abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169066123
Double trap _O_ ;(

Gemengde teamwedstrijd zijn :r
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_169246200
quote:
Het Internationaal Olympisch Comité zal het olympisch golftoernooi van de Spelen van 2020 in Tokio van zijn huidige site weghalen als de club geen vrouwen toelaat. De Kasumigaseki Country Club verleent vrouwen geen volwaardig lidmaatschap en op zondagen mogen alleen mannen er een balletje slaan.

“Ik heb er alle respect voor dat het een private club is, maar ons standpunt is duidelijk. We gaan alleen naar een club waar er geen discriminatie is”, waarschuwde IOC-vicevoorzitter John Coates. Problemen voorziet hij echter niet. “Het is perfect mogelijk om het golf elders te organiseren, maar ik denk dat het wel in orde komt. Ik heb begrepen dat er deze week nog met de club gepraat werd en dat het de goede richting uitgaat. Ik verwacht dat dit eind juni uitgeklaard zal zijn. Is dat dan niet het geval, dan moeten we naar een andere gastheer op zoek.”

Clubvoorzitter Kiichi Kimura begrijpt de commotie niet helemaal. “We zijn verbijsterd”, verklaarde hij afgelopen maand. “Ze hebben ons gevraagd om het golftoernooi te ontvangen en we hebben daarmee ingestemd, maar we zijn nooit vragende partij geweest. Heel vervelend is dit.”

Interne discussies over de lidmaatschappolitiek bij de in 1929 gestichte club leverden vooralsnog geen beslissing op. Mannen en vrouwen betalen 8 miljoen yen (66.500 euro) voor een gewoon lidmaatschap. Om volwaardig lid te worden leggen de mannen daar nog eens 4 miljoen bovenop.

De Kasumigaseki Country Club is lang niet de enige golfclub die nog een onderscheid tussen mannen vrouwen maakt. Pas in 2012 liet de Amerikaanse club Augusta National Golf Club, waar jaarlijks het Masters plaatsvindt, voor het eerst in tachtig jaar vrouwelijke leden toe. Daar ging een jarenlange polemiek aan vooraf.

Golf kwam vorig jaar voor het eerst sinds 1904 weer op het olympische programma. In Rio de Janeiro gingen de Brit Justin Rose en de Zuid-Koreaanse Park Inbee met het goud aan de haal.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 9 juni 2017 @ 16:59:53 #28
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_171576916
Programma helemaal op de schop, allerlei gemengde zooi (zelfs een 4x400m in de atletiek, wtf) en tig sporten waar een hele meute aan startbewijzen van afgehaald worden.

https://www.olympic.org/n(...)uth-and-urban-appeal

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_171577014
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 16:59 schreef heywoodu het volgende:
Programma helemaal op de schop, allerlei gemengde zooi (zelfs een 4x400m in de atletiek, wtf) en tig sporten waar een hele meute aan startbewijzen van afgehaald worden.

https://www.olympic.org/n(...)uth-and-urban-appeal

[ afbeelding ]
Freestyle BMX, extra zwemonderdelen, gemengd team event Judo en Triatlon, 3x3 basketbal... :{ :{
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 9 juni 2017 @ 17:04:46 #30
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_171577049
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 17:03 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Freestyle BMX, extra zwemonderdelen, gemengd team event Judo en Triatlon, 3x3 basketbal... :{ :{
3x3 vind ik wel tof :@

Maar verder al die gemengde zooi en zelfs onzin als onderdelen die helemaal niks 'zijn' in die sport :')

Of in totaal 285 minder atleten want gender balance, dus in plaats van meer vrouwen toe te laten schrappen ze dan gewoon hele hordes mannen :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_171577051
Drie mannelijke kano-onderdelen naar de vrouwen. :{w
pi_171577108
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 17:04 schreef heywoodu het volgende:

[..]

3x3 vind ik wel tof :@

Maar verder al die gemengde zooi en zelfs onzin als onderdelen die helemaal niks 'zijn' in die sport :')

Of in totaal 285 minder atleten want gender balance, dus in plaats van meer vrouwen toe te laten schrappen ze dan gewoon hele hordes mannen :')
3X3 is tof, maar weet niet of het thuis hoort op de Olympische Spelen. Verder heb je natuurlijk volledig gelijk, heel spijtige zaak.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 9 juni 2017 @ 17:07:32 #33
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_171577139
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 17:04 schreef Columbiafan het volgende:
Drie mannelijke kano-onderdelen naar de vrouwen. :{w
Van die leuke onderdelen waar je dan één of, op een goede dag, twee kandidaten voor goud hebt. Maar ja, gender balance, dus hoera.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_171577140
Hammerzooi zal ook wel nog eens Olympische worden ten koste van de individuele tijdrit. :{
pi_171577214
quote:
9s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 17:07 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Van die leuke onderdelen waar je dan één of, op een goede dag, twee kandidaten voor goud hebt. Maar ja, gender balance, dus hoera.
Klopt, ik vind gendergelijkheid prima hoor, maar sommige onderdelen zijn bij de vrouwen gewoon absoluut niet op aanvaardbaar niveau. Nordic Combined vrouwen al Olympisch in Peking zie ik ook niet echt zitten.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 9 juni 2017 @ 17:10:08 #36
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_171577233
Was ik maar een goede vrijeslagzwemmer met uithoudingsvermogen, met een beetje geluk pak je de 200, 400, 800, 1500 en 4x200 en met wat mazzel krijg je de 4x100 en 4x100 gemengd er ook nog bij.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 9 juni 2017 @ 17:11:04 #37
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_171577265
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 17:09 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Klopt, ik vind gendergelijkheid prima hoor, maar sommige onderdelen zijn bij de vrouwen gewoon absoluut niet op aanvaardbaar niveau. Nordic Combined vrouwen al Olympisch in Peking zie ik ook niet echt zitten.
Nee, precies. Ik heb ook weinig moeite met minder gewichtsklassen bij de mannelijke boksers (dat waren er overdreven veel), maar ik geloof nooit dat er genoeg vrouwen van goed niveau zijn om daar juist extra klassen toe te voegen. In de toekomst wellicht, maar nu nog niet.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_171577319
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 17:07 schreef Columbiafan het volgende:
Hammerzooi zal ook wel nog eens Olympische worden ten koste van de individuele tijdrit. :{
breng ze niet op dit soort idiote ideeën :{w
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_171577322
quote:
9s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 17:10 schreef heywoodu het volgende:
Was ik maar een goede vrijeslagzwemmer met uithoudingsvermogen, met een beetje geluk pak je de 200, 400, 800, 1500 en 4x200 en met wat mazzel krijg je de 4x100 en 4x100 gemengd er ook nog bij.
Da's nog het meest bizarre ja, dat ze er nog maar even drie zwemonderdelen bij hebben gegooid _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 9 juni 2017 @ 17:26:18 #40
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_171577623
Oh ja, worstelen, een topsport voor veel kleinere landen want er liggen goede kansen op medailles, mag ook even 56 startbewijzen inleveren. Louter mannen, uiteraard.

Goddank zijn ze van taekwondo afgebleven, traditioneel een sport waar landen hun eerste medailles pakken.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_171577635
Ik snap die transfers van het boksen, kano en roeien niet, betekent dit nu dat de mannenonderdelen komen te vervallen ten gunste van de vrouwen, en over welke categorieën hebben we het dan? Dat kun je toch niet zomaar switchen :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 9 juni 2017 @ 17:29:31 #42
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_171577687
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 17:27 schreef TheVulture het volgende:
Ik snap die transfers van het boksen, kano en roeien niet, betekent dit nu dat de mannenonderdelen komen te vervallen ten gunste van de vrouwen, en over welke categorieën hebben we het dan? Dat kun je toch niet zomaar switchen :D
Ja. Bij het boksen zijn de gewichtsklassen die eruit worden gesneden nog niet bekendgemaakt volgens mij. Over het kanoën (en schieten) zag ik dit op Totallympics:

quote:
CANOEING SLALOM

C2 out, WC1 in

CANOEING SPRINT

C1 200, K2 200 out; WC1 200, WC2 500 in

K4 1000----->K4 500

SHOOTNG

50m rifle prone, 50m pistol out, mixed 10m air rifle and 10m air pistol in
Slowaken zijn pis- en pis- en pislink, C2 slalom is zo ongeveer hét onderdeel van de Slowaakse sport. Een beetje hoe wij ons gaan voelen wanneer de 10km schaatsen er straks uitgesloopt wordt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 9 juni 2017 @ 17:36:30 #43
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_171577822
Ook leuk, dit soort dingen van een Iraniër:

quote:
we have a canoeist, who had a 4 years plan to win a medal in Tokyo, someone has to tell him that his C1 200m event is gone now !
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 9 juni 2017 @ 17:38:05 #44
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_171577856
Eén gewichtsklasse minder in het gewichtheffen dus ook, uiteraard bij de mannen. Nu hopen dat ze niet de lichtste klasse kiezen, dan krijgt het IOC Noord-Koreaanse bommen op het dak want OmGOD :{w
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_171578031
quote:
MIXED RELAYS
The IAAF is delighted that the IOC would like to include a Mixed 4x400m Relay in the Athletics programme of the Tokyo 2020 Olympic Games. This new discipline, tested earlier this year in Nitro Athletics and at the IAAF World Relays, has been hugely successful and appealing for athletes and spectators alike. Pitching teams of two men and two women together with the added dimension of team tactics, make this a vibrant, youthful and exciting competition.

However, the introduction of the mixed relay does have implications on the athlete quota and programme of Athletics at the Olympic Games. We should not expect the athletes entered to compete in the men’s and women’s 4x400m relays, from which the participants for the mixed relay will be naturally drawn, to compete in a third round of heats and finals for the mixed relay without allocating the appropriate space and time in the programme or enabling teams to bring additional athletes.
quote:
QUOTA
The IAAF is naturally disappointed by the reduction in the athlete quota for the Athletics competitions of the Tokyo 2020 Olympic Games. Whilst we understand the need to be firm on numbers and applaud the IOC's stance on gender equality in all sports, reducing the quota will inevitably have an impact on our joint goals of universality. There are 10 nations and most of the Refugee team who competed only in athletics at the Rio 2016 Olympic Games. Just 1 of those nations met the qualification standards, the athletes from all the others (over 20) were awarded wild cards.

To implement the reduction in the overall number of athletes, the qualification system and entry standards for Athletics at the Olympic Games would have to be reassessed to bring them into line with the higher level of the IAAF World Championships. At those championships there is a quota of one non-qualified athlete per each nation who are allowed to enter EITHER one male OR one female athlete irrespective of whether they have qualified.

Commenting on the IOC's Tokyo 2020 Programme, IAAF President, Sebastian Coe said: "Athletics is the number 1 sport at the Olympic Games so we want to work with the IOC to drive effective and meaningful change. We have agreed to look at the reduction in quota challenge to see what impact it will have on athletes and nations competing in Athletics given that 10 countries compete only in our sport. We will also work with the IOC on how best to introduce a Mixed Relay event in Tokyo following the huge success the Mixed Relay has enjoyed in IAAF World Relays and Nitro Athletics this year. All proposals will go to the IAAF council to review and approve at its council meeting ahead of the IAAF World Championships in London this August."
pi_171580144
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 16:59 schreef heywoodu het volgende:
Programma helemaal op de schop, allerlei gemengde zooi (zelfs een 4x400m in de atletiek, wtf) en tig sporten waar een hele meute aan startbewijzen van afgehaald worden.

https://www.olympic.org/n(...)uth-and-urban-appeal

[ afbeelding ]
Ik las het net. Wat is dat voor onzin? :')

En nog meer zwemonderdelen _O- :{
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 9 juni 2017 @ 20:03:56 #47
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_171580271
Oh ja, 3x3 bestaat zowel bij de mannen als vrouwen uit acht teams :')

Doe het dan gewoon helemaal niet, dat is toch niks joh, net zo kansloos als zo'n waterpolotoernooitje bij de vrouwen met acht teams (wat er mogelijk tien worden).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_171580768
Wat raar ook dat het programma 3 jaar voor de tijd nog helemaal overhoop word gegooid, naar mijn idee ging daar eerder altijd jaren en 10 IOC bijeenkomsten overheen.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 9 juni 2017 @ 23:14:03 #49
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171586344
Damestoernooi waterpolo naar 10 teams is bevestigd *O* *G*

Wel komt daarbij de belachelijke eis dat de grootte van de teams van 13 naar 11 moeten, om het totale aantal speelsters gelijk te houden. Maar wel extra zwemonderdelen toevoegen :')14.gif
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 9 juni 2017 @ 23:32:34 #50
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_171586847
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 23:14 schreef Nattekat het volgende:
Damestoernooi waterpolo naar 10 teams is bevestigd *O* *G*

Wel komt daarbij de belachelijke eis dat de grootte van de teams van 13 naar 11 moeten, om het totale aantal speelsters gelijk te houden. Maar wel extra zwemonderdelen toevoegen :')[ afbeelding ]
Tien teams is in elk geval goed nieuws, acht slaat nergens op. Liever tien teams van elf dan acht teams van dertien speelsters.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')