abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:24:22 #1
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_156542996
Leuke casus.

Kind van 10 jaar rijdt op een kinderfietsje (tot 3 jaar ongeveer) van een buurjongentje.
Kind valt midden op de weg, gaat huilend naar huis om schaafwonden te laten behandelen.
Fietsje laat hij liggen midden op de weg na een bocht op een onoverzichtelijk punt.

Later komt een auto aangereden die met geringe snelheid de bocht om komt (30km-zone, bocht en kennis van de gevaarlijke situatie). Fietsje is niet zichtbaar vanuit de auto (en ja, als daar een kind had gelegen was deze waarschijnlijk ook niet zichtbaar geweest).

Fietsje komt met tandwiel aan de trapperkant onder de voorbumper klem te zitten tussen de bumper en een beschermstrip(?) en wordt ca. 20 meter meegesleept omdat vanuit de auto niet te voelen of te horen was dat er iets klem zat. Er zijn twee schroeven waarmee de beschermstrip aan de bumper zit, uit de bumper getrokken

Fietsje is na ca. 15 minuten m.b.v. een krik verwijderd onder de auto.

Tussen het vallen van het kind en het verwijderen van het fietsje heeft minimaal 15 minuten gezeten. 5 Minuten na het verwijderen komt het kind met de moeder langs op weg naar school en kijkt het kind waar het fietsje is gebleven.

Wie is nu verantwoordelijk voor welke schade?
Ik heb altijd geleerd dat je bij niet levensbedreigende verwondingen altijd het risico op verdere ongelukken zoveel mogelijk moet verkleinen. De moeder had dus met het kind het fietsje weg moeten halen en toen pas zijn schaafwonden moeten verzorgen. Door het laten liggen van het fietsje is er imo een onnodig gevaarlijke situatie gecreeerd.

Mij lijkt dat in deze situatie het makkelijkst de AVP aangesproken kan worden, klopt dit?
pi_156543076
jij bent als bestuurder verantwoordlijke voor jouw acties, plus ben je als bestuurder verplicht jouw snelheid aan te passen aan de situatie.
top dat je er met 30 mag rijden maar als het niet kan moet je snelheid verminderen om zo gevaarlijke situaties te voorkomen.
pi_156543089
Als je het fietsje niet kon zien, reed je te hard voor die situatie.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:31:36 #4
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_156543104
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:29 schreef kovenant het volgende:
jij bent als bestuurder verantwoordlijke voor jouw acties, plus ben je als bestuurder verplicht jouw snelheid aan te passen aan de situatie.
top dat je er met 30 mag rijden maar als het niet kan moet je snelheid verminderen om zo gevaarlijke situaties te voorkomen.
Moraalridder gepot! :')

Ik vraag mij seriues af hoe het met die bestuurder is die dat fietsje onder z'n auto vond :{ WTF moet hij gedacht hebben...
pi_156543136
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:31 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Moraalridder gepot! :')

je maakt een grapje zeker?
dus jij rijdt overal altijd de maximale snelheid of liever +5 km/uur want als je word gepakt zit je net onder de boete grens.

hier in het dorp is het max 30, sommige straten zijn onoverzichtelijk / gevaarlijke bochten dan verlaag je je snelheid zodat het gevaar (gedeeltelijk) word weggenomen.
niks moraalridder, gewoon normaal auto rijden.
pi_156543137
Ik snap niet zo goed hoe je niet kan voelen dat er iets vast zit onder je auto.. En nog even los daarvan. Dat moet je gehoord hebben.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:35:25 #7
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_156543146
hoe kun je een fiets onder je auto niet opmerken?

Misschien de radio eens wat zachter zetten en op je omgeving letten ipv lekker achter het stuur zitten facebooken
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:35:55 #8
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_156543148
Dat fietsje heeft daar niets te zoeken, dus zijn de ouders van dat kind aansprakelijk voor enige schade.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:38:29 #9
142400 RedFever007
pi_156543189
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:35 schreef fathank het volgende:
hoe kun je een fiets onder je auto niet opmerken?

Misschien de radio eens wat zachter zetten en op je omgeving letten ipv lekker achter het stuur zitten facebooken
Goh wat een aannames weer :') :')
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:41:03 #10
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_156543223
Ik gok zomaar dat het wel te voelen/horen was.

Als je het echt niet merkt dan rijd je wel verder dan twintig meter lijkt me.

Verder geen flauw idee wie de schuldige is. Ik heb de neiging OP gelijk te geven.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:41:32 #11
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_156543234
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:38 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Goh wat een aannames weer :') :')
1: Hoe kun je een fiets op de weg niet zien liggen? Heeft je auto zo'n grote dode hoek?
2: Hoe kun je een fiets raken maar dat niet merken?
3: Hoe kun je een fiets meeslepen en dat niet merken?

Dan zit je gewoon te slapen achter het stuur.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_156543247
Als er een boomtak zou hebben gelegen die af was gebroken door een storm, is de boom dan ook schuldig?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:43:11 #13
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_156543260
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:42 schreef spijkerbroek het volgende:
Als er een boomtak zou hebben gelegen die af was gebroken door een storm, is de boom dan ook schuldig?
:')
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:44:21 #14
142400 RedFever007
pi_156543272
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:42 schreef spijkerbroek het volgende:
Nee Piet Paulusma want die had de storm aangekondigd in Hart van Nederland
pi_156543297
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:43 schreef Jovatov het volgende:

[..]

:')
Exactly. Niet schuld van het kind noch van de moeder.
Automobilist heeft te hard gereden en/of niet opgelet, want hij zag het fietsje niet.
pi_156543400
Sorry TS, maar overal waar ik rijd zie ik waar ik overheen rijd. (meestal een weg zonder obstakels). Het kan wel eens voorkomen dat je een klein onderwerp laat ziet, waardoor je er toch overheen rijdt. Ik kan me voorstellen dat als het fietsje net even ongelukkig ligt na een bocht, je dit pas op het laatste moment ziet en er overheen rijdt. Ik kan me echter niet voorstellen dat je het fietsje helemaal niet ziet, en dat je ook niet door hebt dat je het fietsje meesleurt.
Dan moet je echt als een idioot lopen rijden met muziek hard aan en niet op lopen letten.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:53:40 #17
179075 hugecooll
pi_156543415
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:45 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Exactly. Niet schuld van het kind noch van de moeder.
Automobilist heeft te hard gereden en/of niet opgelet, want hij zag het fietsje niet.
Uhu, want zo gaat dat. Gewoon je spullen op straat leggen en dan wachten tot iemand eroverheen rijdt zodat je je troep kunt omzetten in geld.
pi_156543426
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:53 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Uhu, want zo gaat dat. Gewoon je spullen op straat leggen en dan wachten tot iemand eroverheen rijdt zodat je je troep kunt omzetten in geld.
Zo heb ik mijn oude labrador om kunnen ruilen voor een nieuwe pup O+
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_156543429
Als vanuit de auto niet te voelen of te horen was dat het fietsje onder de auto vast zat, waarom is de automobilist dan toch na 20 meter gestopt en buiten de auto gaan kijken?
pi_156543448
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:53 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat de moeder/kind expres dat fietsje daar neer hebben gelegd om er een slaatje uit te slaan?
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:58:20 #21
179075 hugecooll
pi_156543496
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:55 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat de moeder/kind expres dat fietsje daar neer hebben gelegd om er een slaatje uit te slaan?
Jij zegt dat het de schuld van de automobilist is. Ik geef door middel van een voorbeeld aan wat voor soort praktijken je zou (kunnen) krijgen als dat zo zou zijn.
pi_156543519
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:58 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Jij zegt dat het de schuld van de automobilist is. Ik geef door middel van een voorbeeld aan wat voor soort praktijken je zou (kunnen) krijgen als dat zo zou zijn.
Nee, ik zeg dat het de schuld van de moeder/het kind is dat dat fietsje daar ligt. Het is de schuld van de automobilist dat hij er overheen is gereden.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:59:37 #23
142400 RedFever007
pi_156543526
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:54 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Zo heb ik mijn oude labrador om kunnen ruilen voor een nieuwe pup O+
_O- :D
pi_156543533
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:58 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ok.
Maar het blijft de schuld van de automobilist. Zoals altijd wanneer deze tegen een stilstaand object aanrijdt.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 10:01:12 #25
179075 hugecooll
pi_156543553
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:59 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nee, ik zeg dat het de schuld van de moeder/het kind is dat dat fietsje daar ligt. Het is de schuld van de automobilist dat hij er overheen is gereden.
Foute woordkeuze, my bad
Jij impliceerde dat de automobilist aansprakelijk is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')