Dat draaien is hier nu zittenquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:04 schreef Cholula het volgende:
Drie uur slaap per nacht klinkt heel erg bekend.![]()
Hij draait ook de hele tijd om in zijn slaap, wordt dan wakker en begint vervolgens te huilen of te schaterlachen.
@Selvaria ik begin wel echt een beetje moe te worden. Dat is ook deels de reden dat ik de vrijdagen vrij heb genomen tot januari.
Mijn man werkt veel in de nacht en pakt de dagen op. Ook hij slaapt weinig dus.
Ik was zelf ook een hele slechte slaper tot mijn twaalfde, we hebben nog even dus.![]()
![]()
Positiever nieuws:
Hij had net best stevige poep!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De huisarts wilde niet geloven dat ik niet zwanger benquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:49 schreef ingee het volgende:
Even een testje doen MC?
(Niet gehinderd door enige medische kennis)
Recentelijk nog het idee gehad dat je bent ontvoerd door buitenaardse wezens en mogelijk bent geïnsemineerd in het kader van een buitenaards wetenschappelijk onderzoek?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:54 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
De huisarts wilde niet geloven dat ik niet zwanger benIk moest eerst maar een test gaan doen. Het gesprek ging zo:
Ik: "Er klopt iets niet in mijn lichaam, iets voelt niet goed. En ondertussen ben ik ook al 3 weken overtijd" (dat was vorige week)
Hij: "Heb je al een zwangerschapstest gedaan?"
Ik: "Nee, ik ben getrouwd met een vrouw en ik heb geen rare dingen gedaan, dus dat is niet nodig."
Hij: "Weet je hoe vaak ik dat al heb gehoord? En dan heb je toch een feestje met alcohol gehad en kan er toch per ongeluk wat gebeurd zijn."
Ik:"Ik drink geen alcohol dus dat is ook niet gebeurd. Daarnaast had ik het wel gemerkt hoor, aan misselijkheid, moeheid, zere borsten etc."
Hij: *wijst naar foto van zijn vier kinderen* "Oh, dat wil niets zeggen hoor, iedere zwangerschap is anders. Ik kan het weten"
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:54 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
De huisarts wilde niet geloven dat ik niet zwanger benIk moest eerst maar een test gaan doen. Het gesprek ging zo:
Ik: "Er klopt iets niet in mijn lichaam, iets voelt niet goed. En ondertussen ben ik ook al 3 weken overtijd" (dat was vorige week)
Ik: "Nee, ik ben getrouwd met een vrouw en ik heb geen rare dingen gedaan, dus dat is niet nodig."
Hij: "Weet je hoe vaak ik dat al heb gehoord? En dan heb je toch een feestje met alcohol gehad en kan er toch per ongeluk wat gebeurd zijn."
Ik:"Ik drink geen alcohol dus dat is ook niet gebeurd. Daarnaast had ik het wel gemerkt hoor, aan misselijkheid, moeheid, zere borsten etc."
Hij: *wijst naar foto van zijn vier kinderen* "Oh, dat wil niets zeggen hoor, iedere zwangerschap is anders. Ik kan het weten"
![]()
![]()
Dit ja!quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:57 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Recentelijk nog het idee gehad dat je bent ontvoerd door buitenaardse wezens en mogelijk bent geïnsemineerd in het kader van een buitenaards wetenschappelijk onderzoek?
Vreemd dat je huisarts deze vraag je niet heeft gesteld.
Ja die vraag heb ik gemist helaas. Slechte huisarts...quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:57 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Recentelijk nog het idee gehad dat je bent ontvoerd door buitenaardse wezens en mogelijk bent geïnsemineerd in het kader van een buitenaards wetenschappelijk onderzoek?
Vreemd dat je huisarts deze vraag je niet heeft gesteld.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:00 schreef ingee het volgende:
[..]
Dit ja!
Nog in een badkuip van een hotel gelegen?
Zit het tweelingeitje van Sjaak nog klem van binnen?
Weet je dat het erge is dat ik af en toe begin te twijfelen? "zal ik een test kopen? Nee, ik kan toch niet zwanger zijn?" Stom he!quote:
Ik heb nog wel wat test in huisquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:04 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ja die vraag heb ik gemist helaas. Slechte huisarts...
[..]Dat laatste zal het vooral zijn. Hoewel ik ook met Sjaak in bad heb gezeten natuurlijk.
[..]
Weet je dat het erge is dat ik af en toe begin te twijfelen? "zal ik een test kopen? Nee, ik kan toch niet zwanger zijn?" Stom he!
En hoe eng zou het dan zijn als ik wel zwanger zou zijn...
Hm, mijn teamleider brengt dat wel steeds aan"je hebt het thuis ook heel druk nu met een klein kindje", maar de financieel directeur is keihard "een kind is een keuze, en daar hebben wij niks mee te maken".quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:58 schreef Cholula het volgende:
Ik werk in een andere omgeving dan de meeste van jullie, maar wat hier echt goed werkt is zeggen dat mijn prioriteiten anders liggen tegenwoordig.
Ik heb heel duidelijk mijn grenzen aangegeven, maar dat doen al mijn collega's met kinderen. En dat wordt geaccepteerd.
Een frikadel door een hal schuiven toch?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:09 schreef Skittles het volgende:
Fap wat een verschrikkelijk verhaal onder je spoiler![]()
Op mn werk heb ik het nog reuze naar m'n zinMaar daar is ook niet zo heel veel denkwerk voor nodig
Studie daarentegendan moet je opeens heel goed luisteren, terugpraten, samenvatten, onderzoeken en dan ook nog eens op een diagnose komen en achteraf uitleggen hoe je daarop gekomen bent. Hersendrilpudding werkt niet altijd mee.
Cactus, dat jij niet dronken bent geweest wil natuurlijk niks zeggen. Wie weet zaten er zaadjes in je vrouws mond? Of heeft een goede vriend per ongeluk in een dronken bui even zijn grote vriend eruit gehaald en zo floeperdefloep erin gedaan zonder dat je het door had. Want tja, na de bevalling is het natuurlijk 1 groot gevoelloos gapend gat..
Ik snap de dokter wel..
Ja, precies!quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:12 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Een frikadel door een hal schuiven toch?
Oh lekker!quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:13 schreef Skittles het volgende:
[..]
Ja, precies!
Nu wil ik een frikandelmet een broodje en mayonaise!
Zijn die kinderen dan ook niet van hem?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:54 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:07 schreef MevrSanta het volgende:
[..]
Ik heb nog wel wat test in huis
Zal ik ze opsturen naar jou thuis?
Fietst R. zelf nog niet dan?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:18 schreef ingee het volgende:
Zeg dat fietsen vanaf 9 maanden he, mag dat nu ook al vast?
Ik wil dat.
Alleen bij harde zijwindquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:21 schreef ingee het volgende:
[..]
Ja, maar ze mag nu wel zonder zijwieltjes toch?
seksleven en jonge ouders in 1 zinquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:16 schreef ingee het volgende:
Floeperdefloep
De perfecte omschrijving van het seksleven van jonge ouders.
Wat een eikel. Echt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:54 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
![]()
![]()
Waarom staat dit niet op de cover van Ouders van nu?!quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:16 schreef ingee het volgende:
Floeperdefloep
De perfecte omschrijving van het seksleven van jonge ouders.
Waar meld ik me aan?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:14 schreef ingee het volgende:
3 uur slaap per nacht?
Oke, we kunnen als moeders onderling wel allemaal 1 nacht per week een reeks baby's in huis nemen? Dan hebben we allenaal één volledig slapeloze nacht en de andere zes nachten ongestoorde slaap.
Wel zo eerlijk!
Ik heb dit ook, en ik ken het juist wel van moeders in mijn omgeving. Komt best veel voor is mijn indruk. Ik wil het ook stoppen maar vind dat best lastig, het gebeurt in een seconde. Mijn schoonouders nemen Silvijn mee naar de dierentuin en ik zie in een flits voor me dat hij opgetild wordt, over de rand valt en door een tijger verscheurd wordt. Slaat nergens op, dat weet ik.. of Als ik bijna in slaap val zie ik ineens voor me dat ik met de kindjes het water in rijd en moet kiezen wie ik moet reddenquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:06 schreef LuDann het volgende:
Faptist, je spoiler, wat verschrikkelijk zeg. Dat is je erger dan de ergste nachtmerrie... Naar gevoel in mijn buik krijg ik ervan. Soms schieten dat soort dingen wel eens door me heen, wat als... Ik moet daar echt een rem opzetten want het gevoel wat alleen het denken aan die mogelijkheid met zich meebrengt is al bijna genoeg om me aan het janken te krijgen. En toch, als ik van de trap loop kan ik niet helpen aan denken hoe makkelijk het fout kan gaan. Dan zie ik voor me hoe ze zo uit mijn handen glipt of dat ik struikel. Zo stom is dat, ik wilde dat ik die angstige visioenen uit kon zetten.![]()
Vooral tijdens de kraamweek had ik dat heel erg. Is het herkenbaar voor iemand? Ik heb van andere jonge moeder gehoord dat ze het niet herkennen dus ik vraag me af of ik in de gaten moet houden dat het niet uit de hand loopt.
Nou. Dat inderdaad. Ik word er ook bang van.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:51 schreef ingee het volgende:
Inderdaad het meest verschrikkelijke scenario, zo snel en onverwacht. En wetend hoeveel liefde je voelt voor zo'n kleintje.
Ik word ook bang van dit soort dingen.
Ik dacht dat ik niet helemaal honderd was met wat ik soms voor me zie, ben blij iets soortgelijks te lezen. Mijn grootste angst is dat ik vol op haar buik ga staan als ze op haar speelkleed op de grond ligt. En dat ze dan als een zak bloed en organen uit elkaar spat.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 07:25 schreef Krisvc het volgende:
Fap, wat verschrikkelijk. Gecondoleerd meis.![]()
De gedachtes zijn hier herkenbaar. De hardnekkigste is me per ongeluk omdraaien met m'n elleboog op d'r hoofd en dat d'r schedeltje verbrijzelt. Dat je je dan zelfs voor kan stellen hoe dat kraakt. Proberen er niet aan te denken is het enige wat ik kan verzinnen, maar gaat niet altijd goed.
Pittige nacht zo MC. Ik hoop dat Man-flu Sjaak zich snel beter voelt en dat jij nog aan een beetje rust toe komt.![]()
L. sliep gisteravond om 9 uur. Om half 5 lag ze gezellig te brabbelen.Slokje drinken en toen weer verder tukken. Ik ga d'r zo wakker maken voor d'r eerste volle dag kdv. Ik geef 310 ml mee, hoop dat het genoeg is. Vind het lastig om in te schatten wat ze drinkt op een dag.
Verder op de planning voor vandaag, sollicitatiebrieven schrijven en een spiraaltje laten zetten. Ik heb in allebei geen zin.
Mijn kraamhulp was niet zo behulpzaam eigenlijk. Ze zei op dag 5 ofzo ook dat ik nog best een behoorlijke buik had. Toen ik zei dat dat vooral nog vocht was van de KS zei ze "Nou, das ook gewoon een beetje vet hoor"quote:Op woensdag 7 oktober 2015 08:06 schreef Spees_Eend het volgende:
Waarom vertelt een kraamhulp zulke verhalen, is wat vooral in me opkomt
Jezusquote:Op woensdag 7 oktober 2015 08:11 schreef LuDann het volgende:
[..]
Mijn kraamhulp was niet zo behulpzaam eigenlijk. Ze zei op dag 5 ofzo ook dat ik nog best een behoorlijke buik had. Toen ik zei dat dat vooral nog vocht was van de KS zei ze "Nou, das ook gewoon een beetje vet hoor"![]()
![]()
Ik heb nog een discussie gehad met mijn man over dat ik een ander kraam wilde, maar ze werd al 2 dagen afgewisseld door een ander en toen hadden we haar nog maar 2 halve dagen. Dus hij vond het onnodig veel gedoe. Wel achteraf in een enquête aangegeven dat ik niet tevreden was over haar.
Ja mij ook. Soms moet je ook weten wanneer je beter je mond kan houden denk ik dan.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 08:06 schreef Spees_Eend het volgende:
Waarom vertelt een kraamhulp zulke verhalen, is wat vooral in me opkomt
Oh god, dit ja... laten vallen, of op haar staan. Of op haar gaan liggen in bed, of dat ze stikt. en dat je er niks aan kan doen, je ziet haar gewoon doodgaan. En je dan dat moment voorstellen dat je ontdekt dat ze dood is...quote:Op woensdag 7 oktober 2015 08:04 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik niet helemaal honderd was met wat ik soms voor me zie, ben blij iets soortgelijks te lezen. Mijn grootste angst is dat ik vol op haar buik ga staan als ze op haar speelkleed op de grond ligt. En dat ze dan als een zak bloed en organen uit elkaar spat.![]()
Goede tweede is dat ik haar laat vallen. Zo vol op haar hoofd of helemaal vanaf boven aan de trap naar beneden. En dat ze dan eindigt met een ingeslagen schedeltje. Dat ik dan zo helemaal voor me zie hoe haar oogjes zouden doven... Verschrikkelijk.
Ik de kraamweek vertelde de kraam ook een vreselijk verhaal over een nieuwbakken vader die twee uur lang was wezen fietsen met zijn pasgeboren baby in een drager onder een winddicht jack. Bij thuiskomst bleek de baby overleden. Mijn man en kraam hadden het over hoe stom je dan wel niet bent in dat te doen maar het enige waar ik aan kan denken is dat moment waarop die jas open ging bij thuiskomst en hoe die arme mensen zich daarbij gevoeld hebben.
Oh.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 08:44 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik denk dat kwak de warmtestuwing bedoelde bij het regenjasverhaal
Ik heb vandaag voor het laatst een babytjeen dan zie ik haar ook nog maar een uur ofzo vandaag
wij ook, zo'n vrouw van een jaar of 50 die zelf twee dochters had. Ze wist echt veel, en het hoefde niet allemaal volgens het boekje.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 09:22 schreef Mariposas het volgende:
Ik had echt een mega fijne kraamverzorgster gelukkig. Bij een volgende reserveer ik haar gewoon hoor, moeten ze haar maar een maandje uitroosteren.![]()
Ik kan hem nu niet kijken (werk) maar ik heb nu wel morgen ben ik de bruid in mn hoofdquote:Op woensdag 7 oktober 2015 09:22 schreef Mariposas het volgende:
Ik had echt een mega fijne kraamverzorgster gelukkig. Bij een volgende reserveer ik haar gewoon hoor, moeten ze haar maar een maandje uitroosteren.![]()
En voor Spees:
Opzettelijk een bot breken gebeurt nog steeds, maar dat zal de kraamverzorgende maar niet doen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 09:41 schreef ingee het volgende:
Ik kreeg het verhaal 'Hoe wij vroeger leerden baby's met grof geweld al botten brekend uit te nauwe moeders te sleuren', maar dat was het wel qua drama.
Alleen een kerstkaart naar de kraam. Zij zijn voor ons honderd keer specialer dan andersom, dus ik denk niet dat ze verdrietig zijn als je het niet doetquote:Op woensdag 7 oktober 2015 09:49 schreef SaskiaR het volgende:
Gekke vraag, maar hebben jullie nog wel eens foto's of updates gestuurd naar je vk of kraam? Of zouden ze daar niet op zitten te wachten?
quote:Op woensdag 7 oktober 2015 09:46 schreef MevrouwCactus het volgende:
Helaas voor de verhalen, ik ben niet zwanger![]()
![]()
Ik las even de 'niet' niet, en mijn hart maakte een sprongetjequote:Op woensdag 7 oktober 2015 09:46 schreef MevrouwCactus het volgende:
Helaas voor de verhalen, ik ben niet zwanger![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |