deze slik ik ook, gewoon even opletten want het is vaak in de aanbieding bij appie, etos etc.quote:Op zondag 27 september 2015 22:13 schreef MaJo het volgende:
Ik slikte eerste foliumzuur van de Kruidvat maar ben nu overgestapt op mama vitaal van davitamon en gebruik dat in plaats van de multivitamine die ik eerst slikte. Deze is vrijwel hetzelfde maar dan inclusief foliumzuur en visolie. Dus lekker alles in 1En er was een actie tweede gratis bij de Etos, het blijft duur spul
quote:Op maandag 28 september 2015 00:13 schreef ikke_84 het volgende:
Hilz en ronderotonde![]()
![]()
Ik gebruik dezelfde als majo en ook in de aanbieding gekocht.
Eerst nam ik alleen foliumzuur in, maar volgens de vk kon ik beter een pil met vitamine D en ijzer er bij in slikken
Nop geen tekorten voor zover ik weet. En ook in mijn zwangerschap van nummer 1 nooit problemen gehad met mijn ijzer. Dus geen idee waarom ze dit adviseert.quote:Op maandag 28 september 2015 09:32 schreef mignonne het volgende:
[..]want je hebt een ijzertekort of vit.D tekort?
Bedankt voor de duidelijke uitleg! Ik slik een multivitamine van Flinndal, inclusief foliumzuur en visolie (ook al als ik laatst dat niet bewezen is dat visolie noodzakelijk is). Maar ook die pillen stinken echt. Als in, een soort bemeste-onkruid-geur of zo; echt neus dichtknijpen en zo snel mogelijk slikken. Maar als gewoon foliumzuur het belangrijkst is, ga ik die multi dus niet nog een keer bestellen!quote:Op maandag 28 september 2015 09:32 schreef mignonne het volgende:
[..]want je hebt een ijzertekort of vit.D tekort?
Maakt mij verder niet uit wie wat slikt hoor! Maar dit is wel een beetje een halfslachtig advies eerlijk gezegdDraagt niet aantoonbaar bij aan je vruchtbaarheid, zeker niet als je geen tekorten hebt. En als je wel tekorten hebt dan heb je niets aan de hoeveelheid ijzer/D in zo'n pilletje dan heb je wat stevigers nodig om dat aan te vullen.
Van foliumzuur is aangetoond dat het helpt om (neuraal)buisdefecten te voorkomen (denk aan open ruggetjes en zulks) en dat is het meest zinvol om al vóór de zwangerschap te hebben geslikt omdat die neurale buis al heel vroeg aangelegd wordt. Daarom is foliumzuur zo'n item en is het belangrijk dat je het slikt. Voor de rest van je vitamines moet je als Hollander best je best doen om er een tekort van op te lopen, behalve D. En een D tekort is niet iets wat invloed heeft op ontwikkeling van baby.
Nogmaals, als het voor jezelf beter voelt om een multivitaminepreparaat te nemen of iets in die richting, by all means! Maar gewoon om er even duidelijk over te zijn; foliumzuur is belangrijk, de rest is vooral eh dure plas
Barreltje zou je mijn NOD naar 21 oktober willen zetten in de OP?quote:Op zondag 27 september 2015 16:37 schreef Barreltje het volgende:
op verzoek van bobby.
voor wijzigingen, graag PM/DM
Haha, gelukkig sliep hij 's nachts eerder in zijn eigen wiegje. Was ik maar 2 weken ofzo zijn matras. Best knus hoor, maar heel comfortabel is het nietquote:Op maandag 28 september 2015 13:23 schreef Peacefulll het volgende:
Hoi theeleuter, ik moet lachen om je matras-voor-zoonlief-opmerking!
Dat je maar snel grip kan krijgen op je cyclus.
Done!quote:Op maandag 28 september 2015 14:03 schreef kniftyhooker het volgende:
Ik wil er wel in Barreltje!
Bezig sinds: Augustus 2015
Kindje #: 2
Verwachte NOD: 10 oktober
Laatste pagina vorig topicquote:Op maandag 28 september 2015 09:05 schreef BobbyMcGee het volgende:
Handig, die foliumzuur-tips! 't Eerste potje is er hier bijna doorheen. Ik slik vrij onregelmatig, dat moet wat beter![]()
Zijn er meer mensen die af en toe dromen dat ze zwanger zijn? Ik heb dat de laatste tijd vrij vaak. So much voor er niet te veel mee bezig zijn dus![]()
Vanochtend droomde ik heel levendig dat ik een tweede streepje op een test zag verschijnen en hoe blij ik daar mee was.
Spannend! Dat zou toch wel een leuke verrassing zijn!quote:Op maandag 28 september 2015 22:50 schreef BobbyMcGee het volgende:
Oh deadly, helemaal over het hoofd gezien! Of misschien heeft mijn onderbewuste het wel meegekregen en ben ik daarom gaan dromen /Freud
Ik weet nu in elk geval precies wat je bedoeld.
Svane, wat een nare dromen heb jij zegen wat je zegt, dat je zo'n dag toch wel even van slag bent, heel herkenbaar. Als ik mogen niet ongesteld ben, ga ik er toch maar weer een testje tegenaan gooien want ik blijf er maar aan denken.
Thanks! Ik ben 6 jaar getrouwdquote:Op woensdag 30 september 2015 10:51 schreef kniftyhooker het volgende:
Gefeliciteerd met jullie jubileum BMG!Hoelang zijn jullie getrouwd?
Wel balen dat de test negatief is. Ik hoop ook dat je snel je menstruatie hebt, waardeloos van die lange cyclussen.
Nou hoeft meer niet altijd beter te betekenenquote:Op woensdag 30 september 2015 13:25 schreef MaJo het volgende:
Gefeliciteerd met je trouwdag Bobby! De mijne is maandag
Deadly en Sjois welkom terugen goed nieuws ook nog eens sjois, wat fijn!!
Dat is waar, maar hebben ze niks gezegd over de kwaliteit dan verder?quote:Op woensdag 30 september 2015 14:04 schreef SilverSjoiis het volgende:
[..]
Nou hoeft meer niet altijd beter te betekenenmaar het lijkt me zo fijn ook voor hem, gevoelstechnisch ofzo.
Nee, dat wordt nu allemaal onderzocht en dan horen we 22 oktober wat er uit komt. Of het misschien toch nog IUI wordt ipv IVF.quote:Op woensdag 30 september 2015 15:06 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat is waar, maar hebben ze niks gezegd over de kwaliteit dan verder?
Trouwens over zwangerschapsdromen gesproken: vannacht gedroomd dat het hoofdje er al uitstak maar dat ik niet mocht bevallen omdat ik nog geen weeën hadIk werd ietwat verward wakker
Ik ga maandag trouwenquote:Op woensdag 30 september 2015 15:28 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ha, wat een bijzondere droom MaJo!
Hoe lang ben jij maandag getrouwd?
Ah op die manier! Spannend hoor, ik ga voor je duimen!quote:Op woensdag 30 september 2015 15:32 schreef SilverSjoiis het volgende:
[..]
Nee, dat wordt nu allemaal onderzocht en dan horen we 22 oktober wat er uit komt. Of het misschien toch nog IUI wordt ipv IVF.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |