abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157215621
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 23:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, de metro heeft ook op het bovengrondse deel centrale verkeersleiding, blokstelsel, lichtseinen, automatische treinbeïnvloeding, net als bij de spoorwegen. Het is zeker geen veredelde tram.

(Uitgezonderd de Station Zuid - Amstelveen)
Ja dus? Daarnaast is de rijfrequentie van de meeste lijnen nog lager dan sommige trams.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157215866
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 23:11 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wereldstad :') :') :') :')
Amsterdam staat qua inwoners niet eens in de top 400 steden in de wereld.
Alsof inwonertal wat zegt. :') :') :')

Hier: Wikipedia: Global City staat Amsterdam in bijna al die lijstjes wel rond plek 25 of hoger.

Haters gonna hate :P
pi_157215884
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 23:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Alsof inwonertal wat zegt. :') :') :')

Hier: Wikipedia: Global City staat Amsterdam in bijna al die lijstjes wel rond plek 25 of hoger.

Haters gonna hate :P
Ik woon zelf in Amsterdam, kortom ik weet hoe dorps het is.
pi_157215964
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 23:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik woon zelf in Amsterdam, kortom ik weet hoe dorps het is.
Ik woon niet meer in Amsterdam maar in een andere stad met ruim 500.000 inwoners en merk wel hoe kosmopolitaans Amsterdam in vergelijking is. :P
pi_157216161
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 23:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik woon niet meer in Amsterdam maar in een andere stad met ruim 500.000 inwoners en merk wel hoe kosmopolitaans Amsterdam in vergelijking is. :P
Het is in veel opzichten gewoon truttig, een wethouder die het plan had dat bewoners maar zelf hun stoep sneeuwvrij moeten maken op straffe van boete, terwijl als ik op mijn stoep een reclamebord zet de gemeente er als de kippen bij is om precario belasting te heffen.
pi_157216206
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 23:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is in veel opzichten gewoon truttig, een wethouder die het plan had dat bewoners maar zelf hun stoep sneeuwvrij moeten maken op straffe van boete, terwijl als ik op mijn stoep een reclamebord zet de gemeente er als de kippen bij is om precario belasting te heffen.
Ongetwijfeld, maar je denkt toch niet dat ze in pakweg Tokio alleen maar brede boulevards en wolkenkrabbers hebben en nooit zulke discussies voeren? ;)
pi_157216272
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 23:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar je denkt toch niet dat ze in pakweg Tokio alleen maar brede boulevards en wolkenkrabbers hebben en nooit zulke discussies voeren? ;)
Tuurlijk niet, ik vind Amsterdam geweldig, maar we moeten JUIST niet doen alsof we een wereldstad zijn, we zijn het mooiste werelddorp ter wereld :)
pi_157216979
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 23:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, ik vind Amsterdam geweldig, maar we moeten JUIST niet doen alsof we een wereldstad zijn, we zijn het mooiste werelddorp ter wereld :)
Zo is het! Geen grootheidswaanzin maar het kleine en fijne wat je hebt koesteren. Size isn't everything.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_157217428
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 23:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Het is geen New York maar het moet ook geen Orvelte worden. Als je in de Oostlijn stapt dan ben je in één klap uit het 'Amsterdam-gevoel' van de grachten en trapgeveltjes, maar als je in Zuidoost woont is het maar wat handig dat die lijn er ligt.

Is het leuke aan Amsterdam niet ook de diversiteit? Aan de ene kant de grachtengordel of nog erger die kneuterige huisjes aan de Nieuwendammerdijk, maar aan de andere kant ook de Bijlmer en de Rembrandttoren. Met ADE de ene houseparty ergens in een grachtenpand en de andere in een betonnen hal bij de A10-West. En straks kun je schattig met tram 2 naar een kakbuurt met geveltuintjes bij het Vondelpark, of modern met metro 52 naar de Zuidas of naar de hipsters op de noordelijke IJ-Oever.

Het kost idioot veel maar dan heb je ook wel een beetje wat. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2015 00:39:09 ]
pi_157218178
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 00:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Het is geen New York maar het moet ook geen Orvelte worden. Als je in de Oostlijn stapt dan ben je in één klap uit het 'Amsterdam-gevoel' van de grachten en trapgeveltjes, maar als je in Zuidoost woont is het maar wat handig dat die lijn er ligt.

Is het leuke aan Amsterdam niet ook de diversiteit? Aan de ene kant de grachtengordel of nog erger die kneuterige huisjes aan de Nieuwendammerdijk, maar aan de andere kant ook de Bijlmer en de Rembrandttoren. Met ADE de ene houseparty ergens in een grachtenpand en de andere in een betonnen hal bij de A10-West. En straks kun je schattig met tram 2 naar een kakbuurt met geveltuintjes bij het Vondelpark, of modern met metro 52 naar de Zuidas of naar de hipsters op de noordelijke IJ-Oever.

Het kost idioot veel maar dan heb je ook wel een beetje wat. :P
Het mooie is inderdaad de diversiteit. We zijn gewoon geen grote stad.
pi_157218181
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 23:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Amsterdam heeft iets. Maar dat zal voor een Rotterdammer ook gelden.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 06:32:07 #162
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_157218182
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 06:30 schreef Jaroon het volgende:

Amsterdam heeft iets.
Ouwe zooi en kleine huizen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_157218186
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 06:32 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ouwe zooi en kleine huizen.
Nee. Dat ook. Maar de gekkigheid. Ik heb in het buitenland werkelijk verlangt naar Amsterdam. Bijvoorbeeld winter.
pi_157218191
En kijk eens naar Lebbis. Mooier Amsterdams krijg je het volgens mij niet.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 06:51:54 #165
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_157218212
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 23:11 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wereldstad :') :') :') :')
Amsterdam staat qua inwoners niet eens in de top 400 steden in de wereld.
Gemeentegrenzen zeggen dan ook helemaal niets. Amsterdam mag je internationaal rustig als 1,5 miljoen tellen. Nog niet veel, maar qua voorzieningen en bedrijvigheid scoort het wel degelijk hoog. Of dacht je daadwerkelijk dat steden als adelaide, winnipeg, kathmandu en harrare daadwerkelijk meer voorstellen omdat ze meer inwoners in de gemeente hebben? (Ohnee, wacht gemeente adelaide heeft er ook maar een paar duizend, maar daar is men zo reëel niet te stoppen met tellen bij de gemeentegrens ;) )
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_157218222
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 06:51 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Gemeentegrenzen zeggen dan ook helemaal niets. Amsterdam mag je internationaal rustig als 1,5 miljoen tellen. Nog niet veel, maar qua voorzieningen en bedrijvigheid scoort het wel degelijk hoog. Of dacht je daadwerkelijk dat steden als adelaide, winnipeg, kathmandu en harrare daadwerkelijk meer voorstellen omdat ze meer inwoners in de gemeente hebben? (Ohnee, wacht gemeente adelaide heeft er ook maar een paar duizend, maar daar is men zo reëel niet te stoppen met tellen bij de gemeentegrens ;) )
Amsterdam is gewoon klein. Vergelijk het met bijv. Bangkok.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 07:22:35 #167
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_157218249
Als je het over global cities wilt hebben, beschouw je de Randstad natuurlijk als één geheel.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_157218271
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 07:22 schreef Ringo het volgende:
Als je het over global cities wilt hebben, beschouw je de Randstad natuurlijk als één geheel.
Niet echt.
pi_157221944
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 22:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Welke voordelen en voor welke prijs?
Het feit dat je in een klap Amsterdam Noord een stuk aantrekkelijker maakt als vestigingsklimaat (zowel wonen als werken). Het feit dat je daardoor Noord ook verder kan ontwikkelen naar een volwassen stadsdeel. En tot slot dat het metrogedeelte op noord als aantakking kan fungeren voor de toekomstige metrolijn die van sloterdijk via ndsm naar noord gaat.

Maw, Amsterdam meer en beter laten groeien, zodat je niet alleen buitenwijken krijgt waar je slecht ontsloten zit maar daadwerkelijk wijken creërt die onderdeel van het geheel zijn.

Daarbij, als Amsterdam (en Schiphol) groeien profiteert de directe en indirecte omgeving daar van. Lijkt me toch wel iets wat de kosten min of meer verantwoord. Niet alles uiteraard aangezien ze dik over budget zitten.
pi_157222383
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 13:47 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Het feit dat je in een klap Amsterdam Noord een stuk aantrekkelijker maakt als vestigingsklimaat (zowel wonen als werken). Het feit dat je daardoor Noord ook verder kan ontwikkelen naar een volwassen stadsdeel. En tot slot dat het metrogedeelte op noord als aantakking kan fungeren voor de toekomstige metrolijn die van sloterdijk via ndsm naar noord gaat.

Maw, Amsterdam meer en beter laten groeien, zodat je niet alleen buitenwijken krijgt waar je slecht ontsloten zit maar daadwerkelijk wijken creërt die onderdeel van het geheel zijn.

Daarbij, als Amsterdam (en Schiphol) groeien profiteert de directe en indirecte omgeving daar van. Lijkt me toch wel iets wat de kosten min of meer verantwoord. Niet alles uiteraard aangezien ze dik over budget zitten.
Het gaat over het fout inschatten van een groot project.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:30:44 #171
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_157226020
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 07:00 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Amsterdam is gewoon klein. Vergelijk het met bijv. Bangkok.
Ja en vergeleken met Teheran waar ik nu ben is het al helemaal klein. Ik ben echter blij dat dat niet voor ons allemaal de maatstaf is om al dan niet te investeren in een robuust ov netwerk. Want zowel in Bangkok als in Teheran in jezelf verplaatsen dramatisch. Vergeleken met Oslo is Amsterdam weer groot, maar gelukkig voor de noren is dat voor hen geen reden om geen metro te bouwen.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_157226192
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 17:30 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Ja en vergeleken met Teheran waar ik nu ben is het al helemaal klein. Ik ben echter blij dat dat niet voor ons allemaal de maatstaf is om al dan niet te investeren in een robuust ov netwerk. Want zowel in Bangkok als in Teheran in jezelf verplaatsen dramatisch. Vergeleken met Oslo is Amsterdam weer groot, maar gelukkig voor de noren is dat voor hen geen reden om geen metro te bouwen.
Ik zou er niet kunnen wonen. Mensen begrijpen niet wat grote steden zijn. En jij kan daar iets voelen dat ik niet heb.
pi_157226669
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 00:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoezo zouden inwoners uit Zuidoost proviteren van de NZ Lijn? Ze hebben al directe verbinding naar centraal, en als je naar de buurt van de leidseplein wilt nam neem je gewoon 7 of 10 vanaf Weesperplein. Reizen naar Zuid duurt wat dat betreft langer.
pi_157226918
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 17:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hoezo zouden inwoners uit Zuidoost proviteren van de NZ Lijn? Ze hebben al directe verbinding naar centraal, en als je naar de buurt van de leidseplein wilt nam neem je gewoon 7 of 10 vanaf Weesperplein. Reizen naar Zuid duurt wat dat betreft langer.
Heeft dat niet te maken met de ontwikkeling van het zakendistrict Zuidas die loopt tot 2035. Men voorspelt nu al dat Amsterdam Zuid het drukste station zal worden na Amsterdam Centraal. Daar spelen ze dan al op in door onder andere deze metrolijn te bouwen.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 18:18:13 #175
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_157227004
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 17:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hoezo zouden inwoners uit Zuidoost proviteren van de NZ Lijn?
Dat staat er toch ook niet?Igen heeft het over de Oostlijn. En die gaat wel naar Zuidoost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')