abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 29 september 2015 @ 08:17:05 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156466519
Originele OP:
quote:
www.carros.nl/nieuws/vw-s(...)-vs-aandeel-daalt-18
www.nu.nl/beurs/4129962/d(...)-volkswagen-in-.html
www.telegraaf.nl/dft/nieu(...)wijt_op_beurs__.html

Na toegegeven te hebben de kluit belazerd te hebben mbt nox uitstoot stopt VW met het verkopen van dieselauto's in de VS. Ook de Duitse overheid begint een onderzoek.
Gaan ze ook binnen de EU van de markt?
Wow, dit is hét automotive schandaal van het decennium.
Slecht nieuws over VAG blijft naar buiten komen. Het aandeel is (vanaf de top in juni) al 45% van zijn waarde verloren. Hoe gaat VW dit oplossen?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_156466535
45% :D wat een overdreven reactie van de markt :')

Ze kunnen misschien nog wat leren van hoe toyota die schandalen in de vs heeft opgelost een paar jaar terug
  dinsdag 29 september 2015 @ 08:27:43 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156466601
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 08:19 schreef Dingflofbips het volgende:
45% :D wat een overdreven reactie van de markt :')

Ze kunnen misschien nog wat leren van hoe toyota die schandalen in de vs heeft opgelost een paar jaar terug
Als jij het overdreven vindt (dus dat je denkt dat VAG eigenlijk meer waard is) dan moet je kopen!
Uit ervaring met soortgelijke schandalen weet ik echter dat zo'n daling echt nog véél dieper door kan zetten. Ik zou niet instappen boven de 45.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 29 september 2015 @ 08:52:30 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156466846
Het aandeel tikte op zijn hoogtepunt op rond de 250 Euro, staat nu op 105,21
Hij is dus 58% gedaald, niet 45%
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 29 september 2015 @ 08:57:52 #5
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_156466897
Nog even doorzakken en Piëch koopt het op van zijn zakgeld en haalt het van de beurs.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 29 september 2015 @ 09:00:55 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156466922
Porsche koopt aandelen VW op volgens de D pers, maar er is een verschil tussen het soort aandelen. Porsche probeerde een aantal jaar geleden VW al over te nemen.
Porsche heeft intussen 52,2% van de stamaandelen
http://www.deraktionaer.d(...)nger-weg--178620.htm
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 29 september 2015 @ 09:04:39 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156466960
Toch tekenend dat VW per jaar 11 miljard aan R&D uitgeeft maar er niet in slaagt een dieselmotor te ontwikkelen die aan de milieueisen voldoet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_156467026
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 09:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Toch tekenend dat VW per jaar 11 miljard aan R&D uitgeeft maar er niet in slaagt een dieselmotor te ontwikkelen die aan de milieueisen voldoet.
Nou ja, het lukt kennelijk de meesten niet. Dus wellicht is de eis te zwaar.

Ik heb overigens gelezen dat tussen de enkele modellen die de norm wel halen ook Volkawagens zitten.
pi_156467055
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 09:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou ja, het lukt kennelijk de meesten niet. Dus wellicht is de eis te zwaar.

Waarom lukt het BMW dan wel met hun dieselmotoren? En ze hebben ook nog meer vermogen per liter diesel, en zijn 15% zuiniger ook nog!

Wellicht weten ze bij BMW wel hoe techniek werkt?
  dinsdag 29 september 2015 @ 09:16:55 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156467111
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 09:12 schreef Robuustheid het volgende:

[..]

Waarom lukt het BMW dan wel met hun dieselmotoren? En ze hebben ook nog meer vermogen per liter diesel, en zijn 15% zuiniger ook nog!

Wellicht weten ze bij BMW wel hoe techniek werkt?
Is BMW niet vol voor de AddBlue gegaan?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 29 september 2015 @ 09:47:27 #11
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_156467533
www.autonews.com/article/(...)&X-IgnoreUserAgent=1
Dit is ook wel leuk om te lezen
Suzuki heeft dus echt geluk gehad of gewoon goed gezien hoe verrot vw eigenlijk is

Ze haalden liever diesels bij Fiat..
  dinsdag 29 september 2015 @ 10:22:03 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156467983
VAG zou de vrijgekomen productiecapaciteit kunnen gebruiken om meer GTE/Etron modellen te produceren. Die worden trouwens nu al een maand eerder geleverd dan een maand of 4 geleden nog geprojecteerd. VW had vele malen meer Passat's GTE kunnen verkopen in NL als ze die konden leveren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 29 september 2015 @ 11:05:07 #13
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156468783
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 09:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou ja, het lukt kennelijk de meesten niet. Dus wellicht is de eis te zwaar.

Ik heb overigens gelezen dat tussen de enkele modellen die de norm wel halen ook Volkawagens zitten.
Dit. De eisen zijn te zwaar.
Zo had Audi een andere methode ontdekt: Klooien met de zuigerveren en met name de olieschraapveer om de weerstand te verlagen(minder wrijving en daardoor minder warmte) zodat de motor beter presteerde, zuiniger was en daardoor minder uitstoot.
Dat ging tijdelijk goed.
http://www.autoblog.nl/ni(...)jst-de-pan-uit-76451
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 29 september 2015 @ 11:11:34 #14
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156468949
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 09:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is BMW niet vol voor de AddBlue gegaan?
Mogelijk is dat de weg. Ik heb me daar nog niet goed in verdiept.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_156468974
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:05 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dit. De eisen zijn te zwaar.
Als de eisen te zwaar zijn dan voldoe je er niet aan, je gaat geen bedrog plegen om te doen alsof je toch aan de eisen voldoet.

quote:
Zo had Audi een andere methode ontdekt: Klooien met de zuigerveren en met name de olieschraapveer om de weerstand te verlagen(minder wrijving en daardoor minder warmte) zodat de motor beter presteerde, zuiniger was en daardoor minder uitstoot.
Dat ging tijdelijk goed.
http://www.autoblog.nl/ni(...)jst-de-pan-uit-76451
Dat is een heel ander verhaal. Daar is een technische oplossing gezocht die niet duurzaam blijkt te werken. Dan heb je een product dat niet voldoet aan het conformiteitsvereiste, maar dat is een heel ander probleem dan bedrog.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 29 september 2015 @ 11:14:41 #16
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156469006
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is een heel ander verhaal. Daar is een technische oplossing gezocht die niet duurzaam blijkt te werken. Dan heb je een product dat niet voldoet aan het conformiteitsvereiste, maar dat is een heel ander probleem dan bedrog.
Nou ja, als klant van Audi verwacht je dit niet. Dan voel ik me toch wel bedrogen met dit soort prijs kwaliteit verhouding. Dan heeft men niet langdurig getest.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_156469066
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:14 schreef Cherna het volgende:

[..]

Nou ja, als klant van Audi verwacht je dit niet. Dan voel ik me toch wel bedrogen met dit soort prijs kwaliteit verhouding. Dan heeft men niet langdurig getest.
Of men heeft het wel getest maar daar niet naar gehandeld, dan gaat het al wel weer snel richting bedrog, maar zelfs dan is het wat anders dan een listige kunstgreep met software. Als ik naar een restaurant ga en ze hebben de ribeye verkloot en zetten hem toch voor dan is dat wat anders dan als ze Wagyu op de kaart zetten en biefstukjes van de kiloknaller serveren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 29 september 2015 @ 11:20:46 #18
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156469105
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Als de eisen te zwaar zijn dan voldoe je er niet aan, je gaat geen bedrog plegen om te doen alsof je toch aan de eisen voldoet.

Dat is natuurlijk theorie. Helaas zo werkt het niet. Zeker al niet onder tijdsdruk en gegunde ontwikkelingstijd. De auto industrie is niet de enige tak waar dit soort misstanden plaats vinden. U vraagt wij draaien al is dit dan niet volgens de regels.

Verder ben ik het wel met je eens. Het is dan ook een schandaal
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_156469169
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:20 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk theorie. Helaas zo werkt het niet. Zeker al niet onder tijdsdruk en gegunde ontwikkelingstijd. De auto industrie is niet de enige tak waar dit soort misstanden plaats vinden. U vraagt wij draaien als is dit dan niet volgens de regels.
Sorry, maar ik doe niet mee met we zijn allemaal een beetje schuldig, dus niemand. Zoals het er nu uitziet is er gewoon sprake van opzettelijk bedrog, oplichting. Oplichting die op kleinere schaal voor veel kleinere bedragen wel tot vervolging en zelfs gevangenisstraffen leidt. Dat VW vele tientallen miljoenen heeft gespendeerd om de EU te belobbyen en EU-parlementariers 25% korting op een nieuwe Volkswagen geeft om ze gunstig te stemmen disculpeert ze niet, integendeel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_156469175
Dat de eisen te zwaar zijn vind ik toch echt te makkelijk hoor.

Zo waren autofabrikanten meer dan 100 jaar geleden al in staat om elektrische auto's te bouwen, en ook eind jaren 80 / begin jaren 90 had GM een elektrische auto productieklaar.

Verder zijn er voorbeelden van conceptcars die 30 - 40 jaar terug al 1 op 30 of beter konden halen.

Die hebben het allemaal niet gehaald vanwege gemakzucht en de druk vanuit de olie-industrie.

Ook is bekend dat de EU de Co2 eisen al jarenlang veel verder had willen aanscherpen, maar dit is nooit gebeurd dankzij enorme lobby vanuit de autofabrikanten.

De ontwikkelingen hadden kortom al veel verder kunnen zijn als er bij autofabrikanten zelf ook de motivatie had bestaan hier op in te zetten.

Kun je nagaan wat ons dat als maatschappij en als consument eigenlijk gekost heeft...
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 29 september 2015 @ 11:32:38 #21
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156469355
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Sorry, maar ik doe niet mee met we zijn allemaal een beetje schuldig, dus niemand. Zoals het er nu uitziet is er gewoon sprake van opzettelijk bedrog, oplichting. Oplichting die op kleinere schaal voor veel kleinere bedragen wel tot vervolging en zelfs gevangenisstraffen leidt. Dat VW vele tientallen miljoenen heeft gespendeerd om de EU te belobbyen en EU-parlementariers 25% korting op een nieuwe Volkswagen geeft om ze gunstig te stemmen disculpeert ze niet, integendeel.
Begrijp me niet verkeerd ik, ben het geheel met je eens. Maar een kartel en lobby doorbreken is helaas wensdenken. Kon dat maar. Dan waren veel problemen opgelost.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_156469602
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:32 schreef Cherna het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd ik, ben het geheel met je eens. Maar een kartel en lobby doorbreken is helaas wensdenken. Kon dat maar. Dan waren veel problemen opgelost.
Het bedrog zelf is gelukkig niet in Nederland gebeurd, ons opportuniteitsbeginsel geeft alle gelegenheid voor klassenjustitie. Maar in Duitsland vervolgt het OM in beginsel elk strafbaar feit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_156469664
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:32 schreef Cherna het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd ik, ben het geheel met je eens. Maar een kartel en lobby doorbreken is helaas wensdenken. Kon dat maar. Dan waren veel problemen opgelost.
Maar dat is wat anders dan dat de eisen te streng zouden zijn.

Zie mijn bovenstaande post. Als de autofabrikanten zelf ook de urgentie hadden gevoeld en de verantwoordelijkheid hadden genomen om hierop in te zetten dan hadden de huidige normen ver, heel ver, onder de huidige maatstaven kunnen liggen.

Je zou zelfs kunnen stellen dat de normen niet streng genoeg zijn geweest (onder druk van de lobby zijn de normen uiteindelijk altijd halfzachte compromissen geworden die op de middellange termijn werden afgesproken).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_156469693
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 09:12 schreef Robuustheid het volgende:

[..]

Waarom lukt het BMW dan wel met hun dieselmotoren? En ze hebben ook nog meer vermogen per liter diesel, en zijn 15% zuiniger ook nog!

Wellicht weten ze bij BMW wel hoe techniek werkt?
BMW ook :)
quote:
Naast Volkswagen en Seat wordt verder ook BMW opgenomen in het rijtje 'vieze auto's'. Het Duitse autotijdschrift Bild meldt, op gezag van de milieuorganisatie International Council on Clean Transportation (ICCT), dat BMW dieselauto's verkoopt waarvan de uitstoot van schadelijke gassen de Europese milieunormen ver overschrijdt.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-andere-merken.dhtml

*O*
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  dinsdag 29 september 2015 @ 11:55:03 #25
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_156469741
quote:
dat bmw verhaal was al gerectificeerd. Was niet waar maar iedereen neemt het zo over
pi_156469839
Zo'n 2,1 miljoen wagens van het merk Audi zijn uitgerust met dezelfde sjoemelsoftware als degene waarmee moederbedrijf Volkswagen milieutests omzeilde. *O*
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_156470026
quote:
Je loopt achter. BILD die dat bewering deed, heeft toegegeven ernaast te zitten en hun aanklacht ingetrokken:

http://www.telegraaf.nl/a(...)ieselmodellen__.html

http://www.hurriyetdailyn(...)=88959&NewsCatID=345

Kortom, knappe prestatie van die BMW-motoren dat ze meer vermogen, lager verbruik en 40 keer minder uitstoot hebben dan Volkswagens diesels. Maar daar is de prijs dan ook naar.
  dinsdag 29 september 2015 @ 12:13:14 #28
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156470047
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:50 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Maar dat is wat anders dan dat de eisen te streng zouden zijn.

Zie mijn bovenstaande post. Als de autofabrikanten zelf ook de urgentie hadden gevoeld en de verantwoordelijkheid hadden genomen om hierop in te zetten dan hadden de huidige normen ver, heel ver, onder de huidige maatstaven kunnen liggen.

Je zou zelfs kunnen stellen dat de normen niet streng genoeg zijn geweest (onder druk van de lobby zijn de normen uiteindelijk altijd halfzachte compromissen geworden die op de middellange termijn werden afgesproken).
Met eisen te streng doel ik op de kleine ondernemer alle kansen te ontnemen omdat zij daar nooit aan kunnen voldoen. De kartels en degene die lobbyen hebben het geld om dit te kunnen realiseren, al is dat dan op een oneerlijke manier. Nu is het dan uitgekomen en hopelijk is dit het begin eindelijk de kartels te breken. Maar ik betwijfel het.

Ik weet verder even niet hoe ik het duidelijk kan maken. Maar je creëert een dusdanige rompslomp en regelgeving dat daar juist innovatie door word gehinderd. Off top. Een van de reden dat ik ook tegen een handelsverdrag ben vol met juridische bullshit en eisen die het kleine ondernemers onmogelijk maakt te concurreren. Sorry dit is off top.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_156470049
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:11 schreef Robuustheid het volgende:

[..]

Je loopt achter. De krant die dat bewering deed, heeft hun aanklacht ingetrokken:

http://www.telegraaf.nl/a(...)ieselmodellen__.html

http://www.hurriyetdailyn(...)=88959&NewsCatID=345
resultaat is hetzelfde
ze overschrijden de norm enorm, zonder sjoemelsofware te gebruiken.
nou nou
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_156470156
Ik voelde me al duizelig worden joh, altijd wanneer ik naast een VW met dieselmotor fietste of stilstond.En lawaai dat ze maken, niet normaal joh.
En ik maar denken dat het aan mij lag. :|W
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_156470291
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 08:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als jij het overdreven vindt (dus dat je denkt dat VAG eigenlijk meer waard is) dan moet je kopen!
Uit ervaring met soortgelijke schandalen weet ik echter dat zo'n daling echt nog véél dieper door kan zetten. Ik zou niet instappen boven de 45.
tijdelijk snap ik dat wel idd. En het is wat het is ook ok, wordt wellicht nog erger idd
  dinsdag 29 september 2015 @ 12:39:04 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156470437
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:13 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

resultaat is hetzelfde
ze overschrijden de norm enorm, zonder sjoemelsofware te gebruiken.
nou nou
Nee, ze voldoen aan de norm, de norm is namelijk is een test zo en zo zoveel NOx en Roet uitstoten. VW bereikte dit door Software te ontwikkelen die merkte wanneer er getest werd en stelde het verbruik naar beneden.
BMW voldoet gewoon aan de norm van de test. Echter dat de cijfers in real world omstandigheden anders zijn dan in de genormeerde test is de fout van de norm.
Kort gezegd, de Norm is geen goede weerspiegeling van de echte wereld.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_156470475
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:24 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat de eisen te zwaar zijn vind ik toch echt te makkelijk hoor.

Zo waren autofabrikanten meer dan 100 jaar geleden al in staat om elektrische auto's te bouwen, en ook eind jaren 80 / begin jaren 90 had GM een elektrische auto productieklaar.

Verder zijn er voorbeelden van conceptcars die 30 - 40 jaar terug al 1 op 30 of beter konden halen.

Die hebben het allemaal niet gehaald vanwege gemakzucht en de druk vanuit de olie-industrie.

Ook is bekend dat de EU de Co2 eisen al jarenlang veel verder had willen aanscherpen, maar dit is nooit gebeurd dankzij enorme lobby vanuit de autofabrikanten.

De ontwikkelingen hadden kortom al veel verder kunnen zijn als er bij autofabrikanten zelf ook de motivatie had bestaan hier op in te zetten.

Kun je nagaan wat ons dat als maatschappij en als consument eigenlijk gekost heeft...
De wet van de remmende voorsprong is ook hier weer van toepassing. Een groot deel van de gevestigde orde heeft zitten slapen en zullen de komende jaren een linkse directe krijgen van nieuwkomers als Tesla en fabrikanten die wel investeren in R&D en bijv. op EV's in zetten.

Denk maar niet dat er over 10 jaar nog iemand zitten te wachten op een plofkoets. Laatst staan rijdende NOX bommen.

Het is niet voor niets dat men in 2025 nieuwe plofkoetsen in Noorwegen wil verbieden _O_
  dinsdag 29 september 2015 @ 12:45:06 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156470557
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:41 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

De wet van de remmende voorsprong is ook hier weer van toepassing. Een groot deel van de gevestigde orde heeft zitten slapen en zullen de komende jaren een linkse directe krijgen van nieuwkomers als Tesla en fabrikanten die wel investeren in R&D en bijv. op EV's in zetten.

Denk maar niet dat er over 10 jaar nog iemand zitten te wachten op een plofkoets. Laatst staan rijdende NOX bommen.

Het is niet voor niets dat men in 2025 nieuwe plofkoetsen in Noorwegen wil verbieden _O_
Wat voor een auto rij jij?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_156470628
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat voor een auto rij jij?
Een 308 euro6 oliestoker :r Zo een waar het adblue reservoir er niet voor de show op zit :) Mijn laatste plofkoets.

De tweede auto wordt volgend jaar vervangen voor een EV.
pi_156470641
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Sorry, maar ik doe niet mee met we zijn allemaal een beetje schuldig, dus niemand. Zoals het er nu uitziet is er gewoon sprake van opzettelijk bedrog, oplichting. Oplichting die op kleinere schaal voor veel kleinere bedragen wel tot vervolging en zelfs gevangenisstraffen leidt. Dat VW vele tientallen miljoenen heeft gespendeerd om de EU te belobbyen en EU-parlementariers 25% korting op een nieuwe Volkswagen geeft om ze gunstig te stemmen disculpeert ze niet, integendeel.
Onze overheden met belachelijk eisen die men stelt maar geen onafhankelijke testcentra's kan/wil hebben omdat dan de marktfetisjisten komen dat het overheden dit nooit goed kunnen uitvoeren.

Ik verbaas me er meer over dat dit nog niet veel eerder opgevallen is bij al die zogenaamd onafhankelijke auto programma's, autobladen en de anwb's over deze wereld. :D
  dinsdag 29 september 2015 @ 12:49:52 #37
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156470675
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:41 schreef Revolution-NL het volgende:
Denk maar niet dat er over 10 jaar nog iemand zitten te wachten op een plofkoets
Juich niet te snel :). Er zullen altijd liefhebbers zijn die de plofmotor de voorkeur geven. Ik ben daar een van.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_156470701
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:49 schreef Cherna het volgende:

[..]

Juich niet te snel :). Er zullen altijd liefhebbers zijn die de plofmotor de voorkeur geven.
Ik geef ook nog de voorkeur aan een flinstone motor maar daar mag ik niet mee op de openbare weg komen. :D
  dinsdag 29 september 2015 @ 12:52:59 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156470743
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:47 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Een 308 euro6 oliestoker :r Zo een waar het adblue reservoir er niet voor de show op zit :) Mijn laatste plofkoets.

De tweede auto wordt volgend jaar vervangen voor een EV.
Rij sinds kort semi elektrisch, is een genot, dat elektrieke rijden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 29 september 2015 @ 12:54:20 #40
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156470762
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:49 schreef Cherna het volgende:

[..]

Juich niet te snel :). Er zullen altijd liefhebbers zijn die de plofmotor de voorkeur geven. Ik ben daar een van.
Zie het maar als het paard. Dat is ook niet verdwenen door de auto, maar de steden liggen niet meer vol met stinkende mest en pis, nog los van rottende karkassen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_156470772
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Rij sinds kort semi elektrisch, is een genot, dat elektrieke rijden.
Ik weet het, autorijden 2.0. Ik heb twee weken volledig elektrische gereden en die twee weken dik 2000km afgelegd, en inderdaad het is een genot! Als je eenmaal elektrisch heb gereden dan wil je niet meer anders.

Daarnaast totaal geen last gehad van laadstress doordat de infra al enorm compleet is :)
Plofmotoren :')
pi_156470796
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:49 schreef Cherna het volgende:

[..]

Juich niet te snel :). Er zullen altijd liefhebbers zijn die de plofmotor de voorkeur geven. Ik ben daar een van.
Ik kan het ergens wel begrijpen, ik ben zelf ook groot autoliefhebber, dus een klassieker komt hier ooit zeker nog op de oprit.

Maar voor dagelijks gebruik zie ik eerlijk gezegd niet het voordeel van een ouderwetse verbrandingsmotor tov een hybride of volledig elektrische auto (mits voldoende rijbereik).

Elektrisch rijden kan net zoveel rijplezier bieden namelijk.

Neemt niet weg dat de autofabrikanten ook bij de conventionele verbrandingsmotoren al veel verder hadden kunnen zijn qua verbruik en uitstoot. Dat had ons als consumenten enorm veel geld bespaard, en als maatschappij een hoop vervuiling gescheeld.

Kortom, er is eigenlijk geen enkel argument te bedenken om het gemarchandeer met Co2-eisen te nuanceren of goed te praten, en om nu niet eindelijk eens vaart te zetten achter de ontwikkeling van véél schonere motoren en / of volledig elektrisch rijden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 29 september 2015 @ 12:57:41 #43
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156470826
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Rij sinds kort semi elektrisch, is een genot, dat elektrieke rijden.
Tja mijn Volvo 480 two tone 1993 zal er nooit uitgaan. Teveel nostalgie, herinneringen en teveel plezier en nog altijd door de keuring en in een perfecte staat. Gelukkig kan ik in België tanken dus dat valt allemaal wel mee.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 29 september 2015 @ 12:59:47 #44
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156470872
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:55 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik kan het ergens wel begrijpen, ik ben zelf ook groot autoliefhebber, dus een klassieker komt hier ooit zeker nog op de oprit.

Maar voor dagelijks gebruik zie ik eerlijk gezegd niet het voordeel van een ouderwetse verbrandingsmotor tov een hybride of volledig elektrische auto (mits voldoende rijbereik).
Als je wat voor het milieu wil doen moet je vooral de klassieker rijden en geen hybride of elektrische auto er naast nemen. De meeste milieubelasting komt uit de productie, niet uit het rijden.
quote:
Elektrisch rijden kan net zoveel rijplezier bieden namelijk.
Correct
quote:
Neemt niet weg dat de autofabrikanten ook bij de conventionele verbrandingsmotoren al veel verder hadden kunnen zijn qua verbruik en uitstoot. Dat had ons als consumenten enorm veel geld bespaard, en als maatschappij een hoop vervuiling gescheeld.
Natuurlijk, alsof 20 jaar geleden de accu's al zo ver waren.
quote:
Kortom, er is eigenlijk geen enkel argument te bedenken om het gemarchandeer met Co2-eisen te nuanceren of goed te praten, en om er nu niet eindelijk eens vaart achter te zetten.
Zie opmerking over je klassieker
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 29 september 2015 @ 13:00:28 #45
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156470881
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:57 schreef Cherna het volgende:

[..]

Tja mijn Volvo 480 two tone 1993 zal er nooit uitgaan. Teveel nostalgie, herinneringen en teveel plezier en nog altijd door de keuring en in een perfecte staat. Gelukkig kan ik in België tanken dus dat valt allemaal wel mee.
Zoals ik zei tegen de Tomatenboer
Als je wat voor het milieu wil doen moet je vooral de klassieker rijden en geen hybride of elektrische auto er naast nemen. De meeste milieubelasting komt uit de productie, niet uit het rijden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 29 september 2015 @ 13:00:28 #46
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_156470882
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:49 schreef Cherna het volgende:

[..]

Er zullen altijd liefhebbers zijn die de plofmotor de voorkeur geven. Ik ben daar een van.
Die liefhebberij zal flink afnemen met deze laatste generatie verbrandingsmotorrijders. De kinderen die nu geboren worden, zullen elektrisch rijden als de norm ervaren. Die hebben geen nostalgische gevoelens bij het verbranden van benzine.
  dinsdag 29 september 2015 @ 13:02:05 #47
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_156470920
http://www.forbes.com/sit(...)er-volkswagen-jetta/

Als dit waar is lijkt het argument van te strenge veiligheidseisen wel ontkracht.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_156470983
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:55 schreef Tomatenboer het volgende:

Neemt niet weg dat de autofabrikanten ook bij de conventionele verbrandingsmotoren al veel verder hadden kunnen zijn qua verbruik en uitstoot. Dat had ons als consumenten enorm veel geld bespaard, en als maatschappij een hoop vervuiling gescheeld.

Een mooi voorbeeld is de eerste generatie Honda Insight uit 1998 die al eenvoudig 1:30 reed op benzine. De Lupo 3L uit 2002 die 1:33 reed.

De Prius1 een C-segment benzine auto die in 2000 al eenvoudig 1:20 reed. Legio voorbeelden van auto's die 15 jaar geleden nog steeds zuiniger zijn dan hedendaagse autos :')

Een moderne EV doet 15kWh per 100km. Een gemiddelde plofkoets doet 40-60kWh/100km :')
  dinsdag 29 september 2015 @ 13:06:11 #49
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156470991
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 13:02 schreef De_Hertog het volgende:
http://www.forbes.com/sit(...)er-volkswagen-jetta/

Als dit waar is lijkt het argument van te strenge veiligheidseisen wel ontkracht.
Ah, wat ik al vermoede, het niet gebruiken van Adblue, ofwel ureum, om de NOx uit het uitlaatgas te krijgen. Men had de technologie maar kozen ervoor deze niet te gebruiken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_156470996
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je wat voor het milieu wil doen moet je vooral de klassieker rijden en geen hybride of elektrische auto er naast nemen. De meeste milieubelasting komt uit de productie, niet uit het rijden.
Dat argument heb ik vaak voorbij gekomen, maar heb daar nooit echt onderbouwing voor gelezen. Natuurlijk begrijp ik dat productie een flinke belasting is voor grondstoffen en milieu, maar iedere liter brandstof die je verbruikt is dat ook, en dat loopt volgens mij uiteindelijk hoger op. Zeker nu veel materialen in de autoindustrie gerecycled worden.

quote:
Correct
Ik vraag me plotseling af wat voor een (semi)elektische auto jij rijdt trouwens? :)

quote:
Natuurlijk, alsof 20 jaar geleden de accu's al zo ver waren.
Waarom bestonden er meer dan 100 jaar geleden dan al elektrische auto's?

Waarom had General Motors eind jaren 80 / begin jaren 90 dan al een elektrische auto productieklaar?

Of waarom waren er dan 30 tot 40 jaar geleden al studiemodellen die al een verbruik van 1 op 30 konden halen?

Als die ontwikkeling zich destijds had doorgezet, en dat was gebeurd als alle autofabrikanten zich daar vol op hadden ingezet, dan had de ontwikkeling momenteel echt wel verder kunnen zijn dan nu het geval is.

Alleen feit is dat door gemakzucht en druk vanuit de olie-industrie daar nooit echt werk van gemaakt is. Olie was bovendien te goedkoop om alternatieven echt interessant te maken (althans, beredeneerd vanuit korte termijn belangen).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')