Dr C Lelyweg in Arnhem.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 02:22 schreef Fien1989 het volgende:
Waar zijn er eigenlijk nog Action's die goed bereikbaar zijn met de auto?
quote:Op woensdag 7 oktober 2015 02:22 schreef Fien1989 het volgende:
Zoveel verlies door een verlengkabel?
En wow... opladers van 2A![]()
De mijne zijn allen hooguit 1A
Nee, want de originele thuislader is ook resp 0,5 en 1Aquote:
Die is te ver weg, ik woon in Rotterdamquote:
Waarschijnlijk is dit het dus tochquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
verder blijf ik er bij dat de data lijntjes kortgesloten moeten worden met elkaar aan de laders kant..
aldus the mighty internet..
binnenkort wel eens kijken wat de diverse laders hier eigenlijk doen.. van Originele tot de meest goedkope bagger uit China... en of de data pennen ergens naar toe liggen..
Euhm... als je een GPS-app erbij hebt draaien + wat op de achtergrond, dan lukt dat blijkbaar niet en loopt hij dus wel leegquote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:13 schreef KomtTijd... het volgende:
0,48 A is echt prima hoor, daarmee moet je telefoon echt wel binnen een paar uur vol zitten. En zéker niet harder leeglopen dan dat'ie oplaadt.
Zo'n 20-30mAquote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:17 schreef KomtTijd... het volgende:
En wat is "licht"? honderden milliamperes? Lijkt me stug...
500mA (of iets in die buurt) is absoluut niet snel opladen, maar ook niet problematisch weinig.
mijn S5 loopt dus gewoon leeg als t scherm op max brightness staat en de GPS actief is ( en streaming audioquote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:17 schreef KomtTijd... het volgende:
En wat is "licht"? honderden milliamperes? Lijkt me stug...
500mA (of iets in die buurt) is absoluut niet snel opladen, maar ook niet problematisch weinig.
ultrasoon gedaan oid.. das crimineel gewoon..quote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:30 schreef Fien1989 het volgende:
Ik wil die Action lader openmaken zonder stuk te maken, maar het lukt maar niet... nergens schroefgaten of zo
Maar ik wil 'm open maken om eventueel misschien die data-pinnen aan elkaar te kunnen solderenquote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ultrasoon gedaan oid.. das crimineel gewoon..
ik heb ooit eens een usb kabel ( die bij de andere kant draadbreuk had ) voorzien van 4 pin headers.. en kan daar dus ook makkelijker op meten
Ergens vind ik het wel een beetje eng, eigenlijkquote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
zolang je eerst elke keer maar even meet of er nog netjes 5V uit komt
PC voedingquote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:59 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Ergens vind ik het wel een beetje eng, eigenlijkIk word snel bang als er ergens rook of vonkjes van af komen
Eerst maar eens mijn eten wegwerken en dan op zoek naar een 12v voeding, als die er überhaupt is.
Ik heb wel 24v voedingen liggen en die Action lader werkt er volgens de verpakking ook op. Maar ik vind het wel beetje een te hoge spanning als het mis gaat
Zat ik ook aan te denken. Er lig er eentje in de kast die ooit voor een autoradio is gebruikt. Met belastingsweerstandjes op de 5v en 3,3v lijnen. Maar ja... die leveren meerdere Ampères... als het mis gaat, kunnen flinke vonkjes van af komenquote:
en zijn kort beveiligt tegen kortsluiting.. en verder komt er ook zo 10~20A uit je sigarettenaansteker aansluitingquote:Op woensdag 7 oktober 2015 19:11 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Zat ik ook aan te denken. Er lig er eentje in de kast die ooit voor een autoradio is gebruikt. Met belastingsweerstandjes op de 5v en 3,3v lijnen. Maar ja... die leveren meerdere Ampères... als het mis gaat, kunnen flinke vonkjes van af komen
I know, daarom ga ik ook niet testen in de autoquote:Op woensdag 7 oktober 2015 19:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en zijn kort beveiligt tegen kortsluiting.. en verder komt er ook zo 10~20A uit je sigarettenaansteker aansluiting
Je beseft je dat je 'm ook gewoon in een USB-poort kon steken om het zelfde effect te bereiken he?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 20:32 schreef Fien1989 het volgende:
Ik heb de Action lader inmiddels gekoppeld aan een ATX PC-voedingDe + d.m.v. een krokodil-klemmetje aan het veertje. Voor de massa moest ik het bestaande draadje desolderen en er een eigen draadje op solderen voor naar de voeding.
Tot zover alles goedOp een stukje van m'n haar na dat is verbrand door de soldeerbout
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 20:38 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Je beseft je dat je 'm ook gewoon in een USB-poort kon steken om het zelfde effect te bereiken he?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |