http://www.feyenoord.nl/media/f485e52ab9139110ec8b8cf924f6e36dquote:eyenoord heeft over het afgelopen seizoen een recordwinst van 13,6 miljoen euro geboekt. Ook de omzet van de stadionclub was met ruim 61 miljoen euro de hoogste in de geschiedenis van de club.
Met de zeer positieve cijfers zet Feyenoord de lijn van de afgelopen jaren voort. Belangrijkste pijlers onder de uitstekende financiële resultaten zijn een strakke begrotingsdiscipline, goede zaken op de transfermarkt en Europese overwintering. De omzet steeg bovendien flink, doordat Feyenoord tegelijk met de overstap naar kledingsponsor adidas de verkoop van haar merchandising met succes volledig in eigen beheer nam.
Eric Gudde spreekt van bemoedigende cijfers, met een directe, positieve invloed op het eerste elftal. ‘Voor het huidige seizoen hebben we het spelersbudget kunnen verhogen, voor het derde jaar op rij’, zegt de algemeen directeur. ‘Bovendien hebben we extra investeringen kunnen doen in een aantal randvoorwaarden, waarmee we ons topsportklimaat verder hebben versterkt.’
‘Op financieel gebied mogen we dus ronduit tevreden zijn over het boekjaar 2014-2015’, aldus Gudde, die zegt dat desondanks de teleurstelling over het mislopen van Europees voetbal overheerst. ‘Al hebben we door het goede financiële resultaat de ploeg afgelopen zomer wel verder kunnen versterken, waardoor de kans dat we ons dit seizoen wél kwalificeren voor Europees voetbal uiteraard is gegroeid.’
Feyenoord verwacht over het nu lopende boekjaar – gelijk aan het voetbalseizoen 2015-2016 – opnieuw duidelijke, zwarte cijfers te kunnen schrijven. Gudde: ‘Doordat we dit jaar geen Europees voetbal spelen is de verwachting weliswaar dat de winst lager dan afgelopen boekjaar zal uitpakken. Maar we kunnen er van uitgaan dat Feyenoord ook volgend jaar weer een goed resultaat gaat noteren.’
Het spreekt voor zich dat Feyenoord met deze resultaten ingedeeld blijft in categorie III van het KNVB licentiesysteem waarin de gezondste clubs van Nederland zijn ingedeeld.
We kiezen liever voor eigen jong talent ipv een speler van 35 terug naar De Kuip te halen. Dat had MvG ook kunnen zeggen.quote:Op maandag 28 september 2015 10:29 schreef timmmmm het volgende:
Ik zeg niet dat het toevalstreffers zijn, Caland, ik zeg dat Kuyt wilde komen dus Kuyt kwam.
Ik denk niet bepaald dat jij of ik geschikte TD's zouden zijn, maar ik durf te wedden dat als wij het geweest waren, we Kuyt ook hadden kunnen halen. Die is geheel en al op eigen initiatief en op zijn eigen voorwaarden gekomen.
Precies dit. Je speelt tegen een armoedig Zwolle wiens gevaarlijkste speler een mislukt buitenspelertje van Ajax is. Ik moet het nog maar zien de komende weken.quote:Op maandag 28 september 2015 10:38 schreef Gert het volgende:
[..]
We kiezen liever voor eigen jong talent ipv een speler van 35 terug naar De Kuip te halen. Dat had MvG ook kunnen zeggen.
Als het goed uitpakt dit seizoen is het een goede beslissing geweest. Niets meer, niets minder.
Ik had overigens gisteren het idee dat het tegen een net wat betere tegenstander ook fout had kunnen gaan. Laat wmb de hosanna-stemming nog maar even achterrwege.
De westrijd volgende week moet simpel en afgetekend worden gewonnen. We zullen zien.
Eens. Een goede en een redelijke wedstrijd is nog geen reden om het alvast maar te gaan vierenquote:Op maandag 28 september 2015 10:38 schreef Gert het volgende:
[..]
We kiezen liever voor eigen jong talent ipv een speler van 35 terug naar De Kuip te halen. Dat had MvG ook kunnen zeggen.
Als het goed uitpakt dit seizoen is het een goede beslissing geweest. Niets meer, niets minder.
Ik had overigens gisteren het idee dat het tegen een net wat betere tegenstander ook fout had kunnen gaan. Laat wmb de hosanna-stemming nog maar even achterrwege.
De westrijd volgende week moet simpel en afgetekend worden gewonnen. We zullen zien.
Zelfde als afgelopen donderdag in W1 denk, in de rust moest er eentje van het vak gehaald worden, dat neemt meestal de complete rust wel in beslagquote:Op maandag 28 september 2015 10:44 schreef jorienvdherik het volgende:
Wat was er aan de hand in de rust gister, achter het doel aan de fanatieke kant?
Ik denk dat dat de volgende lange zit wordt....quote:Op maandag 28 september 2015 10:51 schreef Pizzakoppo het volgende:
Geweldig nieuws hoor, het was een lange zit, geloof vanaf dat hele Makaay, de Cler, Hofland gebeuren tot en met de teams die alleen uit talenten bestonden. Uiteindelijk heeft Feyenoord het geweldig gedaan, grote talenten afgeleverd en jarenlang toch meegedaan om de bovenste 4 posities, iets wat niet zo vanzelfsprekend is met zoveel sanering.
Nu is het echter tijd voor de volgende stap, het kampioenschap. Dat kan de Eredivisie wel gebruiken.
Zoveel is er toch niet voor nodig om kampioen te worden? Ik vind dat Feyenoord een goed team heeft en dat er met een aantal investeringen met een jaar of 2 toch wel serieus mee kan worden gedaan voor de titel. De investeringen worden iig steeds meer mogelijk.quote:Op maandag 28 september 2015 10:52 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ik denk dat dat de volgende lange zit wordt....
Er is al 20mln geïnvesteerd in 2 seizoenen.quote:Op maandag 28 september 2015 10:56 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Zoveel is er toch niet voor nodig om kampioen te worden? Ik vind dat Feyenoord een goed team heeft en dat er met een aantal investeringen met een jaar of 2 toch wel serieus mee kan worden gedaan voor de titel. De investeringen worden iig steeds meer mogelijk.
En voor 40+ miljoen verkocht.quote:Op maandag 28 september 2015 10:58 schreef H.FR het volgende:
[..]
Er is al 20mln geïnvesteerd in 2 seizoenen.
Als ik kijk waarin die 20mln in is geïnvesteerd, stemt mij dat heel treurig.quote:
Ik had wel verwacht dat dat de ondertoon was in je vorige post. Die 20 miljoen had zeker beter geïnvesteerd kunnen worden. Er staat nu een team dat niet veel beter is (misschien wel slechter) dan het team met Pellè, Janmaat en De Vrij, terwijl dat team bijna niets had gekost. Toen was echter de grote zwakte dat je op de bank gewoon geen waardige vervangers had.quote:Op maandag 28 september 2015 11:05 schreef H.FR het volgende:
[..]
Als ik kijk waarin die 20mln in is geïnvesteerd, stemt mij dat heel treurig.
Hoe kom je aan die wijsheid?quote:Op maandag 28 september 2015 11:14 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik had wel verwacht dat dat de ondertoon was in je vorige post. Die 20 miljoen had zeker beter geïnvesteerd kunnen worden. Er staat nu een team dat niet veel beter is (misschien wel slechter) dan het team met Pellè, Janmaat en De Vrij, terwijl dat team bijna niets had gekost. Toen was echter de grote zwakte dat je op de bank gewoon geen waardige vervangers had.
Het verbreden van de selectie kost geld en dat is de afgelopen 2 jaar gebeurd. Alleen is voor paar spelers meer betaald dan ze op dit moment waard blijken, met name Toornsta en Bilal. Maar ook Botteghin als die het hele seizoen de bank warm mag houden.
Enige waarin dat team beter was, was Pellè naar mijn mening.quote:Op maandag 28 september 2015 11:14 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik had wel verwacht dat dat de ondertoon was in je vorige post. Die 20 miljoen had zeker beter geïnvesteerd kunnen worden. Er staat nu een team dat niet veel beter is (misschien wel slechter) dan het team met Pellè, Janmaat en De Vrij, terwijl dat team bijna niets had gekost. Toen was echter de grote zwakte dat je op de bank gewoon geen waardige vervangers had.
Het verbreden van de selectie kost geld en dat is de afgelopen 2 jaar gebeurd. Alleen is voor paar spelers meer betaald dan ze op dit moment waard blijken, met name Toornsta en Bilal. Maar ook Botteghin als die het hele seizoen de bank warm mag houden.
Mwah, Clasie is toch ook een stuk beter dan Vejinovic. Immers was in die periode bovendien een hele nuttige speler achter Pellè. 12 goals per seizoen, 2 jaar achter elkaar is niet slecht.quote:Op maandag 28 september 2015 11:22 schreef Oldground het volgende:
[..]
Enige waarin dat team beter was, was Pellè naar mijn mening.
Immers was destijds vaste basisspeler en (vanaf) nu niet eens meer vaste selectiespeler.
Hij heeft wel een goed gevoel voor koopjes. Vermeer, El Ahmadi, Elia en Kuyt zijn samen voor minder dan 2 miljoen gekomen. Veel doorverkoopwaarde hebben ze ook niet, maar dat is gewoon erg knap. Als ie de portomonnee moet trekken gaat het mis.quote:Op maandag 28 september 2015 11:25 schreef Scrummie het volgende:
Geel is overigens gewoon een tyfus tosti.
De selectie als geheel is veel en veel beter dan in 2012/2013. De eerste elf misschien niet zozeer, maar als je die rechtstreeks wil versterken moet je al snel meer dan een paar miljoen neertellen voor een speler.quote:Op maandag 28 september 2015 11:14 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Zijn koopjes gaan vaak wel goed, maar de categorie daarboven is niet zijn ding...quote:Op maandag 28 september 2015 11:29 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hij heeft wel een goed gevoel voor koopjes. Vermeer, El Ahmadi, Elia en Kuyt zijn samen voor minder dan 2 miljoen gekomen. Veel doorverkoopwaarde hebben ze ook niet, maar dat is gewoon erg knap. Als ie de portomonnee moet trekken gaat het mis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |