quote:Een groepje jonge vluchtelingen heeft maandagmiddag gedreigd van een fietsbrug over de N261 bij Waalwijk te springen. Ze wilden op deze manier hun ongenoegen uitspreken over de vele verplaatsingen van locatie. De jonge vluchtelingen zouden met een bus van sporthal De Slagen in Waalwijk naar abdij Mariënkroon in Nieuwkuijk worden gebracht. Zeven besloten echter naar de fietsbrug te gaan. Politie en jongerenmedewerkers hebben ze ervan weerhouden daadwerkelijk te springen.
Verschillende automobilisten zijn uitgestapt om te kijken. De fietsbrug werd afgesloten voor al het fietsverkeer.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)n_te_springen__.htmltwitter:Hans_Jansen twitterde op maandag 28-09-2015 om 16:09:08Vluchtelingen+'dreigen'+van+brug+te+springen+in+Waalwijk http://t.co/oy3pVTySzv reageer retweet
Juist niet.quote:Op maandag 28 september 2015 16:26 schreef Physsic het volgende:
Dan zou die hele reis voor niks zijn geweest.
Hahahaha. Oke.quote:Op maandag 28 september 2015 16:32 schreef Houtenbeen het volgende:
Ze mogen ook wel een keer dankbaarheid tonen in plaats van steeds maar eisen.
Ze moeten al blij zijn dat ze hier worden opgevangen en dan krijgen ze opvang in Nederland is het weer niet goed.quote:
quote:Op maandag 28 september 2015 16:32 schreef IntensiveGary het volgende:
Dus dan ben je met gevaar voor eigen leven en met achterlating van vrouw en kinderen via een mensensmokkelaar in een gammel bootje op sterven na dood aangekomen in Griekenland of Italië. Vervolgens via andere mensensmokkelaars en onnoemelijke gevaren en uitdagingen uiteindelijk in het veilige Nederland aangekomen, word je verdorie een paar keer een andere plek aangewezen om tijdelijk te verblijven alvorens een vaste plek te krijgen. Vervoer gebeurt niet via mensensmokkelaars, maar touringcars en er is gewoon eten en drinken en zo aanwezig. Tsja, logisch en begrijpelijk dat je dat niet pikt en dreigt met zelfmoord. Seems legit..
't Is dat we de ICT'ers, wetenschappers en medici zo hard nodig hebben...
Ik begrijp je. Maar dit soort mensen zullen nooit dankbaar zijn. Alleen maar dreigen en zichzelf opdringen.quote:Op maandag 28 september 2015 16:35 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ze moeten al blij zijn dat ze hier worden opgevangen en dan krijgen ze opvang in Nederland is het weer niet goed.
Tja wij hebben hun niet nodig en zij ons wel , maar dat willen ze maar niet begrijpenquote:Op maandag 28 september 2015 16:32 schreef Houtenbeen het volgende:
Ze mogen ook wel een keer dankbaarheid tonen in plaats van steeds maar blijven eisen.
Tot je zo'n figuur op je motorkap krijgt. Dat poets je er echt niet zomaar uiit, hoor...quote:Op maandag 28 september 2015 16:39 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dan springen ze toch lekker
Niemand die daar wakker van ligt hoor.
Ze waren toch in levensgevaar in hun land?quote:
Haha.quote:Op maandag 28 september 2015 16:42 schreef -Hakuna- het volgende:
Hopelijk wordt er ook eens echt gesprongen van de Erasmusbrug als het even kan. En het liefst met livestream erbij voor 18 uur, want ik na die tijd ga ik wandelen in het Hakunabos en het zou wel jammer zijn als ik dit spektakel zou missen.
En laatst bij die man die dreigde van die flat te springen. Die mensen die hem aan het waren toejuichen waren allemaal tokkies en shit....quote:Op maandag 28 september 2015 16:48 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Iedereen mag zich tegenwoordig maar mens noemen.
Andere dan jammer dat het alleen maar bij dreigen is gebleven en zo....quote:Op maandag 28 september 2015 16:49 schreef NoXia het volgende:
[..]
Wat voor reacties zou je graag willen zien dan?
Dit zijn gelukszoekers die hun zin niet krijgen.quote:Op maandag 28 september 2015 16:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En laatst bij die man die dreigde van die flat te springen. Die mensen die hem aan het waren toejuichen waren allemaal tokkies en shit....
En dan lees je hier...
En dan het jammer vinden dat ze niet zijn gesprongen?quote:Op maandag 28 september 2015 16:50 schreef NoXia het volgende:
[..]
Dit zijn gelukszoekers die hun zin niet krijgen.
Gelukkig maar!quote:Op maandag 28 september 2015 16:50 schreef NoXia het volgende:
[..]
Dit zijn gelukszoekers die hun zin niet krijgen.
Wat wil je dan lezen? "Ach jeetje, die arme jongens hebben al zoveel geleden. Laten we kijken wat hen tot deze wanhopige daad gedreven heeft?' Zoiets?quote:
Die zouden toch niet springen joh gekkie.quote:Op maandag 28 september 2015 16:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En dan het jammer vinden dat ze niet zijn gesprongen?
Waarom gelijk zo overdreven? Zijn genoeg andere dingen die je kan zeggen toch?quote:Op maandag 28 september 2015 16:51 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Wat wil je dan lezen? "Ach jeetje, die arme jongens hebben al zoveel geleden. Laten we kijken wat hen tot deze wanhopige daad gedreven heeft?' Zoiets?
Als je aan dit gejank toegeeft staat volgende week alle bruggen vol met verwarde en onbegrepen 'vluchtelingen'. Wel die zonder hoogtevrees dan. Die met hoogtevrees zullen wel in hongerstaking gaan.
Ja, er is geen tussenweg inderdaad.quote:Op maandag 28 september 2015 16:51 schreef IntensiveGary het volgende:
Wat wil je dan lezen? "Ach jeetje, die arme jongens hebben al zoveel geleden. Laten we kijken wat hen tot deze wanhopige daad gedreven heeft?' Zoiets?
Dat is exact wat de brugsprongdreigers zich hadden moeten bedenken voor ze dit topidee gingen uitvoeren.quote:Op maandag 28 september 2015 16:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom gelijk zo overdreven? Zijn genoeg andere dingen die je kan zeggen toch?
Jij kan niet zelf een normale reactie bedenken?quote:Op maandag 28 september 2015 16:53 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dat is exact wat de brugsprongdreigers zich hadden moeten bedenken voor ze dit topidee gingen uitvoeren.
Jij zou ze tegemoet komen?quote:Op maandag 28 september 2015 16:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En dan het jammer vinden dat ze niet zijn gesprongen?
Ja dat zal het zijn ja....quote:Op maandag 28 september 2015 16:54 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Jij zou ze tegemoet komen?
Volgende keer roept er een dit:
"Breng mij in de naam van Allah 3 maagden of ik spring voor de trein"
Die vluchtelingen moeten eens Tevrede zijn dat we ze überhaupt willen opvangen.
Maar het zijn een stel ondankbare honden die altijd maar meer willen.
Mijn reacie was volkomen normaal. Je moet je niet laten chanteren. Dreigen met springen om zoiets onbenulligs? Prima, raise & call.quote:Op maandag 28 september 2015 16:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Jij kan niet zelf een normale reactie bedenken?
Geef je ze water en brood lopen ze te mekkeren dat ze sigaretten willen.quote:
Ja dan verschillen wij van mening. Ik vind het echt vreemde reacties.quote:Op maandag 28 september 2015 16:56 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Mijn reacie was volkomen normaal. Je moet je niet laten chanteren. Dreigen met springen om zoiets onbenulligs? Prima, raise & call.
Bedankt voor je mening. We nemen het mee.quote:Op maandag 28 september 2015 16:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dan verschillen wij van mening. Ik vind het echt vreemde reacties.
Top.quote:Op maandag 28 september 2015 16:57 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Bedankt voor je mening. We nemen het mee.
Een abnormale actie vraagt om een abnormale reactie.quote:Op maandag 28 september 2015 16:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Jij kan niet zelf een normale reactie bedenken?
Zo vreemd vind ik ze niet hoor (niet dat ik het er mee eens ben). Maar als je bijvoorbeeld die vechtpartij heb gezien in Overberg, en de nieuwsitems vanuit Griekenland waar ouderen op straat tot moes worden geslagen door asielzoekers en asielzoekers die zeuren dat het allemaal niet goed genoeg is... dan schiet dit soort acties bij veel mensen in het verkeerde keelgat.quote:Op maandag 28 september 2015 16:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dan verschillen wij van mening. Ik vind het echt vreemde reacties.
Jij snapt 'm. Meteen duidelijk maken dat dit niet de manier is hoe je in NL dingen voor elkaar krijgt. Daarbij kun je je afvragen of je deze zeven überhaupt hier wil hebben. Ik zeg, teruggooien en ze plaats laten maken voor mensen die echt in nood verkeren.quote:Op maandag 28 september 2015 16:59 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Een abnormale actie vraagt om een abnormale reactie.
Dit. Het is ook helemaal niet te vergelijken met iemand die daadwerkelijk zelfmoord wil plegen wegens depressie oid. Dit is gewoon chantage van een groepje sprinkhanen.quote:Op maandag 28 september 2015 16:59 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Een abnormale actie vraagt om een abnormale reactie.
Ja dat zal allemaal. Als ze dan posten dat ze het jammer vinden dat ze niet gesprongen zijn vind ik dat vreemd. Prima dat zij dit volkomen normale reacties vinden en het rechtvaardigen omdat andere wat doen. Ik vind het nogal kansloos en nogal onbeschaafd en het verpest fok nogal.quote:Op maandag 28 september 2015 17:01 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Zo vreemd vind ik ze niet hoor (niet dat ik het er mee eens ben). Maar als je bijvoorbeeld die vechtpartij heb gezien in Overberg, en de nieuwsitems vanuit Griekenland waar ouderen op straat tot moes worden geslagen door asielzoekers en asielzoekers die zeuren dat het allemaal niet goed genoeg is... dan schiet dit soort acties bij veel mensen in het verkeerde keelgat.
Mensen met een andere mening kansloos noemen en zelf niet eens met een inhoudelijke reactie komen is anders ook behoorlijk vervelend.quote:Op maandag 28 september 2015 17:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dat zal allemaal. Als ze dan posten dat ze het jammer vinden dat ze niet gesprongen zijn vind ik dat vreemd. Prima dat zij dit volkomen normale reacties vinden en het rechtvaardigen omdat andere wat doen. Ik vind het nogal kansloos en nogal onbeschaafd en het verpest fok nogal.
Het jammer vinden dat mensen niet van een brug zijn gesprongen is best wel kansloos.quote:Op maandag 28 september 2015 17:05 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Mensen met een andere mening kansloos noemen en zelf niet eens met een inhoudelijke reactie komen is anders ook behoorlijk vervelend.
Je stinkt er mooi in. Als jij ook maar één seconde denkt dat deze gasten écht waren gesprongen, dan is er iets mis met je. In dat licht moet je ook de 'waren ze maar gesprongen'-reacties bekijken.. Men weet dat men bluft, daarom hoor je: "okee, doe dan!", wetende dat dat toch niet gebeurt.quote:Op maandag 28 september 2015 17:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dat zal allemaal. Als ze dan posten dat ze het jammer vinden dat ze niet gesprongen zijn vind ik dat vreemd. Prima dat zij dit volkomen normale reacties vinden en het rechtvaardigen omdat andere wat doen. Ik vind het nogal kansloos en nogal onbeschaafd en het verpest fok nogal.
Waarom ? Als dat mensen zijn die er mee dreigen om onzinnige redenen heb je er toch niks aan.quote:Op maandag 28 september 2015 17:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het jammer vinden dat mensen niet van een brug zijn gesprongen is best wel kansloos.
Het is op zich best kansloos te noemen als je hoopt dat mensen van een brug afspringen ja ...quote:Op maandag 28 september 2015 17:05 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Mensen met een andere mening kansloos noemen en zelf niet eens met een inhoudelijke reactie komen is anders ook behoorlijk vervelend.
Oh well....quote:Op maandag 28 september 2015 17:11 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het is op zich best kansloos te noemen als je hoopt dat mensen van een brug afspringen ja ...
Zie de post van Gary.quote:Op maandag 28 september 2015 17:11 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het is op zich best kansloos te noemen als je hoopt dat mensen van een brug afspringen ja ...
Als dat serieus het plan was geweest, dan is het inderdaad een kansloze reactie.quote:Op maandag 28 september 2015 17:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het jammer vinden dat mensen niet van een brug zijn gesprongen is best wel kansloos.
Ik vind het niet jammer.quote:Op maandag 28 september 2015 17:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Die met persoonlijke aanvallen of staat er nog eentje met inhoud?quote:
quote:
De enige persoon hier die mensen aanvalt is Yasmine hoor.quote:Op maandag 28 september 2015 17:13 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die met persoonlijke aanvallen of staat er nog eentje met inhoud?
quote:Op maandag 28 september 2015 16:32 schreef IntensiveGary het volgende:
Dus dan ben je met gevaar voor eigen leven en met achterlating van vrouw en kinderen via een mensensmokkelaar in een gammel bootje op sterven na dood aangekomen in Griekenland of Italië. Vervolgens via andere mensensmokkelaars en onnoemelijke gevaren en uitdagingen uiteindelijk in het veilige Nederland aangekomen, word je verdorie een paar keer een andere plek aangewezen om tijdelijk te verblijven alvorens een vaste plek te krijgen. Vervoer gebeurt niet via mensensmokkelaars, maar touringcars en er is gewoon eten en drinken en zo aanwezig. Tsja, logisch en begrijpelijk dat je dat niet pikt en dreigt met zelfmoord. Seems legit..
't Is dat we de ICT'ers, wetenschappers en medici zo hard nodig hebben...
Je bedoelt de reactie op 'jullie zijn allemaal kansloze Fok!-verpesters!'?quote:Op maandag 28 september 2015 17:13 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die met persoonlijke aanvallen of staat er nog eentje met inhoud?
Hoop kansloze mensen zo bij elkaarquote:Op maandag 28 september 2015 17:11 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Er zijn mensen die zeggen dat ze het jammer vinden dat ze niet zijn gesprongen. En ik zeg dat ik dat kansloos vind. Prima toch?quote:Op maandag 28 september 2015 17:18 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Je bedoelt de reactie op 'jullie zijn allemaal kansloze Fok!-verpesters!'?
Man, man, man...
Beter lezen, er staat dat zulke reacties FOK! verpesten, het gaat om de reacties, niet om de user die erachter zit. Daarbij generaliseert ze waar jij direct op de persoon speelt, dat is het verschil.quote:Op maandag 28 september 2015 17:18 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Je bedoelt de reactie op 'jullie zijn allemaal kansloze Fok!-verpesters!'?
Man, man, man...
Deze persoon heb ik alleen nog maar persoonlijke aanvallen naar mij zien doen. Is niks nieuws.quote:Op maandag 28 september 2015 17:20 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Beter lezen, er staat dat zulke reacties FOK! verpesten, het gaat om de reacties, niet om de user die erachter zit. Daarbij generaliseert ze waar jij direct op de persoon speelt, dat is het verschil.
Eerder in dit topic maakte je de vergelijking met tokkies.quote:Op maandag 28 september 2015 17:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Er zijn mensen die zeggen dat ze het jammer vinden dat ze niet zijn gesprongen. En ik zeg dat ik dat kansloos vind. Prima toch?
Ditquote:Op maandag 28 september 2015 17:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja nogal dom om te gaan dreigen met zelfmoord in dit geval. Lijkt mij nogal vanzelfsprekend toch.... En idd mensen die roepen dat het jammer is dat ze niet gesprongen zijn vind ik tokkies.quote:Op maandag 28 september 2015 17:21 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Eerder in dit topic maakte je de vergelijking met tokkies.
Inmiddels wacht ik nog steeds op je inhoudelijke mening over dit nieuwsbericht.
Goed samengevatquote:Op maandag 28 september 2015 17:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja nogal dom om te gaan dreigen met zelfmoord in dit geval. Lijkt mij nogal vanzelfsprekend toch.... En idd mensen die roepen dat het jammer is dat ze niet gesprongen zijn vind ik tokkies.
En dan word ik aangevallen omdat ik dat zeg. Het is echt geen niveau om een hele reeks met dit soort reacties te lezen. Kan ik wel op een pvv fansite ofzo...quote:
Als het om slechts een paar personen in een topic gaat is dat net zo persoonlijk.quote:Op maandag 28 september 2015 17:20 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Beter lezen, er staat dat zulke reacties FOK! verpesten, het gaat om de reacties, niet om de user die erachter zit. Daarbij generaliseert ze waar jij direct op de persoon speelt, dat is het verschil.
Sniewaar! Er zijn een paar posts geweest waar normaal op te reageren viel en dat heb ik dan ook gedaan. Over het algemeen spui je echter onzin en dan kan het soms gebeuren dat je een kat krijgt. Maar da's zelden. In het algemeen ben je namelijk - ondanks je postdiarree - niet zo interessant. Een Koos, bijvoorbeeld is veel leuker om mee te sparren. Die komt af en toe wèl inhoudelijk uit de hoek.quote:Op maandag 28 september 2015 17:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Deze persoon heb ik alleen nog maar persoonlijke aanvallen naar mij zien doen. Is niks nieuws.
Doe je et weer.quote:Op maandag 28 september 2015 17:26 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Als het om slechts een paar personen is een topic gaat is dat net zo persoonlijk.
[..]
Sniewaar! Er zijn een paar posts geweest waar normaal op te reageren viel en dat heb ik dan ook gedaan. Over het algemeen spui je echter onzin en dan kan het soms gebeuren dat je een kat krijgt. Maar da's zelden. In het algemeen ben je namelijk - ondanks je postdiarree - niet zo interessant. Een Koos, bijvoorbeeld is veel leuker om mee te sparren. Die komt af en toe wèl inhoudelijk uit de hoek.
Dat hadden we al lang al door.. vandaar de cynische reactiesquote:Op maandag 28 september 2015 17:28 schreef Physsic het volgende:
Ik lees nu dat er helemaal geen intentie was om van de brug te springen.
Verwacht echt helemaal niks van jou. Jouw mening is namelijk geheel wederzijdsquote:Op maandag 28 september 2015 17:28 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan? Je gooit een visje uit en dan vind je het gek dat er wordt gebeten?
Top, niets meer aan doen.quote:Op maandag 28 september 2015 17:29 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Verwacht echt helemaal niks van jou. Jouw mening is namelijk geheel wederzijds
Het zou al leuk zijn als er met enig respect en fatsoen gediscussieerd zou worden. Met nieuwstopics gebaseerd op nieuws, uit serieuze bron. Zoals dit topic trouwens. Maar discutabele bronnen zijn ook bronnen tegenwoordig, en de NOS is opeens de staatsomroep. Nuance lijkt te verdwijnen.quote:Op maandag 28 september 2015 17:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En dan word ik aangevallen omdat ik dat zeg. Het is echt geen niveau om een hele reeks met dit soort reacties te lezen. Kan ik wel op een pvv fansite ofzo...
Haha, nee, ik bedoel dat het ook geen chantage oid was.quote:Op maandag 28 september 2015 17:29 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dat hadden we al lang al door.. vandaar de cynische reacties
Ik lees het, ja "Nee agent, misverstandje. We zitten hier gewoon op de bus te wachten"quote:Op maandag 28 september 2015 17:32 schreef Physsic het volgende:
[..]
Haha, nee, ik bedoel dat het ook geen chantage oid was.
Ze zaten daar gewoon lekker te chillen op de rand van de brug.
Respect en fatsoen zijn makkelijke dooddoeners. In deze tijd van nieuwshoaxes, blufpoker, propaganda en andere vieze spelletjes wordt de nieuwsconsument steeds cynischer. Logisch want we hebben alles al gezien en zijn al vaak belazerd. Je moet dus van goede huize komen om iemand te overtuigen.quote:Op maandag 28 september 2015 17:30 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het zou al leuk zijn als er met enig respect en fatsoen gediscussieerd zou worden. Met nieuwstopics gebaseerd op nieuws, uit serieuze bron. Zoals dit topic trouwens. Maar discutabele bronnen zijn ook bronnen tegenwoordig, en de NOS is opeens de staatsomroep. Nuance lijkt te verdwijnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |