abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_156567664
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Elke dag worden 600 winkelmedewerkers bedreigd en geconfronteerd met lichamelijk of verbaal geweld. In totaal gaat het om 180.000 incidenten per jaar en in zo’n 10.000 gevallen gaat het er zo heftig aan toe, dat personeelsleden worden geschopt, bespuugd, geslagen, geknepen of anderszins fysiek worden toegetakeld.

Dat blijkt uit een veiligheidsmeting van het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid (CCV), die vandaag aan minister Van der Steur (Veiligheid en Justitie) wordt aangeboden en waarover De Telegraaf al beschikt.

„De resultaten zijn ontluisterend. We doen nu al vier jaar onderzoek naar de werkomstandigheden van winkelpersoneel. In die periode hebben we 8500 ondernemers gevraagd naar hun bevindingen. Het blijkt dat in al die jaren de veiligheid niet is verbeterd en personeel zich nog vaak angstig en bedreigd voelt”, zegt Hendrik-Jan Kaptein van het CVV.

„Het gebeurt nog vaak dat een ontevreden klant met zijn vuist zwaait om zijn gelijk te halen. Ook mensen die betrapt worden op diefstal gaan vaak als een waanzinnige tekeer tegen een winkelmedewerker. Alsof die een overtreding begaat als hij of zij een crimineel ontmaskert. Het is helaas de dagelijkse praktijk in veel winkels”, constateert Kaptein aan de vooravond van de Week van de Veiligheid.

http://www.telegraaf.nl/b(...)ld_met_geweld__.html
leuk dat de winkelier naar de klant wijst...
maar kan me herinneren dat vroeger de klant koning was. Paar keer meegemaakt dat personeel gewoon bot en onbeschoft is.

om een voorbeeld te noemen, reed langs een motorzaak, omdat ik onderweg merkte dat m'n knipperlichtje kapot was gegaan.
dus ik vraag aan de balie een nieuwe knipperlicht voor m'n motor, merk en type, bouwjaar genoemd,

zegt die harrie: "welke fitting"
ik zeg dat ik dat zo niet weet uit m'n hoofd.
pakt ie een kruiskopschroevendraaier en legt die op de balie en kijkt me strak aan.

dan denk ik, moet ik dat ding tussen je ogen douwen ofzo?
dus ik pak die schroevendraaier, doe hem in m'n tanktas en rij naar de volgende motorzaak waar ik wel goed geholpen wordt, die jongen pakte z'n boek erbij en zocht even op welke fitting hij nodig had, bood me een kop koffie aan en lampje werd er nog gratis ingezet ook...

dat is service. bij die zaak ga ik misschien nog eens kopen of onderhoud laten doen of krijgt iig een aanbeveling op verjaardagsfeestjes.

ander voorbeeld. slager waar ik al jaar of 15 kom....ik betaal met pin...doet die kerel z'n pinapparaat het niet;...3x resetten...20 minuten verder, hij zegt: "hij doet het niet, kan je contant betalen?"
ik zeg ..." nee anders zou ik niet willen pinnen" .

zegt ie: "joh loop ffe naar de pinautomaat daaro en kom maar ffe terug"
ik zeg " nee, ik wil niet contant betalen, ik wil met pin betalen, zorg dan voor een werkend apparaat...weet je wat, laat maar zitten...ik ga wel naar de supermarkt naast je, haal daar m'n vleeswaren wel"

gaat ie roepen dat dat niet mag want alles al ingepakt en bla bla....ik zeg dat het zijn probleem is en niet te mijne en loop gewoon de zaak uit en bij de super m'n vlees gaan halen...waar het pinapparaat wel werkt.

als de kleine middenstander zo met z'n klanten omgaat vind ik het niet gek dat de ene na de andere failliet gaat of dat er af en toe 1 een vuist naar z'n kop geslingerd krijgt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Specularium op 03-10-2015 12:30:01 ]
r0bin's freenas server, sponsored by Petturik's 100 mbit card.
pi_156567744
Lief dagboek... :')
Zonder wrijving geen glans
  Grappenmaker zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:16:21 #3
388507 d4v1d
Wat vind je van de Singel?
pi_156567756
Wat een lulvoorbeelden :')

Wat er ook gebeurt, het geeft geen reden tot geweld.
Op vrijdag 3 oktober 2014 22:08 schreef LompeHork het volgende:
D4v1d is wel een baas _O_
Op zondag 25 september 2016 16:43 schreef Crip het volgende:
Ik vind jou echt een onwijs leuke user.
pi_156567792
registreer om deze reclame te verbergen
Die OP :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_156567827
quote:
8s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:06 schreef r0binhood het volgende:

[..]

leuk dat de winkelier naar de klant wijst...
maar kan me herinneren dat vroeger de klant koning was. Paar keer meegemaakt dat personeel gewoon bot en onbeschoft is.

om een voorbeeld te noemen, reed langs een motorzaak, omdat ik onderweg merkte dat m'n knipperlichtje kapot was gegaan.
dus ik vraag aan de balie een nieuwe knipperlicht voor m'n motor, merk en type, bouwjaar genoemd,

zegt die harrie: "welke fitting"
ik zeg dat ik dat zo niet weet uit m'n hoofd.
pakt ie een kruiskopschroevendraaier en legt die op de balie en kijkt me strak aan.

dan denk ik, moet ik dat ding tussen je ogen douwen ofzo?
dus ik pak die schroevendraaier, doe hem in m'n tanktas en rij naar de volgende motorzaak waar ik wel goed geholpen wordt, die jongen pakte z'n boek erbij en zocht even op welke fitting hij nodig had, bood me een kop koffie aan en lampje werd er nog gratis ingezet ook...

dat is service. bij die zaak ga ik misschien nog eens kopen of onderhoud laten doen of krijgt iig een aanbeveling op verjaardagsfeestjes.

ander voorbeeld. slager waar ik al jaar of 15 kom....ik betaal met pin...doet die kerel z'n pinapparaat het niet;...3x resetten...20 minuten verder, hij zegt: "hij doet het niet, kan je contant betalen?"
ik zeg ..." nee anders zou ik niet willen pinnen" .

zegt ie: "joh loop ffe naar de pinautomaat daaro en kom maar ffe terug"
ik zeg " nee, ik wil niet contant betalen, ik wil met pin betalen, zorg dan voor een werkend apparaat...weet je wat, laat maar zitten...ik ga wel naar de supermarkt naast je, haal daar m'n vleeswaren wel"

gaat ie roepen dat dat niet mag want alles al ingepakt en bla bla....ik zeg dat het zijn probleem is en niet te mijne en loop gewoon de zaak uit en bij de super m'n vlees gaan halen...waar het pinapparaat wel werkt.

als de kleine middenstander zo met z'n klanten omgaat vind ik het niet gek dat de ene na de andere failliet gaat of dat er af en toe 1 een vuist naar z'n kop geslingerd krijgt.
Jezus, wat ben jij een botte hork :r
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:23:23 #6
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_156567857
Al 15 jaar bij dezelfde slager komen en hem dan zo behandelen als hij een keer een storing heeft. :') volgende keer krijg je een lekker plakje rattenworst van hem. :Y
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  Grappenmaker zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:23:53 #7
388507 d4v1d
Wat vind je van de Singel?
pi_156567867
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:23 schreef MPC60 het volgende:
Al 15 jaar bij dezelfde slager komen en hem dan zo behandelen als hij een keer een storing heeft. :') volgende keer krijg je een lekker plakje rattenworst van hem. :Y
Ja maar het zijn principes he :D
Op vrijdag 3 oktober 2014 22:08 schreef LompeHork het volgende:
D4v1d is wel een baas _O_
Op zondag 25 september 2016 16:43 schreef Crip het volgende:
Ik vind jou echt een onwijs leuke user.
pi_156567871
Het voorbeeld van de slager geeft juist aan dat klanten ook totaal wereldvreemd zijn geworden en als een soort prinsesjes behandeld willen worden. De slager komt met een voorstel dat je even om de hoek cash haalt maar nee dat is nog niet genoeg voor de klant, echt een belachelijk houding van deze klant.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:26:10 #9
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156567908
Dat voorbeeld van de slager, :')
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156567919
Ik werk al 15 jaar in een winkel. Gelukkig nooit agressie meegemaakt. Wel een paar scheldende klanten, 1x een klant met een hartaanval en 1x 2 klanten die elkaar te lijf wouden gaan.

En klanten van het niveau van TS maak je elke week wel een keer mee. Daar wen je ook wel aan in beperkte mate.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:27:43 #11
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156567927
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:23 schreef MPC60 het volgende:
Al 15 jaar bij dezelfde slager komen en hem dan zo behandelen als hij een keer een storing heeft. :') volgende keer krijg je een lekker plakje rattenworst van hem. :Y
Echt hè? Wat een aso-Harrie ben je dan.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_156567958
Leuk verzonnen OP 8/10
Aanhanger van het Kanaïsme
pi_156567968
die slager had ook kunnen zeggen: "sorry r0binhood dat ik deze storing heb, maar wees gerust, ik schrijf hem efffe op, betaal volgende week maar"

had een mooi stukje klantenbinding kunnen zijn. nu kom ik er gewoon paar weken niet meer.

ipv daarvan, maakt hij van ZIJN probleem, MIJN probleem.
niet MIJN probleem dat zijn pinapparaat niet werkt. dat is ZIJN probleem.

stel ikdoe wat hij zegt, en ga buiten pinnen, asielzoeker legt een knuppel in m'n nek en berooft me...gaat de slager me dan helpen met mijn probleem? dan is het ook zijn probleem niet.
r0bin's freenas server, sponsored by Petturik's 100 mbit card.
pi_156567998
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:30 schreef r0binhood het volgende:
die slager had ook kunnen zeggen: "sorry r0binhood dat ik deze storing heb, maar wees gerust, ik schrijf hem efffe op, betaal volgende week maar"

had een mooi stukje klantenbinding kunnen zijn. nu kom ik er gewoon paar weken niet meer.

ipv daarvan, maakt hij van ZIJN probleem, MIJN probleem.
niet MIJN probleem dat zijn pinapparaat niet werkt. dat is ZIJN probleem.

stel ikdoe wat hij zegt, en ga buiten pinnen, asielzoeker legt een knuppel in m'n nek en berooft me...gaat de slager me dan helpen met mijn probleem? dan is het ook zijn probleem niet.
Je loopt te trollen....nou grappig hoor.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_156568011
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:30 schreef r0binhood het volgende:
die slager had ook kunnen zeggen: "sorry r0binhood dat ik deze storing heb, maar wees gerust, ik schrijf hem efffe op, betaal volgende week maar"

had een mooi stukje klantenbinding kunnen zijn. nu kom ik er gewoon paar weken niet meer.

ipv daarvan, maakt hij van ZIJN probleem, MIJN probleem.
niet MIJN probleem dat zijn pinapparaat niet werkt. dat is ZIJN probleem.

stel ikdoe wat hij zegt, en ga buiten pinnen, asielzoeker legt een knuppel in m'n nek en berooft me...gaat de slager me dan helpen met mijn probleem? dan is het ook zijn probleem niet.
hij kon ook voorstellen om jouw kroon op te poetsen
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_156568014
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:30 schreef r0binhood het volgende:
die slager had ook kunnen zeggen: "sorry r0binhood dat ik deze storing heb, maar wees gerust, ik schrijf hem efffe op, betaal volgende week maar"

had een mooi stukje klantenbinding kunnen zijn. nu kom ik er gewoon paar weken niet meer.

ipv daarvan, maakt hij van ZIJN probleem, MIJN probleem.
niet MIJN probleem dat zijn pinapparaat niet werkt. dat is ZIJN probleem.

stel ikdoe wat hij zegt, en ga buiten pinnen, asielzoeker legt een knuppel in m'n nek en berooft me...gaat de slager me dan helpen met mijn probleem? dan is het ook zijn probleem niet.
Asielzoekers erbij weten te trekken. Ik maak van de 8/10 een 9/1
Aanhanger van het Kanaïsme
pi_156568039
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Je loopt te trollen....nou grappig hoor.
nee ik ben serieus. als goedkoop wil maar toch redelijk goed, ga ik wel bij de grote super....

maar nee, ik wil de middenstander steunen, maar dan verwacht ik wel kwaliteit en gezien ik vaak MEER betaal dan bij de super, mag ik dan ook een beetje service verwachten?

het voorbeeld van de slager is nog erger kwa servicegerichtheid dan dat je bij de super krijgt.
r0bin's freenas server, sponsored by Petturik's 100 mbit card.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:35:13 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156568042
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:30 schreef r0binhood het volgende:
die slager had ook kunnen zeggen: "sorry r0binhood dat ik deze storing heb, maar wees gerust, ik schrijf hem efffe op, betaal volgende week maar"

had een mooi stukje klantenbinding kunnen zijn. nu kom ik er gewoon paar weken niet meer.

ipv daarvan, maakt hij van ZIJN probleem, MIJN probleem.
niet MIJN probleem dat zijn pinapparaat niet werkt. dat is ZIJN probleem.

stel ikdoe wat hij zegt, en ga buiten pinnen, asielzoeker legt een knuppel in m'n nek en berooft me...gaat de slager me dan helpen met mijn probleem? dan is het ook zijn probleem niet.
Sorry maar, hier rest niets anders dan een :') 2

Wat een sneuheid.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_156568063
Jouw voorbeelden hebben niks te maken met het artikel.
Kan je niet lezen?
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:36:40 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156568069
Ik denk dat die slager asociale ''klanten'' als TS ook liever kwijt dan rijk is. Zo'n chagrijnige sukkel in je zaak is geen goede reclame.
Win-win, dus.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_156568126
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:35 schreef r0binhood het volgende:

[..]

nee ik ben serieus. als goedkoop wil maar toch redelijk goed, ga ik wel bij de grote super....

maar nee, ik wil de middenstander steunen, maar dan verwacht ik wel kwaliteit en gezien ik vaak MEER betaal dan bij de super, mag ik dan ook een beetje service verwachten?

het voorbeeld van de slager is nog erger kwa servicegerichtheid dan dat je bij de super krijgt.
Hij had ook je pasje met pincode moeten vragen en zelf naar de pin om de hoek moeten lopen. :D
pi_156568127
Dat bij die slager kan net een pinstoring zijn. Dan kan buiten de schuld van de slager om zijn.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:41:52 #23
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_156568149
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:30 schreef r0binhood het volgende:
die slager had ook kunnen zeggen: "sorry r0binhood dat ik deze storing heb, maar wees gerust, ik schrijf hem efffe op, betaal volgende week maar"

had een mooi stukje klantenbinding kunnen zijn. nu kom ik er gewoon paar weken niet meer.

ipv daarvan, maakt hij van ZIJN probleem, MIJN probleem.
niet MIJN probleem dat zijn pinapparaat niet werkt. dat is ZIJN probleem.

stel ikdoe wat hij zegt, en ga buiten pinnen, asielzoeker legt een knuppel in m'n nek en berooft me...gaat de slager me dan helpen met mijn probleem? dan is het ook zijn probleem niet.
Ja, en als je al zo'n onaangepaste hork bent zou ik als slager er ook niet van uit gaan dat je asap het openstaande bedrag gaat inlossen.

Plus dat het voor die man ook niet te doen is om dit voor iedereen die die dag binnen komt te doen, weg overzicht. Maar dat is natuurlijk ook niet jouw probleem ey?
pi_156568153
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:36 schreef arjan1112 het volgende:
Jouw voorbeelden hebben niks te maken met het artikel.
Kan je niet lezen?
winkelier klaagt over agressief gedrag in het artikel.
agressief gedrag heeft vaak een reden of oorzaak.

als ze bijvoorbeeld bij de hand gaan lopen doen. het is natuurlijk van groot belang in een dienstverlenende sector dat je je een beetje normaal opstelt tegen een klant.
r0bin's freenas server, sponsored by Petturik's 100 mbit card.
pi_156568167
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:41 schreef Trashcanman het volgende:
Plus dat het voor die man ook niet te doen is om dit voor iedereen die die dag binnen komt te doen, weg overzicht.
nou nou, kladblokje, bedragen opschrijven onder elkaar en optellen einde van de dag. moeilijk moeilijk
r0bin's freenas server, sponsored by Petturik's 100 mbit card.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')