bij elke intochtquote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:47 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Gewoon een demonstratieverbod invoeren voor die datum binnen een straal van 10 KM
Nou ja, je kan je natuurlijk afvragen wie het feest verpest.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:45 schreef WhateverWhatever het volgende:
Mensen die een kinderfeest willen verpesten zijn pas kinderachtig.
Links tuigquote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:54 schreef Stranger het volgende:
[..]
Nou ja, je kan je natuurlijk afvragen wie het feest verpest.
Ik denk dat ouders die krampachtig vast willen houden aan een verouderd stereotype en hierdoor een groep mensen (en kinderen) buitensluit het even hard verpest als mensen die denken te moeten demonstreren voor een inclusiever feest.quote:
Tja, het is helaas altijd actie reactie, als er iemand begint...quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:58 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ik denk dat ouders die krampachtig vast willen houden aan een verouderd stereotype en hierdoor een groep mensen (en kinderen) buitensluit het even hard verpest als mensen die denken te moeten demonstreren voor een inclusiever feest.
Kinderen en mensen die intussen wel zat zijn van de discussie(het overgrote deel) zijn hier de dupe van.
Er wordt niemand buitengesloten. Iedereen mag meedoen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:58 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ik denk dat ouders die krampachtig vast willen houden aan een verouderd stereotype en hierdoor een groep mensen (en kinderen) buitensluit het even hard verpest als mensen die denken te moeten demonstreren voor een inclusiever feest.
Kinderen en mensen die intussen wel zat zijn van de discussie(het overgrote deel) zijn hier de dupe van.
Quincy is gewoon een Nederlander he. Verder is het, mijns inziens, net zo ongekend arrogant om te zeggen "je mag hier wel wonen, maar alleen als je alles aan jezelf verandert en níks aan ons probeert te veranderen!".quote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:12 schreef studentje7 het volgende:
Ik vind het echt ongekend arrogant dat er mensen zijn die menen hier heen te mogen komen om vervolgens alles aan dit land te gaan veranderen. Wees blij dat je hier mag zijn en accepteer de gebruiken en probeer zo goed mogelijk te integreren in plaats van te zeuren om racisme waar dat er niet is.
whatever quinsquote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:41 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Quincy is gewoon een Nederlander he. Verder is het, mijns inziens, net zo ongekend arrogant om te zeggen "je mag hier wel wonen, maar alleen als je alles aan jezelf verandert en níks aan ons probeert te veranderen!".
Maar goed, zoals iemand in deze reeks eerder al opmerkte, het lijkt wel alsof veel mensen Zwarte Piet aangrijpen om maar zoveel mogelijk kritiek te hebben op iedere immigrant die ook maar in de verste verte kritiek heeft op 'onze cultuur'.
Wat moet iemand dan veranderen? Ik ben ook hier naartoe geemigreerd... ik heb niks aan mezelf moeten veranderen hoor. Niemand vraagt toch van Quincy dat die iets anders moet doen? Het enige wat men zegt is: wij willen het op onze manier blijven doen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:41 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Quincy is gewoon een Nederlander he. Verder is het, mijns inziens, net zo ongekend arrogant om te zeggen "je mag hier wel wonen, maar alleen als je alles aan jezelf verandert en níks aan ons probeert te veranderen!".
Maar goed, zoals iemand in deze reeks eerder al opmerkte, het lijkt wel alsof veel mensen Zwarte Piet aangrijpen om maar zoveel mogelijk kritiek te hebben op iedere immigrant die ook maar in de verste verte kritiek heeft op 'onze cultuur'.
Nou, je moet integreren, dus dat vereist bepaalde aanpassingen aan de cultuur. Anders integreer je namelijk niet. Dan verander je dus ook jezelf in een bepaalde mate.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:04 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Wat moet iemand dan veranderen? Ik ben ook hier naartoe geemigreerd... ik heb niks aan mezelf moeten veranderen hoor. En ja ik vind niet dat Nederlanders voor mij moeten veranderen, als het me niet bevalt kan ik toch weg? Ik vind niet dat iemand die hier komt wonen kritiek mag hebben op de Nederlandse cultuur.
En wat als diegene, net als jij en ik, hier is geboren?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:04 schreef studentje7 het volgende:
En ja ik vind niet dat Nederlanders voor mij moeten veranderen, als het me niet bevalt kan ik toch weg? Ik vind niet dat iemand die hier komt wonen kritiek mag hebben op de Nederlandse cultuur.
Kritiek hebben is één iets. Dingen gaan willen veranderen is iets anders.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:06 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nou, je moet integreren, dus dat vereist bepaalde aanpassingen aan de cultuur. Anders integreer je namelijk niet. Dan verander je dus ook jezelf in een bepaalde mate.
Verder mag je best kritiek hebben, waarom niet? Nederlanders hebben ook kritiek op de eigen samenleving en cultuur (waarop eigenlijk niet?), waarom zou iemand die hier niet geboren is dan geen kritiek mogen leveren?
Ben je al verkracht en beroofd Cc?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:07 schreef Copycat het volgende:
[..]
En wat als diegene, net als jij en ik, hier is geboren?
Ik ben niet hier geboren en ik vind niet dat mensen die van een andere achtergrond komen de Nederlandse cultuur moeten/mogen gaan veranderen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:07 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat bestaat niet, want alleen negers en geïndoctrineerde linkschmenschen willen ooit iets veranderen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:07 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik oen negers die het willen aanpassen en die toch hier zijn geboren. Ook ken ik negers die elders zijn geboren en het niet willen aanpassen. Het blijft moeilijk, dat generaliseren.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:09 schreef Ludachrist het volgende:
Dat bestaat niet, want alleen negers en geïndoctrineerde linkschmenschen willen ooit iets veranderen.
Ik studeer op een multiculturele onderwijsinstelling en ik ken serieus geen één gekleurd persoon die de zwarte piet weg wil hebben. Mensen lachen er gewoon om.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:09 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat bestaat niet, want alleen negers en geïndoctrineerde linkschmenschen willen ooit iets veranderen.
Andere achtergrond? Wat bedoel je daarmee?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:09 schreef studentje7 het volgende:
Ik ben niet hier geboren en ik vind niet dat mensen die van een andere achtergrond komen de Nederlandse cultuur moeten/mogen gaan veranderen.
ALLES!!!quote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:11 schreef studentje7 het volgende:
Ik studeer op een multiculturele onderwijsinstelling en ik ken serieus geen één gekleurd persoon die de zwarte piet weg wil hebben. Mensen lachen er gewoon om.
Ik vind niet dat we door een kleine groep binnen de zwarte gemeenschap alles maar aan moeten passen.
Alles != de kleur verf op het gezicht van de hulp.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:11 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Ik studeer op een multiculturele onderwijsinstelling en ik ken serieus geen één gekleurd persoon die de zwarte piet weg wil hebben. Mensen lachen er gewoon om.
Ik vind niet dat we door een kleine groep binnen de zwarte gemeenschap alles maar aan moeten passen.
Die niet van oorsprong Nederlands zijn, net zoals ik. (Nederlands passpoort maar niet Nederlandse ouders/herkomst)quote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:11 schreef Copycat het volgende:
[..]
Andere achtergrond? Wat bedoel je daarmee?
Ook niet een feestdag.. Waarom moet er voor een kleine groep mensen, dat de zwarte gemeenschap niet representeert iets worden aangepast?quote:
Ja ik vind dit een principelwestie.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:11 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Alles != de kleur verf op het gezicht van de hulp.
Ah okay, dus ze zijn hier geboren of in een van de voormalige koloniën, hebben een Nederlands paspoort, maar zullen altijd tweederangs blijven zonder inspraak.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:12 schreef studentje7 het volgende:
Die niet van oorsprong Nederlands zijn, net zoals ik. (Nederlands passpoort maar niet Nederlandse ouders/herkomst)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |