Mijn ouders hebben dezelfde en ik heb ook een poosje zitten prutsen. Uiteindelijk was dit toen de oplossing. Connector er uit, dan komt het batterijvakje vrij.quote:Op zondag 4 oktober 2015 07:29 schreef Kalebatz het volgende:
Bij nader inzien lijkt het er op dat wellicht eerst de connector met de draden er af moet en dat je dan het klepje kunt openen?
Dit dus, en het staat er ook letterlijk in het engels, remove connector before replacing battery.quote:Op zondag 4 oktober 2015 08:05 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben dezelfde en ik heb ook een poosje zitten prutsen. Uiteindelijk was dit toen de oplossing. Connector er uit, dan komt het batterijvakje vrij.
quote:Op zondag 4 oktober 2015 08:57 schreef hoas het volgende:
[..]
Dit dus, en het staat er ook letterlijk in het engels, remove connector before replacing battery.
quote:Op zondag 4 oktober 2015 08:05 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben dezelfde en ik heb ook een poosje zitten prutsen. Uiteindelijk was dit toen de oplossing. Connector er uit, dan komt het batterijvakje vrij.
Ja, dat had ik wel uitgevonden, alleen ik weet niet hoe ik de connector er voorzichtig af kan halen. Ik zie geen schroefje of een mechanisme waardoor ik hem voorzichtig kan verwijderen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 07:29 schreef Kalebatz het volgende:
Bij nader inzien lijkt het er op dat wellicht eerst de connector met de draden er af moet en dat je dan het klepje kunt openen?
Je hebt de batterij al wel vervangen ? En als je alles terug plaatst piept de melder dan nog ?quote:Op zondag 4 oktober 2015 10:20 schreef Azorius het volgende:
Oh, ik moest blijkbaar iets meer kracht zetten. De batterij hangt er nu uit en het groene lampje brand niet meer, maar hij piept nog wel door.
Nee, 2016. Het bleek een oude brandmelder te zijn die nog in de kast lag (naast de CV ketel waarvan ik in de eerste instantie dacht dat dat de boosdoener was), dus nu valt alles op zijn plaats! Ik ga morgen een nieuwe batterij halen, dan kan ik de melder weer op z'n plek hangen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 10:59 schreef Vonkenboer het volgende:
Lees ik nou goed en staat daar op de melder replace alarm before 2015 ?
Hier piepte dat ding zonder batterij ook nog een poosje door. Blijft toch nog ergens een reststroompje in hangen. Even de testknop indrukken en met een laatste knerp is die ook leeg.quote:Op zondag 4 oktober 2015 10:20 schreef Azorius het volgende:
Oh, ik moest blijkbaar iets meer kracht zetten. De batterij hangt er nu uit en het groene lampje brand niet meer, maar hij piept nog wel door.
Bij mijn ouders stond er 2013 op. We hebben er alleen een nieuwe batterij in gedaan.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:16 schreef Azorius het volgende:
[..]
Nee, 2016. Het bleek een oude brandmelder te zijn die nog in de kast lag (naast de CV ketel waarvan ik in de eerste instantie dacht dat dat de boosdoener was), dus nu valt alles op zijn plaats! Ik ga morgen een nieuwe batterij halen, dan kan ik de melder weer op z'n plek hangen.
Haal dan gewoon meteen een nieuwe melder met een lithiumbatterij die net zo lang meegaat als de melder. Dan kun je weer 10-12 jaar vooruit.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:16 schreef Azorius het volgende:
[..]
Nee, 2016. Het bleek een oude brandmelder te zijn die nog in de kast lag (naast de CV ketel waarvan ik in de eerste instantie dacht dat dat de boosdoener was), dus nu valt alles op zijn plaats! Ik ga morgen een nieuwe batterij halen, dan kan ik de melder weer op z'n plek hangen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |