abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:22:25 #31
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156547348
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:02 schreef j95 het volgende:
Als je voor je werk ergens heen wordt gestuurd kun je niet op eigen houtje maar dingen gaan ondernemen.
Dat kan best wel hoor! Gewoon doen :)

Maar ik begrijp best wel dat je Bali als een cultuurschok ervaart als je voor het eerst buiten Europa komt. Mijn eerste reis buiten Europa (okee, ik was al in Israël en Egypte geweest) was ook voor mijn werk en dat was naar een onderontwikkeld deel van zuid India (in 1995). Ik wist echt niet wat ik zag! Maar s'avonds glipte ik mijn hotel uit en ging in m'n eentje alle straatjes verkennen. Schitterend was dat.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_156547425
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:03 schreef MCH het volgende:

[..]

Dan heb je dus niet goed rondgereisd op Bali of je ogen opengehouden terwijl je daar was.
3 plaatsen gezien nog 2 dagen rond gefietst op bali dus genoeg gezien om te constateren dat het echt geen azie meer is op dat eiland in vergelijking tot andere eilanden van indonesie, thailand, vietnam, china, laos, enz... ;)
pi_156547455
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:22 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar ik begrijp best wel dat je Bali als een cultuurschok ervaart als je voor het eerst buiten Europa komt. Mijn eerste reis buiten Europa (okee, ik was al in Israël en Egypte geweest) was ook voor mijn werk en dat was naar een onderontwikkeld deel van zuid India (in 1995). Ik wist echt niet wat ik zag! Maar s'avonds glipte ik mijn hotel uit en ging in m'n eentje alle straatjes verkennen. Schitterend was dat.
India, alle andere landen die je daarna bezoekt vallen mee, vast nooit meer last gehad van een cultuurshock _O-
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:31:54 #34
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156547533
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

3 plaatsen gezien nog 2 dagen rond gefietst op bali dus genoeg gezien om te constateren dat het echt geen azie meer is op dat eiland in vergelijking tot andere eilanden van indonesie, thailand, vietnam, china, laos, enz... ;)
Andere plekken zijn misschien exotischer maar op Bali kom je ook door kleine dorpjes waar mensen op blote voeten lopen en waar je kippen en varkentjes moet ontwijken met je scooter. Voor iemand die voor het eerst buiten Europa komt is dat best eventjes heftig.

Jullie moeten wat liever zijn tegen TS. Iedereen is een keer begonnen met verre reizen en hij heeft er een leuk verslag over geschreven. Dat zouden meer mensen moeten doen.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:33:32 #35
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156547565
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:27 schreef DonJames het volgende:

[..]

India, alle andere landen die je daarna bezoekt vallen mee, vast nooit meer last gehad van een cultuurshock _O-
Ik heb ook nooit meer ergere diarree gehad dan toen _O-
Mijn reisverslagen
pi_156547716
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:31 schreef SeLang het volgende:

Jullie moeten wat liever zijn tegen TS. Iedereen is een keer begonnen met verre reizen en hij heeft er een leuk verslag over geschreven. Dat zouden meer mensen moeten doen.
Ik was toch best aardig ik vond het een leuk verslag :+

Alleen ik vind bali geen azie en het moeilijk om me voor te stellen dat je daarvan al een cultuurshock kunt krijgen. Ik vind dan de sloppenwijken voor je parijs in rijdt schokkender. :P
pi_156547748
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:27 schreef DonJames het volgende:

[..]

Grotendeels met je eens. India blijft volgens mij de grootste wtf ervaring, maar Oost-Afrika vond ik ook best shockerend eigenlijk, Oosterlijk Ethiopie enz.

quote:
10s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:33 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik heb ook nooit meer ergere diarree gehad dan toen _O-
oooooh ja...
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_156547766
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Alleen ik vind bali geen azie en het moeilijk om me voor te stellen dat je daarvan al een cultuurshock kunt krijgen. Ik vind dan de sloppenwijken voor je parijs in rijdt schokkender. :P
Je kunt een urban safari doen in Charleroi. Nu goed te combineren met een dagje Mons.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_156547821
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik kan je vertellen dat het nog een heel avontuur is om met het openbaar vervoer en ongeveer vijf keer overstappen van het meest oostelijke puntje naar de ferry in Gilimanuk te komen. Vieze ratten zijn die kaartjesverkopers daar. :r
pi_156547833
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:42 schreef miro86 het volgende:

[..]

Grotendeels met je eens. India blijft volgens mij de grootste wtf ervaring, maar Oost-Afrika vond ik ook best shockerend eigenlijk, Oosterlijk Ethiopie enz.

[..]

oooooh ja...
Ik heb een tijdje in West-Afrika (Ghana) gezeten. Beetje hetzelfde verhaal, alleen is India 10x zo druk. Zo van:

"Conducteur, sorry dat ik u stoor maar er zitten 32 mensen op mijn gereserveerde stoel"

:+
pi_156547865
Denk dat het ook vooral uitmaakt dat India nog een redelijke infrastructuur heeft in vergelijking met onderontwikkeld Afrika. Smerig is het op wel meer plekken. :'(
pi_156547937
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 08:02 schreef j95 het volgende:

[..]

Reisverslag, ben journalist.
Serieus? Waarom sturen ze een journalist die nog nooit buiten Europa geweest is voor een reisverslag naar bali?
pi_156547975
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:53 schreef manifold het volgende:

[..]

Serieus? Waarom sturen ze een journalist die nog nooit buiten Europa geweest is voor een reisverslag naar bali?
Dat heb je toch net gelezen? Omdat een banlieu in Parijs nog avontuurlijker is. :P
pi_156548183
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:53 schreef manifold het volgende:

[..]

Je moet ergens beginnen :P
pi_156548238
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hoe zou ik dat kunnen vergelijken als ik alleen op Bali ben geweest? Lijkt me lastig. Dit is mijn point of view, ik zeg nergens dat het op feiten berust.
pi_156548273
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:22 schreef SeLang het volgende:

[..]

Mooie avonturen! :D Aan het einde van de reis ben ik ook alleen op pad geweest hoor, alleen de eerste dag was het even 'wennen'.
pi_156548343
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 14:09 schreef j95 het volgende:

[..]

Hoe zou ik dat kunnen vergelijken als ik alleen op Bali ben geweest? Lijkt me lastig. Dit is mijn point of view, ik zeg nergens dat het op feiten berust.
maar dat lijkt me toch essentieel bij een reisverslag over een bepaalde regio, dat je vergelijkingen kunt maken met andere gebieden. Iets op Bali is al gauw "buitenaards mooi" als je nog nooit buiten Europa geweest bent.
pi_156548380
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 14:14 schreef manifold het volgende:

[..]

maar dat lijkt me toch essentieel bij een reisverslag over een bepaalde regio, dat je vergelijkingen kunt maken met andere gebieden. Iets op Bali is al gauw "buitenaards mooi" als je nog nooit buiten Europa geweest bent.
Ach, ik heb een prima product afgeleverd. Verder maken jullie de cultuurshock ook wel groter als 'ie was :+

Tof dat de meeste van jullie al zoveel van de wereld hebben gezien, maar voor mij was dit reisje al heel wat. Waarschijnlijk denk ik er over een paar jaar ook anders over :D
pi_156548701
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 14:16 schreef j95 het volgende:

[..]

Ach, ik heb een prima product afgeleverd. Verder maken jullie de cultuurshock ook wel groter als 'ie was :+

Tof dat de meeste van jullie al zoveel van de wereld hebben gezien, maar voor mij was dit reisje al heel wat. Waarschijnlijk denk ik er over een paar jaar ook anders over :D
95 is je geboortejaar? :P

Dan heb je nog heel wat jaartjes te gaan voordat je de leeftijden van sommigen hier bereikt hebt (mij inclusief) . _O-
pi_156548747
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 14:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

95 is je geboortejaar? :P

Dan heb je nog heel wat jaartjes te gaan voordat je de leeftijden van sommigen hier bereikt hebt (mij inclusief) . _O-
Klopt. Misschien kan dat voor jullie het eea verklaren :@
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 14:50:42 #51
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156549012
Ik was op mijn 20-ste echt nog nergens geweest. België, Duitsland, Frankrijk en Zwitserland. Dat was het. Pas vanaf m'n 24-ste ofzo ben ik serieus begonnen met reizen.
Mijn reisverslagen
pi_156549274
Toen ik 20 was met een maatje van mij een rondje florida gedaan die wel 21 was. Ik had een nagemaakt pasje bij me om toch alcohol te kunnen drinken. Zijn geboorte datum was iets van 11-05-1970 en we gingen in augustus, maar die amerikanen lezen datums andersom. Dus eerst lieten we zijn officiele document zien dan maakte men een opmerking dat hij nog geen 21 was en daarna mijn "disco" pasje waarop 21-09-1969 stond. Dan was het altijd goed. :D
pi_156549739
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 15:06 schreef Basp1 het volgende:
Toen ik 20 was met een maatje van mij een rondje florida gedaan die wel 21 was. Ik had een nagemaakt pasje bij me om toch alcohol te kunnen drinken. Zijn geboorte datum was iets van 11-05-1970 en we gingen in augustus, maar die amerikanen lezen datums andersom. Dus eerst lieten we zijn officiele document zien dan maakte men een opmerking dat hij nog geen 21 was en daarna mijn "disco" pasje waarop 21-09-1969 stond. Dan was het altijd goed. :D
Zoiets? :D

pi_156551610
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 15:35 schreef DonJames het volgende:

[..]

Zoiets? :D

[ afbeelding ]
ongveer wel, een zelf bedachte Nederlandse discotheek pasje was het. Wel dicht laten sealen in redelijk dik plastic. Voor de internettijd dus die Amerikanen konden toch niet controleren of die discotheek bestond. En omdat we dan eerst een officieel rijbewijs hadden laten zien en we daarna het verhaal van omgedraaide datums vertelden waren ze altijd zo overdonderd dat we altijd wel elke kroeg in kwamen en bier konden drinken.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 19:08:03 #55
6941 APK
Factual, I think.
pi_156554043
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 14:14 schreef manifold het volgende:

[..]

Misschien was dat wel de insteek van een eventuele sponsor, mensen die nooit ver weg reizen verleiden tot het maken van een prachtige lange trip.
Door al die goedkope Arabieren was een verre reis financieel gezien nog nooit zo dichtbij etc.

Niks mis mee wmb ~:)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_156554173
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 19:08 schreef APK het volgende:

[..]

Misschien was dat wel de insteek van een eventuele sponsor, mensen die nooit ver weg reizen verleiden tot het maken van een prachtige lange trip.
Door al die goedkope Arabieren was een verre reis financieel gezien nog nooit zo dichtbij etc.

Niks mis mee wmb ~:)
Ja, zoiets ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')