abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156639952
Oh de datum voor Limone *O*.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_156640052
Hier staat een cheesecake in de oven :D En omdat ik er nu al zoveel zin in kreeg heb ik kant en klare mini lemoncheesecakejes mee genomen van de winkel en tijdens het maken van de cheesecake er alvast 1 opgegeten O-)
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_156640204
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 14:01 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Ooh!! Het is wolkencake geworden. :P
Oeh! Ik ben jaloers O+ die is zo lekker.
Heb k al heel lang niet meer gemaakt want onze oven is glutenvrij. Nice!

Men ik heb vandaag behoorlijk wat harde buiken en kramp erbij. Volgens mij is mini aan het indalen, en omdat ie nogal een stuk te gaan heeft denk k dat k nog even door kan zo :')
:)
pi_156640307
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 14:19 schreef mignonne het volgende:

[..]

Oeh! Ik ben jaloers O+ die is zo lekker.
Heb k al heel lang niet meer gemaakt want onze oven is glutenvrij. Nice!

Men ik heb vandaag behoorlijk wat harde buiken en kramp erbij. Volgens mij is mini aan het indalen, en omdat ie nogal een stuk te gaan heeft denk k dat k nog even door kan zo :')
Oh jij ook al? Ik heb ook al de hele dag krampjes. Ligt aan de UD dan zeker :P .
En, Ik heb ineens toch een drukkend gevoel down under! Zowel voorkant als bij mn stuitje zeg maar.
Bukken is in ieder geval geen doen meer nu. Is dat resultaat van voltooide indaling?

Oh. En mijn vingers doen zeer. En ze zien er uit als worstjes. En ik moet steeds hoesten, volgens mij zit er bij mn longen ook wat vocht. En baby schrikt steeds als ik hoest. Dus dat gaat dan van "kuch" *buik doet flink golven" *baby doet boos trappen*.
pi_156640481
Ghehe achja t hoort een beetje bij de termijn ook hè ;) Als ik er niet teveel over nadenk voel ik het verder niet. Which is good want ik moet straks de meiden nog van school halen en er wacht nog een hele flinke stapel was boven op me :')
pi_156641057
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 13:01 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dat moet je juist een beetje voeden! Appen: "vloer staan dweilen. Hele plens water". En dan een uurtje later: "zo onhandig van mij om een glas water om te gooien".
Die grap haalde ik laatst bij mijn man uit. Ik dweilde een omgevallen beker water (op handen en knieën) toen mijn man thuis kwam. Toen hij vroeg wat ik aan het dweilen was en ik 'vruchtwater' zei, schrok hij heel erg... Schatje. O+
pi_156641097
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 13:15 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Bwuh. Dan gaan ze m'n baby stalken. Dan ga ik gewoon de deuren op slot houden hoor. Of man mag ze wegjagen. *)

Ik kan ze niet buiten laten staan btw, want ze hebben sleutels (dat leek ons ooit praktisch). Afgelopen vrijdag deed ik een dutje en ik had de deur op slot, stonden ze ineens in mn slaapkamer "want ik deed niet open".
Ja duh. Ik sliep.
:o Dat lijkt mij echt verschrikkelijk wakker worden. :{
pi_156641098
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:01 schreef Limone het volgende:

[..]

Die grap haalde ik laatst bij mijn man uit. Ik dweilde een omgevallen beker water (op handen en knieën) toen mijn man thuis kwam. Toen hij vroeg wat ik aan het dweilen was en ik 'vruchtwater' zei, schrok hij heel erg... Schatje. O+
Mwhehe :D O+ heerlijk ♡
pi_156641145
oh en sillie zulke acties zouden bij mij goed zijn voor een levenslang trauma :') zomaar in iemands slaapkamer staan huuu dat doet je niet :X

Duidelijk aangeven waar je sleutels wel en niet voor zijn hoor. Mijn pa heeft sleutels maar die heeft hij vooral voor geval van nood (lees: jezelf buitensluiten ofzo :') ) en nadrukkelijk niet om zichzelf binnen te laten. Als we thuis zijn doe ik zelf open en als ik niet open doe dan ben ik ofwel niet thuis ofwel wil ik niet opendoen, in beide gevallen heb je op zo'n moment iig niets in mijn huis te zoeken.
pi_156641167
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:03 schreef Limone het volgende:

[..]

:o Dat lijkt mij echt verschrikkelijk wakker worden. :{
Nee, k heb ook wel is leuker meegemaakt. Ik was ook niet heel vriendelijk denk ik :@

En Migonne; die sleutels zijn ook voor noodgevallen idd. Maar kennelijk was "oh! Ze doet niet open en ze is wel thuis, straks is er iets aan de hand!" Ook een noodgeval. 8)7
pi_156641855
Oh my, ik ben sterk verminderd toerekeningsvatbaar als ik net wakker ben. Denk dat mijn schoonouders zo'n grapje welgeteld één keer zouden aandurven. En dan vrijwillig die sleutels inleveren :D

Net stofjes gescoord voor wieg+ledikantdeken. Grijze wafelstof met aan de achterkant mintgroenig met sterren. DIY-koeka, zeg maar. (Nou ja, Y=oma). Supersnaak!
pi_156641958
Oh en Limone, woei, mijlpaaaaaal! Puur uit eigenbelang: laat die van jou nog maar ff zitten, ik ben mentaal nog niet toe aan een eerste plaats... :+
pi_156641975
Hahaha sara :D DIO! :P klinkt leuk!

En idd, ouders of schoonouders zou niet uitmaken, ze zouden wsl zelf heel snel de sleutels inleveren :+

Hier staat de eerste babywas te draaien, met wasverzachter, met mn ui-hoofd :') ah well, boeiend. De eerste dekens zijn gewassen iig, ik heb de anti-allergische hoezen van mijn eigen bed gewassen das altijd best een klusje. En mn waterproof moltondinges ligt er op *O*

Oeh en vanavond ga k een quinny zapp xtra bekijken en hopelijk kopen. Yay!
pi_156642032
Ik heb voor een 10tje een zo goed als nieuwe diaperchamp aan de haak geslagen. Geen idee of die krengen echt werken, maar care, voor een 10tje wil ik 't wel proberen!
pi_156642170
*zoekt op wat een diaperchamp is*

Hier beginnen we helemaal niet aan luieremmers of iets. Willen onszelf direct aanleren het weg te gooien in de container buiten.
pi_156642307
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:54 schreef JantinaGr het volgende:
*zoekt op wat een diaperchamp is*

Hier beginnen we helemaal niet aan luieremmers of iets. Willen onszelf direct aanleren het weg te gooien in de container buiten.
Mja, opzich kan je dat net zo goed doen natuurlijk, ware het niet dat de babykamer hier boven is en de container helemaal achterin de tuin staat, dus dat gaan we hier toch niet doen. Misschien met de poep-luiers wel, maar voor plasluiers vink die diaperchamp wel handig. Alhoewel ik 'm ook niet gekocht had voor de nieuwprijs want dat vink belachelijk duur.
pi_156642383
Och kak ja, luier-emmer!

Van mijn werk he'k zo'n stapel van die celstofmatjes 90x60 meegenomen. Ben zelf ook nogal zweetgevoelig, maar heb er nu al een hele tijd eentje op lektiethoogte liggen. Daaroverheen zo'n gevoerde moltonhoes van de ikea. Dat zweet gelukkig niet. Eigenlijk moet er nu ook één op konthoogte. Eigenlijk. Maar ja. Eng enzo. :+

Man, sinds mijn verlof spam ik hier het halve topic vol geloof ik.

:@
pi_156642439
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:59 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Mja, opzich kan je dat net zo goed doen natuurlijk, ware het niet dat de babykamer hier boven is en de container helemaal achterin de tuin staat, dus dat gaan we hier toch niet doen. Misschien met de poep-luiers wel, maar voor plasluiers vink die diaperchamp wel handig. Alhoewel ik 'm ook niet gekocht had voor de nieuwprijs want dat vink belachelijk duur.
Nah, voor 10 euro is het wel de moeite waard om te proberen.

Hier babykamer op zolder en grijze container op de oprit aan de zijkant van het huis, waarvoor we via achterdeur nog zo'n 18 meter moeten lopen. 8-)

Enne Sara, ik vind die molton van de ikea voor het gehele bed wel handig nu.
Had vannacht trouwens ook opeens een natte hand, die lag tegen mijn borst aan. :P Da's best raar wakker worden.
pi_156642466
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:02 schreef Sara82 het volgende:
Och kak ja, luier-emmer!

Van mijn werk he'k zo'n stapel van die celstofmatjes 90x60 meegenomen. Ben zelf ook nogal zweetgevoelig, maar heb er nu al een hele tijd eentje op lektiethoogte liggen. Daaroverheen zo'n gevoerde moltonhoes van de ikea. Dat zweet gelukkig niet. Eigenlijk moet er nu ook één op konthoogte. Eigenlijk. Maar ja. Eng enzo. :+

Man, sinds mijn verlof spam ik hier het halve topic vol geloof ik.

:@
Boeiend :D komt er hier ook wat meer leven in de brouwerij :Y) er zijn tijden bij dat er drie topics per dag doorheen gaan :P

Die celstofmatten hebben ze ook in een grotere maat hè :Y Sommige verzekeraars hebben die in het kraampakket. Zo'n 80x150 ofzoiets? Met instopstroken aan de zijkanten.
pi_156642676
Ik ga echt nooit aan een luieremmer beginnen. Ik vind plas luiers ook zo erg stinken. En ik heb trauma's overgehouden aan de geur bij mensen door hun hele huis wie een luieremmer in huis hadden. Oke nu overdrijf ik, maar ik vind het echt stinken bij mensen thuis die een luieremmer hebben. Zal wel aan mij liggen. :+
pi_156642729
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:16 schreef Fien10 het volgende:
Ik ga echt nooit aan een luieremmer beginnen. Ik vind plas luiers ook zo erg stinken. En ik heb trauma's overgehouden aan de geur bij mensen door hun hele huis wie een luieremmer in huis hadden. Oke nu overdrijf ik, maar ik vind het echt stinken bij mensen thuis die een luieremmer hebben. Zal wel aan mij liggen. :+
Hier is zo'n ding verplicht voor de kraamzorg trouwens, dus ik moet een luieremmer.
pi_156642779
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:18 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Hier is zo'n ding verplicht voor de kraamzorg trouwens, dus ik moet een luieremmer.
Nah, jouw huis... :D

goeie deal hoor verder, voor 10 euro kun je het prima proberen.
Overigens vermoed ik dat wat kraamzorg bedoelt gewoon zo'n unit is, een doodordinaire emmer met een deksel er op basically, geen advanced unit met zo'n automagisch zakjes-systeem. Ze kunnen je alleen niet verplichten zo'n ding in huis te halen, en als je zelf de luiers gewoon (min of meer) direct weggooid zou ik ook niet weten wat daar mis mee is.

pi_156642801
quote:

[..]

Prima om hem er even snel in te gooien na het verschonen, maar zodra ik dan m'n handen vrij zou hebben omdat baby in bed of box ligt zou ik meteen dat ding in de kliko gooien. :P
Ik heb het dan ook over die hele grote prullenbak achtige dingen. Die ook bijna een meter hoog zijn. Die hoef je toch zeker niet aan te schaffen?
pi_156642819
quote:

[..]

Hier staan alleen een 'gewone' luieremmers op de lijst. Ik heb van die ouderwetse luieremmers met een los deksel. Luiers zelf gooien we overigens via trapgat naar beneden :D Wel met een boogje en niet de extreem volle. Want als ze barsten is het een tering bende.

Edit ja Mignonne die bedoelen ze volgens mij ook :Y
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_156642824
Hoi,

Ik lees al een hele tijd met veel plezier mee maar post nooit. Ik ben 24 november uitgerekend van ons eerste kindje. Vandaag vertelde de verloskundige dat er tegenwoordig redelijk standaard een injectie met oxytocine gegeven wordt direct na de bevalling om het bloedverlies te reduceren en de geboorte van de placenta te bespoedigen. Zij gaf ook aan dat er ook nadelen aan deze injectie zaten en dat wij het in ons geboorteplan konden aangeven als we dit liever niet op voorhand wilden. Hebben jullie hier bewust een keuze in gemaakt en zo ja wat is de beweegreden om het wel of niet te doen? En Mignonne wat is jouw ervaring hiermee qua voor- en nadelen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')