abonnement Unibet Coolblue
pi_156615868
Ik betaal nu 60 euro per maand.
En fitniss nu al meer dan 2 jaar.
(vaak tussenstops) Ik weet hoe ik al mijn oefeningen uitvoer.
Maar omdat mijn pa verhuisd is heb ik minder zin om naar de sportschool heen te gaan.
Ik train alleen maar met losse gewichten.
Nu is mijn idee om een dumbelsetje te kopen.
Liefst een schroef setje waar ik mocht het nodig zijn extra lossen gewichten voor kan kopen.

Ik stop dan mijn abonnement bij de sportschool.
Ik dacht zelf als voordeel het is thuis dus je traint sneller nadeel thuis ben je sneller afgeleid.


Zou dit kunnen werken?
Wat zijn goede dumbels en waar op te letten

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2015 16:31:20 ]
  maandag 5 oktober 2015 @ 13:17:59 #2
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_156617245
Dit gaat voor 0,0 % werken. Om thuis te gaan sporten moet je over ontzettend veel doorzettingsvermogen bezitten, het is voor bijna niemand weggelegd.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_156617304
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 13:17 schreef davako het volgende:
Dit gaat voor 0,0 % werken. Om thuis te gaan sporten moet je over ontzettend veel doorzettingsvermogen bezitten, het is voor bijna niemand weggelegd.
met schema en telefoon weg leggen.
Was er zelf al bang voor.
Lukt het iemand überhaupt?
  maandag 5 oktober 2015 @ 13:24:46 #4
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_156617374
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 13:21 schreef tailfox het volgende:

[..]

met schema en telefoon weg leggen.
Was er zelf al bang voor.
Lukt het iemand überhaupt?
Het grote probleem is het uitstelgedrag van mensen. Je komt thuis in de avond en eigenlijk moet je nog sporten, je kiest ervoor om dit morgen dan te doen en wel dubbel zo hard. Volgende dag begint het weer van voor af aan.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_156617403
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 13:24 schreef davako het volgende:

[..]

Het grote probleem is het uitstelgedrag van mensen. Je komt thuis in de avond en eigenlijk moet je nog sporten, je kiest ervoor om dit morgen dan te doen en wel dubbel zo hard. Volgende dag begint het weer van voor af aan.
Maar stel ik zeg elke dag om 7 uur te sporten.
  maandag 5 oktober 2015 @ 13:31:56 #6
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_156617490
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 13:17 schreef davako het volgende:
Dit gaat voor 0,0 % werken. Om thuis te gaan sporten moet je over ontzettend veel doorzettingsvermogen bezitten, het is voor bijna niemand weggelegd.
Qft.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  maandag 5 oktober 2015 @ 13:33:27 #7
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_156617528
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 13:26 schreef tailfox het volgende:

[..]

Maar stel ik zeg elke dag om 7 uur te sporten.
Dan zeg ik dat jij op het moment dat je wekker gaat, op de snooze knop drukt en een half uur later wakker wordt.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_156617657
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 13:33 schreef davako het volgende:

[..]

Dan zeg ik dat jij op het moment dat je wekker gaat, op de snooze knop drukt en een half uur later wakker wordt.
savonds.
Na avond eten half uur wachten dan uur sporten.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2015 13:40:21 ]
  maandag 5 oktober 2015 @ 14:10:35 #9
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_156618211
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 13:39 schreef tailfox het volgende:

[..]

savonds.
Na avond eten half uur wachten dan uur sporten.
Prima wat mij betreft. Bedenk alleen bij jezelf of je het echt gaat doen voordat je voor veel geld gewichten koopt. Ga bij jezelf na, over hoe gemotiveerd jij bent? Probeer hier echt eerlijk in te zijn.

Bij teveel mensen ontbreekt het doorzettingsvermogen. Zelf ga ik naar een sportschool, want ik weet dat thuissporten bij mij absoluut niet zou werken.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_156618254
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:10 schreef davako het volgende:

[..]

Prima wat mij betreft. Bedenk alleen bij jezelf of je het echt gaat doen voordat je voor veel geld gewichten koopt. Ga bij jezelf na, over hoe gemotiveerd jij bent? Probeer hier echt eerlijk in te zijn.

Bij teveel mensen ontbreekt het doorzettingsvermogen. Zelf ga ik naar een sportschool, want ik weet dat thuissporten bij mij absoluut niet zou werken.
ik ga te weinig voor mij gevoel naar de sportschool
  maandag 5 oktober 2015 @ 14:14:37 #11
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_156618262
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:14 schreef tailfox het volgende:

[..]

ik ga te weinig voor mij gevoel naar de sportschool
Wat is denk je de reden?
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_156618277
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 13:17 schreef davako het volgende:
Dit gaat voor 0,0 % werken. Om thuis te gaan sporten moet je over ontzettend veel doorzettingsvermogen bezitten, het is voor bijna niemand weggelegd.
Wow dan hoor ik bij de 0,0% :D Ik heb al meer dan anderhalfjaar een home gym en ik heb maar heel weinig dagen gemist met liften.

Maar een paar dumbells red je het niet mee. Ik heb zelf een power rack en een paar barbells met bijpassen gewichten. Een bench, en nog wat spul.

Een home gym is niet snel goedkoper overigens. Voor de prijs van mijn squat rack kun je heel wat tijd in de sportschool doorbrengen.
pi_156618319
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:14 schreef davako het volgende:

[..]

Wat is denk je de reden?
omdat ik weet dat ik op de sportschool toch niks kan doen want is facking kut. En Is open op kut tijden.
9/10 keer kan ik niet sporten door de tijd.
Verder is de motivatie van trainen met een andere compleet weg.
pi_156618414
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:15 schreef 1299 het volgende:

[..]

Wow dan hoor ik bij de 0,0% :D Ik heb al meer dan anderhalfjaar een home gym en ik heb maar heel weinig dagen gemist met liften.

Maar een paar dumbells red je het niet mee. Ik heb zelf een power rack en een paar barbells met bijpassen gewichten. Een bench, en nog wat spul.

Een home gym is niet snel goedkoper overigens. Voor de prijs van mijn squat rack kun je heel wat tijd in de sportschool doorbrengen.
80 procent van mijn oefeningen zijn dumbelss.
En matje.

Natuurlijk wil ik ook een stang halen voor squats, deadlift, curles en bench.
Maar ik kan nu abonnement stoppen en voor 100 euro dumbells kopen en over paar maanden een stang.
  maandag 5 oktober 2015 @ 14:24:57 #15
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_156618428
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 11:56 schreef tailfox het volgende:
Ik betaal nu 30 euro per maand.
En fitniss nu al meer dan 2 jaar.
(vaak tussenstops) Ik weet hoe ik al mijn oefeningen uitvoer.
Maar omdat mijn pa verhuisd is heb ik minder zin om naar de sportschool heen te gaan.
Ik train alleen maar met losse gewichten.
Nu is mijn idee om een dumbelsetje te kopen.
Liefst een schroef setje waar ik mocht het nodig zijn extra lossen gewichten voor kan kopen.

Ik stop dan mijn abonnement bij de sportschool.
Ik dacht zelf als voordeel het is thuis dus je traint sneller nadeel thuis ben je sneller afgeleid.

Zou dit kunnen werken?
Wat zijn goede dumbels en waar op te letten
Ten eerste wat is het doel wat je voor ogen hebt met de training? Meer spiermassa, meer kracht, afvallen, explosiviteit, sportondersteunend etc?

Met dumbbells train je vooral geïsoleerd. Dan moet je voor elke spiergroep een oefening mee pakken en het gewicht aanpassen. Je kan ook kiezen voor een powercage+stang en gewichten zoals 1299 heeft. Dan heb je meer opties, kan je meer oefeningen doen en zal je wss meer progressie boeken. Nadeel is wel dat het een stuk duurder is.

Een andere optie zijn kettlebells. Voor een all-round workout zijn deze perfect. Zowel wat kracht, uithoudingsvermogen als spiermassa pak je mee en met een paar kettlebells bijv 12kg-16kg-24kg-32kg heb je geen eens zoveel nodig. Meeste dumbbell oefeningen kan je hier ook mee uitvoeren.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_156618566
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:24 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Ten eerste wat is het doel wat je voor ogen hebt met de training? Meer spiermassa, meer kracht, afvallen, explosiviteit, sportondersteunend etc?

Met dumbbells train je vooral geïsoleerd. Dan moet je voor elke spiergroep een oefening mee pakken en het gewicht aanpassen. Je kan ook kiezen voor een powercage+stang en gewichten zoals 1299 heeft. Dan heb je meer opties, kan je meer oefeningen doen en zal je wss meer progressie boeken. Nadeel is wel dat het een stuk duurder is.

Een andere optie zijn kettlebells. Voor een all-round workout zijn deze perfect. Zowel wat kracht, uithoudingsvermogen als spiermassa pak je mee en met een paar kettlebells bijv 12kg-16kg-24kg-32kg heb je geen eens zoveel nodig. Meeste dumbbell oefeningen kan je hier ook mee uitvoeren.
vooral kracht toename.
Maar ik fitniss bij de sportschool ook met dumbelss.
Door dagen slitesen
pi_156618702
Mijn inziens gaat er niets boven compound oefeningen voor krachttoenname. Hiervoor heb je toch een barbell nodig.

Ik deed in het begin ook een fuckarounditits schema met allerlei isolatieoefeningen per spiergroep. Maar ik boek meer progressie met all-round oefeningen (deadlift/squat/shoulder press/benchpress etc) Een bijkomend voordeel is dat je per dag ook veel minder tijd kwijt bent aangezien je maar een paar oefeningen hoeft te doen.
  maandag 5 oktober 2015 @ 14:42:55 #18
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_156618738
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:32 schreef tailfox het volgende:

[..]

vooral kracht toename.
Maar ik fitniss bij de sportschool ook met dumbelss.
Door dagen slitesen
Dumbbells zijn eigenlijk voor isolatie oefeningen ideaal. Een bodybuilder heeft hier meer aan, omdat hij een spier afzonderlijk kan trainen die achter loopt. Voor kracht toename zijn vooral de squat, bench en deadlift belangrijk i.p.v. isolatie oefeningen met dumbbells. Dan ga je het niet redden met 2 dumbbells van 40kg waar je ~250 euro voor kwijt bent. Kan je beter een stang kopen met 100kg gewicht en een powercage. Qua kosten moet je dan wel aan ~¤600 denken (20 maanden fitness) en dan het je nog maar het minimale, maar wel kwaliteit. Met stang kan je ook de triceps, biceps, voorarmen etc. trainen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_156618771
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:42 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Dumbbells zijn eigenlijk voor isolatie oefeningen ideaal. Een bodybuilder heeft hier meer aan, omdat hij een spier afzonderlijk kan trainen die achter loopt. Voor kracht toename zijn vooral de squat, bench en deadlift belangrijk i.p.v. isolatie oefeningen met dumbbells. Dan ga je het niet redden met 2 dumbbells van 40kg waar je ~250 euro voor kwijt bent. Kan je beter een stang kopen met 100kg gewicht en een powercage. Qua kosten moet je dan wel aan ~¤600 denken (20 maanden fitness) en dan het je nog maar het minimale, maar wel kwaliteit. Met stang kan je ook de triceps, biceps, voorarmen etc. trainen.
ik train nu een spiergroep per dag.
  maandag 5 oktober 2015 @ 14:47:10 #20
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_156618813
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:44 schreef tailfox het volgende:

[..]

ik train nu een spiergroep per dag.
Dan train je dus als een bodybuilder en niet voor kracht.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_156619393
Nouja hoe dan ook moet meer gaan trainen.
Een user had nog een setje van 2 keer 15 voor een maand bedrag. Ik ga die kopen en fitness niet meteen opzeggen eerst even kijken hoe erg het werkt
  maandag 5 oktober 2015 @ 15:21:19 #22
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_156619425
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 15:18 schreef tailfox het volgende:
Nouja hoe dan ook moet meer gaan trainen.
Een user had nog een setje van 2 keer 15 voor een maand bedrag. Ik ga die kopen en fitness niet meteen opzeggen eerst even kijken hoe erg het werkt
Succes met het trainen van je armen dan. Zal weinig doen voor je borst/benen/rug als je niet meer kan tillen dan 30kg in totaal.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_156619548
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 15:21 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Succes met het trainen van je armen dan. Zal weinig doen voor je borst/benen/rug als je niet meer kan tillen dan 30kg in totaal.
benen alternetive lunges. En nog wel wat meerdere.
Borst weet ik 4 oefeningen met bankje.
Juist mijn armen train ik nooit.
pi_156636412
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:42 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Dumbbells zijn eigenlijk voor isolatie oefeningen ideaal. Een bodybuilder heeft hier meer aan, omdat hij een spier afzonderlijk kan trainen die achter loopt. Voor kracht toename zijn vooral de squat, bench en deadlift belangrijk i.p.v. isolatie oefeningen met dumbbells. Dan ga je het niet redden met 2 dumbbells van 40kg waar je ~250 euro voor kwijt bent. Kan je beter een stang kopen met 100kg gewicht en een powercage. Qua kosten moet je dan wel aan ~¤600 denken (20 maanden fitness) en dan het je nog maar het minimale, maar wel kwaliteit. Met stang kan je ook de triceps, biceps, voorarmen etc. trainen.
Met dumbbells kun je best een eind komen :) Een goede thuisoefening is bijvoorbeeld walking lunges (als je niet op een postzegel woont, dan) en daar zijn talloze variaties op te bedenken. Ook: step ups, db squats en db deadlifts, box squats, gobelet squats, diverse lunges enzovoort. Ook borstoefeningen (fly's etc.) kun je gewoon met dumbbells doen door op een matje te gaan liggen in een zogenaamde 'brug' en there you go.

Zelf zou ik gewoon bij Decathlon of zo'n soort winkel een set verstelbare dumbbells kopen; wel even goed nadenken over de schijven die je kiest, want het is irritant om steeds te moeten aanpassen tijdens je training. Nog handiger, daarom, zijn twee sets: één licht, één zwaar. Diezelfde schijven kun je op een barbell schroeven, mocht je dat willen, maar dat zou ik pas overwegen als je eenmaal in full swing bent met je thuistrainingen.

Een kettlebell is altijd handig voor KB swings en andere extra oefeningen. Een ab wheel is een optie, kost niks en is een leuke oefening. Tot slot kun je natuurlijk diverse oefeningen met resistance bands of je eigen lichaamsgewicht verzinnen. Optrekken aan een deur - ik heb het zelf nooit geprobeerd >:) - schijnt ook prima te werken. Kortom: beetje creatief zijn, dan kan je best iets van zo'n training maken.

Wat de discipline betreft: iedereen die veel sport weet dat je pas ná je training met jezelf in discussie moet gaan over de vraag of sporten vandaag wel zo'n goed idee is. Achteraf is het antwoord 9 van de 10 keer: JA. Thuis werkt dat niet anders.

Het is slim om elke dag van tevoren te bepalen wanneer je gaat trainen en daar moet je dan niet vanaf wijken. Kies een rustig moment en sluit de buitenwereld uit. Heel gek, maar zodra ik mijn trainingsmatje uitrol, staan er ineens postbodes voor de deur, willen buren kopjes suiker lenen, gaat doorlopend de telefoon en willen mijn kinderen een goed gesprek met me beginnen. Voor al deze onderbrekingen geldt: afkappen, negeren 8-) Je bent namelijk op de sportschool (in gedachten dan, maar dat maakt niet uit).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')