Vanmiddag ging ik mijn zoon van de BSO halen. Terwijl ik op hem aan het wachten was,was één van de leidsters een ander kind aan het corrigeren. Dit liep naar mijn idee behoorlijk hoog op, want op een bepaald moment was ze met een behoorlijke stemverheffing tegen dat kind aan het 'praten'. Ik zet praten tussen haakjes omdat ik het persoonlijk schreeuwen vond. 'JIJ komt NU HIERRRRRR, NU!!!!. HIERKOMEN. IK ZEI HIERKOMEN!!!' Het ging verder dan enkel een stemverheffing om streng te zijn.
Kleine sidenote; Het kind stond de leidster in kwestie hard in haar gezicht uit te lachen, dus ik kan me de frustratie en boosheid wel voorstellen.
Toch schrok er best van in de zin van dat ik meteen dacht; dit is niet helemaal normaal. Ik zou het niet prettig vinden als er op die manier gereageerd zou worden op mijn kind.
Er was bij dit voorval een andere leidster aanwezig dus niet op of om keek. Hierdoor twijfel ik nu wat aan mijzelf, of mijn omgangsnormen dan zo anders zijn bijvoorbeeld. (Ik kan wel vaker gevoelig reageren )
Wat zouden jullie in dit geval doen? Is het een overtrokken reactie om hier een melding van te maken bij de kinderopvang?