Mooi, dan betalen we het gewoon uit algemene middelen. Gratis geld bestaat niet, behalve als je zielig bent.quote:Op woensdag 30 september 2015 20:50 schreef MisterCe het volgende:
AMSTERDAM -
De zorgkosten voor asielzoekers zullen eind dit jaar waarschijnlijk bijna verdubbelen tot 130 miljoen euro. Dat zei een woordvoerster van zorgverzekeraar Menzis woensdag na een bericht hierover van RTL Nieuws.
De zorg kostte vorig jaar 70 miljoen euro, dit jaar waarschijnlijk rond de 130 miljoen. Dat zegt Menzis, die de medische zorg voor alle asielzoekerscentra organiseert. De stijging van de zorgkosten is het gevolg van de enorme toestroom van vluchtelingen van de laatste tijd. De zorg voor asielzoekers staat los van de reguliere zorgverzekering. "Het heeft geen effect op de premie van de zorgverzekerden", aldus de woordvoerster.
Asielzoekers doen vaker een beroep op de gezondheidszorg dan een gemiddelde patiënt, meldt RTL Nieuws woensdagavond. In het asielzoekerscentrum in Overloon bezoekt tweederde van de vluchtelingen in een half jaar tijd minstens eenmaal de huisarts.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ekers_stijgen__.html
Ik vraag me af, waarom gaan ze niet naar een andere asielzoeker voor consult? Er zitten toch heel veel artsen onder de asielzoekers? Vreemde zaak.
quote:Op woensdag 30 september 2015 20:53 schreef Twiitch het volgende:
Laat de honderden Syrische dokter die overkomen maar voor ze zorgen!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja hoe is het eigenlijk met de grote boodschap, Telegraaf?quote:Er zijn veel meer asielzoekers naar Nederland gekomen dan vorig jaar. Uit onderzoek is gebleken dat deze nieuwe groep ongeveer net zo vaak en zoveel plast als de groep asielzoekers in 2014. Voorzichtige berekeningen lijken aan te geven dat de hoeveelheid uitgescheiden urine ruim zal verdubbelen in 2015. Naar de grote boodschap doen we nog onderzoek.
Even om de schaal van dit zeiknieuws aan te geven:quote:Op woensdag 30 september 2015 21:09 schreef Perox het volgende:
"Hoeveelheid urine van asielzoekers verdubbelt bijna"
Door de toegenomen stroom aan asielzoekers stijgt het aantal liters urine dat ze afscheiden enorm. Zo erg zelfs, dat er sprake is van een ruime verdubbeling.
Urine expert M. Ce licht toe:
[..]
Ja hoe is het eigenlijk met de grote boodschap, Telegraaf?![]()
Wat een zeiknieuws.
Asielzoekers doen vaker een beroep op de gezondheidszorg dan een gemiddelde patiënt, meldt RTL Nieuws woensdagavond.quote:Op woensdag 30 september 2015 21:09 schreef Perox het volgende:
"Hoeveelheid urine van asielzoekers verdubbelt bijna"
Door de toegenomen stroom aan asielzoekers stijgt het aantal liters urine dat ze afscheiden enorm. Zo erg zelfs, dat er sprake is van een ruime verdubbeling.
Urine expert M. Ce licht toe:
[..]
Ja hoe is het eigenlijk met de grote boodschap, Telegraaf?![]()
Wat een zeiknieuws.
Toch logisch: de pillen van thuis moeten in de herhaling en de voeten doen pijn van het lopen.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:09 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Asielzoekers doen vaker een beroep op de gezondheidszorg dan een gemiddelde patiënt, meldt RTL Nieuws woensdagavond.
Het is slechts een constatering....uiteraard is dit logisch te verklaren.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:15 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Toch logisch: de pillen van thuis moeten in de herhaling en de voeten doen pijn van het lopen.
Met aan "onszelf" bedoel je hopelijk ook aan uitgeprocedeerde asielzoekers, reeds toegelaten asielzoekers, reeds toegelaten gezinshereniging en mensen die onder de generaal pardonnen vallen?quote:Op woensdag 30 september 2015 21:36 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Even om de schaal van dit zeiknieuws aan te geven:
Dit jaar geven wij voor zorg aan onszelf 73 miljard uit, van elke 1000 euro die wij aan zorg (zowel voor asielzoekers als voor Nederlanders) uitgeven gaat er dus 998,22 naar zorg voor onszelf en 1,78 aan zorg voor asielzoekers.
Oh the shock! Mensen uit oorlogsgebieden hebben vaker een dokter nodig dan bankhangers in Nederland! Snel een nieuwsbericht van maken!quote:Op woensdag 30 september 2015 22:09 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Asielzoekers doen vaker een beroep op de gezondheidszorg dan een gemiddelde patiënt, meldt RTL Nieuws woensdagavond.
Ah zo. Ik krijg nu ineens een briljant idee. Als we de kosten voor medische mbt allochtonen ook onder een ander potje scharen dan lijkt het net alsof allochtonen geen medische kosten makenquote:Op woensdag 30 september 2015 22:23 schreef MevrouwPuff het volgende:
De illegalen vallen weer onder een ander potje
meer waarschijnlijk met zeeuwen of friezen, die wonen in een gebied zonder gecontracteerde ziekenhuiszorg in de regioquote:Op woensdag 30 september 2015 22:26 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Ah zo. Ik krijg nu ineens een briljant idee. Als we de kosten voor medische mbt allochtonen ook onder een ander potje scharen dan lijkt het net alsof allochtonen geen medische kosten maken
Eenmaal uit het azc komt de zorg ook weer uit een ander potje.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:26 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Ah zo. Ik krijg nu ineens een briljant idee. Als we de kosten voor medische mbt allochtonen ook onder een ander potje scharen dan lijkt het net alsof allochtonen geen medische kosten maken
Jij leeft duidelijk in de veronderstelling dat er geen economische vluchtelingen bestaan en dat iedere asielzoeker ook daadwerkelijk uit oorlogsgebied komt. Maar gelukkig ben je niet naïef.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:26 schreef Perox het volgende:
[..]
Oh the shock! Mensen uit oorlogsgebieden hebben vaker een dokter nodig dan bankhangers in Nederland! Snel een nieuwsbericht van maken!
Dat is niet helemaal waar; dat geldt juist voor 'Nederlanders'. Vaak zie je dat immigranten nog niet echt veel vertrouwen hebben in de gezondheidszorg en daarom juist minder snel op een huisarts afstappen.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:34 schreef MevrouwPuff het volgende:
Cultuur speelt natuurlijk ook mee. Veel buitenlanders gaan voor elk hoestje naar de huisarts en willen overal een kuurtje voor.
Welja. Weet je zeker dat het niet gewoon 85% is?quote:Op woensdag 30 september 2015 22:36 schreef Kanjer het volgende:
En reken maar dat ze minstens de helft van het echte bedrag er vanaf gelogen hebben.
Heb geen ervaring met azc, wel met nietwesterse allochtonen en illegalen. Wellicht heb je gelijk, ik ken de cijfers onvoldoende.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar; dat geldt juist voor 'Nederlanders'. Vaak zie je dat immigranten nog niet echt veel vertrouwen hebben in de gezondheidszorg en daarom juist minder snel op een huisarts afstappen.
Het zou zomaar kunnen, maar ik ben in een goeie bui vandaag dus zet ik laag in.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Welja. Weet je zeker dat het niet gewoon 85% is?
Ok, ik zet in op de optie dat ze 250% bij elkaar hebben gelogen.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:39 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Het zou zomaar kunnen, maar ik ben in een goeie bui vandaag dus zet ik laag in.
Allochtonen voelen zich veel minder gezond dan Nederlanders en gaan vaker naar de huisarts – ook als ze vinden dat ze een goede gezondheid hebben. Vaker dan autochtone Nederlanders krijgen zij een recept voorgeschreven. Dat zij echter minder medicatie gebruiken dan Nederlanders, en het niet prettig vinden dat een consult bij de huisarts meestal met een recept eindigt, verrast wellicht. Dit zijn enkele conclusies uit het proefschrift van Ellen Uiters op basis van gegevens uit de Tweede Nationale Studie van het NIVEL.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar; dat geldt juist voor 'Nederlanders'. Vaak zie je dat immigranten nog niet echt veel vertrouwen hebben in de gezondheidszorg en daarom juist minder snel op een huisarts afstappen.
Dat weet ik niet. Dat gedrag lijkt zich pas te ontwikkelen nadat zij onze landsgrenzen zijn gepasseerd.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:34 schreef MevrouwPuff het volgende:
Cultuur speelt natuurlijk ook mee. Veel buitenlanders gaan voor elk hoestje naar de huisarts en willen overal een kuurtje voor.
Jouw opties of schattingen doen totaal niet terzake.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ok, ik zet in op de optie dat ze 250% bij elkaar hebben gelogen.
mwah. Fransen willen ook altijd antibiotica hoorquote:Op woensdag 30 september 2015 22:43 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Dat gedrag lijkt zich pas te ontwikkelen nadat zij onze landsgrenzen zijn gepasseerd.
Gezien het stemgedrag van de massa betwijfel ik of jouw laatste bewering klopt.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:49 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Jouw opties of schattingen doen totaal niet terzake.
Nog niet zolang geleden waren het volgens jou slechts "enkele tientallen vluchtelingen", toen "enkele honderdtallen", en waar ben je inmiddels naar opgeschoven? 1000den?, 10.000den?
Gebakken lucht is van meer waarde dan jouw mening of opinie.
Feit is dat we op alle fronten, aan alle kanten en door alle linkse partijen door heel europa massaal worden voorgelogen.
En iedereen ziet het op een select groepje naievelingen en jobhunters na.
Aha, jouw grote duim daarentegen spreekt met een stuk meer autoriteit natuurlijk.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:49 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Jouw opties of schattingen doen totaal niet terzake.
En de stroman is er ook weer. Waarom ook niet.quote:Nog niet zolang geleden waren het volgens jou slechts "enkele tientallen vluchtelingen", toen "enkele honderdtallen", en waar ben je inmiddels naar opgeschoven? 1000den?, 10.000den?
Wil je zeggen dat dit onderdeel is van de Franse cultuur??? Oke maar goed, denk je nou echt dat die gasten in hun eigen land net zo vaak naar de dokter zouden gaan als ze nu in Nederland doen?quote:Op woensdag 30 september 2015 22:51 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
mwah. Fransen willen ook altijd antibiotica hoor
Dat was bijna drie jaar geleden, en heb toen met stomme verbazing zitten kijken.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:51 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Gezien het stemgedrag van de massa betwijfel ik of jouw laatste bewering klopt.
Er is een deel dat daar vaker gaat, want daar krijgen ze hun recept, een deel gaat vaker hier, want ze werken moderner en een deel zit tussenin.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:53 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Wil je zeggen dat dit onderdeel is van de Franse cultuur??? Oke maar goed, denk je nou echt dat die gasten in hun eigen land net zo vaak naar de dokter zouden gaan als ze nu in Nederland doen?
Laten we de zorgkosten van alle asielzoekers anders evenredig verdelen over alle naïeve linkse kneusjes zoals bovenstaande user. Aangezien ze toch zo begaan zijn met hun lot.quote:
Gezien de huidige peilingen, hoe onbetrouwbaar ook, vrees ik toch het ergste.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:54 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dat was bijna drie jaar geleden, en heb toen met stomme verbazing zitten kijken.
Zou dat bij de komende verkiezingen weer zo zijn heb je een punt en is Nederland reddeloos verloren, dan krijgt men wat men verdient.
Maar ben benieuwd of we het zonder kleerscheuren gaan redden tot de verkiezingen.
Wow! Wat een cijfers! Wat een kut allochtonen zeg, dat ze zomaar 215 Euro meer kosten PER JAAR! Gaan ze lekker op onze kosten naar de dokter, lekker genieten van een consult en een hoestdrankje! Wat een boeven! Allemaal terugsturen!quote:Op woensdag 30 september 2015 22:32 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Jij leeft duidelijk in de veronderstelling dat er geen economische vluchtelingen bestaan en dat iedere asielzoeker ook daadwerkelijk uit oorlogsgebied komt. Maar gelukkig ben je niet naïef.
Verder gaat dit op voor de meeste allochtonen, ook die nog nooit in een oorlogsgebied zijn geweest. tenzij je gewond bent geraakt zie ik ook niet in waarom je automatisch meer zorg nodig hebt dan iemand die niet uit een oorlogsgebied komt. Hoogstens misschien voor een psychiater maar daar gaat hier niet om.
Allochtonen maken vaker gebruik van de zorg die wordt bekostigd uit het basispakket dan autochtone Nederlanders. Hun zorgkosten zijn daarom 13 procent hoger.
Inwoners van Antilliaanse afkomst maken de meeste kosten, 24 procent meer dan autochtone Nederlanders, gevolgd door Surinaamse inwoners (23 procent hogere kosten). Dit blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek over de zorgkosten uit het basispakket per bevolkingsgroep over 2013.
De zorguitgaven (inclusief verplicht eigen risico) van alle niet-westerse allochtonen per persoon tot de leeftijd van 65 jaar is 1867 euro tegen 1652 euro voor autochtonen. Antillianen en Surinamers hadden de hoogste kosten, respectievelijk 2049 euro en 2026 euro. Turkse en Marokkaanse Nederlanders zaten net onder de 2000 euro per persoon.
http://www.telegraaf.nl/b(...)te_zorgkosten__.html
Links?quote:Op woensdag 30 september 2015 23:02 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Gezien de huidige peilingen, hoe onbetrouwbaar ook, vrees ik toch het ergste.
Wel mooi om te zien dat er nog mensen zijn die nog goede hoop hebben op een mooie afloop. Jij bent een inspiratie voor mij, en dat meen ik echt. Na Fortuyn dacht ik echt dat de omwenteling was gekomen om later te constateren dat we weer zijn teruggezakt in een links verstikkend moeras.
Je bent nog maar weinig in het vluchtelingen topic te vinden anders.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Aha, jouw grote duim daarentegen spreekt met een stuk meer autoriteit natuurlijk.
[..]
En de stroman is er ook weer. Waarom ook niet.
Ja dat wordt wel elke keer beweerd, dat rechts steeds in de meerderheid is geweest maar het BELEID is gewoon links. Uitgeprocedeerde asielzoekers worden nog steeds niet actief uitgezet, de ene na de andere generaal pardon, het ongelimiteerd toelaten van vreemdelingen, en ze nog voortrekken ook, nog steeds de schandalig lage straffen die uitgesproken worden.........quote:Op woensdag 30 september 2015 23:06 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Links?
In de eerste plaats is links überhaupt al nooit aan de absolute meerderheid geweest - wellicht op de jaren 70 na - maar vooral na Fortuyn is rechts veruit in de meerderheid en hebben we vrijwel alleen rechtse kabinetten gehad.
Verder was Fortuyn natuurlijk gewoon een overschatte relnicht (die uiteraard wel de kans had verdiend om te laten zien waartoe hij in staat was, dan hadden we clowntje Wilders waarschijnlijk niet gehad).
Ach ja waar maken we ons druk om, we hebben maar een schuld van 430 miljard en hoeven maar 500 miljoen per week aan rente te betalen.quote:Op woensdag 30 september 2015 23:06 schreef Perox het volgende:
[..]
Wow! Wat een cijfers! Wat een kut allochtonen zeg, dat ze zomaar 215 Euro meer kosten PER JAAR! Gaan ze lekker op onze kosten naar de dokter, lekker genieten van een consult en een hoestdrankje! Wat een boeven! Allemaal terugsturen!
![]()
![]()
![]()
non nieuws blijft non nieuws.
Inkorten op defensie en paleisrenovaties en we hebben zo een paar x het tienvoudige.quote:Op woensdag 30 september 2015 23:16 schreef Revolution-NL het volgende:
Kan de premie van de ggggristenljjke gutenmenschen niet verhoogd worden tengunste van de gelukzoekende pareltjes?
Dat topic met de bekende circle jerks en het overtrokken gezeik bedoel je? Neuh.quote:Op woensdag 30 september 2015 23:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bent nog maar weinig in het vluchtelingen topic te vinden anders.
Ja, want dat doen we immers ook met alle andere uitgaven. Oh nee, wacht!quote:Op woensdag 30 september 2015 23:02 schreef IMVHI het volgende:
[..]
Laten we de zorgkosten van alle asielzoekers anders evenredig verdelen over alle naïeve linkse kneusjes zoals bovenstaande user. Aangezien ze toch zo begaan zijn met hun lot.
Dat van die paleisrenovaties kan ik nog wel inkomen maar wat hebben die gutmenschen toch allemaal tegen defensie?quote:Op woensdag 30 september 2015 23:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Inkorten op defensie en paleisrenovaties en we hebben zo een paar x het tienvoudige.
Nederland besteedt meer aan defensie dan Pakistan, Indonesie en Iran bij elkaar opgeteld. Door een miljard of 2 minder gaat echt het land niet ten onder, integendeel zelfs.quote:Op woensdag 30 september 2015 23:22 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Dat van die paleisrenovaties kan ik nog wel inkomen maar wat hebben die gutmenschen toch allemaal tegen defensie?
Ze moeten nu al zelf pauw pauw roepen bij gebrek aan munitieOf vind je het niet belangrijk dat er wordt teruggeschoten wanneer de IS voor de deur staat?
Ach joh, dat soort volk zingt nog het welkom vreemdelingen lied als het zwaard al halverwege hun nek is.quote:Op woensdag 30 september 2015 23:22 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Dat van die paleisrenovaties kan ik nog wel inkomen maar wat hebben die gutmenschen toch allemaal tegen defensie?
Ze moeten nu al zelf pauw pauw roepen bij gebrek aan munitieOf vind je het niet belangrijk dat er wordt teruggeschoten wanneer de IS voor de deur staat?
Nou ja, als bij de volgende verkiezingen iedereen zich weer mak voor het karretje laat spannen is Nederland nog dommer dan ik al dacht.quote:Op woensdag 30 september 2015 23:02 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Gezien de huidige peilingen, hoe onbetrouwbaar ook, vrees ik toch het ergste.
Wel mooi om te zien dat er nog mensen zijn die nog goede hoop hebben op een mooie afloop. Jij bent een inspiratie voor mij, en dat meen ik echt. Na Fortuyn dacht ik echt dat de omwenteling was gekomen om later te constateren dat we weer zijn teruggezakt in een links verstikkend moeras.
Ha, een gelukszoeker.quote:Op woensdag 30 september 2015 23:32 schreef Kanjer het volgende:
Gelukkig niet zo lang meer en ben ik weg uit dit land.
quote:
Nee hoor, ik snap dat je beeld ietwat vertroebeld is, maar niet iedereen die naar een ander land gaat gaat daar zijn handje ophouden en huilie doen.quote:
Dat wist ik niet. Als ik het goed het opgezocht geeft Nederland zo'n 7.5 miljard jaarlijks uit aan defensie. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat die 3 landen bij elkaar nog geen 7.5 miljard uitgeven. Het verschil is wel te verklaren door de hogere loonkosten van een Nederlandse soldaat, wat het grootste deel uitmaakt van de totale kosten.quote:Op woensdag 30 september 2015 23:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nederland besteedt meer aan defensie dan Pakistan, Indonesie en Iran bij elkaar opgeteld. Door een miljard of 2 minder gaat echt het land niet ten onder, integendeel zelfs.
Nee, nog erger, je gaat profiteren als buitenstaander van een land met gunstigere voorwaarden.quote:Op woensdag 30 september 2015 23:37 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Nee hoor, ik snap dat je beeld ietwat vertroebeld is, maar niet iedereen die naar een ander land gaat gaat daar zijn handje ophouden en huilie doen.
Ik ben vrij links en mede ook vanuit dat linkse gedachtegoed loop ik nu niet bepaald met groot enthousiasme al die vluchtelingen te verwelkomen. Ik denk namelijk dat vooral de zwakkeren in ons land daar de dupe van zullen worden. Verder is het toch echt een feit dat het huidige kabinet meer rechts is dan links en voorzover het formeel linkse(re) partijen betreft, voeren die al tijden een behoorlijk rechts beleid uit. Snap dus totaal niet waarom dit gedoe links wordt aangerekend. Ook Merkel is juist lid van een centrumrechtse partij...quote:Op woensdag 30 september 2015 23:11 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Ja dat wordt wel elke keer beweerd, dat rechts steeds in de meerderheid is geweest maar het BELEID is gewoon links. Uitgeprocedeerde asielzoekers worden nog steeds niet actief uitgezet, de ene na de andere generaal pardon, het ongelimiteerd toelaten van vreemdelingen, en ze nog voortrekken ook, nog steeds de schandalig lage straffen die uitgesproken worden.........
Dat noem ik geen rechts beleid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |