abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 oktober 2015 @ 21:13:25 #126
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156532204
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 21:05 schreef Igen het volgende:

[..]

Ah op die manier. De VN zeggen dat ze geen reden hebben om voor 2016 een verandering t.o.v. 2015 aan te nemen. En dus nemen ze voor 2016 hetzelfde getal als voor 2015. Waarschijnlijk worden het dus idd meer in 2016 dan de VN nu zegt te denken.
Iedereen in het M.O. die niet naar West-Europa komt, is gek. Het is hier een loterij zonder nieten: altijd prijs.

De reis hierheen is niet altijd even comfortabel, maar daarna wacht een levenslange verzorging - alles gratis en voor niets.
pi_156532217
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 20:58 schreef Confetti het volgende:
In de wintermaanden neemt de toestroom normaal gesproken af maar dat geldt vooral voor de Middellandse zee route. De balkan route is in 99,9% van de gevallen veilig(ondanks de media hype als er iemand verdrinkt) dus die toestroom gaat onverminderd door.

Gelukkig maar. Hoe sneller de boel hier in elkaar klapt hoe sneller we weer kunnen opbouwen.
juist, gaat snel nu.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 21:17:41 #128
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156532376
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 20:58 schreef Confetti het volgende:
In de wintermaanden neemt de toestroom normaal gesproken af maar dat geldt vooral voor de Middellandse zee route. De balkan route is in 99,9% van de gevallen veilig(ondanks de media hype als er iemand verdrinkt) dus die toestroom gaat onverminderd door.

Gelukkig maar. Hoe sneller de boel hier in elkaar klapt hoe sneller we weer kunnen opbouwen.
De asielzoekers die de winterkoude trotseren en toch hierheen komen, zijn de echte doorzetters. Zij dienen voorrang te krijgen op de gewone asielzoekers. Daarnaast dienen alle asielzoekers sowieso voorrang te krijgen op de gewone Nederlanders bij het toewijzen van woningen en uitkeringen.

In Duitsland is men daar al mee begonnen: een gewone Duitse vrouw moet voor de winter opsodemieteren uit de huurwoning waar ze al 23 jaar in woont. Want: er moeten vluchtelingen in.

De vrouw overweegt nu asiel aan te vragen in Nederland, heb ik iemand horen zien denken.
pi_156532976
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 19:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Onzin. Wat ik hier schrijf, verzin ik niet. Ik lees het gewoon in de Volkskrant, De Trouw of de NRC.

Eerder deze week deed ik dat éénmaal uit het hoofd, waarna de Fok-Gestapo mij terecht wees. Verder presenteer ik hier slechts feiten.

Soms breng ik daar ook verbanden in aan, die anderen niet signaleren.
Ik vermoed dat Toefjes familie van Koos is.

Of Koos incognito.

Zelfde oogkleppen op en de "het komt" / "is goed" retoriek.

Op den duur zo vermoeiend.

En verbazingwekkend.
pi_156534032
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 21:30 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Of Koos incognito.

En verbazingwekkend.
Nee hoor, als je goed oplet zul je merken dat ik alleen vraag naar feiten, omdat ik het prettig vind dat discussies gevoerd worden gebaseerd op feiten. Als je dat als een bedreiging ziet, is dat wellicht omdat je eigen standpunten wat wankel zijn?
  donderdag 1 oktober 2015 @ 22:03:28 #131
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156534124
quote:

[..]

Of Koos incognito.

En verbazingwekkend.
Helaas heeft niet iedereen het vermogen om grote verbanden te zien. Men kijkt vaak alleen naar de persoonlijke situatie en projecteert die dan op de hele wereld.

Mensen als Koos en Toefjes kennen dan bijvoorbeeld zelf drie Syriërs - en dat zijn toevallig hartstikke aardige mensen. Dat kan natuurlijk.

Maar dan wordt gauw de denkfout gemaakt dat 1 miljoen Syriërs in West-Europa óók allemaal hartstikke aardige, sympathieke, vredelievende en intelligente mensen zijn. En dat het dus geen enkel probleem is wanneer die allemaal hierheen komen.

Ze missen het vermogen om in te zien dat zoveel migranten in zo'n korte tijd tot een geweldige chaos en maatschappelijke problemen zal leiden. Ze zien dan hun eigen Syrische vrienden en denken dat het allemaal goed is.

Of ze hebben misschien een paar gematigde en vrijzinnige moslims in hun vrienden- of familiekring. Dus, denkt men dan, zijn álle moslims gematigd en vrijzinnig. En dus is het geen probleem als ze met miljoenen tegelijk komen. Ze begrijpen simpelweg niet dat er tussen die al die moslims ook een groot aantal fundamentalisten zitten of nog erger, oorlogscriminelen.

Het is erg lastig zulke mensen, de Toefjes en de Koosjes, met rationele argumenten te overtuigen, aangezien ze emotioneel helemaal vastzitten.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 22:03:52 #132
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156534140
quote:

[..]

Of Koos incognito.

En verbazingwekkend.
Het is ook nog prima joh. We moeten een flink aantal verder zijn wil het echt problematisch gaan worden. Onhoudbaar wordt het toch nooit.

En zo wordt het maar weer bevestigd ^ er is geen gematigde opvatting meer. Alles is of voor of tegen, al het andere is zwak en blind voor de waarheid. Als je daadwerkelijk verwacht ogen te openen ipv je gelijk te halen zit je hier verkeerd. Lekker selectief quoten helpt daar niet aan mee.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 22:03:59 #133
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156534147
Vluchtelingen weigeren woning omdat makelaar een vrouw is

Bron: http://nieuws.tpo.nl/2015(...)t-makelaar-vrouw-is/

Nu gaat Toefjes straks weer aantonen dat ik dit allemaal zelf verzin.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 22:11:29 #134
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156534444
Vluchtelingen weigeren opvangplek in Ardennen, niet luxe genoeg

Bron: http://nieuws.tpo.nl/2015(...)en-niet-luxe-genoeg/

Nog één, Toefjes!
  donderdag 1 oktober 2015 @ 22:12:04 #135
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156534464
Syriërs zijn vrees ik door de bank genomen ietwat primitief wanneer het aankomt op zaken als homo-acceptatie, gelijke rechten man en vrouw, geloofsafval, vrijheid van meningsuiting, alles wat ook maar iets met seks van doen heeft. Dat kan toch voor niemand als een verrassing komen.

En dan zal boefje wel komen met: 'heb je daar ook cijfers van?'
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 22:12:20 #136
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156534472
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:03 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Vluchtelingen weigeren woning omdat makelaar een vrouw is

Bron: http://nieuws.tpo.nl/2015(...)t-makelaar-vrouw-is/

Nu gaat Toefjes straks weer aantonen dat ik dit allemaal zelf verzin.

Wacht TPO is een van je onafhankelijke keurige bronnen? Oke.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
  donderdag 1 oktober 2015 @ 22:14:11 #137
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156534543
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:12 schreef VASND het volgende:

[..]

Wacht TPO is een van je onafhankelijke keurige bronnen? Oke.
Die Welt is vrij gerenommeerd.

http://www.welt.de/politi(...)cialmedia.socialflow....socialflow_twitter
  donderdag 1 oktober 2015 @ 22:15:00 #138
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156534573
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Vluchtelingen weigeren opvangplek in Ardennen, niet luxe genoeg

Bron: http://nieuws.tpo.nl/2015(...)en-niet-luxe-genoeg/

Nog één, Toefjes!
Wat is nu je doel hiermee? Niemand ontkent dat er idioten tussen lopen zonder realiteitsbesef. Het merendeel van de vluchtelingen gedragen zich prima.
Lees dat nog even goed voor weer je keyboard in te klimmen. Ik zeg vluchtelingen, niet migranten. Ja, die zitten er zat tussen.

-edit- ik kan niet voldoende Duits om te volgen of dat artikel op dezelfde Geenstijlesque manier geschreven is, maar het lijkt me niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door VASND op 01-10-2015 22:21:00 ]
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
pi_156534596
quote:
2s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:12 schreef Morendo het volgende:
Syriërs zijn vrees ik door de bank genomen ietwat primitief wanneer het aankomt op zaken als homo-acceptatie, gelijke rechten man en vrouw, geloofsafval, vrijheid van meningsuiting, alles wat ook maar iets met seks van doen heeft. Dat kan toch voor niemand als een verrassing komen.

De mensen in pakweg Staphorst of Urk zijn ook niet zo van de emancipatie. Maar die respecteren wel de wet, dus dat moet denk ik de maatstaf zijn.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 22:22:22 #140
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156534884
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:15 schreef Igen het volgende:

[..]

De mensen in pakweg Staphorst of Urk zijn ook niet zo van de emancipatie. Maar die respecteren wel de wet, dus dat moet denk ik de maatstaf zijn.
Zelfs de ergste veluwe-gristen is nog stukken verlichter dan de gemiddelde moslim denk ik. Ik heb gewoon geen zin om een hele nieuwe vloedgolf van aartsconservatieve, ultra-religieuze gekkies over me heen te krijgen. Ons asielstelsel functioneert absoluut niet wanneer we geen verregaande eisen kunnen stellen aan onze nieuwe inwoners.
pi_156534986
quote:
2s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:12 schreef Morendo het volgende:

Volgens mij is dat primitieve juist waar ze voor vluchten?
  donderdag 1 oktober 2015 @ 22:28:36 #142
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156535103
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:25 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Volgens mij is dat primitieve juist waar ze voor vluchten?
Heb jij daar ook cijfers van?

De meesten vluchten natuurlijk voor de barrel bombs van de Assad-regering in combinatie met de algehele misère en gebrekkige toekomstverwachtingen. En nee, daar heb ik geen cijfers van.
pi_156535136
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:28 schreef Morendo het volgende:

[..]

Heb jij daar ook cijfers van?

De meesten vluchten natuurlijk voor de barrel bombs van de Assad-regering in combinatie met de algehele misère en gebrekkige toekomstverwachtingen. En nee, daar heb ik geen cijfers van.
Nee, daarom ook het vraagteken, en niet gepresenteerd als feit.
pi_156535429
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:22 schreef Morendo het volgende:

[..]

Zelfs de ergste veluwe-gristen is nog stukken verlichter dan de gemiddelde moslim denk ik. Ik heb gewoon geen zin om een hele nieuwe vloedgolf van aartsconservatieve, ultra-religieuze gekkies over me heen te krijgen. Ons asielstelsel functioneert absoluut niet wanneer we geen verregaande eisen kunnen stellen aan onze nieuwe inwoners.
Ik denk dat je nu overdrijft. Niet elke moslim is gelijk een ultra-conservatieve gek. Die vechten juist aan de kant van IS, lijkt me.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 22:39:17 #145
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156535580
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik denk dat je nu overdrijft. Niet elke moslim is gelijk een ultra-conservatieve gek. Die vechten juist aan de kant van IS, lijkt me.
Dat zijn extremisten. Ik trek de grens al bij fundamentalisme. Je mag toch op zijn minst verwachten dat nieuwkomers een tikkeltje normale opvattingen hebben over man-vrouw verhoudingen, seksuele vrijheid, scheiding van religie en staat etc.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 22:42:18 #146
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156535717
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:15 schreef VASND het volgende:

[..]

Wat is nu je doel hiermee? Niemand ontkent dat er idioten tussen lopen zonder realiteitsbesef. Het merendeel van de vluchtelingen gedragen zich prima.
Lees dat nog even goed voor weer je keyboard in te klimmen. Ik zeg vluchtelingen, niet migranten. Ja, die zitten er zat tussen.

-edit- ik kan niet voldoende Duits om te volgen of dat artikel op dezelfde Geenstijlesque manier geschreven is, maar het lijkt me niet.
Even in de stijl van Toefjes: kun je dit met cijfers en bronnen onderbouwen?
pi_156535788
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:42 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Even in de stijl van Toefjes: kun je dit met cijfers en bronnen onderbouwen?
Wil je anders beweren dan?
  donderdag 1 oktober 2015 @ 22:49:53 #148
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156536069
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:43 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wil je anders beweren dan?
Nee. Maar dat het merendeel deugt, is onbelangrijk.

Stel dat 1% niet deugt (een onrealistisch laag percentage), dan hebben we het nog steeds over vele duizenden criminelen die nu de EU binnenkomen. Realistischer is uit te gaan van tienduizenden nieuwe criminelen in de EU, met zijn open grenzen.

Je hoeft geen waarzegger te zijn om te kunnen begrijpen waar dat toe zal leiden.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 23:09:55 #149
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_156536865
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_156537046
quote:
Wordt in dat filmpje ook laten zien hoe journalisten mishandeld worden door deze "vreedzame" demonstranten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')