abonnement Unibet Coolblue
pi_156468707
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:00 schreef Godtje het volgende:

[..]

Iemand die het zelf ging veroordelen. Van mij mogen mensen ongefundeerd blaten wat ze willen.
Gooien ze hun hele onderbuik eruit.

Weet je gelijk wat je aan ze hebt.
Het gaat mij erom dat je prima voor hier AZC en opvang in de regio kunt zijn. Sterker nog, ik ben enorm voorstander van goede vluchtelingenhulp, maar wel zoveel mogelijk in de regio. Maar dan wel met overflow in andere landen.
pi_156468797
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:02 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Het gaat mij erom dat je prima voor hier AZC en opvang in de regio kunt zijn. Sterker nog, ik ben enorm voorstander van goede vluchtelingenhulp, maar wel zoveel mogelijk in de regio. Maar dan wel met overflow in andere landen.
Dan zijn we het grotendeels eens. Ik geloof niet in opvang hier vanwege verschillen. Ik vind dat die mensen wel geholpen moeten worden. En dat het os veroorzaakt door het westen maar dat roep ik al jaren. Weg uit het midden oosten.
  Moderator dinsdag 29 september 2015 @ 11:17:55 #103
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_156469058
Hoi.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_156469956
*kill*
Tap tap tap
pi_156470189
Zo. Nog even sollicitatiebrief verstuurd. *O*
For great justice!
pi_156470205
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:05 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dan zijn we het grotendeels eens. Ik geloof niet in opvang hier vanwege verschillen. Ik vind dat die mensen wel geholpen moeten worden. En dat het os veroorzaakt door het westen maar dat roep ik al jaren. Weg uit het midden oosten.
Heel IS is ontstaan uit de chaos die de USA heeft achtergelaten na de twee golfoorlogen. :')



:')!
For great justice!
pi_156470214
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:05 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dan zijn we het grotendeels eens. Ik geloof niet in opvang hier vanwege verschillen. Ik vind dat die mensen wel geholpen moeten worden. En dat het os veroorzaakt door het westen maar dat roep ik al jaren. Weg uit het midden oosten.
Tijdelijke opvang hier of elk ander land in de EU kan prima. Het probleem zit hem eerder in het feit of het tijdelijk is of niet. Vang je echt alleen mensen op in tijden van oorlog zodat ze veilig zijn en wanneer het daar weer veilig is ze terug kunnen keren om een bestaan op te bouwen of lat je ze hier direct een bestaan opbouwen?

Het is de schuld van het westen? :') Lekker makkelijk op iets/iemand afschuiven zo. Wel eens over nagedacht dat het eerder een situatie is die ontstaan is door verschillende factoren? Waar de rode draad voornamelijk is dat de bevolking het zat was waardoor IS de kans zag om daarmee aan de haal te gaan?
pi_156470637
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:25 schreef aeque het volgende:

[..]

Tijdelijke opvang hier of elk ander land in de EU kan prima. Het probleem zit hem eerder in het feit of het tijdelijk is of niet. Vang je echt alleen mensen op in tijden van oorlog zodat ze veilig zijn en wanneer het daar weer veilig is ze terug kunnen keren om een bestaan op te bouwen of lat je ze hier direct een bestaan opbouwen?

Het is de schuld van het westen? :') Lekker makkelijk op iets/iemand afschuiven zo. Wel eens over nagedacht dat het eerder een situatie is die ontstaan is door verschillende factoren? Waar de rode draad voornamelijk is dat de bevolking het zat was waardoor IS de kans zag om daarmee aan de haal te gaan?
Tijdelijk bestaat niet. Kinderen moeten naar school. Kinderen worden geboren.
Het zijn geen conflicten van een weekje.

Beetje makkelijk om je alleen op IS te richten. Het is een structureel probleem.
En het geprik in de regio door het westen heeft niet geholpen. Dat gaat al decennia terug en is niet alleen dit conflictje.
pi_156470672
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:24 schreef Q. het volgende:

[..]

Heel IS is ontstaan uit de chaos die de USA heeft achtergelaten na de twee golfoorlogen. :')

[ afbeelding ]

:')!
Ach ja. Het gaat nog veel verder terug. Afghan met rusland. Of Iran vs irak.
Of dat de joden een plek moesten hebben.

Echt niet alleen Bush.
pi_156470976
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:25 schreef aeque het volgende:

[..]

Tijdelijke opvang hier of elk ander land in de EU kan prima. Het probleem zit hem eerder in het feit of het tijdelijk is of niet. Vang je echt alleen mensen op in tijden van oorlog zodat ze veilig zijn en wanneer het daar weer veilig is ze terug kunnen keren om een bestaan op te bouwen of lat je ze hier direct een bestaan opbouwen?

Het is de schuld van het westen? :') Lekker makkelijk op iets/iemand afschuiven zo. Wel eens over nagedacht dat het eerder een situatie is die ontstaan is door verschillende factoren? Waar de rode draad voornamelijk is dat de bevolking het zat was waardoor IS de kans zag om daarmee aan de haal te gaan?
Die hele puinzooi is ontstaan omdat het Westen daar wat te halen vond. Olie. En dat is niet al even, dat is al ruim 100 jaar aan de hand.
pi_156471009
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:49 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ach ja. Het gaat nog veel verder terug. Afghan met rusland. Of Iran vs irak.
Of dat de joden een plek moesten hebben.

Echt niet alleen Bush.
Het is al meer dan 2000 jaar een pleuriszooi in die hoek, het is ook niet alsof dat even minder gaat worden.
For great justice!
pi_156471339
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 13:06 schreef Q. het volgende:

[..]

Het is al meer dan 2000 jaar een pleuriszooi in die hoek, het is ook niet alsof dat even minder gaat worden.
Allemaal dankzij Jezus?
Tap tap tap
pi_156471409
grondstoffen, toen al, nu nog, later ook nog
pi_156471750
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:48 schreef Godtje het volgende:

[..]

Tijdelijk bestaat niet. Kinderen moeten naar school. Kinderen worden geboren.
Het zijn geen conflicten van een weekje.

Beetje makkelijk om je alleen op IS te richten. Het is een structureel probleem.
En het geprik in de regio door het westen heeft niet geholpen. Dat gaat al decennia terug en is niet alleen dit conflictje.
Waarom zou tijdelijk niet bestaan..? Er was gisteren nog een mooi fragment over de eerste wereldoorlog in DWDD, destijds kwamen er rond de miljoen vluchtelingen naar Nederland en die zijn toch echt niet gebleven.

Ik richt mij niet alleen op IS, maar dat is wel de voornaamste reden waarom velen het land ontvluchten. In de jaren na 2011 tot ongeveer eind 2012 waarbij er vooral opstanden waren tegen de regering, wat uiteindelijk uitmondde tot burgeroorlog was er bij lange na niet zo'n grote vluchtelingenstroom.

Conflictje nog wel, jij durft. Elk conflict heeft een geschiedenis maar om dat nu op 'het westen' af te schuiven vind ik iets te ver gaan.

quote:
99s.gif Op dinsdag 29 september 2015 13:05 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Die hele puinzooi is ontstaan omdat het Westen daar wat te halen vond. Olie. En dat is niet al even, dat is al ruim 100 jaar aan de hand.
De mens doet niet anders dan het halen van hetgeen wat hij niet heeft. Als je daar zo tegen bent zou ik toch eerst even naar jezelf kijken voordat je een ander veroordeeld daarover.
pi_156471770
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 13:48 schreef aeque het volgende:

[..]

Waarom zou tijdelijk niet bestaan..? Er was gisteren nog een mooi fragment over de eerste wereldoorlog in DWDD, destijds kwamen er rond de miljoen vluchtelingen naar Nederland en die zijn toch echt niet gebleven.

Ik richt mij niet alleen op IS, maar dat is wel de voornaamste reden waarom velen het land ontvluchten. In de jaren na 2011 tot ongeveer eind 2012 waarbij er vooral opstanden waren tegen de regering, wat uiteindelijk uitmondde tot burgeroorlog was er bij lange na niet zo'n grote vluchtelingenstroom.

Conflictje nog wel, jij durft. Elk conflict heeft een geschiedenis maar om dat nu op 'het westen' af te schuiven vind ik iets te ver gaan.

[..]

De mens doet niet anders dan het halen van hetgeen wat hij niet heeft. Als je daar zo tegen bent zou ik toch eerst even naar jezelf kijken voordat je een ander veroordeeld daarover.
Ik veroordeel mijzelf en die andere tegelijkertijd.
pi_156471799
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 13:25 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Allemaal dankzij Jezus?
ze zouden hem moeten kruisigen!
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_156471827
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 13:48 schreef aeque het volgende:

[..]

Waarom zou tijdelijk niet bestaan..? Er was gisteren nog een mooi fragment over de eerste wereldoorlog in DWDD, destijds kwamen er rond de miljoen vluchtelingen naar Nederland en die zijn toch echt niet gebleven.

Ik richt mij niet alleen op IS, maar dat is wel de voornaamste reden waarom velen het land ontvluchten. In de jaren na 2011 tot ongeveer eind 2012 waarbij er vooral opstanden waren tegen de regering, wat uiteindelijk uitmondde tot burgeroorlog was er bij lange na niet zo'n grote vluchtelingenstroom.

Conflictje nog wel, jij durft. Elk conflict heeft een geschiedenis maar om dat nu op 'het westen' af te schuiven vind ik iets te ver gaan.

[..]

De mens doet niet anders dan het halen van hetgeen wat hij niet heeft. Als je daar zo tegen bent zou ik toch eerst even naar jezelf kijken voordat je een ander veroordeeld daarover.
Wil je dan vooral ook even vermelden dat dat om opvang in de regio was? Precies waar ik nu ook voor ben.

En ja, in het grote geheel van het MO is dit een conflictje.
Het westen had zich niet met Assad moeten bemoeien.
pi_156471867
En in Jemen is het helemaal feest.
Tap tap tap
pi_156471879
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:05 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dan zijn we het grotendeels eens. Ik geloof niet in opvang hier vanwege verschillen. Ik vind dat die mensen wel geholpen moeten worden. En dat het os veroorzaakt door het westen maar dat roep ik al jaren. Weg uit het midden oosten.
Je doet het nooit goed als machtige speler op het wereldtoneel. Dat zag je ook in Syrië voor IS voet aan de grond kreeg. De rebellen tegen Assad moesten weinig hebben van Westerse hulp. De boodschap was: "Laat ons het alsjeblieft zelf doen.". Toen de boel mede dankzij IS compleet uit de hand liep voor die groeperingen waren de Westerse bommen uiteraard wel welkom.

Het is er gewoon een fucking wespennest, aan de ene kant wil je er verre van blijven, aan de andere kant wil je de burgers daar niet in de steek laten en je wilt niet dat er andere machten een te grote vinger in de pap krijgen. Het was, is en zal nog een hele tijd op eieren lopen blijven wat het MO betreft.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_156471953
Sait weet wel waar het aan ligt overigens :')

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/09/kk_is_a_bitch.html
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_156471989
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 13:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Je doet het nooit goed als machtige speler op het wereldtoneel. Dat zag je ook in Syrië voor IS voet aan de grond kreeg. De rebellen tegen Assad moesten weinig hebben van Westerse hulp. De boodschap was: "Laat ons het alsjeblieft zelf doen.". Toen de boel mede dankzij IS compleet uit de hand liep voor die groeperingen waren de Westerse bommen uiteraard wel welkom.

Het is er gewoon een fucking wespennest, aan de ene kant wil je er verre van blijven, aan de andere kant wil je de burgers daar niet in de steek laten en je wilt niet dat er andere machten een te grote vinger in de pap krijgen. Het was, is en zal nog een hele tijd op eieren lopen blijven wat het MO betreft.
En die burgers zijn dubieus in sommige gevallen. Slachtoffer of toevallig de zwakke van twee die knokken?
pi_156471990
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 september 2015 13:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Sait weet wel waar het aan ligt overigens :')

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/09/kk_is_a_bitch.html
Hij heeft niet helemaal door dat'ie het over zichzelf heeft of wel?
pi_156472212
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 13:59 schreef Godtje het volgende:

[..]

En die burgers zijn dubieus in sommige gevallen. Slachtoffer of toevallig de zwakke van twee die knokken?
Soms het eerste, soms het tweede hè. Het maakt het er iig niet makkelijker op om de vraag te beantwoorden of je als westen iets moet doen en wie je dan moet steunen.
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 september 2015 13:59 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Hij heeft niet helemaal door dat'ie het over zichzelf heeft of wel?
Sait heeft heel veel niet door.... ;(
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_156475884
Dood.
For great justice!
pi_156480896
Zo, druk dagje afronden met voetjes omhoog en James Bond op tv.
A mind with a heart of it's own
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')