abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156657323
even een snelle check

Lader A universeel maximale output 2,1A (2100mA) en 5.0 Volt

Onbelaste spanning: 5.22V
Belaste spanning: 4,95
Opgenomen vermogen door mn S5: 0.48A (480mA)

Lader B Originele Samsung Maximale output 2.0A (2000mA) en 5.3 Volt

Onbelaste spanning: 5.28V
Belaste spanning: 5.07V
Opgenomen vermogen: 0.68A (680mA)

gemeten met een usb verlengkabeltje er tussen..

metingen zonder:

Lader A:
onbelast: 5,24
belast: 5.15
vermogen: 1.08A (1080mA)

Lader Samsung:
Onbelast 5.3V
Belast: 5.46V ( raar?)
vermogen: 1.31A (1310mA)
pi_156659955
Zoveel verlies door een verlengkabel? :o

En wow... opladers van 2A :o :D

De mijne zijn allen hooguit 1A :{

Ik heb wel een autolader van een (inmiddels al lang gebroken) TomTom van 2,5A. Die wilde ik vandaag gaan proberen, maar hij blijkt kwijt te zijn, nergens meer te vinden in de auto :'( En ook mijn Belgische smartphone (die Huawei Y300 waar ik het over had) is helemaal spoorloos verdwenen... die zat normaal gesproken altijd in mijn rugzak :'( Hij is nu thuis en in de auto niet te bekennen :'(

Verder ben ik nog steeds niet bij de Action geweest :{ Ik was vandaag FOK!Stok gaan verplaatsen en wilde naar die van Roermond gaan, maar hij sloot om 18u al :{

Waar zijn er eigenlijk nog Action's die goed bereikbaar zijn met de auto? Het meeste (in Rotterdam) zit in van die auto-onvriendelijke winkelstraatjes of enorme winkelcentra waar je of moet zoeken naar auto-plek, of zoeken naar de winkel zelf :{
pi_156663156
0,3 V spanningsval bij een halve ampère valt serieus nog best mee. Dan is de weerstand 1,5-2 ohm. Voor een wat langere kabel is dat acceptabel. Ik heb chinese USB-kabeltjes getest met een weerstand van ruim 5 ohm. Goeie Micro-USB kabels van minder dan een meter lang, zitten meestal rond de 0,4-0,6 ohm.
Dus ja, kabels maken een hoop verschil. Al zou de originele kabel die je bij je telefoon krijgt natuurlijk gewoon van goede kwaliteit moeten zijn, en dus bruikbaar voor iedere telefoon.
pi_156665409
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 02:22 schreef Fien1989 het volgende:
Waar zijn er eigenlijk nog Action's die goed bereikbaar zijn met de auto?
Dr C Lelyweg in Arnhem.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_156667579
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 02:22 schreef Fien1989 het volgende:
Zoveel verlies door een verlengkabel? :o

En wow... opladers van 2A :o :D

De mijne zijn allen hooguit 1A :{
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_156668578
quote:
7s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 15:00 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nee, want de originele thuislader is ook resp 0,5 en 1A :)
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 13:12 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Dr C Lelyweg in Arnhem.
Die is te ver weg, ik woon in Rotterdam :D :*
pi_156671187
Ik ben inmiddels bij de Action geweest (in Vlaardingen, 10 minuten rijden en enorm groot gratis parkeerterrein voor de deur) en heb zo'n stroommetertje gekocht :D

Wat blijkt: met de universele oplader in de auto laad mijn telefoon (Honor Holly/3C Lite) op met slechts 0,48A :{ Spanning is echter wel goed, komt niet onder de 5,10V.

Om uit te sluiten dat mijn lader stuk is, zag ik bij de Action naast de metertjes ook nog een lader van 2,1A voor ¤2,60. Maar ook die toont hetzelfde gedrag i.c.m. mijn telefoon :{

Als ik de telefoon op de thuis-lader aansluit (een oude LG lader van 1,2A), dan laadt hij op met 0,80-0,83A en ook een spanning die nagenoeg hetzelfde is als de lader in de auto :o

Verder heeft de telefoon een raar trekje: de opgenomen stroom zakt eens in de paar seconde voor 1 seconde naar 0A. Dat doet hij zowel in de auto als thuis, dus daar ligt het niet aan.

De telefoon lijkt zich dus met de universele autoladers aan de 500mA regel te houden, daardoor neemt hij minder stroom op en kan dus niet goed laden :{

Wel gek dat Honor's/Huawei's en wel last van hebben en Motorola's niet :{

Hoe het met mijn andere telefoon (Huawei Y300) zit qua waarden, weet ik niet. Dat toestel is nog steeds kwijt :{

Ik heb wel even getest met mijn fotocamera, die ook oplaad via USB. En die vertoont ongeveer hetzelfde gedrag: in beide universele autoladers is de stroom 0,43A. Aan de thuislader van LG doet hij tot 0,60A afhankelijk van de resterende lading :o

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:33 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

verder blijf ik er bij dat de data lijntjes kortgesloten moeten worden met elkaar aan de laders kant..
aldus the mighty internet..

binnenkort wel eens kijken wat de diverse laders hier eigenlijk doen.. van Originele tot de meest goedkope bagger uit China... en of de data pennen ergens naar toe liggen..
Waarschijnlijk is dit het dus toch :{

Ik ga vanavond eens kijken hoe het nou in de snelle thuislader zit en in die universele van de Action.

Hij schijnt dat het ook snel moet laden als je zelf de data-lijnen kort sluit in de lader, mits er bij het desbetreffende exemplaar geen andere elektronica aan zit:
http://www.instructables.(...)arger-mod/step2/mod/
pi_156671272
0,48 A is echt prima hoor, daarmee moet je telefoon echt wel binnen een paar uur vol zitten. En zéker niet harder leeglopen dan dat'ie oplaadt.
pi_156671319
quote:
14s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:13 schreef KomtTijd... het volgende:
0,48 A is echt prima hoor, daarmee moet je telefoon echt wel binnen een paar uur vol zitten. En zéker niet harder leeglopen dan dat'ie oplaadt.
Euhm... als je een GPS-app erbij hebt draaien + wat op de achtergrond, dan lukt dat blijkbaar niet en loopt hij dus wel leeg :{

Op de thuislader stijgt de opgenomen stroom licht als je bijv. GPS gebruikt of een andere zware app aanzet :{
pi_156671369
En wat is "licht"? honderden milliamperes? Lijkt me stug...

500mA (of iets in die buurt) is absoluut niet snel opladen, maar ook niet problematisch weinig.
pi_156671438
quote:
14s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:17 schreef KomtTijd... het volgende:

500mA (of iets in die buurt) is absoluut niet snel opladen, maar ook niet problematisch weinig.
Zo'n 20-30mA :)

Maar echt... met 0,48A liep hij heel langzaam leeg als ik GPS aan had staan met constant gebruikt + scherm op hoge helderheid :o

Vergeet namelijk niet dat die 0,48A niet alleen voor het laden v/d accu wordt gebruikt, maar het toestel moet er ook op draaien :o
pi_156671449
quote:
14s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:17 schreef KomtTijd... het volgende:

mijn S5 loopt dus gewoon leeg als t scherm op max brightness staat en de GPS actief is ( en streaming audio :+ )

dan is 500mA gewoon te weinig..

als de Accu vol is en de foon in "standby" verkeerd verbruikt die toch nog zo`n 10~30mA
als het scherm er bij komt gaat dat met een factor 8~10 omhoog
pi_156671609
Ik wil die Action lader openmaken zonder stuk te maken, maar het lukt maar niet... nergens schroefgaten of zo :{
pi_156671790
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:30 schreef Fien1989 het volgende:
Ik wil die Action lader openmaken zonder stuk te maken, maar het lukt maar niet... nergens schroefgaten of zo :{
ultrasoon gedaan oid.. das crimineel gewoon..

ik heb ooit eens een usb kabel ( die bij de andere kant draadbreuk had ) voorzien van 4 pin headers.. en kan daar dus ook makkelijker op meten :+
pi_156672087
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:38 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ultrasoon gedaan oid.. das crimineel gewoon..

ik heb ooit eens een usb kabel ( die bij de andere kant draadbreuk had ) voorzien van 4 pin headers.. en kan daar dus ook makkelijker op meten :+
Maar ik wil 'm open maken om eventueel misschien die data-pinnen aan elkaar te kunnen solderen :P

Inmiddels open gekregen... maar ik vrees dat hij niet meer bruikbaar in elkaar kan zonder hulp van secondelijm o.i.d. :{
*Fien niet blij* :'(
Sommige delen van de plastic behuizing breken af bij het openmaken.

De bovenkant is er los op geklikt ooit, maar is duidelijk niet bedoeld om ooit weer open te kunnen. Daarna, om de printplaat eruit te halen moet eigenlijk het zwarte stuk in het midden open (zo werd hij ook erin gezet), maar dat lijkt nog vastgelijmd of zo :{ Dus twee pinnetjes v/d behuizing zijn daardoor afgebroken door het lostrekken v/d printplaat :{

Eenmaal open... het lijkt erop dat de data-pinnen met weerstandjes zijn verbonden en niet kortgesloten.

Volgens het verhaal van die Engelstalige site is dat bij sommige laders om een bepaalde spanning te zetten op de data-pinnen zodat het toestel snel gaat laden, maar het werkt niet voor alle merken.

Ik ga eens kijken of ik binnenshuis dat ding aan kan sluiten op een 12v bron. En dan meten wat erop staan. En misschien ook proberen om die weerstandjes weg te halen dan de de data-pinnen kort te sluiten, kijken of hij dan snel gaat laden :o

pi_156672141
zolang je eerst elke keer maar even meet of er nog netjes 5V uit komt :+
pi_156672297
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
zolang je eerst elke keer maar even meet of er nog netjes 5V uit komt :+
Ergens vind ik het wel een beetje eng, eigenlijk :P Ik word snel bang als er ergens rook of vonkjes van af komen :o

Eerst maar eens mijn eten wegwerken en dan op zoek naar een 12v voeding, als die er überhaupt is.

Ik heb wel 24v voedingen liggen en die Action lader werkt er volgens de verpakking ook op. Maar ik vind het wel beetje een te hoge spanning als het mis gaat :N
pi_156672522
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:59 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Ergens vind ik het wel een beetje eng, eigenlijk :P Ik word snel bang als er ergens rook of vonkjes van af komen :o

Eerst maar eens mijn eten wegwerken en dan op zoek naar een 12v voeding, als die er überhaupt is.

Ik heb wel 24v voedingen liggen en die Action lader werkt er volgens de verpakking ook op. Maar ik vind het wel beetje een te hoge spanning als het mis gaat :N
PC voeding :Y
pi_156672561
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:09 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

PC voeding :Y
Zat ik ook aan te denken. Er lig er eentje in de kast die ooit voor een autoradio is gebruikt. Met belastingsweerstandjes op de 5v en 3,3v lijnen. Maar ja... die leveren meerdere Ampères... als het mis gaat, kunnen flinke vonkjes van af komen :o
pi_156672636
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:11 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Zat ik ook aan te denken. Er lig er eentje in de kast die ooit voor een autoradio is gebruikt. Met belastingsweerstandjes op de 5v en 3,3v lijnen. Maar ja... die leveren meerdere Ampères... als het mis gaat, kunnen flinke vonkjes van af komen :o
en zijn kort beveiligt tegen kortsluiting.. en verder komt er ook zo 10~20A uit je sigarettenaansteker aansluiting :P
pi_156672683
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:14 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

en zijn kort beveiligt tegen kortsluiting.. en verder komt er ook zo 10~20A uit je sigarettenaansteker aansluiting :P
I know, daarom ga ik ook niet testen in de auto :P Pas als hij werkt, gaat hij daarin.

En in de auto is hij afgezekerd op 10A en gedeeld met de autoradio :o
pi_156675210
Ik heb de Action lader inmiddels gekoppeld aan een ATX PC-voeding :D De + d.m.v. een krokodil-klemmetje aan het veertje. Voor de massa moest ik het bestaande draadje desolderen en er een eigen draadje op solderen voor naar de voeding.

Tot zover alles goed :D Op een stukje van m'n haar na dat is verbrand door de soldeerbout :{

De datalijnen met de weerstanden eraan, die zorgen voor resp. 2.0v en 2.8v. Het lijkt erop dat het volgens de Apple-specificaties is om snel te laden:
http://www.instructables.(...)feed-an-iPod-iPhone/

Maar aangezien ik geen Apple-apparaat heb, laad de mijne dus niet snel op :{

Ik ga nu proberen die 2 weerstandjes weg te halen die nu tussen de 5v en de data-pinnen zitten en dan de data-pinnen met elkaar verbinden :)
pi_156675385
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 20:32 schreef Fien1989 het volgende:
Ik heb de Action lader inmiddels gekoppeld aan een ATX PC-voeding :D De + d.m.v. een krokodil-klemmetje aan het veertje. Voor de massa moest ik het bestaande draadje desolderen en er een eigen draadje op solderen voor naar de voeding.

Tot zover alles goed :D Op een stukje van m'n haar na dat is verbrand door de soldeerbout :{

Je beseft je dat je 'm ook gewoon in een USB-poort kon steken om het zelfde effect te bereiken he? :')
pi_156675604
quote:
14s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 20:38 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Je beseft je dat je 'm ook gewoon in een USB-poort kon steken om het zelfde effect te bereiken he? :')
Hoe bedoel je?

Het is een autolader die gevoed moet worden met 12v...

Het doel is om deze autolader aan te passen zodat mijn telefoon 'm kan zien als snellader.

De autolader is blijkbaar fabriek-af afgestemd op de specificaties van een Apple snellader. Maar aangezien mijn telefoon geen Apple is, werkt dat niet...
pi_156675672
Oh ik dacht dat je die chargedoctor bedoelde. Ja dan is het wel een slimme oplossing :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')