te hebben.

Daarnaast nog ander gezeik aan mijn hoofd, maar ben hier wel even genoeg offtopic gegaan. :') :@

Bleugh. ;( Last van de donkere dagen misschien ook wel.
pi_156677856
DaD wat leuk, veel plezier met het trouwjurk shoppen ^)

wij moeten, nadat alles rond het huis officiëel is, eigenlijk ook zo snel mogelijk wat vast leggen.. Geregistreerd partnerschap vind ik niet zo leuk omdat ik gewoon wil trouwen dus wie weet besluiten we binnenkort geheel onromantisch dat we ook maar gaan trouwen O-) _O- O+

Spees, fijne dag morgen *O* specialedingen gepland? :P

En ludann, ik zou die reactie ook stront vervelend vinden :{ Omdat je 1x af zegt? Doe normaal zeg, dan zou ik me ook weer schuldig gaan voelen terwijl dat nergens op slaat }:|

Gevalletje, je spoiler O+ O+ :D
  woensdag 7 oktober 2015 @ 21:54:23 #168
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_156677935
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 21:52 schreef krijgerrtje het volgende:

wij moeten, nadat alles rond het huis officiëel is, eigenlijk ook zo snel mogelijk wat vast leggen.. Geregistreerd partnerschap vind ik niet zo leuk omdat ik gewoon wil trouwen dus wie weet besluiten we binnenkort geheel onromantisch dat we ook maar gaan trouwen O-) _O- O+

En ludann, ik zou die reactie ook stront vervelend vinden :{ Omdat je 1x af zegt? Doe normaal zeg, dan zou ik me ook weer schuldig gaan voelen terwijl dat nergens op slaat }:|

We hebben allebei wel vrij genomen /werkdag geruild en we gaan gewoon simpele leuke dingen doen met zn vieren. Zwemmen, taart eten, op haar verjaardagscadeau glijden *O*
pi_156678057
Nu las ik net ook nog een artikel over een baby met hersenvliesontsteking ;(
Bleh.. Straks maak ik haar stuk ;(
Ze ligt wel heerlijk op me te slapen O+
pi_156678065
Klinkt leuk Spees!
pi_156678779
Oh en leuk DaD, trouwjurken passen!

Misschien hier ook over een tijdje. Sm appte laatst wanneer we nou gaan trouwen volgend jaar, want ze wilde een vliegticket boeken en ze zat te wachten op m'n antwoord o.O Geen idee nog.. Ticket was het goedkoopst eind mei, dus dan werd het juni. Oh ok :P Nou willen we het klein en simpel houden, dus misschien moeten we gewoon voor juni gaan, mag nu ook wel eens een keertje (al 3 jaar verloofd inmiddels!) Beetje rare manier om op een datum te komen zo alleen.

:* LuDann, je hebt het ook zo druk! Vind het knap van je hoe je het tich allemaal doet, hoop dat het wordt goedgekeurd!

Zieke baby's kan ik nog wel van me afzetten, heb meer die angst dat hem wat overkomt.. Dat ik hem per ongeluk laat vallen ofzo of dat ik een ongeluk krijg met de auto en hij zit achterin.. Laatst op uitrit van de snelweg kwam er van de andere baan ineens een wieldop voor m'n auto langsgerold. Was niet heel dichtbij, maar zag em naar de vangrail gaan en als ie af zou ketsen ertegen zou ie wel de auto kunnen raken en Q lag achterin te slapen.. Gelukkig rolde ie zo het gras erachter in.
Toen Q een paar weken was, had ik em grote delen van de dag op schoot liggen. Elke keer als ik wakker werd, dacht ik dat ik hem in m'n armen had. Dan ligt ie dus onder de dekens *paniek! Druk zoeken onder de dekens* oh wacht, hij ligt gewoon in z'n bedje.. 1x vond ik em niet onder de dekens en zag wat op de grond liggen, panisch erin wroeten, zoeken naar Q. Tot ik goed wakker werd en zag dat ik hem zocht in een trui van m'n vriend die op de grond naast het bed lag :P . Heeft een paar weken geduurd voor die dromen over waren!
  woensdag 7 oktober 2015 @ 22:24:23 #172
409579 LuDann
All the way
pi_156678876
Fijne dag morgen Spees!

Oh IMA, dat soort dingen hoort gewoon met een soort spoileralert te komen, speciaal voor nieuwe moeders. :')

Krijgertje: ik was in eerste instantie ook alleen maar zwaar geirriteerd, maar mijn irritatie-threshold is zeer laag dus ik houd er bij alles rekening mee dat dat ook aan mij kan liggen. :') Ik kan tegenwoordig maar heel weinig geduld opbrengen voor dit soort onzin. :@
  woensdag 7 oktober 2015 @ 22:28:36 #173
409579 LuDann
All the way
pi_156679000
Maar! Dan kom ik thuis he, en als ik dan een half slaperige, plakkerige Wolk in mijn armen heb is dat alles gewoon niet meer belangrijk. Mien kleine lieve meisje. O+
pi_156680699
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 21:04 schreef Cholula het volgende:
...
Joehoe :9

pi_156682814
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 21:52 schreef krijgerrtje het volgende:

Wij hebben testament met samenlevingscontract. Testament hoeft niet aangepast bij huwelijk, is zeg maar adaptable, dus die kosten hoeven niet nog een keer dan. Alleen de huwelijkse voorwaarden die we willen stellen moeten dan nog geregeld. Maar dat is een keuze, kan ook zonder/in gemeenschap van goederen.

Ik vond effe snel trouwen niet leuk :@
Kwak
pi_156682817
Ennnn happy birthday S.uze! *O*
Kwak
pi_156682827
Wij hebben ook al een geregistreerd partnerschap, krijgerrtje. Dus dit trouwen is hartstikke nep eigenlijk. :+.
pi_156682828
Spees, van harte gefeliciteerd met je mooie meisje! *O*. Fijne dag vandaag!
pi_156682893
Fok doet vreemd, ik kan niet quoten :'(

Maar, ik bedoelde onromantisch in de zin van geen aanzoek maar heel zakelijk samen besluiten :P snel ff trouwen wil ik ook niet ( halloooo, ik wil een trouwjurk) maar een heel groot feest hoef ik ook niet (ben gewoon geen feestbeest) en zoveel vrienden heb ik ook niet :P

En in principe is trouwen nog wel weer anders dan een geregistreerd partnerschap natuurlijk, in de zin dat je ten overstaande van anderen elkaar trouw belooft, maar ik denk dat ik me dan een beetje voel als vroeger, toen we bruiloftje speelden ofzo :P

Enm'n topic of the day: speees gefeliciteerd met je dreumes *O* O* Hele fijne dag vandaag!!
pi_156682926
S.uze, je was al een tijdje aan het oefenen natuurlijk, maar nu ben je een echte dreumes! Gefeliciteerd!
  donderdag 8 oktober 2015 @ 07:13:17 #181
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_156682960
Spees gefeliciteerd met S. *O* *O*
pi_156682988
Gefeliciteerd lieve S.! *O* Fijne dag voor jullie Spees allemaal!
pi_156683022
Suuzepluus 1 *O* Gefeliciteerd Spees!
  donderdag 8 oktober 2015 @ 07:31:18 #184
360012 Shopaholic1984
pi_156683027
*O* gefeliciteerd Spees. Al weer een dreumes er bij.

Trouwen wil ik wel, met mooie jurk en N en L als bruidsmeisjes O+
We zijn al 13 jaar samen dus nog een jaartje wachten kan best! Hij moet me eerst nog vragen :D
Mijn broertje is gratizzzz getrouwd toen zijn vrouw zwanger was van de eerste. Mocht J niet bij zijn, omdat ze naar 10 mensen mee mochten nemen. Stom. Want daarna gingen we lunchen en hebben ze hem ook niet gevraagd. Is 2 jaar geleden.
Volgend jaar gaan zwager en schoonzus trouwen na 5 jaar verloofd te zijn. Ook gratis en geen poespas. Feest in het café van haar ouders. Ze wil geen trouwjurk. Hoe kun je nu geen trouwjurk willen ;)
  donderdag 8 oktober 2015 @ 07:34:27 #185
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156683046
Gefeliciteerd met S.uze, Spees! *O*

Ik heb nog wel een trouwjurk te koop. *) het is alleen een maat 34, krijg m aan de straatstenen niet verkocht. :')
  donderdag 8 oktober 2015 @ 07:56:38 #186
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156683158
Gefeliciteerd met jullie lieve, kleine, knappe meisje met de fantastische naam, Spees *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Tante_Soesa op 08-10-2015 08:12:24 ]
pi_156683209
Gefeliciteeeeerd Spees *O*

En Krijgerr ook trouwen ^) O+
  donderdag 8 oktober 2015 @ 08:57:05 #188
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_156683664
Dankjewel O+ ik kom verderop vandaag nog wel even blije jarige suus spammen O+
pi_156683672
Spees, gefeliciteerd met je dame! *O*

LuDann, ik hoop dat je een positieve uitslag krijgt. En je schoonmoeder neemt maar even lekker een chillpil ofzo. Ik vind die opa's en oma's een beetje lastig. Dinsdag heeft sv en bonusoma L. in bad gedaan, ik ga zaterdag maar aanbieden dat mijn ouders dat ook doen, want er komt zeker gezeik over anders

Wij hadden eerst een gratis geregistreerd partnerschap en hebben dat met z'n tweetjes om laten zetten naar een huwelijk. Man zei al jaren, nou, als je wil trouwen maak je maar een afspraka op het gemeentehuis. Dus dat heb ik gedaan. :6

quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 07:34 schreef Mariposas het volgende:
Gefeliciteerd met S.uze, Spees! *O*

Ik heb nog wel een trouwjurk te koop. *) het is alleen een maat 34, krijg m aan de straatstenen niet verkocht. :')
Misschien wil ik hem wel kopen. M'n linkerbeen wil graag een trouwjurk. :Y
pi_156683737
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 22:20 schreef Gevalletje het volgende:

Zieke baby's kan ik nog wel van me afzetten, heb meer die angst dat hem wat overkomt.. Dat ik hem per ongeluk laat vallen ofzo of dat ik een ongeluk krijg met de auto en hij zit achterin.. Laatst op uitrit van de snelweg kwam er van de andere baan ineens een wieldop voor m'n auto langsgerold. Was niet heel dichtbij, maar zag em naar de vangrail gaan en als ie af zou ketsen ertegen zou ie wel de auto kunnen raken en Q lag achterin te slapen.. Gelukkig rolde ie zo het gras erachter in.
Toen Q een paar weken was, had ik em grote delen van de dag op schoot liggen. Elke keer als ik wakker werd, dacht ik dat ik hem in m'n armen had. Dan ligt ie dus onder de dekens *paniek! Druk zoeken onder de dekens* oh wacht, hij ligt gewoon in z'n bedje.. 1x vond ik em niet onder de dekens en zag wat op de grond liggen, panisch erin wroeten, zoeken naar Q. Tot ik goed wakker werd en zag dat ik hem zocht in een trui van m'n vriend die op de grond naast het bed lag :P . Heeft een paar weken geduurd voor die dromen over waren!
Dit heb ik een paar weken geleden gehad, ongeluk op de snelweg met baby erbij (niet mijn schuld). Gelukkig hadden we allebei niets, auto wel weggesleept maar gelukkig hadden we kort daarvoor een grotere gekocht. Als het met ons vorige koekblik was gebeurd had het er heel anders uitgezien. Ik was ook zo blij met de family fix, vond dat eigenlijk te duur want zo vaak rijden we niet maar als de MC niet goed vast had gezeten... wil er niet aan denken. Het was enorm schrikken en nog tijdje flashbacks gehad. Baby heeft niets gemerkt...
pi_156683849
Sjaak plast uraten (en heel weinig urine). Hij had vannacht weer koorts. Drinkt gelukkig wel goed nog. Vanmiddag gaan we naar de huisarts. Ik vind het maar niets.
pi_156683850
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 08:58 schreef Krisvc het volgende:

Wij hadden eerst een gratis geregistreerd partnerschap en hebben dat met z'n tweetjes om laten zetten naar een huwelijk. Man zei al jaren, nou, als je wil trouwen maak je maar een afspraka op het gemeentehuis. Dus dat heb ik gedaan. :6

[..]

Misschien wil ik hem wel kopen. M'n linkerbeen wil graag een trouwjurk. :Y

Mijn jurk moet 2,5 jaar na dato nog steeds naar de stomerij :@ :')

:6 @ stomme schoonouders.

Spees gefeliciteerd!!

@angsten mbt de baby. Ik word heel vaak 's nachts wakker dat ik denk dat ik haar vergeten ben terug te leggen in de wieg en dat ze gestikt is onder het dekbed. Daarnaast word ik een beetje sip van het feit dat ze de uit de wieg groeit en echt binnenkort naar haar kamertje moet. Daar ben ik nog niet klaar voor! :( Ik hoor dr graag ademen zeg maar.. :@

En bwuh.. Vandaag weer naar huis. Sv ligt ook nog eens in het ziekenhuis. Mooi einde van onze korte vakantie dus :( We kunnen straks gelijk door naar het zkh.
SPOILER
Zo, nu mijn gezin maar eens uit bed trommelen voordat we weer eens niet op tijd klaar zijn om uit te checken :7
pi_156683969
Spees gefeliciteerd met je Suus-dreumes! *O*

:* voor Sjaak, MwCactus. Goed dat je naar de huisarts gaat, hopelijk valt het mee. Ketel heb ik vannacht met een heel arsenaal aan verkoudheidsmiddeltjes op bed gelegd: luuf op zijn borst, rug en voetjes, neusspray, hoofdeind omhoog, extra dekentje en kruikje om zijn bed voor te verwarmen. Het hielp wel, dus vannacht doen we de hele riedel nog eens.
pi_156684197
Gefeliciteerd Spees met je kleine grote *O*

MC, logisch dat je je zorgen maakt, hopelijk valt het mee :*

Ik ben alleen thuis met Beer vandaag (jaja, haar naam valt af te korten :') ) want vriend heeft een meeloopdag en waarschijnlijk een baan! Ik durf nog niet te jompelen,maar het zou zo fijn zijn. Precies wat hij wil (docent handel en economie) en ook nog op een fatsoenlijke afstand (uurtje trein).
Maar, wel wennen zo alleen thuis! Gelukkig doet ze het super de laatste dagen. Overdag wat slaapjes hier en 's avonds gaat ze tegelijk met de andere meiden naar bed en moeten we haar om 22:00 wakker maken voor de laatste fles. Zo fijn, de avond weer een beetje voor ons (voor zolang het duurt :P ).
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_156684216
Gefeliciteerd Spees!
pi_156684225
Wij zijn vanwege de komst van de baby getrouwd, dus zonder romantisch aanzoek maar meer een zakelijke deal :D wel heeft m'n man toen snel een verlovingsring gehaald en is hij nog wel op z'n knieën gegaan, maar romantisch was anders :D

De bruiloft hebben we ondanks dat het zakelijk en relatief kort dag was (eind februari besloten, half juni getrouwd) wel helemaal naar onze wens kunnen doen. Niks mis dus met het bespreken om te gaan trouwen ipv een aanzoek! Alleen jammer dat ik door die dikke buik geen huwelijksreis heb kunnen maken en het bij een nachtje weg is gebleven. Maar die komt nog wel, ooit!

Mijn baby slaapt niet meer door -O- vanaf de geboorte ongeveer slaapt hij al door, maar sinds zaterdag is dat afgelopen. Ik dacht eerst doordat m'n man een weekend weg was, maar het blijft prut. Elke 1,5 uur wakker. Enige voordeel is dat hij nu overdag wel redelijk slaapt. Nu alleen s avonds en s nachts nog.
pi_156685088
quote:
O+

Spees gefeliciteerd!! Veel plezier met glijden op haar Suus haar cadeautje!

Beterschap Sjaak!

Trouwjurken O+
Mijn trouwjurk heeft enorme gaten aan de onderkant omdat ik met mijn licht aangeschoten hoofd een strandwandeling maakte met mijn lief. Ik was sowieso niet van plan om hem vaker dan één keer aan te trekken.

Verder reageren lukt niet, het is een beetje druk hier. :@
pi_156685231
Gefeliciteerd Spees en dreumes! *O*

Wij zijn in april getrouwd; officieel gratis met alleen 2 getuigen, zodat we meer geld overhielden voor het feest met meer dan 200 mensen, waarvan 30 kinderen. We hadden onze eigen geloften geschreven en verder ook het hele feest precies zo geregeld als we wilden. Ik was toen 22 weken zwanger, dus de jurk was lastig - ik had hem laten maken door een kennis, maar hij moest steeds uitgelegd worden. Uiteindelijk werd ie niet zo mooi als ik had gehoopt (hij was van zilver satijn, dus ik zag eruit als een walvis :{ , ook al had ik niet zo'n grote buik), maargoed, het feest was leuk :)
En ook een testament en huwelijkse voorwaarden laten maken, want mijn man heeft een huis en een bedrijf, en we wilden de voogdij laten vastleggen.
pi_156685622
Gefeliciteerd Spees en Sje! *O*
  donderdag 8 oktober 2015 @ 11:34:23 #200
409579 LuDann
All the way
pi_156685977
Spees gefeliciteerd! *O*

Ik moest lachen om het linkerbeen van Kris. :D
pi_156686169
Spees, gefeliciteerd *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_156686224
Het spetter spatter spater liedje begrijpt wurm goed O+

Zeik nat stap ik net bij de tummy tub vandaan. Gelukkig stond hij in de douchecel :9
Spetteren met je armen, afzetten met je benen, blij baby bakkies, voorzichtig kirren.. mama vangt me toch wel op.

Aankleden was nog steeds feest, daarna voeden op de schommelstoel en doodmoe de verhalen kletsen tegen zijn knuffelvos tot hij in slaap viel.

Dweil me op O+
Schudden voor gebruik
pi_156686251
Spees, gefeliciteerd!

Vannacht is het meer de vraag wanneer ik niet wakker was, dan wanneer ik wel wakker was. Ik was wakker van 11.30-12.30, 2.30-05.00, en 06.00-07.30. Daarna nog anderhalf uur geslapen...Man o man o man...

De kleine heeft al 2 weken een prutoogje. Nu is dat ook rood aan het worden, aan de buitenkant. Heeft iemand daar ervaring mee?
  donderdag 8 oktober 2015 @ 11:51:04 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_156686257
Spees, gefeliciteerd met je lieve Suzuki! Tot morgen! O+
disclaimer
  donderdag 8 oktober 2015 @ 11:52:22 #205
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156686278
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:51 schreef Stormqueen het volgende:
Spees, gefeliciteerd met je lieve Suzuki! Tot morgen! O+
Morgen :o
pi_156686281
Spees van harte met je mooie dame! O+ fijne dag vandaag en veel plezier bij de dreumesjes.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 11:54:47 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_156686315
Krijgertje, is het niet handiger om vóór het kopen van het huis die dingen alvast te regelen? Is veel makkelijker!

Cactus, ben je al bij de huisarts geweest? Hopelijk is er niks ergs met sjaak ;( beterschap :*

Trouwen wilden wij echt doen voordat we ons met baby's bezig gingen houden. Zo konden we optimaal feesten ;)
En eigenlijk vind ik het ook een beetje gek dat zoveel mensen zwanger trouwen :D alsof je dan ineens pas bedenkt dat je voor altijd samen wil blijven of alles goed geregeld wil hebben.
disclaimer
  donderdag 8 oktober 2015 @ 11:55:06 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_156686322
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:52 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Morgen :o
hou op schei uit ;(
disclaimer
  donderdag 8 oktober 2015 @ 11:56:49 #209
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_156686351
Spees gefeliciteerd met je dreumes!

Jagar :* c_/.

Stippel spetterplezier _O- .

Wij zijn net terug van het CB.
Stats 9 maanden:
8825gram en 72cm, meneertje gemiddeld :).
Verder niet lang daar geweest, we hadden een vervangster en die vroeg eigenlijk alleen of ik vragen had. Uhhh, nee :')?. Het maken van de vervolgafspraak duurde iig langer ;).
pi_156686377
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:50 schreef Jagärtrut het volgende:
Spees, gefeliciteerd!

Vannacht is het meer de vraag wanneer ik niet wakker was, dan wanneer ik wel wakker was. Ik was wakker van 11.30-12.30, 2.30-05.00, en 06.00-07.30. Daarna nog anderhalf uur geslapen...Man o man o man...

De kleine heeft al 2 weken een prutoogje. Nu is dat ook rood aan het worden, aan de buitenkant. Heeft iemand daar ervaring mee?
Pffff... het is een faaaase....
Prutogje had N. ook, maar het werd niet rood. Toch effe naar de dokter?

Hier heb ik al een hele tijd een verstopt melkkanaaltje... Hellup, iemand tips?? Ik heb echt geen zin in borstontsteking :(
  donderdag 8 oktober 2015 @ 11:58:04 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_156686380
Da's toch prima, NTS? Volgens mij ben jij ook niet het type dat er op zit te wachten dat het cb jou gaat vertellen wat je moet doen ;)
Mooie stats!
disclaimer
pi_156686442
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:57 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Pffff... het is een faaaase....
Prutogje had N. ook, maar het werd niet rood. Toch effe naar de dokter?

Hier heb ik al een hele tijd een verstopt melkkanaaltje... Hellup, iemand tips?? Ik heb echt geen zin in borstontsteking :(
Warme douche of warmte kompres op de plaats. Masseren en veel aanleggen aan die borst.
Eigenlijk zou je de kin van je baby moeten laten wijzen naar de plek waar het moeizamer gaat... maar soms is dat niet echt te doen :P
Schudden voor gebruik
  donderdag 8 oktober 2015 @ 12:03:02 #213
149959 SQ
snelle trees
pi_156686466
Jagar, het wordt écht beter :* sterkte, ik weet nog goed hoe het was!
disclaimer
pi_156686481
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 12:01 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Warme douche of warmte kompres op de plaats. Masseren en veel aanleggen aan die borst.
Eigenlijk zou je de kin van je baby moeten laten wijzen naar de plek waar het moeizamer gaat... maar soms is dat niet echt te doen :P
Ik loop de hele ochtend al te maseren en te hannesen met een kompres, en N. heeft nu écht geen trek meer.
:( waarom is het altijd gezeik met bv... zere tepels, stuwing, verstopping, gedoe met kolvem... ik heb er echt zo *** genoeg van.
pi_156686502
Jagar, geen ervaring met prutoogjes, maar een tip die we hier kregen van de kraam was om er na het schoonmaken een druppel moedermelk in te druppelen. (<ik kan geen beter alternatief voor deze zin bedenken). Dat werkt ook antibacterieel of zo. Misschien doe je dat al hoor, maar zou kunnen helpen wellicht.
pi_156687432
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 12:03 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ik loop de hele ochtend al te maseren en te hannesen met een kompres, en N. heeft nu écht geen trek meer.
:( waarom is het altijd gezeik met bv... zere tepels, stuwing, verstopping, gedoe met kolvem... ik heb er echt zo *** genoeg van.
Bah, Saskia. Mijn vk raadde aan om voor een voeding de borst warm te douchen, en gelijk na een voeding te koelen, het liefst met witte kool. Ik koelde ook wel met een natte hyhydrofiel die even in de vriezer was geweest. Zorgen dat de kool en de hhydrofiel je tepel niet raken. ... Na 2 dagen was ik er van af..

Wij hebben idd een afspraak gemaakt bij de dokter voor morgen...
pi_156687446
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:54 schreef Stormqueen het volgende:
Trouwen wilden wij echt doen voordat we ons met baby's bezig gingen houden. Zo konden we optimaal feesten ;)
En eigenlijk vind ik het ook een beetje gek dat zoveel mensen zwanger trouwen :D alsof je dan ineens pas bedenkt dat je voor altijd samen wil blijven of alles goed geregeld wil hebben.
Man heeft mij in augustus 2014 gevraagd en we zouden eigenlijk in mei 2016 gaan trouwen, maar toen was ik (veel) sneller zwanger dan gedacht. We hebben toen besloten toch sneller (en dus zwanger) te gaan trouwen dan gepland. Een van de redenen die doorslaggevend was was die van 'dan hebben we straks een kind, willen we dan nog wel X duizend euro uitgeven aan een bruiloft? We hebben nu nog steeds een bruiloft gehad met alles er op en er aan, maar wel voor een kleiner gezelschap. Ik had het niet anders willen doen. O+

Spees, gefeliciteerd met je Suusje! *O*

Jagar :* pittig hoor, maar komt goed!
pi_156687492
quote:
Nou ja, wij waren niet van plan om onze kinderwens uit te stellen wegens een formaliteit. Het is maar net hoeveel waarde je aan dat papiertje hecht.

En ja je kan ook wachten op het koophuis, en de twee vaste banen en als we daar vlakbij hadden gezeten hadden we dat vast gedaan. Maar in de realiteit betekent wachten op het perfecte moment bij ons waarschijnlijk een nieuwsartikeltje 'bejaarde bevalt van baby'. :+
pi_156687499
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 12:03 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ik heb het ook net achter de rug (maar dat was wel een ontsteking geworden). Geduld en volhouden. Ik had ook paracetamol ingenomen. Let op dat je geen koorts krijgt ;) :*
Schudden voor gebruik
  donderdag 8 oktober 2015 @ 12:55:19 #220
348178 NotTheSame
pi_156687519
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:58 schreef Stormqueen het volgende:
Da's toch prima, NTS? Volgens mij ben jij ook niet het type dat er op zit te wachten dat het cb jou gaat vertellen wat je moet doen ;)
Mooie stats!
Klopt, ideaal zo. Maar weer een hoop gezeik met het maken van een duo-afspraak (11 maanden afspraak en 4 jaar afspraak voor Draak), daar doelde ik eigenlijk op. Hoe moeilijk kan het nou zijn om over 3 maanden 2 afspraken achter elkaar te plannen :'). Moeilijk dus, als ik die doos achter d'r computer moest geloven. Maar goed, het is gelukt.
pi_156687584
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 12:55 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Klopt, ideaal zo. Maar weer een hoop gezeik met het maken van een duo-afspraak (11 maanden afspraak en 4 jaar afspraak voor Draak), daar doelde ik eigenlijk op. Hoe moeilijk kan het nou zijn om over 3 maanden 2 afspraken achter elkaar te plannen :'). Moeilijk dus, als ik die doos achter d'r computer moest geloven. Maar goed, het is gelukt.
Nou wat doen ze moeilijk idd

Om de een of andere rede lopen ze toch altijd uit.. dus dat schema, van afspraken, vind ik maar zo en zo.. :')
Schudden voor gebruik
  donderdag 8 oktober 2015 @ 12:59:27 #222
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156687599
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 12:55 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Daar heb ik hier ook al eens over geklaagd :'). Dat schijnt echt megaingewikkeld te zijn...
  donderdag 8 oktober 2015 @ 13:00:07 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_156687611
Ik veroordeel ook niemand hoor ;)
disclaimer
pi_156687616
Hoera Spees! Gefeliciteerd *O*
pi_156687620
Mijn vandaag tien weken oude baby :'( O+ :D :'(
hij grijpt zijn eerste speeltje vast aan de ophang ring en heeft zijn duim gevonden O+

Hoe trots kan je zijn op die mega mini dingen? :D
Schudden voor gebruik
pi_156688222
Spees gefeliciteerd *O*
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_156688424
quote:
Krijgertje, is het niet handiger om vóór het kopen van het huis die dingen alvast te regelen? Is veel makkelijker!

Cactus, ben je al bij de huisarts geweest? Hopelijk is er niks ergs met sjaak ;( beterschap :*

Ik heb geen inkomen en wel (studie)schuld, dus dat komt onze hypotheek niet ten goede ;( Vanochtend getekend, dus nu alleen wachten tot de financiering rond is :D

*weer verder bijleest*
pi_156689259
Spees, gefeliciteerd!
Een dreumes!

Wij zijn niet getrouwd en hebben wel heel bewust twee kinderen. Bij Ow hebben we de voogdij vanaf moment 1 geregeld. Verder niets.
Toen Ow een paar maanden was kochten we een huis dus hadden we alles geregeld.
(Nu nog zelf ooit dezelfde achternaam krijgen als m'n jongens ;) )

SPOILER
pi_156689362
Jemig Loj... dat is ook vreselijk zeg :'( die arme man...
pi_156689639
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:24 schreef Loj het volgende:
Spees, gefeliciteerd!
Een dreumes!

Wij zijn niet getrouwd en hebben wel heel bewust twee kinderen. Bij Ow hebben we de voogdij vanaf moment 1 geregeld. Verder niets.

SPOILER
oh my! je quote!
Schudden voor gebruik
pi_156689966
quote:

Ja, we zijn geweest. Het was niets ernstigs, Sjaak heeft een virusje. Natuurlijk had hij goed geplast voordat de huisarts de luier open deed, zonder uraten (de rest van de ochtend was er nauwelijks een plas in de luiers). De huisarts maakt zich geen zorgen. Genoeg drinken aanbieden, water tussendoor ook.

Is Mauw morgen al jarig?? :o
  donderdag 8 oktober 2015 @ 15:06:41 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_156690004
Jemig Loj :'( wat erg! Die arme man ;(
disclaimer
pi_156690083
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:24 schreef Loj het volgende:
Spees, gefeliciteerd!
Een dreumes!

SPOILER
Oh bah, wat een vervelende verhalen... Wat een ellende!

Wij zijn getrouwd en 4 dagen later heb ik de eerste spuit gezet om aan Sjaak te werken. Dat was toeval, we hadden ook een maandje eerder of later kunnen beginnen. Het maakte ons niet zo veel uit. Ons huis was ook nog lang niet klaar. Dat vond mijn moeder vooral heel erg ("moet je nu wel beginnen dan? Je moet nog zoveel in huis doen"). Ondertussen vindt ze het huis al meer dan goed genoeg (we hebben ook al veel gedaan in de tussentijd).

Voogdij hebben we geregeld toen Sjaak 3 maanden was, we moesten daar echt goed over nadenken. Hadden niet iemand waarvan me meteen wisten dat we die wilden.
1. Beste vriend + vrouw, maar die verhuizen binnen nu en 2 jaar naar ergens in Afrika of het Midden-Oosten als het aan hen ligt. Wil ik mijn moeder niet aandoen dat Sjaak dan mee gaat.
2. Moeder, maar die is te oud vinden wij (nu 65).
3. Vrouws familie, wonen allemaal in Amerika. Niet ideaal dus.
4. Goede vrienden van ons. Die zijn het geworden. Het grappige is dat Sjaak altijd wat de kat uit de boom kijkt en niet lacht naar mensen die hij al even niet heeft gezien, maar bij hen is het altijd meteen hard lachen en vrolijk zijn O+
pi_156690609
Wat vreselijk Loj..

Echt.. wat een hoop narigheid..
  donderdag 8 oktober 2015 @ 15:47:14 #235
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_156690855
Voogdij hebben we nog niet geregeld :@ ouders zijn allemaal te oud. Ik heb 2 broers die hun leven niet op orde hebben en man heeft 1 zus waar we het goed mee kunnen vinden maar wel totaal verschillen qua opvoeding.

Vrienden hebben we eigenlijk niet :@

Dus ik weet eigenlijk niet zo goed aan wie we dat moeten vragen, we moeten maar gewoon niet doodgaan.
pi_156691107
Mijn baby ligt voor het eerst in haar leven in haar grote bed te slapen! In haar wiegje komen haar armen al buitenboord, dus ze moet binnenkort maar een keer over.. Maar nu lijkt ze in haar ledikant weer zo mini..
pi_156691625
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:59 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Mijn baby ligt voor het eerst in haar leven in haar grote bed te slapen! In haar wiegje komen haar armen al buitenboord, dus ze moet binnenkort maar een keer over.. Maar nu lijkt ze in haar ledikant weer zo mini..
Haha! Slaapt ze er wel goed in?

Spees, gefeliciteerd! Crap zeg, één jaar al!
pi_156691709
Wij komen net terug van het cb. Ook hier het advies om nu al,met vier maanden, te beginnen met een hapje. Beter voor de afweer en de smaakveleving, zei ie. Ik ga me er nog maar eens in verdiepen.

Verder deze vaccinatie even uitgesteld. Ik heb net gruwelijke de griep gehad, N heeft m nu en R zit vol snot, dus het voelde niet zo goed om r nu ook nog difterie, kinkhoest,polio en tetanus bij te spuiten. :+

En een dikke vette meh voor dr heupjes. Ik heb zelf als baby heupdysplasie gehad en lang een spreidbroekje gedragen, dus protocol is om sowieso een röntgenfoto van dr heupjes te laten maken, maar ook zonder deze voorkennis had de cb-arts me ingestuurd voor een foto, zei ie. Want hij vond dr heupjes best asymmetrisch. Straks moet ze ook nog een spreidbroekje. Arm dieng. ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door -Spring op 08-10-2015 17:18:20 ]
pi_156691841
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:59 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
dit!
Daarom ligt wurm nu ook al in zijn ledikant. Hij sloeg zich steeds wakker in zijn slaap aan de zijkanten of zat met zijn arm door de spijlen...
Ik vond het wel een beetje ver weg de eerste nachten, maar nu gaat het wel prima.
Schudden voor gebruik
pi_156691849
Ja Spring, ze heeft een uurtje lekker liggen tukken. Ze had zichzelf wel een stuk omhoog gewerkt en lag niet meer onder de dekens. Volgens mij heeft ze meer grip op dat aerosleep hoeslaken of zo, doet ze in haar wiegje nooit.

Oh, en wat rot van de heupjes! Wij moeten ook een echo laten maken over drie weken omdat de kinderarts het wat twijfelachtig vond. Ik hoop ook echt niet dat ze dat nog moet hebben..
pi_156691859
Oh wat rot van de heupjes Spring! Hoop dat het meevalt!
Schudden voor gebruik
  donderdag 8 oktober 2015 @ 16:56:38 #242
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_156692018
Spring en IMA wat vervelend van de heupjes. Hoop dat het bij beide kindjes meevalt en er verder niets nodig is :*
pi_156692066
Maar bijna 2 weken te laat. :@

SPOILER
Sterkte met de heupjes! Hier ook voor foto's geweest ivm erfelijkheid, maar niets aan de hand.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 17:05:28 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_156692109
Ik duim dat het niet nodig is, ima en spring! :*

Ingee, je knappe rooie O+
disclaimer
pi_156692119
Hier over paar maanden ook een echo. Meneertje lag nogal lang in stuit, maar zo op het oog en met de hand voelen de heupjes goed aan.

S. heeft zijn eerste verkoudheidje te pakken. Zo sneu! De hele dag samen ziek op de bank gelegen O+ .
pi_156692187
Voogdij -O-
SPOILER
pi_156692317
Haha, goed bezig Inge. :D

En beterschap, cocci! Gezellig, he? :P

mss is er ook wel niets aan de hand hoor, met R' s heupjes, maar ik had al zo'n voorgevoel. Bij Lente had ik dat helemaal niet, maar bij Robin heb ik altijd al het idee gehad dat het niet helemaal goed zit. Ze kan dr heupjes wat raar neerleggen, alsof het allemaal wat losser zit oid. Naja, we zullen zien.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 17:29:34 #248
335643 faptist
Maakt fouten
pi_156692417
Hier ook een verwijzing gekregen voor een echo.
CB-art was ervan overtuigd. Asymmetrische bilplooi, benen niet die even ver konden spreiden enzo.. Ging met tranen in mijn ogen naar huis die dag.
Kom ik in het ziekenhuis aan. Arts kijkt.. 'voor je gemoedsrust wil ik het wel doen, maar eigenlijk.. nee.. ik zie niets abnormaals'.
En op de echo was het ook niet zichtbaar. Dus het kan ook gewoon goed gaan he.
Trouwens.. spreidbroekje is toch ook niet het einde van de wereld? :*

Mauw morgen jarig? Ik weet nog dat jij ging bevallen..:o
Dat was namelijk zo'n beetje het moment dat ik actief ging mee schrijven in het zwangerschapstopic.
Wat vliegt de tijd... Een hele fijne dag morgen!

Cactus,
Zul je altijd zien. Bij de huisarts zijn ze altijd genezen. Waar zou dat nou aan liggen?
Wel fijn en goed dat je even geweest bent. Scheelt je een hoop ongerustheid.
Zeker gezien Sjaak's start.. Beterschap!
Maarre.. wat is nou een luuf? Je had het daar een paar pagina's terug over. Je gebruikte het voor zijn verkoudheid?

Hier ging de dag erg snel voorbij.
De vrienden van wie het kindje is overleden willen even niemand zien. (ze zijn gescheiden, maar logeren sinds die dag weer bij elkaar. Kan me dat zo goed voorstellen).

Ro is super verkouden en hoest ook.
Ze had heel de dag niet geslapen op het kdv dus ik heb haar huilend opgehaald. Eenmaal in de mc viel ze meteen in slaap. Of dat nou door de auto kwam of omdat haar mutsje over haar ogen is gezakt en ze daardoor denkt dat het nacht is weet ik niet.. maar als ontaarde moeder laat ik haar nu dus al een uur slapen in haar mc.
Oh het eten is klaar.. en ro wordt uiteraard wakker. :D
pi_156693438
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 17:11 schreef JufMariska het volgende:
Voogdij -O-
SPOILER
Tip van onze notaris was voogdij regelen op rechtspraak.nl. gratis. Want in je testament weer veranderen kost klauwen met geld. Kan sinds twee jaar ofzo?
Kwak
pi_156694875
Balen van de heupjes IMA en Spring. Maar wel goed dat ze het in de gaten houden. Ik hoop dat het niks is.

Voogdij moeten wij hier nog even heel goed over nadenken. Goede tip iig Kwak!

Wat een situatie met dat overleden kindje Fap. :'( Logisch dat ze even niemand willen zien.

Inge, je mooie meisje. O+ En hee, ze is nog steeds 7 maanden toch, geheel accuraat dus. :Y

L. viel net bovenop me in coma. Echt, echt diep weg. Dus ik dacht, nou, dan begin ik aan d'r avondritueel en leg ik d'r lekker op bed. Maar ze was met geen mogelijkheid meer wakker te krijgen. Gaf zelfs geen kick toen ik d'r een slaapzak aandeed. Dus nu ligt ze te slapen, ben benieuwd hoe laat ze komt...

...Fok!wet :') Nu dus.
pi_156694939
Spees, gefeliciteerd met je dreumes!! *O* (oooh wat vliegt de tijd)

Bedankt voor de fijne woorden op mijn rok allemaal :* Gister naar het werk gegaan in die kleren. Vet spannend maar niemand die het zag :o :{ Zal wel positief zijn dan.

Voogdij gewoon gratis regelen via internet idd. Hier onze moeders gedaan. Het gaat toch vooral om vertrouwde mensen en onze moeders kunnen dan voor R de beste plek uitkiezen. 1 iemand of 2 losse mensen uitkiezen is het beste, ook financieel. Dat maakt veel uit. Geen stel kiezen maar 1 persoon van het stel.

[ Bericht 20% gewijzigd door Hilmo op 08-10-2015 19:48:54 ]
pi_156695330
Voor jou was de rok een hele stap, voor je collega's niet. ;).
pi_156695420
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 17:00 schreef ingee het volgende:
Maar bijna 2 weken te laat. :@

SPOILER
Sterkte met de heupjes! Hier ook voor foto's geweest ivm erfelijkheid, maar niets aan de hand.
Ze is altijd zo groot en snel, maar met zo'n speentje is ze toch weer wat kleiner vind ik O+

quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 17:11 schreef JufMariska het volgende:
Voogdij -O-
SPOILER
Ai, wat vervelend. Voor hen, maar ook voor jullie. Dat blijft natuurlijk wel altijd een risico, je moet er toch maar vanuit gaan dat ze altijd bij elkaar blijven. Of je moet één iemand opgeven.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 17:29 schreef faptist het volgende:
Cactus,
Zul je altijd zien. Bij de huisarts zijn ze altijd genezen. Waar zou dat nou aan liggen?
Wel fijn en goed dat je even geweest bent. Scheelt je een hoop ongerustheid.
Zeker gezien Sjaak's start.. Beterschap!
Maarre.. wat is nou een luuf? Je had het daar een paar pagina's terug over. Je gebruikte het voor zijn verkoudheid?

Ro is super verkouden en hoest ook.
Ze had heel de dag niet geslapen op het kdv dus ik heb haar huilend opgehaald. Eenmaal in de mc viel ze meteen in slaap. Of dat nou door de auto kwam of omdat haar mutsje over haar ogen is gezakt en ze daardoor denkt dat het nacht is weet ik niet.. maar als ontaarde moeder laat ik haar nu dus al een uur slapen in haar mc.
Oh het eten is klaar.. en ro wordt uiteraard wakker. :D

Vicks Vaporub voor baby's :)

Hele dag niet slapen is wel heel erg lang! Kwam dat door de verkoudheid?
En daar is niets ontaards aan hoor. Ik zou hetzelfde doen :D

quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 19:36 schreef Hilmo het volgende:

Bedankt voor de fijne woorden op mijn rok allemaal :* Gister naar het werk gegaan in die kleren. Vet spannend maar niemand die het zag :o :{ Zal wel positief zijn dan.

Voogdij gewoon gratis regelen via internet idd. Hier onze moeders gedaan. Het gaat toch vooral om vertrouwde mensen en onze moeders kunnen dan voor R de beste plek uitkiezen. 1 iemand of 2 losse mensen uitkiezen is het beste, ook financieel. Dat maakt veel uit. Geen stel kiezen maar 1 persoon van het stel.
Ik moest nog reageren op je rok, maar ik vond het ook leuk staan. Ik ben zelf net zo anti-rok als jij dus ik begrijp je gevoel. En als ze er niets van zeggen, past het dus bij je, toch?

Sjaak ligt in bed. Hij heeft best een goede middag en avond gehad, gelukkig. Gister was het huils, maar vandaag was het weer lachs (bijna de hele tijd). Iedere keer als hij uit bed komt, zit heel zijn gezicht vol met snot O+ Zal morgenvroeg eens kijken of ik een foto kan maken. Is ook leuk voor z'n 18e verjaardag.
pi_156695435
quote:

Waarom of wat scheelt dat dan?
Als je A en niet B van stel AB kiest als voogd
Schudden voor gebruik
  donderdag 8 oktober 2015 @ 20:16:25 #255
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_156695885
Bedankt iedereen voor de felicitaties *O*
Ik kom hier afscheid nemen. Postte de laatste maanden sowieso al niet zoveel meer, Suzuki is al een tijdje niet meer zo baby-esque ;)

SPOILER
Lieve, vrolijke Suus O+

Bedankt allemaal voor de gezelligheid en adviezen! Voor jullie allemaal veel sterkte met gebroken nachten, heupissues, snotneuzen en krampjes. Maar vooral heel veel mooie momenten met jullie baby's. Het gaat zó snel.
pi_156695950
Het is ook gewoon een mooie rok Hilmo!

Arme snotsjaak. :*

R begint nu woorden en gebaren te herkennen en na te doen, ineens weer heel anders en alweer leuker. O+

Als ik poes zeg komt er veel blij gekrijs en 'Oef' en kruipt ze erheen en ze zwaait ineens naar mensen voor het raam. :D

Wij hebben de voogdij ook nog niet geregeld en dat vind ik best slecht van ons, maar we hebben moeite met een keuze maken. :(
pi_156696026
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 20:16 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik kom hier afscheid nemen. Postte de laatste maanden sowieso al niet zoveel meer, Suzuki is al een tijdje niet meer zo baby-esque ;)

SPOILER
Lieve, vrolijke Suus O+

Bedankt allemaal voor de gezelligheid en adviezen! Voor jullie allemaal veel sterkte met gebroken nachten, heupissues, snotneuzen en krampjes. Maar vooral heel veel mooie momenten met jullie baby's. Het gaat zó snel.
Wat was ze klein! O+
En wat is ze groot! O+
(Ik zie niks imgurrigs, maar toch ;) )

Veel plezier aan de andere kant en tot over een paar maandjes!
  donderdag 8 oktober 2015 @ 20:27:53 #258
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_156696111
Hm, vreemd, bij mij doet ie het wel :?
pi_156696157
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 20:27 schreef Spees_Eend het volgende:
Hm, vreemd, bij mij doet ie het wel :?
Nee dat ligt aan mij, no worries!

Maar ik vond het wat vreemd om te doen alsof ik het wel zie of gewoon te negeren. ;)

Kijk gewoon op feestboek. :)

[ Bericht 8% gewijzigd door ingee op 08-10-2015 20:44:52 ]
  donderdag 8 oktober 2015 @ 20:36:51 #260
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_156696344
Mooie suus O+

En hilmo, ik vond de rok ook mooi staan
  donderdag 8 oktober 2015 @ 20:49:11 #261
335643 faptist
Maakt fouten
pi_156696695
quote:

Haha, voor jou is het iets groots en hen valt het niet op.

Ik heb dat precies andersom. Draag altijd (!) een jurk. Heb ik eens een broek aan dan valt niemand het op (op leerlingen na).
Net als dat ik mijn haar altijd vast heb (knot of staart). Vandaag los en wel 100 x complimenten gehad. Why?
Ik heb dan echt het gevoel er als een slons bij te lopen, want heb niks aan mijn haren gedaan.

Luuf is dus inhalatiezalf. Got it :)
Morgen ook maar eens naar kijken.

En ja.. Vanaf 9 uur tot 12 niet geslapen. Toen 20 min en om 16:00 weer opgehaald. Toen viel ze als een blok in slaap (logisch). Ze had een nieuwe leidster en dat vond ze blijkbaar niet zo'n toffe dame. Ik ook niet trouwens. Mij iets te onverschillig :O
Zal ro dat toch met haar spidersense voelen? :o

Rustige avond verder.
Oh.. Heeft een van jullie een hobbeldier? Mijn collega is er lyrisch over voor haar 7 maanden baby. Maar ro is nog lang geen 7 maanden natuurlijk :{w (6m12dagen)

[edit..] Voorgevoel was juist.. Die dingen zijn pas vanaf 9 maanden

En Tony's zeezout en karamel reep.. Wie verzint deze ellende? Zo val ik nooit af natuurlijk. Nomnomnom

[ Bericht 1% gewijzigd door faptist op 08-10-2015 20:55:52 ]
pi_156696697
We zijn weer thuis *O* Wel met een kapotte auto, helaas. Er kwam ineens rook onder de motorkap vandaan, dus de auto mag gaan logeren bij de garage. Dat wordt weer een duur grapje bwuh..

M. is gesloopt na deze paar dagen weg. En dan mag ze morgenochtend ook nog mee met mij naar een fit met je babycursus, ben benieuwd!

Zeg Ingee wordt het niet eens tijd voor een andere telefoon/pc. Kun je onze mooie baby's tenminste zien :+ ;)

Oja voogdij regelen.. Wij komen er ook niet uit, dus dat moet nog geregeld worden :@
pi_156697005
Wat een leuke fotoreeks zo spees!
Schudden voor gebruik
pi_156697057
quote:

SPOILER
Lieve, vrolijke Suus O+

Het blijft toch een tof kind he :)
pi_156697063
quote:

SPOILER
Lieve, vrolijke Suus O+

Ze is zo leuk Spees O+
pi_156697426
Spees, wat is ze lief en groot al! O+ van harte gefeliciteerd! *O*
  donderdag 8 oktober 2015 @ 21:25:56 #267
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156697870
Spees!! Happy suzuki day *O* *O*
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_156698253
Lekker hapje gegeten vanavond :9 M was heel lief en sliep het grootste deel van de tijd :)
En ze rolt!
  donderdag 8 oktober 2015 @ 21:41:30 #269
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_156698401
Jeej een roller voor IMA *O*

En wat balen van de auto kazy
  donderdag 8 oktober 2015 @ 21:43:29 #270
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156698476
Wow, en ze slaapt dan gewoon in de kinderwagen ofzo? :D :o wat heerlijk!
L. Doet echt totaal geen aanstalten tot wat dan ook. :') zit alleen heel hard met z'n voeten te stampen in de box, en ook geen enkele interesse in speeltjes. Alleen die stomme mobiel... :')
pi_156698615
Ja, ze slaapt prima in kroegen en cafe's :+ Een beetje rumoer vind ze wel prettig! Tot ze dorst krijgt natuurlijk, maar voeden in 't openbaar vind ik niet zo'n punt, je ziet er niks van.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 21:50:46 #272
409579 LuDann
All the way
pi_156698716
Supertoffe foto's Spees!

Mijn verzoek aan de examencommissie is goedgekeurd. Gelukkig. Nu nog regelen dat ik toegang krijg tot de kolfruimte. Ik heb een klacht ingediend en ben stennis gaan schoppen op onder andere Facebook. Die onzin heeft nu wel lang genoeg geduurd, ze regelen het maar gewoon. }:|

Ben bij het CB geweest om weer even te wegen. 200 gram erbij in 9 dagen. Dat is op het randje volgens de wijkverpleegster, en ze heeft het liefst dat ik tussendoor nog een keer kom wegen want de volgende afspraak is over 3 weken. Ik heb gezegd dat ik misschien nog even binnenval maar dat ik eigenlijk denk dat het prima gaat zo.

SPOILER
Ik vermoed dat de meting van 2 weken niet helemaal klopt eigenlijk. En als dat zo is is er gewoon helemaal niks aan de hand.
pi_156698764
Suzuki O+ O+

Fietje werkte me op m'n zenuwen vanavond dus ik deed wat lelijk tegen haar en nu ligt ze op bed en voel ik me rot en wil ik eigenlijk naast haar komen liggen en knuffelen en babygeur snuiven..

SM paste op en gaf fie haar broodjes: eentje met appelstroop en eentje met pindakaas :o heeft ze nog nooit gehad omdat ik wat huiverig was ivm allergieën enzo, maar ze leeft nog *O* dus geloof niet dag ze allergisch is voor pinda's :+

JM wat verdrietig van je vrienden ;( vooral met kleintjes in het spel vind ik het zo sneu, hoop dat ze er, one way or another, toch nog uitkomen :*

SQ, jij een fijne dag morgen :D :o
  donderdag 8 oktober 2015 @ 21:54:28 #274
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156698850
AH ja, dat is bij L wel anders. Die slaapt alleen in een volledig prikkelarme en doodstille ruimte. En dan alleen maar s avonds en s nachts natuurlijk, overdag slapen is voor mietjes. }:|
pi_156698891
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 21:50 schreef LuDann het volgende:
Supertoffe foto's Spees!

Mijn verzoek aan de examencommissie is goedgekeurd. Gelukkig. Nu nog regelen dat ik toegang krijg tot de kolfruimte. Ik heb een klacht ingediend en ben stennis gaan schoppen op onder andere Facebook. Die onzin heeft nu wel lang genoeg geduurd, ze regelen het maar gewoon. }:|

Ben bij het CB geweest om weer even te wegen. 200 gram erbij in 9 dagen. Dat is op het randje volgens de wijkverpleegster, en ze heeft het liefst dat ik tussendoor nog een keer kom wegen want de volgende afspraak is over 3 weken. Ik heb gezegd dat ik misschien nog even binnenval maar dat ik eigenlijk denk dat het prima gaat zo.

SPOILER
Ik vermoed dat de meting van 2 weken niet helemaal klopt eigenlijk. En als dat zo is is er gewoon helemaal niks aan de hand.
Ik denk dat Wolk nu gewoon een eigen lijntje aan het zoeken is en die prima gaat volgen. Komt wel goed schatje :*
  donderdag 8 oktober 2015 @ 21:55:36 #276
409579 LuDann
All the way
pi_156698900
Mijn beeb slaapt ook niet (meer) als er lawaai of gedoe is. Het wil in de box ook niet meer lukken en in de auto eigenlijk ook niet.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 21:55:54 #277
409579 LuDann
All the way
pi_156698917
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 21:55 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik denk dat Wolk nu gewoon een eigen lijntje aan het zoeken is en die prima gaat volgen. Komt wel goed schatje :*
Tenks. O+
  donderdag 8 oktober 2015 @ 22:03:57 #278
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_156699159
Wat een leuke foto's Spees! O+ gefeliciteerd! *O*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 8 oktober 2015 @ 22:04:33 #279
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156699182
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 21:50 schreef LuDann het volgende:
Supertoffe foto's Spees!

SPOILER
(200/9)*7 = 155.555555556. oftewel: ruim 150 gram in een week. Het minimale is 100 tot 125 dacht ik, dus die wvpk moet niet zo zeuren. Wolk doet het prima!

pi_156699482
Voor Spees en vast voor Squutje

Edit - en Hilmo en Skittles en Kwak :o

Iedereen gaat er vandoor deze maand. :'(
  donderdag 8 oktober 2015 @ 22:18:11 #281
409579 LuDann
All the way
pi_156699593
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 22:04 schreef DJMO het volgende:

[..]

(200/9)*7 = 155.555555556. oftewel: ruim 150 gram in een week. Het minimale is 100 tot 125 dacht ik, dus die wvpk moet niet zo zeuren. Wolk doet het prima!
Ze zei dat het wel 200 gram per week mag zijn. Tis lastig met al die verschillende meningen, en ik kan me voorstellen dat ze graag opnieuw wegen. Maar ik ga nu even op mijn gevoel af. Over 3 weken opnieuw wegen is ruim op tijd vind ik en dat geeft een beter beeld van hoe het gaat.

Ze vroeg trouwens ook nog of ik een beetje wilde valsspelen omdat ik Wolk nog voedde voor het wegen. Dat vond ik een beetje een zo-zo opmerking. Dat wegen doe ik niet voor hen, ik doe het voor Wolk en voor mezelf. Maar goed, ik had haar de vorige keer ook nog even gevoed voor het wegen, ze wordt er rustig van en blijft dan beter stilliggen.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 22:18:34 #282
409579 LuDann
All the way
pi_156699606
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 22:14 schreef ingee het volgende:
Voor Spees en vast voor Squutje

[ afbeelding ]

Edit - en Hilmo en Skittles en Kwak :o

Iedereen gaat er vandoor deze maand. :'(
Whehe. :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 8 oktober 2015 @ 22:21:34 #283
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156699694
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 22:18 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ze zei dat het wel 200 gram per week mag zijn. Tis lastig met al die verschillende meningen, en ik kan me voorstellen dat ze graag opnieuw wegen. Maar ik ga nu even op mijn gevoel af. Over 3 weken opnieuw wegen is ruim op tijd vind ik en dat geeft een beter beeld van hoe het gaat.
ja, natuurlijk mag het meer zijn! maar dat moet niet. Michael groeit ook maar het minimale (zelfs met eiwitreike dieetvoeding ter ondersteuning :') ) maar zo'n vrolijk manneke hebben ze nog nooit gezien. Hij volgt gewoon z'n eigen lijntje, ik ben laatst ook los gegaan tegen de arts en kreeg toen eindelijk wat medewerking dat ik op een ander tijdstip mocht langskomen voor de afspraak.

pi_156699708
Lastig LuDann, zoveel verschillende verhalen! For what it's worth, de laatste keer zei de wijkverpleegkundige hier bij 180 gram groei gemiddeld dat dat helemaal prima was, dus 155 lijkt me dan ook helemaal niet verkeerd.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 22:39:04 #285
409579 LuDann
All the way
pi_156700254
Dat is fijn om te horen IMA. :Y
  donderdag 8 oktober 2015 @ 23:04:57 #286
335643 faptist
Maakt fouten
pi_156700991
Sluit me bij de andere dames aan ludann.
Wolk doet het gewoon hartstikke goed. Ben ook trots op jou, omdat je zo goed voor haar, maar ook voor jezelf opkomt.
Zou bijna zeggen; schakel hart van NL in.
Die zullen wel weer smullen van zo'n verhaal.

alleen zou ik zelf never nooit op SBS6 willen verschijnen :@
  donderdag 8 oktober 2015 @ 23:16:03 #287
409579 LuDann
All the way
pi_156701421
Dank je fap! O+

En hart van NL, voor dat verhaal over die kolfruimte bedoel je? Als ze me nog geen toegang gaan geven dan ga ik er wel een schepje bovenop gooien ja. Geen SBS6 ( :X ) maar een wat serieuzer medium. Welke weet ik niet, maar ik ben er wel helemaal klaar mee inmiddels dus ik vind wel wat als het zo ver mocht komen.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 23:43:52 #288
335643 faptist
Maakt fouten
pi_156702238
Gelijk heb je!
Zometeen gaat dit nog ten koste van je productie. Daar moet je toch niet aan denken?!

Ik zat relaxed aan wat schoolopdrachten te werken terwijl ik tussendoor wat achterlijke memes aan het maken was voor mijn lokaalregels. Hoor ik opeens een keiharde brul en snikgeluiden door de babyfoon dus ik ga met lichtsnelheid naar boven om er vervolgens achter te komen dat mevrouw alweer verder is gaan slapen. :')

Fijn is dat. Doet ze wel vaker. Met voorkeur wanneer ik heerlijk lig te slapen en dus wakker schiet vanuit mijn oer reflex.

Trusten ladies en kinderen. Morgen de verjaardag van mauw. Ik blijf het gek vinden. Voor mijn gevoel is ze pas 8 maanden ofzo.
pi_156704484
Nachtvoeden, dus kan ik ook jompelen voor M & SQ en BB *O* w/ :* Gefeliciteerd!!
pi_156704596
Ik ook ja, gefeliciteerd!! Wat is dat snel gegaan!
*O* w/ *O*
pi_156704620
Gefeliciteerd Mauwtje!! *O*
pi_156704633
Mauw alweer 1. :o Hiep hiep hoera! *O* *O* *O*
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 06:26:26 #293
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156704634
Gefeliciteerd Mauwie!! *O*
pi_156704639
Gefeliciteerd SQ! Toch apart dat zoveel baby's alweer baby-af zijn. Dit zijn de baby's waarbij ik begon mee te lezen in Z&G, zo lang geleden is dat toch nog niet?...

LuDann, goed dat je de strijd aan bent gegaan! Ik hoop dat het ook wat oplevert, voor jou maar ook anderen na jou. Succes ermee!

Ik ga volgende week afspraken maken op m'n werk over m'n nieuwe werktijden en het kolven. Ben volgens mij de eerste ooit die daar gaat kolven, dus ik ben benieuwd hoe flexibel ze gaan zijn. Dat ik in een opberghok moet heb ik me al bij neergelegd en vind ik ook geen probleem eigenlijk, beter dat dan even snel op een wc moeten kolven.
pi_156704643
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 03:09 schreef JufMariska het volgende:
Nachtvoeden, dus kan ik ook jompelen voor M & SQ en BB *O* w/ :* Gefeliciteerd!!
NachtSjaak sinds 3.30u :{ hij en wij zijn nu nog steeds wakker. Gelukkig ging de wekker net :') . Wil je L. vragen of hij Sjaak niet meer belt 's nachts ;) ?

Lieve Mauw, heel heel erg gefeliciteerd met je allereerste verjaardag! *O*
pi_156704681
Gefeliciteerd sq!!!

Ouderwets hobbelpaard hier met zitje. Kan hij met bijna 1 nog niks mee.

Voogdij, wie je kiest van een stel maakt niet uit zolang je ze maar niet beide doet, dan moet hij daar namelijk geplaatst worden en moeten ze zelf alle financiën dragen. Bij 1persoon mag degene bekijken waar je kind het beste kan wonen en wordt het financiële ook anders. Precies weet ik het niet meer maar altijd losse mensen kiezen (kan wel reserve persoon kiezen).
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 07:15:55 #297
348178 NotTheSame
pi_156704781
Gefeliciteerf SQ!
pi_156704829
SQ, gefeliciteerd met je dreumesje! O+.

Hier tegenwoordig weer drama met slapen. Hetiseenfasehetiseenfasehetiseenfase...
pi_156704856
Happy birthday voor M. van SQ *O*
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_156704863
Gefeliciteerd SQ!! *O*
pi_156704868
En dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')