quote:
Op maandag 28 september 2015 21:15 schreef Frenkel het volgende:Helaas kun je bij Windows 10 geen DVD's meer afspelen.
Het enige alternatief wat ik kan vinden (via Windows moet je 15 euro betalen voor Media Player)
is VLC.
Alleen als ik de DVD via VLC afspeel krijg ik een grijs scherm en kom ik niet verder in het menu van de DVD (zelf gebrande DVD).
Weet iemand nog een ander alternatief dat te gebruiken is voor het afspelen van DVD's?!
Jazeker. Installeer een recente versie van het K-Lite Codec Pack Standard. Dan heb je de broodnodige codecs (die Microsoft niet meer meelevert met Windows) en tevens heb je dan een player (Media Player Classic Home Cinema Edition) die in staat is DVD's (en Blu-ray's) af te spelen. Je kunt Windows dan ook zo configureren dat MPC-HC automatisch wordt aangeroepen en de DVD begint te spelen zodra je deze in de DVD drive van de computer stopt, dus net als vroeger bij Windows versies waarbij de mogelijkheid om DVD's af te spelen wel standaard aanwezig was. Het is standaard niet meer mogelijk om de Windows Media Player te gebruiken om DVD's af te spelen in Windows 8 en later, vandaar dat je de Media Player Classic Home Cinema Edition nodig hebt.
Waarschuwing 1:De officiële site van K-Lite is
hier, maar als je een linkje volgt om het K-Lite Codec Pack Standard te downloaden dan kom je als je niet heel goed oplet al gauw op verkeerde downloads uit die je niet wil hebben.
Hier is echter een veilige en correcte locatie voor de download van de meest recente versie van het K-Lite Codec Pack Standard.
Waarschuwing 2:Als je het K-Lite Codec Pack Standard gaat installeren, kies dan voor een
expert installatie, zodat je alle opties tijdens de installatieprocedure krijgt te zien. Absoluut niet lekker doorklikken met het verstand op nul en de blik op oneindig maar
elk scherm tijdens de installatieprocedure goed en in zijn geheel doorlezen. In de meeste gevallen kun je de default instellingen volgen, maar tegen het einde van je installatie word je gevraagd of je extra dingen als browser toolbars wil installeren.
Dit moet je beslist niet doen. Zet al deze opties
UIT en het vinkje bij
No Thanks juist
AAN. Ook is het raadzaam om aan te geven dat je
niet op de hoogte wil worden gebracht van nieuwe versies van het codec pack.
[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 28-09-2015 22:06:29 ]