abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156522941
quote:
7s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:14 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ah okay, dus ze zijn hier geboren of in een van de voormalige koloniën, hebben een Nederlands paspoort, maar zullen altijd tweederangs blijven zonder inspraak.
Helder.
Waar heb ik het over tweederangs burgers?

Ik heb het erover dat je respect moet hebben voor de tradities van je nieuwe thuisland. Nederlanders moeten ook niet naar andere landen gaan en daar van alles eisen.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 15:16:44 #127
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156522963
Je nieuwe thuisland, waar je zelf wel bent geboren. Nee, het wordt alsmaar logischer.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_156522973
En nogmaals. Het is niet zo dat het "afschaffen van zwarte Piet" iets is wat de meerderheid van allochtone bevolking steunt o.i.d. Het is een kleine radicale groep die dat wil, dus ik vind het überhaupt bizar dat deze groep zoveel inspraak krijgt.
pi_156522981
quote:
14s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:16 schreef Copycat het volgende:
Je nieuwe thuisland, waar je zelf wel bent geboren. Nee, het wordt alsmaar logischer.
Je snapt prima wat ik bedoel.
pi_156522998
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:17 schreef studentje7 het volgende:
En nogmaals. Het is niet zo dat het "afschaffen van zwarte Piet" iets is wat de meerderheid van allochtone bevolking steunt o.i.d. Het is een kleine radicale groep die dat wil, dus ik vind het überhaupt bizar dat deze groep zoveel inspraak krijgt.
Blijkbaar hebben ze wel een snaar geraakt dus ergens, als iedereen het belachelijk had gevonden was er immers niks mee gebeurd.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 15:18:36 #131
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156523003
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:17 schreef studentje7 het volgende:

Je snapt prima wat ik bedoel.
Nee. Je verwoordt het namelijk nogal ruk en tegenstrijdig.
pi_156523031
quote:
7s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:18 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Blijkbaar hebben ze wel een snaar geraakt dus ergens, als iedereen het belachelijk had gevonden was er immers niks mee gebeurd.
Iedereen die ik ken vind het belachelijk. Last time I checked was maar 8% van de Nederlanders voor het afschaffen van de zwarte Piet.

Mijn Hindoestaanse, Indonesische en Antiliaanse vrienden/kennissen snappen ook niks van die "discussie" ( lees gezeik van een kleine radicale groep).
pi_156523066
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:18 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee. Je verwoordt het namelijk nogal ruk en tegenstrijdig.
Ok voorbeeldje.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Quinsy_Gario

Deze meneer is geboren op Curacao. Hij is dus geen autochtone Nederlander en de Nederlandse cultuur is dus niet van oorsprong de zijne.

Waarom vindt hij dat hij hierheen mag komen om vervolgens de cultuur dat niet van hem is te gaan veranderen?

Als Nederlandse cultuur hem niet bevalt stel ik voor dat hij een ticket boekt en gaat naar zijn geboorteland waar hij wel comfortabel kan leven.
pi_156523098
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:22 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Ok voorbeeldje.

Deze meneer is geboren op Curacao. Hij is dus geen autochtone Nederlander en de Nederlandse cultuur is dus niet van oorsprong de zijne.

Waarom vindt hij dat hij hierheen mag komen om vervolgens de cultuur dat niet van hem is te gaan veranderen?
Ik kan me vergissen, maar volgens mij was Curaçao op het moment dat hij daar geboren was onderdeel van het Koninkrijk der Nederlanden. Dat maakt hem een Nederlander. Daarom heeft hij ook de Nederlandse nationaliteit, zoals je kunt zien op zijn wikipedia-pagina.
pi_156523127
quote:
7s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:23 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik kan me vergissen, maar volgens mij was Curaçao op het moment dat hij daar geboren was onderdeel van het Koninkrijk der Nederlanden. Dat maakt hem een Nederlander. Daarom heeft hij ook de Nederlandse nationaliteit, zoals je kunt zien op zijn wikipedia-pagina.
Ik kan me vergissen maar er is een verschil tussen het inwoner zijn van het Koninkrijk der Nederlander en etnisch/cultureel Nederlands of Antiliaans zijn.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 15:25:57 #136
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_156523136
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld. Altijd de 'ies discriminazie' kaart spelen :')

Als ik een keer word aangesproken/aangehouden door een agent begin ik ook tegen die agent te mekkeren dat hij dat alleen maar doet omdat ik een kaaskop ben. En ik ga Editie NL ofzo inschakelen als ik afgewezen word voor een sollicitatie.
ZP tegenstanders drinken nog niet betaalde blikjes leeg in de winkel?

En wanneer is de media ingeschakeld bij een normale afwijzing op een sollicitatie?
Krekker is de bom!
pi_156523193
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:20 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Iedereen die ik ken vind het belachelijk. Last time I checked was maar 8% van de Nederlanders voor het afschaffen van de zwarte Piet.

Mijn Hindoestaanse, Indonesische en Antiliaanse vrienden/kennissen snappen ook niks van die "discussie" ( lees gezeik van een kleine radicale groep).
Het moet je eigenlijk niet verbazen. Nederlanders houden van drama.
Er is altijd wel iets te verzinnen om te zeiken. Ik denk echt dat de hardste roepers tegen zp de meest racistische is. Immers, als je niet racistisch bent zou het niet eens in je opkomen dat zp dat zou zijn. Ik heb daar in elk geval nooit een verband gelegd. Voor mij is het gewoon een Nederlandse traditionele feest.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2015 15:29:57 ]
pi_156523202
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:25 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Ik kan me vergissen maar er is een verschil tussen het inwoner zijn van het Koninkrijk der Nederlander en etnisch/cultureel Nederlands of Antiliaans zijn.
Als je daarmee wilt zeggen dat we ook Limburgers kunnen scharen onder de niet-autochtone groepen heb je wellicht gelijk. Feit blijft dat Quincy een Nederlander is, die in een Nederlandse provincie (of gewest) geboren is en hierheen is gekomen. Maar blijkbaar mag je als Nederlander die toevallig niet in het goede deel van Nederland geboren is ook al geen kritiek meer hebben op Nederland.
Je bent ergens geboren, en daar blijf je maar, en als je toch weg wilt heb je je bek maar te houden ;( !!!! Leuke opvatting verder, maar ik kan het er niet mee eens zijn.
pi_156523253
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:22 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Ok voorbeeldje.

Iemand kan volgens het CBS of de volksmond niet autochtoon zijn en dat de Nederlandse cultuur ook de zijne is.

quote:
Als kind kwam hij hier en beschouwt de Nederlandse cultuur als de zijne.
Maar iedere burger in Nederland heeft het recht op vrije meningsuiting . Die heeft ook het recht een clubje te stichten met een bepaald ideaal .
Nogal discriminerend om mensen die rechten te ontzeggen, vanwege een afkomst.

quote:
Als Nederlandse cultuur hem niet bevalt stel ik voor dat hij een ticket boekt en gaat naar zijn geboorteland waar hij wel comfortabel kan leven.
Bevalt Nederland dan niet voor hem ? Kennelijk wel
  donderdag 1 oktober 2015 @ 15:32:51 #140
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156523273
Geweldig! Ga maar terug naar je eigen land, Nederlander met een kleurtje!
pi_156523314
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:29 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Het moet je eigenlijk niet verbazen. Nederlanders houden van drama.
Er is altijd wel iets te verzinnen om te zeiken. Ik denk echt dat de hardste roepers tegen zp de meest racistische is.
Als dat waar is..... dan is het ook waar dat een bepaalde groep van die hardste roepers pro zp de meest racistische zijn .
In ieder geval tonen deze hardste roepers zich agressief en discriminerend
pi_156523324
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:32 schreef Copycat het volgende:
Wie zegt dat :o :(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_156523352
quote:
Hoezo je bent naar Sexbierum verhuist en je vindt dat de fietspaden hier beter onderhouden kunnen worden? Dan flikker je toch weer lekker op naar Appelscha :( .
  donderdag 1 oktober 2015 @ 15:36:42 #144
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156523367
quote:
99s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:35 schreef bijdehand het volgende:

Wie zegt dat :o :(
Ons studentje.
pi_156523384
quote:
17s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:36 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ons studentje.
Jammer, ik lees er vast overheen.
quote:
8s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:36 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hoezo je bent naar Sexbierum verhuist en je vindt dat de fietspaden hier beter onderhouden kunnen worden? Dan flikker je toch weer lekker op naar Appelscha :( .
Uitstekende vergelijking!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 1 oktober 2015 @ 15:39:24 #146
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156523436
quote:
99s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:37 schreef bijdehand het volgende:

Jammer, ik lees er vast overheen.
Over een Nederlander met een kleurtje.
pi_156523473
quote:
17s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:39 schreef Copycat het volgende:

[..]

Over een Nederlander met een kleurtje.
O, dat ja. Ik las jouw post verkeerd. Namelijk dat alle Nederlanders met een kleurtje weg moesten. :)
  donderdag 1 oktober 2015 @ 15:41:54 #148
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156523496
quote:
99s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:40 schreef bijdehand het volgende:

O, dat ja. Ik las jouw post verkeerd. Namelijk dat alle Nederlanders met een kleurtje weg moesten. :)
Neenee, alleen zij die tegen deze Piet zijn en hun bek daarover opentrekken.
pi_156523499
quote:
Waar zeg ik dat nou weer?

Kijk en dat laat weer eens zien hoe wereldvreemd tegenstanders van de zwarte Piet zijn.

Dus omdat ik vind dat men de Nederlanse cultuur niet moet aanpassen voor een hele kleine groep mensen ben ik tegen mensen met een kleurtje? WTF
pi_156523503
Het blijft vreemd. Dat zelf zo zeuren over kleur terwijl het de meeste mensen niet uitmaakt. In bepaalde landen met zwarte mensen viert men het zelf zonder probleem. Alleen hier kan het een probleem worden. Dat je gaat wonen tussen witte mensen en ineens je 'verleden' voelt als slaaf. Hoe lang mag ik anto Duits zijn omdat mijn vader in een kamp heeft gezeten? Als niet Joods trouwens. Erken als zwarte mens ook gewoon de rol van stammen in Afrika die handelden in slaven. Het gaat over niets.Het brengt jonge zwarte en gekleurde mensen zelfs in de war.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')